Jump to content

Allah'ın nefsi ne demek?


Recommended Posts

Biraz kafa çalıştırma zamanı,

Kuran'da nefs kavramı sizce nedir?

Allah'ın nefsi var mıdır?

Allah'ın nefsi yoktur demeyin aşağıdaki ayet vardır diyor.

6/12 Kul li mem ma fis semavati vel ard* kul lillah* ketebe ala nefsihir rahmeh* le yecmeanneküm ila yevmil kıyameti la raybe fıh* ellezıne hasiru enfüsehüm fe hüm la yü'minun

6/12 De: "Kimindir gökler ve yer?" De: "Allah'ındır." O Allah ki, rahmeti nefsi üzerine yazmıştır. O sizi, varlığında hiç kuşku duyulmayan kıyamet gününde bir araya mutlaka toplayacaktır. Benliklerini hüsrana yuvarlamış kişiler var ya, onlar iman etmezler.

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 40
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

NEFS Sözlükteki açıklaması

Üfürmek, üflemek.

Nefs (Nefis) Can, kişi, kendi, öz varlık. Bir şeyin zatı olan, kendisi.

Göz.

Şehvet ve gadabın mebdei olan kuvve-i nefsaniye. Fıtri meyil, bedenin hissi istekleri.

Ruh, hayat, asıl.

Maya.

Hamiyet. (Evet, nefsini beğenen ve nefsine itimad eden bedbahttır. Nefsinin ayıbını gören, bahtiyardır. M.)

Nefs Gülme hususunda ifrata gitmek.

Çok fazla gülmek.

Allahın nefse sahip olması gerçekten çok ilginç. Çünkü İslama göre bilinir ki insan nefs sahibidir ve nefsine hakim olma sorumluluğu vardır. Eğer olamazsa ahirette ceza onu beklemektedir. Ben merak ediyorum. Allah nefs sahibi ise ahirette onu kim sorguya çekecek? Var bu işte bir karışıklık ya hadi bakalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Nefis nedir?

Benlik. herakles'in ayet örneğinde birinde nefs, birinde benlik olarak çevirmişler:

6/12 Kul li mem ma fis semavati vel ard* kul lillah* ketebe ala nefsihir rahmeh* le yecmeanneküm ila yevmil kıyameti la raybe fıh* ellezıne hasiru enfüsehüm fe hüm la yü'minun

6/12 De: "Kimindir gökler ve yer?" De: "Allah'ındır." O Allah ki, rahmeti nefsi üzerine yazmıştır. O sizi, varlığında hiç kuşku duyulmayan kıyamet gününde bir araya mutlaka toplayacaktır. Benliklerini hüsrana yuvarlamış kişiler var ya, onlar iman etmezler.

***

Allah'ın nefsi derken, benim anladığım, Allah'ın kendisinden ayrı, Ona karşı çıksın, başına buyruk olsun diye yarattığı BENLİK denen şey.(bilgehan'ın kuzusu başlığında en son bunu yazıktırmıştım.) Allahın kendi benliği olarak aslında bizim benliklerimiz kastediliyor olmalı. Daha trilyonlarca birey olarak bu kadar parçalanmamışken henüz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah'ın nefsi derken, benim anladığım, Allah'ın kendisinden ayrı, Ona karşı çıksın, başına buyruk olsun diye yarattığı BENLİK denen şey.(bilgehan'ın kuzusu başlığında en son bunu yazıktırmıştım.) Allahın kendi benliği olarak aslında bizim benliklerimiz kastediliyor olmalı. Daha trilyonlarca birey olarak bu kadar parçalanmamışken henüz.

Söylediğin İslama külliyen aykırı. Ancak panteizmin görüşü olabilir. Öyle trilyonlarca birey olarak parçalanması olamaz. İslam Allahın yoktan yarattığı iddiasındadır. Yarattıklarına ruh üflemesi nefsinden nefis vermesi ise, Allahtaki nefs yarattıklarına üflemekle bitmez. O zaman Allah nefsi ile ne yapıyor? Bu işte büyük bir soru. Zaten Üflenen ruhun nefsinden kaynaklı olduğunu İslamcılar yine kabul etmez. Ayrıca hayvanlara ruhundan üfürmemiş mi? Üfürmediyse bunlar nasıl canlı oluyor? Müslümanlar bu başlığa uğrar mı?

tarihinde baglanti tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Biraz kafa çalıştırma zamanı,

Kuran'da nefs kavramı sizce nedir?

Allah'ın nefsi var mıdır?

Allah'ın nefsi yoktur demeyin aşağıdaki ayet vardır diyor.

