anibal 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Her zaman söylerim: Avanaklık zor zenaattır. Hımm, yoksa daha evvel söylememişmiydim? O zaman işte agnostik bilmem kim örenğimizle birlikte söylemiş olalım. agnostikliberal, nedir değer? Bir söyle bakalım, ne anlam ifade eder? Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi İnsanı değerli kılan insanın kendisidir diyorum. At kendini bir aslanın önüne. Bakalım o da seni değerli bulacak mı? Et yönünden bile seni değerli bulmayacaktır. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Agnostik, şunuda belirtmekte yarar var. Ateistin kötülük yapmak gibi bir sorumluluğuda yok. Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi (düzenlendi) Kötülük nedir seni çok bilmiş? Bana bir kötüleri ve iyileri anlat bakalım... Ekim 26, 2010 tarihinde CharlesDarwin tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Kötülük nedir seni çok bilmiş? Bana bir kötüleri ve iyileri anlat bakalım... Ben, kötüyü veya iyiyi bilebilecek denek taşına sahip değilim. Orada, başka bir anlamda kötülük veya iyilik üzerinden cevap verdim sadece. Ben, kendimi iyi veya kötü davranışta bulunmak açısından sorumlu tutmadığımı belirttim. Link to post Sitelerde Paylaş
agnostikliberal 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi ...Millet ateist, agnostik, deist, septik ayırmıyor artık. Herkesi elinde olsa bir kazana doldurup altını gözlerini kırpmadan yakacak adamlara yaranmak için bu farkı işaret edip durmayı bitirn artık. O farkı tek anlayan sizle biziz. Dogmaya inananların, sıradan insanların umrunda mı o fark? Ne tesadüf burdaki ateistleri müslümanlar bir kazana doldursalar ve yaksalar s.kimde olmaz. Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ne tesadüf burdaki ateistleri müslümanlar bir kazana doldursalar ve yaksalar s.kimde olmaz. Demek ki genlerinin bazı yerlerinde mutasyonlar var. İnsanoğlunun bu duyguları geliştirmesi birkaç milyon yıl almıştır. Şempanzeler bile bizler kadar sosyal değillerdir. Bu sosyallik doğal seçilimde hayatta kalmamızı sağlamış ve sosyalliğimizin bir ürünü olarak beraber yaşadıklarımıza değer verme, onlara yardım etme gibi duygular kazanmışız. Hiç tanımadığın bir insana yer sor. Dünyanın neresinde olursan ol. Sana tarif edecektir. Bu öğrenilmiş bir davranış değil, içgüdüsel bir davranıştır. İnsanoğlunun DNA sinda insana değer vermek vardır. Yardım etmek vardır. Acımak vardır. Aynı zamanda kendinden olmayan kabilelerle savaşmak da vardır. Kabile savaşları, din ve devlet savaşlarına evrilmiştir. Ama işin kökeninde insan kabileleri arasındaki savaşlar vardır. Link to post Sitelerde Paylaş
Suicide 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ne tesadüf burdaki ateistleri müslümanlar bir kazana doldursalar ve yaksalar s.kimde olmaz. benim gözümün önündede senin kafanı bir müslüman koparsa kafamı çevirmeden yoluma devam ederim. hatta yasal sorun olmasa, seni böcek öldürür gibi öldürürüm. ben öldürme konusunda çok soğukkanlıyımdır bir ateist olarak. Link to post Sitelerde Paylaş
Ateist Bakis 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ne tesadüf burdaki ateistleri müslümanlar bir kazana doldursalar ve yaksalar s.kimde olmaz. Allah senden razı olsun Link to post Sitelerde Paylaş
CharlesDarwin 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Adamın amacı provokasyon. Onun seviyesine inmenize gerek yok. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Sen insana değer vermezsen, insanlar da sana vermez. Sosyal hayvanlar olarak birbirimizi koruyup kollamak zorundayız, aksi takdirde yaşam alanımız daralır, birbirimizi öldürmeye başlarız. Böyle bir riski barındırmamak için de sürekli birlikte iyi yaşamanın yollarını arayıp durmuşuz. Ahlaki normlar, yasalar vb. ile. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ne tesadüf burdaki ateistleri müslümanlar bir kazana doldursalar ve yaksalar s.kimde olmaz. O halde güle güle, agnostik kılığına girmiş müslüman. Link to post Sitelerde Paylaş
Ateist Bakis 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ne tesadüf burdaki ateistleri müslümanlar bir kazana ... Bir şey farkettim. Sen Agnostisizm'in ne demek olduğundan habersizsin. Ve %99 sen Ateist, Agnostik, Deist, Septik gibi felsefeye sahip insanların aynen dogmalardaki Hristiyan, Müslüman, Yahudi, Budist, Hindu, Alevi vb gibi birbirlerine düşman olduğunu sanıyorsun. Yani sen islam kökenli bir düşünceye sahipsin. Aslında bir ölçüde müslümanların insanlara çok faydası oluyor. Özellikle ateistlere. Sizin sayenizde tam bir psikolog olup çıkıyoruz. Ne kadar hastalıklı düşünce varsa o kafalardan üretiliyor. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ateistlere göre insan niçin değerlidir? yerine ateistlere göre müslüman değerli midir? Beni seviyor musunuz? Evet, seni bile seviyoruz cübbeli. Düşün artık.. Yüreğimiz ne kadar geniş.. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Ateistlere basit bir soru soralım. Cevabını ben bulamadım. Bakalım bulan varsa söyler belki bizde öğrenmiş oluruz. İnsan niçin değerlidir? İnsanın değerini ateizmle, teizmle veya herhangi bir kriterle ölçmeye teşebbüs etmek, ona değer vermemekle özdeştir. İnsanın neden değerli olduğu sorusu, ateizm bakış açısından değerlendirilmemelidir. Çünkü ateizmi insanları değerlendirmede kriter olarak ele alırsanız, insana hak ettiği değeri veremeyebilirsiniz. Ateizm yalnız ateistleri değerli insan olarak görmez. Ateist bakış açısı yoktur. Daha doğrusu bu bakış açısı son derece dar bir konuda vardır. İnsanlık gibi sınırları belirsiz ve geniş bir alanda ateizmin değer yargıları olamaz. Olmamalıdır. Hiçbir eğilimin olamaz. Teizm veya İslam insana ateistlerden daha fazla değer verir sanıyorsanız, hem yanılıyorsunuz demektir, hem de bunun tam tersini kanıtlıyorsunuz demektir. Eğer İslam insana daha fazla değer veriyorsa, bu değer Müslümanlara verilen değerdir ve İslam'ın bütün insanlara aynı değeri vermediğinin kanıtıdır. Ben hümanizma için de aynı şeyleri düşünüyorum. Bir insan eğer kendine göre bazı rastgele kriterlere sığınıp, hümanist olduğunu iddia ediyorsa, o kriterler uymayan diğerlerini farklı yorumluyor ve daha aşağı görüyor demektir. Bu gibi konular kaygan bir zeminden farksızdırlar ve çoğu kere geri teperler. İnsanlığı bazı kritlerlere göre tanımlamak ve insanları onlara göre sınıflandırmak, ona yapılacak en kaba ve aptalca bir müdaheledir. Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Sen insana değer vermezsen, insanlar da sana vermez. Bu sanıldığı gibi bir çelişki oluşturmaz. İnsanlara değer vermeyen, en başta kendisine değer vermez. Kendi davranışlarının önemsizliğinin bilinci eşliğinde bir aydınlanma yaşar. Senin bahsettiğin değer verme olayı, ölü bir aydınlanmadır, diğer insanlara bakarak, kendi değerini biçme arayışından başka bir anlamı yoktur. Acaba narsist bir kişiliğe sahibi olan, Hitler insanlara ne kadar değer vermiyordu? Kendi, kusursuza varma çabası içerisinde, insanların kusurlarına duyduğu öfkeyle, insanlara fazlaca bir değer biçmiş ve onları öldürmekte beis görmemiştir. Aslında onları öldürürken, kendi içinde ki insanı öldürdüğünün farkında mıydı acaba? İnsan kendi duygularının kölesi olduğu müddetçe ve mükemmele ulaşma çabasından vazgeçmediği sürece, bu tür zırvalıkları dinlemek zorunda kalacak olmamız, kaçınılmaz. Değerin iyisi kötüsü olmaz. Nefrette değer vermektir, sevgide. Değer denince, iyilik algısına yenik düşülerek, bu tür varsayımlarda bulunma hatası ortaya çıkıyor. Ahlaki normlar, yasalar vb. ile. Ahlaki normlar, yasalar vs. evrensel bir vicdan kabulüne dayanır. Bu vicdanda iki yüzlü bir vicdandır, bir yanılsamadan ibarettir. Link to post Sitelerde Paylaş
