Jump to content

Recommended Posts

  • İleti 375
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Abiciğim, ne 6 yaşı bu nasıl ruh hastalığıdır. Siz nasıl bir iç dünyaya sahipsiniz aklım almıyor. 6 yaşında evlilik mi olur. Hz Aisenin ablasının yaşı baz alınıp hesap yapılınca neredeyse 20 yaş olarak çıkıyor. Bunu neden konu edinmiyorsunuz?

Rivayetlerden sapıkların yaptıklarını konu edinip, diğerlerini es geçiyorsunuz.

Hayret ediyorum sizin bakış açınıza, bu kadar tutarsız olunmaz.

Çünkü 9 yaş hadisleri daha sahih.Buhari'de yer alıyor.Ayrıca adamlar iddiasını yaparken talak 4. ayeti de delil gösteriyor.Ben yukarıda talak 4 ile ilgili fikrimi açıkladım.Sen de fikrini açıkla.

İşin güzel yanı şu:Belki farkında değilsin ama dolaylı yoldan da olsa hadisler arasında çelişki olduğunu kabul ettin.Aişe'nin yaşı bazı rivayetlere göre 9 bazılarına göre 19 çıkıyor diyorsun.Eee demek ki ihtilaf var,çelişki var. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çünkü 9 yaş hadisleri daha sahih.Buhari'de yer alıyor.Ayrıca adamlar iddiasını yaparken talak 4. ayeti de delil gösteriyor.Ben yukarıda talak 4 ile ilgili fikrimi açıkladım.Sen de fikrini açıkla.

İşin güzel yanı şu:Belki farkında değilsin ama dolaylı yoldan da olsa hadisler arasında çelişki olduğunu kabul ettin.Aişe'nin yaşı bazı rivayetlere göre 9 bazılarına göre 19 çıkıyor diyorsun.Eee demek ki ihtilaf var,çelişki var. :)

bırak onu bunu

evlilik yaşına takılma...evlendiğinde 0 yaş da olur..0 yaşda karını becerebilirsin bile....

kısıtlama var mı kuranda bunla ilgili ? haram demiş mi ? yasak demiş mi ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

yuh be bu kadarda olmaz. Ayette henüz adet görmeyenler diyo adetten kesilmiş olanlar demiyo. Amma kıvırdın be :lol:

Haklısın ayette o ay henüz adet görmeyenlerden bahsediyor.Ayetteki konuyu dikkate alırsan hiç adet görmemiş bir çocuk anlamsız duruyor.Çok açık ki adetini henüz görmemiş,hamilelik riski olan kadınlardan bahsediliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın ayette o ay henüz adet görmeyenlerden bahsediyor.Ayetteki konuyu dikkate alırsan hiç adet görmemiş bir çocuk anlamsız duruyor.Çok açık ki adetini henüz görmemiş,hamilelik riski olan kadınlardan bahsediliyor.

hayır adetini görmemiş kadından ayrıca bahsediyor ayette..

ama aslolan bir de..henüz adet görmeye başlamamış olan

ifadesi ki korkunçtur.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok 50 çıkıyor, sen hiç eski insanlarının kültürlerini, hayat anlayışlarını anlatan yazılar okumadın mı? Dünyanın hemen hemen her yerinde küçük yaşta evlilikler normal karşılanıyordu ve de uygulanıyordu ve bazı yerlerde özellikle İslam ülkelerinde hala normal karşılanıp uygulanıyor.

Ayrıca sen günümüz anlayışı ile geçmişe bakıp küçük yaşta evliliklerin olduğunu nakledenleri hangi hakla sapık ilan ediyorsun?

Madem bu rivayetleri sapıkça görüyorsun, o zaman bu sapıkların dinini ne diye yüceltip insanlığa gerçek diye yutturmaya kalkıyorsun?

Ben sizlerin 6 yaş argümanınızı sapıklık olarka ilan ediyorum. Siz 6 yaşı nasıl hesaplıyorsanız bir başkası 20 yaşı hesaplıyor. Gerçeği kim bilecek?

Kaynak rivayetler ise herkes birşeyler söyler, ben sizin gibi din düşmanlarına mı inanayım yoksa bir başka rivayetlerle dini masal gibi anlatanlara mı?

Çok kolay aslıdna hiçbirinizi ciddiye almıyorum, çünkü kesinliği olmayan konular....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sizlerin 6 yaş argümanınızı sapıklık olarka ilan ediyorum. Siz 6 yaşı nasıl hesaplıyorsanız bir başkası 20 yaşı hesaplıyor. Gerçeği kim bilecek?

Kaynak rivayetler ise herkes birşeyler söyler, ben sizin gibi din düşmanlarına mı inanayım yoksa bir başka rivayetlerle dini masal gibi anlatanlara mı?

Çok kolay aslıdna hiçbirinizi ciddiye almıyorum, çünkü kesinliği olmayan konular....

20 yi hesaplarken ki kullanılan delilleri getirirmisin bi zahmet...

ama dikkat et...saptırılmış tarihleri getirirsen eğer ayetlerin iniş tarihlerini de saptırmış olursun - hadisleri de saptırırsın - namaza başlama tarihlerini de saptırırsın

ona göre dikkat et yani....

hesap tablosunu bekkliyorum

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sizlerin 6 yaş argümanınızı sapıklık olarka ilan ediyorum. Siz 6 yaşı nasıl hesaplıyorsanız bir başkası 20 yaşı hesaplıyor. Gerçeği kim bilecek?

Kaynak rivayetler ise herkes birşeyler söyler, ben sizin gibi din düşmanlarına mı inanayım yoksa bir başka rivayetlerle dini masal gibi anlatanlara mı?

Çok kolay aslıdna hiçbirinizi ciddiye almıyorum, çünkü kesinliği olmayan konular....

6 yaş ile ilgili rivayetler hangi kitapta biliyor musun?Ehl-i sünnet alimlerince en sahih kabul edilen ve reddedildiğinde adamı dinden bile çıkartan Sahih-i Buhari kitabında geçer.20 yaş ile ilgili rivayetler hangi kitapta bilmiyorum.En sahih kitabını bile yanlış ilan edeceksen senin dininin temelinde bir çürüklük var gibi dostum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

6 yaş ile ilgili rivayetler hangi kitapta biliyor musun?Ehl-i sünnet alimlerince en sahih kabul edilen ve reddedildiğinde adamı dinden bile çıkartan Sahih-i Buhari kitabında geçer.20 yaş ile ilgili rivayetler hangi kitapta bilmiyorum.En sahih kitabını bile yanlış ilan edeceksen senin dininin temelinde bir çürüklük var gibi dostum.

Yav arkadaş, sen de aynı zavallı gibisin. Ben hadisleri red etmiyorum, bakıyorum, tartıyorum, Kuran ile mukayesesini yapıyorum. Kuran bilgim var, İslami bilgim var, tek konu kalıyor, bir hadisin değerlendirilmesi. Şimdi sahih kabul edilen hadis kitaplarını ben hepsi doğrudur, hepsine katılıyorum, hiçbir zaman demedim. Hatta sen sürekli bunu deklare edince, ben hadis kitaplarını hiç okumadığımı da yazdım. Neden okumadım, ben sahih olabilecek hadisleri zaten okuma imkanına sahibim, heryerden ulaşabiliyorum. Bunun için milyonlarca hadisin geçtiği kitapları arşivlemem gerekmiyor. Bana lazım olanları zaten almışım, extralarla neden uğraşayım?

Bunu söyledikçe, sen aynen zavallı gibi konuyu algılayıp, onun tarzı ile yaklaşıyorsun. Yazılan bir yazı var ve kabak gibi ortada yazının yanlışlığı, bunu zaten biliyorum, sağda solda bağırmanın kime ne faydası olacak. Yanlış olan zaten benim sistemimde yer edinmeyecek, bunu söyledikçe, sen farklılaşıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yav arkadaş, sen de aynı zavallı gibisin. Ben hadisleri red etmiyorum, bakıyorum, tartıyorum, Kuran ile mukayesesini yapıyorum. Kuran bilgim var, İslami bilgim var, tek konu kalıyor, bir hadisin değerlendirilmesi. Şimdi sahih kabul edilen hadis kitaplarını ben hepsi doğrudur, hepsine katılıyorum, hiçbir zaman demedim. Hatta sen sürekli bunu deklare edince, ben hadis kitaplarını hiç okumadığımı da yazdım. Neden okumadım, ben sahih olabilecek hadisleri zaten okuma imkanına sahibim, heryerden ulaşabiliyorum. Bunun için milyonlarca hadisin geçtiği kitapları arşivlemem gerekmiyor. Bana lazım olanları zaten almışım, extralarla neden uğraşayım?

Bunu söyledikçe, sen aynen zavallı gibi konuyu algılayıp, onun tarzı ile yaklaşıyorsun. Yazılan bir yazı var ve kabak gibi ortada yazının yanlışlığı, bunu zaten biliyorum, sağda solda bağırmanın kime ne faydası olacak. Yanlış olan zaten benim sistemimde yer edinmeyecek, bunu söyledikçe, sen farklılaşıyorsun.

sen farklısın herkes aynı.....ben gibiler yani.... :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

sen farklısın herkes aynı.....ben gibiler yani.... :)

Senle aynı değil, sen karabir cahilsin, o senden farklı olarak, küfür etmez, saygı duyar, yazılanı anlamaya çalışır yani kimse senin gibi olamaz, benim yazdığım konuyu sadece bir kez sen gibi anlamış olması, senin karanlık yaşamına sahip olduğu anlamı çıkarmaz.

Sen alanında teksin, eline kimse su dökemez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senle aynı değil, sen karabir cahilsin, o senden farklı olarak, küfür etmez, saygı duyar, yazılanı anlamaya çalışır yani kimse senin gibi olamaz, benim yazdığım konuyu sadece bir kez sen gibi anlamış olması, senin karanlık yaşamına sahip olduğu anlamı çıkarmaz.

Sen alanında teksin, eline kimse su dökemez.

senin pirlerin

çocukla evleniyor

:)

Link to post
Sitelerde Paylaş

senin pirlerin

çocukla evleniyor

:)

Senin deden travestiydi zavallı, vergisiz çalışıyordu?

Senin yazdığın ile benim yazdığım arasında hiçbir fark yok, benim yazdığım çok masum kalıyor, aradaki farkı bir kafire nasıl anlatabilirim bilmiyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yav arkadaş, sen de aynı zavallı gibisin. Ben hadisleri red etmiyorum, bakıyorum, tartıyorum, Kuran ile mukayesesini yapıyorum. Kuran bilgim var, İslami bilgim var, tek konu kalıyor, bir hadisin değerlendirilmesi. Şimdi sahih kabul edilen hadis kitaplarını ben hepsi doğrudur, hepsine katılıyorum, hiçbir zaman demedim. Hatta sen sürekli bunu deklare edince, ben hadis kitaplarını hiç okumadığımı da yazdım. Neden okumadım, ben sahih olabilecek hadisleri zaten okuma imkanına sahibim, heryerden ulaşabiliyorum. Bunun için milyonlarca hadisin geçtiği kitapları arşivlemem gerekmiyor. Bana lazım olanları zaten almışım, extralarla neden uğraşayım?

Bunu söyledikçe, sen aynen zavallı gibi konuyu algılayıp, onun tarzı ile yaklaşıyorsun. Yazılan bir yazı var ve kabak gibi ortada yazının yanlışlığı, bunu zaten biliyorum, sağda solda bağırmanın kime ne faydası olacak. Yanlış olan zaten benim sistemimde yer edinmeyecek, bunu söyledikçe, sen farklılaşıyorsun.

Özür dilerim senin sahih hadislerin hepsine inandığını zannediyordum.Demek ki hoşuna gitmeyenlerin reddediyormuşsun.Yalnız bir bilgi vereyim herhangi bir eshli sünnet üyesine bunu söyleme.Çünkü sünnilik mezhebine göre sahih hadislerden herhangi birine inanmamak kişiyi mürted yapar.Yani yaşam hakkın yok sünnilik dinine göre.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin deden travestiydi zavallı, vergisiz çalışıyordu?

Senin yazdığın ile benim yazdığım arasında hiçbir fark yok, benim yazdığım çok masum kalıyor, aradaki farkı bir kafire nasıl anlatabilirim bilmiyorum.

:)

hüseyin üzmez pirin değil mi ? :)

müslüm gündüzler ? :)

değillerse söle pirini de bi araştırayım :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Özür dilerim senin sahih hadislerin hepsine inandığını zannediyordum.Demek ki hoşuna gitmeyenlerin reddediyormuşsun.Yalnız bir bilgi vereyim herhangi bir eshli sünnet üyesine bunu söyleme.Çünkü sünnilik mezhebine göre sahih hadislerden herhangi birine inanmamak kişiyi mürted yapar.Yani yaşam hakkın yok sünnilik dinine göre.

adamı keserler....götünden kan alırlar valla

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sizlerin 6 yaş argümanınızı sapıklık olarka ilan ediyorum. Siz 6 yaşı nasıl hesaplıyorsanız bir başkası 20 yaşı hesaplıyor. Gerçeği kim bilecek?

Kaynak rivayetler ise herkes birşeyler söyler, ben sizin gibi din düşmanlarına mı inanayım yoksa bir başka rivayetlerle dini masal gibi anlatanlara mı?

Çok kolay aslıdna hiçbirinizi ciddiye almıyorum, çünkü kesinliği olmayan konular....

Benim bir şey hesapladığım yok, Aişe kendi ağzı ile söylemiş, müslümanlar da nakletmişler, aynı ayetleri naklettikleri gibi.

5575 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Benî'l-Hâris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Rumân, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, Ensârdan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, (kuşluk vakti aniden) Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm(ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim."

Buhari, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61; Müslim, Nikah 69, (1422); Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933, 4934, 4935, 4936, 4937); Nesai, Nikah 29, (6, 82).

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aşağıdaki yazı ve sahih hadisler hiçbir yorum yapılmadan, tamamen İslami kaynaklardan alınmıştır.

Muhammed’in en küçük karısı Aişe’dir. Muhammed 52 yaşında iken, 9 yaşında olan Aişe ile gerdeğe girmiştir (Aişe, Muhammed ile evlendiğinde 6 yaşında idi (Bkz:Buhari, e’s Sahih, Kitabu Menakıbı’l-Ensar/44; Tecrid, Hadis no:1553; Müslim, e’s-Sahih, Kitabu’n-Nikah/69, Hadis no:1422) ,demek ki 3 yıl beklenilmiş).Bunun üzerine, islam hukuku bundan bir sonuç çıkarıyor ve "9 yaşındaki bir kız, "müştehat" (şehvete konu olabilecek çagda sayılır) deniyor. Ve de bu nedenle, bir erkeğin 9 yaşındaki bır kızla evlenebileceğini bildiriyor bır fıkıh hükmü olarak(Bkz:Muhammed Ali

Tehanevi, Keşşafu ıstılaha-tı’l-Fünun,1/788).

M. Sofuoğlu (Cilt 4, Syf - 318,319)

Sahih-i Müslim ve Tercümesi

Babanın Küçük Bakire Kızı Evlendirmesi Babı

1422…….: Aişe şöyle dedi: Ben altı yaşımda iken Resulullah beni (nişan) akdi yaptı. (Üç yıl sonra) ben dokuz yaşında bir kız iken de benimle evlendi. Aişe dedi ki: Biz Medine’ye geldik. Akabinde ben bir ay sıtmaya tutuldum, hummanın şiddetinden saçım döküldü. (Hastalıktan kurtulunca) saçım gürleşti ve omuzlarıma kadar uzadı. Bir kere ben arkadaşlarımla beraber bir salıncak üzerinde oynarken annem Ummu Ruman bana doğru geldi ve beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Benden ne isteyeceğini bilmiyordum. Annem elimden tuttu sonunda beni evin kapısı önünde durdurdu. Bende yorgunluktan dolayı “heh, heh” diyerek kaba kaba soluyordum. Nihayet derin derin soluyuşum geçti. Sonra beni eve soktu. Evde Ensar’dan birtakım kadınlarla karşılaştım. Bu kadınlar: Hayır ve bereket üzere, en hayırlı kısmete dediler. Annem beni bu kadınlara teslim etti. Onlar da başımı yıkadılar ve üstümü başımı düzelttiler. Duha vaktinde Resulullah’ı habersizce görmekten başka beni hiçbir şey heyecanlandırmadı. Akabinde Ensar kadınları beni Resulullah’a teslim ettiler.

Aişe: Peygamber beni altı yaşında bir kız iken akid yaptı, dokuz yaşında bir kız iken de benimle evlendi demiştir.

Ma’mer, Zuhri’den, o da Urve’den, o da Aişe’den haber verdi ki: Peygamber Aişe’yi yedi yaşında bir kız iken akid yaptı, dokuz yaşında ve oyuncakları beraber iken de evlendi ve nihayet Aişe on sekiz yaşında bulunduğu sırada Resulullah vefat etti.

Aişe şöyle demiştir: Resulullah Aişe’yi altı yaşında iken akid yaptı. Aişe dokuz yaşında bir kız iken Resulullah’ın evine gidip zifaf oldu. On sekizlik bir kadın iken de Resulullah vefat etti.

6542 - Abdullah İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aişe radıyallahu anha ile yedi yaşında iken onunla nikahlandı, dokuz yaşında iken zifaf yaptı. Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aişe onsekiz yaşlarında iken vefat etti"

5607 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm benimle Şevvâl'de nikâh yapmıştı. Şevvâl'de gerdek yaptı. Yanında hangi kadını benden daha bahtlı idi?" (Urve der ki: "Hz. Aişe radıyallahu anhâ) yakınlarından olan kadınları şevvâl ayında gerdeğe sokmayı müstehab addederdi."

Müslim, Nikah 73, (1423);

Tirmizi, Nikah 9, (1093);

Nesai, Nikah 77, (6, 130).

5575 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, ben altı yaşında iken benimle evlendi. Medine'ye geldik. Benî'l-Hâris İbnu'l-Hazrec kabilesine indik. Ben hummaya yakalandım. Saçlarım döküldü. (İyileşince) saçım yine uzadı. Annem Ümmü Rumân, ben arkadaşlarımla salıncakta oynarken, bana geldi, benden ne istediğini bilmeksizin yanına gittim. Elimden tuttu. Evin kapısında beni durdurdu. Evimizde, Ensârdan bir grup kadın vardı. "Hayırlı, bereketli olsun!", "Uğurlu mübarek olsun!" diye dualar, tebrikler ettiler. Annem beni onlara teslim etti. Onlar kılık-kıyafetime çeki düzen verdiler. Beni, (kuşluk vakti aniden) Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm(ın gelişinden) başka bir şey şaşırtmadı. Annem beni O'na teslim etti. O gün ben dokuz yaşında idim."

Buhari, Nikâh 38, 39, 57, 59, 61;

Müslim, Nikah 69, (1422);

Ebu Dâvud, Nikâh 34, (2121); Edeb 63, (4933, 4934, 4935, 4936, 4937);

Nesai, Nikah 29, (6, 82).

5574 - Urve merhum, Hz. Aişe radıyallahu anhâ'dan şunu nakletmiştir: "Hz. Peygamber aleyhissalâtu vesselâm bana dedi ki: "Rüyamda sen bana üç gece gösterildin: Melek seni bana bir ipek parçası içerisinde getirdi ve "Bu senin zevcendir, aç onu!" dedi. Ben de açtım, içindeki sendin. Ben: "Bu rüya Allah katından ise, onu gerçekleştirecektir" dedim."

Buhari, Nikâh 9, 35, Ta'bîr 20, 21;

Müslim, Fezâilu's-Sahâbe 79;

Tirmizi, Menakıb (3875).

4448 - Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: ""Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın hanımlarından hiçbirine, Hz. Hatice radıyallahu anha'ya karşı duyduğum kıskançlığı hiç duymadım. Halbuki onu hiç görmüşlüğüm de yok. Ancak, Aleyhissalatu vesselam onun yâdını çok yapardı. Ne zaman bir koyun kesip parçalara ayırsa Hatice'nin dostlarına da gönderirdi. Bazan ona: "Sanki dünyada Hatice'den başka kadın yok!" derdim de bana: "(Onun gibisi var mıydı, o şöyleydi, o böyleydi..! (Öbür kadınlar beni çocuktan mahrum ederken) benim çocuklarım ondan oldu" diye karşılık verirdi. (Hz. Aişe derki: İçinden " Bir daha Hatice hakkında kötü söz söylemeyeceğim" dedim)." Hz. Aişe devamla der ki: ""Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, Hatice'den üç yıl sonra benimle evlendi."

Buhari, Menakıbu'l-Ensar 20, Nikah 108, Edeb 73, Tevhid 32;

Müslim, Fezailu's-Sahabe 73, 74, 77, 78, (2434, 2435, 2436, 2437);

Tirmizi, Menakıb, (3885, 3886).

6577 - Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: "Ben Resulullah aleyhissalatu vesselam'ın yanında iken bebeklerimle oynardım. Aleyhissalatu vesselam da benim kız arkadaşlarımı bana gönderirdi. Arkadaşlarımla beraber oynardık."

5607 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm benimle Şevvâl'de nikâh yapmıştı. Şevvâl'de gerdek yaptı. Yanında hangi kadını benden daha bahtlı idi?" (Urve der ki: "Hz. Aişe radıyallahu anhâ) yakınlarından olan kadınları şevvâl ayında gerdeğe sokmayı müstehab addederdi."

Müslim, Nikah 73, (1423);

Tirmizi, Nikah 9, (1093);

Nesai, Nikah 77, (6, 130).

6542 - Abdullah İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aişe radıyallahu anha ile yedi yaşında iken onunla nikahlandı, dokuz yaşında iken zifaf yaptı. Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aişe onsekiz yaşlarında iken vefat etti"

6547 - Ebu Saidi'l-Hudri radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam, Hz. Aişe radıyallahu anha'yı, elli dirhem değerinde ev eşyası mukabilinde nikahladı."

14- Aişe(rah)anlatıyor;

‘’Resullah ‘ın yanında kızlarla oynuyordum ,benimle birlikte oynayan arkadaşlarım vardı. Resullah (s.a.) eve girdiği zaman onlar gizlenirlerdi. Kendisi evde olmadığı zaman – onları bana gönderir,benimle oynarlardı..’’204

Link to post
Sitelerde Paylaş

Özür dilerim senin sahih hadislerin hepsine inandığını zannediyordum.Demek ki hoşuna gitmeyenlerin reddediyormuşsun.Yalnız bir bilgi vereyim herhangi bir eshli sünnet üyesine bunu söyleme.Çünkü sünnilik mezhebine göre sahih hadislerden herhangi birine inanmamak kişiyi mürted yapar.Yani yaşam hakkın yok sünnilik dinine göre.

Hadisleri öğüt olarak okurum, ayrıca hiçbir zaman her ifade edilen hadis doğrudur diye hiçbir zaman söylemedim, üzerime vazife de değil fetva vermek. Allah bana akıl ve mantık vermiş, Kuran süzgecinden geçirince de soru işaretler tamamen kayboluyor. Herşey yalan demek çok kolay bir metotdur, önemli olan yalanlarla gerçekleri ayırt edebilmektir. Bunun da tek kaynağı Kuranın hakemliğidir.

tarihinde Xerşan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadisleri öğüt olarak okurum, ayrıca hiçbir zaman her ifade edilen hadis doğrudur diye hiçbir zaman söylemedim, üzerime vazife de değil fetva vermek. Allah bana akıl ve mantık vermiş, Kuran süzgecinden geçirince de soru işaretler tamamen kayboluyor. Herşey yalan demek çok kolay bir metotdur, önemli olan yalanlarla gerçekleri ayırt edebilmektir. Bunun da tek kaynağı Kuranın hakemliğidir.

namazı da öğüt olsun diye kıl ozaman artık....çünkü nasıl kılınacağı da hadislerde....kuranda yok....namzı kılarken öğüt al habire ....hatta namaz kılma....hadis sadece öğüt nasılsa....çünkü namaz hadisinin kaynağı ile çocukla evlilik hadisinin kaynağı aynı şahıs...

BUHARİ

çocuk hadisini yalan sölemiş ise....

namazına da güvenme.......

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...