depresyon_ 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Bir olay veya durum karşısında, beyin fonksiyonlarının ve salgılanan birtakım hormonların bünyede göstermiş olduğu etki ya da etkiler diyebiliriz. Ancak değişkendir; her bünyede aynı etkiyi göstermez. Var olmaları evrimsel süreçte ahlakın yerinin olduğunu göstermez mi? Sonuçta kararlarımızda epey belirleyiciler. Link to post Sitelerde Paylaş
Strong Materyalist 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Var olmaları evrimsel süreçte ahlakın yerinin olduğunu göstermez mi? Sonuçta kararlarımızda epey belirleyiciler. İyi de o zaman kıskançlık cinayetleri, kavga, gürültü hepsinin yerinin olduğunu savunacaksın Evrimsel süreçte ahlak varmış Şimdi sana kuzu yavrusu neden sevimli geliyor da, yılan yavrusu sevimli gelmiyor? Link to post Sitelerde Paylaş
ateistdusunce 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Bu ne lan.... En iyisi nikimi değiştireyim.. strongta eseysiz üreme Link to post Sitelerde Paylaş
depresyon_ 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi İyi de o zaman kıskançlık cinayetleri, kavga, gürültü hepsinin yerinin olduğunu savunacaksın Evrimsel süreçte ahlak varmış Şimdi sana kuzu yavrusu neden sevimli geliyor da, yılan yavrusu sevimli gelmiyor Evet muhtemelen onlarında yeri vardır. Ayrıca empati diye bir şey var. Tavırlarını da anlamadım, konu hakkında doktoran falan mı var? Link to post Sitelerde Paylaş
Strong Materyalist 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Evet muhtemelen onlarında yeri vardır. Ayrıca empati diye bir şey var. Tavırlarını da anlamadım, konu hakkında doktoran falan mı var? Seni en az doktora mı kesiyor? Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Sorumdan kacmak icin boyuna masal anlatmissin Ahlak diye birsey yok, ben sadece ahlakli oldugunu savunanlari yanlisliyorum dedin Mutlak ahlakin olmadigini kabul eden biri cocugunla iliskiye girse onu nasil elestirip cezalandirabilirsin bana onu soyle Canım cezalandırmak istediği için cezalandırırım.. Tam bir sıçıs olmus ahlaki kabul etmeyip iyi ve kotu kavramlarini kabul etmek ne yaw ahahahahah Sevgiyi,saygıyı,önem vermeyi,ilgiyi,hoşgörüyü ..vb kabul ediyorum ama aşkı kabul etmiyorum.. Aşk bir genellemedir çünkü.. İyiyi,kötüyü,merhameti,tevazuyu ..vb kabul ediyorum ama ahlakı kabul etmiyorum.. Ahlak bir genellemedir çünkü.. Tanrı'da böyledir..Tanrı'ya inananlar tıkandıkları yerde ''görmüyor musun kainatı?'' derler..Tanrı,kainat ve içindekilerin bir genellemesidir..İnsanlar kainatın adını,kainatını ardındaki(?) şeyi Tanrı diye lanse etmişlerdir.. Ahlakta,aşkta,Tanrı'da bir genellemedir..Haliyle bu kavramlar bir zırvadır..Kapiş..! Link to post Sitelerde Paylaş
depresyon_ 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Seni en az doktora mı kesiyor? Bu tavırlara girebilmek için belli bi seviyede olmak lazım Link to post Sitelerde Paylaş
NekroManyaK 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Var olmaları evrimsel süreçte ahlakın yerinin olduğunu göstermez mi? Sonuçta kararlarımızda epey belirleyiciler. Öncelikle ahlak derken tam olarak neyi kastettiğin önemli; Ahlak bana göre toplumsal bir tabudur. Ahlaki yasalar veya yargılar; hatta ahlak diye bir kavramın gerekliliği kişiden kişiye veya toplumdan topluma, zamandan zamana ve mekandan mekana göre değişkenlik gösterebilir. İnsanları belli bir kalıba sokmak amacıyla kutsallaştırılmış, sabit yasalar ve yargılar bütünüdür. Bu doğrultuda ahlak diye adlandırılan "şey" tam anlamıyla bir deli saçmasıdır. Örneğin ensest ilişkiyi ele alalım. Çoğu kişiye göre her koşulda yanlıştır, ahlaksızlıktır. Ancak bana göre ortada bir zorlama yoksa ve korunma yoluyla yapılıyorsa yanlış değildir. Sadizm birçok kişiye göre sapıklıktır ve her koşulda yanlıştır. Ancak bana göre sadist bir kişi eylemlerini mazoşist bir kişi üzerinde uyguluyorsa, ben buna yanlış demem. Eşcinsellik birçok toplum tarafından ahlaksızlık ve yanlış bir durum olarak kabul edilir vs. vs. uzar gider... Neye göre, kime göre ve hangi koşulda? Akıl ve mantık doğrultusunda, her yönüyle incelemesi ve değerlendirilmesi gerekir. Evrimsel açıdan incelediğimizde ise gelişen veya değişime uğrayan şey ahlak değil; insan beynidir. Bu doğrultuda insanların düşünceleri, tavır ve davranışları vs. değişime ve gelişime uğrar. Dikkat edilmesi gereken şey, "ahlak kuralı" olarak dayatılanın toplum tarafından herhangi bir seçilime uğramadan, sadece bireyleri manipüle etmek için var ettikleri bir kural mı; yoksa gerçekten birikimli, memetik seçilimle gelen ve toplumsal düzenleyiciler olan, akla ve mantığa uygun, hayatta kalma ve üreme şansını arttırıcı bir mem mi olduğunu incelemektir. Sonuç olarak bu memler, toplumsal sistemin devamlılığı açısından gereklidir. Aksi halde o sistem zaman içinde çöker ve ortadan kalkar. Link to post Sitelerde Paylaş
depresyon_ 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Öncelikle ahlak derken tam olarak neyi kastettiğin önemli; Ahlak bana göre toplumsal bir tabudur. Ahlaki yasalar veya yargılar; hatta ahlak diye bir kavramın gerekliliği kişiden kişiye veya toplumdan topluma, zamandan zamana ve mekandan mekana göre değişkenlik gösterebilir. İnsanları belli bir kalıba sokmak amacıyla kutsallaştırılmış, sabit yasalar ve yargılar bütünüdür. Bu doğrultuda ahlak diye adlandırılan "şey" tam anlamıyla bir deli saçmasıdır. Örneğin ensest ilişkiyi ele alalım. Çoğu kişiye göre her koşulda yanlıştır, ahlaksızlıktır. Ancak bana göre ortada bir zorlama yoksa ve korunma yoluyla yapılıyorsa yanlış değildir. Sadizm birçok kişiye göre sapıklıktır ve her koşulda yanlıştır. Ancak bana göre sadist bir kişi eylemlerini mazoşist bir kişi üzerinde uyguluyorsa, ben buna yanlış demem. Eşcinsellik birçok toplum tarafından ahlaksızlık ve yanlış bir durum olarak kabul edilir vs. vs. uzar gider... Neye göre, kime göre ve hangi koşulda? Akıl ve mantık doğrultusunda, her yönüyle incelemesi ve değerlendirilmesi gerekir. Evrimsel açıdan incelediğimizde ise gelişen veya değişime uğrayan şey ahlak değil; insan beynidir. Bu doğrultuda insanların düşünceleri, tavır ve davranışları vs. değişime ve gelişime uğrar. Dikkat edilmesi gereken şey, "ahlak kuralı" olarak dayatılanın toplum tarafından herhangi bir seçilime uğramadan, sadece bireyleri manipüle etmek için var ettikleri bir kural mı; yoksa gerçekten birikimli, memetik seçilimle gelen ve toplumsal düzenleyiciler olan, akla ve mantığa uygun, hayatta kalma ve üreme şansını arttırıcı bir mem mi olduğunu incelemektir. Sonuç olarak bu memler, toplumsal sistemin devamlılığı açısından gereklidir. Aksi halde o sistem zaman içinde çöker ve ortadan kalkar. Bahsettiğim belirli ahlak kuralları değil değişkende olsa herhangi bir biçimde ahlak arayışı. Yani bazı şeylere iyi veya kötü değer yükleme davranışı. Birine göre zina ölümle sonuçlandırılması gereken kötü bir şeydir bir başkasına göre değeri yoktur vs. Toplumlarda daima bir mekanizma kuruluyor ancak bazı şeyler önemli. Yani koyduğumuz bu kurallara duygusal anlamda sağdık kalıyoruz. Bunun dışında ahlakın tabanı olan bazı mekanizmalar var empati duygusu gibi. .(Dinlerde daha önce ki ahlak kurallarını takip etmekte) Link to post Sitelerde Paylaş
Strong Materyalist 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi (düzenlendi) Bahsettiğim belirli ahlak kuralları değil değişkende olsa herhangi bir biçimde ahlak arayışı. Yani bazı şeylere iyi veya kötü değer yükleme davranışı. Birine göre zina ölümle sonuçlandırılması gereken kötü bir şeydir bir başkasına göre değeri yoktur vs. Toplumlarda daima bir mekanizma kuruluyor ancak bazı şeyler önemli. Yani koyduğumuz bu kurallara duygusal anlamda sağdık kalıyoruz. Bunun dışında ahlakın tabanı olan bazı mekanizmalar var empati duygusu gibi. .(Dinlerde daha önce ki ahlak kurallarını takip etmekte) Ulan matematik diye bir şey var Eğer çocuk öldürmek kötü diyorsan ve ilan ediyorsan bu yapmış olduğun tespiti bir çarkıfelek çemberinin bir dilimi ilan edersin Bu çember 1 derecelik açıda duruyor ve orası çocuk öldürmeyi yasaklıyor diyorsun Ama bu çember hareketli. İnsan çocuk öldürmeyi yasakladığı durumdan uzaklaşıyor ve bir bakmışsın 350.dereceye çeviriyor çarkıfeleği ve çocuk öldürmeyi yapılabilir kılıyor Bu hareketli çember 360 derece dönebiliyorsa O zaman ahlak geçersiz Ahlak çarkıfelek gibidir Dilimin birini ok işaretine getirirsin Mesela adam öldürülmez, aile içinde seks yapılmaz vs diye Ama o çember dönüyor ve yapılmaz dediklerin yapılabilir oluyor 360 derece dönebilen ve değişebilen bir anlayış yok hükmündedir. Bir şey eğer 360 derece dönebiliyorsa onu bağlayan ve sınırlayan eklemler, mekanizmalar yoktur Biraz teknik düşünsene Neyin peşindesin? Her türlü olarak bu ahlak saçmalık çıkıyor işte. Ağustos 1, 2015 tarihinde Strong Materyalist tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NekroManyaK 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Bahsettiğim belirli ahlak kuralları değil değişkende olsa herhangi bir biçimde ahlak arayışı. Yani bazı şeylere iyi veya kötü değer yükleme davranışı. Birine göre zina ölümle sonuçlandırılması gereken kötü bir şeydir bir başkasına göre değeri yoktur vs. Toplumlarda daima bir mekanizma kuruluyor ancak bazı şeyler önemli. Yani koyduğumuz bu kurallara duygusal anlamda sağdık kalıyoruz. Bunun dışında ahlakın tabanı olan bazı mekanizmalar var empati duygusu gibi. .(Dinlerde daha önce ki ahlak kurallarını takip etmekte) Bazı şeylere iyi veya kötü değer yükleme davranışı, toplumsal sistemin bir gerekliliğidir. Koyulan kurallara duygusal anlamda sadık kalınıyorsa, o dinsel bir ahlaktır. Dinlerin ahlak anlayışı; oluşturulduğu toplumun -o dönemdeki- değerlerinin, bakış açılarının, genel fikir ve düşüncelerinin sabitleştirilmesi ve kutsallaştırılmasıdır. Hiçbir ahlak yasası evrensel ya da sabit boyutta değildir. Ahlaksızlık olarak nitelendirilen herhangi bir olay veya durum, zaman içinde ya da farklı koşullar altında meşru hale gelebilir. Strong Materyalist bu durumu mantıklı bir şekilde açıklamış. Link to post Sitelerde Paylaş
