Jump to content

Tanrı hiçbirşeydir.


Recommended Posts

Tanrı'nın kendi kendini yok etmeye gücü yeter mi?

· Tanrı'nın ikinci bir Tanrı'yı yaratmaya gücü yeter mi?

· Tanrı'nın birden fazla olmaya gücü yeter mi?

· Tanrı'nın kaldıramayacağı bir taşı yaratmaya gücü yeter mi?

· Tanrı'nın gücü yetmeyecek birşeyi yaratmaya gücü yeter mi?

· Tanrı her şeye kadir olmamaya da kadir midir?

· Tanrı, herhangi bir sıfatına (Tanrı'nın 99 ismi olan esma-ül hüsna’da geçen tüm isimleri birer sıfatına karşılık olduğuna göre) aykırı şekilde davranabilir mi? Davranabilirse, ve davranırsa, o zaman bu sıfatı nasıl hakeder?

· Tanrı mantık ilkelerinin üzerinde midir? Aynı anda hem doğru olan hem de yanlış olan bir şey yaratabilir mi örneğin? Ya da daire şeklinde bir kare?

· Tanrı evreni yaratmadan önce neredeydi? Ne yapıyordu?

· Tanrı geleceği hem bilir, hem de değiştirebilir mi? (Değiştirirse eski bilgisi yanlış olur).

· Tanrı düşünebilir mi? (Düşünme geleceğe ve geçmişe dairdir. Tanrı geleceği ve geçmişi bildiği için düşünememelidir. Düşünmeye kalktığında kendini yalanlar. Bu yüzden Tanrı gelecek de kurgulayamaz. Kurgularsa geleceği bilmiyordur).

zerdüşt !

bahsettiğin sorular bunlarsa bu sorular saçma !

Link to post
Sitelerde Paylaş

zerdüşt !

bahsettiğin sorular bunlarsa bu sorular saçma !

bak işte , zihniyetler farklıysa elimden ne gelebilir ? Senin gibi düşünemiyorum istesem de .

koskoca bir tanrının varlığı insan düşüncesinde değişkenlik gösteriyorsa , o şey herneyse ;

tanrı değil de oryantalist bir varlıktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence Tanri kavramina atfedilen sonsuzluk problem cikartiyor.

Hem sonsuz merhamet, hem sonsuz adalet nasil olur? Hem sonsuz guzellik, hem sonsuz azap edici? Sonsuz ilim ise zaten tek basina sacmalik. Daha pek cok ornek verilebilir.

Eger Tanri'nin sifatlarinda sonsuzlugu kabul etmezsek, is biraz daha mantikli hale donusebilir. Ancak bu sefer de Tanri'yi sinirlamis oluruz. Ozellikle Islam'da Tanri'yi sinirlamak dogru bir yaklasim sayilmaz.

Sinirlandirilmamis sifatlarin bir arada bulunmasi ise pek cok paradoks ortaya cikartacaktir, kacinilmaz olarak.

En unlu argumanlardan birisi olan "tanrinin kaldiramayacagi tasi yaratabilmesi"nin bir paradoks oldugu kabul ediyorsaniz, o zaman tanri kavraminin bizzat kendisinin paradoks oldugunu da kabul edebilirsiniz pekala.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yeri mekanı ve zamanı olmayan allah yok demektir.

allah yerin altında mı? yok

allah denizlerin altında mı? yok

allah dünyada mı? yok

allah uzayda mı? yok

allah uzayın dışında mı? yok

öyleyse hiçbiryerde olmayan şey yok demektir.

Zaman da mekan da mahluktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 5 years later...

Belki de şöyle bir mantık yürütebiliriz;

Tanrı = Hiçliktir. Zira;
Hiçlik de, Tanrı gibi, sonsuz ve değişmezdir. Başlangıçsız ve bitimsizdir. Hiçlik de, Tanrı gibi, kavrayışın ve doğrulamanın ötesindedir. İnsanoğlu hiçliğin doğasını tahayyül edemez (tıpkı Tanrınınkini tahayyül edemediği gibi). Her şey hiçlikten geldi ve hiçliğe dönecektir (Tanrı gibi). Hiçlik, tıpkı Tanrı gibi, paradoksal bir şekilde hem mevcut hem de nâmevcuttur. Deneyüstü, aşkın ve her yerde hazır ve nazırdır. Uzay ve zamanın dışındadır, ancak hepimizin etrafındadır. Hem her yerdedir, hem de hiçbir yerde değildir. Hiçlik de, tıpkı Tanrı gibi, sınırsızdır. Hiçbir sınırla mukayyet değildir, hiçbir şeye bağlı değildir.

tarihinde Diriliş tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...