IFeelGood 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Çelişki oluşturduğunu iddia etmedim ki Arthur. Aydınlanmadan filan da bahsetmedim. Ben sadece diğer insanları neden sevdiğimizi, genlerimizle geçen bu yaklaşımın en basit kökenini anlatmaya çalıştım birkaç cümleyle. Sen bir sürü konuya değinmiş ve felsefik açıklamalarda bulunmuşsun. Tabii onlar senin düşüncelerin. Sevgi, nefret, iyilik, kötülük, vicdan, değer..... Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Çelişki oluşturduğunu iddia etmedim ki Arthur. Aydınlanmadan filan da bahsetmedim. Tabii onlar senin düşüncelerin. Sevgi, nefret, iyilik, kötülük, vicdan, değer..... Ben sana bir şey demedim ki ablacım. Genele hitap etmeye çalıştım. Senin nezdinde kendi düşüncelerimi, açıkladım. Bunlar söylediğin gibi benim düşüncelerim. Kimseyi bağlamaz. Sadece birinin bana yanıldığımı göstermesi halinde, terk etmeyede hazırım. Hitaba bak istersen; Sanıldığı gibi bir çelişki oluşturmaz. Belki hata yapmış ve sen demiş olabilirim. Bu tür hatalarımı bağışlamanı rica ederim. Saygılarımla... Link to post Sitelerde Paylaş
Crafterman 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Bizlerde insan olduğumuz için aynı şeyleri hissediyoruz . Sadece değer anlayışımızda farklılıklar olabilir o da her insanda olan olağan şeylerdir. Sanırım başlığı kendisini agnostik takdim eden bir müslüman açtığı için bu kadar aptalca soruyu kendisine sorma girişiminde bulunmamış . Ama benim düşüncelerim beni bağlayacağına göre benim nezdimde hiçbirşeyin değeri yoktur. Narsist kişilik yapımda bulunmadığı için umursamazım . Bu yüzden de insanlara önem vermiyorum . Hatta canlılara da önem vermiyorum . Bazen vicdanımın emirlerine karşı gelemeyip yanılsamaların esiri olup kendimi rahatsız ederekten gereksiz sorumluluğa girsem dahi canlılara karşı biiçtiğim bir değer mevcut değildir çünkü ben kendime değer veren kimse değilim . SAYGILAR Link to post Sitelerde Paylaş
Arthur S. 0 Ekim 26, 2010 gönderildi Raporla Share Ekim 26, 2010 gönderildi Kötülük nedir seni çok bilmiş? Bu ifadeden sonra, çok bilmişlere karşı kızgınlığının sebeplerini, aşağıda yeterince dökmüşsün. Senden başka bir çok bilmişe tahammülsüzlük etmen, kendini abartmanın sonucu, benimle alakalı bir durum değil yani. Bakalım çok bilmemişlik nasıl oluyormuş; Demek ki genlerinin bazı yerlerinde mutasyonlar var. İnsanoğlunun bu duyguları geliştirmesi birkaç milyon yıl almıştır. Şempanzeler bile bizler kadar sosyal değillerdir. Bu sosyallik doğal seçilimde hayatta kalmamızı sağlamış ve sosyalliğimizin bir ürünü olarak beraber yaşadıklarımıza değer verme, onlara yardım etme gibi duygular kazanmışız. Her şeyi, çok iyi bildiğin evrim teorisine dayandırma girişimlerin ve bu teorinin bütün durumları açıklayacak yegane ışık olduğu varsayışını nereye koyalım? Adı üstünde teori, kanun vs. değil. Her şeyi bu teoriyle açıklayamazsın. Türlerin varoluşunun, belli varsayımlarla açıklandığı, bir kuramdan öte bir şey değil, bu teori. Her neyse çekilen onca nutuk içinden, bir yere varabilecek miyiz bakalım. Hiç tanımadığın bir insana yer sor. Dünyanın neresinde olursan ol. Sana tarif edecektir. Bu öğrenilmiş bir davranış değil, içgüdüsel bir davranıştır. Bu, başından defetme, umursamazlık duygusunada dayanabilirdi. Örneğin, sana karşı kin besleyen birine yer sorsaydın, eminim ki, sana o yeri tarif etmeme hakkını kullanabilirdi. Beni bu varsayımlar alanına çeken sensin. Yaptığım varsayımlara, köpüklenme burada. İnsanoğlunun DNA sinda insana değer vermek vardır. Yardım etmek vardır. Acımak vardır. Bu DNA olayınıda amma abartıyorsunuz arkadaş. Her şeyi DNA'ya bağlamakta neyin nesi? İnsanın DNA'sında sadece bu iyilik unsuru ögeler mi, mevcutmuş? Aynı zamanda kendinden olmayan kabilelerle savaşmak da vardır. Kabile savaşları, din ve devlet savaşlarına evrilmiştir. Ama işin kökeninde insan kabileleri arasındaki savaşlar vardır. Haklısın aslında. Kabile içerisinde, birbiriyle savaşan, devlet içerisinde kontrol mekanizmasını ele geçirme uğraşında bulunan unsurlar mevcut değil. Bütün bu savaş ve barış hikayesi, toplumsal olma zorunluluğumuzun ürünü olduğu için toplulukların kendi içinde bulunan mevcut zıttıyetine sırtımızı dönebiliriz. Bireylerin bireylerle çelişkisini göz ardı edebiliriz. Hatta insanın kendi içerisinde ki savaşlarınıda göz ardı edelim. Ve daha bir sürü şey. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts