Sarı Kırmızı 0 Oluşturuldu: Haziran 20, 2013 Raporla Share Oluşturuldu: Haziran 20, 2013 Kuran kitabının sanat açısından bir değeri var mı? Kuran içinde hiç resim olmadığından görsel sanatlar konumuz değil. Burada daha çok edebi sanatlar konumuz olacak mecburen. Evet, Kuranda hangi sanatlar, hangi kalitede sunulmaktadır? Bunun hakkında konuşalım biraz. Link to post Sitelerde Paylaş
tanri tanimaz 0 Haziran 20, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 20, 2013 gönderildi Kuranin sanat acisindan degil , Hic bir acidan hic bir degeri yoktur bana gore bos sacma sapan bir kitap.. Sana sasiriyorum bazan nasil bir sanat ariyorsun kuranda? Kuranin uzerindeki islemelermi sanat sayacaz ? Link to post Sitelerde Paylaş
Sarı Kırmızı 0 Haziran 20, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 20, 2013 gönderildi Kuranin sanat acisindan degil , Hic bir acidan hic bir degeri yoktur bana gore bos sacma sapan bir kitap.. Sana sasiriyorum bazan nasil bir sanat ariyorsun kuranda? Kuranin uzerindeki islemelermi sanat sayacaz ? Betimlemeler, tasvirler, anlatım, dil. Bunların kalitesine bakalım beraber. Daha doğrusu bu kitabı savunanlar savunsun. Bilimdeki ilerlemelere 1400 yıl önceden karşılık bulunuyor ya, Bilimin yanındaki diğer medeniyet ayağı da sanattır. Onla ilgili durum nedir? Bunu düşünüp konuşalım diye açtım. Bir müslüman sanatsal yönünü ortaya koysun işte. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi kuran etkileyicidir... kuranı okuyup din değiştirenler pek çoktur... kimisi müslüman olur kimisi ateist ama .... Link to post Sitelerde Paylaş
tanri tanimaz 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Betimlemeler, tasvirler, anlatım, dil. Bunların kalitesine bakalım beraber. Daha doğrusu bu kitabı savunanlar savunsun. Bilimdeki ilerlemelere 1400 yıl önceden karşılık bulunuyor ya, Bilimin yanındaki diğer medeniyet ayağı da sanattır. Onla ilgili durum nedir? Bunu düşünüp konuşalım diye açtım. Bir müslüman sanatsal yönünü ortaya koysun işte. Dost seni anladim lakin Sanatin her dali humanistdir . Kuransa kesinlikle insancil degildir . Kurandaki tek sanat,Özenli bir sekilde antisanatcil yapisidir. Ben yinede konuyu takip edecegim saygilar. Link to post Sitelerde Paylaş
Kaunos 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Kuran'da zorlamalarla oluşturulmuş bir kafiye sistemi vardır. Kafiye tutturma çabaları nedeniyle anlatılmak istenenler de tam anlatılamamıştır. Bu haliyle sanat eseridir diye nitelendiren varsa nitelendirir, ama bana göre zerre kadar sanat içermeyen bir metindir.. Fakat, daha sonra nadide süslemelerle, altın veya "katı" (kağıt üzerinde harf oyma sanatı) harflerle yazılmış, müthiş süslemeler kullanarak ciltlenmiş yüzlerce muhteşem Kuran nüshası vardır.. Sanatsal bir olay aranıyorsa, içeriğe değil, bunlara bakılması gerekir... Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Arapça bilgim yok ama bilgisi olanlar dilinin çok özgün ve güzel olduğunu söylüyor.Sanırım çoğumuz benim gibi olduğundan bu konuyu nasıl tartışabiliriz bilmiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
Kaunos 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Arapça bilgim yok ama bilgisi olanlar dilinin çok özgün ve güzel olduğunu söylüyor.Sanırım çoğumuz benim gibi olduğundan bu konuyu nasıl tartışabiliriz bilmiyorum. Onu söyleyen müslüler, senin gibi bilmeyenleri kandırıyorlar.. Kuran'ın içine girdiğinde, bunların ne denli yalancı olduğunu bir anda anlarsın.. Ama sen sen ol, şimdiki seviyenle kulaktan duyduğun sözleri laf diye söyleyip diğer bilmeyenleri yanıltma.. Araştır, öğren, bu konuda sözü olanları izle ve taaa ki yetkin olduğuna inandığın zaman gelip laf söyle... Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Kur'an edebi değeri olmayan bir kelime salatasıdır. Buna ragmen Arapça yazılan ilk nesir olması ona ilginç ve tarihsel bir değer kazandırmaktadır. Link to post Sitelerde Paylaş
Mikelanjo 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Kuranı kerimde mütiş bir söz sanatı vardır. KUR`AN`DAKİ EDEBİ SANATLAR - 1 MUTÂBAKAT: Bir cümlede iki zıt manalı kelimeyi birleştirmektir. Eklenme : 30 Mart 2013 Cumartesi 17:53:00 MUTÂBAKAT: Bir cümlede iki zıt manalı kelimeyi birleştirmektir. “Güldüren de O’dur, ağlatan da, öldüren de O‘dur, yaşatan da“[Necm Suresi, 43] TEŞBİH: Bir şeyi başka bir şeye benzetmek manasına gelir. Aynı zamanda teşbih, İki şeyin bir manada müşterek olduklarını; ister hakikat ister mecaz olsun, bunlardan her birinin diğerinin yerini tutup, onun yerine geçeceğini göstermektedir. Kuran’ı Kerim’de teşbih sanatı için verebileceğimiz en güzel örnek, “...Genişliği, gökle yerin genişliği gibi olan bir cennete koşun.” [Hadid Suresi, 21] Allah (cc), bu ayette insanın kavrayış düzeyine uzak olan cenneti, bilinen yeryüzü ile gökyüzüne teşbih ederek insanın idrakine sunmuştur. İSTİFHAM: Okuyucunun dikkatini çekmek, duygu ve düşünceleri daha etkili kılmak için bu duygu ve düşüncelerin soru biçiminde verilmesidir. “Ey insan, sana dini yalan saydırtan nedir?” [Tin Suresi, 7] İSTİÂRE: Ödünç almak manasına gelen istiâre, bir kelimenin manasını geçici bir süreliğine diğer bir kelime hakkında kullanmaktır. İlmi ziyade olan biri için kullanılan “Derya gibi adam” örneğini istiâre için verebiliriz. Kuran’ı Kerim’de istiâre sanatı için verebileceğimiz örnek ise; “Rabbim, dedi, kemiklerim gevşedi (de dökülüyor) benden. İhtiyarlıktan da saçım başım (beyaz) alevlerle tutuştu.” [Meryem Suresi, 4] KİNÂYE: Kelimenin kendi manasına eşit bir başka manada kullanılmasıdır. “İkisi de yemek yerlerdi” [Maide Suresi, 75]. Hz. Meryem ve Hz. İsa (as)’ya ilahlık atfedenlere onların da insan olduğunu vurgulamak için kinâye sanatı kullanılmıştır. TASVİR: Şekillendirme, resmini yapma, resim, figür, portre manalarına gelen tasvir, bir hususu insan zihninde hareket eden canlı tablolar halinde yazı ile tarif etme manasına gelir. Kuran’ı Kerim’de “ Ayetlerimizi yalan sayanlara ve onları kabule tenezzül etmeyenlere gök kapıları açılmayacak ve deve iğne deliğinden geçmedikçe onlar da cennete giremeyeceklerdir. İşte mücrimleri biz böyle cezalandırırız!” [A’raf Suresi, 40] AKİS: Cümlenin bir kısmının takdim, diğer kısmının tehir edilmesi, sonra da tehir edilen cümlenin takdim, takdim edilen cümlenin tehir edilmesine denir. “Onlar sizin elbiseniz, siz de onların elbisesisiniz.” [bakara Suresi, 187] Aliterasyon: Bir şiirde ya da düzyazıda ahenk yaratmak amacıyla aynı ses ya da hecenin yinelenmesine denir. Nas Suresinin 5.ayetini aliterasyon sanatına örnek verebiliriz. “Ellezi yuwes wisu fi sudurin nas”, burada “س“ (se) sesinin yinelenmesi ile bir ahenk oluşturulmuştur. Seci (İç Kafiye): Cümlelerin ya da bir cümle içinde birden çok sözcüğün sonlarındaki ses benzerliğine seci denir. Seci, nesirde kullanılan uyak olarak da tanımlanabilir. Kur’an’ı Kerim’de seci edebi sanatına çok rastlanılmaktadır. Örnek olarak; “Tutup bağlayın onu, sonra cehenneme sallayın onu” [ Hakka, 30-31 ] ayeti gösterilebilir. Itnâb: Kastedilen manayı daha çok kelimeyle ifade etmektir. “Müşriklerin vay haline, onlar ki zekâtı vermezler” [ Fussilet, 6-7 ] Ta’riz: Kelimenin, zikredilen mana dışında, zikredilmeyen bir manada kullanılmasıdır. “Ancak akıl sahipleri ibret alırlar” [ Ra’d, 19 ] Bu ayette kâfirler zemmedilmekte ve ibret almadıklarından akılsız olan hayvanlara benzetilmektedirler. Mecaz: Sözcüğün gerçek anlamının dışında kullanılmasıyla kazandığı anlamına denir. “Yüzünüzü Mescid-i Haram tarafına çeviriniz” [ Bakara, 144 ] Burada yüzden maksat bütün vücuttur. Tevriye: Bir kelimeyi birden çok manaya gelecek şekilde kullanmaktır. Kelime, biri yakın, diğeri uzak iki mana taşır. “ Rahman (Allah) arşı istiva etti” [ Taha, 5 ] “İstiva” kelimesinin birinde, bir mekânda yerleşmek, diğerinde mülkiyetine almak, kuşatmak, istilâ etmek manası vardır. Birinci manayı Allah (cc) için kullanmak zaten caiz değildir. İkinci mana, uzak olan manası olmakla beraber, birinci manadan ikincisi tevriye yapılmıştır. Söz ve Kalem Dergisi Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Kuranı kerimde mütiş bir söz sanatı vardır. KUR`AN`DAKİ EDEBİ SANATLAR - 1 ............... Herhalde sen Kuran'dan başka kitap okumadın, bunların hepsi milyonlarca kitapta da var. Sen bunların Kuran'la mı ortaya çıktığını sanıyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
Mikelanjo 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi anlamıyormusun bütün söz sanatı bir kitapta toplanmış hepsinden önekler sunulmuş gibi. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi anlamıyormusun bütün söz sanatı bir kitapta toplanmış hepsinden önekler sunulmuş gibi. O söz sanatlarını çok daha muhteşemlerini eski destanlarda da bulabilirsin. Link to post Sitelerde Paylaş
strong 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Kuran,3.sınıf basit bir hikaye kitabı.Aslında günlük de diyebiliriz.Muhammed 40 yaşında peygamberim demiş,yazmaya başlamış,63 yaşında ölene kadar devam etmiş.23 senede tamamlandı derler ya,100 sene yaşasa 60 sene yazmaya devam ederdi. Kısacası kuran gibi basit bir kitaba ,abartılı anlam yüklememek gerekir. Link to post Sitelerde Paylaş
Sarı Kırmızı 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi O zaman Kuranda herhangi bir Yüksek Sanatsal ögeler bulunmadığını teyit ederek bu konuyu da kapatıyoruz. Kuran Sanatsal Açıdan Değerli Özelliklere Sahip Değildir Konuyu kapatabiliriz. Link to post Sitelerde Paylaş
gerçekçi53 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Buna araplar karar versinler. Link to post Sitelerde Paylaş
haci 0 Haziran 21, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 21, 2013 gönderildi Kur'an'ın gerçekten gizemli bir tarafı var. Kim, ne, ne zaman ve nasıl yazdı bilinmiyor. Muhammed'in yazmadığı kesin olarak biliniyor. Bu konuda araştırmalar var. Teoriler var. Ve bazı gözlemler var. Onlara gore Kur'an Mezopotamya'da bir yerlerde Aramice olarak yazılmış, menkibeler, efsaneler, masallar ve öykülerden derlenmiş bir kitap. Orijinali Arapça değil. Sonradan Arapçaya çevrilmiş bir kitap. Edebi değeri yok belki ama arkeolojik ve tarihsel değerleri olan bir kitap. Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Haziran 24, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 24, 2013 gönderildi O zaman Kuranda herhangi bir Yüksek Sanatsal ögeler bulunmadığını teyit ederek bu konuyu da kapatıyoruz. Kuran Sanatsal Açıdan Değerli Özelliklere Sahip Değildir Konuyu kapatabiliriz. İleti yazanların hiçbiri Arapça'da ileri seviyede bilgisi olmayan insanlar olmasına rağmen bu kanıya nasıl vardın? Link to post Sitelerde Paylaş
Sarı Kırmızı 0 Haziran 24, 2013 gönderildi Yazar Raporla Share Haziran 24, 2013 gönderildi İleti yazanların hiçbiri Arapça'da ileri seviyede bilgisi olmayan insanlar olmasına rağmen bu kanıya nasıl vardın? Olsaydı kendileri zıplardı zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
bizon 0 Haziran 24, 2013 gönderildi Raporla Share Haziran 24, 2013 gönderildi Sanatsal güzellik fazlasıyla subjektif değil mi?Buna kimse karar veremez.Bir insan dandik bir şairin şiiri daha sanatsal diyebilir. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts