Jump to content

Başörtüsü tartışmasına nokta koyacak hadis..


Recommended Posts

Hz.Aişe rivayet ediyor;

Rasulullah ''İnsanlar kıyamet gününde baş açık,yalın ayak ve sünnetsiz olarak bir arada toplanacaklardır..''buyurmuştu..Bende ''Ey Allah'ın Rasulü,kadınlar ve erkekler bir arada ve birbirlerine bakarak mı?'' diye sordum..Şöyle cevap verdi;

''Ey Aişe!O gün,herkesin birbirine bakmaktan daha dehşetli ve önemli işleri vardır..''

İbn Mace,Zühd;33

**********

Var mı söylenecek birşey?

Yok..

Müslümansan,kadınsan başını kapatacaksın..Bitti..!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanı örtünmeye teşvik etmek, onu daha da dindarlaştırır. örtününce zihni bulunduğu duruma uyum sağlamaya başlar. bu ona iyi birşeymiş gibi gelir.

Bu tarz forumlarda yapılan hatalardan biri de budur; Tersine, kadınlar açılmaya teşvik edilmeli ki tabularını yıkabilsin...

ne kadar açılırsa, bunun doğal bir hak olduğunu o derece kolay anlayabilir hale gelecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hz.Aişe rivayet ediyor;

Rasulullah ''İnsanlar kıyamet gününde baş açık,yalın ayak ve sünnetsiz olarak bir arada toplanacaklardır..''buyurmuştu..Bende ''Ey Allah'ın Rasulü,kadınlar ve erkekler bir arada ve birbirlerine bakarak mı?'' diye sordum..Şöyle cevap verdi;

''Ey Aişe!O gün,herkesin birbirine bakmaktan daha dehşetli ve önemli işleri vardır..''

İbn Mace,Zühd;33

**********

Var mı söylenecek birşey?

Yok..

Müslümansan,kadınsan başını kapatacaksın..Bitti..!

hala hadislere inanan insanlar

1.işid

2.saf cahil müslümanlar

3.ateistler

yok böyle bir ayet kurandan ayet yok mu kardeşim

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarda kastettiğim "islamda başörtüsü yok" deyin, anlamında bir tavsiye değil.

Mesela "islam güzel birşey ise örtün" demek yerine, şeriat ülkelerinde veya dindar ortamlarda, sosyal hayatı yokedilen kadınlardan bahsedilerek, kendisini onların yerine koyması istenmeli.

İşte bu empatiyi yapabilmesi için de, zaten mümkün olduğunca ferah giyinmeye ve yaşamaya alışmış olması gerekiyor. Yani doğal haklarının farkında olmalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hala hadislere inanan insanlar

1.işid

2.saf cahil müslümanlar

3.ateistler

yok böyle bir ayet kurandan ayet yok mu kardeşim

http://www.kuranmeali.tv/24/31

Burada başörtüsüyle ilgili genel anlam, yakalara/göğüs yırtmaçlarına örtülmek zorunda olduğudur. Birkaç tane ayeti bükmeye çalışan ilahiyatçı da başörtüsü değil örtü diyor. Ancak burada bir soru vardır: Ne örtüsü? Masa örtüsü olamayacağına göre başörtüsüdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hala hadislere inanan insanlar

1.işid

2.saf cahil müslümanlar

3.ateistler

yok böyle bir ayet kurandan ayet yok mu kardeşim

Kara cahil bedevilerin biri gidiyor, bini geliyor.

Ahzab 59

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini sıkı örtsünler, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor

ve nisâi: ve kadınlar
el mu'minîne: mü'min
yudnîne: sarınsınlar, örtünsünler
aleyhinne: onların üzerine
min celâbîbi-hinne: cilbablarından, dış giysilerinden
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kara cahil bedevilerin biri gidiyor, bini geliyor.

Ahzab 59

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek elbiselerini giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.

Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini sıkı örtsünler, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor

ve nisâi: ve kadınlar
el mu'minîne: mü'min
yudnîne: sarınsınlar, örtünsünler
aleyhinne: onların üzerine
min celâbîbi-hinne: cilbablarından, dış giysilerinden

saygısızılık yapma ben sana karşı cahil kelimesi kullanırsam hoşun gider mi ,

Nur Suresi 31

Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki“hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.

Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen ‘cuub’ kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa’nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak “felyedribne” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan “başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedribne” fiili “salsınlar” manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran’da salsınlar, indirsinler manasında “felyüdnine” kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedribne” fiili yerine “felyüdnine” fiilini kullanabilirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

saygısızılık yapma ben sana karşı cahil kelimesi kullanırsam hoşun gider mi ,

Nur Suresi 31

Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki“hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.

Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen ‘cuub’ kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa’nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak “felyedribne” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan “başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedribne” fiili “salsınlar” manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran’da salsınlar, indirsinler manasında “felyüdnine” kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedribne” fiili yerine “felyüdnine” fiilini kullanabilirdi.

Cahilsiniz ve bunu dile getiriyoruz.

Kuran, Muhammed ya da bu figürü yaratanların, günden güne uydurdukları kurallar, anlattıkları masalların kitabıdır. Bu yüzden, aynı konuda birbirini tutmayan ve sürekli karar değiştiren bir kafanın ürünü olduğu açıktır.

Örneğin enfal 65te sabırlı herbiriniz 10 düşmana bedeldir der, enfal 66da: vazgeçtim, sabırlı herbiriniz 2 düşmana bedeldir der. Bunlar, işine geldiği gibi laf çeviren ve kural değiştiren bir kafayı gösterir. Bunu yüzüne söylediklerinde de, allahına havale eder ve allah isterse bir ayeti başka bir ayetle değiştirir (bakara 106) der.

Bu yüzden, ahzab 59 da, nur 31 de kadınları kapatma sürecinin yapı taşlarıdır. Bu süreçte, örneğin: kadınları evde oturmaya zorlayan ahzab 33 gibi ayetler de vardır.

Şimdi, cehaletinizin üzerine, bir de bönlüğünüzü ekleyelim.

Diyelim ki: yukardaki gerçeği görmüyor veya görmek istemiyor; kuranın günden güne kafasına ve arzularına göre kurallar uyduran bir ya da birkaç arabın zırvası olduğunu kabul etmiyorsunuz.

Ahzab 59 ayetini getirdim önünüze, nur 31i anlatıyorsunuz. Bir kuran ayeti veriyoruz, hayır bu doğru değil deyip başka bir kuran ayeti öne sürüyorsunuz. İki ayet de sizin uyduruk kitabınızdan. Yani, yanlışlamaya çalıştığınız hüküm de sizin inandığınız uyduruk kitaptan. Tam olarak ne durumda olduğunuzun farkında mısınız? Şu an bizimle değil, kendi uyduruk kitabınızla tartışıyor ve ona bazı hükümlerinin işinize geldiğini, bazılarının gelmediğini ve bu yüzden onları iplemediğinizi anlatmaya çalışıyorsunuz. Gülünç müsünüz?

tarihinde bir_akil_insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanı örtünmeye teşvik etmek, onu daha da dindarlaştırır. örtününce zihni bulunduğu duruma uyum sağlamaya başlar. bu ona iyi birşeymiş gibi gelir.

Bu tarz forumlarda yapılan hatalardan biri de budur; Tersine, kadınlar açılmaya teşvik edilmeli ki tabularını yıkabilsin...

ne kadar açılırsa, bunun doğal bir hak olduğunu o derece kolay anlayabilir hale gelecektir.

Biz gerçekleri söyleyelim,kim ne yaparsa yapsın..

hala hadislere inanan insanlar

1.işid

2.saf cahil müslümanlar

3.ateistler

yok böyle bir ayet kurandan ayet yok mu kardeşim

Saf ve cahil değilsin demek :D

Herhangi bir konuda Kuran'dan ayet yoksa,ne olacak?

Cehaletin batsın seninde..

Bu hadis,inkar edilemez bir hadis..Kütübi sittede geçen bir hadis..Yani ayetle aynı kategoride..!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz gerçekleri söyleyelim,kim ne yaparsa yapsın..

Saf ve cahil değilsin demek :D

Herhangi bir konuda Kuran'dan ayet yoksa,ne olacak?

Cehaletin batsın seninde..

Bu hadis,inkar edilemez bir hadis..Kütübi sittede geçen bir hadis..Yani ayetle aynı kategoride..!

allah insan akıl vermiştir kuranda geçmiyorsa akılla doğru bulunmalı .devletler halklar için en iyisini zaten bulmuşlardır.iran anayasası hem kuran dan hem modern anayasadan faydalanılmıştır.hadislerin %90 u uydurmadır .islam dünyasının içindeki cehalet kuran yeter diyememeleridir.bakın bu hadisler yüzünden kuran ın yanlış çevrirmesine neden oluyor.

başörtüsü konusuna gelirsek

geleneksel din anlayışı en çok kadınlarla ilgili konularda dine ilaveler yapmıştır . Kadını köleden beter yapan, kadının erkek egemen toplumda sadece ev işinde ve cinsellikte kullanılmasını, hiçbir alanda kadına hak tanınmamasını savunan izahlar; toplum nezdinde kabul görsünler diye uydurma hadislere ve mezhep izahlarına dayandırılmış ve bu bakış açısı topluma “din” diye yutturulmaya çalışılmıştır. Saf dindar kadınların birçoğu, Kuran’ın anlattığı İslam ile bu uydurmaları ayırt edemedikleri için Allah’ın rızasını umarak bu uydurmalara göre yaşamaya çalışmış ve kendilerini gelenekçi erkeklerin sınırlarını çizdiği kapkara bir dünyada bulmuşlardır.

kadınları aşılayan örnek bir hadis:

ocanın vücudu irin ile kaplı dahi olsa ve karısı onu yalayarak temizlese, yine de kocasının hakkını ödemiş olmaz.
İbni Hacer El Heytemi 2/121; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 5/239
Ey kadınlar! Eğer kocalarınızın size olan haklarını bilseydiniz, ayaklarının tozunu yüzlerinizle silerdiniz.
Hafız Zehebi, Büyük Günahlar
KURAN DA kadınlarla ilgili ayetler
Mü'min erkekler ve mü'min kadınlar birbirlerinin velileridirler. İyiliği emreder, kötülükten sakındırırlar, namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve Allah'a ve Resûlüne itaat ederler. İşte Allah'ın kendilerine rahmet edeceği bunlardır. Şüphesiz, Allah, üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (Tevbe Suresi, 71)
Allah'ın kendisiyle kiminizi kiminize göre üstün kıldığı şeyi (malı) temenni etmeyin. Erkeklere kazandıklarından pay (olduğu gibi), kadınlara da kazandıklarından pay vardır. Allah'tan onun fazlını (ihsanını) isteyin. Gerçekten, Allah herşeyi bilendir. (Nisa Suresi, 32)
Şüphesiz, Müslüman erkekler ve Müslüman kadınlar, mü'min erkekler ve mü'min kadınlar, gönülden (Allah'a) itaat eden erkekler ve gönülden (Allah'a) itaat eden kadınlar, sadık olan erkekler ve sadık olan kadınlar, sabreden erkekler ve sabreden kadınlar, saygıyla (Allah'tan) korkan erkekler ve saygıyla (Allah'tan) korkan kadınlar, sadaka veren erkekler ve sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkekler ve oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkekler ve (ırzlarını) koruyan kadınlar, Allah'ı çokça zikreden erkekler ve (Allah'ı çokça) zikreden kadınlar; (işte) bunlar için Allah bir bağışlanma ve büyük bir ecir hazırlamıştır. (Ahzab Suresi, 35)
Kuran’ın kadınla ilgili açıklamalarındaki yanlış anlaşılan bilgiler ilk insanlar Adem ve Havva ile ilgili konulardan başlar. Kuran’ın hiçbir yerinde Havva’nın Adem’i kandırdığı ve günaha soktuğu şeklinde bir izah yoktur. Araf Suresi 11. ve 28. ayetlerin arasını okursak; Adem ile Havva’nın her ikisini birden kandıranın şeytan olduğunu görürüz. Bu arada kadının, erkeğin kaburga kemiğinden yaratıldığına dair izah da Kuran’da yer almaz.
Kuran’la ilgili yanlış iddialardan biri Kuran’ın erkeklere hitap ettiğidir. Kuran ayetlerinin % 90’dan fazlası genele; yani erkek ve kadın karışık olarak tüm insanlara veya inananlara hitap eder. Bunun yanında sadece Peygamberimiz’e, sadece kadınlara, sadece erkeklere hitap eden ayetler de vardır. Kuran’ı insanlara ulaştıran Peygamberimiz erkektir ve erkekler topluluğunun bir alt kümesidir.
Erkeklere hitap eden bazı ayetlerdeki üslup, bu nokta gözönünde bulundurularak okunursa daha iyi anlaşılır. Kuran’ı eline alıp okuyan herhangi bir kişi, Kuran’ın genele hitabını, sadece bir cinse hitap etmediğini rahatça anlar. Kuran’ı şarkı kitabı gibi okuyan veya hiç okumayanların bu tip iddiaları, mantıksızdır

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanı örtünmeye teşvik etmek, onu daha da dindarlaştırır. örtününce zihni bulunduğu duruma uyum sağlamaya başlar. bu ona iyi birşeymiş gibi gelir.

Bu tarz forumlarda yapılan hatalardan biri de budur; Tersine, kadınlar açılmaya teşvik edilmeli ki tabularını yıkabilsin...

ne kadar açılırsa, bunun doğal bir hak olduğunu o derece kolay anlayabilir hale gelecektir.

kelimesi kelimesine katiliyorum
Link to post
Sitelerde Paylaş

allah insan akıl vermiştir kuranda geçmiyorsa akılla doğru bulunmalı..

Bana tebliğ yapmayın..Bu saçmalıklarınıza tahammül edemem..

Hadis ile ayet aynı şeydir aslında..Bunu bilmiyorsanız,bu sizin cehaletiniz..Hadis olmadan,İslam dini diye birşeyden bahsedemezsiniz..Bu aptalca bana kuran yeter argümanınızı kendinize saklayın..

İslam'ın kadına değer verdiği yalanını da..Burada binlerce kez yazdık ama bitmiyorsunuz işte..Sıfırdan hepinize İslam'ı anlatacak değiliz..Çaba gösterin biraz..

Şöyle ayet yok,hadislerin çoğu palavra diyerek bir halt yaptığınızı sanmayın..Bu halt yemektir..

Kafanız mı karıştı?

Açarsınız Muhammed'in hayatını okursunuz..Eğer biraz kafanız çalışıyorsa,anlarsınız birşeyler..Kafanız basmıyorsa,ciltlerce hadis metinleri,tefsir okusanız da;olmaz zaten..

Bakın,konudaki hadis net..Kadınsanız kapanacaksınız..O kadar..Yok şu ayette şöyle denmiş,yok hocalar yanlış anlamış filan bağlamaz beni..Şu hadisi anlayamayan kafa,gerizekalı kafadır..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana tebliğ yapmayın..Bu saçmalıklarınıza tahammül edemem..

