Jump to content

Türkiye'de Ateizm


Recommended Posts

  • İleti 46
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ferditayfur,

Sitenin nihai olarak ABD kanunlarına tabi olması ama mümkün olduğunca Türkiye Cumhuriyeti yasalarına da riayet etmesinde çelişkili bir taraf yok.

Hemfikir olduğumuz Türkiye Cumhuriyeti yasalarına neden uymayalım?

Değişik ülkelerin yasaları genellikle pek çok temel konuda örtüşür zaten. Örtüşmedikleri konularda da, eğer sitenin misyonunu etkileyen bir durum yoksa, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını korumak ve siteyi daha az tepki çekecek duruma getirmek açısından, elbette ki Türkiye Cumhuriyeti yasalarına da uyulacaktır.

Ancak Türkiye Cumhuriyetinin yasalarında bu sitenin temel işlevini yerine getirmesine engel unsurlar varsa, o durumda asıl hesap verilecek merci ABD yasaları olduğu için, o durumda ABD yasalarına uyulur.

Bu bir yana, bu sitede Atatürk'ü eleştirmek de yasak değildir. Hiçkimsenin de Atatürk'ü eleştirdiği gerekçesiyle atıldığını zannetmiyorum. Atatürk'ü eleştirmiş bazı kişiler atılmış olabilir, ama atılma gerekçeleri Atatürk'ü eleştirmek değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrıca, neden İslam'ı eleştirmenin ve ateizmin propagandasını yapmanın bu kadar önemli olduğu sorulmuş. Derdiniz ne denmiş bir bakıma.

Bu konu çok sorulduğundan, bu soruya cevap olarak yıllar önce yazdığım ve portal açıkken portalımızda da yer almış olan "Dine İle Alıp Veremediğimiz Ne?" isimli yazıyı buraya kopyalıyorum:

Din İle Alıp Veremediğimiz Ne?

Bilmiyorum inançlı arkadaşlar dinlerle ve dinsel düşünceyle alıp veremediğimizin ne olduğunu merak ediyorlar mı, veya anlıyorlar mı. Tahmin edebiliyorum ki, bizlerin dinlere olan tavrı onlara çok katı, önyargılı ve geçersiz temellere oturtulmuş gibi görünüyor olmalı. Muhammed ile, İslam’la, insanların ibadet etmesiyle ne alıp veremediğiniz var diye sorduklarını duyar gibiyim. Onlar son derece masum gördükleri tüm bu inanç ve aktivitelere karsı gösterildiğini düşündükleri tepkileri çok katı, önyargılı ve gereksiz görüyorlar mutlaka.

Bu yüzden, en azından kendi şahsım adına, asıl sevmediğim ve karşı çıktığım noktanın ne olduğunu örnekleriyle açıklamak isterim. Benim kişisel olarak eleştirdiğim nokta, ne ibadetler, ne inançlar, ne de masum görünen herhangi bir şey. Ben inançlının mentalitesiyle ilgiliyim. Problem yaratan faktörün “düşünce biçimi” olduğu, dinsel inancın ister istemez içinde taşıdığı ve farkında olmadan önerdiği bu “düşünce biçimi”nin anti bilimselliğe yol açtığı ve bu yüzden de kendisiyle savaşılması gerektiği kanısındayım.

İnançlı için, dinsel bilgi doğru olduğundan, bilimle de çelişmemesi gerekir ve dolayısıyla ortada bir sorun olamaz. Eğer çelişirse, asıl referans dini bilgi olduğu için, bilimsel bilgi reddedilecektir. Bilimsel bilgi insan yapısı olduğundan, insanlar da hata yapabildiğinden, bilimsel bilginin reddedilmesi inançlı için dinsel bilginin reddedilmesinden çok daha kolaydır. Bunun bolca örnekleri de vardır. Bilinen en meşhur iki örnekten biri, dünyanın düz mü, yuvarlak mı olduğu tartışması; bir diğeri de son 150 yıldır süregelen evrim teorisi tartışmasıdır. Ayrıca evrenin 6 günde yaratılması, dünyanın yaşının 6000 yıldan fazla olup olmaması, vs. gibi pek çok başka konuda da bilimsel bilgiyle dinsel bilgi arasında çelişki ortaya çıkmaktadır.

İnançlının bu tür çelişkiler ortaya çıktığını ilk otomatik tepkisi, bilimsel bilginin reddi olmaktadır. Fakat eğer bilimsel bilginin doğruluğu çok açıksa, veya zamanla açık hale gelirse, ancak o zaman bilimsel bilgiyi mecburen kabul edip, bu sefer, bu yeni bilgi ışığında dinsel bilgiyi farklı yorumlayarak, ortadaki çelişkinin üstünü örtmektedirler.

Fakat, eğer eninde sonunda doğru ortaya çıkıyorsa, o zaman problem ne diye sorulursa, problem açıktır. Dinsel düşünce, bilimin ortaya çıkarttığı bulgular kendi bilgileriyle çeliştiği surece, bilimsel bilginin gelişip yaygınlaşması ve toplumda kabul görmesi için bir engeldir, bilimsel bilgiye gösterilen bir dirençtir. Bu ise doğrunun anlaşılması ve kitlelere öğretilmesinde bir engel, bir pürüz, hatta pürüzden de öte, ciddi bir direnç ortaya çıkartmaktadır.

Ve bilimsel bilgiyle dinsel bilginin çeliştiği noktaların sayısı, zannedilenin çok üstündedir. Din, insanlık tarihinin önemli bir bölümünde insan hayatinin önemli bir parçası olduğundan, günlük hayatın pek çok noktasına girmiş ve pek çok ayrıntıyla ilgili tespitlerde bulunmuştur. Bu ayrıntıların tümü kutsal kitaplarda yer almadığından, pek çok nokta dinsel söylemle karışık bir toplumsal gelenek olarak topluma yerleşmiştir ve dinsel söylemle alakaları belirsizdir. Örneğin akraba evliliği konusundaki tutumlar, temizlik ve hijyen alışkanlıkları, vs. gibi günlük hayatin parçası olan pek çok konuda, açıkça kutsal kitapların söylemi olmayan durumlarda, bu kutsal kitaplardan tarih boyunca güç almış din adamlarının, zamanla pek çoğu gelenek halinde topluma yerleşmiş söylemleri mevcuttur.

Bu noktalarda çağdaş bilimsel bilgiyle bir çelişki ortaya çıktığında, halkın bunları düzeltmesi biraz daha kolay olmaktadır. Ne de olsa, konu dinin özündeki bir bilgi değil, daha çok “gelenek” türünde bir bilgidir. Fakat, sonuçta bu da bir dirençtir ve gelenek haline gelmiş, dinle karışık olarak topluma girmiş bu alışkanlık veya yanlış bilgilerin düzeltilmesi de oldukça zordur.

Kısacası, özetle din ve dinsel bilgi, değişimin önündeki bir engeldir ve bir dirençtir. Çünkü dini söylem Tanrısal olduğu düşünülen kesin bilgilere dayanır. Değiştirilmesi için getirilmiş şeyler değildir. Fakat sonuçta bu bilgiler Tanrısal değil insan yapısı olduğundan, üstüne üstlük binlerce yıl öncesinin bilgisini ve dünya görüşü olduklarından, sıkça yanlış çıkmaktadırlar, ve bundan kaynaklanan çatışmalar, insanlığın gelişiminin önünde engel oluşturmaktadır. Dini inancın birinci ve en büyük zararı buradadır.

Dinin bir diğer zararı, düşünce alışkanlığı olarak, bilimsellikle bağdaşmayan bir düşünce biçimine insanları alıştırmasıdır. Bilimde yargılar deneyden (testten) sonra yapılır. Testin sonucuna göre yargılar ve fikirler gerekirse değiştirilir. Dinsel düşünce tarzında ise, doğru bastan belli ve verilmiş olduğundan, yargı deneyden (testten) önce yapılır, ve testin sonucu, bu yargıya göre yorumlanır. Eğer bu prensibe beyninizi alıştırırsanız, başarılı bir bilimsel zihin geliştirmeniz mümkün değildir. Beyniniz her zaman doğrunun ne olması gerektiği konusunda baştan kendisini şartlandırmış olacaktır.

Hatta dini inancın bununla bağlantılı bir başka problemi, bu sebeple, yeni bilgi arama ve araştırma konusunda ortada bir motivasyon bırakmamasıdır. Öyle ya, eğer doğrular zaten belliyse, niye şüphe edip gerçekten doğru olup olmadıklarını araştırmaya kalkayım? Niye deney, gözlem yapıp asıl doğrunun ne olduğunu ortaya çıkarmaya uğraşayım? sonuçta en temel doğrular bize zaten verilmiştir. Allah’ın bütün canlı türlerini bir defada yarattığına inanıyorsam niye fosilleri inceleyeyim, niye doğayı, ekosistemleri inceleyip anlamaya çalışayım?

Dini inancın bu aynı sonuca yol açan bir başka yönü daha var. O da, asıl hayatın öbür dünyada olması konusu. Öyle ya, eğer bu dünya faniyse, asil hayat, sonsuz süreli olarak öbür dünyadaysa ve bu dünyadaki maksadımız, bir imtihandan geçip öbür dünyaya hazırlanmaksa, o zaman milyonlarca çeşit böcek türünü sınıflandırmak için, veya yer kabuğunun tektonik yapısını incelemek için niye vakit harcayayım? Onun yerine Allah’ı düşünür, ibadet ederim, iyi bir dindar olup öbür dünyadaki yerimi garantilerim. Dolayısıyla, dinsel inancın, bilimsel araştırma için motivasyon yaratmaması konusundaki bir diğer önemli faktör budur.

Elbette pratik hayattan çıkan, bilimsel araştırmanın gerekliliği yönündeki ikna edici gözlemler, dini liderleri de halkı bu konuda motive edecek şeyler söylemeye itmiştir. Bu yüzden bilimsel çalışmalar sözlerle özendirilir ve motive edilir. Fakat bu tür çalışmaları gerçekten yapmaya insanları yönlendirecek psikolojik faktörler (merak, gerçeği bilmiyor olmak, vs.) ellerinden alındığından, insanların elinde bu tür araştırmalar konusunda gerçek bir motivasyon kaynağı kalmamaktadır. Peki buna rağmen, zamanında İslam dünyasında nasıl bilimsel gelişme olmuştur, nasıl matematikte, vs gelişmeler kaydedilmiştir diye sorulabilir.

İsin aslı, İslam dünyasında, iddia edildiği düzeyde güçlü ve önemli miktarda bilimsel çalışma olmamıştır. İslam dünyası daha çok eski yunanda elde edilmiş bilgiler ve bunların yazıldığı kitapları korumak ve sonraki çağlara aktarmak işlevini üstlenmiştir. Matematikte, astronomide, vs. yapılan belli bazı buluşların sebebi ise, bilimdeki gerçek motivasyon kaynağı olan “gerçeği bulmak” değil, eldeki dinsel doğmanın doğruluğunu göstermeye yönelik delil elde etmektir. Bu yüzden gelişmeler, daha çok matematik ve astronomi gibi, Allah’ın yüceliğine pay çıkarılabilecek veriler ortaya çıkaran alanlardadır. Ki bunların da miktarı sınırlıdır. Ayrıca, bu gelişmeler, dini inancın ve yaşam biçiminin toplumsal yaşamın tamamına henüz çok güçlü bir biçimde nüfuz etmediği dönemlerde veya bölgelerde ortaya çıkmış gelişmelerdir. İslam dini, yayılmasını sürdürdüğü dönemlerde, genellikle o çağ için önemli sayılabilecek miktarda özgürlük bırakmıştır eline geçirdiği topraklar üzerinde. Bilim ise özgür ortamda yeşerir. Ne zaman ki din ve dinsel düşünce, hayatin tüm noktalarına nüfuz etmeye başlamıştır ve statikleşmiştir, o zaman her türlü bilimsel gelişmenin de artık önü tıkanmaya başlanmıştır. Dolayısıyla, dinsel düşünceyle alıp veremediğimiz nokta, bilime, bilimsel düşünceye ve gelişmeye zarar vermesi sebebiyledir. Yoksa masum ibadetler veya iyi ahlaki yücelten söylemlerle doğrudan bir alıp veremediğimiz yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
bu forumda dine küfür etmek hos görülüyor nedense. Normal sartlarda, forum ne forumu olursa olsun küfürün yasak olmasi lazim. Millet utanmadan kisinin kutsal degerlerine hakaret ediyor kimse bisey demiyor.

ketama,

Dine küfretmek ne demek? Allah yoktur, dinler insan yapısıdır ve islam ilkeldir demek dine küfretmek midir mesela?

İslami kaynaklara göre Muhammed şunu demiştir, bunu yapmıştır demek, küçük yaştaki kızlarla evlenmiştir, çok sayıda hanım almıştır demek mi dine küfretmek?

Eğer bunlar dine küfretmek ise, küfür ve hakaret eşiğiniz çok düşük demektir. Sorun bizde değil sizde demektir. Bunlar dünyanın hiçbir uygar ülkesinde söylenmesi yasak olacak türde şeyler değillerdir.

Bunlar eğer dini değerlere hakaret ise ve suç sayılmalıysa, o zaman bunları hakaret kabul eden zihniyette sorun vardır.

Eğer bunların ötesinde bir küfür ve hakaretten bahsediliyorsa, o zaman da örnek isterim. Çünkü kişilere yönelmiş hakaretler bu forumda suçtur ve izin verilmez. Hatta Allah'a ve Muhammed'e hakaret edilmesine bile izin verilmez, sırf itici olmamak için.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Berguzar,

Ama ateist zihniyet benimle el ele vermek yerine, yobaz bir manevra ile beni dışlıyor, müslüman olmamakla hatta münafık olmakla itham ediyor.
Ama her türlü dayatmanın sonuna kadar karşı duran insanlarla, inançları ne olursa olsun boğuşmanın bir anlamı yok. Bu yüzden iyi ateistler çok fazla olmasına rağmen, ateizm inancı toptan reddettiği için topluma faydalı inanırı da red ediyor. Benim bu başlıkta tek itiraz ettiğim şey budur.

Ateistler inanç tartışmalarında ılımlı müslümana da karşı çıkar elbette. Ama bu karşı çıkış fikirlerin ifadesidir sadece ve fikir hürrüyeti bağlamındadır. Onların da yanılgı içinde olduğunu düşünüyorsa ateist, elbette bunu da ifade edecektir.

Bu ılımlı müslümanları dışlamak anlamına gelmez. Çünkü olay politik meselelere gelince, toplumda olan bitenlerle ilgili karar vermek, eylemde bulunmak, destek aramak ve bulmak noktasına gelince, ateistin ve ılımlı müslümanın birleştiği ve birlikte hareket edeceği de pek çok konu olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu forumda dine küfür etmek hos görülüyor nedense. Normal sartlarda, forum ne forumu olursa olsun küfürün yasak olmasi lazim. Millet utanmadan kisinin kutsal degerlerine hakaret ediyor kimse bisey demiyor. Bu saygisizlikdan ve kötülükden baska bisey degildir ve bazi ateistlerin karakterini apacik gösteriyor aslinda.

din hocalarının kuran dışındaki kutsal kitaplarının değiştirildiğini rahat rahat söylemesi yanlış değil değilmi??? ne de olsa gerçekleri söylüyor diyeecksin.Ateistlerde burada müslümanlıgın gerçeklerini söylüyor ama senin damarlarında akan o müslümanlık kanı bunları duyunca tepki veriyor.Ama burdakilerin yaptıkları din hocalarının yaptıklarından farksız

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim belirtmek istedigim ateistlerin inkari degil. Bu sitede bazi kisilerin agzi bozuk. Mesela bizim kutsal saydigimiz seylere "hayvan, pezevenk, domuz, pust, sapik, salak, bokdan" vs diye hakaret ediliyor. Bir cok topic de buna sayit oldum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ketama,

O konu başka bir mesele. Bu ifadelere rastlanması, bunlara izin verildiği anlamına gelmez. Bu forum çok aktif bir forum ve her gün onlarca başlık açılıyor ve bu başlıklar altında yüzlerce, bazen binlerce mesaj yapıştırılıyor.

Moderatörler bunları gördükçe engel oluyor. Ama olamayabilirler, gözlerinden kaçar. Kimsenin vakti burada yazılan tüm mesajları eksiksiz okumaya ve müdahale etmeye yetmez. Yetse bile bu ifadelerin bir kısmı forumda geçici olarak da olsa kalmak zorundadır. Kendilerini birileri görene ve müdahale edene kadar.

Burayı temiz tutmada siz katılımcıların da sorumluluğu ve rolü var. Bu tür iletileri gördüğünüz zaman raporlayın. Raporlarsanız ve buna rağmen önlem alınmazsa, o zaman şikayet edin.

Öte yandan, bahsettiğin ifadeler arasında da, kullanılış yerine ve şekline göre normal karşılanabilecek olanlar var.

Örneğin "müslümanların falanca konudaki inancı boktan bir inançtır" diyorsa biri, ya da islamın falanca uygulaması günümüz anlayışına göre sapık bir uygulamadır, şu anda böyle birşey kabul edilemez" diyorsa bunlar normaldir.

Ama biri müslümanlar sapıktır diyorsa, ya da hayvandır diyorsa, bu başka bir konu. Bu yasaktır.

Ya da birileri birbirine pezevenk, domuz diye hitap ediyorsa, bu da kişisel hakaret kapsamındadır ve hem yasaktır, hem de dikkat edersen bahsettiğin meseleyle, yani dinlere ve kutsal değerlere hakaret etmekle ilgisi yoktur.

Yani eleştirilerinizi yerli yerine oturtun. Neyi eleştirdiğiniz açık olsun. Baştan kutsal değerlere hakaret var derken, sonra buradaki insanların ağzı bozukluğunu getirir kanıt diye sunarsanız, bel altı vurmuş olursunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim belirtmek istedigim ateistlerin inkari degil. Bu sitede bazi kisilerin agzi bozuk. Mesela bizim kutsal saydigimiz seylere "hayvan, pezevenk, domuz, pust, sapik, salak, bokdan" vs diye hakaret ediliyor. Bir cok topic de buna sayit oldum.

Sapık olduğunuzu red mi ediyorsun?

Ben çok kullanırım bu sıfatı ve bence sizi doğru tanıtıyor.

Kur'an'da da vardır bu deyim.

Ve diğer küfürler.. Size onlarla hitabedilmesinden neden yakınıyorsunuz anlamıyorum.

Hep kendinize yontmasını çok iyi biliyorsunuz.

Size neden saygı gösterilmemesi gerektiğine başka bir başlık altında değinmiştim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mantik:

"Ama biri müslümanlar sapıktır diyorsa, ya da hayvandır diyorsa, bu başka bir konu. Bu yasaktır"

Haci:

"Sapık olduğunuzu red mi ediyorsun?

Ben çok kullanırım bu sıfatı ve bence sizi doğru tanıtıyor."

al isde. Bundan ziyade Allaha ve peygambere de hakaret oluyorki, bu da siniri tasiriyor. Insan okumak istemese de mesajlara bakarken okumus oluyor.

tarihinde ketama tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Mantik:

"Ama biri müslümanlar sapıktır diyorsa, ya da hayvandır diyorsa, bu başka bir konu. Bu yasaktır"

Haci:

"Sapık olduğunuzu red mi ediyorsun?

Ben çok kullanırım bu sıfatı ve bence sizi doğru tanıtıyor."

al isde. Bundan ziyade Allaha ve peygambere de hakaret oluyorki, bu da siniri tasiriyor. Insan okumak istemese de mesajlara bakarken okumus oluyor.

Olmayan bir nesneye hakaret edilmez.

Allah yoktur ve Muhammed peygamberi falan değildir. Muhtemelen yaşamamıştır bile.

Kimse Allah'a hakaret etmiyor. Allah'a sizden başka hakaret eden yok yani.

Siz Allah'a saçma sapan nitelikler atfediyorsunuz. Biz onlara karşı gelince Allah'a küfrediyor oluyoruz.

Oysa Allah'ı aşağılayan ve ona küfreden sizlersiniz.

Allah'a atfettiğiniz niteliklerin çoğu açıkça sapık..

Kur'an'ı Allah'ın yazdığnı iddia ediyorsunuz ve biz Kur'an'ı eleştiriyoruz.

Sizin Allah'ınız bundan olumsuz etkileniyor.

Ama kabahat bizde mi?

Açıkça sapık bir kitap olan Kur'an'ı eleştirmeye hakkımız yok mu?

Onu Allah yazdı diyorsanız, siz Allah'ı aşağılıyorsunuz.

Bizim gözümüzde Allah yok.. Ona küfreden bizler değiliz. Sizsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

benim belirtmek istedigim ateistlerin inkari degil. Bu sitede bazi kisilerin agzi bozuk. Mesela bizim kutsal saydigimiz seylere "hayvan, pezevenk, domuz, pust, sapik, salak, bokdan" vs diye hakaret ediliyor. Bir cok topic de buna sayit oldum.

Senin inandığın kitapta müslümanlar dışında herkese aynı hareketleri ediyor?? Tanrının ağzı bozuk bizim olsa ne yazar??

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed'e küfretme işine gelince....

Muhammed ateistleri için dayanılmaz bir hedef.

Tabii Muhammed'in yaşadığına inanan ateistler için bir hedef.

Ben Muhammed'in yaşadığına inanmıyorum ve ona küfretmiyorum. Bu Jupiter veya Apollo'ya küfretmek gibi bir saçmalık.

Ama ateistlerin çoğu İslam'ın bize öğrettiği tarihini doğru kabul ediyor ve sorgulamdan Muhammed'in yaşadığına inanıyor.

Bütüm Müslüman'lar Muhammed'in yaşadığına inanıyorlarsa, bazı ateistlerin de inanmasına şaşmamak lazım.

Hatta ateistlerin İslam'ın insanlığa kakaladığı yalan tarihine bile inanmaları mümkün ve ben bu yüzden onları suçlamıyorum.

İslam kendi yalanları ile kendini ele veriyor.

Muhammed'in yaşadığını ve Kur'an'ı yazıp, İslam'ı başlattığını ileri süren İslam elbette Muhammed'in büyük bir hedef olduğu bir dindir.

Muhammed'i suçlayanların bütün yaptığı İslam'ın kendi kaynaklarına dayanan Muhammed kimliğini eleştirmeleridir.

Yani kendileri yeni suçlamalar ve İslam'ın iddialarına ek yapmıyorlar.

İslam'ın Muhammed hakkındaki iddialarını ciddiye alıp eleştiriyorlar.

İslam'ın yaşattığı ve ideal insan ideal erkek olarak lanse ettiği Muhammed figürü, son derece patolojik bir karakter..

Bu karakter elbette ateistlerin hedefi olmaya devam edecek.

İslam bu karaktere pedofiliden tutun, çapulculuğa ve jenoside kadar çeşitli nitelikler atfediyor.

Tekrarlıyorum. Bunu ateistler değil, İslam yapıyor.

İslam bunu yaparsa, diğerleri bunu kabul eder.. Ve Muhammed'i layık olduğu şekilde eleştirir.

Ben bu Muhammed saçmalığına dokunmuyorum. Çünkü öyle biri zaten yaşamamış benim gözümde.

Onun eleştirisinden de doğrudan İslam sorumlu. Başka kimsenin suçu yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Berguzar,

Ateistler inanç tartışmalarında ılımlı müslümana da karşı çıkar elbette. Ama bu karşı çıkış fikirlerin ifadesidir sadece ve fikir hürrüyeti bağlamındadır. Onların da yanılgı içinde olduğunu düşünüyorsa ateist, elbette bunu da ifade edecektir.

Bu ılımlı müslümanları dışlamak anlamına gelmez. Çünkü olay politik meselelere gelince, toplumda olan bitenlerle ilgili karar vermek, eylemde bulunmak, destek aramak ve bulmak noktasına gelince, ateistin ve ılımlı müslümanın birleştiği ve birlikte hareket edeceği de pek çok konu olacaktır.

Mantık,

Ben de tamı tamına senin gibi düşünüyorum. Tüm inananları dışlamak, onlara karşı sert ve hakir bir tutum almak ateist düşüncenin yayılmasına zerre yarar sağlamayacağı gibi asgari müşterekte birlikte hareket etmenin getireceği tüm kazanımları da akılsızca bir kenara itmek anlamına gelir ki buna kesinlikle meydan verilmemelidir. Dinin, yalnız insanların vicdanında yaşaması gerektiğini düşünenlerin sayısı azımsanamaz ve bu insanların tümünü dışlamak da açıkça yalnız kalmak demektir. Ayrıca, insanlığın dinlerden ya da tanrı inancından bir çırpıda kurtulamayacakları da son derece açıktır.

İhtilafların kızıştığı noktada her türlü anti-ateist argümanla savaşmaktan elbette geri durulmamalıdır; ama mümini, inancın sadece bireyin iç dünyasında yaşanmasına ikna edebilmek bile esasen çok önemli bir kazanımdır ve ilerisi için büyük bir yatırımdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elestirmenin de bir siniri ve yöntemi vardir. Ama bazilari bu siniri aciyor. Sizin gözünüzde küfüre deger olan bir sey baskasi icin belki öyle degildir. Cin de millet köpek izgarasi yapiyor burda ise köpekler evde besleniyor. Herkesin kendine göre bir yasam ve inanc düzeni vardir. Benim icin kutsal olan baskasi icin belki tam tersi olabilir ama bunu da belli bir cerceve icersinde anlatirsin, küfür ve hakaret etmeden.

Kendine müslüman diyen herkes de hz.Muhammede inanmiyor. Mesela Muhammed Kalisch. Bende kendisinde zamaninda ders görmüsdüm, gerci konu baskaydi. Simdi o peygambere inanmiyorsa ona hakaret etmek zorunda mi? Sizin düsünceleriniz belli. Bizimkiler de belli. Herkes fikrini sunar ama karsindakine ve inancina saygi göstererek.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elestirmenin de bir siniri ve yöntemi vardir. Ama bazilari bu siniri aciyor. Sizin gözünüzde küfüre deger olan bir sey baskasi icin belki öyle degildir. Cin de millet köpek izgarasi yapiyor burda ise köpekler evde besleniyor. Herkesin kendine göre bir yasam ve inanc düzeni vardir. Benim icin kutsal olan baskasi icin belki tam tersi olabilir ama bunu da belli bir cerceve icersinde anlatirsin, küfür ve hakaret etmeden.

Kendine müslüman diyen herkes de hz.Muhammede inanmiyor. Mesela Muhammed Kalisch. Bende kendisinde zamaninda ders görmüsdüm, gerci konu baskaydi. Simdi o peygambere inanmiyorsa ona hakaret etmek zorunda mi? Sizin düsünceleriniz belli. Bizimkiler de belli. Herkes fikrini sunar ama karsindakine ve inancina saygi göstererek.

Biz bireylerin istediklerine inanma özgürlüğünden ve ona saygı duymaktan bahsetmiyoruz.

İstediğinize inanmakta özgürsünüz ve bu sizin hakkınız.

Ama sizin inandıklarınızı bizim saygı ile karşılamamız sizle değil, bizle ilgili bir durum.

Biz sizin istediğinize inanma hakkınıza saygılıyızı. İnandıklarınıza değil.

Onları ortaya koyarsanız, bizden saygı beklemeyin.

Çünkü biz onlara karşı değil, sizin onlara inanma özgürlüğünüze karşı saygılıyıız.

Aradaki fark çok önemldir.

Burada din konusunda karşılıklı tartışıyoruz.

Kimse kimsenin inancına ve düşüncesine saygı duymak zorunda değildir.

Onların belirtilmesi özgürlüğüne saygı duyabilir.

Biz size inanç ve düşüncelerinizi özgürce belirtebileceğiniz bir platform sunuyoruz.

Onların saygınlık kazanacağını garanti edemeyiz. Onları tehlikeli bulanlar elbette onlara saygı duymayacaklardır.

Bu da onların en doğal hakkıdır.

Sizin onlara inanma hakkınız gibi, onların da onları reddetme ve kınama hakkı vardır.

Umarım bu konularda anlaşıyoruzdur.

Benim inanç ve düşüncelerime kimseden saygı beklemiyorum.

Siz de kendi inanç ve düşünceleriniz için başkalarından saygı beklemeyin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Mantik:

"Ama biri müslümanlar sapıktır diyorsa, ya da hayvandır diyorsa, bu başka bir konu. Bu yasaktır"

Haci:

"Sapık olduğunuzu red mi ediyorsun?

Ben çok kullanırım bu sıfatı ve bence sizi doğru tanıtıyor."

ketama,

Ben hacı'nın kullandığı ifadeyi bu şekliyle kullanmazdım, bu bir üslup meselesi.

Ama bunun forum kurallarına aykırı olup olmadığı o kadar da basit bir konu değil aslında.

Önce aykırı olarak düşündüm ve öyle yorum yaptım ama "sapık" ifadesine mahsus olarak işin başka yönleri de var. Örneğin hacı'nın da dediği gibi, kuran'ın kendisinde bile bu söze çok rastlanır. Kurana göre olsun, pek çok müslümana göre olsun, inanmayanlar sapıktırlar. Ateizm sapık bir düşüncedir.

Bu bağlamda düşünüldüğünde, eğer sizin bunları bizler için kullanmanız hakaret değilse, bu ifadenin sizler için kullanılmasını da hakaret olarak kabul etmemeniz gerekir.

Bugün ateizme ve ateistlere yönelik olarak müslüman kesimin kullandığı bu tür ifadeler, bizim bu forumda kullanılan benzer ifadelere göre çok daha sert ve çok daha yüksek sesle çok daha fazla kişi tarafından kullanılan ifadelerdir.

Ayrıca, birşeyin hakaret olup olmadığına karar vermek her zaman çok kolay değildir. Bu iş kelime filtreleyerek de yapılmaz örneğin. Çünkü daha önce de bahsettiğim gibi, belli bir kelimeyi kullandığınız yere göre, kullanma şeklinize göre ve sözkonusu tartışmanın o anki havasına ve bağlamına göre hakaret olabilir de olmayabilir de.

Hatta bazen, karşınızdakinin alınganlık düzeyine bile bağlıdır birşeyin hakaret olup olmadığı. Çünkü bazı insanların alınganlık eşikleri diğerlerine göre daha düşüktür.

Bu yüzden, birşeyin hakaret olup olmadığına karar vermek çok kolay değil. Ama bunun bir yolu var. Bir ifadenin muhattabı olan kişi, bu ifadeden alınmışsa, bu bir hakarettir. Dolayısıyla, bunu rapor ettiği takdirde moderatör arkadaş tarafından bu ifadeye hakaret muamelesi yapılacaktır.

Bu işin en kısa ve kolay yolu bu. İşin başka ayrıntıları da var tabi ama burada bunlara gerek yok. Moderatör arkadaşlarımız neyin ne zaman hakaret kabul edilip edilmeyeceği gibi konularda, emin olun sizlerin düşündüğünüze göre çok daha fazla kafa yorarlar, yormak zorundadırlar. Çünkü işlerinin bir parçasıdır bu. Bu konularda da tecrübeli moderatörlerimiz bence çok iyi iş çıkarıyorlar ve çok başarılılar.

Bu forumla ilgili insanların sürekli bu küfür ve hakaret ithamlarını getirmesi inanın hiç hoşuma gitmiyor. Bu ithamların bir kısmı ciddiye alınması gereken önemli uyarılar olmasına rağmen, pek çoğu konuya yeterince kafa yormamış olmaktan veya çeşitli önyargılardan kaynaklanan belaltı vuruşlar oluyor.

Bu konuya ayrıca, ayrı bir başlık altında değineceğim. Bu başlığın konusu farklıdır. Bu konulara burada çok fazla girersek zaten dağılmış olan konu daha da dağılacak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...