6/12 Kul li mem ma fis semavati vel ard* kul lillah* ketebe ala nefsihir rahmeh* le yecmeanneküm ila yevmil kıyameti la raybe fıh* ellezıne hasiru enfüsehüm fe hüm la yü'minun

6/12 De: "Kimindir gökler ve yer?" De: "Allah'ındır." O Allah ki, rahmeti nefsi üzerine yazmıştır. O sizi, varlığında hiç kuşku duyulmayan kıyamet gününde bir araya mutlaka toplayacaktır. Benliklerini hüsrana yuvarlamış kişiler var ya, onlar iman etmezler.

Selam.

Konuya vakıf olabilmeniz için arapça dil bilgisini bilmeniz gerekiyor.

Yüz (İnsan yüzü)

Yüz (Rakam 100)

Yüz (bakalım.Yüzmek)

Nefs kelimesi de, yirmiyi aşkın anlamda kullanılmaktadır. Ruh, can, kan, benlik, iç, kalb, büyüklük, yücelik, irade gibi

Yani bahsetmiş olduğunuz nefsten kasıt "O, rahmet etmeyi kendi üstüne yazmış (merhameti kendisine ilke edinmiş) tir demektir.

Meallerden din öğrenilmez.Din İlmihal kitaplarından öğrenilir.Meallerden öğrenen ya (müslüman ama islamla bağdaşmayan düşünceler) sapık olur ya da ateist.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Söylediğin İslama külliyen aykırı. Ancak panteizmin görüşü olabilir. Öyle trilyonlarca birey olarak parçalanması olamaz. İslam Allahın yoktan yarattığı iddiasındadır. Yarattıklarına ruh üflemesi nefsinden nefis vermesi ise, Allahtaki nefs yarattıklarına üflemekle bitmez. O zaman Allah nefsi ile ne yapıyor? Bu işte büyük bir soru. Zaten Üflenen ruhun nefsinden kaynaklı olduğunu İslamcılar yine kabul etmez. Ayrıca hayvanlara ruhundan üfürmemiş mi? Üfürmediyse bunlar nasıl canlı oluyor? Müslümanlar bu başlığa uğrar mı?

Yok öyle "basit" panteizm değil.

Allah evreni "bizim için" yoktan yarattı. Yarattıklarına Ruh üflemesi "nefsinden nefis vermesi" değil. Ruh'undan suret, kopya vermesi. Allah'ın nefs'i yok, olanı da kendi yarattı. "Benim kedim var ama ben kedi değilim" gibi (şröderinki tercih edilir). Nefs; yaratılmış ayrı, kaçan madde'ye bütüncül RUH'un takılmasıyla yavaşlayan trilyonlarca birey olarak olarak tasvir edilsin. Aralarındaki yapışkan gibi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Konuya vakıf olabilmeniz için arapça dil bilgisini bilmeniz gerekiyor.

Meallerden din öğrenilmez.Din İlmihal kitaplarından öğrenilir.Meallerden öğrenen ya (müslüman ama islamla bağdaşmayan düşünceler) sapık olur ya da ateist.

Kasas 2. Bunlar, apaçık Kitab'ın ayetleridir.

Sözde kuran apaçık...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Konuya vakıf olabilmeniz için arapça dil bilgisini bilmeniz gerekiyor.

Yüz (İnsan yüzü)

Yüz (Rakam 100)

Yüz (bakalım.Yüzmek)

Nefs kelimesi de, yirmiyi aşkın anlamda kullanılmaktadır. Ruh, can, kan, benlik, iç, kalb, büyüklük, yücelik, irade gibi

Yani bahsetmiş olduğunuz nefsten kasıt "O, rahmet etmeyi kendi üstüne yazmış (merhameti kendisine ilke edinmiş) tir demektir.

Meallerden din öğrenilmez.Din İlmihal kitaplarından öğrenilir.Meallerden öğrenen ya (müslüman ama islamla bağdaşmayan düşünceler) sapık olur ya da ateist.

Allah'ın nefsi insanın nefsi gibi olmayabilir dersen daha mantıklı bir cevap olmuş olur.

Selam.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Allah'ın nefsi derken, benim anladığım, Allah'ın kendisinden ayrı, Ona karşı çıksın, başına buyruk olsun diye yarattığı BENLİK denen şey.(bilgehan'ın kuzusu başlığında en son bunu yazıktırmıştım.) Allahın kendi benliği olarak aslında bizim benliklerimiz kastediliyor olmalı. Daha trilyonlarca birey olarak bu kadar parçalanmamışken henüz.

İlginç bir yaklaşım puppet:) Biraz daha açar mısın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kasas 2. Bunlar, apaçık Kitab'ın ayetleridir.

Sözde kuran apaçık...

Bir yanlış daha.....

Yine eksik bilgi

Apaçık kelimesinin birden çok anlamı bulunmaktadır.Bunu da bilmek için Arapça ilmi gereklidir.

Bahsetmiş olduğunuz ayetin Apaçık manası şu şekildedir ; İfadesi güzel, parlak kitap, açıkça ortaya koyup açıklayan kitap ki, kastedilen Kur'ân'dır.Levhi Mahfuz diyen alimlerde bulunmaktadır (Elmalılı Tefsiri)

Nedir o bildirilenler

(Yasak, emir, helal, haram, muhkem, müteşabih ve misaller. Helalı helal, haramı haram bilin, emredilenleri yapın! Yasak edilenlerden sakının! Misal ve hikaye olanlardan ibret alın! Muhkem olanlara uyun! Müteşabih olanlara inanın!) [Hakim]

Oysa ki Kuranı Kerimi Herkes anlayamaz bunlar Kuranı Kerim'de APAÇIK (anladığımız apaçık kelimesi burada gecerli) bildirilmiştir.

(Kur?anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 44]

(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]

(O, [Resulüm] vahiyden başkasını söylemez.) [Necm 3,4]

(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Araf 158, Nur 54]

(Resule itaat eden, Allah?a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Allah?a itaat edin, Peygambere itaat edin. İşlerinizi boşa çıkarmayın.) [Muhammed 33]

(Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider.) [Nisa 13,14]

(Yüzleri ateşte evrilip çevrildiği gün: Eyvah bize! Keşke Allah?a itaat etseydik, Peygambere de itaat etseydik! derler.) [Ahzab 66]

tarihinde Kenai tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kenai nefs kelimesi için bu açıklamaların fos kardeşim.

Allah'ın nefsi ,Allah'ın zatı,kendisi,benliği demek.

Bunun üzerinden yorum yapacak isen yap..Yeterince zırvalıkla dolduruyorsun başlığı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birbiriyle çelişen maddelere hep tek düze cevaplar kaçış yolu belli bu şu anlama gelir bu bu anlama gelir bu kitap evrensel iddialarında bulunan arkadaşlar kişiden kişiye değişen yargılar nasıl bütün dünya tarafından kucaklanabilir sorarım size en iyisi bu konuya nietzsche ile son vereyim

Bilgiyi denizden içtiğin belli:tuzlu,ışıltılı sözlerin gösteriyor bunu!Derinlikler köpeği olarak yiyeceğini epeyce yüzeyden alıyorsun!!!!

Link to post
Sitelerde Paylaş
Konuya vakıf olabilmeniz için arapça dil bilgisini bilmeniz gerekiyor.

Yüz (İnsan yüzü)

Yüz (Rakam 100)

Yüz (bakalım.Yüzmek)

Nefs kelimesi de, yirmiyi aşkın anlamda kullanılmaktadır. Ruh, can, kan, benlik, iç, kalb, büyüklük, yücelik, irade gibi

Yani bahsetmiş olduğunuz nefsten kasıt "O, rahmet etmeyi kendi üstüne yazmış (merhameti kendisine ilke edinmiş) tir demektir.

Meallerden din öğrenilmez.Din İlmihal kitaplarından öğrenilir.Meallerden öğrenen ya (müslüman ama islamla bağdaşmayan düşünceler) sapık olur ya da ateist.

İmzamı atarım. Bu sözün üstüne söz yazanlar, suyu bulandırmaya çalışanlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Kenai nefs kelimesi için bu açıklamaların fos kardeşim.

Allah'ın nefsi ,Allah'ın zatı,kendisi,benliği demek.

Bunun üzerinden yorum yapacak isen yap..Yeterince zırvalıkla dolduruyorsun başlığı.

Laf canbazlığı yapma kendi aklından konuşma kaynaklarınla gel senin düşüncelerine değil İslam alimlerine uyarız biz.İyice sulu olmaya başladınız ayıp.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir yanlış daha.....

Yine eksik bilgi

Apaçık kelimesinin birden çok anlamı bulunmaktadır.Bunu da bilmek için Arapça ilmi gereklidir.

Bahsetmiş olduğunuz ayetin Apaçık manası şu şekildedir ; İfadesi güzel, parlak kitap, açıkça ortaya koyup açıklayan kitap ki, kastedilen Kur'ân'dır.Levhi Mahfuz diyen alimlerde bulunmaktadır (Elmalılı Tefsiri)

Sorun şu:Apaçık yazarken Allah bunları söylemekten aciz miydi acaba? Bu dediklerinizi siz söylüyorsunuz. Apaçık olacakları yazsaydı olmayacakları yazsaydı. Bu dediğiniz işin yorumudur. Ama kaçıncı versiyon yorumu... Bin sene önce acaba böyle mi yorumlanıyordu bu ayetler? Kuran açık açık kendisine apaçık diyorsa apaçıktır. Şu kişi apaçığı şöyle anlamış demenin bir manası yok.

Nedir o bildirilenler

(Yasak, emir, helal, haram, muhkem, müteşabih ve misaller. Helalı helal, haramı haram bilin, emredilenleri yapın! Yasak edilenlerden sakının! Misal ve hikaye olanlardan ibret alın! Muhkem olanlara uyun! Müteşabih olanlara inanın!) [Hakim]

Bunlar apaçıksa zaten kuranı yorumlamaya gerek yok. Misaller, emir, haram, helal... Bir kere o zaman boşuna tefsir işiyle uğraşıyorlar. Boşuna fıkıhla uğraşıyorlar. Her tarafından çelişki akıyor bu dinin.

Ayrıca müteşabih olanlar nasıl anlaşılıyor? Bunlar apaçık mı? Kuran kendisine apaçık diyor ama bir de bunlara ilaveten müteşabih ayetler var. Elif lam mim ayetinin neresi apaçık?

Allah elif, lam, mim diyor. Ardından Kuran apaçık diyor. Böyle bir tanrı olabilir mi yaw?

bakara

1 Elif Lâm Mîm.

2 Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı

gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.

yunus

1. Elif, Lâm, Râ Bunlar hikmet dolu Kitab’ın âyetleridir.

hud

1. Elif Lâm Râ

2. Bu Kur’an; âyetleri, hüküm ve hikmet sahibi (bulunan ve

her şeyden) hakkıyla haberdar

olan Allah tarafından muhkem (eksiksiz, sağlam ve açık)

kılınmış,...

yunus

1. Elif Lâm Râ. Bunlar, apaçık Kitabın âyetleridir.

hicr suresi

1 Elif Lâm Râ. Bunlar, kitabın ve apaçık olan Kur’an’ın

âyetleridir.

şuara suresi

1 Ta Sin Mim.

2 Bunlar, apaçık Kitab’ın âyetleridir.

neml suresi

1 Ta-Sîn. Bunlar Kur’an’ın, apaçık bir kitabın âyetleridir.

kasas suresi

1. Tâ-Sîn-Mîm.

2. Bunlar apaçık Kitab’ın âyetleridir.

secde suresi

1. Elif Lâm Mîm.

2. Kendisinde hiçbir şüphe bulunmayan bu Kitab’ın indirilişi,

âlemlerin Rabbi tarafındandır.

zuhruf suresi

1.Ha, Mim.

2.Apaçık Kitab’a andolsun;

duhan suresi

1.Ha, Mim.

2.Apaçık Kitab'a andolsun;

Oysa ki Kuranı Kerimi Herkes anlayamaz bunlar Kuranı Kerim'de APAÇIK (anladığımız apaçık kelimesi burada gecerli) bildirilmiştir.

(Kur?anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 44]

(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]

(O, [Resulüm] vahiyden başkasını söylemez.) [Necm 3,4]

(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Araf 158, Nur 54]

(Resule itaat eden, Allah?a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Allah?a itaat edin, Peygambere itaat edin. İşlerinizi boşa çıkarmayın.) [Muhammed 33]

(Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider.) [Nisa 13,14]

(Yüzleri ateşte evrilip çevrildiği gün: Eyvah bize! Keşke Allah?a itaat etseydik, Peygambere de itaat etseydik! derler.) [Ahzab 66]

Buralarda apaçık kelimesini arapça olanını yazmakla mükellefsiniz. Alıntıladığınız ayetlerde hangi kelime muhkem ya da apaçık anlamına gelen bir kelime. Burda apaçık kelimesini göremiyorum nerede apaçık kelimesi????

Link to post
Sitelerde Paylaş
İlginç bir yaklaşım puppet:) Biraz daha açar mısın?

ayeti ilk gördüğümde Allah'ın nefs'i biziz, diye düşündüm. Bu Allah'ın kendisi biziz anlamına gelmiyor. "Nefs" yaratılan ayrı bir kurum. Şöyle; Allah "kendilik" müessesesini yarattı, bize dağıttı. Sonra nefs üzerine rahmet yazdı, diye düşündüm. Arap dil kullanımında herhalde "üzerine yazılmak" diye bir deyim var. Bunları bilmediğim için benim için konuşmak daha kolay. Hiç de gerekli görmüyorum.

"ketebe alâ nefsihir rahmeh"

Nefsinin üzerine rahmeti yazmış işte. ktb, ala, nefs gibi kelimelere bakalım. Arapça deyimlere lüzum yok diyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...