depresyon_ 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Ulan matematik diye bir şey var Eğer çocuk öldürmek kötü diyorsan ve ilan ediyorsan bu yapmış olduğun tespiti bir çarkıfelek çemberinin bir dilimi ilan edersin Bu çember 1 derecelik açıda duruyor ve orası çocuk öldürmeyi yasaklıyor diyorsun Ama bu çember hareketli. İnsan çocuk öldürmeyi yasakladığı durumdan uzaklaşıyor ve bir bakmışsın 350.dereceye çeviriyor çarkıfeleği ve çocuk öldürmeyi yapılabilir kılıyor Bu hareketli çember 360 derece dönebiliyorsa O zaman ahlak geçersiz Ahlak çarkıfelek gibidir Dilimin birini ok işaretine getirirsin Mesela adam öldürülmez, aile içinde seks yapılmaz vs diye Ama o çember dönüyor ve yapılmaz dediklerin yapılabilir oluyor 360 derece dönebilen ve değişebilen bir anlayış yok hükmündedir. Bir şey eğer 360 derece dönebiliyorsa onu bağlayan ve sınırlayan eklemler, mekanizmalar yoktur Biraz teknik düşünsene Neyin peşindesin? Her türlü olarak bu ahlak saçmalık çıkıyor işte. ''Bahsettiğim belirli ahlak kuralları değil değişkende olsa herhangi bir biçimde ahlak arayışı. '' diye belirttiğim halde neden ezberden konuştuğunu anlayamadım. Bu birincisi. Pek çok test suça yatkın kişilerin empatisi duyusunun eksik olduğunu gösteriyor. Yalan mı söylüyorum? Psikopatları normal insanlardan ayıran temel özellik sırf başka şeyler kabullenmeleri mi? Gayette beyinlerinin farklı olduğu anlaşılabiliyor. Kendi düşünceme geleyim, ahlakın ortaya çıkışını doğal bir şey olarak görüyorum ancak ahlak nedir meselesi karışır. Benim için sadece değerler atfedilmiş şeylerdir gerçekte var olmadıklarını bende biliyorum toplumlarda çoğunlukla kendiliğinden ortaya çıkmış kabullenmeler. Ancak bunun kesinlikle bir temeli var ve üstünde durduğum şey empati bence kilit özellik taşıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
Strong Materyalist 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi ''Bahsettiğim belirli ahlak kuralları değil değişkende olsa herhangi bir biçimde ahlak arayışı. '' diye belirttiğim halde neden ezberden konuştuğunu anlayamadım. Bu birincisi. Pek çok test suça yatkın kişilerin empatisi duyusunun eksik olduğunu gösteriyor. Yalan mı söylüyorum? Psikopatları normal insanlardan ayıran temel özellik sırf başka şeyler kabullenmeleri mi? Gayette beyinlerinin farklı olduğu anlaşılabiliyor. Kendi düşünceme geleyim, ahlakın ortaya çıkışını doğal bir şey olarak görüyorum ancak ahlak nedir meselesi karışır. Benim için sadece değerler atfedilmiş şeylerdir gerçekte var olmadıklarını bende biliyorum toplumlarda çoğunlukla kendiliğinden ortaya çıkmış kabullenmeler. Ancak bunun kesinlikle bir temeli var ve üstünde durduğum şey empati bence kilit özellik taşıyor. Psikopatlar ve sosyopatlar farklı. Onların psikolojisi karşıdaki insanı olduğu gibi kabul edemiyor. Senin karşısında oturur vaziyette, normal yüz hatlarınla, normal ifadelerle konuşmanı kabul edemiyor onlar Seni o yüzden ağlayan, yalvaran, korkan, ezik ve hiç bir şey yapamayan bir et kütlesine dönüşmeni istiyorlar Bu isteklerini yerine getirirken de senin durumunu insani bir şekilde akıllarında canlandıramıyorlar Çünkü akılları birinci istekle meşgul. Bu durum farklı bir şey. Sadece kabullenmekle ilgili değil. Hile yapıyorsun Ahlakın ortaya çıkışını doğal görüyorum diyorsun. Doğal bir mekanizması yok. Senin vücuduna giren besinlerle oluşmuyor, genlerden de gelmiyor Sadece iletişim ve etkileşimle oluşuyor. Eğer ahlak doğalsa, masallar da gerçektir Link to post Sitelerde Paylaş
SUPERULLAH 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Canım cezalandırmak istedigi icin cezalandiririm! Yani neymis, senin eylemlerin de hicbir hakli gerekceye dayanmiyormus. Anlattigin hersey fasa fiso yani Milletin keyfinin kahyasi misin, onlar da senin gibi sacmalamak istiyor,sana ne oluyor hahahah Link to post Sitelerde Paylaş
SUPERULLAH 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Hile yapıyorsun Ahlakın ortaya çıkışını doğal görüyorum diyorsun. Doğal bir mekanizması yok. Senin vücuduna giren besinlerle oluşmuyor, genlerden de gelmiyor Sadece iletişim ve etkileşimle oluşuyor. Eğer ahlak doğalsa, masallar da gerçektir Hala ayni terane, biri de cikip demiyor ki Genetik evrimin, memetik evrimden ustunlugu nerden geliyor? Ahlak genlerden degilde, beyindeki sinapslar ve nöron aglarinda kayitli olan memetik verilerden geliyor olsa ne olur? Dna kodlarinin memetik kodlardan ne ustunlugu var ki, onlarin kopyalanmasi daha onemli olsun Ben ahlakin kopyalanip cogalmasini istiyorsam, kim bana bunun yanlisligini temelendirebilir? Bana bunun cevabini verebilecek olan bir ateist yok mu? Link to post Sitelerde Paylaş
zeus- 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi Evrimsel süreç denen şey sadece biyonik makinelerin üremesi değildir. Birde kültürel evrim vardır. Evrimsel süreçte din, ahlak, kültür gibi kavramlarada yer vardır.Dawkins'e göre nesiller değiştikçe, kültürel ve sosyal içerik bir sonraki nesle memler tarafından aktarılmaktadır. Bu tıpkı biyolojik içeriğin DNA tarafından aktarılması gibidir. Fakat memler, DNA gibi mikroskop altında görülebilen somut bilgi kodları değil, daha çok soyuttur. Bu bakımdan sosyolojik gen denebilir. Link to post Sitelerde Paylaş
Strong Materyalist 0 Ağustos 1, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Ağustos 1, 2015 gönderildi (düzenlendi) Hala ayni terane, biri de cikip demiyor ki Genetik evrimin, memetik evrimden ustunlugu nerden geliyor? Ahlak genlerden degilde, beyindeki sinapslar ve nöron aglarinda kayitli olan memetik verilerden geliyor olsa ne olur? Dna kodlarinin memetik kodlardan ne ustunlugu var ki, onlarin kopyalanmasi daha onemli olsun Ben ahlakin kopyalanip cogalmasini istiyorsam, kim bana bunun yanlisligini temelendirebilir? Bana bunun cevabini verebilecek olan bir ateist yok mu? Sana cevap vermeyişimin nedeni cevabımın olmaması değil Yavşak herif Bak bu son dürüst yazışım sana Madde madde anlatacağım 1- Materyalist bir bilinçte kesinlik hakimdir. Bu kesinliği hiç kimsenin söyleyeceği veya ileri süreceği bir düşünce ya da argüman bozamaz Aksine hepsi bu kesinliğin altında bir çocuk söyleşisi gibi kalır Bunun da öyle saçma bir inanç temeli yok Ben gerçekliğe hakimim geri zekalı. Kafamda bütün bu evrenin iskelet şeması var Bu şema içerisinde bilimin katettiği yol da sadece parçaların ortaya çıkarılması Yani ben bir tarlanın yapısına sahibim Bilimsel tüm gelişmeler de bu tarlanın içindeki hasatlardır Bu hasartların hiç birisi tarla dışından olamaz Senin bu bilinç seviyesine dair bir fikrin veya canlandırman yok O yüzden geride kalıyorsun O yüzdne sana küfrediyorum Çünkü ben sen de dahil tüm inanırlarla konuşurken eşekle konuşurmuş gibi oluyorum Dünyada eşek anırmasını duyurma özgürlüğü yaratmış olabilirsiniz Anırmalarınız benim ağzımdan çıkan seslerle eşit değere sahiptir diye kararlar çıkartmış ve baskı tehdit ile gerçek ile eşek anırmasını eşit yapmış olabilirsiniz Ama bu seni haklı yapmıyor Sen sadece atalarının kestiği aldığı kellelerle edinilen bir hareket alanını kullanıyorsun O yüzden bir daha sakın sen benle eşitmişsin gibi davranma yavşak seni. Sen gerçekliği algılayamayan bir hastasın 2- Sahip olduğun hastalığın en belirgin özelliği virüslerdeki bölünme ve birlikte organizmaya saldırma davranışıyla benzeşiyor Senin sahip olduğun inanç hastalığında duyduğun veya gördüğün herşeyin çoğu zaman tam zıttını yaratıyorsun Mesela beyaz duyduysan siyahı da ortaya atıyorsun Uzun duyduysan kısayı da ortaya atıyorsun Büyük duyduysan küçüğü de ortaya atıyorsun Sonra her ikisine birden anlamsızlaştırma inancını uyguluyorsun. Senin hastalığın asla tek başına bir kavramla çalışmaz Burada duyacağın her şeyin tam zıttını düşüneceksin Ortada öldürmek olursa, öldürmemeyi de birlikte düşüneceksin Yaşamak olursa ölmeyi de birlikte düşüneceksin Bu böyle bir inanç hastalığı Ve çocuk gibi kaldığından seninle konuşmak istemiyorum bu konuda Çünkü senin bu hastalıktan kurtulma olasılığın yok Çünkü sen Agnostik değilsin Sen nihilistsin Nihilizme sadece idealizmle ilgili şeyleri çekmemişsin (Nietzsche sadece idealist kavramlara odaklanırdı o halde bile bu ikilemlendirme işinden sağ çıkamadı) Sen materyalizme de bulaşmışsın ve ondan da bağlı kavramları çekiyorsun Bütün bir girdap gibi. O yüzden de şimdi tutunacak hiç bir gerçeklik referansın kalmamış. Bunun sonu senin için çok kötü bitecek. Sen sadece dengim değilsin Bilgin olsun Bunu narsizm belirtileriyle söylemiyorum Bir inekle karşılaşan bir düşünür gibi söylüyorum. İnekle düşünce oyununu ben kazanırım İnekle oynanacak satrancı ben kazanırım Bunun alternatifi olamaz Olmaz. Şimdi siktir git Ağustos 1, 2015 tarihinde Strong Materyalist tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Ağustos 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 2, 2015 gönderildi Yani neymis, senin eylemlerin de hicbir hakli gerekceye dayanmiyormus. Anlattigin hersey fasa fiso yani Milletin keyfinin kahyasi misin, onlar da senin gibi sacmalamak istiyor,sana ne oluyor hahahah Eylemlerim genlerime,geçmişime ve çevreme bağlı..Mesela senin ağzını burnunu kırmak isteyip,bunu yapmıyorsam,mutlaka bir nedenim vardır..Bu neden de genlerim,geçmişim ve çevremden aldıklarımdır..Kapiş.. Link to post Sitelerde Paylaş
Adelia 0 Ağustos 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 2, 2015 gönderildi Anlatamıyorum..Kabahat benim..Mesajlarımı iyi derliyemiyorum.. İyi ve kötü kavramlarını kabul ediyorum ama ahlakı kabul etmiyorum..Bu şuna benziyor..Sevgiyi kabul ediyorum ama aşkı kabul etmiyorum.. Ahlak,tıpkı aşk gibi uydurulmuş içi boş bir kavramdır.. Neyin iyi,neyin kötü olduğuna ise kendim karar veriyorum ama aslında bu seçimi bana yaptıran genlerim,geçmişim ve çevremdir.. Doğada tabi ki iyi ve kötü gibi kavramlar yok..Tabi ki bu kavramları da yaratan biziz ama iyi olmak ile ahlaklı olmak farklı şeylerdir.. Ahlak,bir genellemedir..İyilik ise,toplumsal/kültürel/genetik bir olgudur.. Aşkta bir genellemedir..Tanrı'da bir genellemedir..Bu kavramlar bir zırvadır.. İyi ve kötü kavramları ahlakın öğeleri değil mi ? Bence siz daha fazla yazmayın ! Bu ayette aslında onu demek istemiyor diyen bir müslümandan farkınız kalmadı ! Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Ağustos 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ağustos 2, 2015 gönderildi İyi ve kötü kavramları ahlakın öğeleri değil mi ? Bence siz daha fazla yazmayın ! Bu ayette aslında onu demek istemiyor diyen bir müslümandan farkınız kalmadı ! Ahlak bir genellemedir,içerisinde iyilik-kötülük-tevazu..vb vardır.. Armut ismini bir meyveye koyan sizsiniz..Aslında armut diye birşey yok ama armutun kendisi var.. Ahlak ismini iyiliğe/doğruluğa koyan sizsiniz..Aslında ahlak diye birşey yok ama iyilik/doğruluk var.. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts