Jump to content

Kuran'da insanın fizyolojik evrimi


Recommended Posts

Özkan dostum, siz bir şey açıklamıyorsunuz, yazılanları dil kurallarını,yazanı yok sayarak , olmayanları ekleyerek kendinizce yorum katıyorsunuz. İnsanların algılamalarını yönlendirerek tanrıcılık oynuyorsunuz.

Gerçekte olanı değil, kendi varsayımlarınızı kendinizce eldeki verileri ve anlatımları es geçip hitap ve kelimelere olmayan anlamlar yükleyip "siz böyle anlayın" yoksayın, görmeyin, noktasında kanıtsız ve kaidelerini kendiniz uyduruyor ve inanmak istediğiniz şekilde din uydurup tanrıcılık oynuyorsunuz.

En kötüsüde, artık insanlarla alay edercesine sende doğrusun empozesi ile Harun Yahya 2 filmini çeviriyorsunuz. O evrimi redle sizse tersi ile kuran ve bilimle örüşmeyen hikayelerle her şeyi kulak ardı edip bildiğinizi okuyorsunuz.

Sorun şuki kuranı siz yazmadınız, tanrıda olmadığından şimdi kafanıza göre açıklıyorum, şöyle anlayın, orda öyle demiyor masalları ile birde mistizm saçmalamasıyla esip gürlüyorsunuz. Ne yazıkki müslümanım diyenlerin gram müslümanlıktan haberi yok, bu avantajınızve itiraz etmektense düştükleri bu din-bilim çelişkisinde her türlü yalanı kabulü gerçeklere tercih ettiklerinden maalesef eliniz güçlü.

Bu nedenle atış serbest sizin için. Çok arsızca yaklaşımız ancak yapacak bir şey yok, sizde bu çaresizliklerinden faydalanın ve sömürüye katılmaya devam.

Bilim ne yapsın, olsaydı tanrı bile şaşardı sizin elinizden.

Sevgi saygımla...

Dediğim gibi,

Kötü söz ve alaycılık, aynı şeyin farklı görüntüleri sadece.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 186
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yok, toprak demek toparlak demektir. Allah çamur diye teşbih ettiği hamuru, iki avucunun içine almış, pat pat vurarak toparlak yapmış. Sonra başlamış parmaklarıyla kaş göz yapmaya...

Biri tostoparlak, biri yusyuvarlak iki insan yapmış. Bir tane yapacakken aklına gelmiş, bir parça koparıp iki tane yapmış. Tek olursa allah mallah olur başıma iş çıkarır, tek olmak bana mahsus kalsın demiş.

Sonra üflemiş ama öyle püfff diye değil. Canı sıkılmış, ben ne saçmalıkla oyalanıyorum böyle diye puflamış. Başka bir oyuncak bulmaya gitmiş. İblis durur mu, hemen bu iki nesneye katmış karmış, hokus pokus can vermiş. Allah çok fena kızmış. Benden başka allah yok demedim mi sana melun iblis demiş. İblis aslında ibrikmiş. Allah eskidi bu yenisini alayım diye çöpe atınca çöpteki karışımlar içine dolup ibriği iblis yapmış.

Derken develer haydi kervana haydi kervana diye bağırıp pireler kervana katılacak develeri traş ederken havva ademin beşiğini tıngır mıngır sallarken adem birden hooop sen benim parçamdan yaratıldın demiş. İblis hah diye fırsatını bulup ağzını açan ademin ağzına elmayı koyuvermiş. Elma derken yanlış anlamayın. Alma, sakın alma, hele yemeye hiç kalkma adında bir sihirli küreymiş. Adem yutkununca boğazında kalmış.

Allah hay senin e mi iblis, defol şurdan, hepiniz defolun, zaten tek başıma sıkıntıdan patlıyorum demiş. Havva ben bir şey yapmadım ama diyecek olunca seni seni, ağzını açmaya cesaret etmek ha? Senin çocuklarını cariye yapayım da gör demiş. Cariye deyince yanlış anlamayın. Car car çenesi durmaz konuşur demekmiş.

