Jump to content

Müslüman Olmaya İkna Edici Cümleler Nelerdir?


Recommended Posts

Görüldüğü gibi ateistler ikna olmamışlar ki ateistler, peki müslümanlar hangi sözlerden ikna olmuşlar?

Mesela ''Dağları yeri sabitlemek için kazık yaptık'' tarzında bir ayet var (artık nekadar tiksindiysem ayetlerden ''Tarzında'')

Dağların depremler sonucu yada volkanik patlamalar sonucu oluştuğunu, afetlerin bir sonucu olduğunu bilen ateist kuranla hayatta ikna olmaz. Bu palavrayı yutmaz, size yutturan nedir bunu? Plakaların çarpışmasıyla oluşmuş dağlara sabitleyici kazık demek ne mecazla açıklanır ne gizli ilimle.

düpedüz şarlatanlık işte.

Bu arada güneş balçığa batmaz, yıldızların sönüp yeryüzüne düşmesi bir tanrı için bile çok ahmakça bir iddia.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 45
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Pascal'ın din üzerine olan olasığından dolayı.

Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.”

Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/din-ilahiyat/135065-pascalin-din-uzerine-olasilik-hesabi.html#ixzz3lvzfcNCc

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanlar için en ikna edici olan "Ya varsa" argümanıdır. Yani açılımlarsak "Ben haksızsam hiçbir kaybım olmayacak, sen haksızsan mahvolacaksın." Tabii bir çok yönleriyle yanlış bir argüman (hatta felsefi açıdan bir 'argüman' değeri bile taşımaz). Asılsız ön kabuller, zımnen kabul edilen dayanaksız ön varsayımlar içeriyor.

tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Herşeyin zatında varolma veya olmama ihtimali eşit desek

Görüyoruzki herşey var

Demek varlığı tercih eden var

Hatta hakikatte yokluk yoktur

Demek varolanların hepsinden öte ve üst bir Varedici var

Ve o tercih eder yaratır

Yok olanı vareder

Bravooo :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Görüldüğü gibi ateistler ikna olmamışlar ki ateistler, peki müslümanlar hangi sözlerden ikna olmuşlar?

Mesela ''Dağları yeri sabitlemek için kazık yaptık'' tarzında bir ayet var (artık nekadar tiksindiysem ayetlerden ''Tarzında'')

Dağların depremler sonucu yada volkanik patlamalar sonucu oluştuğunu, afetlerin bir sonucu olduğunu bilen ateist kuranla hayatta ikna olmaz. Bu palavrayı yutmaz, size yutturan nedir bunu? Plakaların çarpışmasıyla oluşmuş dağlara sabitleyici kazık demek ne mecazla açıklanır ne gizli ilimle.

düpedüz şarlatanlık işte.

Bu arada güneş balçığa batmaz, yıldızların sönüp yeryüzüne düşmesi bir tanrı için bile çok ahmakça bir iddia.

SEKİZİNCİ REŞHA:
Arkadaş! Bilirsin ki, sigara gibi küçük bir âdeti,
birşeyi tiryakisinden ref etmek pek zahmettir.
Hattâ büyük bir hâkim,
büyük bir azimle,
küçük bir kavimde itiyad edilen bir hasleti kaldırmakta
büyük müşkilâta rastgelir.
Halbuki bu zât-ı nuranî,
pek çok âdetleri,
pek çok asabî,
inatçı kavimlerden,
cüz'î bir kuvvetle,
kısa bir zamanda kaldırarak,
yerlerini yüksek, nezih ahlâk ve âdetlerle doldurmuştur.
Evet, Hazret-i Ömer İbnü'l-Hattâb'ın (radıyallahü teâlâ anh)
İslâmiyetten evvel ve sonraki halleri bu meseleye güzel bir misaldir.
Bunun gibi, icraat-ı esasiyesinden binlerce harikalar vardır.
O zâtın, o zamandaki icraatına harika diyoruz.
Acaba bu zamanın yüzlerce feylesofları,
o zamanda,
o vahşet-âbâd cezireye gidip,
pek uzun zamanlarda o vahşîleri ıslah için çalışsalar,
o zât-ı mürşidin bir senede muvaffak olduğu kadar,
onlar elli senede muvaffak olabilirler mi?
Hâşâ!
(mesnevii nuriye)
---
birden çok cümle oldu ama idare edin :)
Link to post
Sitelerde Paylaş
SEKİZİNCİ REŞHA:
Arkadaş! Bilirsin ki, sigara gibi küçük bir âdeti,
birşeyi tiryakisinden ref etmek pek zahmettir.
Hattâ büyük bir hâkim,
büyük bir azimle,
küçük bir kavimde itiyad edilen bir hasleti kaldırmakta
büyük müşkilâta rastgelir.
Halbuki bu zât-ı nuranî,
pek çok âdetleri,
pek çok asabî,
inatçı kavimlerden,
cüz'î bir kuvvetle,
kısa bir zamanda kaldırarak,
yerlerini yüksek, nezih ahlâk ve âdetlerle doldurmuştur.
Evet, Hazret-i Ömer İbnü'l-Hattâb'ın (radıyallahü teâlâ anh)
İslâmiyetten evvel ve sonraki halleri bu meseleye güzel bir misaldir.
Bunun gibi, icraat-ı esasiyesinden binlerce harikalar vardır.
O zâtın, o zamandaki icraatına harika diyoruz.
Acaba bu zamanın yüzlerce feylesofları,
o zamanda,
o vahşet-âbâd cezireye gidip,
pek uzun zamanlarda o vahşîleri ıslah için çalışsalar,
o zât-ı mürşidin bir senede muvaffak olduğu kadar,
onlar elli senede muvaffak olabilirler mi?
Hâşâ!
(mesnevii nuriye)
---
birden çok cümle oldu ama idare edin :)

,

Muhterem, radıyallahü teâlâ anh diye bişey yoktur. radıyallu anh (R.A) denir ona. Allaha "teala" denir.Sonuna da celle celalühü (c.c) eklenir. Ne idüğü belirsiz bir arap salağına "TEALA demene çok şaşırdım. :) :)

Ve sana bir soru;

- Burada ki amacın ne? Bize bir şey anlatmak ise, fettullah efendinin yazdığı abuk subuk kitaplardan yaptığın alıntılarla mı yapacaksın bunu?

- Hadi başka bir şey bilmiyorsun diyelim, neden kimsenin anlamadığı bir dilde yazıyorsun? Biz burda çince mi yazıyoruz?

Yoksa sende mi ""o kelimelerin türkçe'de karşılığı yok"" diyen cahillerdensin?

Hadi velevki yok, bizim dilimizde karşılığı olmayan birşeyi biz nasıl anlayacağız?

Ayrıca 8. reşha ne amk :) reşo ağa sandım ilk başta ha 8 olmuş ha 69 olmuş fark eder mi?

Türküz olum biz adam gibi yaz yazacaksan

tarihinde Cilehane tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

,

Muhterem, radıyallahü teâlâ anh diye bişey yoktur. radıyallu anh (R.A) denir ona. Allaha "teala" denir.Sonuna da celle celalühü (c.c) eklenir. Ne idüğü belirsiz bir arap salağına "TEALA demene çok şaşırdım. :) :)

Ve sana bir soru;

- Burada ki amacın ne? Bize bir şey anlatmak ise, fettullah efendinin yazdığı abuk subuk kitaplardan yaptığın alıntılarla mı yapacaksın bunu?

- Hadi başka bir şey bilmiyorsun diyelim, neden kimsenin anlamadığı bir dilde yazıyorsun? Biz burda çince mi yazıyoruz?

Yoksa sende mi ""o kelimelerin türkçe'de karşılığı yok"" diyen cahillerdensin?

Hadi velevki yok, bizim dilimizde karşılığı olmayan birşeyi biz nasıl anlayacağız?

Ayrıca 8. reşha ne amk :) reşo ağa sandım ilk başta ha 8 olmuş ha 69 olmuş fark eder mi?

Türküz olum biz adam gibi yaz yazacaksan

imam hatipli adamsın anlamıyormusun ne dediğini ?yoksa egonu tatmin etmek için mi imam hatipli ateistim diyorsun !!!

Link to post
Sitelerde Paylaş

imam hatipli adamsın anlamıyormusun ne dediğini ?yoksa egonu tatmin etmek için mi imam hatipli ateistim diyorsun !!!

Güzel kardeşim,

1. laf söylemek için ileti yazmayın, okuyun anlayın önce.

Arap özentiliği yapmanın alemi yok, müslüman olsanda yok. Ekmeğini yediğin vatanının dilinden mi utanıyorsun sen?

2. Bu arada imam hatipte arapça öğrettiler bize "osmanlıca" değil. O zamanlarda hiçbir yerde öğretilmezdi o çakma dil.

Fettoşun şakirtleri kullanır o dili

3. Burası artislik yapma yeri değil, bilgi paylaşma yeri. Amacı paylaşım olan insan herkesin anlayacağı dilde yazar.

4. sizin klasik bir lafınız var" atatürk 1 gecede harf devrimi yaptı cahil kaldık" diye. sizi gidi cahiller siz ne ara aydınlandınız da ahkam kesiyorsunuz burada?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ey insan!

Bil ki, insanların ağzından çıkan ve dinsizliği işmam eden dehşetli kelimeler var.

Ehl-i iman, bilmeyerek istimal ediyorlar.

Mühimlerinden üç tanesini beyan edeceğiz:


Birincisi: "Evcedethü-l esbab" Yani, "esbab bu şey'i icad ediyor."

İkincisi: "Teşekkele binefsihi" Yani, "kendi kendine teşekkül ediyor, oluyor, bitiyor."


Üçüncüsü: "İktezathü-t tabiat" Yani, "tabiîdir, tabiat iktiza edip icad ediyor."


Evet madem mevcudat var ve inkâr edilmez.

Hem her mevcud san'atlı ve hikmetli vücuda geliyor.

Hem madem kadîm değil, yeniden oluyor.

Herhalde ey mülhid!

Bu mevcudu, meselâ bu hayvanı ya diyeceksin ki,

1-esbab-ı âlem onu icad ediyor; yani esbabın içtimaında o mevcud vücud buluyor..

2-veyahud o kendi kendine teşekkül ediyor..

3-veyahud tabiat muktezası olarak, tabiatın tesiriyle vücuda geliyor..

4-veyahud bir Kadîr-i Zülcelal'in kudretiyle icad edilir.

Madem aklen bu dört yoldan başka yol yoktur,

evvelki üç yol muhal, battal, mümteni', gayr-ı kabil oldukları kat'î isbat edilse;

bizzarure ve bilbedahe dördüncü yol olan tarîk-i vahdaniyet, şeksiz şübhesiz sabit olur.

....

....

(Devamı için bknz Tabiat risalesi lemalar kitabı 178.sf)


-----------



Bediüzzaman dinsizliği savunanların en çok başvurduğu yaradılış senaryolarının

nekadar batıl ve saçma olduğunu isbat ederek

aklen mantıken dinsizlik iddialarını çürütüyor

batıl batttal gayri kabil (imkansız) olan ilk 3 yolun herbiri için 3 misalle izah ediyor

toplam 9 örnekle konuyu pekiştiriyor

sonuçta

bizzarure ve bilbedahe dördüncü yol olan tarîk-i vahdaniyet,

şeksiz şübhesiz sabit oluyor

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...