anibal 0 Eylül 30, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 30, 2015 gönderildi O zaman madde nasil kendiliginden oluştu. Yokluktan bisey cıkarmı hic İyide ,maddenin yok olduğu, hiç yokken kendiliğinden oluştuğunu kim söyledi ki? Bunu diyen, bir kadının babasız bir erkek çocuk doğurduğunu da söylemişti gerçi. Uydurmakta üstlerine yoktur o malum yalancıların. Termodinamik diye bir şey var, bir de kanunları. Madde hiç bir zaman yoktan var, var iken yok olmaz, sen buna bir de enerjiyi ekle. Öyleyse, şimdi var olan maddenin bir zaman yok olduğunu söylemek, ancak delilik, manyaklık ve bunamışlık olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Eylül 30, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 30, 2015 gönderildi Yani olabilir olan tanri tanimlari da mi var?(: Tabi insan geri zekalı ve dangalak olunca, böyle en olmadık, alakasız şekilde anlar bir lafı.. Gerzek, burada sorulan ne, hangi tanrıların var olabileceği mi? Adam ne soruyor, "neden olamayacağını". Elbette her farklı tanrı, farklı nedenlerden dolayı var olamayacaktır, Tabi sende bunu anlayacak beyin nerde, yok ki, anlayasın... Link to post Sitelerde Paylaş
SUPERULLAH 0 Eylül 30, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 30, 2015 gönderildi İyide ,maddenin yok olduğu, hiç yokken kendiliğinden oluştuğunu kim söyledi ki? Bunu diyen, bir kadının babasız bir erkek çocuk doğurduğunu da söylemişti gerçi. Uydurmakta üstlerine yoktur o malum yalancıların. Termodinamik diye bir şey var, bir de kanunları. Madde hiç bir zaman yoktan var, var iken yok olmaz, sen buna bir de enerjiyi ekle. Öyleyse, şimdi var olan maddenin bir zaman yok olduğunu söylemek, ancak delilik, manyaklık ve bunamışlık olabilir. Bunlar yalan mi? http://www.evrimagaci.org/fotograf/111/6616 Link to post Sitelerde Paylaş
SUPERULLAH 0 Eylül 30, 2015 gönderildi Raporla Share Eylül 30, 2015 gönderildi Tabi insan geri zekalı ve dangalak olunca, böyle en olmadık, alakasız şekilde anlar bir lafı.. Gerzek, burada sorulan ne, hangi tanrıların var olabileceği mi? Adam ne soruyor, "neden olamayacağını". Elbette her farklı tanrı, farklı nedenlerden dolayı var olamayacaktır, Tabi sende bunu anlayacak beyin nerde, yok ki, anlayasın... Sonunda gulucuk olan latifeyi de ciddiye alma ahahahahha Link to post Sitelerde Paylaş
yeniçeri53 0 Ekim 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2015 gönderildi Her seyi bilen ve gören. Her seye gücü yeten bir tanrı Her şeye gücü yetiyorsa neden peygamber yolluyor.Neden insanlara bağırıp çağırıp onları tehdit ediyor? Demekki gücü yetmiyor. Ha İmtihan derseniz? Yaratıcı kendi yarattığını imtihan edip onu sonsuz bir azapla asla cezalandırmaz.Hayvan bile yavrusuna şevkat besliyorsa?Kaldıki onları eşit yaratır .Birine az zeka diğerine çok zeka ! Birini bolluk birini açlıktan ölecek derecede yokluk!Birine normal cinsel dürtüler verip diğerini cinsleri içinde rezil edecek olan sapık dürtüler Birini genç yaşta öldürüp diğerine normal bir ömür vermezdi.İmtihanı öğretmek için olur sonucunda ÖÇ ALMAK olmazdı! Link to post Sitelerde Paylaş
NonTime 0 Ekim 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2015 gönderildi Ben teizmin Tanrı önermesinin gerçek olmayacağını ispatlarım. Fakat Panteizm derseniz iş külliyen değişir, o zaman çok önemli ve bilgili insanların fikirleri işin içine girer. Link to post Sitelerde Paylaş
Atheist Primate 0 Ekim 1, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 1, 2015 gönderildi Birseyin varligini kabul edebilmek icin, o seyle ilgili maddi bir veri almaniz gerekmekte. Yani ben su anda andromeda galaksisinde "Sorgulayan Musluman" isimli bir yaratik yasiyor desem. Bana ne dersiniz? Hadi lan oradan dersiniz. Iste tanrida aynisi hic bir farki yok. Tamamiyle insan algisina gore ve subjektif cikarimlara gore cikmis olan bir kavram. Yani demeye calistigim "gerceklik insan algisindan bagimsizdir". Insan algisi ise "a-priori"dir. Deneyler yapmadan bir sonuca varir, ardindan bu sonucu dogrulayacak kanitlar arar. Bu yuzden tanri fikri kulturlere gore varyasyona ugramis, din sistemleri cesitlenmisdir. Cunku herkes kendi algisina ve icinde yasadigi toplumun kurallarina ve kulturune gore cikarimlarda bulunmustur. Bak bu bilgi bile tanri fikrini yok sayman icin yeterli aslinda... Onun disinda bir seyin varligini salt zihinsel muhakemelerle de kanitlayamazsiniz. Bunu yapmaniz sadece baslangicta saydiginiz kabule donup dolasan, "dongusel dusunce bicimi"dir. SIMDI, tanri ile ilgili maddi bir kanit var mi arkadasim? Yok Bir seyin varligi salt zihinsel muhakemelerle ve algilarla kanitlanabilir mi? Kesinlikle hayir O zaman tanri, yaratici, simulasyoncu (artik ne sekle sokmak isterseniz) yoktur, olamaz, olma ihtimali dahi yoktur... Bunlarin disinda insan beyninin bilissel ozelliklerini cok iyi bilmek gerek. Insan beyni nasil inanc uretir, tanri fikri nasil insan beyninde dogmustur. Bunlar gercekten onemli... Yani tanri fikri hayalgucune dayalidir. Temeli hayallere dayali olan, insanlarin olmasini istediklerinden dogmus idealist bir kavramin olma ihtimali dahi yoktur... Kisa bir sekilde aciklamak gerekirse, tanri bu yuzden olamaz... Link to post Sitelerde Paylaş
momentum 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Bu cevap beni tatmin etmiyo. Ama bisey var. Yani tanrının her seyi bilmesi ve her seye gücü yetmesi çelişir. Eğer gelecegi biliyorsa tanrı fikrini degistiremez. Ve özgür iradesi olmaz. Gelecek, insanlar için bir zaman boyutudur. Tanrı'nın geçmiş-gelecek diye bir sorunu yoktur. Tanrı için bütün zaman, bir sonsuz şimdi'dir. Yaratılışın başından sonuna kadar olan bütün an'lar, Tanrı'nın gözünde tek bir an, daha doğru deyimle ansızlıktır: gelmiş, geçmiş, gelecek; hepsi üstüste bindirilmiş tek bir toplamdır. Geçmişi yaratan Tanrı geleceği de yaratmıştır. Yaratılmış gelecek, olmak üzere kenarda bekleyen bir şey değildir. Hali hazırda olmakta, olmuş bulunmaktadır. Tıpkı, olmuş-bitmiş sandığımız geçmişin de, onunla aranızdaki mesafeye bağlı olarak belli yerlerde halihazırda cereyan etmekte olması gibi. Zaman bizim için bir kronolojidir. Tanrı için değil. Tanrı, geleceği beklemez. Tanrı için cek'li, cak'lı cümle olmaz. Olursa Tanrı değildir. Böyle bir tanrının varlığını sorgulayabilirsiniz. Vahdet duygunuzu pekiştirmeye yardımcı olur. Link to post Sitelerde Paylaş
sağduyu 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Gelecek, insanlar için bir zaman boyutudur. Tanrı'nın geçmiş-gelecek diye bir sorunu yoktur. Tanrı için bütün zaman, bir sonsuz şimdi'dir. Yaratılışın başından sonuna kadar olan bütün an'lar, Tanrı'nın gözünde tek bir an, daha doğru deyimle ansızlıktır: gelmiş, geçmiş, gelecek; hepsi üstüste bindirilmiş tek bir toplamdır. Geçmişi yaratan Tanrı geleceği de yaratmıştır. Yaratılmış gelecek, olmak üzere kenarda bekleyen bir şey değildir. Hali hazırda olmakta, olmuş bulunmaktadır. Tıpkı, olmuş-bitmiş sandığımız geçmişin de, onunla aranızdaki mesafeye bağlı olarak belli yerlerde halihazırda cereyan etmekte olması gibi. Zaman bizim için bir kronolojidir. Tanrı için değil. Tanrı, geleceği beklemez. Tanrı için cek'li, cak'lı cümle olmaz. Olursa Tanrı değildir. Böyle bir tanrının varlığını sorgulayabilirsiniz. Vahdet duygunuzu pekiştirmeye yardımcı olur. Tanrı derken arap putu Allah'ı kastettiğin halde neden adını kullanmaktan kaçınıyorsun? Bak, putun hiç de senin dediğini demiyor. Hacc/47. Ve Rabbinin katındaki bir gün, sizin saydığınız bin sene gibidir. Bu müslümanlar gerçekten bir acaip, putlarını putun kendisinden daha iyi tanıdıklarını iddia ediyorlar. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi (düzenlendi) Tanrı fikri nerden çıkmış, ona bakmak lazım. Atalarımız herhangi bir hayvan gibi sadece hayatta kalmak ve üremekten başka bir şey düşünmedikleri zamanlarda tanrı diye bir şey yoktu. Ne zaman atalarımız evrildi ve başka şeyleri de düşünmeye başladılar, o zaman şöyle düşündüler: Biz bir amaç doğrultusunda, şu taşların bir ucunu sivriltip bir ucunu avucumuzun içine oturacak şekilde yontuyoruz. Bu avuç içi baltaları bir amaç için üretiyoruz. Bu baltalar bir amaca hizmet ediyor. Peki bizi kim üretti? Amacı ne? Olaya evrimsel açıdan bakmadan, bugünkü statükoyu hep var olmuş ve olduğu gibi devam eden bir statüko olarak algılayarak sorun çözülmez. Yani olay, evrene anlam kazandırma çabasından başka bir şey değil. Evren nerden ortaya çıktı sorunu. Fakat bu sorunun çözümü, evreni tanrının yarattığı olamaz. Çünkü evrenin ortaya çıkışından bir tanrı sorumlu olsaydı, bu tanrının ortaya çıkmasından da bir şeyin sorumlu olması gerekirdi. Çünkü yaratılan bir şeyi yaratan, yarattığından daha karmaşık ve gelişkin bir yapıya sahip olmalıdır ve o yaratılmaya daha çok ihtiyaç duyar. Bu durumda da iş daha da çıkmaza girer. Çünkü tanrıyı da daha karmaşık bir gelişmişliğe sahip bir yanrunun yaratmış olması gerekir. Onu da bir kenrunun ve bu böyle zincirleme bir paradoksa gider. İlkel insanlar bunu düşünemedi ve tanrıyı yarattılar. Bu basit, ilkel ve üzerinde çok az düşünülmüş olmayacak bir fikirdi. Böyle de gitti. İnsanlar hâla bunun üzerinde fazlaca düşünmeden tanrı deyip geçiyorlar. Halbuki bu olamayacak bir şey. Çözüm ise adına madde veya enerji, ya da başka bir şey diyelim, varlığın zaten hep var olduğu, sonradan yaratılmadığıdır. Yaratıldı dersek paradoks yaratırız. Buna karşı madde değil tanrı hep vardı demek yanıt değildir. Çünkü evrilen, şekilden şekile giren ve sabit bir biçimi olmayan madde ile güçlü, zeki, yaratıcı bir varlığın hep var olması aynı şey değildir. Madde çok basitken biçim değiştirerek bazı özellikler, canlılık gibi, kazanabilir. Ama tanrının bu gücü zekası nerden gelecek? Bunlar evrilmiş düzene girmiş, organize olmuş madde özellikleridir. Evrim olmadan kendiliklerinden var olamazlar. Yani bir özelliği pek olmayan, ama evrilerek bazı özellikler kazanan madde ile bu özellikleri zaten var olan tanrı fikri aynı şeyler değil. Birincisi son derece mantıklıyken, ikincisi olamayacak bir şey. Akıl, daha önceye daha basiti, ondan önceye daha da basiti, en başa en basiti koymayı gerektirir. Karmaşık, basitten gelir. Basit karmaşıktan gelemez. Başa daha karmaşığı, onun da başına daha karmaşığı koyarsak olay paradoks olur. Bu yüzden tanrı olamazdır. Ekim 2, 2015 tarihinde democrossian tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
vitamin 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Yani bir özelliği pek olmayan, ama evrilerek bazı özellikler kazanan madde ile bu özellikleri zaten var olan tanrı fikri aynı şeyler değil. Birincisi son derece mantıklıyken, ikincisi olamayacak bir şey. Akıl, daha önceye daha basiti, ondan önceye daha da basiti, en başa en basiti koymayı gerektirir. Karmaşık, basitten gelir. Basit karmaşıktan gelemez. Başa daha karmaşığı, onun da başına daha karmaşığı koyarsak olay paradoks olur. Bu yüzden tanrı olamazdır. Karmaşık ve basit dediğin kavramları biraz tanımlasan iyi olur çünkü kaos karmaşa olarak görülürken düzenli (daha az karmaşık, basit) yapıların oluşmasına neden olabiliyor. Ayrıca peryodik evren olasılığı var, düzen, karmaşa, düzen şeklinde bir dönüşüm söz konusu. Böyle bir kurguda karmaşa mı neden, basitlik karmaşanın bir nedeni mi ayırmak zor. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Gelecek, insanlar için bir zaman boyutudur. Tanrı'nın geçmiş-gelecek diye bir sorunu yoktur. Tanrı için bütün zaman, bir sonsuz şimdi'dir. Yaratılışın başından sonuna kadar olan bütün an'lar, Tanrı'nın gözünde tek bir an, daha doğru deyimle ansızlıktır: gelmiş, geçmiş, gelecek; hepsi üstüste bindirilmiş tek bir toplamdır. Geçmişi yaratan Tanrı geleceği de yaratmıştır. Yaratılmış gelecek, olmak üzere kenarda bekleyen bir şey değildir. Hali hazırda olmakta, olmuş bulunmaktadır. Tıpkı, olmuş-bitmiş sandığımız geçmişin de, onunla aranızdaki mesafeye bağlı olarak belli yerlerde halihazırda cereyan etmekte olması gibi. Zaman bizim için bir kronolojidir. Tanrı için değil. Tanrı, geleceği beklemez. Tanrı için cek'li, cak'lı cümle olmaz. Olursa Tanrı değildir. Böyle bir tanrının varlığını sorgulayabilirsiniz. Vahdet duygunuzu pekiştirmeye yardımcı olur. tanrı geleceği bilmez...Hiç kimse bilmez... Zaten gelecek bilginin konusu değildir... Bilgi varlığa ilişkindir... obje ile suje arasındaki ilişkidir bilgi... Obje yoksa bilgi de olmaz... Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Karmaşık ve basit dediğin kavramlar Anlaşılmayacak bir durum olduğunu hiç sanmıyorum. Kastettiğim çok açık şekilde belli. Bir kaya parçası ile bir kedi arasındaki fark neyse o... Bir kaya parçası ile bir kedi apaçık şekilde kıyaslanabilir ve aralarındaki farklar açıkça ortaya konulabilir durumdadır. Bunu da açıklayacaksak işi buluruz. İşi yokuşa sürmekle eline bir şey geçmez. Söylediğimin fazlasıyla açık, net ve anlaşılır oluşundan rahatsız olmuş gibisin. Yoksa böyle bir talepte bulunmazdın. Link to post Sitelerde Paylaş
democrossian 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi tanrı geleceği bilmez.. Tanrının böyle bir bot yiyebilmesi veya yiyememesi için önce bir var olması gerekiyor. Tanrı olamayacağı için yoktur. Ebemin sakalı var, demek aslında ebem dedemmiş varsayımıyla hareket etmek için önce bir ebenin sakalı olacak... Ebenin sakalı yokken ne demeye deden mi acaba, yoksa değil mi sorunu ile boş yere uğraşacaksın ki? Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Bunlar yalan mi? http://www.evrimagaci.org/fotograf/111/6616 Madrabazlık kanınızdan taşıyor elbette... İyi oku bakalım, dalgalanan kuantum neci oluyor? Link to post Sitelerde Paylaş
teogoni 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi "Tanrı var mıdır?" sorusu, yada " Tanrı yoktur" bilgisi yada "Tanrı neden olamaz" soruları bilinemez. Aklını tuzağa düşürürsün. Soru şudur Tanrı (din) kelimesinin, kavramının tarihi gelişimi. Tarihini internetten incele. Ve buna sen karar ver. Link to post Sitelerde Paylaş
Tetrahedron 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Superman neden yok sorusuna eşit. Link to post Sitelerde Paylaş
teogoni 0 Ekim 2, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 2, 2015 gönderildi Ayrıca karanlık bir odada, "Etrafta biri var" algısının beynin bir bölgesinin aktivitesinden kaynaklandığı ve bu bölge elektromanyetik uyarımla aktif edildiğinde kişideki "etrafta biri var" hissi deneysel olarak arttı. Bence bu "Etrafta biri var" fikri. İlk insanlardan "Dış düşman avcı tehlikesine" karsı bir savunma mekanizması olabilir. Daha sonra bu Tanrı kavrami gibi genel bir obsesyona donustu. Link to post Sitelerde Paylaş
bayşapka 0 Ekim 4, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 4, 2015 gönderildi >>Tanrı neden olamaz? Uyduruk olduğundan. Link to post Sitelerde Paylaş
Desert Wind 0 Ekim 4, 2015 gönderildi Raporla Share Ekim 4, 2015 gönderildi Yeter ama böyle bisey niye yapsinki Yeter dediğin an her şeye gücü yetmediğini kabul etmiş oldun tebrik ederim. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts