Jump to content

Peygamberden Sağlık Tavsiyeleri


Recommended Posts

müslüman arkadaşlar bu hadisleri pek beğenmemişler galiba.

onlara kıldıkları namazın bile bu kitaplardan alınan hadislere dayanarak kılındığını hatırlatırım.

bu hadisleri kabul etmemekte gerekçeleri ne acaba?

burda bir ölçü kriter var mı yoksa keyfi mi davranılıyor?

bu zırvaların yer aldığı kitapların söylediği diğer şeylere nasıl güvenebiliyorlar?

kitaplarına bu palavraları alanların kitaplarına güvenilip bunun üzerine din bine edilebilir mi?

hadisleri asla referans almayan arkadşların üzerlerine alınmalarına gerek yok.

ancak sadece tek bir hadisi referans alan bir kişinin bile bu hadisleri kabul etmeme gerekçesini açıklaması gerek.

çorbanıza sinek düşşe ne yaparsınız?

tuvaletten sonra su kulanmadan temizlik yapabilir misiniz?

akrep yada yılan soktuğunda okuyup üfler misiniz? yoksa ambülans mı çağırırsınız?

hastalanınca deve sidiği içer misiniz?

yoksa bunların benim uydurmam olduğunun mu düşünüyorsunuz?

yada okumaya korkuyor musunuz?

hangisi acaba?

çok kötüyüm sanırım... :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 74
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

yoksa bunların benim uydurmam olduğunun mu düşünüyorsunuz?

yada okumaya korkuyor musunuz?

hangisi acaba?

Yok yok, Allah'ın onları sahici hadislerle sınadığını düşünürler.

Tüm gerçeklere rağmen yine de inançlarını kaybetmezlerse hidayete ereceklerdir.

Sonsuz yaşamda siyah gözlü huriler onları beklerken üç beş gerçeğin ne önemi var?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yok devenin nalı.Bari uçan özel deveside var diyeydin.

abi,barişarockun itirazı boşa çıktı.

belki okumuşsundur, iki google aramasında özel doktor iddiasının

mısır hükümdarının gönderdiği doktordan ibaret olduğu anlaşıldı.

zaten bir süre sonra doktor sıkılıp siz hiç hasta olmuyorsunuz deyip gitmiş. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
abi,barişarockun itirazı boşa çıktı.

belki okumuşsundur, iki google aramasında özel doktor iddiasının

mısır hükümdarının gönderdiği doktordan ibaret olduğu anlaşıldı.

zaten bir süre sonra doktor sıkılıp siz hiç hasta olmuyorsunuz deyip gitmiş. ;)

Mürtedcim,Kurandan başka kaynak kabul etmeyenlerin iki yüzlülüğü ortaya çıkıyor.Barısok bu iddiasını kurandan kanıtlayamadığı sürece,işine geldiği durumlarda tarihe,hadislere itibar eden bir sahtekar olarak kalacak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Buharinin Tıb Babından;

kaynak:sahihi buhari tıb babı...

buhari

mide ağrısının tedavisi:

9.......Bize Hemmâm ibn Yahya, Katâde'den; o da Enes®'ten şöyle tahdîs etti: Birtakım insanlar (Medine'ye geldiler de) mi'de ağ­rısından dolayı Medine'de ikaamet etmek istemediler. Peygamber (S) onlara zekât develerini güden çobanın yanına gitmelerini, orada de­velerin sütlerinden ve sidiklerinden içmelerini emretti. Onlar da Pey-gamber'in çobanına katıldılar da develerin sütlerinden ve sidiklerinden içtiler. Nihayet bedenleri iyileşince çobanı öldürdüler, develeri önle­rine katıp götürdüler. Bu yaptıkları Peygamber'e ulaşınca, onları ara­mak için bir birlik gönderdi. Sonunda bunlar Peygamber'e getirildiler, Peygamber de (kısas olarak) onların ellerini ve ayaklarını (çaprasvâ-rî) kesti, gözlerini de oydu.

(...)

evet, müslümanların karınları ağrıdıklarında ağrı kesici almalarına hiç gerek yokmuş.

midemiz ağrıdığında deve sidiği içicek ve iyileşecekmişiz.

modern tıbbın bugüne kadar farkedemediği bu husus onun hak peygamber olduğunun kanıtıdır.

ha deveyi her zaman nerden bulacağız derseniz,

eşek yada inek sidiği olur mu diye ayrıca bir araştırma yapmayı düşünüyorum.

ps:

islam peygamberinin nasıl merhamet timsali olduğu dikkatli okuyucuların gözünden kaçmamıştır sanırım.

Hanefilere göre şifa vereceği kesin olarak bilinen haramla tedavi caizdir, bilinmiyorsa mübah değildir. Büyük Hanefî fakihlerinden el-Kâsânî (ö. 587/1191) şöyle der: "Dayanılmaz açlık sırasında murdar ölmüş hayvan eti yemek, susuzluk halinde şarap içmek ve boğazına takılan lokmayı gidermek nasıl caiz ise, şifa vereceği kesin olarak bilindiği takdirde haram yiyecek ve içeceklerle tedavi de bu şekilde caizdir. Ancak şifa konusunda kesinlik yoksa tedavi caiz olmaz. Diğer yandan Ebû Yûsuf, aslında haram olduğu halde deve sidiğinin tedavi amaciyle içilmesini mübah görmüştür. Çünkü Hz. Peygamber, iklim farkı nedeniyle hastalanan Urenîlere zekât develerinin sidiğini içerek tedavi olmalarını emir buyurmuştur (el-Kâsânî, a.g.e., I, 61). Ebû Hanife'ye göre ise, bu caiz değildir, çünkü şifa vereceği kesin olarak bilinmemektedir. O'na göre Ureniler hadisini şu şekilde anlamak mümkündür "Hz. Peygamber o sidiğin, yalnız onların hâstalığına şifa vereceğini bilmiştir" (el-Kâsânî, a.g.e., I, 61-62).

bence bu cevap çok yeterli olmalı tam anlaşıldıysa..

Link to post
Sitelerde Paylaş
zehirlenmekten nasıl korunabiliriz?

56- Zehir İçmek, Zehir Ve Tehlikesinden Korkulacak Şeylerle Ve Habîs Devalarla Tedâvî (Olmanın Hükmü) Babı

(...)

90-.......Âmir ibn Sa'd şöyle demiştir: Ben babam Sa'd ibn Ebî Vakkaas®'tan işittim şöyle diyordu: Ben Rasûlullah(S)'tan işittim: "Sabahleyin yedi tane acve hurması yiyen kimseye, bu gün içinde ze­hir ve sihir zarar vermez" buyuruyordu.

sabahleyin yedi tane acve hurması yemek koşuluyla

gün boyunca istediğimiz kadar bayat balık,son kullanma tarihi geçmiş konserve yiyebiliriz.

hatta ekonomik olması açısından kaçak rakı bile içebiliriz.

yeter ki sabahleyin hurmaları ihmal etmeyelim.

sizin ev de bir tane pencere var ve sadece o penceredn bakıyorsun sanırım ve 1 tane pencere olan ev ne kadar aydınlana bilir ve havalanabilirse senin bakış açında aynen o şekilde sanırım...

yenilen o hurmaların algıyı artırdığı zaman bayat ve zehirli şeyleri farkedip onlardan uzak durarak yine o şeylerin yemerek zararından kurtulma açısından bakmanı da tavsiye ederim. böylece evin de 2 pencere olur ve biraz daha aydınlığa kavuşursun .. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hanefilere göre şifa vereceği kesin olarak bilinen haramla tedavi caizdir, bilinmiyorsa mübah değildir. Büyük Hanefî fakihlerinden el-Kâsânî (ö. 587/1191) şöyle der: "Dayanılmaz açlık sırasında murdar ölmüş hayvan eti yemek, susuzluk halinde şarap içmek ve boğazına takılan lokmayı gidermek nasıl caiz ise, şifa vereceği kesin olarak bilindiği takdirde haram yiyecek ve içeceklerle tedavi de bu şekilde caizdir. Ancak şifa konusunda kesinlik yoksa tedavi caiz olmaz. Diğer yandan Ebû Yûsuf, aslında haram olduğu halde deve sidiğinin tedavi amaciyle içilmesini mübah görmüştür. Çünkü Hz. Peygamber, iklim farkı nedeniyle hastalanan Urenîlere zekât develerinin sidiğini içerek tedavi olmalarını emir buyurmuştur (el-Kâsânî, a.g.e., I, 61). Ebû Hanife'ye göre ise, bu caiz değildir, çünkü şifa vereceği kesin olarak bilinmemektedir. O'na göre Ureniler hadisini şu şekilde anlamak mümkündür "Hz. Peygamber o sidiğin, yalnız onların hâstalığına şifa vereceğini bilmiştir" (el-Kâsânî, a.g.e., I, 61-62).

bence bu cevap çok yeterli olmalı tam anlaşıldıysa..

herhangi bir sebebten kaynaklanan karın ağrısının

sidik içmekle geçtiğini ispatla ben tükürdüğümü yalayacağım mecburen.

bana daha bilim bunu keşfede mi deme illa ki müslümanlar bunu denemişlerdir.

eğer bu işe yarayacak olaydı, müslümanlar zaten bunu çoktan bakın mucize diye önümüze sürerlerdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
yenilen o hurmaların algıyı artırdığı zaman bayat ve zehirli şeyleri farkedip onlardan uzak durarak yine o şeylerin yemerek zararından kurtulma açısından bakmanı da tavsiye ederim. böylece evin de 2 pencere olur ve biraz daha aydınlığa kavuşursun .. ;)

sevgili ilayda,

kıvırma lütfen.

sineğin düştüğü çorbayı,

makatı temizlerken suya gerek olmayışını,

tel sayıda taşla hacet gidermeyi,

farenin yangınlara sebep olduğundan dolayı küçük fasık oluşunu,

hastalara okuyup da ücret almanın mübahlığını izah edersen sevinirim. ;)

inkar etmeyip savunman dürüstlüğünü gösteriyor.

inkar eden diğer arkadaşlarsa en temel ibadetlerini bile bu kitaplara göre yaptıklarını unutup

komik duruma düşüyorlar.

hadisleri komple reddedenleri tenzih ediyorum. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
herhangi bir sebebten kaynaklanan karın ağrısının

sidik içmekle geçtiğini ispatla ben tükürdüğümü yalayacağım mecburen.

bana daha bilim bunu keşfede mi deme illa ki müslümanlar bunu denemişlerdir.

eğer bu işe yarayacak olaydı, müslümanlar zaten bunu çoktan bakın mucize diye önümüze sürerlerdi.

yazdıklarıma tekrar göz attım ve yine aynı cevabı verebilirim ve senin için yeterli olacağını düşünüyorum. internetten bu gibi pis şeylerle tıp bilimnde tedavi yollarını bulabilirsin. örneğin yılan ve salyangozun salgısı vs..birde sidiği konusunda ihtilaf var. bu yüzden de hadisi fazla kurcalamamak gerekir mantıklı bir açıklama yapmak için. ama şu var:Dayanılmaz açlık sırasında murdar ölmüş hayvan eti yemek, susuzluk halinde şarap içmek ve boğazına takılan lokmayı gidermek nasıl caiz ise, şifa vereceği kesin olarak bilindiği takdirde haram yiyecek ve içeceklerle tedavi de bu şekilde caizdir..

yani kafanda soru işareti kalması normal . birşey demem. ama ben o çağ ve toplulumun iklim koşullarına empati kuramıyorum. fazla bilgim yok bu konuda ama diğer necis şeylerle kıyas ettiğimde olabilir diyorum. atlara konan b.k böceği ni yemek vs..

Link to post
Sitelerde Paylaş

murtedd kardesim tek kelimeyle 'fantastik'

bu kadar guzel hadisleri bulup emek harcayip buraya asman her turlu taktiri hakediyor.

gunumuz muslumanlari bu hadisleri kabul etmiyorlar uydurma diyorlar ama sunu gozden kaciriyorlar 1000 kusur yildir bu hadisler tum islam alimleri tarafindan onaylanip gelecek nesle aktarilmistir.eger degistirilmis yada uydurulmus olsa bugune kadar gelmezdi.

1000 kusur yildir muslumanlar bu hadislerden faydalaniyordu pek cok kisi hastalaninca deve sidigi iciyordu taki modern tib hakimiyeti ele alincaya kadar!!

modern tibbin hakimiyetinde bu hadislerin ne kadar cahilce ve yanlis oldugu ortaya cikmistir.

simdi dunyanin en imanli muslumanina bi problem yasadiginda peygamberin ne cozum urettigini ve onu uygulamasi gerektigini soylesen sana guler doktoru ve modern tibbi tercih eder.

aslinda bu hadisler islamin ne kadar lokal bir din oldugununda ispatidir.herseye hurma ve deve sidigi tukuruk gibi cozumler uretebilmesi bunun kanitidir.

bu hadisler peygamberin aslinda gecmis kusaklardan ogrendigi geleneksel tedavi yontemlerinden baska hic bir yenilik getiremeyen bir sarlatan oldugunun kanitidir.

bu hadislere tum kalbimle bir ateist olarak inaniyor ve dogrulugunu onayliyorum ayni durustlugu muslumanlardanda bekliyorum tabii....

hadi bakalim yan cizmeyin hadisleri kabul edin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
burada yazılan veya yazılmayan hadislerin tümüne inanıyorum.

dinsizlerin kıvırtmalı ve felsefik yazılarından daha da güzel

dürüstlüğün için teşekkür ediyorum iyi .

ama sen de takdir edersin ki

allah bizi bunlara inanmadık diye suçlamamalı.

yani eğer adilse bunu yapmaz herhalde. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
AIRMAX; inanıyorum diye onu yapma gibi bir zorunluluğum yok, hem senin sorun belirtilen hadisle çarpık olarak çelişiyor.

murted, hayır sen bunlara inanmıyorsan, suçlu olmazsın

bu hadislere inaniyorsun dogru olanda bu zaten bu hadisler 1000 kusur yildir bosuna varolamaz kaynaklari cok saglam zaten.

ben sana sunu sormak istiyorum alemler ugruna yaratilmis bir peygamberin bu kadar sacma sapan tedavi yontemleri uygulamasina nasil bakiyorsun?

allahin bir numarali adami sacma sapan yanlis seyler yaparken allah onu uyarmadimi muhammed ne yapiyorsun ?

nedir bu duruma bakis acin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
abi,barişarockun itirazı boşa çıktı.

belki okumuşsundur, iki google aramasında özel doktor iddiasının

mısır hükümdarının gönderdiği doktordan ibaret olduğu anlaşıldı.

zaten bir süre sonra doktor sıkılıp siz hiç hasta olmuyorsunuz deyip gitmiş. ;)

Nesi boşa çıktı kardeşim senin dediğin kabul edilse bile özel doktoru Sav.Muhammed'in kabul ettiği ortaya çıkmış olur. Yine benim dediğime gelirsin anlayacağın.

Yok devenin nalı.Bari uçan özel deveside var diyeydin.

Mürtedcim,Kurandan başka kaynak kabul etmeyenlerin iki yüzlülüğü ortaya çıkıyor.Barısok bu iddiasını kurandan kanıtlayamadığı sürece,işine geldiği durumlarda tarihe,hadislere itibar eden bir sahtekar olarak kalacak.

Ya kes dır dır etmeyi arkadaşım benim Kur'an'dan başka kaynak kabul etmediğimi de nerden uydurdun o senin uydurman.

Sahtekarlığının önü alınamıyor malesef bu başlıkta da.

Adam doktor gönderildiğini kabul ediyor sen hala okumadan cevap yetiştirmeye kalkıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Nesi boşa çıktı kardeşim senin dediğin kabul edilse bile özel doktoru Sav.Muhammed'in kabul ettiği ortaya çıkmış olur. Yine benim dediğime gelirsin anlayacağın.

Ya kes dır dır etmeyi arkadaşım benim Kur'an'dan başka kaynak kabul etmediğimi de nerden uydurdun o senin uydurman.

Sahtekarlığının önü alınamıyor malesef bu başlıkta da.

Adam doktor gönderildiğini kabul ediyor sen hala okumadan cevap yetiştirmeye kalkıyorsun.

barışarock kardeşim,

bir adama doktor gönderilmesi başka birşey,

adamın kendisinin yanında sürekli bir doktorunun olması

yada yanında bu işi meslek edinenlerin bulunması başka birşey.

nitekim kısa bir süre sonra doktoru yollamış.

yani senin dediğin manada bir özel doktorluk kurumun varlığı söz konusu değil.

hatta doktorluk diye bir meslek bile müslümanlar arasında yok ki rivayetlerde rastlamıyoruz.

ancak tedaviyi emrettiğini biliyoruz.

ancak bu işi kulaktan dolma ve yanlış metodlarla yapıyor.

başlıktakii tüm hadislere bakarsan bunu göreceksin.

ayrıca beğenmediğimiz o üfürükçülükten para kazananlara peygamber izin de vermiş.

sahtekerlığın önünün alınamamsı diye birşey yok bu başlıkta.

teker teker hepsinin kaynağı belli.

bakacaksın kaynaklara o şekilde yazmıyorsa beni yalancılıkla itham edceksin.

ispatladığın takdirde ben de tükürdüğümü yalayacağım.

ha bi de sana uzunca bir cevap yazdım ilk sayfada,

onu da okumadıysan okumanı rica ediyorum.

sevgiler....

tarihinde murteddd tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
barışarock kardeşim,

bir adama doktor gönderilmesi başka birşey,

adamın kendisinin yanında sürekli bir doktorunun olması

yada yanında bu işi meslek edinenlerin bulunması başka birşey.

nitekim kısa bir süre sonra doktoru yollamış.

yani senin dediğin manada bir özel doktorluk kurumun varlığı söz konusu değil.

hatta doktorluk diye bir meslek bile müslümanlar arasında yok ki rivayetlerde rastlamıyoruz.

ancak tedaviyi emrettiğini biliyoruz.

ancak bu işi kulaktan dolma ve yanlış metodlarla yapıyor.

başlıktakii tüm hadislere bakarsan bunu göreceksin.

ayrıca beğenmediğimiz o üfürükçülükten para kazananlara peygamber izin de vermiş.

Peygamber doktor kabul ediyor bunu düşün, ne demek bu?

Doktor ben sana güveniyorum, senin ilmini yanımda istiyorum demek.

Sav.Muhammed doktora kontrol ettirirdi kendini başlıkta yazılan hadislerle peygamberin yaptığı davranış tutmuyor demek ki bu hadisler doğru değil bu kadar net.

Üfürükçülere izin verdiğini nereden okudun üstad?

sahtekerlığın önünün alınamamsı diye birşey yok bu başlıkta.

teker teker hepsinin kaynağı belli.

bakacaksın kaynaklara o şekilde yazmıyorsa beni yalancılıkla itham edceksin.

ispatladığın takdirde ben de tükürdüğümü yalayacağım.

ha bi de sana uzunca bir cevap yazdım ilk sayfada,

onu da okumadıysan okumanı rica ediyorum.

sevgiler....

Sahtekar diye sana yazmadım aslanım bu başlıkta beni sahtekarlıkla suçlamaya kalkışanlara yazdım. Özellikle de alıntıladım sahtekar kelimesini kime kullandığıma dair ama dikkat etmemişsin, yapacağım bir şey yok.

tarihinde barisarock tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Peygamber doktor kabul ediyor bunu düşün, ne demek bu?

Doktor ben sana güveniyorum, senin ilmini yanımda istiyorum demek.

Sav.Muhammed doktora kontrol ettirirdi kendini başlıkta yazılan hadislerle peygamberin yaptığı davranış tutmuyor demek ki bu hadisler doğru değil bu kadar net.

Üfürükçülere izin verdiğini nereden okudun üstad?

Sahtekar diye sana yazmadım aslanım bu başlıkta beni sahtekarlıkla suçlamaya kalkışanlara yazdım. Özellikle de alıntıladım sahtekar kelimesini kime kullandığıma dair ama dikkat etmemişsin, yapacağım bir şey yok.

sen alıntı yaptığım hadislerin tamamını okudun mu?

orda rukye tedavisi başlığında yazıyordu.

koyun karşılığında sahabe akrep sokan kabile reisini okuyodu.

hatta koyunlardan birini muhammed kendine alıyordu.

bruce leeyi kastettiğini bilmekle beraber,

ilk sayfada aynı şeyi nemim için de ima ettiğini hatırlatırım sana.

o yüzden böyle bir cevao verdim.

sen yanlış anlamışsın.

Doktor ben sana güveniyorum, senin ilmini yanımda istiyorum demek.

Sav.Muhammed doktora kontrol ettirirdi kendini başlıkta yazılan hadislerle peygamberin yaptığı davranış tutmuyor demek ki bu hadisler doğru değil bu kadar net.

ya tedavi olmayı yada doktora gitmeyi önermiyor demiyorum.

doktorları ve tedaviyi takmıyor da demiyorum.

ancak uyguladığı metotlar akıl ve bilim dışı.

hadislerin hepsini oku bence.

ve unutma ki hepsi de senedi sağlam hadisler.

sevgiler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...