bozi 0 Oluşturuldu: Eylül 1, 2015 Raporla Share Oluşturuldu: Eylül 1, 2015 Görüldüğü gibi ateistler ikna olmamışlar ki ateistler, peki müslümanlar hangi sözlerden ikna olmuşlar? Mesela ''Dağları yeri sabitlemek için kazık yaptık'' tarzında bir ayet var (artık nekadar tiksindiysem ayetlerden ''Tarzında'') Dağların depremler sonucu yada volkanik patlamalar sonucu oluştuğunu, afetlerin bir sonucu olduğunu bilen ateist kuranla hayatta ikna olmaz. Bu palavrayı yutmaz, size yutturan nedir bunu? Plakaların çarpışmasıyla oluşmuş dağlara sabitleyici kazık demek ne mecazla açıklanır ne gizli ilimle. düpedüz şarlatanlık işte. Bu arada güneş balçığa batmaz, yıldızların sönüp yeryüzüne düşmesi bir tanrı için bile çok ahmakça bir iddia. Link to post Sitelerde Paylaş
bozi 0 Eylül 2, 2015 gönderildi Yazar Raporla Share Eylül 2, 2015 gönderildi İkna edici tek bir cümlesini bulamadınız mı? Link to post Sitelerde Paylaş
agnostik_muro 0 Eylül 2, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2015 gönderildi Ben hemen söyliyim.Bir pilot kalem kendi kendine olamadığına göre insanlık hiç olamaz.O yüzden insanı allah yarattı.Buda youtube linki watch?v=XaABhHKus1s Bu video sayesinde müslüman olanlar bile varmış Link to post Sitelerde Paylaş
ateistdusunce 0 Eylül 2, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2015 gönderildi Ben buldum 1400 senedir kullanılan bir cümle. Ya musluman ol yada öl Link to post Sitelerde Paylaş
Türk Torunu 0 Eylül 2, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 2, 2015 gönderildi Ya varsa? Nolur nolmaz gtümüzü sağlama alalım. Link to post Sitelerde Paylaş
Mindsurfer 0 Eylül 4, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 4, 2015 gönderildi Müslümanlık konusunda ikna edici olan, çoğunluğu müslüman olan bir ülkede doğmuş olmak, ailesinden ve büyüklerinden böyle öğrenmiş olmaktır. Link to post Sitelerde Paylaş
denizi bölen musa 0 Eylül 16, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 16, 2015 gönderildi Pascal'ın din üzerine olan olasığından dolayı. Ölümden sonra insanın ruhunun yaşamasının veya her hangi bir şekilde bir hayat olmasının olasılığı ne kadar az olursa olsun, Pascal’ın dine bağlı bir hayat yaşamasından beklediği getiri, yine de dünyevi zevklerle hedonistik bir yaşam sürüp de sonsuza dek lanetlenmeyi göze alacağı bir durumun getirisinden daha büyüktür.” Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/din-ilahiyat/135065-pascalin-din-uzerine-olasilik-hesabi.html#ixzz3lvzfcNCc Link to post Sitelerde Paylaş
analiz 0 Eylül 16, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 16, 2015 gönderildi Yanacaksin Link to post Sitelerde Paylaş
Tasvir-i Efkar 0 Eylül 16, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 16, 2015 gönderildi (düzenlendi) Müslümanlar için en ikna edici olan "Ya varsa" argümanıdır. Yani açılımlarsak "Ben haksızsam hiçbir kaybım olmayacak, sen haksızsan mahvolacaksın." Tabii bir çok yönleriyle yanlış bir argüman (hatta felsefi açıdan bir 'argüman' değeri bile taşımaz). Asılsız ön kabuller, zımnen kabul edilen dayanaksız ön varsayımlar içeriyor. Eylül 16, 2015 tarihinde Tasvir-i Efkar tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
NotFound 0 Eylül 16, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 16, 2015 gönderildi Ucsuz bucaksız evrende öylesine bir düzen var ki bu düzenin tesadüf eseri oluşabileceğine inandığına inanamıyorum Link to post Sitelerde Paylaş
dr.Kemal 0 Eylül 18, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 18, 2015 gönderildi Herşeyin zatında varolma veya olmama ihtimali eşit desek Görüyoruzki herşey var Demek varlığı tercih eden var Hatta hakikatte yokluk yoktur Demek varolanların hepsinden öte ve üst bir Varedici var Ve o tercih eder yaratır Yok olanı vareder Link to post Sitelerde Paylaş
Türk Torunu 0 Eylül 18, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 18, 2015 gönderildi Herşeyin zatında varolma veya olmama ihtimali eşit desek Görüyoruzki herşey var Demek varlığı tercih eden var Hatta hakikatte yokluk yoktur Demek varolanların hepsinden öte ve üst bir Varedici var Ve o tercih eder yaratır Yok olanı vareder Bravooo Link to post Sitelerde Paylaş
dr.Kemal 0 Eylül 28, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 28, 2015 gönderildi Görüldüğü gibi ateistler ikna olmamışlar ki ateistler, peki müslümanlar hangi sözlerden ikna olmuşlar? Mesela ''Dağları yeri sabitlemek için kazık yaptık'' tarzında bir ayet var (artık nekadar tiksindiysem ayetlerden ''Tarzında'') Dağların depremler sonucu yada volkanik patlamalar sonucu oluştuğunu, afetlerin bir sonucu olduğunu bilen ateist kuranla hayatta ikna olmaz. Bu palavrayı yutmaz, size yutturan nedir bunu? Plakaların çarpışmasıyla oluşmuş dağlara sabitleyici kazık demek ne mecazla açıklanır ne gizli ilimle. düpedüz şarlatanlık işte. Bu arada güneş balçığa batmaz, yıldızların sönüp yeryüzüne düşmesi bir tanrı için bile çok ahmakça bir iddia. SEKİZİNCİ REŞHA: Arkadaş! Bilirsin ki, sigara gibi küçük bir âdeti, birşeyi tiryakisinden ref etmek pek zahmettir. Hattâ büyük bir hâkim, büyük bir azimle, küçük bir kavimde itiyad edilen bir hasleti kaldırmakta büyük müşkilâta rastgelir. Halbuki bu zât-ı nuranî, pek çok âdetleri, pek çok asabî, inatçı kavimlerden, cüz'î bir kuvvetle, kısa bir zamanda kaldırarak, yerlerini yüksek, nezih ahlâk ve âdetlerle doldurmuştur. Evet, Hazret-i Ömer İbnü'l-Hattâb'ın (radıyallahü teâlâ anh) İslâmiyetten evvel ve sonraki halleri bu meseleye güzel bir misaldir. Bunun gibi, icraat-ı esasiyesinden binlerce harikalar vardır. O zâtın, o zamandaki icraatına harika diyoruz. Acaba bu zamanın yüzlerce feylesofları, o zamanda, o vahşet-âbâd cezireye gidip, pek uzun zamanlarda o vahşîleri ıslah için çalışsalar, o zât-ı mürşidin bir senede muvaffak olduğu kadar, onlar elli senede muvaffak olabilirler mi? Hâşâ! (mesnevii nuriye) --- birden çok cümle oldu ama idare edin Link to post Sitelerde Paylaş
Cilehane 0 Eylül 28, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 28, 2015 gönderildi (düzenlendi) SEKİZİNCİ REŞHA: Arkadaş! Bilirsin ki, sigara gibi küçük bir âdeti, birşeyi tiryakisinden ref etmek pek zahmettir. Hattâ büyük bir hâkim, büyük bir azimle, küçük bir kavimde itiyad edilen bir hasleti kaldırmakta büyük müşkilâta rastgelir. Halbuki bu zât-ı nuranî, pek çok âdetleri, pek çok asabî, inatçı kavimlerden, cüz'î bir kuvvetle, kısa bir zamanda kaldırarak, yerlerini yüksek, nezih ahlâk ve âdetlerle doldurmuştur. Evet, Hazret-i Ömer İbnü'l-Hattâb'ın (radıyallahü teâlâ anh) İslâmiyetten evvel ve sonraki halleri bu meseleye güzel bir misaldir. Bunun gibi, icraat-ı esasiyesinden binlerce harikalar vardır. O zâtın, o zamandaki icraatına harika diyoruz. Acaba bu zamanın yüzlerce feylesofları, o zamanda, o vahşet-âbâd cezireye gidip, pek uzun zamanlarda o vahşîleri ıslah için çalışsalar, o zât-ı mürşidin bir senede muvaffak olduğu kadar, onlar elli senede muvaffak olabilirler mi? Hâşâ! (mesnevii nuriye) --- birden çok cümle oldu ama idare edin , Muhterem, radıyallahü teâlâ anh diye bişey yoktur. radıyallu anh (R.A) denir ona. Allaha "teala" denir.Sonuna da celle celalühü (c.c) eklenir. Ne idüğü belirsiz bir arap salağına "TEALA demene çok şaşırdım. :) Ve sana bir soru; - Burada ki amacın ne? Bize bir şey anlatmak ise, fettullah efendinin yazdığı abuk subuk kitaplardan yaptığın alıntılarla mı yapacaksın bunu? - Hadi başka bir şey bilmiyorsun diyelim, neden kimsenin anlamadığı bir dilde yazıyorsun? Biz burda çince mi yazıyoruz? Yoksa sende mi ""o kelimelerin türkçe'de karşılığı yok"" diyen cahillerdensin? Hadi velevki yok, bizim dilimizde karşılığı olmayan birşeyi biz nasıl anlayacağız? Ayrıca 8. reşha ne amk reşo ağa sandım ilk başta ha 8 olmuş ha 69 olmuş fark eder mi? Türküz olum biz adam gibi yaz yazacaksan Eylül 28, 2015 tarihinde Cilehane tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Siabent 0 Eylül 28, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 28, 2015 gönderildi , Muhterem, radıyallahü teâlâ anh diye bişey yoktur. radıyallu anh (R.A) denir ona. Allaha "teala" denir.Sonuna da celle celalühü (c.c) eklenir. Ne idüğü belirsiz bir arap salağına "TEALA demene çok şaşırdım. :) Ve sana bir soru; - Burada ki amacın ne? Bize bir şey anlatmak ise, fettullah efendinin yazdığı abuk subuk kitaplardan yaptığın alıntılarla mı yapacaksın bunu? - Hadi başka bir şey bilmiyorsun diyelim, neden kimsenin anlamadığı bir dilde yazıyorsun? Biz burda çince mi yazıyoruz? Yoksa sende mi ""o kelimelerin türkçe'de karşılığı yok"" diyen cahillerdensin? Hadi velevki yok, bizim dilimizde karşılığı olmayan birşeyi biz nasıl anlayacağız? Ayrıca 8. reşha ne amk reşo ağa sandım ilk başta ha 8 olmuş ha 69 olmuş fark eder mi? Türküz olum biz adam gibi yaz yazacaksan imam hatipli adamsın anlamıyormusun ne dediğini ?yoksa egonu tatmin etmek için mi imam hatipli ateistim diyorsun !!! Link to post Sitelerde Paylaş
Cilehane 0 Eylül 28, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 28, 2015 gönderildi imam hatipli adamsın anlamıyormusun ne dediğini ?yoksa egonu tatmin etmek için mi imam hatipli ateistim diyorsun !!! Güzel kardeşim, 1. laf söylemek için ileti yazmayın, okuyun anlayın önce. Arap özentiliği yapmanın alemi yok, müslüman olsanda yok. Ekmeğini yediğin vatanının dilinden mi utanıyorsun sen? 2. Bu arada imam hatipte arapça öğrettiler bize "osmanlıca" değil. O zamanlarda hiçbir yerde öğretilmezdi o çakma dil. Fettoşun şakirtleri kullanır o dili 3. Burası artislik yapma yeri değil, bilgi paylaşma yeri. Amacı paylaşım olan insan herkesin anlayacağı dilde yazar. 4. sizin klasik bir lafınız var" atatürk 1 gecede harf devrimi yaptı cahil kaldık" diye. sizi gidi cahiller siz ne ara aydınlandınız da ahkam kesiyorsunuz burada? Link to post Sitelerde Paylaş
medicus 0 Eylül 28, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 28, 2015 gönderildi Ya kelimeyi sahadet edersin yada kelleyi birakir gidersin! Link to post Sitelerde Paylaş
dr.Kemal 0 Eylül 28, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 28, 2015 gönderildi Ey insan! Bil ki, insanların ağzından çıkan ve dinsizliği işmam eden dehşetli kelimeler var. Ehl-i iman, bilmeyerek istimal ediyorlar. Mühimlerinden üç tanesini beyan edeceğiz: Birincisi: "Evcedethü-l esbab" Yani, "esbab bu şey'i icad ediyor." İkincisi: "Teşekkele binefsihi" Yani, "kendi kendine teşekkül ediyor, oluyor, bitiyor." Üçüncüsü: "İktezathü-t tabiat" Yani, "tabiîdir, tabiat iktiza edip icad ediyor." Evet madem mevcudat var ve inkâr edilmez. Hem her mevcud san'atlı ve hikmetli vücuda geliyor. Hem madem kadîm değil, yeniden oluyor. Herhalde ey mülhid! Bu mevcudu, meselâ bu hayvanı ya diyeceksin ki, 1-esbab-ı âlem onu icad ediyor; yani esbabın içtimaında o mevcud vücud buluyor.. 2-veyahud o kendi kendine teşekkül ediyor.. 3-veyahud tabiat muktezası olarak, tabiatın tesiriyle vücuda geliyor.. 4-veyahud bir Kadîr-i Zülcelal'in kudretiyle icad edilir. Madem aklen bu dört yoldan başka yol yoktur, evvelki üç yol muhal, battal, mümteni', gayr-ı kabil oldukları kat'î isbat edilse; bizzarure ve bilbedahe dördüncü yol olan tarîk-i vahdaniyet, şeksiz şübhesiz sabit olur. .... .... (Devamı için bknz Tabiat risalesi lemalar kitabı 178.sf) ----------- Bediüzzaman dinsizliği savunanların en çok başvurduğu yaradılış senaryolarının nekadar batıl ve saçma olduğunu isbat ederek aklen mantıken dinsizlik iddialarını çürütüyor batıl batttal gayri kabil (imkansız) olan ilk 3 yolun herbiri için 3 misalle izah ediyor toplam 9 örnekle konuyu pekiştiriyor sonuçta bizzarure ve bilbedahe dördüncü yol olan tarîk-i vahdaniyet, şeksiz şübhesiz sabit oluyor Link to post Sitelerde Paylaş
ekremaktaş 0 Eylül 29, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 29, 2015 gönderildi Ya sen ne anlatıyon okumuyoz olum onları yazma artık dsfdsgfdhh Link to post Sitelerde Paylaş
NOLAN 0 Eylül 29, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 29, 2015 gönderildi Bediüzzaman Bu bir akıl hastasıdır..Senin bu deliden alıntılar yapman isabet oluyor..Başka birisinden alıntı yapsan,şaşırırım yani Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts