Jump to content

Bir Sözüyle Ateizmi Bitirecek Müslüman Yok mu?


Recommended Posts

  • İleti 149
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

senin kafanı karıştırmışlar.. salat namazdır.. hz peygamber namaz kılmış hemde topukları şişene kadar sana bununla ilgili sayısız hadis getirebilirim..

salat namaz olursa ... al ozaman ayette salat yerine namaz kelimessini koyalım ne çıkıyor ortaya...

Nisa

(103) namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz munamazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.

Demek ki namazda ayakta durmak, oturmak ve yan yatmak varmış.

Şuara/ 217-219.

Ve tevekkel alel azîzir rahîm

Ellezî yerâke hîne tekûm

Ve tekallubeke fîs sâcidîn

Aziz ve rahman olana güven

Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.

Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.

Demek ki imamın secde edenler arasında dönmesi gerekiyormuş.

Bakara-43. Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte verkeû mear râkiîn

Namazı kılın, zekâtı verin. Rükû edenlerle beraber rükû edin.

Bu ayete göre de önce namazı kılmak, sonra zekat vermek ardından da ruku edenlerle beraber ruku etmek gerekiyormuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

peki maddenin aynı davranmamaya meyilli olduğunu sana göstereyim.. mesela su taşmaya, dağılmaya, istila etmeye meyillidir tabiatında bu vardır. ama görüyoruz ki dünya top güllesi gibi dönmesine rağmen denizler evrene dağılmıyor, taşmıyor karaları istila etmiyor.. demekki yaratıcısından tabiatının tersine hareket etmesi emrini almış(her hangi bir sebebe bağlı olması kaideyi değiştirmez.)

Boyle dusunebildigine inanamiyorum. Su uzaya dokulmuyor ise bunun sebebi allahin oyle istemesi degil dunyanin yer cekiminin merkezkac kuvvetine gore cok daha baskin olmasidir. Su tam da davranmasi gerektigi gibi davraniyor. ilisayarda allah icermeyen bir dunya modeli yapilirsa, bu modele sadece fizik kurallari konursa suyun yine bu sekilde davranacagi hesaplanabilir. SUyun dagilmamasinda allahi isaret eden hicbir sey yoktur. Eger suyun dagilmamasini inanilmaz gorup bunda allahin bir parmagi var diyorsan icinde yasadigin dunyayi ve evreni cok anlamiyorsun demektir.

Farkinda misin bilmiyorum ama suya insani bir amac yukluyorsun. Su tasmaya, dagilmaya, istila etmeye meyillidir diyorsun. Istilayi insan eder. Su bir yeri doldururken kafasindan orasini istila ettigini dusundugunu hic sanmiyorum. Suya bir amac biciyorsun. Cunku etrafinda gordugun nesnelerin pek cogunun amaci var, insanlarin amaci var, hayvanlarin amaci var, insanlarin yaptiklari nesnelerin bir amaci var. O halde evrendeki her seyin bir amaci olmali diyorsun. Dedigim gibi oturdugun yerden sadece dusunerek bilim yapmaya calisiyorsun. Doga ve evren insanin sagduyusuna uymak zorunda degil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

zavallı güccüne mi gitti tabi MAYMUNLARDAN konuşunca senin baabaların oldunu unttum pardon cevapla sorulrımı cevaplamıcaksan sus tamam mı bunlar basit numaralar çamur at izi kalsın!!!!!!haddini bil kendine gel

şu idiot her konuyu spamlamasa olmaz zaten. söylediğin cümlelerden 1 tanesi mantıklı olsun be.

Link to post
Sitelerde Paylaş

zavallı güccüne mi gitti tabi MAYMUNLARDAN konuşunca senin baabaların oldunu unttum pardon cevapla sorulrımı cevaplamıcaksan sus tamam mı bunlar basit numaralar çamur at izi kalsın!!!!!!haddini bil kendine gel

lan sapık...babası da spık bunun...sen önce bi git ağzını çalkala gel.....dier tarafta millete sapık diye nasıl dersin sen ? islam savunuyor bi de utanmaz herif...nooldu lan islam ahlakına senin?

pislik terbiyesiz herif seni..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Boyle dusunebildigine inanamiyorum. Su uzaya dokulmuyor ise bunun sebebi allahin oyle istemesi degil dunyanin yer cekiminin merkezkac kuvvetine gore cok daha baskin olmasidir. Su tam da davranmasi gerektigi gibi davraniyor. ilisayarda allah icermeyen bir dunya modeli yapilirsa, bu modele sadece fizik kurallari konursa suyun yine bu sekilde davranacagi hesaplanabilir. SUyun dagilmamasinda allahi isaret eden hicbir sey yoktur. Eger suyun dagilmamasini inanilmaz gorup bunda allahin bir parmagi var diyorsan icinde yasadigin dunyayi ve evreni cok anlamiyorsun demektir.

Farkinda misin bilmiyorum ama suya insani bir amac yukluyorsun. Su tasmaya, dagilmaya, istila etmeye meyillidir diyorsun. Istilayi insan eder. Su bir yeri doldururken kafasindan orasini istila ettigini dusundugunu hic sanmiyorum. Suya bir amac biciyorsun. Cunku etrafinda gordugun nesnelerin pek cogunun amaci var, insanlarin amaci var, hayvanlarin amaci var, insanlarin yaptiklari nesnelerin bir amaci var. O halde evrendeki her seyin bir amaci olmali diyorsun. Dedigim gibi oturdugun yerden sadece dusunerek bilim yapmaya calisiyorsun. Doga ve evren insanin sagduyusuna uymak zorunda degil.

dedimya bunu bir kanunla açıklaman olayı değiştirmez.. çünkü Allah herşeyi kanunlara ve sebeplere bağlamış.. akıllı insan bir kanun varsa bunun bir kanun koyucusunun olduğunu bilir.. herşey bir amaca hizmet ediyorsa ve mantıklı hareket ediyorsa ve bu şeyler mantıksızsa onları yönlendiren bir zatın olduğunu düşünür.. çok zor değil bunlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

dedimya bunu bir kanunla açıklaman olayı değiştirmez.. çünkü Allah herşeyi kanunlara ve sebeplere bağlamış.. akıllı insan bir kanun varsa bunun bir kanun koyucusunun olduğunu bilir.. herşey bir amaca hizmet ediyorsa ve mantıklı hareket ediyorsa ve bu şeyler mantıksızsa onları yönlendiren bir zatın olduğunu düşünür.. çok zor değil bunlar..

salat namaz olursa ... al ozaman ayette salat yerine namaz kelimessini koyalım ne çıkıyor ortaya...

Nisa

(103) namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz munamazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.

Demek ki namazda ayakta durmak, oturmak ve yan yatmak varmış.

Şuara/ 217-219.

Ve tevekkel alel azîzir rahîm

Ellezî yerâke hîne tekûm

Ve tekallubeke fîs sâcidîn

Aziz ve rahman olana güven

Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.

Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.

Demek ki imamın secde edenler arasında dönmesi gerekiyormuş.

Bakara-43. Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte verkeû mear râkiîn

Namazı kılın, zekâtı verin. Rükû edenlerle beraber rükû edin.

Bu ayete göre de önce namazı kılmak, sonra zekat vermek ardından da ruku edenlerle beraber ruku etmek gerekiyormuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

dedimya bunu bir kanunla açıklaman olayı değiştirmez.. çünkü Allah herşeyi kanunlara ve sebeplere bağlamış.. akıllı insan bir kanun varsa bunun bir kanun koyucusunun olduğunu bilir.. herşey bir amaca hizmet ediyorsa ve mantıklı hareket ediyorsa ve bu şeyler mantıksızsa onları yönlendiren bir zatın olduğunu düşünür.. çok zor değil bunlar..

tarihin tüm zamanlarından beri insan bilemediği şeylerin yerine tanrı'yı koyar. kadeş antlaşmasının olduğu yılda güneş tutulması oldu diye savaş durmuştur, tanrı bize ceza verdi diye. ama sonradan güneş tutulması mantıklı bir nedenle açıklanmıştır. belki şu an mantıksız gelen şeyler ileride bilim açıkladığı zaman mantıklı gelecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bilim ancak Allahın nekadar ilim sahibi olduğunu açıklar örneğin gözün harikalığını kitaplarca anlatır açıklarlar yeni birşey bulmuş değillerdir sadece Allahın ne kadar alim olduğunu açıklıyorlardır.. her yeni öğrenilen bilimsel açıklama Allaha olan hayranlığımızı arttırıyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş

tarihin tüm zamanlarından beri insan bilemediği şeylerin yerine tanrı'yı koyar. kadeş antlaşmasının olduğu yılda güneş tutulması oldu diye savaş durmuştur, tanrı bize ceza verdi diye. ama sonradan güneş tutulması mantıklı bir nedenle açıklanmıştır. belki şu an mantıksız gelen şeyler ileride bilim açıkladığı zaman mantıklı gelecektir.

Bilinmezleri YARATICIYLA dolduranların iddaları MUTLAK BIR YARATICI olmadıgı anlamına gelmıyor kı...

Oysa kı biz bildiklerimizle, artan ilmimizle YARATICININ varlıgını kabul edıyoruz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

bilim ancak Allahın nekadar ilim sahibi olduğunu açıklar örneğin gözün harikalığını kitaplarca anlatır açıklarlar yeni birşey bulmuş değillerdir sadece Allahın ne kadar alim olduğunu açıklıyorlardır.. her yeni öğrenilen bilimsel açıklama Allaha olan hayranlığımızı arttırıyor..

şunu açıklasana kardeşim....

salat namaz olursa ... al ozaman ayette salat yerine namaz kelimessini koyalım ne çıkıyor ortaya...

Nisa

(103) namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz munamazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.

Demek ki namazda ayakta durmak, oturmak ve yan yatmak varmış.

Şuara/ 217-219.

Ve tevekkel alel azîzir rahîm

Ellezî yerâke hîne tekûm

Ve tekallubeke fîs sâcidîn

Aziz ve rahman olana güven

Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.

Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.

Demek ki imamın secde edenler arasında dönmesi gerekiyormuş.

Bakara-43. Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte verkeû mear râkiîn

Namazı kılın, zekâtı verin. Rükû edenlerle beraber rükû edin.

Bu ayete göre de önce namazı kılmak, sonra zekat vermek ardından da ruku edenlerle beraber ruku etmek gerekiyormuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaş kitaplarca yazılan anlamlı ve mantıklı ve bilimsel açıklamaya ya tesadüf diyeceksin yada Allah yarattı diyeceksin.. tesadüf demek sana mantıklı geliyor ama Allah yarattı demek mantıksız mı oluyor.. senin insafına havale ediyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş

bilim ancak Allahın nekadar ilim sahibi olduğunu açıklar örneğin gözün harikalığını kitaplarca anlatır açıklarlar yeni birşey bulmuş değillerdir sadece Allahın ne kadar alim olduğunu açıklıyorlardır.. her yeni öğrenilen bilimsel açıklama Allaha olan hayranlığımızı arttırıyor..

gözün evrimine bakarsan aslında o kadar harikulade birşey olmadığını görürsün. evrim çoğu şeyi açıklar bunun olması için illa da bir tanrı olmasına gerek yok. ha tanrı evrimi yaratıp gerisine karışmamış olabilir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaş kitaplarca yazılan anlamlı ve mantıklı ve bilimsel açıklamaya ya tesadüf diyeceksin yada Allah yarattı diyeceksin.. tesadüf demek sana mantıklı geliyor ama Allah yarattı demek mantıksız mı oluyor.. senin insafına havale ediyorum..

hala bekliyorum yahu...el insaf be...........

salat namaz olursa ... al ozaman ayette salat yerine namaz kelimessini koyalım ne çıkıyor ortaya...

Nisa

(103) namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz munamazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.

Demek ki namazda ayakta durmak, oturmak ve yan yatmak varmış.

Şuara/ 217-219.

Ve tevekkel alel azîzir rahîm

Ellezî yerâke hîne tekûm

Ve tekallubeke fîs sâcidîn

Aziz ve rahman olana güven

Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.

Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.

Demek ki imamın secde edenler arasında dönmesi gerekiyormuş.

Bakara-43. Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte verkeû mear râkiîn

Namazı kılın, zekâtı verin. Rükû edenlerle beraber rükû edin.

Bu ayete göre de önce namazı kılmak, sonra zekat vermek ardından da ruku edenlerle beraber ruku etmek gerekiyormuş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilinmezleri YARATICIYLA dolduranların iddaları MUTLAK BIR YARATICI olmadıgı anlamına gelmıyor kı...

Oysa kı biz bildiklerimizle, artan ilmimizle YARATICININ varlıgını kabul edıyoruz...

şimdi sana evrenin nasıl oluştuğunu anlatıyor bilim adamları bunda yaratıcının rolü nedir ? yoktur. hani artan ilminle yaratıcının varlığını kabul ediyordun. sen ilme değil kutsal kitaplara inanıyorsun ? evrim ilmin getirdiği bişeydir ama sen ilme inanmıyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

şunu açıklasana kardeşim....

salat namaz olursa ... al ozaman ayette salat yerine namaz kelimessini koyalım ne çıkıyor ortaya...

Nisa

(103) namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah'ı anın. Güvene kavuştunuz munamazı tam olarak kılın. Çünkü namaz, mü'minlere belirli vakitlere bağlı olarak farz kılınmıştır.

Demek ki namazda ayakta durmak, oturmak ve yan yatmak varmış.

Şuara/ 217-219.

Ve tevekkel alel azîzir rahîm

Ellezî yerâke hîne tekûm

Ve tekallubeke fîs sâcidîn

Aziz ve rahman olana güven

Ki O, seni kıyam ettiğin zaman görür.

Ve secde edenlerin içinde dönmeni de.

Demek ki imamın secde edenler arasında dönmesi gerekiyormuş.

Bakara-43. Ve ekîmûs salâte ve âtûz zekâte verkeû mear râkiîn

Namazı kılın, zekâtı verin. Rükû edenlerle beraber rükû edin.

Bu ayete göre de önce namazı kılmak, sonra zekat vermek ardından da ruku edenlerle beraber ruku etmek gerekiyormuş.

''Yüz'' bir sayı ise ise al şu cümlelerin içine koy bakalım neler olacak...

Zavallı cahiilik denizinde yüzüyorsun.

Zavallı sende nasıl bi z var, bu ne yüzsüzlük..

Zavallı şu zırvalıklarına istediğin yüzü gecirsen de insanlara yutturamazsın..

Eş anlamlı, eş sesli kelime denilen bir şey var ama onu anlayacak bir de beyin gerek...

tarihinde Tabipp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...