Jump to content

Net Saçmalık


Recommended Posts

  • İleti 112
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ciddi Ciddi Adem elmayı yedi diye burada olduğumuzu düşünüyorsanız bizim için süzme cahil konumuna düşersiniz.

Ne elması lan :D koca tanrı elma yedin diye evren yaratıp seni içine atıp çoğalıp tüm sülaleni test mi edecek :D

allah ne içtiyse banada ondan .....

Bu duruma karşı agnostik değil misin?

Bu hikayeye karşı ateist misin?

Neden buna karşı bilinemezci yaklaşmıyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zor, çalışmadıkları yerden soru sormuşsun.

Saidi Nursi saçmalığı yapıştırmaları gerekiyor, c/p yapıp

Uydurayım bir tane,

Manalar aleminde elmaya vucüd veren Rabbül müstesna....her yarattığı mahlukata sebebi hikmetler ihsan eyledi.

Bundan mütevellit hakikatı inkarı vücüd eyleyenler zorda olup, katalanya ekibine üst oynamak evladır.

Tartışma kazanılmıştır en fazla böyle bir saçmalıkla gelecekler, ne yazacak adam da masalını kurtaracak. :)

O kadar düşünebilse zaten içi boş anlamsız zırvalardan kurtulurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zor, çalışmadıkları yerden soru sormuşsun.

Saidi Nursi saçmalığı yapıştırmaları gerekiyor, c/p yapıp

Uydurayım bir tane,

Manalar aleminde elmaya vucüd veren Rabbül müstesna....her yarattığı mahlukata sebebi hikmetler ihsan eyledi.

Bundan mütevellit hakikatı inkarı vücüd eyleyenler zorda olup, katalanya ekibine üst oynamak evladır.

Tartışma kazanılmıştır en fazla böyle bir saçmalıkla gelecekler, ne yazacak adam da masalını kurtaracak. :)

O kadar düşünebilse zaten içi boş anlamsız zırvalardan kurtulurdu.

"Başkaldırma özgürlüğü var olana dek iyi ile kötü yoktu. Onlar yasak ağacı meyvesini yedikten sonra insanlaştılar, insan olarak doğdular. Bunun öncesinde insanın iyi-kötü diye bir tasnif kategorisi yoktu. Onlar yer yüzündeki anamıyla birer insan değildiler, bir cennet yaratığıydılar: bir tür doğadaki hayvansal ahenk gibi." (Eric Fromm, Sevme Sanatı adlı eserinden.) "Ağaçtan meyve tattıklarında, ayıp yerleri kendilerine göründü" (Araf 22, Taha 21).

Her ne kadar düşünmek haddimize değilse de lütfen kabul edin. Değişik bir açıklama işte. Sakın düşünmeye yeltenmişiz, sizin alanınıza girmişiz gibi algılamayın. Yoksa, tabii ki tartışma kazanılmıştır. Sizin kazanılmamış tartışmanız var mı? Bilmiyorum, bakalım, dur bekleyelim, bir görelim falan demişliğiniz var mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet öyle diyorum. Konuları keybettim ilk zamanlarda yapmıştım aradım biraz bulamadım bakınıcam biraz daha.

Laf kalabalığı yapmadan tanrıya dair ne var söyleyebilir misin?

Mesela adem ile havva hikayesinde eksik olup, tanrı hikayesinde var olan şey.

Tek kelimeyle de açıklasan yeter.

Bana niye uzun uzun anlatacaksın ki?

Ön propaganda mı yapacaksın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Başkaldırma özgürlüğü var olana dek iyi ile kötü yoktu. Onlar yasak ağacı meyvesini yedikten sonra insanlaştılar, insan olarak doğdular. Bunun öncesinde insanın iyi-kötü diye bir tasnif kategorisi yoktu. Onlar yer yüzündeki anamıyla birer insan değildiler, bir cennet yaratığıydılar: bir tür doğadaki hayvansal ahenk gibi." (Eric Fromm, Sevme Sanatı adlı eserinden.) "Ağaçtan meyve tattıklarında, ayıp yerleri kendilerine göründü" (Araf 22, Taha 21).

Her ne kadar düşünmek haddimize değilse de lütfen kabul edin. Değişik bir açıklama işte. Sakın düşünmeye yeltenmişiz, sizin alanınıza girmişiz gibi algılamayın. Yoksa, tabii ki tartışma kazanılmıştır. Sizin kazanılmamış tartışmanız var mı? Bilmiyorum, bakalım, dur bekleyelim, bir görelim falan demişliğiniz var mı?

Bu bir açıklama değil. Sorun nasıl yapıldığı yapılınca neler olduğu değil. Analmıyorsun

Sorun neden yapıldığı neden ? Allah böyle bir gereksizliği neden yapsın ? Saçma çocukça ve basit. Neden elma neden armut değil neden huri değil neden kamyon değil. Hepsi anlamsız ve basit

Link to post
Sitelerde Paylaş

Laf kalabalığı yapmadan tanrıya dair ne var söyleyebilir misin?

Mesela adem ile havva hikayesinde eksik olup, tanrı hikayesinde var olan şey.

Tek kelimeyle de açıklasan yeter.

Bana niye uzun uzun anlatacaksın ki?

Ön propaganda mı yapacaksın?

Tanrı için bir evrim teorisi yok. Herhangi olası bir deist tanrısı %100 yanlışlanamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı için bir evrim teorisi yok. Herhangi olası bir deist tanrısı %100 yanlışlanamaz.

Adem ve Havva için de bir evrim teorisi yok.

Yetişkin olarak oluşturulmuşlar ve yetişkin olarak dünyaya gönderilmişler.

Yani tanrı tarafından üretilmişler.

Bu açıklamaları neye göre reddediyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Başkaldırma özgürlüğü var olana dek iyi ile kötü yoktu. Onlar yasak ağacı meyvesini yedikten sonra insanlaştılar, insan olarak doğdular. Bunun öncesinde insanın iyi-kötü diye bir tasnif kategorisi yoktu. Onlar yer yüzündeki anamıyla birer insan değildiler, bir cennet yaratığıydılar: bir tür doğadaki hayvansal ahenk gibi." (Eric Fromm, Sevme Sanatı adlı eserinden.) "Ağaçtan meyve tattıklarında, ayıp yerleri kendilerine göründü" (Araf 22, Taha 21).

Her ne kadar düşünmek haddimize değilse de lütfen kabul edin. Değişik bir açıklama işte. Sakın düşünmeye yeltenmişiz, sizin alanınıza girmişiz gibi algılamayın. Yoksa, tabii ki tartışma kazanılmıştır. Sizin kazanılmamış tartışmanız var mı? Bilmiyorum, bakalım, dur bekleyelim, bir görelim falan demişliğiniz var mı?

Uslubün tatlı :) ironi yapmıyorum. Böyle kibarca sövmek gibi oluyor bu da ayrı bir psikolojik inceleme gerektiriyor. Değişik bir metot.

Düşünmüyorsun da robot musun? elbetteki düşünüyorsun. Ulaştığın değer yargın senin mi, başkasının mı? Eleştirdiğim kısım buydu.

Var tabiki de, müslümanlardan farkım bu zaten.

kendi savunduğum fikir tez karşılık beni eleştirenin antitezi çatışıyor, sentezi kazanç olarak görüyorum. Her şeyi ben bilirim, benim görüşüm dışında bir görüş olamaz demedim, hep dinledim karşıdakini anlamaya çalıştım bunun yanında aksine islami tezle karşıma gelenler yeni, orjinal bir şey söylemiyorlar, papağan gibi tekrarcı.

Düşünme yetisini şeyhinin sepetine, büyüklerine bırakmış. Bir şey kopyala yapıştır yapan adamın kendine ait bir fikri yoktur.

Otoriteye başvurduğunda kesin olarak haklı olduğu yanılgısına düşüyor. Karşıdakini anlamaz, cahil, aldatılmış görüyor. Aslında mantıki hata içinde olan kendisi. Otoriteye başvurmak, birinden alıntı yapmak destek bulmak senin savunduğun argümanı haklı çıkarmaz ancak güçlendirebilir.

Başkasının fikrini kendi anlamasa bile, çok anlamlı bir şeymiş bir haltmış gibi sunuyorlar. Eleştirdiğim nokta buydu.

Kendine ait fikir üreten insana saygı duyarım, en azından kendi tahlilinden süzgecinden geçirmiş olayı değerlendirmiştir, yanlış bile olsa değer verip eleştiririm, başkasının fikrini işlemeden satanla ise ancak dalga geçilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Var olan teori onları reddetmektedir.

Yanlışlıyor.

Tamam doğru.

Peki tanrıyı muhtemel yapan teoriler mi var fizikte, biyolojide, kimyada ki tanrı iddiası seni düşündürüyor?

Mesela hangi teori tanrıyı muhtemel kılıyor?

Bunu merak ettim.

Belli ki bilimi dinliyorsun.

Bilimin içerisinde tanrıyı varlayan veya ihtimal dahilinde tutan bir teori olmadığına göre

Senin için tanrıyı muhtemel yapan nedir?

Mesela tanrı hikayesinı adem ve havva hikayesi gibi geçersiz kılmayan ne var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi, Tanrı'nın Aden Bahçesi hikayesi vardır. Bu Yaratılış kitabında öncelikle kaydedilmiştir. İncil'in farklı yerlerinde İsa'nın bu hikayeyi benimsediği aktarılmıştır. İsteyene ayetlerle yazabilirim fakat şimdilik konunun teolojik-metinsel ayrıntısına girmiyorum.

Bu hikayelerin öeneğin Yeşu'nun "katliamlarının" somut, nesnel, trihsel- realist bir karşılığı yoktur. İçeriğini ciddi anlamda araştırmış naçizane biri olarak söylüyorum. Bu tür metinlerin gerçeklik payı yoktur. tek gerçek sunusu ancak metinden yola çıkıp teolojik bir vargıya varılması yad Tanrının bize vermek istediği edebi bir ders, hikayesidir.

Sayın agnostik arkadaşım;

Yazılarını takip ediyorum. Ancak bu bir geyik sohbetinden ileri gitmez senin bakış açınla. Hatta ben de geyik yapabilirim. Yılanın konuşması, elma yada armutun yenmesi sonucu sırf bu gıdanınn tüketilmesi ile cennet yeryüzüne atılma ancak bir HİKAYEDİR. Kutsal kitaplarda sıkça rastlanan bir anlatım özelliğidir. Çok da uzun yazıp sıkmak istemiyorum.

Bizler evrimsel çizgide İNSAN olmuş varlıklarız. Daha önceleri köpek diye bir varlıkm da yoktu. Daha ilkel yaratık devamlılığı arz ediyordu. Tabii gidip bir ulemaya, din adamına, sakallılara, devletleşmiş kokuşmuş din kurumu önderlerine sorsanız farklı konuşurlar. Aslına bakarsan bu "farklı" sözcüğü dahi bu ciliyiyetsizlerin yanında hakaret kabul edilir. Çünkü ;

ebeveynlerinden, atalarından, ailesinden ve toplumdan miras alınma, sabitleşmiş, başkalarının ürettiği algının sahiplenişliği, özgün bir fikircesine lanse edildiği, insani kahreden ve aklını dumur eden yorumalrın otomatikleşmişcesine tekrarlandığı bir anlatım, sanki gerçekmişçesine tabu tabağına koyulup, düşünmeyen insanlarca yenilmesi farz kılınmış, egemen dinsel anlayış var. Otoriter, teokratik, siyasal baskı aracı ile dayatılan fikirlerdir.

İşin aslı böyle de değildir.

Yaşamın başlangıcı nasıl olmuştur?

İşte bireyin takınması gereken tavır burada SORU İŞARETİ ___? 'DİR.

Ben bir inançlı olarak yönlendirenin Tanrı olduğuna inanmakla birlikte,

NASIL'INA karşı çekinmeksizin ve olası alay konusu olma profilime rağmen soru işareti koyarım. Bilim, Nasıl ile uğraşır. Benim sahiplendiğim görüş nedenlerini araştırır ve bir dünya görüşü sunar. Bu nedenler bilginin özü olan episteme atme paradigması değil, sadece ve belkide duygusal bir ideolojik yanaşımdır.

Ateistlerin yanılgısı da buradadır. Herşeye bir cevabının olduğunu ve hazır cevapları buraya kalıplaşmış düşüncelerle ifade edenler, bil-ginin "BİL" ÖZELLİĞİNİ unuturmuşçasına, cahil cesareti göstermekten kendilerini alamazlar. Halbuki unuttukları BİL-mek denen olgunun BİL-den çıktığıdır.

Ortada bir "bilinen "var demektir. Hlbuki "bilinen olsaydı" TARTIŞMA DEDİĞİMİZ ETKİNLİK OLMAZDI. Bugün dünyanın yörüngesi yada şekline dair tartışmaya girmiyoruz.

NEDEN?

Çünkü BİL-iyoruz.

Bilgi çeşitleri vardır; gündelik bilgi, bilimsel bilgi, dinsel, metafiziksel alana ait olan bilgi, teknik bilgi gibi. İnançla desteklenen İL GRUPLARI benim sahiplendiğim İNANÇSAL duruşlardır. Habuki deney ve gözleme dayanan ve gözümüze sokunan BİLgi daha farklıdır. Biz bunları içimizde yaşarız. Fakat birileri bizi mutfağa götürür ve suyun kaynama derecesini, su kabının altına koyduğu ateşin yopunluk derecesi ile ispatlar. Belki de TANRI kavramının ontolojik gerçekliğini biz bu yüzden ispatlayamıyoruz.

Fakat daha önce de demiştim;

Kanıtın yokluğu, YOKLUĞUN KANITI mıdır arkadaş?

tarihinde depressurisation tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Adem ve Havva Masalı bilimsel olarak çürütülmüştür.

Bunu kabul edemedikleri için evrime düşmanlar zaten.

Deliller ortada. ( İnsan vücudundaki sayısız evrimsel kalıntı ortada - Kaburga hikayesinin, meni suyunun belden akması)...Biyolojik açıdan zırva hikaye.

Kimse, Dini açıdan Newton yasalarını eleştirmiyor, ''Yer çekimine inanmıyorum Bence Allah Çekiyor'' diyeni görmedim.

Nedeni dini masallarına kabak gibi aykırı değil yoksa evrimden bir farkı yok. O da bilimsel bu da.

Bundan çıkış yolu... Kilise gibi... Bu hikayeler aslında semboliktir fln, gerçek anlamıyla anlamayın gibi kıvırmayla mümkün.

tarihinde Fellix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlışlıyor.

Tamam doğru.

Peki tanrıyı muhtemel yapan teoriler mi var fizikte, biyolojide, kimyada ki tanrı iddiası seni düşündürüyor?

Mesela hangi teori tanrıyı muhtemel kılıyor?

Bunu merak ettim.

Belli ki bilimi dinliyorsun.

Bilimin içerisinde tanrıyı varlayan veya ihtimal dahilinde tutan bir teori olmadığına göre

Senin için tanrıyı muhtemel yapan nedir?

Mesela tanrı hikayesinı adem ve havva hikayesi gibi geçersiz kılmayan ne var?

Sorun geçersiz kılan bir şeyin olmaması.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun geçersiz kılan bir şeyin olmaması.

Geçersiz kılıp kılmadığının testini kim yapıyor?

Sen mi?

Yoksa sen tarafsız test ve analizcilerin yaptığı değerlendirmelere mi dayandırıyorsun bunu?

Sana göre geçersiz kılan bir şey hiç olmayacak.

Sonuçta bu bir inanç.

ortaya somut bir şey koyup konuşmadın başından beri farkında mısın?

Adem ve Havva dediğimde Evrim diyorsun.

Ama tanrı dediğimde tüm teorilerden kaçıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...