Onlar ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine. Gökten bir adem ile bir havva düşmüş, biri bir dağın başına, biri bir suyun başına. Birden ordan nuh fırlamış. Olmaz böyle demiş. Nuh deyince yanlış anlamayın. Hun atamız. Adını yanlışlıkla ters okumuş, kendini nuh sanmış. Nuh höööyt deyince allah panikleyip ne kadar su varsa yeryüzüne püskürtmüş. Nuh bir ceviz kabuğuna saklanmış. Cevizin iki kabuğunu sıkıca perçinlemiş. Ceviz dağa oturmuş. dağ deyince yanlış anlamayın. Bağmış. Bağa girmiş, bağ budanmış. Bağa bülbül dadanmış. Bülbül derken, düldül. Muhammed atlamış düldüle, allaha çıkmış. Muhammed nerden çıktı demeyin, hamurun artanını zamanında yere atmışmış allah. Hepsinden önce o varmışmış. Suya düşmüş yuvarlanırken balıklar hamuru muh mah diye yemeye çalışırken muhammed olmuşmuş.

Muhammed işe el koymuş. Allaha bu işler böyle olmaz, bana bir kitap ver demiş. Allah o anda aklına gelenleri yazmış. Sen git, ben aklıma geldikçe yazar sana gönderirim demiş. Fakat allahın işi çokmuş. Vakit bulunca bir bakmış muhammed öyle havvaları taşlatıyor. Yahu olur mu, bunlara sopa vuracaksın, böyle olmaz demiş. E önce söylesen ya demiş. Hem şu evlatlığın da ne senin öyle, çabuk karısını al, bir daha da evlatlık filan anlamam ben demiş. E önce desene, benim de canım bunu çekiyordu demiş. Yemeğinizi yiyince toz olun, işim var benim demiş... Ermiş muradına, biz çıkalım kerevetine. Kerevet deyince yanlış anlamayın. Müteşabihattandır, kereviz mi, karavan mı, karamela şekeri mi alimler ihtilaf etmiştir... O piti piti karamela şekeri esahh olan kavildir. Terazi lastik cimnastik şerhinde bu derin ilmi mevzu açıklanmıştır.

tarihinde democrossian tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Kur'an'a göre, insanlığın ilk ortaya çıkışı hususunda gayet güzel çıkarımlar yapıyorlar;

fakat inancı olmayan arkadaşlar ya işi alaya vuruyorlar ya da kasıtlı olarak anlamak istemiyorlar.

Kötü söz ve alayın içinde farkediş vardır.

Kişi, yeni farkındalığı sebebiyle eski fikrini savunamaz,

Kötü söz ve alay ile benliğini savunmaya geçer.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İroni, karşı taraf anlamamakta inat ettiğinde başvurulan son çaredir. Daha boğazına sarılıp ikna edecek halimiz yok. Tek yol ironi. Apaçık bir gerçeği açıkladığımızda direniş ve inat varsa, başka yol yok. İnsan hakları içinde yok. Biz müslümler gibi insan hakları düşmanı olmadığımız, uygar olduğumuzdan, insan haklarına saygılı olduğumuzdan yapacağımız en fazla şey ironi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Insanin hayvandan ne farki var. Ruhu cekip alirsan bildigin hayvansin iste. Ne diyor? Ona isimleri ogretti. Belliki egitiliyor. Adem ruh üflenen ilk insan olabilir. Insani insan yapan bedeni degildir. Insan vucududa diger hayvanlar gibidir. Yani insan elbetteki maymunla ortak ataya sahip olabilir. Insandaki bu bilinc milyarlarca canlinin hic birinde yok. Evrimciler haklilar. Ama bunuda biliyorlarki bir maymunu asla bir insan yapamazlar. Ancak filmlerde olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslülerin kurandaki bir kısmı açıklarken başka kısımları reddetmeleri ilk değil, son da olmayacaktır. Eğer bu herşeye yetkin Allah'ın değişmez, kutsal kitabının bir kısmını reddediyorsanız, başka kısmını savunamazsınız.

"Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife yaratacağım." Bakara 30

İnsan yeryüzünde yaratıldı.

"Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı." Secde 7

Dünya, ilk 500 milyon yılda soğudu, karalar ve denizler oluştu. Ay, o dönemde Dünya'ya daha yakındı. Karaya yüzlerce kilometre giren gelgit dalglaları, durmaksızın denize toprak taşıdı. Hayat, ikinci 500 milyon yılda, bu su ve toprak karışımında, yani çamurda başladı.

İnsan üzerinden, henüz anılan bir şey olmadığı bir süre geçmedi mi zamandan?” İnsan 1

Geçmiş bir zaman aralığında, insan var olduğu halde henüz insan diye anılmıyor: 18 milyon yıl süren insansılar dönemi.

"Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik1, sonra da meleklere "Âdem'e2 secde edin" dedik." Araf 11

1- “Seni” değil “sizi”. Çamurdan yaratılan ve insansılara kadar biçimlenen, tekil değil çoğul, yani bir kişi değil insan topluluğu.

2- Daha sonra bu topluluk Adem oldu, 200.000 yıl önce ortaya çıkan insan = homo sapiens.

Araf suresi 11 ve sonrası ademin yaratılıp, allahın melekler ile atarlanması üzerinedir. Adem buna göre fırından yeni çıkmıştır. Bakara 30un devamında melekler şaşkınlıkla : "yüryüzünde bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi?" diye sorar. Demek ki yeryüzünde zaten ademden önce insanlar vardır ve ademe kadar mutluluk ve huzur içinde yaşamaktadırlar. Adem gelince bozgunculuk ve kan dökme başlar.

Yok eğer yeryüzünde insan yoktuysa, melekler neyin hesabını yapmaktadır?

Adem tek başına yaratılır. Melekler de ona secde ederler. Demek ki yaratılma işi cennettedir. Birşeye secde etmek, onun önünde yere kapanmaktır. Şeytan ona ve Allah'a atarlanır. Kapı dışarı edilir. Bu sırada Allah, yeryüzünde halife olarak yarattığı adem ve eşine nedense girin cennette yaşayın, ama şu ağaca yaklaşmayın der. Sonra gelir ademle eşini kandırır, ağaca yaklaştırır ve adem ile eşinin avret yerleri görünür, utanırlar. Demek ki adem ve eşinin avret yerleri hakkında bilgileri yoktur. Demek ki adem ve eşi henüz ürememiştir. Demek ki adem ve eşi henüz sadece iki kişidir. Ya da siz teorinize göre ademler ve eşlerinin hepsi de kandırılıp (kaç bin kişi?) şeytan tarafından ağaca yanaştırılmış ve zalimlerden olmuşlar (Araf 10-22)

Araf 23.de "her ikisi de" af dilerler. Her ikisi de ile kastedilen, 1. toplu kandırma şenliklerine katılan bütün çiftlerse, Allah Efgan Ala'dan bile berbat bir anlatıma sahiptir.

Allah laf anlamaz ve onları suçlarından dolayı yeryüzüne indirir. Zaten yeryüzünde halife olmak için yaratılan adem ve eşi, cennette işledikleri suçlarından dolayı yeryüzüne indirilir.

Araf 27de ise şeytan annenizi ve babanızı cennetten çıkardığı gibi sizi de yanıltmasın ey adem oğulları (beni ademe) demektedir. Yani ademden önce yeryüzündeki insanların hiçbirinin soyu devam etmemiş demektir. Adem demek ki ortalığı yakmış, yıkmış ve gerçekten kan dökerek diğer bütün insanların soyunu kurutmuştur.

Bunların hiçbirinde tutarlılık yoktur. Bunların hiçbiri de bunlarla sınırlı değildir. Her ayeti alıp, anlamlarına parçaladığımızda onlarca yeni senaryo çıkar. Bu senaryolar arasından birini seçip, bunları bilimsel gerçeklere yamıyor olmanız, diğerlerini geçersiz kılmaz. Bir savın, karşı savlarını eğer artadan kaldıramıyorsanız, savınız sadece bir inançtan öteye gitmez. Karşı savlara örnek olarak aralara bazı detaylar yerleştirdim. Bu detaylara cevap veremeye kalktığınızda, emin olun ki kuranın bazı diğer ayetlerini reddedeceksiniz.

