Jump to content

1980+ nesli hk.


Recommended Posts

Merhaba.

ilginc bir tespit yaptim, ama yaniliyorda bilirim. 1980+ nesli, eski nesle göre daha mi cahil ? Sokak reportajlarina bakiyorumda, bircok yasli, bugünün genclerinden daha akilli gibi gözüküyor.

1980 sonra gelen Islami politika halki daha cahil mi yapti ?

kesinlikle öyle oldu...

eskiye gidildikçe eğitim sistemi cumhuriyetçi bir sistemdir...özgür düşünceli bireyler yetiştirir....

şimdiye doğru geldikçe ise DİNİ taraf ağır basar....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba.

ilginc bir tespit yaptim, ama yaniliyorda bilirim. 1980+ nesli, eski nesle göre daha mi cahil ? Sokak reportajlarina bakiyorumda, bircok yasli, bugünün genclerinden daha akilli gibi gözüküyor.

1980 sonra gelen Islami politika halki daha cahil mi yapti ?

Evet cahil yetiştik.

Okumuş etmiş, görmüş yetişmiş adamları "beyaz türk, elitist, din/halk düşmanı, marjinal" bilmemne diye karalayınca millette cehalete meyil oluştu.

Özellikle AKP bunun bokunu çıkardı bana göre. Doktoru hasta/hasta yakınına, öğretmeni veliye, işçiyi patrona, milleti memura ezdiren rezil bir devletiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet sana katılıyorum 84 doğumlu biri olarak sol düşüncenin bu ülkede günden güne nasıl zayıfladığını islami düşüncenin de nasıl güçlendiğini gördüm. 1990 da ilkokulda il günümüzde "elbiselerinizin yamalıklı olması sorun değil önemli olan temiz olması" diye bir konuşma yapmıştı okul müdürü. İnsan onuru teması çok işlenirdi. Bilhassa 94-95 ten sonra ipler iyice koptu. Tv ler de seviyeyi bozmaya başladı 96-97 li yıllarda magazin programları reyting kırıyordu. Sovyet Rusyanın çökmesinin bundaki rolü yadsınamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 84'lüyüm ve ezbere dayalı, yoruma kapalı eğitim sistemi ile yetiştim.

Fizik, Matematik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Felsefe gibi en önemli dersleri devlet kontrolünde ve politikasında birer kuple aldım.
Her konu hakkında bir fikrim fakat hiçbir şeyi doğru düzgün öğrenmedim. (Örn: Hücre bölünmesi olayında crossing over diye bişey vardı sadece adı aklımda ne boka yarar bilmiyorum.)

Sonrasında üniversitede "Amerikan eğitim tarzı" ile ders aldım. Hoca geldi sınıfa konuyu bize falan anlattırıyor, paso proje ödev falan...
Hocam dedim, buraya öğrenmeye geldik sen anlatçan bize dersi, biz sana değil dedim.

Oda dedi ki: o senin dediğin eskidendi, benim görevim sizi yönlendirmek anlatmak değil, sen oku araştır, çözemezsen gel sor dedi.
Tabi uyuz herife.
Aradan yıllar geçti... Ve anladım hocanın dediğini. Eksiğimiz bu, olması geren bu.

tarihinde Cilehane tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 84'lüyüm ve ezbere dayalı, yoruma kapalı eğitim sistemi ile yetiştim.

Fizik, Matematik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Felsefe gibi en önemli dersleri devlet kontrolünde ve politikasında birer kuple aldım.

Her konu hakkında bir fikrim fakat hiçbir şeyi doğru düzgün öğrenmedim. (Örn: Hücre bölünmesi olayında crossing over diye bişey vardı sadece adı aklımda ne boka yarar bilmiyorum.)

Sonrasında üniversitede "Amerikan eğitim tarzı" ile ders aldım. Hoca geldi sınıfa konuyu bize falan anlattırıyor, paso proje ödev falan...

Hocam dedim, buraya öğrenmeye geldik sen anlatçan bize dersi, biz sana değil dedim.

Oda dedi ki: o senin dediğin eskidendi, benim görevim sizi yönlendirmek anlatmak değil, sen oku araştır, çözemezsen gel sor dedi.

Tabi uyuz herife.

Aradan yıllar geçti... Ve anladım hocanın dediğini. Eksiğimiz bu, olması geren bu.

kesinlikle...

mesela bir örnek de akademisyenlikden vereyim...

tr ve islam ülkelerinde akademisyenler - Prof. - Doc. olmak için çalışırlar...dosyalar hazırlarlar - çoğu önceden yapılmış (abd ve avrupada) çalışmaları tekrar ederler tr de ve bütün bunları Prof. Doc. olmak için yapar - didinir dururlar....

fakat avrupaya - abd ye yahut diğer başka ülkelere baktığında durum çok farklıdır...

adamlar MERAK ettikleri için araştırmalar yaparlar - bazı şeylere - problemlere çözüm bulmak için çalışır didinir dururlar....

yaptıkları bu çalışmalar neticesinde ise - üniversiteler ve otoriteler bu adamlara PROF - DOC. ünvanlarını verirler....

yoksa çalışan o adamların Prof - Doc olmak çok da umurlarında değildir...

adama bakarlar...herif hakkaten bilgili - gerçekten ortaya bişiler koyuyor...debeleniyor...ve bir takım sonuçlara - çözümlere ulaşıyor vs.vs.vs. ya bu adam zaten Doc. yahut Prof. olmuş...diyorlar.

adama bakıyorsun hayatını neredeyse afrikada geçiriyor...sırf araştırmalar yapabilmek için.....bakıyorsun herif kutuplarda debelenip duruyor.....bakıyorsun adam yanardağ kraterinin dibinde ...o sırada lavlar fışkırıyor etrafa !!....

e bu adamlara istemeseler de Doc - Prof ünvanını zaten veriyorlar.

Einstein mesela....çok mu umrundaydı ona Prof demişler yahut dememişler ? adam zaten sıradan bir memurdu devlet dairesinde... bu adam Doçentlik yahut profesörlük dosyası mı hazırlayıp başvurdu prof olmak yahut doc. olmak için ?

:)

az karışık oldu sanırım ama umarım anlatabildim meramımı :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

laikçi ve şeriatçılar zorunlu eğitimi 12 yıla çıkardılar.

artık neredeyse herkes için liseyi bitirmek olanaklı.

her kentte ünv var.

büyük kentlerde bir sürü ünv. var.

ben küçükken okuma yazma bilmeyenlere cahil denirdi.

artık herkes okuma yazma biliyor.

devir.. diplomalı cahiller dönemi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nereden nereye geldiğini anlamada bir örnek yeterli olacak. Eğitim ve sınav sistemimiz bunun en büyük göstergesi. Babam zamanında elindeki tarih kitabı senden sonraki kuşağında işine yarıyordu ama bu durum günümüzde geçerliliğini kaybetti. 2012 nin konu anlatımlı ve çözümlü tarih kitabıyla 2013 yılının Kpss sınavı kazanılamaz. Mesela bende 2012 nin tarih kitabı vardı, bu kitapta islam öncesi türk devleti konusunda iskitlerle ilgili "bozkırın kuyumcusu da denilmektedir" ifadesi geçmiyor. Ama aynı yayın evinin 2014 kpss kitabında bu bilgi mevcut. Yanlış hatırlamıyorsam sınavda çıkmıştıda. Bu çıkmamışsa bile sınavda çıkan bu şekilde. Yani tarihten çok net yapmak istiyorsanız yapacağınız şey öncelikle elinizde bir önceki yılın genel kültür genel yetenek kitapları olacak. 3-4 kaynak var bunları alıp konu konu karşılaştırarak, her bir konuya bu yıl ne eklenmiş bakacaksınız. O eklenenleri not alacaksınız (tahminim 2-3 sayfa tutmaz) sonra tarih falan bilmenize gerek yok en az 15 net yaparsınız. Ben İslam öncesi türk tarihine hakimim hem siyasi tarihine hemde kültür medeniyetine. Vakti zamanında bu konuya ilişkin kelimeleri ezberlemek içinde bayağı bir uğraşmıştım. Mesela "balbal" eski Türklerde ölen kişinin öldürdüğü adam sayısının adının yazdığı bir mezar taşı. Balbal ın andırdığı kelime barbar kelimesi. Barbar conan ölür ve mezar taşına öldürdüğü adam sayısı yazılır. Bana hitap etmiyordu kelimeler o yüzden bırakın anlamlarıyla öğrenmeyi kelimenin kendisini aklıma getiremiyordum. O yüzden böyle uğraşmıştım her bir kelime için en az 15 dakika bir şeyler tasarlamışımdır. Çok sağlam öğrendim bugün hala aklımda bu kelimeler ve bunu zamanındaki emeklerime borçluyum. Tarihten soru kaçırmak istemiyordum. Ama arkadaşlar gelin görün ki bu emeklerin hiç bir değeri yok Ösym nin mantığına göre. Çünkü onlar bilindik şeylere bir şeyler ekliyorlar ve sen o ekleri takip etmelisin. 4 temmuz cumartesi genel kültür genel yetenek sınavında islamiyet öncesine ilişki gelen iki soru bu şekildeydi ve bende 2015 in Kpss kitapları yoktu, bu konuya hakim olmama rağmen soruları yapamadım. Yani Ösym bilen adam istemiyor, deli gibi sağdan soldan kaynaklara bakıp eklenenleri araştırmış adam istiyor. Araştırdığın şey zavallının dediği gibi Afrika da ya da yanardağ dibinde ya da başka yerlerde yeni veriler elde etmeye çalışmak değil, sınavda sorulacaklara ne eklenmiş? bunlar. Tabi ki araştırma araştırmadır bu da iyi bir şey diyebiliriz ama araştırma, bir insanın kendi merakı ve isteğiyle olduğu zaman araştırmadır. Ösym nin mantığı bu arkadaş yapmak zorundayım şeklindeki gibi olunca amelelikten başka bir şey olmuyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Akıllı telefonlar, teknolojinin kötü örnekleri, seksin tabulaştırılması, Bilginin ve bilgilenmenin kimi yerlerde dolaylı yollardan küçük düşürülmesi gibi birçok faktör yeni nesli cahil bıraktı. Herkesin telefonunda dünyanın kütüphanesi var ama hangimiz okuyoruz. Herkes oyun, chat,futbol, seks, facebook gibi şeylerle uğraşıyor. Eski nesilde bunlar yoktu ve adamlar bilgileniyordu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birde şu durum var. Eskiden teknoloji, iletişim, görüntü, ses, iletişim, sosyal ağlar bu kadar yaygın değil di ve olayların çoğu gizli kalıyordu, şimdi en ufak bi olay, haber anında milyonlara çok hızlı bi şekilde ulaşabiliyor.

Ben bu faktöre rağmen hala oyumu cahilleştik yönünde kullanıyorum. Pisa testi görüşlerimi destekleyici

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gün tvde bir haber çıktı..Son 5 senede matematik-fizik-kimya gibi sayısal soruları çözen öğrenci sayısı ciddi oranda düşmüş..Bu aslında muhafazakarlığın bir sonucu..Dine ve dinle beraber teknolojiye körü körüne ne kadar batarsak,bunun sonuçları çok kötü olur..Bugün Türkiye'de herşey elinizin altında ama istatistikler,gençlerin/çocukların aptallaştığını gösteriyor..Demek ki,herşeyin elinizin altında olması o kadar da önemli değilmiş..Önemli olan elinin altındakinin kıymetini bilmek..Geçmişte yaşayan insanlar,bir mum ışığı altında kitap okumaya çalışırlarken;bugünün çocukları tabletlerde oyun oynayarak beynini köreltiyor..

Son 15 senede aktif olan bir aydın söyleyin bana dersem,bana çoğunuz cevap veremez..Artık aklı başında adama rastlayamaz olduk..Geçmişte Aziz Nesin'ler,Turan Dursun'lar veya Şemsettin Günaltay'lar yetiştirdi bu ülke..Şimdi ise Kadir İnanır'a,Orhan Gencebay'a,Hülya Avşar'a aydın diyor aymazlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gün tvde bir haber çıktı..Son 5 senede matematik-fizik-kimya gibi sayısal soruları çözen öğrenci sayısı ciddi oranda düşmüş..Bu aslında muhafazakarlığın bir sonucu..Dine ve dinle beraber teknolojiye körü körüne ne kadar batarsak,bunun sonuçları çok kötü olur..Bugün Türkiye'de herşey elinizin altında ama istatistikler,gençlerin/çocukların aptallaştığını gösteriyor..Demek ki,herşeyin elinizin altında olması o kadar da önemli değilmiş..Önemli olan elinin altındakinin kıymetini bilmek..Geçmişte yaşayan insanlar,bir mum ışığı altında kitap okumaya çalışırlarken;bugünün çocukları tabletlerde oyun oynayarak beynini köreltiyor..

Son 15 senede aktif olan bir aydın söyleyin bana dersem,bana çoğunuz cevap veremez..Artık aklı başında adama rastlayamaz olduk..Geçmişte Aziz Nesin'ler,Turan Dursun'lar veya Şemsettin Günaltay'lar yetiştirdi bu ülke..Şimdi ise Kadir İnanır'a,Orhan Gencebay'a,Hülya Avşar'a aydın diyor aymazlar..

akil adamlarımız var ??

Akil Adamlar listesi açıklandı-TAM LİSTE

liste11.jpg

http://www.dunyabulteni.net/haber/254371/akil-adamlar-listesi-aciklandi-tam-liste

1365060444-0.jpg

http://www.gazeteciler.com/gundem/hasan-karakayadan-akil-insan-olur-mu-64700h.html

tarihinde Zavallı tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gün tvde bir haber çıktı..Son 5 senede matematik-fizik-kimya gibi sayısal soruları çözen öğrenci sayısı ciddi oranda düşmüş..Bu aslında muhafazakarlığın bir sonucu..Dine ve dinle beraber teknolojiye körü körüne ne kadar batarsak,bunun sonuçları çok kötü olur..Bugün Türkiye'de herşey elinizin altında ama istatistikler,gençlerin/çocukların aptallaştığını gösteriyor..Demek ki,herşeyin elinizin altında olması o kadar da önemli değilmiş..Önemli olan elinin altındakinin kıymetini bilmek..Geçmişte yaşayan insanlar,bir mum ışığı altında kitap okumaya çalışırlarken;bugünün çocukları tabletlerde oyun oynayarak beynini köreltiyor..

Son 15 senede aktif olan bir aydın söyleyin bana dersem,bana çoğunuz cevap veremez..Artık aklı başında adama rastlayamaz olduk..Geçmişte Aziz Nesin'ler,Turan Dursun'lar veya Şemsettin Günaltay'lar yetiştirdi bu ülke..Şimdi ise Kadir İnanır'a,Orhan Gencebay'a,Hülya Avşar'a aydın diyor aymazlar..

TÜRKİYE BİRİNCİSİ ATANAMADI. Evet bu ülkede böyle bir rezalet yaşandı adam fizik mezunuydu ve fiziğin ataması yoktu. Fizik gibi önemli bir bilimin Türkiye'deki itibarı bu kadar işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Alakası yok.Modern dünya cahil.Bilgi arttıkça cahillik de artıyor.Her şeyi bilmeye imkân yok,popüler kültüre bile hakim olunamiyor.Aşırı bilgi birikimi ve çöplüğü var.Bilgiye ulaşım imkânı arttı ama bilgiyi veren de artti(yalan bilgi yayanlar)

Hangi konuda olursa olsun okuyan,dusunen insan cahil değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam Ülkeleri Neden Geri Kalmış?

Aşağıdaki gibi bir din le İnsanlar nasıl gelişebilirlerki....
Hoş geri kalmak ekonomik açıdan değerlendirilmemli...

insani yaşam açısından...
Demokrasiyi reddeden bir anlayışta birey nasıl mutlu olabilirki..

Adam padişaha vermeyi Kırala doksan derece eğilmeyi seviyor nasıl gelişebilsin..

1-çağdaş ülkelerde Kadın ve erkek yönetime katılırdı.Kurultaylar toplanır Tecrübeli ve bilgili yaşlılardan oluşur.

Yöneticisini kendi seçer.



1-Müslümanlarda ise yönetici, Peygamber,Halife yada bunların dışında Dini liderdir.Halkın yönetime katılma sına gerek yoktur.
Yada afrika kabileleri gibi krala tabidirler..iteat ve biat kültürüyle ..odunu tahta oturtsan ...oduna ..kütüğe bile taparlar..


KURANDA TEKNOLOJİ VE BİLİME DAİR BİR CÜMLE BİLE YOKTUR.

Muhammed e neden Melek bir Elektriğin,bir televizyonun,bir radyonun,bir arabanın.bir bilgisayarın tarifini getirememiş.Neden Kuran İncil ve tevratta bir tane bile bir teknolojiye ait yazı yok.Muhammedin bana vahiy geldi dediği şeyler hep o güne o an yaşananlara ve daha önceki Tevrat ve İncil de yazanlara ait.Eğer Tekneoliyle ilgili bir şey yazsaydı.O zaman ki Muhammedin etrafındakiler bunları yapar .Bunca yıldır kuran okuyan Müslüman ileri gelenleri Toplu iğnenin nasıl yapılması gerektiğini okur, icat eder, ve biz Müslümanlar da Topluiğneyi bak biz bulduk diye öğünürdük.ama yok işte çivinin icadı bile bize ait değil.
Size biraz tuhaf gelmiyor mu?

İSLAMDA RESİM FOTOĞRAF ,TELEVİZYON ve HEYKEL GÜNAHTIR..

Fazla geçmişte değil 1985 bile Televizyon seyretmek ve Fotoğraf çektirmek günah derlerdi.Bir canlının heykel yada resimle tasvir edilmesi Kabe de bulunan putlara benzemesi yönünden hoş görülmezdi.İslamda canlının putlaştırılması olarak görülmektedir.
MAİDE SURESİ..90 AYET..Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.
İster hürmet edilmek için, ister hakaret edilmek için olsun, ister büyük olsun, ister küçük olsun, ister insan ister hayvan resmi olsun, canlı resmi ve heykel yapmak haramdır, büyük günahtır. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Canlı resmi yapana, kıyamette “Yaptığın resme can ver” diye azap olunur.) [Müslim]

Yıllardır hem böyle söylemişler hem de resim çektirmekten Televizyona çıkıp konuşmaktan geri kalmamışlardır.Hemen hemen hepsi fotoğraf çekinmiştir.Sorun bakalım çevrenizdeki dindarlara ne zaman dan bu yana Kuran değişti de tasvir Günah olmaktan çıktı?


MUHAMMEDE GÖRE YAZLARIN SICAK OLMA NEDENİ?

Muhammed e göre yazları neden sıcaktır. “Sicak siddetlendigi vakitte salât(-i Zuhru) (namaz kilmayi) serinlige birakiniz. Zirâ sıcagın siddeti Cehennem’in kaynamasındandır. Nar(-i Cehennem) Rabbine (sikâyette bulundu, ve): -’Yâ Rab, beni ben yiyorum. (izin ver)’- dedi. Allâhu Teâlâ da iki def’a nefes almasina izin verdi. Nefesin biri kisin, digeri yazin. En çok ma’rûz oldugumuz sicak ile sizi en ziyâde üsüten zemherir (iste budur)” [buharî’nin Ebû Hüreyre’den rivâyeti , Diyânet yayinlarindan bkz. Sahih-i Buharî Muhtasari cilt 2, sh. 476 H. 321]
Görüldüğü gibi , coğrafyaya göre Dünya’nın ısınma nedeni yıllık hareketinden dolayı Güneş’e yakınlaşıp uzaklaşmasıyken ; Muhammed’e göre ise Dünya’nın ısınma nedeni cehennemdeki ateşlerin sıcaklığıdır.
Dünya’nın ısınma nedeninin Dünya’nın yıllık hareketinde Güneş’e yakınlaşıp uzaklaşması olduğunu mihraca yani göğe çıktığı söylenen Müslümanların peygamberi neden bilemez?


İSLAMIN VE MUHAMMEDİN BİR YILDIZA BAKIŞ AÇISI ..GÜNEŞ GECELERİ NEREYE GİDER

Bilim-öncesi topluluklarda tarih boyunca sorulagelmiş “Güneş geceleri nereye gidiyor?” sorusuna Muhammed in’in cevabı:“Arş’ın altında secde yapmaya gider; bu maksatla izin ister, kendisine izin verilir. Secde edip kabul edilmeyeceği, izin isteyip izin verilmeyeceği zamanın (kıyametin) gelmesi yakındır. O vakit kendisine: ”Geldiğin yere dön!” denir. Böylece battığı yerden doğar.” (Buhari, Tefsir Ya-sin 1, Bed’ul-Halk 4, Tevhid 22,23, Müslim, İman 250, (159), Tirmizi, Tefsir, Ya-sin, 4225)
KEHF-86-Güneşin battığı yere varınca, onu siyah balçıklı bir su gözesinde batar buldu. Orada bir kavim gördü. “Ey Zülkarneyn! Ya cezalandırırsın ya da haklarında iyilik yolunu tutarsın” dedik.
KEHF-90-Güneşin doğduğu yere ulaşınca, onu güneş arasına örtü koymadığımız bir halk üzerine doğar buldu.

Kurana göre Güneşin doğduğu ve battığı yer olan siyah balçıklı suya gidilebilmektedir.

NUH-16-Onların içinde nasıl ayı, bir ışık, güneşi de bir kandil yapmıştır
YASİN-38.Güneş de kendi izlediği yolda akıp gitmektedir.
YASİN-40-Ne güneş aya yetişebilir,ikisi de bir yolda ilerlerler, ne de gece gündüzü geçebilir.
MÜLK-5-Andolsun biz, en yakın göğü Yıldızlarla donattık. Onları şeytanlara atılan taşlar yaptık

Yatak gibi düz bir yer üzerinde kubbe,bu kubbeye monte edilmiş ışık kaynakları Güneş,Ay ve yıldızlar.
8-MUHAMMEDİN ŞİMŞEK VE GÖKGÜRÜLTÜSÜN NE OLDUĞUNA VERDİĞİ CEVAP

İbnu Abbas anlatiyor:
Yahudiler,şimşeklerin ne oldugunu Muhammed'den sordular: "Bulutlara müvekkel olan melektir. Beraberinde ateşten kamcılar var. Bununla bulutları Allah'in diledigi yere sevkeder"diye cevap verdi.

Onlar tekrar sordular:
"Ya su isitilen ses, o nedir?" "Bu, bulutlarin istenen yere gitmeleri icin onlara yapilan bir sevkdir" dedi.
Tirmizi, Tefsir Ra,d, (3116).

Kuran’da ise aşağıdaki gibi bilimsel bir açıklama vardır!!!!!!
RAD-12-O, korku ve ümit vermek için size şimşeği gösterendir, yağmur yüklü bulutları meydana getirendir.
RAD-13-Gök gürlemesi O’na hamd ederek tespih eder. Melekler de O’nun korkusundan tespih ederler. O, yıldırımlar gönderir de onlarla dilediğini çarpar.
KURANA GÖRE DÜNYADA Kİ DAĞLAR NEDEN VAR?

Enbiya/21:31. Onları sarsmasın diye yeryüzünde bir takım dağlar diktik. Orada geniş geniş yollar açtık; Nahl/16:15. Sizi sarsmaması için yeryüzünde sağlam dağları, yolunuzu bulmanız için de ırmaklarI ve yolları yarattı.
NEBE-6,7-Biz, yeryüzünü bir döşek, dağları da birer kazık yapmadık mı?

Görülüyor ki kurana göre dağlar , insanların depremden zarar görmemeleri için allah tarafından dikilmiştir.

Dağların Depremleri önlemediğini özelliklede depremlerin dağların bulunduğu alanlarda olduğunu görüyoruz.Depremlerin olmasını Dağlar tetiklemektedir.Kurandaki Düşünce yeryüzünün bir örtü olduğudur. Dağlarda bu örtüyü sabitlemek ve rüzgarla sarsılmasını önlemek için çakılan kazıklardır.

1-Kuran da yazdığı gibi dağlar depremi önlemek için mi yaratılmıştır?
2-Allah tan gelmiş olan bir kitap ırmakların yol bulma işine mi yaradığını söyler?
3-Bu sözü söyleyen kim olursa olsun depremlerin nasıl olduğunu bilmiyormudur?
4-Size göre depremlerin nasıl olduğunu Allah mı Muhammed mi bilmez?
5-Depremlerin nasıl olduğunu bile yanlış yazan bir kitaba Allahın kitabı diyebilirmiyiz?

Link to post
Sitelerde Paylaş

laikçi ve şeriatçılar zorunlu eğitimi 12 yıla çıkardılar.

artık neredeyse herkes için liseyi bitirmek olanaklı.

her kentte ünv var.

büyük kentlerde bir sürü ünv. var.

ben küçükken okuma yazma bilmeyenlere cahil denirdi.

artık herkes okuma yazma biliyor.

devir.. diplomalı cahiller dönemi..

Bu dediklerinizle ve konuyla doğrudan alakalı bir video.

Herkes için diyorum; eğer izlemediyseniz zaman ayırıp izlemenizi öneririm arkadaşlar. Hem keyifli hemde bilgi içerikli bir konuşma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Profesörlük", "doktorluk" gibi, bir başarı ünvanı değildir.

Gelişmiş ülkelerde, üniversitelerde eğitim veren herkese, "profesör" denir.

Yâni yüksek eğitimi olmayıp da, herhangi bir biçimde, bir fakültede eğitim veren kişiye, "profesör" denir. Örneğin yatkınlığı/yeteneği ile, ressam olmuş birisi, bir güzel sanatlar fakültesinde, profesör olabilir.

"Profesör" kavramına bir yasallık kazandıran ülkeler, Üçüncü Dünyâ ülkeleridir. Ayrıcalık yapmak içinse, "doçent" ünvânını kullanırlar; bir de -utanmadan- "yardımcı doçent" kavramını uydururlar.

Türkiye'deki "yardımcı doçentler"e, Almanya'da, "profesör asistanı" denir.

Artık ülkemizdeki geri kalmışlığın boyutunu, siz gözden geçirin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni nesil kültür bakımından sıfırdır. Arkadaşımla konuşurken aleviler dedim. Adam bana alevi ne demek dedi. Varın gerisini siz düşünün.

Sözcük dağarcığı yok, yaşanmışlık yok, gündem takip etme zaten yok. Gelecek için kimse umut beslemesin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün hastahaneye gittim. Doktoru beklerken yanımdaki adam telefonla konuşuyordu.

(Adam 40-50 yaş aralığında gelir seviyesi düşük ve telefonda konuştuğu kişinin söylediklerini önemsiyor. Bu adamın çocuğu üniversite tercihleri yapacak konu bu telefonda konuştuğu kişiye danışıyor)

- Denizli'de yurt var mı?

- [var gibilerinden birşey söylüyor]

- Peki Denizli Tıp Fakültesi mi yoksa Ankara'da ki hukuk mu daha iyi?

- [...]

- Bu ekonomi üniversitesi mi ne varmış ona ne diyorsun?

- [...]

Şimdi yaşı gereği üniversitelerin eğitim düzeyini ve fakültelerin durumlarını bilmiyor olabilir. Burada sorun yok ama Tıp Fakültesi mi Hukuk Fakültesi mi diye sormak nedir? Birinde doktor diğerinde avukat olacak işte. Dondum kaldım dinlerken.

Ayrıca benim ünv. okuduğum dönemde hukuk eşit ağırlık, tıp sayısaldı ne oldu değişti mi bunlar nasıl ikisini birden tercih edebiliyor diye düşünmeden de edemedim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba.

ilginc bir tespit yaptim, ama yaniliyorda bilirim. 1980+ nesli, eski nesle göre daha mi cahil ? Sokak reportajlarina bakiyorumda, bircok yasli, bugünün genclerinden daha akilli gibi gözüküyor.

1980 sonra gelen Islami politika halki daha cahil mi yapti ?

Hayır, bu durum aslında tüm dünyada var. Sadece islam ile ilgili değil. Küresel anlamda eğitim sistemi matbaa nın icadından sonra hızla pragmatist (faydacı) oldu.

Zaten üni. de bu sebepten oluştu. Eğer bilgi faydalı ise değerli, değil ise değersiz şeklinde. Örneğin inş müh için diferansiyel bilinmelidir, ama biyolog için bilinmesinin önemi yoktur.

80 lerden sonra 'tv ve internet' ten dolayı cahilleşilmedi. sanayi-hizmet anlayışıda bu çarka adapte oldu.

örneğin, 1975 yılında ehliyet alan birinin motor bilgisi çok iyiydi. Çünkü araba arızalanma olasılığı çok fazlaydı. Ancak şimdi servis ağlarının fazlalılığı ve araç arızası az olduğu için; motor bilgisi artık faydalı değildir. O yüzden 2020 lerden sonra ehliyet alanlar motor-şanzıman gibi hiç bir şeyi bilmeyeceklerdir.

Yine, C programlama dilinin; 90 lı versiyonlarında yazılımcılar bir sürü tekrar kod yazarlardı. ancak yeni C dillerinde kodları programlar otomatik yazmaya başladılar. ve çok az bir algoritma-kod bilgisiyle artık yazılımcılar program yazabiliyorlar. İşte örneğin AKP döneminde sağlık-nufus anlamında şunlar şunlar yapıldı deniyor. Halbuki bu gelişmeleri yapan AKP değildir.; windows ve oracle dir. Sistem-bürokrasi adepte olmuştur. İslamla vs alakaları yoktur.

Benzer bir örnek; autocad-rhino gibi programlar üzerindende verilebilir. Eskiden inş müh. çizim ve hesap bilgisi anlamında çok çok şey bilmeleri gerekli idi. Yeni nesil müh. de bunların anlamı kalmadı. artık programlar ağır hesaplamaları yapıyor.

Dolayısıyla eski nesil her zaman daha fazla bilmekte ancak bunlar faydalı değil. Aslında yeni nesil daha cahil değil daha aydın. Çünkü yüklerinden kurtulmuş.

tarihinde Rhodium tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...