Jump to content

Kur'an Neden Hep Müslüman'lar Tarafından Yorumlanır?


Recommended Posts

Kur'an bir kitaptır..

Bilindiği kadarıyla ne başı vardır, ne de sonu......

Muhammed tarafından yazıldığına inanılır.

Ateistlere göre Kur'an, Muhammed'in uydurmasıdır.

Müslüman'lara göre ise Kur'an, Muhammed'e Allah tarafından inen bir vahiydir...

Doğası ne olursa olsun Kur'an, alt tarafı bir kitaptır. Ya da kitaplaştırılmış ve sureler şeklinde organize edilmiş bir takım ayetlerden oluşmuştur.

Bu durumda Kur'an'ı herkesin yorumlaması mümkün olmalıdır.

Ve onu yorumlayanların Müslüman'ların etkisinde olmadan bunu yapabilmeleri gerekmektedir.

Kur'an'ı, Müslüman hipotezlerini ciddiye alarak yorumlamak, O'nun nesnel bir yorumunu yapmak demek değidir.

Bu öznel bir yorumdur.

Kur'an'ın eleştirisini de bu bağlamda değerlendirmek mümkündür.

Kur'an'ı eleştiren ateistler de şimdiye kadar Müslüman'lar tarafından yapılan yorumları baz almaktadırlar.

Bence bu yanlış bir yaklaşımdır.

Bu eleştiriler nesnel değillerdir.

Çünkü baz alınan Kur'an yorumları nesnel değillerdir...

Kur'an'ın eleştirisinden önce, nesnel olarak yorumlanması gerekmektedir.

Ancak ondan sonra Kur'an'ın yorumu yapılabilir.

Bu yönteme şimdiye kadar baş vurulmamıştır.

Bu bilimsel ilke hep ihmal edilmiştir.

Ayrıca Kur'an'ın eleştirilip eleştirilmemesi gerektiği de tartışılabilir.

Orası ayrı bir konudur. Eğer bir efsane olarak yorumlanırsa Kur'an artık eleştirilemez.

Yalnız O'na inananlar ve O'nun ilkelerini izleyenler eleştirilebilir.

Ama o konuya şimdilik değinmek istemiyorum..

Kur'an'ın nesnel olarak yorumu için ne düşündüğünüzü bilmek istiyorum..

Evet teist ve ateist arkadaşlar..

Bu konuda ne düşünüyorsunuz..

Selamlar..

HACI

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 80
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kur'an Heteromanyaq'ın kısaca değindiği gibi sünnet ve hadislere dayanılarak yorumlanır.

Onlarsız Kur'an'ı yorumlamak mümkün değildir.

Peki siz bu tür yorumlamak için ne düşünüyorsunuz?

Kur'an somut bir kitaptır.

Hadisler ve sünnet ise doğaları kesin olmayan söylentiler, dedikodulardır.

Bunu biz değil, Müslüman'ların bir kısmı söylüyor.

O durumda hadisleri kaldırınca Kur'an'ı anlamak mümkün olmayacaktır..

Çünkü Müslüman'lar Kur'an'ı başka türlü yorumlayamayacaklardır.

Bu ne demektir?

Kur'an somut bir yapıttır ve okununca anlaşılması gerekmez mi?

Apaçık değil midir?

Açıklamak, anlamak için neden hadisler ve sünnete gereksinim göstersin?

Arkadaşlar... Müslüman'lar bu bağlamda asla kafasız ve aptal değillerdir.

Kur'an'ı kimse başından sonuna kadar okumakla bir şey anlamaz.

Anlamsız, değersiz bir kelime salatasıdır Kur'an..

Apaçık olan bu kitabı dili Arapça olanlar bile anlamaz.

Allah'ın sözleri olduğu ileri sürülen bu ktabı neden bir takım dedikodu ve söylentiler olmadan yorumlayamıyoruz.

Ateistler de Kur'an'ı yorumlayabilmelidirler.. Değil mi?

Bugüna kadar Kur'an yalnız İslam alimleri denen, aslında ne idükleri belli olmayan, bir takım meczuplar tarafından yorumlanmıştır.

Son zamanlarda her Kur'an'ı yorumlayan için meczup demem doğru değil. Edip Yüksel ve Yaşar Nuri gibi eli kalem tutan ve aydın Müslüman'lar tarafından da Kur'an yorumlanmıştır. Ama onlar da klasik geleneği devam ettirmişler ve Kur'an'ı hadis ve sünnete uyarak yorumlamışlardır.

Yalnız Kur'an'ın kendisi, başka kaynaklara dayanılmadan, yorumlanabilir mi?

Neden yorumlanamasın?

Ben yorumlasam nasıl bir itirazla karşılaşacağım?

Arapça bildiğimi düşünün ve benim Kur'anı yorumladığım.

Buna kim itiraz edebilir?

Ya da ben Kur'an'ı, Türkçeye aslına çok sadık olarak çevrilmiş bir kopyasını inceleyerek yorumlayabilir miyim?

Yorumlanacak Kur'an'ı siz bulun.. Önüme koyun. Ve ben onu yorumlayım.

Bunu yapabilir miyim?

Yapamazsam neden yapamam?

Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranı okurken işin içine öznel yorumları karıştırmak(ki yorumlama denen şey zaten özneldir) tam bir mantık hatasıdır. İslam öğrenilecekse en başta kurandan öğrenilecektir, bu yüzden kuranı okurken başka bir aracıdan(mesela hadislerden) yararlanılmamalı, tam aksine hadisler okunurken kuran kıstas alınmalıdır. Aksi halde çelişkili bir durum ortaya çıkar.

Buna benzer bir konuya şu başlıkta değinmiştik: http://forum.ateizm2.org/index.php?showtopic=15426&hl=

Dinde yorum olmaz, olamaz: Mesela islamdan hiç haberi olmayan birini ele alalım. Bu kişiye islamı tanıtacağız diyelim. Şimdi eğer dinde yorum olabiliyorsa, o zaman bu kişiye hangi yorumu tanıtacağız? Dini bile bile iyi gösteren yorumlar olabileceği gibi, bile bile kötü gösteren yorumlar da olabilir. Bu kişi eğer ilk yorumu seçerse zaten daha okumadan inanmaya meyilliymiş demektir ama ikinci din yorumunu seçerse de zaten inanmaya niyeti yokmuş demektir. Halbuki bir dini seçmeden önce hiçbir etkide kalmadan tarafsızca okumak ve sonra inanmak lazımdır. İşte bu yüzden ilgili kişi kuranı açmalı ve işin içine başkalarının subjektif yorumlarını falan karıştırmadan olduğu gibi okumalıdır.

Kuranı olduğu gibi okuduğumuzda ise; erkeklerin kadınlar üzerinde yönetici ve hakim oldukları, kadınların dövülebileceği, mirastan yarı pay alacakları, miras diye birşeyin varolduğu, özel mülkiyete izin verildiği, serbest ticarete ses çıkarılmadığı, insanlar arasındaki sosyal farklılığın meşrulaştırılıp sadece ruhsal anlamda eşitlik getirildiği, eşitlik ve özgürlük arayışının ahirete ertelendiği, şükür ve tevekkülün özendirildiği, fitre-zekat-sadaka kültürünün hakim olduğu, farklı inançtan olanların(kimseye zarar vermeyen iyi kimseler olsalar bile sırf inanmadılar diye) cehennemde sonsuza kadar yanmayı hakettiğinin söylendiği, kölelik ve cariyeliğe açıktan karşı çıkılmadığı, dünyanın düz olduğu, güneşin kara balçıklı bir suda battığı v.b. pek çok akılla ve vicdanla uyuşması olanaksız anlatımla karşılaşıyoruz.

Kaldı ki kuranda ''işte bu apaçık bir kurandır'' denmiyor mu, ne yorumu?

Allah kuranda ''kardeşim yazdıklarımı yorum adı altında çarpıtmayın'' bile dese, müslümanlar o cümleyi bile yorumlar!

tarihinde Freddie tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur'an somut bir yapıttır ve okununca anlaşılması gerekmez mi?

Apaçık değil midir?

Açıklamak, anlamak için neden hadisler ve sünnete gereksinim göstersin?

Mesele zaten burada Hacı.

Okununca anlaşılıyorsa yoruma gerek kalmaz.

Yorum gerektirmeden anlaşılan bir kitap ancak

evrensel ya da en azından herkesin sorgusuz uymasını

gerektiren kurallar bütünü olur.

Örneğin: Sigara içmek yasaktır.

Cinayet işlemek bir insanlık suçudur. İşleyen şu kadar cezaya çarptırılacaktır.

gibi ifadelerin yoruma ihtiyacı olmayacağı gibi, hangi dile çevrilirse çevrilsin,

hiç bir anlam kargaşasına yol açmayacaktır.

Bir kitap, hem tüm insanlar için bir düzen vaadediyor hem de

yorum gerektiriyorsa (ki öyle) ancak bir ya da birden fazla insanın

kendi algılarından yola çıkarak ürettiği bir ürün olabilir. Tanrısal olamaz.

sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer müslümanlar islamı, işin içine yorum sokup kıvırmaya kalkmadan olduğu gibi okuyup anlamak ve öylece yaşamak zorunda kalsalardı, bu dinin ne kadar akıl dışı ve gerici bir din olduğu açıkça görülecekti. Bu yüzden yorumsuz duramaz onlar. Yorum olmazsa nasıl kıvıracaklar? Güneşin kara balçıklı bir suda battığını yazan bir kitabı, işe yorum karıştırmadan okursanız gülüp geçmeniz gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hiç düşündünüz mü bilmiyorum....

Kur'an neye dayanarak yorumlanıyor?

Kuran, sadece ve sadece kendisine dayanılarak yorumlanmalıdır. Zira içerisinde sayısız (sözde) ayet, onun çok açık bir kitap olduğunu, Allah'ın bunu insanların anlayabilmesi için bilhassa ve örneklerle açıkladığını ifade eder ki, Allah'ın açıkladığını söylediği bir kitabı, insanların açıklamaya çalışması dahi, islama ve kitaba göre şirktir. "Allah açıklayamamış, bak ben açıklayayım!" demek, tamamen kişinin kendisini Allah'a şirk koşması anlamına gelir.

Kendi içindekiler, Kuran'ın açıklanabilmesi için yeterlidir ve bu kitap tamamen bir deli zırvasıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an, sadece ayetlere dayanılarak yorumlanamaz. Bu mümkün değildir. Fakat hadisler de kur'an yorumunda güvenilir veriler değildir. Kur'an yorumu için İslam tarihi ve Arap gelenekleri bilinmelidir. Yoksa bazı sureler tamamen anlaşılmaz olur. Örneğin "tebbet" suresini tarihi bilgi olmadan nasıl yorumlayacağız.

Kur'an'ın yorumlanabilmesi için İslam tarihine ve Arap geleneklerinin bilinmesine ihtiyaç duyulması ise eksiksiz, kusursuz ve sarih olduğu iddia edilen Kur'an için bir yetersizlik sayılır. Kur'an'ın yorumlanmasında tarihi bilgiye ve Arap geleneklerinin bilinmesine ihtiyaç duymak, kuranın korunmuş bir kitap olma niteliğini anlamsız kılar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kur'an, sadece ayetlere dayanılarak yorumlanamaz. Bu mümkün değildir. Fakat hadisler de kur'an yorumunda güvenilir veriler değildir. Kur'an yorumu için İslam tarihi ve Arap gelenekleri bilinmelidir. Yoksa bazı sureler tamamen anlaşılmaz olur. Örneğin "tebbet" suresini tarihi bilgi olmadan nasıl yorumlayacağız.

Kur'an'ın yorumlanabilmesi için İslam tarihine ve Arap geleneklerinin bilinmesine ihtiyaç duyulması ise eksiksiz, kusursuz ve sarih olduğu iddia edilen Kur'an için bir yetersizlik sayılır. Kur'an'ın yorumlanmasında tarihi bilgiye ve Arap geleneklerinin bilinmesine ihtiyaç duymak, kuranın korunmuş bir kitap olma niteliğini anlamsız kılar...

Size ilginç bir bilgi vereyim o zaman..

Küçük dilinizi yutun...

İslam tarihi Kur'an ve hadisler temel olarak yazılmıştır...

Tabii bu tarih sözde Kur'an'ın yazılmasından yüzlerce yıl sonra ve geriye doğru işleyecek şekilde yazılmıştır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana öyle geliyor ki İslam'ın gizemi Kur'an'da saklı.

Kur'an'ın dikkatli bir şekilde incelenmesi İslam hakkında şimdiye kadar hiç akla gelmeyen ve dikkatlerden kaçan bazı gerçeklere ışık tutabilir.

Önemli olan Kur'an'ı İslam'sal geleneklerden ve bize anlatılan İslam tarihinden soyutlayarak ve nesnel olarak yorumlamaktır.

Kur'an hep İslam tarihi, hadisler ve sünnet ile İslam gelenekleri muvacehesinde değerlendirilmiştir.

Ateistler de Kur'an'ı böyle yorumlamışlardır, Müslüman'lar da..

Kur'an'ı nesnel olarak ve linguistik açıdan değerlendiren bir kitap bile ki daha önce bahsetmiştim, İslam'ın etkisinden kendini arındıramamaktadır.

Kur'an'ı okumak çok zor.. İslam hakkında bildiklerimin tümünü unutarak Kur'an'ı tekrar okumaya başladım.

Aklıma bazı ilginç düşünceler gelmeye başladı bile.

Onları sizlerle sonra paylaşırım.

Kur'an'ın tümünü ayetleri anlamaya çalışarak ama ilk okuyuşta yorumlamadan bitirmem bir hafta kadar sürecek.

Size de tavsiye ederim. Ama İslam hakkında bildiklerinizin tümünü unutup okuyacaksınız Kur'an'ı....

Denemeye değer.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bana öyle geliyor ki İslam'ın gizemi Kur'an'da saklı.

Kur'an'ın dikkatli bir şekilde incelenmesi İslam hakkında şimdiye kadar hiç akla gelmeyen ve dikkatlerden kaçan bazı gerçeklere ışık tutabilir.

Önemli olan Kur'an'ı İslam'sal geleneklerden ve bize anlatılan İslam tarihinden soyutlayarak ve nesnel olarak yorumlamaktır.

Kur'an hep İslam tarihi, hadisler ve sünnet ile İslam gelenekleri muvacehesinde değerlendirilmiştir.

Ateistler de Kur'an'ı böyle yorumlamışlardır, Müslüman'lar da..

Kur'an'ı nesnel olarak ve linguistik açıdan değerlendiren bir kitap bile ki daha önce bahsetmiştim, İslam'ın etkisinden kendini arındıramamaktadır.

Kur'an'ı okumak çok zor.. İslam hakkında bildiklerimin tümünü unutarak Kur'an'ı tekrar okumaya başladım.

Aklıma bazı ilginç düşünceler gelmeye başladı bile.

Onları sizlerle sonra paylaşırım.

Kur'an'ın tümünü ayetleri anlamaya çalışarak ama ilk okuyuşta yorumlamadan bitirmem bir hafta kadar sürecek.

Size de tavsiye ederim. Ama İslam hakkında bildiklerinizin tümünü unutup okuyacaksınız Kur'an'ı....

Denemeye değer.

ZAMAN KAYBINDAN BAŞKA BİR HALT DEĞİL.

bak benim tanrım derki; fazla ıkınma baasur olursun.

ona göre. :crazy:

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranin sadece hadislere dayandirilarak yorumlandigi tezi yanlis bir tezdir. yaniliyorsun haci.

emevi ve abbasiler doneminde kuran, yunan felsefesine gore de yorumlandigi icin bildiginiz uzere bir suru gurultu koparilmistir. hatta imam gazali boylelerini kafir ilan etmistir.

o caglarda misirdan mezopotamyaya, oradan da antik yunana intikal eden ortak bilim ve felsefe pekcok musluman tarafindan (mutezileler bu isin basini cekerdi) kuranla bagdastirilmistir.

ve kuran o badireleri atlatarak cagdasligini korumustur. her zaman icin tartismalarin icinde yer almis ve guncelligini korumustur.

gecen 2 yuzyildan beri kuran yine bati endeksli olarak yorumlanagelmektedir. ozellikle batinin bilimde acik ara ilerlemesi sonucu yeni kozmolijik yorumlar ve evrimle ilgili bakis acilari bunlardandir. kuran bu badireleri atlatarak guncelligini korumaktadir. bu forumlarda da goruldugu uzere her buyuk bilimsel gelisme felsefi yorum kuran tarafindan yorumlanabilmektedir.

evrenin gelsimesi, tum canlilarin ortak bir nefisten turemis olmasi, zamanin goreceligi, hiperboyutlar, bilinc, irade v.s. heeerbiri kurandan bir karsilik gormektedir.

kuran bu cagi da anlasilmasi zor bir sekilde yara almadan gecmektedir.

yani...

yanisi su ki, kuran zaten cagdas gelismelere uygun olarak yorumlaniyor birileri tarafindan. asil tuhaflik senin gibilerde. cunku hem kurani hadislerden bagimsiz yorumlamamizi istiyor hem de durum zaten boyleyken bundan da yine rahatsiz oluyorsunuz.

ornegin evrim teorisini ele alalim.

bu teori hadislerden hicbir dayanak bulamamasina ragmen pekcok kuran yorumcusu tarafindan kabullenildi ve kurana uygun olarak aciklandi.

ben kurandan bana gelecekte erisilecek bir seyi haber vermesini beklemiyorum. ama ortaya cikan buyuk fikirlerin ve kesiflerin kurandan cikarilabiliyor olusu benim bu kitaba buyuuk bir saygi duymam icin yeterli oluyor.

kuran hem kendi icindeki tutarliligini korurken hem de dis gelismelere ayak uyduruyor.

boyle bir kitabin emsali yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
kuranin sadece hadislere dayandirilarak yorumlandigi tezi yanlis bir tezdir. yaniliyorsun haci.

emevi ve abbasiler doneminde kuran, yunan felsefesine gore de yorumlandigi icin bildiginiz uzere bir suru gurultu koparilmistir. hatta imam gazali boylelerini kafir ilan etmistir.

o caglarda misirdan mezopotamyaya, oradan da antik yunana intikal eden ortak bilim ve felsefe pekcok musluman tarafindan (mutezileler bu isin basini cekerdi) kuranla bagdastirilmistir.

ve kuran o badireleri atlatarak cagdasligini korumustur. her zaman icin tartismalarin icinde yer almis ve guncelligini korumustur.

gecen 2 yuzyildan beri kuran yine bati endeksli olarak yorumlanagelmektedir. ozellikle batinin bilimde acik ara ilerlemesi sonucu yeni kozmolijik yorumlar ve evrimle ilgili bakis acilari bunlardandir. kuran bu badireleri atlatarak guncelligini korumaktadir. bu forumlarda da goruldugu uzere her buyuk bilimsel gelisme felsefi yorum kuran tarafindan yorumlanabilmektedir.

evrenin gelsimesi, tum canlilarin ortak bir nefisten turemis olmasi, zamanin goreceligi, hiperboyutlar, bilinc, irade v.s. heeerbiri kurandan bir karsilik gormektedir.

kuran bu cagi da anlasilmasi zor bir sekilde yara almadan gecmektedir.

yani...

yanisi su ki, kuran zaten cagdas gelismelere uygun olarak yorumlaniyor birileri tarafindan. asil tuhaflik senin gibilerde. cunku hem kurani hadislerden bagimsiz yorumlamamizi istiyor hem de durum zaten boyleyken bundan da yine rahatsiz oluyorsunuz.

ornegin evrim teorisini ele alalim.

bu teori hadislerden hicbir dayanak bulamamasina ragmen pekcok kuran yorumcusu tarafindan kabullenildi ve kurana uygun olarak aciklandi.

ben kurandan bana gelecekte erisilecek bir seyi haber vermesini beklemiyorum. ama ortaya cikan buyuk fikirlerin ve kesiflerin kurandan cikarilabiliyor olusu benim bu kitaba buyuuk bir saygi duymam icin yeterli oluyor.

kuran hem kendi icindeki tutarliligini korurken hem de dis gelismelere ayak uyduruyor.

boyle bir kitabin emsali yok.

Kurandaki saçmalıkları ve bilim dışılıkları da açıklayabilmişler mi bari?_

Dünyanın hala tepsi gibi düz olduğunu sanan muhammetin kabeye dönün namaz kılın demesi ne anlama geliyormuş...muş?

Namaz vakiylerini hep arap yarımadasına göre düşünen muhammet kutupları nasıl atlamış?

Kuran bilimsel değildir.

Bunları ve benzeri bir çok bilim dışılıkları da göz önünde bulundur sayın KARDEŞ.

tarihinde Keyifli tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'ın kapağını açın ve başından sonuna kadar okuyun kardeşim.

Ama anlamaya çalışarak okuyun.

İslam'ın etkisi altında kalarak okumayın...

Şimdiye kadar Kur'an'ı eleştiren ateistlerin hatalarını tekrarlamazsınız..

Ben bir ay içinde Kur'an raporumu yazacağım.

Önce en azından iki kere anlamaya çalışarak baştan sona okumak istiyorum.

Sağını solunu değil. Tümünü..

Biraz zor.. Çok saçma çünkü..

Ama okudukça saçmalıklar anlam kazanıyor ve neden yazıldığı ana teması ortaya çıkıyor..

İlginç bir şekilde.

Hala saçma ama neden saçma olduğunu anlıyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
kuranin sadece hadislere dayandirilarak yorumlandigi tezi yanlis bir tezdir. yaniliyorsun haci.

emevi ve abbasiler doneminde kuran, yunan felsefesine gore de yorumlandigi icin bildiginiz uzere bir suru gurultu koparilmistir. hatta imam gazali boylelerini kafir ilan etmistir.

o caglarda misirdan mezopotamyaya, oradan da antik yunana intikal eden ortak bilim ve felsefe pekcok musluman tarafindan (mutezileler bu isin basini cekerdi) kuranla bagdastirilmistir.

ve kuran o badireleri atlatarak cagdasligini korumustur. her zaman icin tartismalarin icinde yer almis ve guncelligini korumustur.

gecen 2 yuzyildan beri kuran yine bati endeksli olarak yorumlanagelmektedir. ozellikle batinin bilimde acik ara ilerlemesi sonucu yeni kozmolijik yorumlar ve evrimle ilgili bakis acilari bunlardandir. kuran bu badireleri atlatarak guncelligini korumaktadir. bu forumlarda da goruldugu uzere her buyuk bilimsel gelisme felsefi yorum kuran tarafindan yorumlanabilmektedir.

evrenin gelsimesi, tum canlilarin ortak bir nefisten turemis olmasi, zamanin goreceligi, hiperboyutlar, bilinc, irade v.s. heeerbiri kurandan bir karsilik gormektedir.

kuran bu cagi da anlasilmasi zor bir sekilde yara almadan gecmektedir.

yani...

yanisi su ki, kuran zaten cagdas gelismelere uygun olarak yorumlaniyor birileri tarafindan. asil tuhaflik senin gibilerde. cunku hem kurani hadislerden bagimsiz yorumlamamizi istiyor hem de durum zaten boyleyken bundan da yine rahatsiz oluyorsunuz.

ornegin evrim teorisini ele alalim.

bu teori hadislerden hicbir dayanak bulamamasina ragmen pekcok kuran yorumcusu tarafindan kabullenildi ve kurana uygun olarak aciklandi.

ben kurandan bana gelecekte erisilecek bir seyi haber vermesini beklemiyorum. ama ortaya cikan buyuk fikirlerin ve kesiflerin kurandan cikarilabiliyor olusu benim bu kitaba buyuuk bir saygi duymam icin yeterli oluyor.

kuran hem kendi icindeki tutarliligini korurken hem de dis gelismelere ayak uyduruyor.

boyle bir kitabin emsali yok.

Bu iddialarınızda doğru olan tek bir cümle var..

boyle bir kitabin emsali yok.

Demişsin. Gerçekten bu cümle doğru..

Şimdiye kadar bu kadar saçma, değersiz, ilkesiz, özszüz, ana teması gizemli başka bir kitap yazılmış olamaz.

İçi çelişki dolu. Ama onları açıklamak mümkün..

Ayetler ve sureler arasında en ufak bir mantıklı ilişki yok.

Herşey darmadağınık. Ama bu durum bile Kur'an hakkında bir takım ip uçları veriyor.

Kur'an'ın İslam'la olan alakasını anlarsanız, onun neden İslam'ın etkisi altında kalarak yorumlamamanız gerektiğini anlarsınız.

Çünkü İslam ile Kur'an direkt bir alakası yok. İkisi de yüzlerce yıl içinde birbirlerinden bağımsız olarak ortaya çıkıp yayılan eğilimler.

Sonradan bir araya getirilmişler. Ve kimin bir araya getirdiğini söylersem, küçük dilinizi yutarsınız..

Onların hepsi Kur'an'da açıkça yazılı.. Anlayana..

Kur'an'ı başka hiç bir açıklamanın etkisi altında kalmadan okuyun.

Başka bir tavsiyem yok şimdilik.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...