Jump to content

Adet görmeye başlamamış ''çocuk'' karılarınızı boşama hükmü TALÂK - 4


Recommended Posts

sen islami forumda isanin tanrinin oglu oldugunu aciklamaya calistinmi?

islamda reform yapmak istiyorsan burda yanlissin,

islami forumlarda yazman daha HAYIRLI olur.

Ben islam reformundan bahsetmiyorum. Aklin yoluna davetten bahsediyorum. Muslumanlarda anadan doguyorlar, ve isletmeselerde beyinleri var diyorum. Dislayarak sadece onlari saplantilarinda derinlestiririz. Sabirla daima aklin yoluyla, ve durustlukle bizzat örnek olamiyorsan, en basta kendin islam ezikligini yenememin demektir diyorum.
O’nu yüce Allah yetiştirdi ve insanlığa örnek olsun diye özel olarak terbiye etti. Nitekim Peygamberimiz “Beni Rabbim terbiye etti ve terbiyemi güzel yaptı” buyurmuştur.

Harp hiledir, yapabilirsen yap. (* el-buhârî, 4/24 (k. el-cihad, b. 157) - ibnü'l-esîr, a.g.e., 2/182-184)

Dünyada iki yüzlü olanlar, kıyamet günü ateşten iki yüzlü olarak gelirler.

sec begen al.

Musluman oldugunu bilmiyordum, ve iletilerine yazdiklarina göre cevap yazdim. Ben kirmak amaçli söylemedim. Herkesin iyi ve kötu kavrami kendi ortamina göre biçimlenir, zaten ben bunu en bastan beri ifade ettim ve özel bir baslik açtim bu konuda. Kalbini kirdimsa çok özur dilerim. tarihinde Levia tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 314
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

65 - Talak Suresi

1. Ey Peygamber! Kadınları boşadığınız zaman iddetlerine doğru boşayın ve iddeti iyi sayın! Rabbiniz olan Allah'tan korkun! Onları evlerinden çıkarmayın; onlar da çıkmasınlar. Apaçık ve belgeli bir yüzsüzlük yapmaları durumu müstesna. İşte bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Allah'ın sınırlarını çiğneyen kendi benliğine zulmetmiş olur. Bilemezsin, belki Allah bundan sonra yeni bir iş/oluş ortaya çıkarır.

2. Sürelerini doldurma noktasına geldiklerinde o kadınları ya örfün gerektirdiği biçimde tutun yahut da yine örfün gerektirdiği şartlarla onlardan ayrılın. İçinizden adalet sahibi iki kişiyi de tanık tutun. Tanıklığı Allah için tam bir biçimde yapın. Allah'a ve âhiret gününe inanan kişiye işte bu şekilde öğüt verilmektedir. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona bir çıkış yolu nasip eder.

3. Ve onu hiç beklemediği yönden rızıklandırır. Kim Allah'a dayanıp güvenirse O, ona yeter. Hiç kuşkusuz, Allah, emrini yerine getirecektir. Allah her şey için bir ölçü/bir kader belirlemiştir.

4. Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder.

5. İşte bu, Allah'ın size indirmiş olduğu emridir. Kim Allah'tan korkarsa O, onun çirkinliklerini örter ve onun ödülünü büyütür.

http://www.kuran.web.tr/sureler.asp?cid=65

Konuda çok uzaklaştınız.

Konu başlığında belirtilen 4.ayette yaş belirtilmiyor.

Henüz adet görmemiş demek boşandıktan sonra ki durum ile ilgilidir.

Boşanan kadının hamile olup olmadığı belli olsun diye üç ay bekleniyor.

O dönemde babalık ve hamilelik testi yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklisin deneyci. Ancak yukarda konu bolca tartisildi. Kendimce özetlersem :

1) " lem yehidne " mazi el meczumdur, genis zamanda surekli ve devam etmesi beklenen durumun nefyidir, ve adetli olmasi beklenen, ancak henuz görmemis olanlarla ilgilidir.

* Turçede buna benzer bir cumle uzerine bir zaman dusundum ve sunu buldum : " Ölen kardesin son yemegindeki vasiyeti ". Burada " ölen " geçmis ve devam etmekte olan iki durumda kullanilabilinir. Oysa, bu cumlede ölum öncesi oldugu cumlenin kalan kismiyla biçimleniyor. Tipki yehindne deki dökumun muzari ve su anda olmasi beklenen olmasindan, bu nefyin geçmise degil, durum nefyi olmasinin çikarilmasindaki gibi.