Ya ayetleri bir bütün olarak kabul edin, onları bilime yamamaya çalışmayın. Yamamaya kalkacaksanız da, onların anlamlarını değiştirmeyin zira başka kısımlarını reddedip, bu sefer onlar için yeni senaryoları üretmeye çalışacaksınız. Bir uyduruk masal uğruna ne bilimi, ne de ilimi gerektiği gibi bilebileceksiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yenisi hiç bi zaman olmayacak...bunun alternatifi yok .

İyi bunla devam edin bizim içinde hiç bir zaman farketmeyecek. Ben primat veya maymundan oluştuğumu düşünerek eminimki daha zeki olmayacağım, ufkumda genişlemeyecek.

Tasarım daha akıllıca gelmeye devam edecek.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife yaratacağım." Bakara 30

İnsan yeryüzünde yaratıldı.

"Ve insanın yaratılışına çamurdan başladı." Secde 7

Dünya, ilk 500 milyon yılda soğudu, karalar ve denizler oluştu. Ay, o dönemde Dünya'ya daha yakındı. Karaya yüzlerce kilometre giren gelgit dalglaları, durmaksızın denize toprak taşıdı. Hayat, ikinci 500 milyon yılda, bu su ve toprak karışımında, yani çamurda başladı.

İnsan üzerinden, henüz anılan bir şey olmadığı bir süre geçmedi mi zamandan?” İnsan 1

Geçmiş bir zaman aralığında, insan var olduğu halde henüz insan diye anılmıyor: 18 milyon yıl süren insansılar dönemi.

"Andolsun ki sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik1, sonra da meleklere "Âdem'e2 secde edin" dedik." Araf 11

1- “Seni” değil “sizi”. Çamurdan yaratılan ve insansılara kadar biçimlenen, tekil değil çoğul, yani bir kişi değil insan topluluğu.

2- Daha sonra bu topluluk Adem oldu, 200.000 yıl önce ortaya çıkan insan = homo sapiens.

Araf/8-11. O gün amellerin tartılması da haktır. Kimlerin sevabı ağır basarsa, işte onlar kurtuluşa erenlerdir. Ama kimlerin sevabı da hafif gelirse, işte onlar âyetlerimize haksızlık etmiş olmaları sebebiyle kendilerini ziyana sokanlardır. Andolsun, size yeryüzünde imkân ve iktidar verdik. Sizin için orada birçok geçim imkânları da yarattık. Ama siz ne kadar az şükrediyorsunuz! Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Araf/11'deki önceki ayetleri dikkate almadan tek bir ayetten bir şeyler çıkarılmaz. Burada önce kıyamet sonrası anlatılıyor, sonra dünyada neler verildiği anlatılmaya başlanıyor, sonra'da Adem'e geçiyor. Böyle bir oradan bir buradan bir şeyler anlatmaya çalışan kitapta mantıklı bir akış mı beklenir?

Mesela kalın yazılmış kısımdan mantıken İblis'in melek olduğu ortaya çıkar ama başka ayette de İblis'in cin olduğu iddia edilir. Böyle basit mantık hataları olan bir kitapta "siz" dedikten sonra "Adem"den bahsedilmesi normal değil mi?

Asıl ilginç olan bütün bu çıkarımların bilimin dünyanın ve insanlığın nasıl oluştuğuna dair bazı teoriler ortaya atmasından sonra çıkması. Acaba bu çıkarımları 1400 yıldır neden hiç bir müslüman Kuran'dan çıkaramamış?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi bunla devam edin bizim içinde hiç bir zaman farketmeyecek. Ben primat veya maymundan oluştuğumu düşünerek eminimki daha zeki olmayacağım, ufkumda genişlemeyecek.

Tasarım daha akıllıca gelmeye devam edecek.

düşünmediğin için gelişmeyecek ufkun

bilimde de böle yerinde sayacak MÜSLÜMANLAR....

durmak yok gericiliğe DEVAM

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...