Hadis ile ayet aynı şeydir aslında..Bunu bilmiyorsanız,bu sizin cehaletiniz..Hadis olmadan,İslam dini diye birşeyden bahsedemezsiniz..Bu aptalca bana kuran yeter argümanınızı kendinize saklayın..

İslam'ın kadına değer verdiği yalanını da..Burada binlerce kez yazdık ama bitmiyorsunuz işte..Sıfırdan hepinize İslam'ı anlatacak değiliz..Çaba gösterin biraz..

Şöyle ayet yok,hadislerin çoğu palavra diyerek bir halt yaptığınızı sanmayın..Bu halt yemektir..

Kafanız mı karıştı?

Açarsınız Muhammed'in hayatını okursunuz..Eğer biraz kafanız çalışıyorsa,anlarsınız birşeyler..Kafanız basmıyorsa,ciltlerce hadis metinleri,tefsir okusanız da;olmaz zaten..

Bakın,konudaki hadis net..Kadınsanız kapanacaksınız..O kadar..Yok şu ayette şöyle denmiş,yok hocalar yanlış anlamış filan bağlamaz beni..Şu hadisi anlayamayan kafa,gerizekalı kafadır..

hadis ile ayet farklıdır eğer kuran ı değilde hadisleri seçersen ya cübbeli gibi mal bir hoca olursun yada dinden soğursun .cübbelinin ruh halini çok merak ediyorum :) lan o hadis bataklığında bir insan nasıl dayanabilir.aha bu hadis doğru şu yanlış sonraki gün bu aslında doğru olabilir yok yok kesin doğru mantıklı :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

hadis ile ayet farklıdır eğer kuran ı değilde hadisleri seçersen ya cübbeli gibi mal bir hoca olursun yada dinden soğursun .cübbelinin ruh halini çok merak ediyorum :) lan o hadis bataklığında bir insan nasıl dayanabilir.aha bu hadis doğru şu yanlış sonraki gün bu aslında doğru olabilir yok yok kesin doğru mantıklı :D

Hadi canım..Ergen muhabbetini kaldıramam ben..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamda Başörtüsü

Buluğ çağına ulaşmış tüm müslüman hanımların uygulaması allah tarafından emrolunan ayetlerdir.
Bunu inkar eden (müslüman olduğu halde) kafir olur. zaten müslüman değilse allah, kıyamet gününde onlarla ilgili olacakları yine hazreti kur'an'ın mübarek ayetleri ile bizlere aktarmıştır.

Nur Suresi 31. Ayet - Ve mü’min kadınlara söyle, bakışlarını indirsinler (haramdan sakınsınlar) ve ırzlarını korusunlar. Zahir olan kısımlar (görünen el, yüz ve ayaklar) hariç, ziynetlerini açmasınlar, cezbedici güzelliklerini göstermesinler. Ve başörtülerini yakalarının üzerine koysunlar (örtsünler).

TESETTÜRLE İLGİLİ HADİSLER:

Umeys’in kızı Esma’dan nakledildi. Dedi ki:

Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)’nın evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde Vücudunun her tarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v) onu görünce kalkıp dışarı çıktı.

Hz. Aişe (r.anha) kız kardeşine “buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü” dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye girdi. Hz. Aişe (r. anha minha) niçin kalkıp gittiğini sordu.

Resulüllah (s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi: “Kız kardeşini görmedin mi? Müslüman bir kadın şurasından başkasını gösteremez. (Mecmeu’zzevâid nr:4168)

(Ebu Davûd, Libâs, 31). “Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez

(İbn Mâce, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).

Hz. Âişe (R.anhâ)’dan nakledilen; “Allah Teâlâ erginlik çağına ulaşan kadının namazını başörtüsüz kabul etmez” (İbn Mace, Tahâre, 132; Tirmizî, Salât, 160)hadisi saçları da kapsamına alır.

islam%2Bve%2Bkad%C4%B1n.jpg

islam%2Bve%2Bkad%C4%B1n%2B2.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...