Jump to content

Ahlak Tartışması Bitti


Recommended Posts

Karıncaların su geçerken kurdukları köprüleri gördün mü? Birçok karınca, diğerleri suyu geçebilsin diye kendini feda eder. Ahlak budur.

Ahlakın doğadaki tezahürü, sürü halinde yaşayan canlılarda görülür. Sürü içindeki görev bölümü ve hiyerarşiye yani kurallara uyma, sürünün selameti için risk alma hatta feda eylemleri gerçekleştirme gibi davranışlar gözlenir.

Sürü halinde yaşayan canlılar için kendi benlikleri kadar, sürü de korunması gereken bir varlıktır. Insan beyni mutasyona uğramış bir primat türüdür. Birkaç istisna dışında primatlar sürü halinde yaşıyor. Onları izlersen kendi aralarındaki toplumsal düzeni, hiyerarşiyi ve feda davranışlarını gözleyebilirsin. Bir yavruya doğru hamle yaparsan bütün sürü ortak hareket eder ve sana unutulmaz bir gangbang deneyimi yaşatır.

Mato sana bunu elli kere anlattım. Tekrar tekrar anlatmaktan sıkıldığım için, mizahi unsurlar katarak mesajı renklendirmeye çalışıyorum. Ama bilemiyorum seni eğlendirebilmiyor muyum Mato? Mizah çok iddialı olduğum bir alan değil. Artık, olduğu kadar.

Bu arada sana ilginç bir alan açtığımı sanıyorum. Dil. Dili niçin bir dayatma ve gayridoğal bir varlık olarak görmüyorsun? Patatesler kendi arasında Konuşuyor mu mesela? Bence bir Çorlu'ya uzanıp bu konu hakkında da yoğunlaş. Bu konuda da senden bombalar bekliyorum. Hati bakalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Karıncaların su geçerken kurdukları köprüleri gördün mü? Birçok karınca, diğerleri suyu geçebilsin diye kendini feda eder. Ahlak budur.

Ahlakın doğadaki tezahürü, sürü halinde yaşayan canlılarda görülür. Sürü içindeki görev bölümü ve hiyerarşiye yani kurallara uyma, sürünün selameti için risk alma hatta feda eylemleri gerçekleştirme gibi davranışlar gözlenir.

Sürü halinde yaşayan canlılar için kendi benlikleri kadar, sürü de korunması gereken bir varlıktır. Insan beyni mutasyona uğramış bir primat türüdür. Birkaç istisna dışında primatlar sürü halinde yaşıyor. Onları izlersen kendi aralarındaki toplumsal düzeni, hiyerarşiyi ve feda davranışlarını gözleyebilirsin. Bir yavruya doğru hamle yaparsan bütün sürü ortak hareket eder ve sana unutulmaz bir gangbang deneyimi yaşatır.

Mato sana bunu elli kere anlattım. Tekrar tekrar anlatmaktan sıkıldığım için, mizahi unsurlar katarak mesajı renklendirmeye çalışıyorum. Ama bilemiyorum seni eğlendirebilmiyor muyum Mato? Mizah çok iddialı olduğum bir alan değil. Artık, olduğu kadar.

Bu arada sana ilginç bir alan açtığımı sanıyorum. Dil. Dili niçin bir dayatma ve gayridoğal bir varlık olarak görmüyorsun? Patatesler kendi arasında Konuşuyor mu mesela? Bence bir Çorlu'ya uzanıp bu konu hakkında da yoğunlaş. Bu konuda da senden bombalar bekliyorum. Hati bakalım.

Demek sen de dindarsın :D

Görmez misin karıncaları diyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Karincalarin kendini feda etmesi ahlakin kaniti degil, nasil uyduruk birsey oldugunun gostergesi olur ancak...

Kendini feda etmeyen ahlaksiz karincalar da var mi?

Yazar burada bize ne anlatmaya çalışmış?

Örneği anladın mı? Istersen biraz düşün tekrar şansını dene..

Mato sigigit.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Karincalarin programlandigi seyi yapmasina bile ahlak diyorsan, bunun nedenli zihinsel bir yalan oldugunu farkinda olmadan dile getirmis oluyorsun..

Karıncaları kim programlıyor? Karıncaları programlayan "şey" seni niçin programlamasın?

Karınca örneğinde anlatmak istediğimi açıklayım da gereksiz konuşmaları keselim.

Ahlak karşıtları, insan altbenliğini sınırlayan kuralların doğa dışı, dönemsel ve "kötü" olduğunu iddia ediyor. Insanın "normal" halininin kuralsız, bencil, kendi istek ve arzuları dışında hiçbir kuralla sınırlandırılmamış bir hal olduğunu ileri sürüyor. Doğadaki canlıların arzu ve istekleri dışında hiçbir kurala bağlı olmadıklarını söylüyor.

Ahlak en geniş tanımı ile bazı arzu, istek ve davranışlardan feragat etmek, onları sınırlandırmak demektir.

Karınca örneği sürü halinde yaşayan canlıların, sürünün selameti için canından dahi feragat edebileceğini ortaya koyuyor. Demek ki Doğada en geniş anlamı ile ahlak var. Sürü içi kurallar bireyin benliğinin üstüne çıkabiliyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her bir karınca bireysel(yerel) kurallara uyar. Sürü ise bireysel kuralların oluşturduğu davranışlar çerçevesinde hayatta kalır. Ne karıncaların ahlaklı davranmaktan haberi vardır ne de sürünün. Karıncalara bakıp onların ahlaklı davranışları olduğunu “düşünen” insandır.


Link to post
Sitelerde Paylaş

...

Maddede iyi ve kötü diye nitelendirilen hiç bir durum yoktur

O yüzden saçmalamayın

İyi bir mümin olmak için tanrıya ihtiyaç yoktur diyen bir dindara benziyorsun (başlığı açan)

Kötü bir mümin olmak için tanrıya ihtiyaç vardır diyen bir dindara benziyorsun (cevap veren)

İyi ve kötü inancı, iyi ve kötü kategorisiyle gerçekliğe bakmak en büyük inançtır

Bu inançta tüm davranışlar ve hareketler kişinin içerisine programlanmış inanca göre iki kategoriden birisinde değerlendirilir.

Başlığı açan

İyi ve kötü inancı bir dindir.

İyi yoktur

Kötü yoktur

Sadece hareketler ve davranışlar vardır.

Bu kadar.

Ahlak tartışması işte şimdi bitti.

Tarafsız realite savunuru gibi girmişsiniz ama mevzuyu değil düşünmek ve anlamak "istediğinize" göre cevap yazmışsınız.

Videonun mesajı gayet net inançsızlar ortak kabul gören davranışları gösteremez iddiası bitmiştir.

Madde iyi kötüdür diyen zaten yok .Böyle bir tartşma yok. Haydi ateist ahlakı geliştirelim de yok.

Konu realitenin tanımlanaması değil, kimse realiteyi iyi ve kötü diye bakmıyor. Burada sosyal bir tespitten bahsediyoruz.

Ateistleri yok siz müminsiniz yok dindarsınız ifadeleriyle suçlamak da son derece keyfi bir inançtır ki anlaşılan siz böyle bir inancı temsil ediyorsunuz.

Konuyu spesifikken mevzuyu sanki vay aman maddeye iyi/kötü atfediliyor demek yorum yazdığı platformu anlayamamaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tarafsız realite savunuru gibi girmişsiniz ama mevzuyu değil düşünmek ve anlamak "istediğinize" göre cevap yazmışsınız.

Videonun mesajı gayet net inançsızlar ortak kabul gören davranışları gösteremez iddiası bitmiştir.

Madde iyi kötüdür diyen zaten yok .Böyle bir tartşma yok. Haydi ateist ahlakı geliştirelim de yok.

Konu realitenin tanımlanaması değil, kimse realiteyi iyi ve kötü diye bakmıyor. Burada sosyal bir tespitten bahsediyoruz.

Ateistleri yok siz müminsiniz yok dindarsınız ifadeleriyle suçlamak da son derece keyfi bir inançtır ki anlaşılan siz böyle bir inancı temsil ediyorsunuz.

Konuyu spesifikken mevzuyu sanki vay aman maddeye iyi/kötü atfediliyor demek yorum yazdığı platformu anlayamamaktır.

Yine de bu kadar laf asıl konuyu örtmeye yetmez

Ahlak bir inançtır

Toplum kuralları inançtır.

İnançlar geçersizdir.

Ahlak adlı iyi ve kötü inancı dini bir hurafedir.

Ne kadar laf anlatsan da gerçek bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fikirlerinizi öğrenmek isterim.

Tartışma diye bir şey yok ki bitsin. Üç ahlaksız ahlak yoktur dedi diye ahlak tartışılmış olmaz. Bunlarınki fikir değil, osuruk... Osuruk yarışına girenler bir kere daha düşünsün.

Bu salaklar kırmızı yandı mı durur. Bir durmazlar iki durmazlarsa gelir bunlara biri bir koyar, o zaman öğrenirler kırmızda durulacağını. Kırmızıda dururlar, durmazlarsa langadak babayı yerler, sonra salak salak "insan uydurması kırmızı yeşil neymiş, allah mı kırmızda durun diyor da duracağız" diye ağızlarından osururlar.

Bunların osurtularını geğirtilerini şizofren hezeyanlarını kaale almak aptallıktır. Bak şimdi bunlar bok gibi sıvaşmaya kalkışacaklar bana. Ama elbette muhatap almam bu kafadan çatlakları. Sen fikir sordun diye yazdım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Toplum kuralları inançtır.

İnançlar geçersizdir.

Ahlak adlı iyi ve kötü inancı dini bir hurafedir.

İnancın her türlüsü geçersiz değildir. Mesela, ilk zamanlarında ahlakın egemenlerce ikiyüzlüce kullanılmasına yönelik vurguların nedeniyle seni bir adam zannetmiştim ama şimdi senin bir eşşek olduğuna inancım tam Stroş.

Bir ateist olarak, inanç sözcüğüne sahip çıkıyorum. Ateizmin tanımında da, maddeciliğin tanımında da her türlü inancı reddetmek diye bir önerme yoktur.

İnsan her şeyi bilemez. Bilginin tümüyle inancın yerini alması mümkün değildir. Öyle saçmalık olmaz. İnsan olmanın heyecanı kalmaz. Ateistlerin inançla ilgili koyabilecekleri en sağlıklı perspektif bilgiyi inançlar üzerine inşa etme anlayışının yerine inancı bilginin üzerine inşa etme yaklaşımıdır. İnanç denen doğal zihinsel faaliyeti salakça aşağılamak değil. İnancın doğallığını, kaçınılmazlığını, zorunluluğunu ve dinamiğini ancak diyalektik materyalistler ayırt edebilirler. Nihilist enikler bunu inkar ederler.

Kabul edelim ya da etmeyelim, Tanrı kavramının kendisi de doğa ile etkileşimi içinde insanın belli bir dönemin bilgi birikimine dayanarak vardığı bir kavramdır. Doğa ile etkileşimin bugünkü ve ona denk üretilmiş bilgi düzeyi böyle bir kavramı sorgulayan insanların oranını giderek artırdığı için bu tanrı kavramını sorgulayan insanların sayısı da o ölçüde artıyor. Ama bu adına inanç denen düşünüş ve davranış biçiminin tümüyle ortadan kalktığı bir süreç olarak yorumlanamaz. Bildiklerini bir araya getirip bunun sonucunda bir şeye inanmak insanın doğasında var, diğer yüksek canlılarda bile var. Bilimsel kanıtları olan şeyler bunlar. Ben bir zibidiye inanacağıma, bilimsel araştırmaların sonuçlarına inanırım, nokta.

Yok, nokta değil. Bir şey daha diyeceğim. İnanç ve bilgi birbirinden mekanik olarak ayrılabilecek bağımsız şeyler değildir. Aralarında diyalektik bir ilişki vardır. Birbirlerini tamamlarlar. Biri olmadan diğeri zaten olmaz. Kendini materyalist sanan nihilist ideacı zombilerle gerçek materyalistler arasındaki makas burada açılmaktadır.

İçinde bulunduğumuz çağ ateizmi insanlara anlatmak için elimizde en fazla bilginin olduğu, olanakların en bol olduğu çağdır. Bu kadar imkan içinde insanlara materyalizmi anlatırken insanlara aslında ahlak yok, duygular yok, inanmak materyalizme terstir diye anlatacaksan hiç anlatma ya.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Her insan inandığı tanrıyı kendi karakterine göre şekillendiriyor. Kötü insanın tanrısı da kendisi gibi oluyor.

Ve dinin gereği olarak, zihnindeki tanrıyı memnun etme peşine düşüyor.

Böylelikle artık iyiyi kötüyü sorgulamaya gerek kalmıyor.


Özgürce düşünemeyen insanlar da, tanrıdan daha fazla korkmaya başlıyor. bu korku içinden gelerek davranmayı da engelliyor.

Ayrıca çevresindeki insanların tanrıya itaat etmeyeni dışlaması, ikiyüzlülük ve menfaatçiliğe teşvik ediyor.


Böylelikle tanrıya bağlılık, genelde insanın daha kötü biri olmasına sebep olmaktadır.

Dindar bir insanın, iyi bir insan olması ise, zaten kendisinde olan iyilik sebebiyledir. Dinle bağlantısı yoktur.

Tıpkı herhangi bir ateistin kötü olmasının da, kendi kişiliğiyle ilgili olması gibi...


Link to post
Sitelerde Paylaş

"Strong materialist" rumuzunu bir gözden geçirelim. "Materialist"i anladık. Maddeci görüşte olduğunu belirtiyor. Bir de "Strong" diyor, yani kuvvetli diyor. Bu "kuvvetli" neyi vurgulamak için kullanılmış burda?

Seçenekleri veriyorum:

a) Kasları güçlü materyalist

b.) Belleği güçlü materyalist

c) Çenesi güçlü materyalist

d) İmanı güçlü materyalist

Bence doğru yanıt D. Strong sıfatını materyalizme olan inancının güçlü olduğunu belirtmek için kullanıyorsun. Sen de diğer insanlar gibi inançlarınla varsın.

Ankete sen de yanıtınla katılmak istemez misin? Ahahoaha

tarihinde isabettin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"Strong materialist" rumuzunu bir gözden geçirelim. "Materialist"i anladık. Maddeci görüşte olduğunu belirtiyor. Bir de "Strong" diyor, yani kuvvetli diyor. Bu "kuvvetli" neyi vurgulamak için kullanılmış burda?

Seçenekleri veriyorum:

a) Kasları güçlü materyalist

b.) Belleği güçlü materyalist

c) Çenesi güçlü materyalist

d) İmanı güçlü materyalist

Bence doğru yanıt D. Strong sıfatını materyalizme olan inancının güçlü olduğunu belirtmek için kullanıyorsun. Sen de diğer insanlar gibi inançlarınla varsın.

Ankete sen de yanıtınla katılmak istemez misin? Ahahoaha

Hayır

Mevcut Ateizm ve Materyalizm tanımları idealistler tarafından kirletilmiş durumda

Ateizmde tanrı inancının izi dahi yoktur

Buna yönelik ihtimal, olasılık, alternatif, muhtemellik, erişim dışılık, gizem, bilinmezlik gibi varlayıcı tutumlar yer almaz.

Materyalizmde ise gerçeklikte sübjenin merkeze alındığı açıklamalar yoktur

Yani sübjektifliğe giden, objektiflikten ayrılan tutumlar yoktur.

Ancak her iki kavramın içerisinde de mantarlar türedi.

Ateizm içerisinde tanrıyı varlayanlar, ihtimal tanıyanlar, gizem verenler, olasılık dahilinde tutanlar da var

Materyalizm içinde de sübje merkezli tutumları takınanlar da var

Ben strong kelimesini asıl anlamında yazdım

Ben Güçlü Ateistim (Ateizmin gerçek hali, ihtimal ve gündem dahi yok - tanrı yanılgısındakileri veya ihtimalinde gezenleri hep akıl hastası görüyorum)

Ben Güçlü Materyalistim (Dialektik de dahil tüm sübje etkinliklerini, mekaniklik dışına çıkan tüm etkinliklere sahip değilim - Yani benim gerçekliğe bakışımda madde maddeye çarpar ve başka bir madde ile karşılık ortaya çıkar)

Bu anlamları ifade etmek içindir.

İnançla alakası yoktur.

İnanç motorunu hiç kullanmam

Arasıra eğlence amaçlı eski insan adetlerine uyduğum olur

Dans etmek gibi.

Bu benim o insanlar gibi olduğumu göstermez

Daha çok onları maniple ettiğimi gösterir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arasıra eğlence amaçlı eski insan adetlerine uyduğum olur

Dans etmek gibi.

Bu benim o insanlar gibi olduğumu göstermez

Daha çok onları maniple ettiğimi gösterir.

Dans etmek doğaldır, hayvanlarda da vardır, dans etmeyi bir manipülasyon aracı olarak kullanan ilk hayvan sen değilsin. Kuşlar falan da dans edip dişiyi ilişkiye manipüle ediyorlar. Ama eşşeklerde ilk kez görülen bir manipülasyon bu. Tarihe geçtin.

Bu "strong" lafının imanlı değil de "asıl" anlamında kullandığını söylemişsin ya, hımm, şey, ben onu yemedim. Kim yer lan onu danseden eşşek.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dans etmek doğaldır, hayvanlarda da vardır, dans etmeyi bir manipülasyon aracı olarak kullanan ilk hayvan sen değilsin. Kuşlar falan da dans edip dişiyi ilişkiye manipüle ediyorlar. Ama eşşeklerde ilk kez görülen bir manipülasyon bu. Tarihe geçtin.

Bu "strong" lafının imanlı değil de "asıl" anlamında kullandığını söylemişsin ya, hımm, şey, ben onu yemedim. Kim yer lan onu danseden eşşek.

Sen yersin sen

Sen ben ne verirsem onu yersin

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...