Engse Hohol 0 Nisan 11, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 11, 2010 gönderildi (düzenlendi) Buradaki "elbette" anlamına gelen "le" eki, maktu sözcüğünün başına gelmeliydi.le maktu allahi ekberu min makti-küm... elbette allahın öfkesi sizin öfkenizden daha büyüktür... Evet öyle, çabuk davranışımın bir sonucu olarak "le/elbette" sözcüğü yukarıda kalmış. Ançıp ayetteki anlam anlaşılabilirdir. Bizim öfkemiz, allahın öfkesi ile ölçütlenerek, bizim öfkemiz küçük kalıyor, allahın öfkesi karşılaştırmasında. bu ayetlerin hiçbirisinde cenab-ı hakkın zatı ile bir başka mahlukun mükayesesi olmadığını görecektir ve daha muhimi bu misallerin hiçbirisinin "Allahu Ekber" sözü içinde bir mükayese olduğu yalanı ile münasebeti olmadığını görüp anlayacaktır Zeus'u ekber denilince ne anlaşılır? Zeu'un dahabüyük/enbüyük olduğu anlaşılır! Zeus, kimden dahabüyüktür? Zeus'un karşılaştırıldığı öteki özne allah ise, Zeus'un allahtan dahabüyük olduğu anlaşılır. Birşey, kendi kendine dahabüyük olamaz. Tekbaşına bir öznenin enbüyük/dahabüyük olması olanaksızdır. Çünkü birtane olup büyük olan birşey, geride bıraktığı büyük (kebir) öznelerin, özsel niteliklerini bastırmamış olacaktı. Ançıp allahü ekber nitelemesinde böyle bir durum yok; geride bırakılan büyük öznelerden ölçütle, dahabüyük (ekber) olma durumu var. Nisan 11, 2010 tarihinde BegTeginli tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 11, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 11, 2010 gönderildi Tabi canım, "Allahuekber" deyince cismani mi oluyor? "Allah daha büyüktür" de olsa, "Allah en büyüktür" de olsa, kastedilen diğer ilahlardır. Baal'dir, Lat'tır, Uzza'dır, menat'tır. İlah ilahla mukayese edilmiştir, insanla edilecek değil herhalde. Ömrün herhaldeler ile insanları kandırmakla geçiyor pante, bu iş "mı" lar ile, "herhalde" ler ile olacak iş mi! İlkokul talebelerinin resim defterimidir mevzuki yazılsın çizilsin sonra bozulsun silinsin, ev çizeceğiz diye ağaç, ağaç çizeceğiz diye kütük resmedilsin İslam işe en baştan لآإلهَ إلاّالله diyerek başlıyor! Yani Allah tan gayrı vehmedilen, uyudurulan bütün ilahların yok olduğunu, anca Allah ın ilah olduğunu ve ubudiyetin anca ona yapılması icab ettiğini ihtar ediyor! Bu dinin ilahlar arası mükayese yaptığını iddia etmek anca eçhellerin işidir, birde bunu dil içinde göstermeden yapmıyorlarmı insan hakikaten sacy ve renana acıyor! Mezarlarına "kötü mukallitleriniz işi bu kertelere kadar vardırdı" deyu bilgi gidiyor ise adamlar kabirlerinde ters dönüyordur muhakkak Örneğin, Uhud Savaşında zafer çığlığı atarken Ebu Süfyan "Hubeluekber" diye haykırıyordu. Daima yalan senin şiarın pante! İmdi şu bağlantıya tıklıyorsun sonra soldan gazveler bölümünü açıyorsun! Orada bu rivayetin orjinal metnini görüyorsun! Tabi arapça bilmediğinden oradaki şu kısmı bir bilene tercüme ettiriyorsun! قَالَ أبُو سُفْيَانَ: اعْلُ هُبَلُ Ne imiş pante ne, ne denmiş orada! "Yüce ol, şanın yüce olsun Ey Hübel" İşte bu sözün manası, türkçeye çevrilmesi böyle yapılır! Görüldüğü üzre ekber sözcüğü burada yoktur! Yalan dolan, hile hurda başka meziyetin yok pante! Doğru yazmadığın müddetçe akıbetin daima mahcup olmak olacak! "Yaratanların en güzelini bırakıp da Baal'e mi tapıyorsunuz?" (Saffat-125) ayetinde de bu kıyaslama açıkça ortaya konulmuştur. İşte turandursunda suratına çarptığım bu yalanını burada da tekrar etmişsin! Ayetlerin öncesini ve sonrasını makaslayarak mana çarpıtması yapmak temel şiarlarındandır! Bu ayeti birde yukarıda uydurduğun "ekber" yalanı ile münasebetlendirip, saffat yüzyirmibeşte sözü söyleyen sanki cenab-ı hakmış gibi gösterip böylece zat-ı zülcelalin sanki kendisini haşa sahte ilahlar ile mükayese ettiği yalanını söylemektesin! İmdi durumu gösterelim! Şüphesiz İlyas da gönderilen peygamberlerdendir. Kavmine şöyle demişti: "Siz Allah'tan korkmaz mısınız? O en güzel yaratanı bırakıp da Ba'le mi yalvarıyorsunuz? Rabbiniz ve önceki atalarınızın Rabbi olan Allah'ı" demişti. O zaman onu yalanladılar. Şüphesiz ki onlar da (cehenneme atılmak üzere) hazır bulunduruldular. Allah'ın ihlaslı kulları müstesna. O'na da sonrakiler içinde şunu bıraktık: "Selam İlyas 'a!" İşte Biz güzel davrananları böyle mükafatlandırırız. Çünkü o Bizim mü'min kullarımızdandı. Saffat 123-125 Görüldüğü üzre ilyasın kıssası zikredilir iken onun kavmine "Allah ı bırakıp başkasına mı yalvarıyorsunuz" demesini ifade eden ayeti islam mevzubahis olduğunda eçhel, amma çarpıtma yalan hile hurdada allame olan pante nasıl takdim ediyor! Biz boşuna demiyoruz, gerçeğe sadakat şart! Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 11, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 11, 2010 gönderildi (düzenlendi) Zeus'u ekber denilince ne anlaşılır? İdrak edemediğiniz yada edemiyormuş gibi yaptığınız husus tam bu noktada! İslam işe لآإلهَ إلاّالله diyerek başlıyor! Yani zeus yok, lat yok, menat yok, uzza ve bunlar gibi uydurulmuş diğer sahte ilahlar yok ancak ve ancak "illa" Allah var, ondan gayrı ilah yok! Bundan mütevellid kendisinden başka ilah olmayanın sahte ilahlar ile mükayese edildiği safsatası babylon nahivcileri ve meal münekkidlerinin uydurmasıdır! Birşey, kendi kendine dahabüyük olamaz. Daha evvelde sana söylediğimiz gibi eşsiz olmak bir eşi zaruri kılmadığı hatta bunun tam aksi olduğu gibi, azamet ve büyüklükte bir muadilin olunmadığını tekid eden ekber sıfatı içünde bir mükayese gerekmez! Babylon nahivcisi, ihlas suresine bir bak bakalım, alman icab eden dersi alacak mısın! Gerçeğe sadakat şart! Nisan 11, 2010 tarihinde Alchindus tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Nisan 11, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 11, 2010 gönderildi (düzenlendi) azamet ve büyüklükte bir muadilin olunmadığını tekid eden ekber sıfatı içünde bir mükayese gerekmez Gerektiğini şimdi göreceksin. Çünkü; ölçütlenen somut büyüklük azim (عَظِيمُ) ile ölçütlenen soyut büyüklük ekber (أَكْبَرُ) sözcükleri, tevbe 72'de bir arada bulunuyor. Vaade allahü el mu'minine ve el mu'minati cennatin Sözverdi allah o mü'min erkeklere ulayu o mü'min kadınlara cennetler tecri min tahti-ha el enharu halidine fiha akar altından-onun bir ırmak sürekli orada. ve mesakine tayyibeten fi cennati adnin ve rıdvanun min allahi ekberu (وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللّهِ أَكْبَرُ) ulayu temiz konaklar adn cennetlerinde ulayu bir rıza allah'tan enbüyük zalike hüve el fevzu el azimu (ذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ) işte odur bir başaran bir büyük. (Büyük bir başarı kazanmıştır bu rızayı alan). Sen gene kıvıracaksın ançıp okuyucu şunu bilmelidir; En büyük ödül bu ayette allahın rızasıdır. Yukarıdan aşağıya ödülleri teker teker gözönünde bulundurarak son paragrafa gelindiğinde, allahın rızasının diğer bütün ödülleri bastırdığı görülüyor; yani diğer ödüller ekber niteliğinde olan rıdvan/rıza ile ölçütlenerek küçük kalıyor. And cennetlerinden bile büyükseniyor allahın rızası. Alchindus arabın yalanına kendini iyice kaptırmış olduğundan bu ölçütlenmeyi kabullenemiyor. Nisan 11, 2010 tarihinde BegTeginli tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 11, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 11, 2010 gönderildi Gerektiğini şimdi göreceksin. Çünkü; ölçütlenen somut büyüklük azim (عَظِيمُ) ile ölçütlenen soyut büyüklük ekber (أَكْبَرُ) sözcükleri, tevbe 72'de bir arada bulunuyor. Aynı uyanıklığı yaptığın başka bir yerde hakikat suratına çarpılmış iken gene aynı yola tevessül etmem sana doğru konuşmayan zat dememizde isabet ettiğimizi göstermiyor mu! Allah ın rızasının ekber oluşu ile bizim söylediğimiz Daha evvelde sana söylediğimiz gibi eşsiz olmak bir eşi zaruri kılmadığı hatta bunun tam aksi olduğu gibi, azamet ve büyüklükte bir muadilin olunmadığını tekid eden ekber sıfatı içünde bir mükayese gerekmez! hususun münasebeti nedir ey doğru konuşmayan zat! İşe لآإلهَ إلاّالله diye başlayan yani mutlak tevhid ile, Allah tan gayrı vehmedilen bütün sahte ilahları reddeden, onların "yok" olduğunu ifşa eden ve ancak "illa" Allah vardır ve kulluk onadır diyen islam burada mevzu bahis, o elinize birşeyler tutuşturanların, putperestlik alametlerini kendi elleri ile akidelerine soktukları dinleri değil! "Allahu Ekber" Allah En Büyüktür! Sana ihlas suresine bak dedim, yoksa niçün bak dediğimi hala anlamadın mı! Sen gene kıvıracaksın ançıp Ben putperest değilim, kitapsız değilim, "gıt dil" deyip "o vakit harp muharebe bahsinde bana kıtlaştırdığınız dilden misal verin" dendiğinde sus pus olan değilimki o bahsettiğin fiilin faili olayım! Sana diyoruz, babylon ile olmaz bu işler! Gerçeğe sadakat şart! Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Nisan 11, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 11, 2010 gönderildi Alchindus Ateistforum'da gerilim yaratıyorsun. Burası Kur'an kursu değil. Arapça öğrenilen ve öğretilen bir okul da değil. Pante hakkında yaptığın çirkin ithamlarla onu da zor duruma düşürüyorsun, bizi de. Sana nasıl cevap verilmesi gerektiği konusunda çelişkili bir durum yaratıyorsun. TD sitesinde olup bitenler bizi hiç ilgilendirmiyor. Senin bu konulardaki tutumun da bizi ilgilendirmiyor. Gerilim yaratmaya devam edersen, seni forumdan uzaklaştıracağım. TD'de Pante sana çok kötü bir şeyler yaptı herhalde ki burada onu izliyor ve rahatsız ediyorsun. Ne yaptığını bilmiyorum. Bilmek de istemiyorum. Görünüşe göre ne yaptıysa hak etmişsin. Devam edersen ipini zevkle çekeceğim. Haberin olsun.. HACI Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Nisan 12, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 12, 2010 gönderildi Muhterem bakınız mesele şu! İmdi bu arkadaşınız beni arkasından konuşmakla itham ediyorki bu yalan, gösterdiğim bağlantılara bakınız, o başlıkta günlerce konuştuk, ben hatalarını yüzüne karşı söyledim! Başka forumlarda geçmişte yaptığınız tartışmalar ve o tartışmaların akîbeti bizi ilgilendirmiyor. Kaldı ki Pante o forumda yazmıyormuş bile. Sadece burada değil, diğer birkaç başlıkta da Pante ile özel bir sorununuz olduğu izlenimi veriyor ve başlıkları başka forumlarda geçmişte yaşananlar nedeniyle boğuyorsunuz. Onlar bizi ilgilendirmiyor. Burada oldukça uzun süredir yazan ve kim olduğu hepimizce malum olan değerli bir üyemizi açıkça taciz ediyorsunuz. Ayrıca sizinle Hodri Meydan'da tartışmak zorunda değil. Hiç kimsenin böyle bir zorunluğu yok. Sizinle bire bir tartışmayı kabul etmediği için kimseyi aşağılama hakkınız yok. Sözkonusu kişi Pante gibi son derece bilgili ve nitelikli biri ise hele.. Buna izin verilmeyeceğinizi bilmenizi isterim. Aynı uyarılar arkadaşınız Theta için de geçerlidir. Aynı minval üzere devam edip gerilim yaratmayınız. Hakaretleriniz ve üslubunuz nedeniyle şimdilik birer gün uzaklaştırılıyorsunuz. *Başlık konuyla ilgisi olmayan ve uyarıya sebebiyet veren iletilerden temizlenmiştir. Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 13, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 13, 2010 gönderildi Devam edersen ipini zevkle çekeceğim. Haci, bu mesaja verilmiş cevabımız burada yok amma cevaba vesile olmuş bu mesaj yerinde durmakta! Eğerki başlık alakasız mesajlardan temizlenecek idi ise bu mesajında temizlenmeli değil miydi! Madem bu mesajın yerinde durmakta, bizimde ettiğimiz sözü tekrar etmemiz gerekmekte! Muhtemeldirki etrafında çokça olan yularlı taifesinden sanmışsın bizi, hata etmişsin! Bizim irtibatlı olduğum tek bir ip vardır, oda Allah ın ipidir! Bundan mütevellid sende bizim hakkımızda çekebileceğin bir ip bulunmamaktadır! Kendinde olmayanı vehmetmeyesin! Ayrıca sizinle Hodri Meydan'da tartışmak zorunda değil. Hiç kimsenin böyle bir zorunluğu yok. Sizinle bire bir tartışmayı kabul etmediği için kimseyi aşağılama hakkınız yok. Böyle bir şey yaptığımı, yani "niçün benim ile birebirde tartışmıyorsun" dediğimi hatırlamamaktayım! Demiş isem şu söz bana göstrilsin! Pante bizi göya limon gibi sıkacakmışya, biz de dedik sana yardımcı olalım, dilediğin konuyu seç, HODRİ MEYDAN! Kelamımız bundan ibarettir! Aynı uyarılar arkadaşınız Theta için de geçerlidir. Kendisini tanımam, eğerki pantenin ona söylediği bühtan değil ise turandursundan tanıdığım birisi olabilirki o mudur değil midir bilgim yoktur! Son kertede söylemek isterimki turandursun bahsinin açılmasıda kolladığınız arkadaşınızın eseridir, benim değil! Okuma yazma bilmek ve mesajlarımızı okumak bunu anlamak içün kafidir! Gerçeğe sadakat şart! Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi (düzenlendi) Yani zeus yok, lat yok, menat yok, uzza ve bunlar gibi uydurulmuş diğer sahte ilahlar yok ancak ve ancak "illa" Allah var, ondan gayrı ilah yok! Öteki ilahların "muhammetin kurduğu islam dininde geçerliliği yok" deniliyor. İlla'nın kullanımını ayetlerden örnekliyorum; Kehf 50 Gulna li el melaiketi uscudu li ademe Dedik melekler'e secde edin adem'e fe secedu illa iblise secde ettiler ancak/yalnızca/hariç/...ndan başka iblis (etmedi) kane min el cinni fe feseka an emri rabbihi oldu/idi cinlerden böylece dışına çıktı emrinden Rabbisinin Görüldüğü gibi, ademe secde etmeyen iblis, illa ile ayrılıyor. Yani salt varlığı yokluk durumunda değil, sal varlık olan iblis, illa ile onun gibi ayrılmayan meleklerin yaptığı secdeyi, erdem gösterip yapmayınca "illa" ile ayrılan tek özne oluyor. "İlla iblis" demekle iblisin salt varlığını yokluğa bulamayız, yalnızca secde etmeyip eLLah tarafından secde kriterini yerine getirmediği için iblis, aLLahın aradığı amuda kalkıcı tapınç yeterliliğini yerine getirmediği yani illa ilen o secdeyi yapanlardan ayrıldığı için illa iblis biçimiyle ayette yeralmıştır. Kelimeyi tevhid denen o tümcedeki illa'nın kullanımıda bunun aynısıdır. fe secedu illa iblise secde ettiler ancak/yalnızca/hariç/...ndan başka iblis (etmedi) Yani İblis dışındaki melekler secde ettiler... Secde eden ötekiler yok sayılamazlar. "Ancak" demekle ötekilerin salt varlığı giderilemez. Müddesir 31 bu illa'nın engüzel örneğini barındırıyor aslında... onu örnekleyelim. ve mâ ya'lemu cunûde rabbi-ke illa hüve. ve bilmez ordusunu senin Rabbinin o ndan başkası. Allah, dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir. Rabbinin ordusunu, kendisinden/o'ndan başkası bilmez! deniliyor. Yani; biz o, illa'nın dışındayız, eLLah ise illa'nın odağındaki özne. Nisan 18, 2010 tarihinde BegTeginli tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi kuran da allah u ekber yoktur ehad ve gayb olan allah ın büyüğü küçüğü olmaz ölçülebilen kıyaslanabilen puttur vede çoktur ne bu benim allahım senin allahından daha büyük sidik yarışı mı..? elçiler bitti sira ilahlarda mı clash of the Titans 3D Link to post Sitelerde Paylaş
DreiMalAli 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi kuran da allah u ekber yoktur ehad ve gayb olan allah ın büyüğü küçüğü olmaz ölçülebilen kıyaslanabilen puttur vede çoktur ne bu benim allahım senin allahından daha büyük sidik yarışı mı..? elçiler bitti sira ilahlarda mı clash of the Titans 3D En büyüğü de mi olmaz sevgili dogan? Yoksa birileri tanrısının sadece büyük olmasını tanrısına yakıştıramadığı için, "Benim tanrım en büyükdür" demek mi istiyor? Sevgiler Link to post Sitelerde Paylaş
dogan 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi en büyüğü de olmaz belki de en küçükdür diycem ama gayb olan allah ın büyüğü küçüğü olmaz olursa puttur Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi Öteki ilahların "muhammetin kurduğu islam dininde geçerliliği yok" deniliyor. İlla'nın kullanımını ayetlerden örnekliyorum; İslamdaki mutlak tevhid canını çok sıkıyor, bundan mütevellid uyanıklık edip, islamda Allah tan gayrı vehmedilen sahte ilahları yok kılan kelime-i tevhidde "La İlahe" ifadesi iken sanki bunu yapan "illa" imiş gibi evvela bu yalanı turandursunda dillendirip sonra orada hakikat suratına çarpıldıktan sonra "havet" deme durumuna geldiğin halde gelip burada aynı batıl kelamı eder oluşun, sana "doğru konuşmayan zat" demekte ne kadar isabet ettiğimizi ortaya koyuyor! Madem aldığın dersleri herbir yerde tekrar almak istiyorsun hay hay, bizim içün bir sıkıntı yoktur! Kelime-i tevhidde Allah tan gayrı vehmedilen sahte ilahların yokluğunu mutlak olarak ifade eden "La İlahe" ifadesidir, "illa" ancak manasınadır ve istisna müstesna olma durumlarını ifadeden önce kullanılır! Zati verdiğin ayetlerde de durumun böyle olduğu sarihtir! Uyanıklık ile, islamdaki mutlak tevhidi gözlerden saklamak gayesi ile kelime-i tevhidde esas nazar edilecek yere değil "illa" ya bakıyorsun! Halbuki لآإلهَ إلاّالله İlah yok ancak Allah Allah tan başka ilah yok hakikat budur ve bunun lamı cimi yoktur! Bundan mütevellid "havet" değil mert gibi "evet" demek, "islam haza tevhid dinidir" demek icab eder! Gerçeğe sadakat şart! Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi Ekber, ekberiyetin cismaniyete hasredilmesi içün karine lazımdır, bu kelime cümledeki bağlamı ile bir karine var ise cismaniyete hasredilebilir ve yine bir karine var ise "daha" manasına gelebilir! Ekseriyette ve heleki cenab-ı hak içün kullanıldığında cismaniyetten azade mutlak manada muadili olmayan büyüklük ve azameti tekid, vurgu içün kullanılır, manası bu olur! Gerçeğe sadakat şart! Link to post Sitelerde Paylaş
Tumagü 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi (düzenlendi) Soyutlanmış ilahlar arasındaki kıyaslama yöntemi Araplar arasında gelenekleşmişcesine olmasaydı, biz bugün beş vakit ezanlarda Allahü Ekber haykırışını duymazdık. Allahü ehad'a yerveren Allahü ekber'e yervermemişse bunun bir nedeni olmalı. Bunun nedensel olgusu ya gayb olmaya doğru evrilen Allah adının etimolojik yapısında bir ilahı somutlaştırmak için ''el'' belirlilik takısının olduğunu kanıtlar, ya da Allahın gayb mevkisinin önüne serpiştirilmiş gayb olmayan öteki ilahlardan arındırmak için "büyüklediklerinizin daha büyüğüne gelin" çağrısıyla, Allah adını, yine el ilah putundan evirdiklerini kanıtlar. Belki benim aklıma gelmeyen üçüncü veya dördüncü şıklar da olabilir. Bana göre Allah, evrenimizin genel bir Tanrısı ise, yerel bir dil (arapça) içerisine sığması gülünçtür. Çinghay'da yaşayan insanlara kendini Arap bir peygamberle duyurmaya çalışmak, Allahın güldürü etkinliği olabilir, başka bir şey olamaz. Nisan 18, 2010 tarihinde Iskicap tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Tumagü 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi Ekseriyette ve heleki cenab-ı hak içün kullanıldığında cismaniyetten azade mutlak manada muadili olmayan büyüklük ve azameti tekid, vurgu içün kullanılır, manası bu olur! Ben İskicap olarak bir taneyim ve insan olarak 1,600,000 kişinin arasında tekim ve de pek bi büyük olduğum söylenemez. Sizin iddianızın mantığı da bu! Allah tek ilahdır ve ilah olarak 360 ilahın arasında büyüklük kıyaslaması sonucu, puta imgelenmiş ilahlar arasında en büyüğü odur! Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 18, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 18, 2010 gönderildi (düzenlendi) Muhterem İskicap muhakemeniz hatalıdır! Evvela ehad konusuna geleyim, imdi ihlas suresinin birinci ve dördüncü ayetinde geçer ehad değilmi! Bana söylermisin iki ayetteki mana farkının hikmeti nedir! Buradan ekberiyet bahsini anlayabileceğini ümid ederim! Sonra ismi celal ve lam-ı tarif bahsine gelelim! Bu husustaki hatalı sözler içün arkadaşına söylenmesi icab eden ne var ise söyledik, arzu eder isen oraya müracat et! Son kertede ise "çinde yaşayana arabdan peygamber olur mu" muhakemesine gelelim Evvela senin nasıl bir yaradan tasavvurun vardır bilmem amma anlamak içün şunları sorayım! Bu nazariye ve muhakemeye göre çindeki insana münasip peygamber hangi kavimden gelmelidir, o peygamber araba türke fransıza da münasip olacak mıdır! Olacak ise araba gelen çindeki insana niçün münasip olmamaktadır! Yoksa maksat peygamberlik müessesesini inkar olup, arap acem bahsi sadece bir bahane midir! Gerçeğe sadakat şart! Nisan 18, 2010 tarihinde Alchindus tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Nisan 19, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 19, 2010 gönderildi Allah tan gayrı vehmedilen sahte ilahların yokluğunu mutlak olarak ifade eden "La İlahe" ifadesidir Aynı şeyleri yineliyorsun ançıp eLLahın çoklu ilahlar arasından bir ilah olduğu gerçeğini değiştiremiyorsun, değişmezde. Çünkü; eLlah ilkönce, kendisini bir ilah olarak muhammetin ağzından tanıtıyor. Ardından kendisine denk olabilir nitelikte ilahların olmadığını tanıtıyor. Ardından da hepsini eleyerek yalnızca kendisini bırakıyor ilah olarak. Bunların tümü, bir tasarım çerçevesinde eLLahı kurgulayan yalnıklarca yapılıyor. eLLahın mitolojik ilahlar arasındaki yerini dönüştürüyorlar ulayu eLLahı tek bırakıp öteki ilahları yürürlülükten kaldırıyor muhammet ilen yoldaşları. İşte böyle; Gerçeğin ta kendisi, yalın olmayı yeğler. Link to post Sitelerde Paylaş
Alchindus 0 Nisan 19, 2010 gönderildi Raporla Share Nisan 19, 2010 gönderildi (düzenlendi) "Aynı şeyleri yineliyorsun" Ne yapalım, sen batıllığı sana gösterilmiş sözlerini onlar hiç yazılmamış gibi gelip birde burada söyler isen bizde hakikati tekrar ifade edeceğiz! İşe "La İlahe İlallah" diyerek başlayan, yani Allah tan gayrı vehmedilen bütün ilahların sahte olduğu yok olduğunu söyleyen, ancak tek bir mabudun mevcudiyetini haykıran mutlak tevhid dini islamda eğerki senin gibi bir eçhel kalkarda başka ilah tasavvurları arar ise bizde tabiiki doğruyu söyleyip hakikate tercüman olmaya elbet gayret edeceğiz! لآإلهَ إلاّالله İlah yok ancak Allah Allah tan başka ilah yok Gerçeğe sadakat şart! Nisan 19, 2010 tarihinde Alchindus tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Nisan 21, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 21, 2010 gönderildi İlla'nın kullanım yordamı gereğinin şuradaki içeriği ile benim yorumlarım tam örtüşüyor. inne el nefse, le emmâretun bis sûı إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ muhakkak o nefs/öz, elbette emreder kötülüğü illa ma rahime rabbi إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّيَ Rabbimin acıdığı şey hariç/den başka... Dinsizlerin nefsi kötülüğü emrederken, illa'nın dışında kalan müslümanların nefsi, kabaca iyilik peşinde koşar anlamı ile "illa eLLah"daki illa kulanımının doğrultusu, öncülüne uygun, ölçütüne denk bir biçimde, eLLah'ında dışında kalan ilahlara, müslümanların yönelmelerini ulayu eğilimlerini bütünüyle yok etmeyi amaçlıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts