Jump to content

ForuMeydan

Normal Üye
  • İçerik sayısı

    105
  • Katılım

  • Son ziyaret

Topluluk Puanı

0 Neutral

ForuMeydan Hakkında

  • Derece
    Advanced Member
  1. ForuMeydan

    DÜNYADA KÖTÜLÜK VARDIR.

    http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=294
  2. Büyük fizikçi Albert Einstein’ın bu yazısı, ABD’de yayınlanan Monthly Review adlı aylık derginin Mayıs 1998 tarihli 50. cilt, 1. sayısından alındı. Yazı, ilk olarak aynı derginin ilk sayısında ilk yazı olarak, 1949’da yayınlanmıştı. Birey, toplumda öyle bir konumda ki, maskeler takmasına yol açan egoist dürtüleri sürekli tetikleniyor; yaradılış olarak daha zayıf olan toplumsal güdüleri ise sürekli kötüye doğru gitmekte. Toplumdaki konumu her ne olursa olsun tüm insanlar, bu süreç nedeniyle acı çekiyorlar. Kendi bencilliklerinin mahkûmları olduklarından habersiz, kendilerini güvencesiz, yaln
  3. ForuMeydan

    KANITLAMA

    Ne denli metafiziksel olursa olsun her önermeyi dogrulayıcı kanıt bulma olanagı vardır; dahası, getirilen kanıtlar gözlemsel ya da deneysel olarak güvenilir de olabilir. Bir sav ya da kuramin bilimselliği doğrulanmaya degil, yanlışlanmaya elvermesindedir. Üstelik istatistiksel korelasyonlar, yüksek de olsa, nedensel bir iliskiyi göstermez; olsa olsa öyle bir iliski için olasılık saglar. Aralarında hiçbir ilişki olmayan olgu kümeleri için bile kimi korelasyonlar kurulabilir. Bir kuramın gerçek anlamda yoklanması, öngörülerinin açık, seçik ve yalın bir dille ortaya konmasıyla; kuramın hangi gö
  4. Sadece akıl, gerçeği bulmakta yeterli değildir. Aklın en büyük özelliği, kolaylıkla yanılgıya düşebilir olmasıdır. (Metafizik felsefe sistemleri buna çarpıcı bir örnek olabilir.) Aklın yetersizliği nedeniyle: Teist der ki; aklın yolunu bulabilmesi için "iman nuruna" ihtiyaç vardır. Ateist der ki; aklın yolunu bulabilmesi için "bilimin ışığına" ihtiyaç vardır. (Bu belirlemeyi kesin çizgilerle ayrılmış sınırlar olarak algılamamak gerekir; akıl ve bilim karşılıklı etkileşim içinde olduğu gibi, akıl ve iman da karşılıklı etkileşim içinde olan dinamik süreçlerdir.) "İman nuru" ile "bilimin
  5. ForuMeydan

    Hem Alevi Hem Ateist Olunur mu?

    http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=410 http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=58
  6. ForuMeydan

    Vasiyet

    Sevgili Crow http://forumeydan.ipbfree.com Burda ateistforumdan da bazı başlıklar arşivlendi. Bekleriz... İstediğin türde tedbirler alınabilir burda
  7. ForuMeydan

    İslamın Geri Kalmasının Sebepleri ?

    Sorun Neredeydi ?
  8. ForuMeydan

    DİYALEKTİK ve TARİHİ MATERYALİZM

    KADIN ve AILE http://www.kurtuluscephesi.org/orjinal/melaile.pdf
  9. ForuMeydan

    DİYALEKTİK ve TARİHİ MATERYALİZM

    İlkel komünal toplumları irdeleyebilmek için magara dönemlerine gitmeye gerek yok. Yakın zamana kadar bu paylaşımcı topluluklar degişik araştırmacılar tarafından incelendi, bu toplumların ortak yapısına bakmak ve ortak olan özelliklerini gözlemek yeterli. Tüm paylaşımcı komünal toplulukların ortak bir özelligi var, o da avcılık ve toplayıcılıkla geçiniyorlar. Tarımı henüz bilmiyorlar ya da henüz ilkel bahçe tarımı aşamasındalar. Mülkiyeti tanımıyorlar. Kuzey Amerikalı kızılderili toplulukları en bariz örneklerden bir tanesi. Ortaklaşmacı topluluklarda öne çıkan bir özellik daha var o da soy
  10. ForuMeydan

    DİYALEKTİK ve TARİHİ MATERYALİZM

    Modok Kızılderililerinin yaşam düzeni vadilere, nehirlere ve göllere baglı olan avcı ve toplayıcı bir kabile. Sivri uçlu çubuklarla topraktan şalgam kökleri çıkarıyorlar, yaban bitkileri tohumları topluyorlar, büyük ve küçükbaş hayvanları avlıyorlar, balık tutuyorlar. Su kablumbagasının etini yemek için , kabugunu da kase ve kap kaçak olarak kullanıyorlar. Hasırotları ve sazlardan örgü yapabiliyorlar. Modok kültürünün kahramanı ve totemi bir cins hayvan Kumokums. " Dünyayı ve herşeyi yaratan Kumokumsdur. O dünyayı şöyle yaratmıştır : Başlangıçta Kumokums büyük saz gölünün kenarında oturuyo
  11. ForuMeydan

    DİYALEKTİK ve TARİHİ MATERYALİZM

    İdeoloji dışarıdan bakılınca, kapalı ve tutarlı bir sistem gibi görünür. İçeriden ise imana, inanışa katılmaya verir kendini. Fert ideolojiye baglanır ve onda kendini bulacagına inanır. Ama kendini gerçekleştirecegi yerde kaybeder, yabancılaşır. Demekki, ferdi, hayatlarla olan ilişkisinde, ideoloji bir takım gerekler ileri sürmektedir. Ama, bu gerekler, fert tarafından razı olunarak kabul edilmektedir. Eger, fert, ideoloji ugruna fedakarlık yapmaya yönelmişse, eger ideoloji ferdin üzerinde müeyyideler uyguluyorsa, fert onları bekler ve talep eder. Demek ki baskı altında olanların ve sömürülenl
  12. ForuMeydan

    Alevilik

    Alevilik İslamiyet’in içinde değil http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=410 Aleviler "müslüman" midir? http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=58
  13. ForuMeydan

    alevilik ve içki

    Alevilik İslamiyet’in içinde değil http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=410 Aleviler "müslüman" midir ? http://forumeydan.ipbfree.com/index.php?showtopic=58
  14. Ahlaki değerler içgüdüsel midir, yoksa dini inançların yönlendirmesiyle mi oluşmuştur? Ahlaklı olmak için dine gerek var mıdır? Gerek yok ise, tüm kültürlerde niçin din var? Ve din ne işe yarıyor? New Scientist dergisi 1 Eylül sayısında ahlak ve din arasındaki ilişkiyi masaya yatırıyor. Dawkins, dini, ahlaki değerlerin kaynağı olarak gören geleneksel görüşe karşı çıkan çok sayıdaki düşünürlerden yalnızca biri. Bu kişilere göre din, ahlaksız davranışları mazur göstermeye yarayan bir araç. Dinin ahlakın veya ahlaksızlığın kaynağı olarak değerlendirilmesi yerine, bazı bilim adamları ahlakın v
  15. Sadece akıl, gerçeği bulmakta yeterli değildir. Aklın en büyük özelliği, kolaylıkla yanılgıya düşebilir olmasıdır. (Metafizik felsefe sistemleri buna çarpıcı bir örnek olabilir.) Aklın yetersizliği nedeniyle: Teist der ki; aklın yolunu bulabilmesi için "iman nuruna" ihtiyaç vardır. Ateist der ki; aklın yolunu bulabilmesi için "bilimin ışığına" ihtiyaç vardır. (Bu belirlemeyi kesin çizgilerle ayrılmış sınırlar olarak algılamamak gerekir; akıl ve bilim karşılıklı etkileşim içinde olduğu gibi, akıl ve iman da karşılıklı etkileşim içinde olan dinamik süreçlerdir.) "İman nuru" ile "bilimin
×
×
  • Yeni Oluştur...