democrossian 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Rezalet yani, kepazelik... İnanıyor inanmıyor diye yok ayrılın yok mehirinizi isteyin yok helal olmaz yok bilmem ne... İnsanları inanç bazında ayırmak, sınıflandırmak ve farklı davranmak kadar kötü bir ayrımcılık yoktur. Bu en berbatı. Ulan sana ne gerzek, neye inanırsa inanır, ne demek helal olmaz bot olmaz bilmem ne! Bu din denen insanlık düşmanı belanın en pis tarafı budur. İnanç bazında ayrımcılık. Bununla kalmaz, cinsiyet ayrımcılığı, hür köle ayrımcılığı da yapar. İğrenç yani, berbat... Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Hasan, insanların mal gibi alınıp satıldığı, günahına kefaret, borcuna ve mirasına demirbaş yapıldığı arap islam köleliğini, kölelikten saymıyor. Özgür Yürü Vakfı ise, zorla çalıştırılmayı kölelik kabul ediyor. Bu doğrultuda dünyada halen 46 milyon köle bulunmaktadır. Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Somut seyler söyleyin lütfen, sözleriniz havada kalmasin. Örnegin, 1.hangi ayet "Insanlari mal gibi alip satin" diyor? 2.Walk Free Foundation hangi ayetin geregidir? Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Maide 89 Bilerek yeminlerini bozmanızın kefareti bir köle azat etmektir... Nisa 92 Adam öldürenin ya da yeminlerinden dönenlerin bir köle azat etmesi gerekir...Beled 13 Tutsak bir boynu çözmek köle azat etmektir... Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi (düzenlendi) İran'da Nisa 92 ayetinin yarısı uygulanır örneğin, öldüren, ölenin ailesi fidye kabul ederse fidye, para olarak verilir, köle olarak verilemez zaten ama muhammet zamnında köle olarak verilirdi. köle hazırda nakit para yerine kullanılırdı çünkü. Nur 33'de geçen (يَبْتَغُونَ الْكِتَابَ - yebtegune el kitabe) mükatebe’nin anlamı, yazılı antlaşma talep eden kölenin, kendi başına çalışıp kazancını biriktirebilmesidir. Bu sayede köle, kendi fidyesini ödeyip, özgür kalabiliyordu ama köle sahibi efendi, yazılı antlaşma talep eden kölenin bu talebini kabul etme zorunluluğu yoktu. Zaten islamda rastlanılmış tarihi veri de yok bu konuda bildiğim, belki bilal habeş gösterilebilir, bilemiyorum, incelemedim bunu. Osmanlı'da mükatebe örneği olarak; Halil İnalcık'ın kitabında yayınladığı örneklerden biri şu şekilde; "Huzurumuzda tafta dokumacısı Mahmut b. seyyidi ahmet, çerkez kökenli kölesi İskenderi 10,000 akçeye eşit değerde 100 parça taftayı tamamladığında özgür bırakmaya razı oldu ve adı geçen köle bu sözleşmeyi kabul etti". Haziran 1, 2016 tarihinde Engse Hohol tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Koskoca islam profesör adam, maşallah sadece sabah kahvaltısında televizyon izliyormuş, muhteşem yüzyıl dizisini hiç izlememiş, kulakları başkalarından işitmiş vs. Sabah kahvaltısı hariç diğer saatler hep fıkıh ve kur'an çalışıyormuş ve diyorki; Bir kimsenin bin tane cariyesi olsa, binbirincisini almak istese ve karısı dese ki, o cariyeyi alırsan kendimi öldürürüm, burada karısının kafir olmasından korkulur. niye, allahın haram kıldığı kendi canına kastetmeyi helal saydığı için. Yani kendini öldürmeyi seçtiği için... En küçük bir şüphe olmadan bütün mezhepler ittifakla cariyelerle nikahsız ilişki caizdir ve islamda kölelik vardır der. Batı köleliği kaldırdığı için bizimkilerde mecbur kaldılar kaldırmaya şimdi diyorlarki islam köleliği kaldırmayı hedeflemişti ama o devirde ne yapsın gerçekleştirebilmesi mümkün değildi ama hedefi buydu... Bunların özrü kabahatinden büyük. Allah kaldıracak olsaydı kaldırırdı dönemin insanlarından mı çekinecekti? Allah yasaklamak isteseydi, kesin tavır gösterip emreder ve kölelik olayı biterdi. Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Furkan vakfı kurucusu Alparslan Kuytul'a ; islamda kölelik yokken cariye sistemini nasıl anlamalıyız? Adam hışımla bakarak şöyle diyor; islamda köleliğin ve cariyeliğin yok olduğunu kim söylüyor. islamda kölelik var, peygamberin ve sahabenin köleleri vardı, azat ediyorlardı. islam bunları hapishaneye doldurmamış, iyi etmemiş mi yani, dağıtmış topluma. Köleliği kaldırmak islamın elinde olan bir şey değil. bir günah işleyene köle azat et demekle allah, ben köleliğe istemeyerek evet dedim mecburiyetten ama bak hata, günah işlediğinizde köle azat etmeyi kefaret getiriyorum diyor. yani memnun olmadığını anlatmak istiyor allah. Kölelik taraftarı değilim çünkü insan şerefli bir varlıktır, kölelik insana uygun değildir ama savaş ortamı var, bu bir gerçek ve ben bunu değiştiremem yani islam bunu değiştiremez fakat teşvik ediyor allah. Günah işleyene köle azat etmeyi mecbur ediyor. Kim bir köle satın alıp azat ederse, kölenin eline karşılık kendi eli, ayağına karşılık kendi ayağı, tüm azalarına karşılık kendi azaları cehennemden kurtulur. islamı sevsinler diye köle azat etmeyi teşvik ediyor. bu kadar yapabilir islam. daha fazlasını yapamaz yani. Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi köle - cariye din alimleri - MİX Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi (düzenlendi) Maide 89 Bilerek yeminlerini bozmanızın kefareti bir köle azat etmektir... Nisa 92 Adam öldürenin ya da yeminlerinden dönenlerin bir köle azat etmesi gerekir... Beled 13 Tutsak bir boynu çözmek köle azat etmektir... Güzel seyler bunlar tipki şunun gibi: Atatürk anitini çiçek bulamamis olarak ziyarete gelenlerin bulamadiklari çiçeklerin kefareti olarak Mehmetçik Vakfi'na bagista bulunmasi gerekir. Ne Mehmetçik Vakfini alip satmaktir bu, ne köleleri alip satmak. Çiçeksiz ziyaret bahanedir, Mehmetçin Vakfina bagis sahane. Yemini bozmak bahanedir, bi boynu çözmek sahane. Haziran 1, 2016 tarihinde Hasan Akçay tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Türk Ateist 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Somut seyler söyleyin lütfen, sözleriniz havada kalmasin. Örnegin, 1.hangi ayet "Insanlari mal gibi alip satin" diyor? 2.Walk Free Foundation hangi ayetin geregidir? Nur 33-Elmalılı (Sadeleştirilmiş) Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder. Korkunç bir ayettir bu. Namuslu kalmak gibi bir derdi olmayan(!) cariye ve köleleri dilediğiniz gibi satıp para kazanabilirsiniz. Fahişelik yapmayı reddedenleri de zorlamayın ama zorlarsanız da çok dert değil, Allah affeder... Size göre zorla fahişelik yaptırılan köle ve cariyeyi affediyor tabii. Hem zorlan, seks kölesi olarak kullansınlar seni, hem de suçlu olup affedileceğin için sevin. Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Hasan Akçay, şu video'yu bi izle; Cariyelerle evli değilsen cinsel ilişki yasaktır, yaparsan zinadır diyormuş demircan. peygambere mahsustur diyor nikah kıymadan cariyelerle cinsel ilişkiye girmek. şimdi peygamber muhammed olunca devrede ordan sıyıramayınca yani rasulallah da zina etti diyemeyeceğinden rasulallah da kafa kesti diyenler gibi, bu sefer diyorki peygamber muhammed'e mahsustu o iş. halbuki bazı ayetlerde habibim bu sana hastır başka müminlere olmaz mesela 4 zevce den fazla evlilik gibi, o tür söylemlerde zaten beyan edilmiş efendimizin hususiyeti. uykusu abdesti bozmaz mesela, uyusa bile abdest tazelemesine gerek yoktu, efendimize mahsus. bunlar ayrı şeyler normal insanlardan. hz ali'nin 17 cariyesi vardı. sahabenin hepsinin cariyesi vardı ve bunlardan çocukları olanlar da vardı. zaten cariye, efendisinden çocuk doğurursa onun adı fıkıhta ümmü veled oluyor, yani çocuk annesi çocuğunun annesi. onun statüsü normal cariyeden farklı olur o durumda. ümmü veled cariye, normal cariyeden farklı olmasa çocuk annesi sıfatına gerek var mı? zaten karısı denirdi öyle durumda yani zevcesi. cariyede milkül yemin - akdul milk yani sahiplik hakkı vardır. mükateb ise gir çalış para getir ben seni azat edeceğim bu mükatebe yazışmalı kölelik deniyor, fıkıhta bunların tasnifleri var. ümmü veled kime deniyor, çocuğn annesine. çocuğn annesi nikahlı karısı olsa ümmü veled diye bir lakab'a lüzüm olur mu? müminin 5-6 inananlar felaha erdi, namazı huşu içinde kılarlar, fuzuli işlerden de yüz çevirirler. kadın ve erkekler tenasül uvuzlarını haramlardan korurlar, illa hariç, eşlerinden korumaları gerekmez ve milkil yemin den korumaları gerekmez yani cariyelerinden. bunlar levm olunmazlar. imam malik hazretlerinin 300 cariyesi vardı, koskoca mezhep sahibi ictihad yapan müctehit (müctehid - مُجْتَهِد).2008'de çıkardığı kendi kitabında kölelik ve cariyelik islamda caiz olduğunu Demircan kendi söylüyor. Şimdi neymiş arapça "ev - أو veya bağlacı" ayette yahut bir zevceyi gösterir, yahut bir nikahlı cariyeyi gösterir, ya o ya bu, ikisi birden olmaz demiş. maden ya o ya bu şeklinde seçmeyi gerektiren cariyede de nikah şartı olacaksa, eş oluyor o zaman, yani zevce. Cariyeyi de nikahlı zevce yapınca dört zevce sınırına giriyor, konu kapanıyor zaten. Nur 31'de ziynet mahallerini zahir kısımları hariç açmasınlar göstermesinler illa - hariç açabilirler gösterebilirler, kocalarına "ev - أو veya bağlacı" yahut babalarına, "ev - أو veya bağlacı", yahut erkek kardeşlerine... o zaman demircan mantığı diyecekki, kocana açıyorsan gösteriyorsan, babana gösteremezsin "ev - أو veya bağlacını" cariyelerde kullanmaktaki ısrarını sürdürürsen! Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Nur 33-Elmalılı (Sadeleştirilmiş) Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder. Korkunç bir ayettir bu. Namuslu kalmak gibi bir derdi olmayan(!) cariye ve köleleri dilediğiniz gibi satıp para kazanabilirsiniz. Fahişelik yapmayı reddedenleri de zorlamayın ama zorlarsanız da çok dert değil, Allah affeder... Size göre zorla fahişelik yaptırılan köle ve cariyeyi affediyor tabii. Hem zorlan, seks kölesi olarak kullansınlar seni, hem de suçlu olup affedileceğin için sevin. Bakin "islam kölelerin alinip satilmasina izin verir" iddiasi bos çikti, "Yanilmisim, özür dilerim" diyerek dürüstlügün geregini yapmak yerine derhal baska bi iddiaya kapagi attik. Güzel kardesim, o iddianin da bos oldugunu kolayca farkedebilirsiniz yeter ki ön kabulsüz ve AKLINIZ ile okuyun çeviriyi. Örnegin çevirideki iddiaya göre Allah gûya diyormus ki köle ve cariyeleri malî bi bedel ödemeleri karsiliginda özgür birakin yani onlara özgürlüklerini SATIN. Ve daha baska? "Allah'in size verdigi maldan onlara verin..." Bu kadar. Isletin aklinizi ve size şunu sormasina izin verin: Ne?!!! Ne diyor Allah? Köle ve cariyelerinizden özgürlüklerine karsilik MALî bi bedel alin mi diyor, ya da "Allah'in size verdigi maldan onlara MAL verin" mi? Onlardan mal ALIN mi diyor, onlara mal VERiN mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Zavallı 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Bakin "islam kölelerin alinip satilmasina izin verir" iddiasi bos çikti, "Yanilmisim, özür dilerim" diyerek dürüstlügün geregini yapmak yerine derhal baska bi iddiaya kapagi attik. Güzel kardesim, o iddianin da bos oldugunu kolayca farkedebilirsiniz yeter ki ön kabulsüz ve AKLINIZ ile okuyun çeviriyi. Örnegin çevirideki iddiaya göre Allah gûya diyormus ki köle ve cariyeleri malî bi bedel ödemeleri karsiliginda özgür birakin yani onlara özgürlüklerini SATIN. Ve daha baska? "Allah'in size verdigi maldan onlara verin..." Bu kadar. Isletin aklinizi ve size şunu sormasina izin verin: Ne?!!! Ne diyor Allah? Köle ve cariyelerinizden özgürlüklerine karsilik MALî bi bedel alin mi diyor, ya da "Allah'in size verdigi maldan onlara MAL verin" mi? Onlardan mal ALIN mi diyor, onlara mal VERiN mi? Nur 33-Elmalılı (Sadeleştirilmiş) Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder. ayet açık... fuhuşa zorlamayın diyor... eğer CARİYE değilse.....bu fuhuşa zorlanmaması gerekenler kimlerdir ?? Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Okumamışsan biz ne yapalım hasan; İran'da Nisa 92 ayetinin yarısı uygulanır... Nur 33'de geçen (يَبْتَغُونَ الْكِتَابَ - yebteĞune el kitabe) mükatebe nin anlamı... Halil İnalcık'ın kitabında yayınladığı örneklerden biri şu şekilde; "Huzurumuzda tafta dokumacısı Mahmut b. seyyidi ahmet, çerkez kökenli kölesi İskenderi 10,000 akçeye eşit değerde 100 parça taftayı tamamladığında özgür bırakmaya razı oldu ve adı geçen köle bu sözleşmeyi kabul etti". Link to post Sitelerde Paylaş
Hasan Akçay 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Nûr 33'ü okudum kardesim, çok inceledim. Cariye yok orda, mükatebe denen ZIRVA yok, fuhus uyarisi yok. Anlatacagim ama bana biraz izin. Lütfen. Baska islerim de var. Link to post Sitelerde Paylaş
cevizkabugu 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Bilmiyorum. Bilmiyorum olurmu Hasan Akcay ? Bir cok seyi bildiginizi iddaa ederken neden bu konuyu bilmediginizi söylüyorsunuz ? Benim sectigim ayetler size göre uygun degillerse, siz kurani baz alarak ayetleri koyun, ve soruma kuran ispatli cevap verin. Sakin vicdaniniz sizi bu konuda radikal aciklama yapmaniza mani olmus olmasin ? Neden seriatin kestigi parmak acimaz diyemiyorsunuz. Kinanmaktan cekiniyormusunuz ? Bakin allah kuranda ne diyor; Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse (bilsin ki) Allah, sevdiği ve kendisini seven müminlere karşı alçak gönüllü (şefkatli), kâfirlere karşı onurlu ve zorlu bir toplum getirecektir. (Bunlar) Allah yolunda cihad ederler ve hiçbir kınayanın kınamasından korkmazlar (hiçbir kimsenin kınamasına aldırmazlar). Bu, Allah'ın, dilediğine verdiği lütfudur. Allah'ın lütfu ve ilmi geniştir. Iste bu yüzden size ilk mesacimda hakkinizda ne düsündügümü basdan yazmistim. Sizden bekledigim aciklama söyle olmaliydi. Efendi siz allahi terk etmissiniz, esiniz sizi terk etse cokmu demenizdi. Böyle bir cümleyi yazmaktan sizi ali koyan nedir ? Sakin vicdaniniz sizi bir ailenin sirf inanc farkliligindan ayrilmasina sebep vermekten ali koymus olmasin. Müslüman olmak kolay degil azizim, hele kuran müslümani olmak cok daha zordur. Her zorluga karsi inancinizin geregi dik durmaktir. Düsmanimda olsa dürüs olani tercihimdir. Sirin görünmek adina allahin hükümlerini gizlemek size vicdanen rahatsizlik vermiyormu, bunu gercekten bilmek istiyorum. Oysa allah kuranda zina edenlere uygulanacak cezadan dolayi acima duygusu sizleri engellemesin diyor. "Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüz değnek vurun. Allah'a ve ahiret gününe inanan (insan) lar iseniz Allah'ın dini (ni uygulama hususu)nda sizi, onlara karşı acıma duygusu tut (up engelle) mesin. Mü'minlerden bir grup da onlara yapılan, uygulanan cezaya şahid olsun." (Nûr. 24/2). Söyleyin bilmek istiyorum. Benim durumumda olan her evli ciftin nikahi düstümü, düsmedimi ? Islama göre, bu durumdaki ciftler zina kapsamina giriyormu, girimiyormu ? Zina olmasi durumunda, yukaridaki hüküm bizlerede uygulanmalimi ? Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Nûr 33 Cariye yok orda, mükatebe denen ZIRVA yok mükatebe nedir şeklinde aratıver, olduğunu ve anlamının, en basit haliyle; özgürlüğüne bedel için efendisine para veren köle demektir görüvereceksin. Link to post Sitelerde Paylaş
Tumagü 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Yusuf Kerimoğlu'ndan alıntı; islamda köle - abd. Ragıp el-İsfahani; Köle "abd" kavramının Kur'ân-ı Kerim'de 4 ayrı mahiyeti ifade için kullanıldığını kaydeder. Bunlar: 1) Hukuki açıdan köle mânâsına Bakara 221. ayetinde olduğu gibi. 2) Yaratılması bakımından abd: Bu mâhiyette, sadece Allah'a nisbet edilerek kullanılır. Nitekim Rasûl-ü Ekrem: "Hiç biriniz (elinizin) emrinizin altında bulunanlara kulum demesin. Çünkü hepiniz Allah'u Teâlâ (c.c.) 'nın kullarısınız" diyerek bu mahiyete işaret etmiştir. 3) Allah'a kulluk yapması açısından abd, ister hür, ister köle olsun şeri hududlara riayet eden kimse. 4) Dünyaya ve dünya servetine kul haline gelen abd: Rasûl-i Ekrem (s.a.s.)'in: "Kahrolsun altına, gümüşe ve lükse kul olan insan" (Tirmizî, Zühd, 42) diye zemmettiği kimseler. Link to post Sitelerde Paylaş
medicus 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Nur 33-Elmalılı (Sadeleştirilmiş) Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların onlzorla bu işe sürüklenmesinden sonra,arı bağışlar, merhamet eder. Korkunç bir ayettir bu. Namuslu kalmak gibi bir derdi olmayan(!) cariye ve köleleri dilediğiniz gibi satıp para kazanabilirsiniz. Fahişelik yapmayı reddedenleri de zorlamayın ama zorlarsanız da çok dert değil, Allah affeder... Size göre zorla fahişelik yaptırılan köle ve cariyeyi affediyor tabii. Hem zorlan, seks kölesi olarak kullansınlar seni, hem de suçlu olup affedileceğin için sevin. Bagislananlar fuhusa zorlanmis insanlardir. zorlayanlar degil. Carpitmayalim. Iyide neden dolayi bagislaniyorlar? Kisiilik haklari korunmakta. Link to post Sitelerde Paylaş
Türk Ateist 0 Haziran 1, 2016 gönderildi Raporla Share Haziran 1, 2016 gönderildi Bagislananlar fuhusa zorlanmis insanlardir. zorlayanlar degil. Carpitmayalim. Iyide neden dolayi bagislaniyorlar? Kisiilik haklari korunmakta. Ben de aksi bir şey iddia etmemişim, yazmamışım ki medicus? Tekrar oku istersen. Ne tür bir kişilik hakkıdır bu? Fahişelik yapmayı istemeyen ve bunu beyan eden köle/cariyenin kişilik haklarını korumak için satıcıya "Yapamazsın, yakarım" dese kişilik hakları daha iyi korunmuş olmaz mı? Satıcıya bir yaptırım, ceza vb neden yok? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts