Jump to content

Kuranda Çelişikiler Meselesi


Recommended Posts

Her seye hakim ve kadir dediginiz allahin gonderdigini yada yazdirdigini soylediginiz kuran uzerinde yorum yapmak sizce mantiklimi? Dine uygunmu? Allahin her seyi acik ve net olarak soyeleme gucu yokmu? muslumanlar kendi iclerinde kuran yorumlari uzerinde anlasamiyorlar ve bu nedenle bircok akim,mezhep vs. ortaya cikmis durumda.

Ateist olarak soru sormak elbette gerekli oluyor sorarak dogruyu bulmak en saglikli yoldur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 42
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Her seye hakim ve kadir dediginiz allahin gonderdigini yada yazdirdigini soylediginiz kuran uzerinde yorum yapmak sizce mantiklimi? Dine uygunmu? Allahin her seyi acik ve net olarak soyeleme gucu yokmu? muslumanlar kendi iclerinde kuran yorumlari uzerinde anlasamiyorlar ve bu nedenle bircok akim,mezhep vs. ortaya cikmis durumda.

Ateist olarak soru sormak elbette gerekli oluyor sorarak dogruyu bulmak en saglikli yoldur.

Arkadaşım Allah'ın insanları imtihan gerçeğini reddettiğiniz için bu durum size çok ama çok karışık görünüyor.Eğer herşey açık seçik olsaydı kimin kimden daha üstün olduğu kimin daha değerli olduğu nasıl anlaşılacaktı?Ayrıca çıkan ayrılılar sadece fikir konusundadır ama hükümler aynıdır ve değişmez.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Al sana benden bir soru.

Allah merhametli oldugunu söyle degilmi?

Peki o zaman, cennetin genisligi yerle gök arasi kadardir deyipte, cehennemin sonsuz büyüklükte oldugunu söylemesi, birde üstüne "ben insanlarin cogunu cehennem icin yarattim" demesi, merhametli oldugunu söylemesiyle celismiyormu?

Ayrica zaten "cehennem icin yarattim" deyip, neyin imtihanini yapiyor, aciklayiver su garibe.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Al sana benden bir soru.

Allah merhametli oldugunu söyle degilmi?

Peki o zaman, cennetin genisligi yerle gök arasi kadardir deyipte, cehennemin sonsuz büyüklükte oldugunu söylemesi, birde üstüne "ben insanlarin cogunu cehennem icin yarattim" demesi, merhametli oldugunu söylemesiyle celismiyormu?

Ayrica zaten "cehennem icin yarattim" deyip, neyin imtihanini yapiyor, aciklayiver su garibe.

Siz kaderi reddettiğiniz için her ne kadar açıklasam da kabul etmeyip yine itiraz edeceksiniz zaten sorularınızı bile yeni bir soru sorabilmek için soruyorsunuz çünkü şartlanmışsınız.Ama yine de açıklamaya çalışıyorum.Cehennem için yarattım demesi cehennemlik insan çok olacak demektir şimdi diyeceksiniz ki madem cehennemlikler belli neden dünyadayız ''UMULUR Kİ İYİ İŞLER YAPARSINIZ.'' ayeti bize bunu açıklıyor.Şimdi de diyeceksiniz ki hani Allah herşeyi biliyordu?Allah'ın herşeyi bilmesi belirlemesi kazadır.Onun vaktinin gelmesi de kaderdir.Ama burda kader derken 2 şeye dikkat çekmek gerekiyor.Külli ve cüzi irade denilen kavramlar var.Cüzi irade insanın öz iradesidir.Seçme özgürlüğüdür.Yani Allah kişinin kaderini kişinin eline verir.Ölümü ele alalım.Ölüm haktır külli iradeyle zamanı belirlenmiştir.Zamanı değişmez AMA ölümün şekli tamamen kişinin kendi ellerindedir.Bir içki masasında da ölebilirsin.Allah yolunda şehit de olabilirsin.İntihar edip cehennemi de boylayabilirsin.İntihar eden bir kimseye kaderi böyleymiş demek (haşa) Allah'a iftiradır. İnşallah açıklayabilmişimdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birak simdi onlari. Sen merhamet ve cehennemin büyüklügüne gel. Bir insan inanmiyor diye, 70 yillik hayatina karsilik, senin merhametli!!! tanrin, 70 yil degil, 700 yil degil, 7 milyon yil degil, 7 milyar yil degil, yedi trilyon yil degil, yedi katrilyon yil degil, sonsuza kadar ateste yakacak. Merhamete bak sen. Cooook merhametli caniiim. Hemde sirf inanmiyor diye, vay vay vay vay.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Birak simdi onlari. Sen merhamet ve cehennemin büyüklügüne gel. Bir insan inanmiyor diye, 70 yillik hayatina karsilik, senin merhametli!!! tanrin, 70 yil degil, 700 yil degil, 7 milyon yil degil, 7 milyar yil degil, yedi trilyon yil degil, yedi katrilyon yil degil, sonsuza kadar ateste yakacak. Merhamete bak sen. Cooook merhametli caniiim. Hemde sirf inanmiyor diye, vay vay vay vay.

Sen de diyorsun ki Allah'ın yarattığı Allah'a inanmasın Allah da ona cenneti versin.sence bu merhamet olur muydu??

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burada sonsuzluktan bahsediyoruz. Inanmadi diye birini sonsuza kadar yakmayi normal bulan biriyle ben neyi tartisacagim. Senin gibiler hasta ve deli muamelesi görmeli. Sizin serbest dolasmaniz bile sakincali. Ilkel yaratik.

Seni allahinla beraber timarhaneye atmak lazim.

Ayrica, merhametli olusuyla, sonsuz cehennemi ve sInIrli cenneti nasil bagdastirdigini hala anlatmadin. Konumuz celiski degilmi?

Var mi dünyada günah islemeyen söyle:

Yasanir mi hiç günah islemeden söyle;

Bana kötü deyip kötülük edeceksen,

Yüce Tanri, ne farkin kalir benden, söyle.

Beni özene bezene yaratan kim? Sen!

Ne yapacagimi da yazmisin önceden.

Demek günah isleten de sensin bana:

Öyleyse nedir o cennet cehennem?

Tabi bu inanirlar icindi

Simdide benim sana tavsiyem

Bu dünyadan baska bir dünya yok, arama;

Senden benden baska düsünen yok, arama!

Vaz geç ötelerden, yorma kendini:

O var sandigin sey yok mu, o yok arama!

Ömer Hayam

tarihinde ateist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Burada sonsuzluktan bahsediyoruz. Inanmadi diye birini sonsuza kadar yakmayi normal bulan biriyle ben neyi tartisacagim. Senin gibiler hasta ve deli muamelesi görmeli. Sizin serbest dolasmaniz bile sakincali. Ilkel yaratik.

Seni allahinla beraber timarhaneye atmak lazim.

Ben Allah'ımla beraber her yerde olmaya razıyım da ya lütfen önyargılarını bi kenara bırak ve şöyle bi düşün.Kardeş seni yaratan Allah ve sana diyorki bana iman et sonsuz saadet iman etmezsen sonsuz cehennem ve işte buna hazırlanman için de dünya hayatın müslüman olarak yaşa hayatını sence bu kadar adaleti başka kim sağlar??

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi git isine kardesim. Allah uyduruk bir arap putudur. Seni fena keklemisler. Döt korkusundan, düsünemiyorsun bile.

Bir zamanlar bende bu uyusturucuyu cekmistim. Beyin dumura ugradigi icin, kimisi az hasarla kurtuluyor, kimiside senin gibi iflah olmaz oluyor. Motor yanmis artik, yapacak bir sey yok. Ama aramizda bir fark var. Ben en fanatik oldugum dönemlerde bile, birisini inanmiyor diye sonsuza kadar yakacak bir tanriyi kabul etmedim.

Yapacaksin her türlü halti, cezani cekince, sirf ibadet edip, iman ettin diye, cennete gideceksin. Digeride dürüst yasayacak ama muhammedi iplemedi diye, hoop, cehennem. Ve sende bunu normal bulacaksin.

Hadi kardesim hadi. Siz hastalikli insanlarsiniz. Ya tedavi, yada bir yere hapsedilmeniz gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hadi git isine kardesim. Allah uyduruk bir arap putudur. Seni fena keklemisler. Döt korkusundan, düsünemiyorsun bile.

Bir zamanlar bende bu uyusturucuyu cekmistim. Beyin dumura ugradigi icin, kimisi az hasarla kurtuluyor, kimiside senin gibi iflah olmaz oluyor. Motor yanmis artik, yapacak bir sey yok. Ama aramizda bir fark var. Ben en fanatik oldugum dönemlerde bile, birisini inanmiyor diye sonsuza kadar yakacak bir tanriyi kabul etmedim.

Yapacaksin her türlü halti, cezani cekince, sirf ibadet edip, iman ettin diye, cennete gideceksin. Digeride dürüst yasayacak ama muhammedi iplemedi diye, hoop, cehennem. Ve sende bunu normal bulacaksin.

Hadi kardesim hadi. Siz hastalikli insanlarsiniz. Ya tedavi, yada bir yere hapsedilmeniz gerekir.

Hani o alay ettiğiniz kalpleri mühürlü insanlardan bahseden ayet varya işte o ayeti şimdi canlı bir şekilde görüyorum.Siz tatmin olmazsınız sadece ve sadece yeni sorular üretip karşıdakini mat etmek için uğraşırsınız.Önceden de dediğim gibi sizin gözünüz acak musallada açılacak ama o zaman da çok geç olacak.Yine de dileğim Allah:'ın (c.c.) kalbine hidayet vermesi.
Link to post
Sitelerde Paylaş

BİRİNCİ ÇELİŞKİ

Bakara-106 'Herhangi bir Ayet'in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah'in herseye gucunun yettigini bilmezmisin?

Bakara-106 da sunulan bu hükmü, Fatir-43 ayeti doğrudan çürütmekte. Fatir-43 '... Hayir! sen Allah'in kanununda degisiklik bulamazsin. Sen Allah'in kanununda asla bir doneklik bulamazsin.' - Feth-23 '... Allah kanununda hicbir degisiklik bulamazsiniz.'

Yorumum:Allahın kanunu sadece kuranı kerimdeki hükümler değil kainnattaki yasalardır.Birincisinde ayet diğerinde yasa diyor.Kainat düzeni cumartesi balıkları gibi mudahalelerle bozuldu derseniz hayır diyeceğiz. özel bir sınama idi.Tümzamalara ve mekanlara ait bir yasa değildir.İsitisna da kaideyibozmaz.

İKİNCİ ÇELİŞKİ

Maide-69 'Fakat inananlar, Yahudiler, Sabiiler ve Hiristiyanlardan Allah'a ve ahiret gunune inanan, iyi isler yapana korku yoktur, onlar uzulmeyeceklerdir.' Burada verilen hüküme Bakara-62'de de rastlayabilirsiniz. Fakat Al-i Imran-85 ayetinde '''Kim Islamiyetten baska bir din ararsa onunki kabul edilmeyecektir, O ahirette de kaybedenlerdendir'' denilmekte.

Yorumum:İslam Allaha ve Ahirete inana herkese verieln bir ortak addır.Her peygambere inaan müslüman denilmiştir.Bu dinler eğer tevhidi ise bundan onnların müslüman olmaları umulur.Birinci ayette bozulduğu halde İslamı net öğrenmediğinden peygambere iman etmemiş ama öğretisinde iyilikler olan Allah inancı ve Ahiret inancı olanların en azından kurtulacakları anlamını çıkaranların sayısı az değildir.

ÜÇÜNCÜ ÇELİŞKİ

Fussilet-34: 'Iyilik ve fenalik bir olamaz. Sen fenaligi en guzel sekilde karsila. O zaman aranizda dusmanlik bulunan kimse ile bile yakin dost oldugunu gorursun.' hükmünü ise Sura-40, Bakara-179 ve Maide-45 ayetleri çürütmekte. Sura-40 'Bir kotulugun karsiligi ona denk bir kotuluktur. Fakat kim affeder ve barisirsa onun mukafati Allah'a aittir. Suphe yokki o zalimleri sevmez.' - Bakara-179 'Ey akli erenler! kisasta sizin icin hayat vardir...' veya Maide-45 'O kitapta cana can, goze goz, buruna burun, kulaga kulak, dise dis ve yaralara karsi yaralari odesme yazdik. Fakat kim sadaka olarak bagislarsa, bu ona kefaret olur...

YORUMUM:Birincisinde evrensel bir kural var.Köülük yapana dahi iyilik yapmak.Nitekim.Hz.Muhammed böyleydi.Uudda onu öldürmeye geldiklerinde bile ya rab onları affet onlar bilmiyolar bilselerdi yapmazlardı demiştir

İkincisinde de aslında affetme emir edilmekle beraber ki ilk ayette de o emir vardı.Öldürülen tarafın isteği olsa kısasını alabileceğini ele almıştır.Birincisinde insaniilişkiler ikincisinde ise hukuki ilişkile sözkonusudur.

DÖRDÜNCÜ ÇELİŞKİ

En'am-108: 'Allah'tan baska dua ettikleri seylere sovmeyin ki, onlar da bilgisizlikte asiriya gidip Allah'a sovmesinler...' diyen bir ayet ile karşılaşıyor ve seviniyoruz. Fakat Tevbe-28 ayeti sevincimizi kursağımızda bırakıyor.

Tevbe-28 'Ey inananlar' Allah'a es kosanlar mutlaka pisliklerdir...

Yorumum:Birincisi genel bir kuraldır.İkincisi ise kabe ibadeti için kullanılmıştır.Melade pislik denilmiştir.Halbuki necis değil neces denilmişir.Buda manevi kirlilik olarak tanımlanmıştır ki o da imansızlıktır.

BEŞİNCİ ÇELİŞKİ

Aşağıdaki ayette ise insan ve cinlerin allaha kulluk için yaratıldığından bahsediliyor. Zariyat 56. Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.

Ararat-179 ayetinde ise tamamen alakasız bir sunuş ile karşılaşıyoruz;

Araf/ 179. Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. Işte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. Işte asıl gafiller onlardır

Yorumum:Birincisinde kulluk için yartıldığı anlaşılıyor.İkincisinde gerçeğe gözünü kapatanalrın içine düştükleri hali acı bir şekilde ifade etme vardır.Ben bu ayetten cehennemlik insaın özelliklerini anatma görüyorum.Yani insanların çoğu zaten cehennemiçin yaratıldı değil de o halde yaratılanların özelliklri vardır.O halde bu özelliklere sahip olmayanlar cehennemlik değildirler.

Şimdilik bu kadar...

Link to post
Sitelerde Paylaş
BİRİNCİ ÇELİŞKİ

Bakara-106 'Herhangi bir Ayet'in hukmunu yururlukten kaldirir veya unutturursak, onun yerine daha hayirlisini veya benzerini getiririz. Allah'in herseye gucunun yettigini bilmezmisin?

Bakara-106 da sunulan bu hükmü, Fatir-43 ayeti doğrudan çürütmekte. Fatir-43 '... Hayir! sen Allah'in kanununda degisiklik bulamazsin. Sen Allah'in kanununda asla bir doneklik bulamazsin.' - Feth-23 '... Allah kanununda hicbir degisiklik bulamazsiniz.'

Yorumum:Allahın kanunu sadece kuranı kerimdeki hükümler değil kainnattaki yasalardır.Birincisinde ayet diğerinde yasa diyor.Kainat düzeni cumartesi balıkları gibi mudahalelerle bozuldu derseniz hayır diyeceğiz. özel bir sınama idi.Tümzamalara ve mekanlara ait bir yasa değildir.İsitisna da kaideyibozmaz.

Bunda bir yoruma gerek yok zaten istisna diyerek bir çelişki olduğunu doğrulamışsınız.

İKİNCİ ÇELİŞKİ

Maide-69 'Fakat inananlar, Yahudiler, Sabiiler ve Hiristiyanlardan Allah'a ve ahiret gunune inanan, iyi isler yapana korku yoktur, onlar uzulmeyeceklerdir.' Burada verilen hüküme Bakara-62'de de rastlayabilirsiniz. Fakat Al-i Imran-85 ayetinde '''Kim Islamiyetten baska bir din ararsa onunki kabul edilmeyecektir, O ahirette de kaybedenlerdendir'' denilmekte.

Yorumum:İslam Allaha ve Ahirete inana herkese verieln bir ortak addır.Her peygambere inaan müslüman denilmiştir.Bu dinler eğer tevhidi ise bundan onnların müslüman olmaları umulur.Birinci ayette bozulduğu halde İslamı net öğrenmediğinden peygambere iman etmemiş ama öğretisinde iyilikler olan Allah inancı ve Ahiret inancı olanların en azından kurtulacakları anlamını çıkaranların sayısı az değildir.

Bunlar nasıl yorumlar böyle bir şeye inananın az olmayışı o şeyi doğruluyormu?

Burada resmen bir çelişki var zorlama dahi yapılamaz.

Bir hıristiyan kurana inanmıyorsa muhammedi peygamber olarak kabullenmiyorsa nasıl cennete gider?

Onlardanda cennete gidecekler varsa neden islamiyet denen din geldi???

Burada muhammed hıristiyanları ve musevileri kendine çekmek için yumuşak davranmış olduğu sonradan sertleştiğini zekası vijdanı olan herkez bilir. Nasıl olurda muhammede inanmayan, kuranı allahın kitabı demeyen kişiler cennete girerler eğer bunların iyi olanlarının cennete gireceğini söylerseniz islamın gereksizliğinide söylemiş olursunuz.

İşte o az olmayan kişiler islama gerek yok diyenlerdir.

ÜÇÜNCÜ ÇELİŞKİ

Fussilet-34: 'Iyilik ve fenalik bir olamaz. Sen fenaligi en guzel sekilde karsila. O zaman aranizda dusmanlik bulunan kimse ile bile yakin dost oldugunu gorursun.' hükmünü ise Sura-40, Bakara-179 ve Maide-45 ayetleri çürütmekte. Sura-40 'Bir kotulugun karsiligi ona denk bir kotuluktur. Fakat kim affeder ve barisirsa onun mukafati Allah'a aittir. Suphe yokki o zalimleri sevmez.' - Bakara-179 'Ey akli erenler! kisasta sizin icin hayat vardir...' veya Maide-45 'O kitapta cana can, goze goz, buruna burun, kulaga kulak, dise dis ve yaralara karsi yaralari odesme yazdik. Fakat kim sadaka olarak bagislarsa, bu ona kefaret olur...

YORUMUM:Birincisinde evrensel bir kural var.Köülük yapana dahi iyilik yapmak.Nitekim.Hz.Muhammed böyleydi.Uudda onu öldürmeye geldiklerinde bile ya rab onları affet onlar bilmiyolar bilselerdi yapmazlardı demiştir

İkincisinde de aslında affetme emir edilmekle beraber ki ilk ayette de o emir vardı.Öldürülen tarafın isteği olsa kısasını alabileceğini ele almıştır.Birincisinde insaniilişkiler ikincisinde ise hukuki ilişkile sözkonusudur.

"Kuranın her ayeti evrenseldir" bunun olmadığını iddia etmeniz bir müslüman olarak taktireşayandır.

Hiç ama hiçbir şey "sana fenalık yapana iyilik yap dedikten" sonra "birilerinin birisine fenalık yaptıktan sonra sende ona yap" demesini izah edemez. Helede bunun bir allahın söylediği söylendiğinde durum daha da vahim olur.

Bunlar kuran gibi çelişkiler abidesi bir kitabı akla uygun hale getirme çabasıdır. Ve bu naltık ile dünyada savunulamıyacak tek ama tek birşey bulunamaz.

DÖRDÜNCÜ ÇELİŞKİ

En'am-108: 'Allah'tan baska dua ettikleri seylere sovmeyin ki, onlar da bilgisizlikte asiriya gidip Allah'a sovmesinler...' diyen bir ayet ile karşılaşıyor ve seviniyoruz. Fakat Tevbe-28 ayeti sevincimizi kursağımızda bırakıyor.

Tevbe-28 'Ey inananlar' Allah'a es kosanlar mutlaka pisliklerdir...

Yorumum:Birincisi genel bir kuraldır.İkincisi ise kabe ibadeti için kullanılmıştır.Melade pislik denilmiştir.Halbuki necis değil neces denilmişir.Buda manevi kirlilik olarak tanımlanmıştır ki o da imansızlıktır.

İmansızlık pisliktir denmesi bir küfür yok anlamınamı geliyor? Birisi size sizin şununuza dediğinde o kişi gerçekten bunu yapmadığı halde sizi küfür etmiş olmuyormu? Bu yorumunuza göre adamın birisi birisine senin annesi ..... dediğinde bunu gerçekten yapmıyor bu sadece manevi birşey dediğinde o kişinin bunu söyleyene kızmaması gerekir.

Pislik dendiğinde bu zaten manevi anlamdadır ve bir küfürdür.

Enam/ 108'de "Allah'tan başkasına tapanlara sövmeyin; sonra onlar da bilmeyerek Allah'a söverler."

Ama aşağıdaki ayetlerde

Bakara/ 171, Araf/ 179, Furkan/ 44, Tevbe/ 28, Bakara/ 65, Maide/ 60, Cuma/ 5, Araf/ 176 da farklı inançlardakilere hayvan, eşek, köpek, domuz, pislik, maymun diye sövülmüştür.

Bunları bir allahın yapabileceğini söylemek, düşünmek bile abestir.

BEŞİNCİ ÇELİŞKİ

Aşağıdaki ayette ise insan ve cinlerin allaha kulluk için yaratıldığından bahsediliyor. Zariyat 56. Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.

Ararat-179 ayetinde ise tamamen alakasız bir sunuş ile karşılaşıyoruz;

Araf/ 179. Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır. Onların kalpleri vardır, onlarla kavramazlar; gözleri vardır, onlarla görmezler; kulakları vardır, onlarla işitmezler. Işte onlar hayvanlar gibidir; hatta daha da şaşkındırlar. Işte asıl gafiller onlardır

Yorumum:Birincisinde kulluk için yartıldığı anlaşılıyor.İkincisinde gerçeğe gözünü kapatanalrın içine düştükleri hali acı bir şekilde ifade etme vardır.Ben bu ayetten cehennemlik insaın özelliklerini anatma görüyorum.Yani insanların çoğu zaten cehennemiçin yaratıldı değil de o halde yaratılanların özelliklri vardır.O halde bu özelliklere sahip olmayanlar cehennemlik değildirler.

Kızmayın ama bayadır bu kadar zorlama komik bir yorum görmemiştim.

Birincisinde: "kulluk için yartıldığı anlaşılıyor" demişsiniz.

İkincisinde: gerçeğe gözünü kapatanalrın içine düştükleri hali acı bir şekilde ifade etme vardır.

Bu söylediğiniz bir yalandır. Burada düşülen bir hali değil düşürülmüş bir hal vardır. bakın: Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır

Burası o kadar açıkki söylediğinizin yalan olduğunu iddia etmeye gerek yok. Burasını yanlış anlamış olamazsınız çünki çok açık yanlış anlama olamayacağına göre bu bir yalandır.

Deöişinizki: "Ben bu ayetten cehennemlik insaın özelliklerini anatma görüyorum" peki: Andolsun, biz cinler ve insanlardan birçoğunu cehennem için yaratmışızdır Ama bu özellikleri ile anları yaratanın allah olduğu bu ayette açık.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin dengeli yazanlar arasında olduğunu düşünüyordum xislam..Bana yalancı demekle sorunları çözemezsiniz.Forumun moderatörü olmakla bugücü alabiliyorsan bu daha vahim bir durumdur...Ama kıvırsam da,komik da gelse size benim tespitimdir,Yalan söylüyorsun diye çok kaba kelime kullanma hakkına sahip değilsin.

Bu açıdan bu başlıktan ada akıllı bir tespit bulana kadar çekileceğim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Senin dengeli yazanlar arasında olduğunu düşünüyordum xislam..Bana yalancı demekle sorunları çözemezsiniz.Forumun moderatörü olmakla bugücü alabiliyorsan bu daha vahim bir durumdur...Ama kıvırsam da,komik da gelse size benim tespitimdir,Yalan söylüyorsun diye çok kaba kelime kullanma hakkına sahip değilsin.

Bu açıdan bu başlıktan ada akıllı bir tespit bulana kadar çekileceğim.

İstediğini yapmakta özgürsün.

Ama bu kadar açık, basit olan şeyleri böylesine başka tarafa çekmek benim görüşüm yalancılıktır.

Başka sebeblerde olabilir kuranda neler yazdığını kavrayamamak gibi fakat böyle olduğunu düşünmüyorum.

Demişsinki: Bana yalancı demekle sorunları çözemezsiniz bak aferin birisine yalancı diyerek sorun çözülmez bunu inandığın allahınada söyleyebilirmisin? EN'ÂM (28): Hayır, daha önce gizlemekte oldukları şeyler onlara göründü. Eğer çevrilselerdi elbette kendilerine yasaklanan şeylere yine döneceklerdi. Şüphesiz onlar yalancıdırlar.

MÜCÂDELE (18) : Allah?ın onları hep birden dirilteceği, onların da bir iş üzerinde olduklarını sanarak size yemin ettikleri gibi Allah?a da yemin edecekleri günü düşün! İyi bilin ki, onlar yalancıların ta kendileridir.

Ve eklemişsin: Forumun moderatörü olmakla bugücü alabiliyorsan bu daha vahim bir durumdur benim yaptığım vafim ise allah gücünü kullanıp bunları yapıyorsa bu duruma vahim demek yeterlimidir?

final: Yalan söylüyorsun diye çok kaba kelime kullanma hakkına sahip değilsin. Kuranda pek çok yalancı ithamları var bu yazın ile bunların çok kaba dediğin kelimeleri kuranda söylediğine göre allahın kaba olduğunuda söylemiş oluyorsun biliyorsun değilmi?

Şimdi yalancı sözcüğü kaba bir kelimemidir değilmidir?

Ne acı şimdi buna kaba değil dese kendini kaba dese allahı küçük düşürecek.

İşte böyle kurana inanan birisinin çok ama çok dikaktli konuşması gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ozedonus;

Eğer aklının tabuları yıkılı ve bilincinin yolları kapalı değilse, ne Kuran'ın Tanrı kelamı olduğunu iddia edebilirsin, ne çelişki olmadığını, ne de bu metinlerin tüm zamanlara uygulanabilirliğini iddia edebilirsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...