Jump to content

Bakılım Ay yarılmış mı?


Guest inevitable

Recommended Posts

bol tekrarlı olmassı parça parça olaylara cevaben gelmesinden..mesela biri zulm ediyor onun için ''kahrolası inanmayan'' diyor

ama sen bunu inanmayan herkes için söyledi sanıyorsun..mesela inanmayanlar orada katliam yapıyor diyelimki

onlara ''işte bu kahrolası şeytanın yolundaki aşağılık inanmayanlar'' diyor ama oradaki inanmayanlar yamyamlık yapıyor..

sen bunu bu zamanda okuyunca sanki bütüüünn inanmayanlara böyle seslendiğini sanıyorsun..

O zaman kimi muhattap aldığını da yazsaydı genelleme yapacağına. Böyle daha "açık" olmaz mıydı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 51
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Guest inevitable
E madem arapçadan çeviriye meal diyorsun meale yukarıda kurandan anladıklarımız neden dedin?

Arapçadan sana biri çevirip okusa sende yazsan meali sen mi yapmış olacaksın yani?

Kardeşim allah aşkına kalk bir elini yüzünü yıka bir aynaya bak ne bileyim allaha dua et eğer allahın işittiğine inanıyorsan.

Yemin ederim ben pes ettim ya senin girmediğin şekil kalmayacak böyle giderse inkar ede ede yakında kuranın burasıda yalış diyeceksin sonun dalalet karanlığı olacak.aman dikkat.

Hadi eyw..

ama sen benim ne demek istediğimi anlıyosun be kardeş, korkma dalalet karanlığından bir şey olmaz. Allah doğru yolu bulucak her donanımı bize vermiş, ve Kuran bile bir araçtır insanları değişim için hazırlmak adına seçilmiş arapça bir alfabe...önemli olan ne dediğidir ve zaten öyle bir anlatmıştır ki, 3 yaşındaki çocuk bile kıyamet sahnelirini anlayabiliyor..pes etme gel ikna et..edemessin..çünkü gerçekleri anlattığımı biliyosun..;)

biz hepsini inkar ettik de ne oldu? inevitable da yavaş yavaş gerçeği anlayacak.

evet aynen dediği gibi gerçek ne ise o ortaya çıkar ama sorgulamaz isen sana kimse ''melek '' indirmez..ve seni doğru yolsa sevk için uğraşmaz..aklımı kullanıcaz.. akıl bizim en güzel ve sağlam meleğimiz..melek ne demekitir: güç, meleke..

İnevitable kardeşim, yakında "bakın lan bakın, yeni bir şey keşfettim Kuran'a göre Allah da yok" diyecek :-)

korkma böyle bir şey olmayacak..çünkü gerçek olana ''aa bakın kuranda yok diyo'' diyemeyiz..çünkü kuran hurafe anlatmaz..gerçekleri insan aklına yakınlaştırmak için uğraşır.. ;)

bu ayet ayın yarılması mucizesine bir atıftır.

bu izahlar durumu kurtarmaya yetmez.

arkasından gelen bu olaya sihirdir denmesi

ve birilerinin daha önce de mucizelere inanmamış olmasından bahsedilmesi bu kanımızı ispatlıyor.

sevgiler...

bak canım arkadaşım orada resmen bas bas bağırıyor aynen dediğin gibi onlara mucize göstermiyecez göstersek buna büyü diyecekler..ve zaten bak olsa bile anlık ne ifade edicek..inceliyemiycekler bakıp değerlendiremiycekler ve kolaya kaçıp gözümüzü büyülendi diycekler..dolayısı ile kendilerindenn kilometrelerce ötede bir uydunun parçalanıp tekrar birleştirilmesi bir şey ifade etmiyecek.. isterse yıldızları bir araya toplsın tekrar dağıtsın ''biz uyutulduk ve bu bir sihirdir'' diyecekler..çççünkü ölçemezler bakamazlar..ispatlayamazlar.. 6.yy dan bahsediyoruz..o halde mucize göstermek demek o dönem için gerçekten büyü ve sihir demek..anladın mı demek istediğimi.. ;)

O zaman kimi muhattap aldığını da yazsaydı genelleme yapacağına. Böyle daha "açık" olmaz mıydı?

ama bak arkadaşım zaten olayların akabinde iniyor.. o dönem ile alakalı.. hani biz böyle tarihsel araştırmalar yaparken ''bu kimin için söylenmiş'' diye araştırırız sonra da puzzzle ın parçaları yavaş yavaş yerine otuur ya öyle..zaten iki kısım insan var o dönemde..inannlar ve innamayanlar..

inanmayanlar , inanları bir an önce ortadan kaldırmak için ve susuturmak için ellerinden geleni yapıyorlar..Allah da bölge insanın anlıycağı kelimelrle onların nasıl çeyler yaptıklarnı anlatıyor..

trt1 türkçesi ile ''onları kınıyoruz'' falan demiyor ki..ve parça parça olayların ardından indiği için kimin için söylendiği biliniyor..bir örnek vericem bak:

''elindeki kemiği ufaladı ve bize misal getirmeye çalıştı..ve dediki:

biz ölüp gitikten sonra bu kemikleri kim bir araya getiricek''

bak bu ayet şöyle bir şeyden sonra iniyor.

inanmayanlardan biri eski bir kemik parçasını alıyor ve onu ufalayrak peygambere diyor ki

''bu kemiği seni Allah ın mı bir araya getiricek'' ve aralrında uzun bir diyalog geçiyor..

bu uzun diyaloğu kuran , ''elindeki kemiği ufaladı ve bize misal getirmeye çalıştı..ve dediki:

biz ölüp gitikten sonra bu kemikleri kim bir araya getiricek'' diyerek anlatıyor..aralarında geçen sözlü konuşma bununla bire bir aynı değil fakat kuran o adamın ne demek istediğini anlatıyor ve arkasından şöyle diyor,

''ona söyle onu kim annesinin karnındayken yarattı ise yine o yaratıcacak..''

adamlar o kemiklerin pat diye birden ayağa kalkacağını snıyor ama bak kuran ne diyor,

''ona söyle onu kim annesinin karnındayken yarattı ise yine o yaratıcacak..''

yani yavaş yavaş anne karnında nasıl olluştuysan yine öyle akla ve mantığa uygun olarak birleştiriliceksin..demek istiyor.. ve düşün şimdi orada bu nasıl olucak diye anlatmaya kalksa mesela bir bebğin anne karnında gelişimini bile anlatsa sayfalar yetmez..ama onun aklını bu gerçekler diğer gerçeğe yaklaştırıyor..ve bunun gibi yavaş yavaş olucak demek istiyor..ama adamlar kemiklerin zırt diye birden birleşiceklerini kafalrında hayal ediyorlar..kendilerini kendi düşüncellerin boğuyorlar anladın mı? ;)

sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kuran'ı tefsir etmek diye bir şey yoktur.. sadece ayetlerin indiğinde hangi olay için indiğini bilmek gerekir.. bu da tarihtir.. bunu da okuyarak öğrenebiliriz..

İslam tarihinin tümü hadislerden ibarettir neredeyse...

ANA KAYNAKLAR :

a) İslam?ın Temel kaynağı olan Kur?an aynı zamanda İslam tarihinin de temel kaynağıdır.

? Kur?an getirdiği esasların anlaşılabilmesi için beşeri tarihin içinden çeşitli örnek ve deliller getirmiştir.Çeşitli ayetlerde yaratılış , dinler, devletler, kavimler hakkında bilgi vermiş ve onları kendi tarzında yorumlamıştır.

B)İslam tarihinin ikinci temel kaynağı hadis kitaplarıdır.Bunlar ,Kur?an?ın açıklanması ve uygulanması açısından büyük önem taşır

? Sünnet ve Hadislerin ,yani Hz.Muhammed?in söz ve davranışlarının tespit edilip yazılması ile meydana gelmiştir.

YAZILI KAYNAKLAR

a) Siyer,Magazi ,Teracim ve Tabakat kitapları

Siyer ?Siyer-i Nebi : Hz.Muhammed?in hayatına ait anlatılanlar ile ilgili kitap

Megaziler :Peygamberimizin yaptığı sefer ve savaşlar ile ilgili kitaplar.

Teracim ve Tabakalar :Hz.Muhammed ve çevresindekilerin biyografileri

B) İlk dönemlerde yazılmış İslam Tarihleri

c) Kayda geçen haberler, kitabeler, secereler, vakanüvislerin haberleri , çeşitli seyahatnameler ,takvimler , kronikler , günlükler ve benzerleri de genelde tarih ilminin , özel olarak da İslam Tarihinin yazılı kaynakları arasında yer alır.

YAZISIZ KAYNAKLAR:

a) İslam toplumlarının yaşantılarını bilmemizde , nesilden nesile sözlü olarak aktarılagelen anektodlar ,kıssalar ,fıkralar , vecizeler ,destanlar ,hikayeler gibi anlatıma dayalı yazısız kaynaklar.

B) Yazısız kaynaklar grubunda olmakla beraber , sözlü anlatımın dışında olan ve değeri bakımından incelenen eserler.Örneğin : eski kentler ,kaleleler ,su yolları ,camiler, çeşmeler , zaviyeler , türbeler ,savaş araçları vb.

(DÜZİÇİ CUMHURİYET LİSESİNDEN tarih öğretmeni FARUK DEMİREL'in çalışmasıdır)

Link to post
Sitelerde Paylaş
İslam tarihinin tümü hadislerden ibarettir neredeyse...

ANA KAYNAKLAR :

a) İslam?ın Temel kaynağı olan Kur?an aynı zamanda İslam tarihinin de temel kaynağıdır.

? Kur?an getirdiği esasların anlaşılabilmesi için beşeri tarihin içinden çeşitli örnek ve deliller getirmiştir.Çeşitli ayetlerde yaratılış , dinler, devletler, kavimler hakkında bilgi vermiş ve onları kendi tarzında yorumlamıştır.

B)İslam tarihinin ikinci temel kaynağı hadis kitaplarıdır.Bunlar ,Kur?an?ın açıklanması ve uygulanması açısından büyük önem taşır

? Sünnet ve Hadislerin ,yani Hz.Muhammed?in söz ve davranışlarının tespit edilip yazılması ile meydana gelmiştir.

YAZILI KAYNAKLAR

a) Siyer,Magazi ,Teracim ve Tabakat kitapları

Siyer ?Siyer-i Nebi : Hz.Muhammed?in hayatına ait anlatılanlar ile ilgili kitap

Megaziler :Peygamberimizin yaptığı sefer ve savaşlar ile ilgili kitaplar.

Teracim ve Tabakalar :Hz.Muhammed ve çevresindekilerin biyografileri

B) İlk dönemlerde yazılmış İslam Tarihleri

c) Kayda geçen haberler, kitabeler, secereler, vakanüvislerin haberleri , çeşitli seyahatnameler ,takvimler , kronikler , günlükler ve benzerleri de genelde tarih ilminin , özel olarak da İslam Tarihinin yazılı kaynakları arasında yer alır.

YAZISIZ KAYNAKLAR:

a) İslam toplumlarının yaşantılarını bilmemizde , nesilden nesile sözlü olarak aktarılagelen anektodlar ,kıssalar ,fıkralar , vecizeler ,destanlar ,hikayeler gibi anlatıma dayalı yazısız kaynaklar.

B) Yazısız kaynaklar grubunda olmakla beraber , sözlü anlatımın dışında olan ve değeri bakımından incelenen eserler.Örneğin : eski kentler ,kaleleler ,su yolları ,camiler, çeşmeler , zaviyeler , türbeler ,savaş araçları vb.

(DÜZİÇİ CUMHURİYET LİSESİNDEN tarih öğretmeni FARUK DEMİREL'in çalışmasıdır)

Andremoda uğraşma bu arkadaş su misali bir insan

Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
İslam tarihinin tümü hadislerden ibarettir neredeyse...

ANA KAYNAKLAR :

a) İslam?ın Temel kaynağı olan Kur?an aynı zamanda İslam tarihinin de temel kaynağıdır.

? Kur?an getirdiği esasların anlaşılabilmesi için beşeri tarihin içinden çeşitli örnek ve deliller getirmiştir.Çeşitli ayetlerde yaratılış , dinler, devletler, kavimler hakkında bilgi vermiş ve onları kendi tarzında yorumlamıştır.

B)İslam tarihinin ikinci temel kaynağı hadis kitaplarıdır.Bunlar ,Kur?an?ın açıklanması ve uygulanması açısından büyük önem taşır

? Sünnet ve Hadislerin ,yani Hz.Muhammed?in söz ve davranışlarının tespit edilip yazılması ile meydana gelmiştir.

YAZILI KAYNAKLAR

a) Siyer,Magazi ,Teracim ve Tabakat kitapları

Siyer ?Siyer-i Nebi : Hz.Muhammed?in hayatına ait anlatılanlar ile ilgili kitap

Megaziler :Peygamberimizin yaptığı sefer ve savaşlar ile ilgili kitaplar.

Teracim ve Tabakalar :Hz.Muhammed ve çevresindekilerin biyografileri

B) İlk dönemlerde yazılmış İslam Tarihleri

c) Kayda geçen haberler, kitabeler, secereler, vakanüvislerin haberleri , çeşitli seyahatnameler ,takvimler , kronikler , günlükler ve benzerleri de genelde tarih ilminin , özel olarak da İslam Tarihinin yazılı kaynakları arasında yer alır.

YAZISIZ KAYNAKLAR:

a) İslam toplumlarının yaşantılarını bilmemizde , nesilden nesile sözlü olarak aktarılagelen anektodlar ,kıssalar ,fıkralar , vecizeler ,destanlar ,hikayeler gibi anlatıma dayalı yazısız kaynaklar.

B) Yazısız kaynaklar grubunda olmakla beraber , sözlü anlatımın dışında olan ve değeri bakımından incelenen eserler.Örneğin : eski kentler ,kaleleler ,su yolları ,camiler, çeşmeler , zaviyeler , türbeler ,savaş araçları vb.

(DÜZİÇİ CUMHURİYET LİSESİNDEN tarih öğretmeni FARUK DEMİREL'in çalışmasıdır)

bak sen haklısın..peygamber hadis falan yazdırmadı..ama bizimkiler paso salladı..

kendi inanç sistemlerini inşaa ettiler.

neymiş şafilikmiş neymiş

hanefilikmiş..

bunların hepsi ırkçı yapılanma..

ama bak Kuran Allah sözüdür..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
Andremoda uğraşma bu arkadaş su misali bir insan

gel o su misali insan sana neler anlatıcak..bak sen iyi kalpli birisin..amacın kötülük değil..senin düşünüş şeklini biliyorum..

ama sen de bana su misali diyemezsin.. dersen kapışırız.. ve sana neyin su misali olduğunu anlatırım.. fikit boyutunda tabi :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
bak sen haklısın..peygamber hadis falan yazdırmadı..ama bizimkiler paso salladı..

kendi inanç sistemlerini inşaa ettiler.

neymiş şafilikmiş neymiş

hanefilikmiş..

bunların hepsi ırkçı yapılanma..

ama bak Kuran Allah sözüdür..

Bana hanefilikte tek bir hüküm göster kurana aykırı düşsün hadi

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gökteki Ay'ın yarıldığına dair bir bulgu yoktur.Mucize iddia edenler yanılmaktadır.

Kuran'daki geçmiş zaman kiplerinin geçmişi ifade etmediği de görülmekte.Zaten bu metnin adam gibi bir gramer kabulü de yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
Bana hanefilikte tek bir hüküm göster kurana aykırı düşsün hadi

ya kardeşim benim ben sana diyorum ki insanlar ayrılmıştır..Allah ayrılın 4'e dememiştir..

bunu neden anlamoysun sen ya ?

sokrates_ Gönderildi Bugün, 11:49 AM

Gökteki Ay'ın yarıldığına dair bir bulgu yoktur.Mucize iddia edenler yanılmaktadır.

Kuran'daki geçmiş zaman kiplerinin geçmişi ifade etmediği de görülmekte.Zaten bu metnin adam gibi bir gramer kabulü de yok.

evet kuranda bazen ''ay yarıldı' şeklindeki geçmiş zaman..ilerideki bir olayı anlatmak için de kullanılır.. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
ya kardeşim benim ben sana diyorum ki insanlar ayrılmıştır..Allah ayrılın 4'e dememiştir..

bunu neden anlamoysun sen ya ?

evet kuranda bazen ''ay yarıldı' şeklindeki geçmiş zaman..ilerideki bir olayı anlatmak için de kullanılır.. ;)

Benim şahsi görüşüm Kuran'daki hiçbir semavi isim astronomiden bahsetmemektedir.

Çünkü Kuran'da ilkönce yer düzenlenmiş sonra gökler varedilmiş oysa astronomik bilgiler tersinedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
Benim şahsi görüşüm Kuran'daki hiçbir semavi isim astronomiden bahsetmemektedir.

Çünkü Kuran'da ilkönce yer düzenlenmiş sonra gökler varedilmiş oysa astronomik bilgiler tersinedir.

hayır nasıl tersinedir ya..mantıklı olan nedir..önce yer mi soğur düzen alır yoksa önce gökyüzümü şekil alır..yapma dostum ya ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz.inevitable (s.a.s) Muslumanlar ayin ikiye yarildigini kanitlamak icin ay resimleri bile yayinladilar. Sen ayakta uyuyorsun be ya resul.

Ayin ikiye yarildiginida Muhodan baskasi gormemis zannedersem.

Ayneden cokonemliydi Muhammed icin peki?`

Muhammed putperest biriydi ve bu putperestlerin en ulu ve en guclu tanrisi Gunesin kocasi, lat, uzza ve Manatin babasi ay tanrisiydi. Kabede kosede duran o Hacerul esved ise Ay tanrisi temsil eden bir puttur bu tas Ay tanrisi tarafina dunyaya gonderilmis ve dunyadaki insanlarin durumunu ogrenilmesi istenmis Ay tanrisi tarafindan. Iste AY Muhammed icin cok onemlidir, Ayin ikiye yarilmasi ise Muhammedin Ay ile olan kontagina delil olarak Muhammed tarafindan uydurulmustur.

Allah Resulu Hz. inevitable (s.a.s) a onemle duyurulur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
hayır nasıl tersinedir ya..mantıklı olan nedir..önce yer mi soğur düzen alır yoksa önce gökyüzümü şekil alır..yapma dostum ya ;)

Fussilet süresini okuyunuz 7 kat gök, yerden sonra ortaya çıkmıştır.Astronomik veriler tersinedir.

Yıldızlar,Güneş ve Ay'dan daha yakındır Kuran'a göre..Astronomiye göre tamamiyle zıttır.

tarihinde sokrates_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
Hz.inevitable (s.a.s) Muslumanlar ayin ikiye yarildigini kanitlamak icin ay resimleri bile yayinladilar. Sen ayakta uyuyorsun be ya resul.

Ayin ikiye yarildiginida Muhodan baskasi gormemis zannedersem.

Ayneden cokonemliydi Muhammed icin peki?`

Muhammed putperest biriydi ve bu putperestlerin en ulu ve en guclu tanrisi Gunesin kocasi, lat, uzza ve Manatin babasi ay tanrisiydi. Kabede kosede duran o Hacerul esved ise Ay tanrisi temsil eden bir puttur bu tas Ay tanrisi tarafina dunyaya gonderilmis ve dunyadaki insanlarin durumunu ogrenilmesi istenmis Ay tanrisi tarafindan. Iste AY Muhammed icin cok onemlidir, Ayin ikiye yarilmasi ise Muhammedin Ay ile olan kontagina delil olarak Muhammed tarafindan uydurulmustur.

Allah Resulu Hz. inevitable (s.a.s) a onemle duyurulur.

evet çok ilginççç.. merak etme hepsini okudum .. çok enteresan..hımmm ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
Fussilet süresini okuyunuz 7 kat gök, yerden sonra ortaya çıkmıştır.Astronomik veriler tersinedir.

Yıldızlar,Güneş ve Ay'dan daha yakındır Kuran'a göre..Astronomiye göre tamamiyle zıttır.

tamam mantıklı olanı budur..önce yer soğur sonra soğuyan gazlar dünyanın atmosferini yani 7 kat göğü oluşturur.. bunun neresi yanlış..

ve nerede yıldızlar ay ve güneşten daha yakındır söler misin nerede anlatmış ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Al burda.

Sâffât Sûresinin 6 . Ayetinde

Biz en yakın göğü zinetlerle, yıldızlarla donattık

O meshur yedi kat gogun birinci katinda yani. Eger bu yedi kat davasini atmosferin tabakalari ile yorumlarsak yildizlar hangi katmanda yer alir? :lol:

Adamin gunesi dunya etrafinda donderdigi yetmiyor gibi yildizlarida getirmis az bisey yukari koymus. Iyi ucaklar falan carpmiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Guest inevitable
Al burda.

Sâffât Sûresinin 6 . Ayetinde

Biz en yakın göğü zinetlerle, yıldızlarla donattık

O meshur yedi kat gogun birinci katinda yani. Eger bu yedi kat davasini atmosferin tabakalari ile yorumlarsak yildizlar hangi katmanda yer alir? :lol:

Adamin gunesi dunya etrafinda donderdigi yetmiyor gibi yildizlarida getirmis az bisey yukari koymus. Iyi ucaklar falan carpmiyor.

bak canımın içi biz en yakın göğü yıldızlarla süsledik demek:

biz sizin göğünüzden bakıpta gördüğünüz göğü o yıldızların ışıkları ile süsledik demektir..

orada yakın gök dünya atmosferini anlatır..yıldızlarla süsledik demek de..

ışıkları oradan göörünür sana iyi bir konu haızırlıcam bekle

Link to post
Sitelerde Paylaş
ya kardeşim benim ben sana diyorum ki insanlar ayrılmıştır..Allah ayrılın 4'e dememiştir..

bunu neden anlamoysun sen ya ?

evet kuranda bazen ''ay yarıldı' şeklindeki geçmiş zaman..ilerideki bir olayı anlatmak için de kullanılır.. ;)

Kardeşim o ayrı hükümlerin hepsinin kaynağı kuran..

Kolaylık sağlayıcı fıkıh ilimleri sen anlamak istemiyorsun.

Sen göster bana bir mezhepte hanefilikte şafiilikte kurana hadise ters bir hüküm görelim

Link to post
Sitelerde Paylaş
bak sen haklısın..peygamber hadis falan yazdırmadı..ama bizimkiler paso salladı..

kendi inanç sistemlerini inşaa ettiler.

neymiş şafilikmiş neymiş

hanefilikmiş..

bunların hepsi ırkçı yapılanma..

ama bak Kuran Allah sözüdür..

mezhepleri tartısmak yanlıstır sadece islama giden yollardır islam agac ise mezhepte sadece gidiş yollardır birisi demişki söyle yaparsak güzel olur öbürü demişki söyle aparsakda güzel olur bu sekilde mezhepler ortaya cıkmıstır hepsi yorumlanmadan ibaret farklılıklardır bunların tartısması yapılıyor ama her yol islama gittigi için yanlıstır bu türk mezhepleri ırkcılıkla tabirlendirmek

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...