Jump to content

Doğada anlam diye birşey var mıdır?


Recommended Posts

hareketleri istemli olarak kendin karar vererek yaptığını kim söyledi?

Her durum etkiye tepki. Mutlu olmaya bak senin için belki anlamdır ama oda sonuçta etki tepki sonucu oluşan bir durum.

Yukarida "anlam yüklemek neden? İdealizmi neden bukadar ciddiye alıyorsunuz?"diye soran sen degil miydin?

Hareketleri istemli olarak kendi karar vermeyen bir sisteme bunu sormak da sacmalik o zaman(:

Bunlari tartismak anlamsiz deyip vazgecmek de bir etkiye tepkidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 104
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yukarida "anlam yüklemek neden? İdealizmi neden bukadar ciddiye alıyorsunuz?"diye soran sen degil miydin?

Hareketleri istemli olarak kendi karar vermeyen bir sisteme bunu sormak da sacmalik o zaman(:

Bunlari tartismak anlamsiz deyip vazgecmek de bir etkiye tepkidir.

soru sormak ve öğrenme isteği de benim nedenlere verdiğim tepki. Hala fizik kuralları içindeyiz hala tek anlam madde davranışları kısaca nedenler ve sonuçlar.

İki bilyenin çarpışmasınin anlamı nedir?

tarihinde ateistdusunce tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben doganin olmadigi bir yer var demedim, ben agnostigim, dogada anlamin oldugunu bildigini soyleyen sensin..

Ateistler dogada anlam yok derken, anlamin oldugu dogadan baska bir yer var demezler.

Anlam zihne ait bir yanilsamadir demek, anlam diye birsey yok demektir zaten, olmayan birseye yer ariyorsun yani..

Ornegin ekranda gordugun bu yazilarin dogada bir anlami yok, bu datalara anlam uyduran sensin der materyalizm.

Sen bu anlamin zihninin uydurdugu cirsey degilde varligi olan birsey mi zannediyorsun?

Agnostik olman sorulardan bağımsız olduğun anlamına gelmiyor. Ben materyalistlerin söylediğini söylüyorum diyorsan başkasının mikiyle gerdeğe giriyorsun demektir.

Ben anlam sübjektiftir ve sübjektivite doğanın bir parçasıdır diyorum. Sen ise sübjektivite yoktur, yanılsamadır gibi materyalist pozisyon alıp doğal değildir diyorsun.

Senin materyalizmi başlangıç alıp bu vardır, şu yoktur, o bizim köyden değildir yaklaşımın beni bağlamaz.

Ben kendi başlangıç noktama göre anlamın olduğunu düşünüyorum. Bu seni tatmin etmiyorsa, yanlış olduğunu düşünüyorsan o zaman bana benim başlangıç noktamın yanlış olduğunu göster. Ben de değerlendireyim.

Zihin, akıl, bilinç vs. bunlar doğa dışı olgular mı ki doğal olmasınlar? Anlamı "ben" uyduruyorum evet, anlam sübjektiftir ama o sübje de doğanın bir parçasıdır. Benim bir kısmım doğanın bir parçası diğer kısmım doğa dışı mı, kim nasıl yapıyor bu ayrımı? Doğa dışılığın çerçevesini kim, nasıl çiziyor? O sınır bile sübjektif bir sınır değil midir?

Ateist basma kalıp düşüncelere sahip insanlar topluluğu mudur? Ben de kendimi ateist olarak tanımlıyorum ama yaklaşımlarım farklı. Aynı düşünmemek beni eksik ateist mi yapıyor? Bu bile sübjektif bir değerlendirme olmuyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlami sen uyduruyorsan ve sen de dogada olduguna gore senin uydurdugun sey dogada vardir diye sacmalayip duruyorsun halen..

Dogada renk, tat, koku da var mi? Doga senin uydurdugun sekilde 3 boyutlu falan olmak zorunda o zaman..

Nesnel gerceklikten bahsediyoruz burada, zihnin uydurdugu seyler ancak yanilsama olarak tanimlanabilinir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

soru sormak ve öğrenme isteği de benim nedenlere verdiğim tepki. Hala fizik kuralları içindeyiz hala tek anlam madde davranışları kısaca nedenler ve sonuçlar.

İki bilyenin çarpışmasınin anlamı nedir?

Bilyelerin carpismasinin bir anlami yok, insan davranislari da farksizdir diyorsun orasini tartismiyoruz.

Sen anlam yoksa her anlamin ayni olcude sacma oldugunu kabullenmiyorsun..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani en az teist kadar "anlamsiz" boktan bir hayat yasiyorsun(:

Bir de anlam yuklemeden nasil yasanilir anlatsana..

Anlam yuklemeden buraya gelip tartisamazsin bile..

Moruk, işte ben de onu diyorum.

Anlam verme, anlamlandirma, vs zihinsel içeriğni insan verir.

Çünkü anlamlandirma, yada kavramlara anlam yükleme, zihinsel bir etkinlik ve tercihtir.

Biri demişti bu başlıkta,

Doğa yasası vardır, hiç bir anlam yoktur..

Ben buna katılmıyorum iste ( virgülden sonrasina)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlami sen uyduruyorsan ve sen de dogada olduguna gore senin uydurdugun sey dogada vardir diye sacmalayip duruyorsun halen..

Klasik çarptırma ve sorulardan kaçma taktiğini uyguluyorsun gene.

Çerçeveyi çizmeden, tanımları doğru düzgün yapmadan trolleyip duruyorsun.

Başlangıç noktasını belirtmeden anlam diye bir kavramı kullanıp trollüyorsun.

Senin samimi biri olmadığın kendini tatmin eden, mastürbatif biri olduğun netleşti.

Madem materyalizm üzerinden bir cevap bekliyorsun anlam diye bir kavramı kullanman salak olduğunu değil tamamen gayenin trollemek olduğunu gösteriyor.

Dogada renk, tat, koku da var mi? Doga senin uydurdugun sekilde 3 boyutlu falan olmak zorunda o zaman..

Nesnel gerceklikten bahsediyoruz burada, zihnin uydurdugu seyler ancak yanilsama olarak tanimlanabilinir.

Gerçekliğin nesnel temelli olduğunu dayatarak bir cevap arıyorsan yukarıdaki açıklama sana yeter.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsan aklı, doğanın dışında gelişmiş birşey midir, insan da doğaya dahil bir canlı değil midir?

İnsan doğaya dahil olmakla kalmaz, doğadaki canlılığın en gelişmiş evresini temsil eden, yaratıcı zekaya ulaşmış tek canlı türüdür.

Şu an doğanın ve hayatın anlamı konusunda konuşma ayrıcalığına, sadece insanlar ulaşmış durumdadır. tabii bu gerçekten düşünmeyi başarabilenler için geçerli.

Bence doğanın da bir bilinci var. ama sanki farklı bir zaman boyutunda ve yavaş çalışan bir bilinç.

Canlılar küçüldükçe zamanla orantılı süreç hızlanıyor, belki bununla ilgili olabilir.

Doğayla iletişim için, insanın düşünceye daha da fazla önem vermesi gerekir.

İnsan bilincinin özgürce ürettiği duygu düşünce ve hayalleri önemsizleştirmek, asla akıl ile bağdaşamaz.

Bu büyük yanılgıya, ne yazıkki ateizmin gereği zannedilen madde inancı sebep olmaktadır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evrimin hicbir mekanizmasinda bilinc bulunmadigindan dogada ve evrimde bir anlam bulundugunu dusunmek icin bir sebep yoktur.Evrimde amac ve anlam oldugunu dusunduren durum "dogal secilim"dir. Kisacasi dogada bir anlam yoktur. Doga kendi sureci ve isleyisinde isler ve buna bir anlam yuklenmesi idealist bir yaklasim olacaktir.

Bunun disinda ateizmin ve ateistlerin bir amaci ve hayatla ilgili bir anlami yokmus gibi bir tartisma olmus. Aslinda durum tam tersi...

Ateist oldugumuz icin hayatla ilgili bir amacimiz veya hayata bir anlam vermedigimiz dogru degil. Bir tanriya inanmiyor olmamiz, kendimizden daha buyuk amaclar icin yasamayacagimiz anlamina gelmiyor. Biz ateistlerin amaci, dunya otesine yapilan yalandan bir yatirim degildir. Amacimiz ve hayata verdigimiz anlam, uzerinde yasadigimiz dunyaya birebir etki edecek eylemlerdir. Bu amaclar ve hayata anlam katacak olan tavirlar dualarla, kesilen hayvanlarla saglanan sahte bir amac ve yalandan bir anlam katma degil, direkt olarak maddi dunyaya yonelik gercekci ve dogru aksiyonlardir. Cunku, ancak bu tarz gercekci amaclarla toplumsal huzur ve mutluluk saglanabilir, toplumsal degisimler saglanabilir. Yani ateistlerin hayatla ilgili amaci ve hayata verdikleri anlam daha gercekcidir...

Dogada bir anlam bulunmamasi, bireylerin ozellikle de ateistlerin hayatla ilgili bir anlami olmadigi anlamina gelmez. Ateist tavri ve ateizmi, nihilist bir tavirla ve nihilizmle karistirilmamalidir. Ve unutulmamalidir ki, hayatinizla ilgili anlami ancak siz belirleyebilirsiniz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar,

Bugun okuyup bitirdiğim şu makaleyi okumanızı öneririm. 3 sayfa bir ey. Çok vaktinizi almaz.

Güzel bir makale.

Az baktım ve kusura bakma ama, bana biraz fazla geyik geldi. Bütün yazının özeti şurada, uyarayım:

".....açıklamaların hiç birini doğru bulmayıp, hayatın tek anlamının üremek ve yaşamı devam ettirmek olduğunu düşünenler var.Frankl bu görüşe karşı çıkıyor; zira eğer tek anlam üremek olsaydı, o zaman hayatın kendisi anlamsız olurdu, ve kendisi anlamsız olan şeyin, sadece ebediyen tekrarlanıp sürdürülüyor olması, o olguyu anlamlı yapmazdı diyor."

İsteyen istediği hisseyi çıkarsın buradan ama bana düşen bir şey yok. Yazıda yeni bir şey de yok..Bu foruma bi boy küçük kalır.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Az baktım ve kusura bakma ama, bana biraz fazla geyik geldi. Bütün yazının özeti şurada, uyarayım:

".....açıklamaların hiç birini doğru bulmayıp, hayatın tek anlamının üremek ve yaşamı devam ettirmek olduğunu düşünenler var.Frankl bu görüşe karşı çıkıyor; zira eğer tek anlam üremek olsaydı, o zaman hayatın kendisi anlamsız olurdu, ve kendisi anlamsız olan şeyin, sadece ebediyen tekrarlanıp sürdürülüyor olması, o olguyu anlamlı yapmazdı diyor."İsteyen istediği hisseyi çıkarsın buradan ama bana düşen bir şey yok. Yazıda yeni bir şey de yok..Bu foruma bi boy küçük kalır.

Kalsın bro, bir boy düşük kalsın. .

Bence dinsel içeriğe göre sen istediğin kadar dini ve allahı elestir.

Bence araştırdigin ve sorguladigin için, ayrıca adaletli ve sevgi dolu oldugun ölçüde cennete olacaksın.

Hiç merak etme....

Konu ile ilgili olarak ise,

Üretmek ve uremek bir anlamdir.

Eğer seversen hayat bir anlam bulacaktır.

Bana cemaatçi dediler, hatta kufrettiler, hak etmemiştim.

Bak kardeşim, annem geldi kapıyı açtı arkamdan ve dediki küfrederek " can Dündar tuuklandi"

Dündar neden tutuklandı? ??

.....

Bu bir amaçtır! Gerçekleri ortaya çıkarma sevdasında olan yiğitlere göre bu devrimci uğraş da bir anlamdir. .

Anlıyor musun??

Mücadele etmek!!

Yılmamak!

Fizik kanunlarını kimse reddetmiyor!

Bir amaç olmalı.

Ahiretin için endişelenmiyorum

Allah şuan susuyor, ona kızıyorum.

Allahım!

Yezid'in zulmünden bıktık!

Gözünü seveyim bakma öyle!

Bu memleket gidiyor!

Canlar acı çekiyor

Etme be sultanım!

'Can' -ımız- aciyor

tarihinde depressurisation tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kalsın bro, bir boy düşük kalsın. .

Bence dinsel içeriğe göre sen istediğin kadar dini ve allahı elestir.

Bence araştırdigin ve sorguladigin için, ayrıca adaletli ve sevgi dolu oldugun ölçüde cennete olacaksın.

Hiç merak etme....

Konu ile ilgili olarak ise,

Üretmek ve uremek bir anlamdir.

Eğer seversen hayat bir anlam bulacaktır.

Bana cemaatçi dediler, hatta kufrettiler, hak etmemiştim.

Bak kardeşim, annem geldi kapıyı açtı arkamdan ve dediki küfrederek " can Dündar tuuklandi"

Dündar neden tutuklandı? ??

.....

Bu bir amaçtır! Gerçekleri ortaya çıkarma sevdasında olan yiğitlere göre bu devrimci uğraş da bir anlamdir. .

Anlıyor musun??

Mücadele etmek!!

Yılmamak!

Fizik kanunlarını kimse reddetmiyor!

Bir amaç olmalı.

Ahiretin için endişelenmiyorum

Allah şuan susuyor, ona kızıyorum.

Allahım!

Yezid'in zulmünden bıktık!

Gözünü seveyim bakma öyle!

Bu memleket gidiyor!

Canlar acı çekiyor

Etme be sultanım!

'Can' -ımız- aciyor

Bro,

deist misin müslüman mısın tam anlayamadım ama yazdıklarının islamda yerini bulamayacağı aşikar.

Şu bu ölçüsünde cenette olacaksak bile, bu düşünce şekli için herhangi bir din ya da tanrıya inanmana gerek yok ki? Ya da neden gerek var?

E zaten kökü sende ya işte. Yargıda ve ona bağlı edimlerde bulunabiliyorsun..

Ayrıca, evet bunlar erdemli davranışlar ama erdem de, iyi de kötü de vs. de bunların hepsi göreceli..Genel geçer bir referans çatımız yok.

İlahi olduğu iddiasındaki kitaplar dahi böyle bir çatı koyamamışlar. Beşeri söylemlerden öteye gidememişler.

Öyle ise kim kimi neden niçin niye cezalandırsın ya da ödüllendirsin? Ayrıca kimin haddine ödüllendirmek de, cezalandırmak da..

Yaratmak yargılama hakkını verir mi?

Amaç olmalı derken beşeriyatın amacı mı, yoksa varoluşun, varlığın amacı mı?

Varoluşa dair bir amaç olması gerekliliği yok. Amaç arama eğilimi sadece biz ademoğluna dair bir yanılsama.

Neden inanıyorsun? Neden inancın var? Gereklilik mi? Zorunluluk mu? Zorunluluğun olduğu yerde zaten inanç olmaz. Gerekliliği uyduran ise zaten bizleriz.

Ne idüğü belirsiz bir kitabı neden yol gösterici olarak almak zorundayız? Hele hele onu çözümlemek için zaten aklımızı referans aldığımız yerde? zaten iş eninde sonunda senin usunda bitiyor. O kitap senin usuna muhtaç.

Ya da şöyle sorayım: Ne olsa inanmazdın?

Ne olsa inanmazdın ki, şu anda inanıyorsun?

Sorunun cevabını veremiyorsan eğer, inanç zanettiğin şey sadece bir şartlanmışlık.

Altı üstü içi ötesi berisi her tarafı boş.

Kof.

tarihinde teflon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğada xxx var mıdır soruları aldı başını gidiyor.

Neresidir bu doğa? Bizden ayrı mıdır? Bizden farklı mıdır? Bizler doğa dışı mıyız ki bizde olan bir şey onda olmasın? ...

Benim için herhangi bir şey öğrenmek anlamlıdır. Eğer doğa benden ayrı bir şey ise onun için böyle bir anlamın olup olmadığını bilemem.

Anlam sübjektif bir kavramdır. Sübjektivite doğa dışı ise o zaman doğa yeterince doğal değildir. Oysa sübjektivite benim doğamda vardır. O nedenle doğada da anlam vardır.

Bu kadar yalın anlatılabilirdi. Hepsi bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...