2) Talak suresinin basinda " bosadiginiz kadinlariniz " yazili. Bundan, evlenmek için "nisa ", yani " kadin " denebilecek kadar gelismis olmalari gerektigi çikiyor.

3) O dönemde ömur kisa olup, sosyo-antropolojik olarak erken evlenme bir bakima zorunluymus. Muhammedin butun çocuklari kendinden önce ölmusler, kendisi de gunumuzde nispeten genç yas sayilan 63 de öldugu dusunuldugunu dusunup, sadece Fatimadan soyu devam ettigini dusunursek durum daha dogru anlasilir.

4) Cinsel rusd yasi ortam ve çaglara göre degisiyor. Gunumuzde, Kuzey Kore, Nijer, Vatikan ve Iowa gibi islamla alakasiz milletlerdede 12 ile 13 yas arasinda kizlar evleniyorlar. Bu göreseldir.

5) Muhammedin genç kizin akli erip kendisine fikri sorulmadan evlendirilmesini yasaklamistir : îbn Abbas'dan; demiştir ki: "Rasûlullah buyurdu : - 'Dul, kendisine velisinden daha mâliktir. Bekârın da kendisi hakkında izni alınır. Onun izni susmasıdır.' "

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuda çok uzaklaştınız.

Konu başlığında belirtilen 4.ayette yaş belirtilmiyor.

Henüz adet görmemiş demek boşandıktan sonra ki durum ile ilgilidir.

Boşanan kadının hamile olup olmadığı belli olsun diye üç ay bekleniyor.

O dönemde babalık ve hamilelik testi yok.

Bravo, çok iyi açıkladın, herkes aydınlanmış oldu(!)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısaca özetleyelim;

1- Lem olumsuzluk takısı gördüğümüz her yerde bilirizki konu edilen olay hiç gerçekleşmemiştir o ana kadar ve gelecekte olması olası durumu belirtir.Kuranda bir adet tersi örnek sunamazsınız, çünkü yok öyle bir yalan. Hiç olmamış eylemin olumsuzlukla belirtilmesi olay. Henüz hiç olmamış. Olur bekle.

İlk adet, ilk konuşma, ilk yürüme, ilk kez aşık olma. Doğma-doğurma.Cümlede kullanalım.

Henüz adet görmedi(daha hiç olmamış) adet olacak.

Daha konuşmamış(konuşma eylemi hiç gerçekleşmemiş) konuşacak.

Hiç yürümemiş (adım bile atmamış) Öğrenir abisi.

Hiç sevmemiş(aşık olmayı bilmiyor daha, aklı varsa olmaz) olacak

Lem yelid ve lem yuled

Doğmamış doğrulmamış

Amin.

2-Nisa kelimesi her dilde olduğu gibi, evli olan her kadını kapsar. Yaş, rüşt ile işi olmaz. tek belirleyici statü evlilik. Çocuk -genç kız - ergin kadın umrunda değil arapçada nisa kelimesinin. Kadın demektir, evliysen kadınsın. Türkçeden örneklersek, yanındaki çocuk kim. Karım. Höst hayvan.

3-Cinsel rüşd yaşı biyolojik yumurtlama olayının başlamasıdır. Bu olay çocukların bir gecede kadın olması sanrılı sapıklığı kurtarmaya yetmez. Akli rüşd yaşı aslidir insanca bakış açısından ve bunu islam iplemez, zaten talak 4 te adet görmesini beklediğide yok, cinsel rüşdden bahis edildiğini ima bile edemez kimse ki o bile sübyancılıktır.Yani sübyancılığı cinsel rüşd kelimesi ile meşrulaştırdığını sanmak sapıklığı çaktırmadan yutturmaya çalışmaktır. almıyalım.

4- Günümüzde Kuzey Kore, Nijer, Vatikan ve Iowa gibi yerlerde evlendirmelerini örneklersek durum normalleşir sanmakta ayrı zavalılık. Kuzey iskndinaw ülkelerinde bilimsel veriler baz alınarak o yaşta kızla bırakın evliliği cinsellik bile yaşatmazlar adama. Kötüyü örnek verince berbat iyimi oluyormuş.Ayrıca vatikan-Iowa ve nijerde yine inançsal bakış belirliyor bu sınırı.

Gelelim kuzey koreye

Kuzey Kore’de kadınlarda 25, erkeklerde ise 27 yaşın altında evlenmek kanunen yasak. Evlenmeden önce bireylerin askerlik ve devlete karşı diğer yükümlülüklerini yerine getirmiş olması gerekiyor

Tecavüzde serbest islamda övmeye başlayın. Kölelikte, fuhuşta, allah adına kelle almakta. Ama onlarda yapıyoooo banane.demekle sapıklık normalleşir sanmak nasıl bir akıl tutulmasıdır bilmem gayrı.

5-Kuran dururken hadisi kim takar.Yada muhammed allaha posta koyuyor desene. E uymadı bu hadis, çünkü tanrı sözü talak 4 varken bu hadisin uydurma olduğunu kabule mecburdur inananlar. Çünkü ayet hadisi döver.

Sevgi saygımla dostlar...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

http://fr.m.wikipedia.org/wiki/Majorité_sexuelle_en_Asie

Haklisin, Guney Korede 13 mus. Ben bu yas iyi, su yas kötu demedim : göresel dedim. Sen kendine göre dil kurallari çikariyorsun, nerede evlenen kizin kadin oldugu çikarmis ? Sana gulerler. 9 yasinda evlendirilen bir kiza kadin desen, Turkiyede rezil olursun. Bu kadinlik tamamen göreseldir. Ama evlenmek kadin yapmaz, kadin sayilan evlenir. Yukarda lem ve kipleri bolca anlattim, ama sen hala anlayamamissin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

http://fr.m.wikipedi...exuelle_en_Asie

Haklisin, Guney Korede 13 mus. Ben bu yas iyi, su yas kötu demedim : göresel dedim. Sen kendine göre dil kurallari çikariyorsun, nerede evlenen kizin kadin oldugu çikarmis ? Sana gulerler. 9 yasinda evlendirilen bir kiza kadin desen, Turkiyede rezil olursun. Bu kadinlik tamamen göreseldir. Ama evlenmek kadin yapmaz, kadin sayilan evlenir. Yukarda lem ve kipleri bolca anlattim, ama sen hala anlayamamissin.

Leviacığım sen türkiyede yaşamıyorsun çok açık. Burda 9-10-11 yaşında evlendirilen kız çocukları afyon-niğde civarında manşet oldu, örtpas edildi. Kadın ,karım diyor adamlar ve anlamadığın bu, evli ise kadınsın. Yaşını iplemez islam. Lem ve kiplerini bol bol anlat, ben çok iyi anladım ve dert etme biliyorum, sen anlatmıyor anlaşılmaz hale sokuyorsun. ;) Bizede anlaşılır anlatmak düşüyor.

Kurandan örnek sunmaya cesaretin yok mu? Dene istersen bak bakalım lem seni ne hallere sokacak. :huh:

Sevgi saygım dostlara...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Talak/4. Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmemiş olanlar hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır.

lem yahıdne: hayız, adet görmedi

"Lem" edatı fiili geçmişte olumsuz yapar, aynen aşağıdaki örnekte olduğu gibi.

Ali İmran/47. (Meryem), “Ey Rabbim! Bana bir beşer dokunmamışken benim nasıl çocuğum olur?” dedi. Allah, “Öyle ama, Allah dilediğini yaratır. O, bir şeyin olmasını dilediğinde ona sadece “ol” der, o da hemen oluverir” dedi.

ve lem yemses-nî: ve bana dokunmadı

Zamanımızdan bakınca adet görsün veya görmesin 9-10 yaşındaki kız çocukları evlenmek bize ne kadar inanılmaz gelse de 1400 yıl önce bu durum sadece arap yarımadasında değil dünyanın hemen hemen her yerinde normal görülüyordu. O zamanki insanlar için bu durum sıradan bir durumdu. Ayrıca o zamanlar evlenmiş birine 9-10 yaşında bir çocuk bile olsa çocuk denmez kadın veya erkek denirdi.

İslami dönemde erken evlenmeye dair en meşhur olay Muhammed'in Aişe ile 6 yaşında evlenip 9 yaşında gerdeğe girmesidir, 3 sene beklemesinin sebebi de Aişe'ye verilecek mehiri denkleştirememesidir.

Bu yüzden İslam'dan önce de, İslam sırasında da bu durum devam etti ve İslam sadece bu kadınların boşanma sonrası bekleme sürelerini düzenledi. Eğer gerçekten bazılarının iddia ettiği gibi hastalık sebebiyle adet göremeyenler kastedilse en azından geçmiş zaman değil geniş zaman ve yapabilmek, edebilmek anlamında gelen yardımcı fiil kullanılmalıydı, yani şu şekilde olmalıydı: "adet gör-e-meyenler". Daha açık olması için de "herhangi bir sebeple adet gör-e-meyenler" olması gerekliydi.

Ayrıca hemen hemen bütün İslam alemi bu ayette bahsedilenlerin yaşının küçüklüğünden dolayı adet görmemiş olanların kastedildiği konusunda hem fikirdir.

İslam'da boş yere akıl ve mantık aramayın, yoktur çünkü. Mesela süt kardeşle evlenmek haramdır ama amca çocuğu ile, evlatlığın karısı ile evlenmek helaldir. Hatta bir kadınla evlendikten sonra onunla cinsel ilişkiye girmemişseniz üvey kızınızla bile evlenebilirsiniz.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

http://fr.m.wikipedi...exuelle_en_Asie

Haklisin, Guney Korede 13 mus. Ben bu yas iyi, su yas kötu demedim : göresel dedim. Sen kendine göre dil kurallari çikariyorsun, nerede evlenen kizin kadin oldugu çikarmis ? Sana gulerler. 9 yasinda evlendirilen bir kiza kadin desen, Turkiyede rezil olursun. Bu kadinlik tamamen göreseldir. Ama evlenmek kadin yapmaz, kadin sayilan evlenir. Yukarda lem ve kipleri bolca anlattim, ama sen hala anlayamamissin.

Türkiye'de herkes rezil olur ama İslam şeriatı uygulanan ülkelerde bu gayet normaldir. Sen İslam şeriatı uygulanan bir ülkede adamın 10 yaşındaki karısına "Daha bu çocuk yahu." dersen herif seni yamultur büyük bir ihtimalle.

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kadınlarınızdan adet görmeyenler...

Yani amenore olanlar boşanınca ne kadar bekleyecek...

Üç ay...

Çocuklar kadın değildir...

Çocuk çocuktur....

Adet görmeyen kadınlar deyince nasıl oluyorda çocukları dahil edebiliyorsunuz...

Henüz adet görmeyen kadınlar gelsin deyince çocuklarınızı gönderir misiniz...

Sizde hiç akıl insaf izan vicdan yok mu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kireç dostum islam sizin dininiz, göndermek zorundasın, ve senin dinin kız çocuğuna cinsel açıdan bakar. Çocuk çocuk değil maalesef. talak 4 aynen bunu yazar.Amonereyi kim takar, bu ayetde hastalık veya istisnalarla işi yok, ikide birde ayetde olmayan anlamlar yükleme saçmalamanız sıktı. Dahil eden biz değil allahınız.

1-Adetten kesilen kadınlar kim ve niye 3 ay bekliyor.

Menapoza girmiş kadın doğurmaz, devre dışı üç ay niye bekliycen doğurmayacağı kesin olanı? Yani adetten kesilmişten normal hamile olma riski taşıyıp o sırada adetten kesilmiş kadınlar söz konusu.

2-Geçmişte hiç adet görmemiş kadınlar kim ve niye üç ay bekliyor.

Hiç adet görmemiş kesimde nereni yırtarsan yırt kız çocukları ve peygamberin ve sahabelerinin örnek olarak yaptığı evliliklerlede sabit.Buda aynen adet hiç görmemiş kız çocuklarından başkası değil.

Get derdini allahına yan. Bu ayeti yazan sübyancı yazarken ne bilsin gelecekte sübyancılık kötü görülecek.

Gerçekten alemsiniz. Biz yazmadık o ayeti ve aynen anlamıda net budur. Napim sen kabul edemiyorsan dostum.

Sevgi saygımla dostlar...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kadınlarınızdan adet görmeyenler...

Yani amenore olanlar boşanınca ne kadar bekleyecek...

Üç ay...

Çocuklar kadın değildir...

Çocuk çocuktur....

Adet görmeyen kadınlar deyince nasıl oluyorda çocukları dahil edebiliyorsunuz...

Henüz adet görmeyen kadınlar gelsin deyince çocuklarınızı gönderir misiniz...

Sizde hiç akıl insaf izan vicdan yok mu...

Sen de var mı peki, hala hangi yüzle bu ilkel dini savunabiliyorsun? Ölünce sana memeleri yeni çıkmış huri verecekler hayaliyle mi? Bu kadar mı insanlıktan çıktınız?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Beyinleri evrimlesmemis kesintiye ugramis dangalaklar nedense kendilerini kadinlar hakkinda otorite gibi kabul edip tartisirlar... Pislik islamin beyinlerine zikrettigi virüsün farkinda olmadan...

Islama vefa borcu olan arkadas eger kadin olsa idi bedeni hakkinda erkeklerin tartismalarini ve otorite gibi konusmalarini acaba ne kadar hazmedip icine sindirebilirdi?

Levia sana lazim olan sure ve ayetler sunlardir:

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Bakabilecekseniz üçer, dörder kadın alabilirsiniz, bakamayacaksanız bir tane ile veya elinizin altında bulunan cariyeyle yetinin." diyerek çok kadınla evlenmeyi, cariyeyle cinsel ilişkiyi onaylayan bir dinin 9-10 yaşındaki kız çocuklarla evlenilmesine bir şey dememesi neden bazılarını şaşırtıyor, anlamak güç. Sadece bu hayat değil ölümden sonraki hayat bile erkeklerin isteklerine göre düzenlenmiştir. Erkeklere memeleri yani çıkmış huriler vaat edilirken kadınlara ne var?

İslam erkek dinidir, bütün kuralları erkekleri memnun etmeye yöneliktir.

Ali İmran/14. Kadınlar, oğullar, yük yük altın ve gümüş, salma atlar, davarlar ve ekinler gibi nefsin şiddetle arzuladığı şeyler insana süslü gösterildi. Bunlar dünya hayatının geçimliğidir. Oysa asıl varılacak güzel yer ancak Allah’ın katındadır.

Sizce bu ayette "insana" derken kimler kastediliyor acaba? "İnsana" derken burada kadın ve erkekler kastediliyor diyebilen bir tane saf ve cahil kişi çıkar mı acaba? Kadınları şiddetle arzulayan kimlerdir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Musluman oldugunu bilmiyordum, ve iletilerine yazdiklarina göre cevap yazdim. Ben kirmak amaçli söylemedim. Herkesin iyi ve kötu kavrami kendi ortamina göre biçimlenir, zaten ben bunu en bastan beri ifade ettim ve özel bir baslik açtim bu konuda. Kalbini kirdimsa çok özur dilerim.

Kendisine "müslüman" denilmesini istemeyen,

"kafir" oldugunu söylemeye calisan arkadasim.

Hayir, kalbimi kirmadin, özür dilemen gerekmez.

Bilimsel??? bir sekilde Aysenin yasini hesaplamaya calisiyorsun,

Aysenin, kendi yasini söyledigi hadise cevap veremeyip,

"bilmem hangi devlette, hangi kabilede kac yasinda evlenilimis" gibi konuyu baska tarafa cekmeye calisiyorsun. (Muhammed Ayseyle evlenirken 55-60 yaslarinda! Bunuda dikkate almak gerek)

Kuran-(Talak 4),

evrensel bir kitaba yakismayacak sekilde, sadece o günün kosullarina/ahlak kurallarina göre kaleme alinmis bir kitap(ayet). 21 yyda kitaptaki ahlaksizliklari savunmak bir suc olur.

Bu kitap/din insanlara belli bir zaman diliminde dinamiklik getirsede, son 500 senedir yerinde saymayi birak gerilere, 7.yyila götürmektedir.

Önceki iletimde, anlayacagin sekilde anlatamadim galiba. Özür dilerim.

Ben islam reformundan bahsetmiyorum. Aklin yoluna davetten bahsediyorum. Muslumanlarda anadan doguyorlar, ve isletmeselerde beyinleri var diyorum. Dislayarak sadece onlari saplantilarinda derinlestiririz. Sabirla daima aklin yoluyla, ve durustlukle bizzat örnek olamiyorsan, en basta kendin islam ezikligini yenememin demektir diyorum.

Aklin yolu GERCEKLERI söylemek!

Kimse müslümanlari dislamiyor sadece dürüstce düsüncelerimizi söylüyoruz. Zaten yapabilecegimiz tek sey bu. Insanlari elimizden geldigince aydinlatmaya calisiyoruz ve beynini kullanan zaten er gec dogruyu buluyor.

Ve ATEISTFORUMA üye oluyor :)

Beynini özgürce kullananlarin yaninda beyinleri islam izin verdigi kadarla sinirli müslümanlarda bazen buraya ugruyorlar.

Ama neden? orasini bilemiyecegim.

tarihinde poiuz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...