Jump to content

Kuranda Sübyancılık


Recommended Posts

Ayetler böyle ise bizim yapacak birşeyimiz yoktur.

Demekki insanlar birtakım şeyler yapmış, Tanrı tarafından ne yapılmaması gerektiği konusunda insanlar uyarılmış ve geçmişte yaptıkları cahilliklerine verilip bağışlanmıştır. Tarihsel süreç ile beraber kurana bakamadığınız için elbet böyle düşünmeniz çok normal.

Oysa ki Kuran tüm zamanlara hitap eden, evrensel bir yol göstericidir. Siz imansızlığınıza kılıf uydurmak için ayetlerin lafzında kalıyor, ayetlerin günümüzde dahi benzer şekilde tecelli ettiğini, benzer olaylara ışık tuttuğunu müşahede edemiyorsunuz.

Alintida olan cümleleri gereken basliklarda kullanacagim.

Tesekkür ederim.

Bekleriz efendim.

Görürsem, uğrarım.

Nisa

23 - Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri,

kendileriyle zifafa girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız,

-anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur-

öz oğullarınızın karıları, iki kız kardeşi (nikah altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka.10 Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

*****

Arapça Metin

حُرِّمَتْ عَلَيْكُمْ أُمَّهَاتُكُمْ وَبَنَاتُكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ وَعَمَّاتُكُمْ وَخَالَاتُكُمْ وَبَنَاتُ الْأَخِ وَبَنَاتُ الْأُخْتِ وَأُمَّهَاتُكُمُ اللَّاتِي أَرْضَعْنَكُمْ وَأَخَوَاتُكُمْ مِنَ الرَّضَاعَةِ وَأُمَّهَاتُ نِسَائِكُمْ وَرَبَائِبُكُمُ اللَّاتِي فِي حُجُورِكُمْ مِنْ نِسَائِكُمُ اللَّاتِي دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَإِنْ لَمْ تَكُونُوا دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ وَحَلَائِلُ أَبْنَائِكُمُ الَّذِينَ مِنْ أَصْلَابِكُمْ وَأَنْ تَجْمَعُوا بَيْنَ الْأُخْتَيْنِ إِلَّا مَا قَدْ سَلَفَ ۗ إِنَّ اللَّهَ كَانَ غَفُورًا رَحِيمًا

Türkçe Transcript

hurrimet ‘aleykum ummehâtukum vebenâtukum veeḣavâtukum ve’ammâtukum veḣâlâtukum vebenâtu-l-eḣi vebenâtu-l-uḣti veummehâtukumu-llâtî erda’nekum veeḣavâtukum mine-rradâ’ati veummehâtu nisâ-ikum verabâ-ibukumu-llâtî fî hucûrikum min nisâ-ikumu-llâtî deḣaltum bihinne fe-in lem tekûnû deḣaltum bihinne felâ cunâha ‘aleykum vehalâ-ilu ebnâ-ikumu-lleżîne min aslâbikum veen tecme’û beyne-l-uḣteyni illâ mâ kad selef(e)(k) inna(A)llâhe kâne ġafûran rahîmâ(n)

Buyrun efendim...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 951
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Teist biri ayet ile görüş açıklıyor.

Hem de bir ateiste.

Bir yaşıma daha bastım dersem yalan söylemiş olurum...

...ahmaklık desem hayır bu kelime de yetmiyor.

Değil.

Bu "ben hariç herkes ahmaktır" demek gibi bir şey.

Geçiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuya ilişkin görüşlerinize kendi görüşlerimizi yazdıktan sonra verdiğiniz insani cümleler için çok teşekkür ederim.

Faşistsiniz diyorum inanmıyorsunuz.

Statükocusunuz diyorum inanmıyorsunuz.

Ben sizi gibi düşünmek zorunda değilim. Her şeyden önce insan olmanın gereği budur.

Ve siz ben gibi düşünmüyorsunuz diye size ahmak demiyorum, ima bile etmiyorum.

O yüzden biz geçelim, siz olduğunuz yerde kalınız lütfen...

Link to post
Sitelerde Paylaş
TC halkında sübyancılık, eşekçilik ,köpekçilik, kulamparalık, homoseksüelite oldukça yaygındır.

Bunun da nedeni din, feodalite ve törelerdir. Zira bunun üçü birbirinin sırtından geçinir.

İsveç'te ateist oranı çok yüksek,din çok az,töre de yok ,feodalite

Kim orada sübyancılık eşcinsellik,kulamparalık,hayvanlarla sex TC den daha azdır diyebilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Velveleci cigi,

görüyorum ki cevap veremiyorsun,bari çık da ben yanlış anlamışım aklıma turp sıkayım de.

Nisa 23 den subyancılığı çıkaran kafasının içinde muhtemelen saman taşıyor olmalıdır.

Milletin kafasını bu kadar ütülediğinin boşa olduğunu anladın herhalde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Talak

4-Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

Şu ayete bakarak Kuranda subyancılık var diye başlık açıp ortalığı velveleye veren şahıs şuncacık basit bir cümleyi anlayamadığı için utanmakta mıdır acaba?

'Henüz adet görmeyenler' ifadesinden anladığı adet görmeye başlamamış küçük kızların kadın olarak alınıp evlenildiği.

Şahıstaki seviye anlama özrü seviyesindeyken insanları kurtarma misyonunu kendisine yüklemiş olması ne garip bir tecellidir,öyle olmasa hayatımızda komedinin yeri olur muydu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Velveleci cigi,

görüyorum ki cevap veremiyorsun,bari çık da ben yanlış anlamışım aklıma turp sıkayım de.

Nisa 23 den subyancılığı çıkaran kafasının içinde muhtemelen saman taşıyor olmalıdır.

Milletin kafasını bu kadar ütülediğinin boşa olduğunu anladın herhalde.

terapod cigi herşeye cevap vermiş konuyu okusan görürsün.

Senin ise hiçbir fikrin yok reflek olarak akrşı çıkıyorsun.

Nisa: 23 ten sübyancılığı çıkartan kafasında saman taşıyor demek o iddiayı çürütmez.

Neden çıkartlmaması gerektiğini anlatman gerekiyorki cehil salak durumuna düşmeyesin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Terbiyesiz!!!

Aşağıda o kadar yazı var bu bergüzar denen zavallının verdiği cevap yukarıda.

xislam, canım arkadaşım.

Bak nisa 23 deki o ibare ne der biliyor musun?

Evlilik artık yasallaşmışsa o kızla evlenemezsin olarakta düşünebilirsin. Ha bugün medeni yasalar nikah kıyıyor, geçerli olan budur. O gün o toplumda nikah akdi nasıl yapılıyorsa geçerli olan da odur.

Yani bir kadın ile artık kurumsallaşmış, ilan edilmiş yasal bir evliliğin var ise ve cinsel ilişkide de bulunmuşsan kızı ile asla evlenemezsin,

Bergüzar yine uçmuşsun.

Biz ne diyoruz sen nerelerden neyi anlatmaya çalışıyorsun.

Anasıyla yattıysan alamazsın diyor, baktıysan değil, istersen heceleyerek yazayım.

Dolayısı ile anasına bakıp kızını alabilirsin yani cigi doğru söylemiş sen yine biliçsizce karşı çıkmışsın.

Sen kafandan bir islam uydurmuşsun kıvırıp duruyorsun.

Ne resmisi görmüyormusun zifafa girmediyse yani anası ile yatmadıysa diyor.

Sen adamın kadın ile yatmasını resmiyet olarak görüyorsun.

Yav sen nasıl yaşıyorsun merak ediyorum çünki senin bu mantık değilde mantıksızlığını kullanarak hayatta her saçmalığı akla yakın hale getirebilirsin.

çünkü onlar senin evladın statüsündedir artık diyor.

Evet utanması olmadığı için diyor, hadi o arap geleneği utanması yok sana ne oluyor?

Muhammed evlat edinir o güne dek araplarda evlat edinilen erkek o kişinin oğlu sayılır hatta mirasta bile hakkı vardır.

Ama sonra birden bire allah: Evlatlıklarınızı da oğullarınız yerine koymamıştır. Bunlar sizin ağzınızda lafınızdır. demiştir.

Yok sen forum bağlamında yetkin bağlamında olabildiğince adilsin. Ama demin yazmışsın ona şaşırdım. Evladım hitabı kötü bir hitap değil be xislam. Yani en azından dansözden daha iyi bir hitap.

Bunu sana ÖM ile anlatırım.

Peki başlık sahibine sordun mu, o ayetteki kız evlatların sübyan denecek yaşta olduğunu? Bunu nerden çıkarmış o arkadaş?

O istediğini çıkartır çünki bir sınır yok.

20 yaşında bir kadının 6 yaşında bir kızıda olabilir islamda evlenme yaş sınırı yoktur.

60 yaşında bir kadının 45 yaşında kızıda olabilir.

Bir sınır bir belirti koymadığı için kuranı herkez kafasına göre yorumluyor.

O yüzden islam tarihinde kuranı anlamış tek bir numune insan yok.

Şimdi birisi 25 yaşında bir kadının 9 yaşında kızına bunu uygulasa kurana göre ona engel olacak nedir?

Hayır ben TC sapıktır demiyorum.

Bende sapık diyorsun demiyorumki.

Diyorum ki. Şimdi bir kadın ve kızı var. İkiside bekar. Ve ortada evlenmek isteyen bir adam var. Adamın yaşın 50, kadının yaşı 45, kızının yaşı ise 20. Adam kız ile evlenmek istiyor ve kızında rızası var. Şimdi bu evlilikte kızın yaşı adamdan küçük diye bu evliliğe sapkın kim diyebilir?

Ben şahsen derim. ne işi var 50 yaşında adamın 20 yaşında kız ile?

Hangi 20 yaşında bir kız 50 yaşında adamı ister, zorlanmadığı sürece..

Kadın gelecek 40 yaşına en güzel zamanına, adam o sırada 70 yaşında olacak ne yapacak o kadın?

Ayrıca bu ayette o anlamları çıkarttığın gibi 20 yaşında bir kadının 6 yaşındaki kıvınıda çıkartabilirsin.

Tanrı nasıl kitap yollamış xislam. Muhammedin kafasına mı düşmüş bu kitap Hirada?

Bilmiyorum bunu müslümanlara sormalısın, kuranın allah tarafından gönderildiğini söyleyen müslümanlar.

Kuran Okunan demektir. Tarifini defalarca yaptım burada.

Kalem ile yazmayı öğreten diyor.

Bak bugün insanlar Muhammedden çok önceki hitit yazıtlarını okuyabiliyorlar.

Sen Tanrıyı ve kuranı Muhammed ile devreye girdi sanıyorsun galiba.

Burada ne demek istemişsin anlayan varsa beri gelsin.

Kuran okunan demek, allahın ilk emri oku, ama burada kuranı okunanı değil doğayı okuyacağız :lol:

Kalem ile yazmayı öğretenmiş hititlilerin yazıları okunuyormuş :lol:

Kuran bir önermedir, daha huzurlu ve barışçıl nasıl yaşanır buna dair önermeler sunar.

Evet: Tevbe 29: "Kendilerine Kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe inanmayan, Allah ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini kendine din edinmeyen kimselerle, küçülerek elleriyle cizye verinceye kadar savaşın."

Tevbe 5: "Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tevbe eder, namazı dosdoğru kılar, zekatı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah yarlığayan, esirgeyendir."

Nisa süresi:34. Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine ÜSTÜN KILMASI sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için ERKEKLER KADINLARIN YÖNETİCİLERİ ve koruyucusudur. ONUN İÇİN İYİ KADINLAR İTTATKARDIRLAR. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gaybı koruyucudurlar. BAŞ KALDIRMASINDAN ENDİŞE ETTİĞİNİZ KADINLARA öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve DÖVÜN... EĞER SİZE İTAAT EDERLERSE artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür.

Kuranda farzlar vardır, haramlar vardır, helaller vardır, caizler vardır.

Mesela küçük birçocukla evlenmenin haram sayıldığı ayetleri getirirmisin?

Mesela başörtüsü caizdir. Ama gelenek ve hadis öğretisi bunu farz diye belletmiştir. Ve sen ezberini bozamadığın için kuran sana görünen islam ile çelişki gelir.

Ezberini bozamayan sensin.

O zaman sana bir soru: Kuran ile görünen islam sana çelişkili gelmiyormu???

Bunun cevabını sabırsızlıkla bekliyorum daha pek çok sorumun cevabını bekliyorum ama kıvırıyorsun veya ağılıyorsun.

Ben burada amanda inanın şudur budur demiyorum. Sadece size anlatılanı anlamaya çalışın ve empati yapın diyorum, o kadar.

Biz kimseye inanmayın okuyun düşünün kendiniz görün diyoruz.

Ayrıca aklın çalışsa sana yukarıda söylediklerini kendin yaptınmı diye soracağım ama sen bilinçsiz olduğun için ne yazdığını kendinde bilmiyorsun...

Ama sen bana kalkıp hayır ben zaten reddediyorum ve benim dediğim islam doğrudur, ayete benim baktığım bakış doğrudur dersen olmaz ki. Yani böyle tartışma olmaz. Bu sadece afedersin ama şey yarıştırmaktır. Üzgünüm ben o yarışlara giremiyorum.

Giremediğin içinde böyle saçmalayıp duruyorsun, bir sürü şey yazarak hiçbir şey anlatmamayı başarıyorsun.

Kuran öğlesine saçma bir kitapki neresinden bakarsan bak saçma.

Onu savunan kim varsa istisnasız elli takla atmak zorunda kalıyor her ne söylersen herşeyi insanlar yanlış anlıyor o yüzdende islam tarihinde kuranı anlamış tek bir insan yok.

Ayrıca sana baş örtüsü caizmidir değilmidir kuran nedir diye sorumuyorum diyorumki: İnsanların bazı konularda farklı görüşleri olabilir, olmalıdırda bu gelişme yaratır.

Fakat bazı çok ama çok açık şeyler vardır, bunlarda farklı düşünce olmaması gerekir.

Şimdi kuran allahın kitabı ama ben daha anlayana rastlamadım, herkezin hatta bazan taban tabana zıt yorumları oluyor.

Tüm bunlar açık denen bir kiatptan çıkıyorsa ya o kitap saçmadır yada onu yorumlayanlar aptaldır.

Şimdi TC yasalarına göre 18 yaşından küçükler evlenemez, bunu ülkemizde farklı yorumlayanlar gördünmü hiç?

Veya kimse kimseyi dövemez bunu farklı yorumlayanı gördünmü?

Biraz dövülebilir veya burada yanlış anlaşılma var aslında dövemez derken çok dövemez demek isteniyor diyene rastladınmı?

Ama kuranın her ayetini farklı yönlere çekebiliyorsun bunuda yapanlar müslümanlaryani o kitaba tapınanlar.

Dış dünyadan örnekler veriyorsun, ama nedense bu kadar açık şeylerden hiç örnek veriyormusun hayır bize değil kendine örnek ver.

Her zaman derim. Kuran bir yol/yordam sunar insana ve insan aklı oranında alacağını alır.

Şimdi nisa 23 te nasıl bir yol sunmuş oluyor?

Eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlar ile evlenmenizde bir sakınca yok" dediğinde ne yolu yordamı sunmuş oluyor,neyi halletmiş oluyor, 25 yaşında bir kadının 9 yaşındaki kızına zifafa girmediği kocası "ben seninle zifafa girmedim o yüzdende bu kızı alacağım" derse ona ne diyebilirsin kurana göre???

6 milyar insan varsa 6 milyar din/yöntem var.

Ama gerçek tek :lol: :lol:

Dürüst olalım lütfen. Amaç üzüm yemek mi, yoksa amaç bağcı dövmek mi?

Şu dürüstlük kelimesi hiç sana yakışmıyor, burada dürüstlük kelimesinin en çok sırıttığı insansın.

O yüzden o kelimeyi bari pisletme. Dürüstlük kiiiim sen kimsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
terapod cigi herşeye cevap vermiş konuyu okusan görürsün.

Konuyu okudum ortada cevap değil anlamsız yaygara olduğu için duruma müdahil oldum zaten.

Senin ise hiçbir fikrin yok reflek olarak akrşı çıkıyorsun.

Asıl sen benim neden karşı çıktığımı bilmeden refleks olarak karşı çıkıyorsun.

Nisa: 23 ten sübyancılığı çıkartan kafasında saman taşıyor demek o iddiayı çürütmez.

Neden çıkartlmaması gerektiğini anlatman gerekiyorki cehil salak durumuna düşmeyesin.

Neden çıkartılmaması gerektiğini anlatmaya gerek dahi yok,çünkü ayette sübyancılık ile ilgili bir şey yok,

ayette bahsedilen kızların yaşlarının küçük olduğu mu belirtilmiş?

belki annesi ile ayrıldığım kızı on sene sonra almak istedim,ayette süre mi konmuş?

Eğer annesi ile zifafa girmişsen o kız ile ilenahiye evlenemezsin,ama annesi ile ilişkiye girmediğin bir kız(ki evleneceğin kadının kızı evli veya dul bir kadın da olabilir illa küçük çocuk olacak diye bir kural mı var?)ile şu anda veya ilerde bir tarihte nikahlanabilirsin.

Bu ayet hiç bir şekilde sübyancılığı teşvik etmez,eder diyen varsa açıklamalarını görelim.

Sen cigi nin avukatlığını bırak akıl mantık yoluna bak,salt bir insan ateist diye onu korumak durumunda değilsin,bir sürü zıpır var okuduğunu anlamaktan aciz değil mi?

Eğer kendi fikrin varsa onu yaz,önce ayeti bir daha oku sonra yaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ee de bakem noolurmuş annesi ile tanışıp evlenip gerdeğe girmeden ayrılıp sonrada kızını alırsan?

Bunu bir insan neden yapar??? Yani birisi ile evlenir ama gerdeğe girmeden ayrılır bu neden olur?

Evlendi ama son anda bir anlaşmazlık çıktı ve gerdeğe girmeden ayrıldılar da olabilir, adam kadının kızını gördü daha hoşuna gitti ayrıldıda olabilir.

Peki bu durumu düşünebiliyormusun?

Yardımcı olayım. Şimdi bir adam ile kadın evlenirler gerdeğe girmeden ayrıldırlar daha sonra adam, o daha önce evlendiği kadının kızını alır sonuçta bunlar ana kız bir araya gelecekler bir ortamda bulunacaklar bulunurlarsa bir dert bulunmazlarsa bir dert, o kadın içinden yav şu adam ile evlenmiştim ama şimdi o kızım ile yatıyor demezmi?

Adamda iyikide bu karıyla yatmamışım yoksa kızını alamazdım demezmi? Bunları çok daha çoğaltabilirim.

Böyle bir şeye izin vermekmi daha etik yoksa yasaklamakmı.

Mesela bu ayette iki kişi evlenirse gergeğe girmeseler bile artık kimse kimsenin çocuğu ile evlenemez desemi daha iyiydi yoksa iki kişi evlenir ve gerdeğe girmemişlerse adam kadının kızı ile velenebilir demesimi daha iyiydi???

hem aynı anda olcek diye kural mı var,ayrıldıktan on sene sonra alsak kızını olmaz mı?

subyancılık nerede?

Nerede değil?

Şimdi ayetlere bakarak burada 25 yaşında bir kadının 9 yaşında kızını alamaz diye birşey gösterebilirmisin?

İslama göre 50 yaşında bir adam 25 yaşında bir kadın ile evlendi, gerdeğe girmeden boşandı, ve gitti o boşadığı kadının 9 yaşındaki kızını aldı, buna islamın neyine karşı ayet verde öğrenelim. Yoksa evlendiği kadının gerdeğe girmediyse kızını almak isteyenlere kolaylık olsun diye ayetler indiren allah bu konuda birşeyler indirmemişmi???

Link to post
Sitelerde Paylaş
Anasıyla yattıysan alamazsın diyor, baktıysan değil, istersen heceleyerek yazayım.

Dolayısı ile anasına bakıp kızını alabilirsin yani cigi doğru söylemiş sen yine biliçsizce karşı çıkmışsın.

Ne olmuş,anasına baktın diye kızını neden alamayasın?

Ne bu ahlak mı?

Ben diyelim 45 yaşındayım 45 yaşında bir kadın ile tanıştım flört ettim sözlendim dini nikah kıydım fakat ilişki olmadan ayrıldım bu arada bu kadının bir kızı vardı o da evliydi ve o süre zarfında 22 yaşında idi 4 sene sonra boşandı bundan bir sene sonrada benden hoşlandı evlendik ne var bunda?

Hatta ben annesinden boşandıktan sonra bu kızı görmüş olayım farzet Almanya'da yaşıyor olsun.

Ateizm bunun neresine karşı?

Bir sınır bir belirti koymadığı için kuranı herkez kafasına göre yorumluyor.

O yüzden islam tarihinde kuranı anlamış tek bir numune insan yok.

Şimdi birisi 25 yaşında bir kadının 9 yaşında kızına bunu uygulasa kurana göre ona engel olacak nedir?

Çok komik bir mantık.

O zaman sübyancılık için bu ayete ihtiyacın yok ki?

Kuran da nasıl olsa yaş sınırı yok ise her kadın ve evlenme belirtilen ayete aynı yaftayı yapıştırabilirsin

'Yaş sınırı koymamış demek Kuran sübyancı'

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bunu bir insan neden yapar??? Yani birisi ile evlenir ama gerdeğe girmeden ayrılır bu neden olur?

Evlendi ama son anda bir anlaşmazlık çıktı ve gerdeğe girmeden ayrıldılar da olabilir, adam kadının kızını gördü daha hoşuna gitti ayrıldıda olabilir.

EEe ne olmuş sübyancılık bunun neresinde?

Adam kızını gördü aşık oldu ayrıldılar ne var bunda?

Adam kızına aşıkken anası ile mi evlenmeli?

Ednan Bey de Firdevs hanımla flört ediyordu ama kızı Bihter ile evlendi deel mi?

SÜBYANCILIK NEREDE??

Sen onu de bana?

Peki bu durumu düşünebiliyormusun?

Yardımcı olayım. Şimdi bir adam ile kadın evlenirler gerdeğe girmeden ayrıldırlar daha sonra adam, o daha önce evlendiği kadının kızını alır sonuçta bunlar ana kız bir araya gelecekler bir ortamda bulunacaklar bulunurlarsa bir dert bulunmazlarsa bir dert, o kadın içinden yav şu adam ile evlenmiştim ama şimdi o kızım ile yatıyor demezmi?

Çok düşüncelisin de SÜBYANCILIK NEREDE?

Ana kız görüşür görüşmez sana mı düştü tasası?

Adamda iyikide bu karıyla yatmamışım yoksa kızını alamazdım demezmi? Bunları çok daha çoğaltabilirim.

Böyle bir şeye izin vermekmi daha etik yoksa yasaklamakmı.

Tabii ki izin vermek etik,zaten medeni hukukta da bunu yasaklayan bir madde yok.

Etik değil diye eleştirmek ayrı Kuran sübyancılığı teşvik ediyor diye hüküm çıkarıp velvele yapmak ayrı.

Mesela bu ayette iki kişi evlenirse gergeğe girmeseler bile artık kimse kimsenin çocuğu ile evlenemez desemi daha iyiydi yoksa iki kişi evlenir ve gerdeğe girmemişlerse adam kadının kızı ile velenebilir demesimi daha iyiydi???

Ben bilmem,sen SÜBYANCILIK NEREDE onu hale gösteremedin farkında mısın?

Konumuz sübyancılık mı etik mi?

Gördüğün gibi bu ayetten sübyancılık çıkmıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu okudum ortada cevap değil anlamsız yaygara olduğu için duruma müdahil oldum zaten.

Anlamsız yaygara diyorsun ama karşı hiçbirşey getiremiyorsun.

Asıl sen benim neden karşı çıktığımı bilmeden refleks olarak karşı çıkıyorsun.

Ben sana karşı çıkmıyorumki senin karşı çıkışında neden karşı çıktığını söylemediğini söylüyorum.

Karşıyım karşı diyorsun, bu şöyle böyle diyorsun ama şundan şundan dolayı böyle diyip ayetler ile destekleyemiyorsun.

Neden çıkartılmaması gerektiğini anlatmaya gerek dahi yok,çünkü ayette sübyancılık ile ilgili bir şey yok,

Bak bu yukarıda anlatmak istediğimi çok güzel ve tartışmasız biçimde ispatlıyıor...

ayette bahsedilen kızların yaşlarının küçük olduğu mu belirtilmiş?

Sorunda burada zaten belirtilmemiş. Yani bir sapık 70 yaşında ike 25 yaşında bir kız alır ve gerdeğe girmeden karıyı boşar 9 yaşındaki kızını alırsa ona bir müslüman yav sen nasıl bir sapıksın bak kuranda bunlar bunlar var diyemez.

belki annesi ile ayrıldığım kızı on sene sonra almak istedim,ayette süre mi konmuş?

Belki annesi ile evlendi boşadı 1 gün sonrada kızını aldı senin dediğin gibi süre verilmemiş.

Eğer annesi ile zifafa girmişsen o kız ile ilenahiye evlenemezsin,ama annesi ile ilişkiye girmediğin bir kız(ki evleneceğin kadının kızı evli veya dul bir kadın da olabilir illa küçük çocuk olacak diye bir kural mı var?)ile şu anda veya ilerde bir tarihte nikahlanabilirsin.

Bunun açıklamaları yukarıda.

Bu ayet hiç bir şekilde sübyancılığı teşvik etmez,eder diyen varsa açıklamalarını görelim.

Diyelim sen bir sübyancısın, bu ayetlere dayanarak 25 yaşında bir kadının 6 yaşında kızını aldın sana hangi müslüman sapık diyebilir? Derse hangi ayete göre der?

Sen cigi nin avukatlığını bırak akıl mantık yoluna bak,salt bir insan ateist diye onu korumak durumunda değilsin,bir sürü zıpır var okuduğunu anlamaktan aciz değil mi?

Cigi nin avukatlığını yapmak benim haddime değil, o senin bende daha iyi dersini verir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şimdi TC yasalarına göre 18 yaşından küçükler evlenemez, bunu ülkemizde farklı yorumlayanlar gördünmü hiç?

Yanlış TC ye göre evlenme yaşı 15 idir(son zamanda değişmedi ise)

18 yaş,kendi rızası ile evlenme yaşıdır,15'te ise Aile Rızası da aranır.

Çevrene bak 15,16 yaşında evlenmiş bir yığın yakınını bulacaksın.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Sorunda burada zaten belirtilmemiş. Yani bir sapık 70 yaşında ike 25 yaşında bir kız alır ve gerdeğe girmeden karıyı boşar 9 yaşındaki kızını alırsa ona bir müslüman yav sen nasıl bir sapıksın bak kuranda bunlar bunlar var diyemez.

Bu adam manyak mıdır?

Madem Kuran a göre yaş sınır yok gitsin direk 9 yaşında kızı alsın.

Neden anasını alıp boşayıp sonra da o kadının kızını almak gibi dolambaçlı bir yolu seçsin?

Cigi nin avukatlığını yapmak benim haddime değil, o senin bende daha iyi dersini verir.

Bak şimdi senin adına üzüldüm,cigi dediğin buralarda görebileceğin en çömez ve çaylakların şahı,muhtemelen eğitimi de ortaöğretim senin bunları göremeyip velvelesine kapılarak bu şahsı adam sıfatına koyman seni düşürür.

Ben ders derdinde değilim okuduğunu anlayamayan adama ne dersi verilebilir ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne olmuş,anasına baktın diye kızını neden alamayasın?

Ne bu ahlak mı?

Bakmak ile evlenmek arasındaki farkı biliyormusun yoksa açıklayayımmı?

Ben diyelim 45 yaşındayım 45 yaşında bir kadın ile tanıştım flört ettim sözlendim dini nikah kıydım fakat ilişki olmadan ayrıldım bu arada bu kadının bir kızı vardı o da evliydi ve o süre zarfında 22 yaşında idi 4 sene sonra boşandı bundan bir sene sonrada benden hoşlandı evlendik ne var bunda?

Bunda ne olduğunu anlayacak kapariten ahlakın olsa zaten sorun kalmayacak.

Kafana göre hikayeler uydurup uydurup ne var bunda diyorsun.

Bende uydurayım 70 yaşında bir adam 25 yaşında kadın ile evlenir ama gerdeğe girerlerken kadının 9 yaşındaki kızı o sırada babasının evinden gelir ve anneciğim anneciğim diye annesine sarılırken bizim 70 yaşındaki adamımız bu kızı görür ve bir anasına birde kızına bakar, kızı ona taha güzel ve taze görünür ve anasını bırakarak kızını evlendiği boşadığı eski karısından ister evlenirler... Anlamamazlıktan geliyorsun ama tekrar altayım bunun neresi islama ters ayet getir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bak yazdım daha önce. Bir arkadaşımın yakını, adam anasıyla evli ve kızı ile de cinsel ilişki yaşıyor. Empati yapın işte ve kuranın mesajını anlamaya çalışın.

Kuran her defasında haklı çıkıyor sevgili Baal.

Peki adam kurana göre davranıp, anneyle nikahlanmışken ,kızını görünce annesini boşayıp kızla evlenseydi.

Çok mu güzel olacaktı.

Çok mu saygıdeğer bir davranış ortaya koymuş olacaktı.

Kuranın insana huzur, mutluluk ,esenlik getiren öğüdü bu mudur?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış TC ye göre evlenme yaşı 15 idir(son zamanda değişmedi ise)

18 yaş,kendi rızası ile evlenme yaşıdır,15'te ise Aile Rızası da aranır.

Yani evlenme yaşı 18 dir i dolaylı yoldan söyleyince ne oluyor?

Ayrıca bak okuduğunu anladığını sandığın yazımda ne demişim:

TC yasalarında 18 yaşındaki insanlar evlenebilirler.

18 yaşından küçükse büyüklerinin izni ile evlenebilirler.

Sanıyorum 16 yaşından küçükler hiçbirşekilde evlenemezler.

Bizde bunun böyle olması gerektiğini söylüyoruz

Okuduğunu anlayamıyorsan sorunun var yok böyle saçmalarım diyorsa gene sorunun var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Üvey evlat olan neden kız çocuğu olsun illa da,

Evlendiğin kadının kızı neden kadın olmasın evli veya boşanmış?

Niye hemen kız çocuğu anlamı yüklüyorsun?

Sübyancılık senin bilinçaltında önemli bir yer mi tutar ki neye baksan ne okusan ne işitsen onu,hep onu görüyorsun?

Kuran ipin ucunu açık bırakmış.İş çocuğa kadar gidebilir.

Falanca yaşın altındakiyle evlenemzsin diye bir kayıt yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Madde 124.- Erkek veya kadın onyedi yaşını doldurmadıkça evlenemez.

Ancak, hâkim olağanüstü durumlarda ve pek önemli bir sebeple onaltı yaşını doldurmuş olan erkek veya kadının evlenmesine izin verebilir. Olanak bulundukça karardan önce ana ve baba veya vasi dinlenir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Misafir
Bu konu kapalıdır ama konuya cevap yazmaya yetkiniz var görünüyor.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...