Jump to content

Cennette Kadınlara Huri Verilecek mi?


Recommended Posts

Eğer erkekler için seks hizmeti sunan kadınlar varsa kadınlar için de seks hizmeti sunan erkekler olacaktır.Çünklü ayet mükafatı ayırt etmiyor? Erkeğe ne varsa kadına da o var.Cennette kadına da erkeğe de dilediği, arzu ettiği, canının çektiği, elde edince mutlu olacağı her şey verilecektir. Ama en önemli noktayı kaçırmışsınız.Cennet başka bir boyuttur.Orası için anlatılanların sadece ismi benzemektedir.Kuranda genel olarak teşvik edici mahiyette cenette dünyadakilere benzetilen şeyler var.Ancak Kuranın bu konudaki net ve muhkem tespiti şudur:Orada takva ehli için hazırlanmış nimetleri kimse bilmez.Onu ne bir göz görmüş ne bir kulak iştmiş ne de bir insan gönlünde geçirmiştir.Anlaşılan takva ehli ile diğer cennetliklerin de boyutu farklıdır.Bu boyut,şu an ilgimiz ve debeyimlerimiz ötesindedir.Bu sebeple insanların, dünyadaki zevkleri, alışkanlıkları, kadın-erkek ilişkisindeki cinselliği olduğu gibi ahirete taşımaları, nasları buna göre yorumlamaları gerçeğe uygun değildir.Eğer müslüman isek bunlara bir olgu olarak inanır ve gerisini zamanı gelene bırakırız.Yoksa zaten cenneti deşmenin anlamı da yok.

Son paragfrafı iyi okumak gerekiyor.Cennet nimetleri ilahi rıza için bir araçtır.Erkek ve kadın olarak Allahın özel kulları, cennet, köşk, kadın, yiyecek, içecek, bağ ve bahçe için istemezler, cenneti ruhen mübtela oldukları allahları için, özledikleri peygamberlerle sonsuz ve huzurlu yolculuğa çıkmak için isterler.

Sayın 0zedonus,tabiki ahlaklı ve samimi bir inanır,cennete kendisine sex hizmeti sunmak için yaratılmış kadın veya erkekleri(her ne ise) düşünmek istemez,ancak Muhammed bunu kitabına yazmakta tereddüt etmemiştir,nebe suresinde bu kadınların göğüslerine kadar tarif verilir,ayrıca bu kadınlar ilişkiye girdikten sonra bekaretlerinin yenilendiği söylenmektedir.Elimizde bu denli net tasvirler olduğuna göre "cennette bulunan nimetleri biz tahmin edemeyiz" demenin bir manası yoktur.Az çok tahmin edilebilir şeyler görüldüğü üzere

Erkeklere vaadedilmiş olan tomurcuklanmış yaşıtlar aynı zamanda kadınlara da vaadedilmiş midir?Öyle ise muhtemelen bu adamların tomurcuklanan yerleri gögüsleri olmayacaktır.Böyle bir yorum yaptığım için özür dilerim ancak sadece kuran ayetleri üzerinden durumu anlamaya çalışıyorum.

Müslümanların bu huri denen kadınların hayallerini kurmadıklarını,büyük çoğunluğunun ahlaki düzeyinin buna müsait olmadığını çok iyi biliyorum.Burada ahlaksız olan tek bir insan vardır,bu rezillikleri allah söyledi diyerek kitabına yazan Muhammed

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 65
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Müslümanların bu huri denen kadınların hayallerini kurmadıklarını,büyük çoğunluğunun ahlaki düzeyinin buna müsait olmadığını çok iyi biliyorum.Burada ahlaksız olan tek bir insan vardır,bu rezillikleri allah söyledi diyerek kitabına yazan Muhammed

Ey Muhammed! Biz çok iyi biliyoruz ki söyledikleri elbette seni incitiyor. Onlar gerçekte seni yalanlamıyorlar; fakat o zalimler Allah’ın âyetlerini inadına inkâr ediyorlar.

(Davete), ancak (bütün kalpleriyle) kulak verenler uyar. (Kalben) ölüleri ise (yalnızca) Allah diriltir. Sonra da hepsi O’na döndürülürler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
(43-44) Şüphesiz, zakkum ağacı, günahkârların yemeğidir.

(45-46) O, maden eriyiği gibidir. Kaynar suyun kaynaması gibi karınlarda kaynar.

(Allah, görevli meleklere şöyle der:) “Tutun onu, cehennemin ortasına sürükleyin.”

“Sonra başının üstüne kaynar su azabından dökün.”

(Deyin ki:) “Tat bakalım! Hani sen güçlüydün, şerefliydin!?”

“İşte bu, şüphelenip durduğunuz şeydir!”

Esenlikler...

Cübbeliali, burada cennet tartışılıyor. Hiç gereği ve anlamı yokken cehennemden söz etme amacın ne?! Konuyu mu sabote etmeye çalışıyorsun? Bak 0zedonüş emek harcamış, bir çok şeyler yazmış. Şimdi sen bu yazdıklarınla o yazılanları gölgelediğini farkedemiyor musun?!

Link to post
Sitelerde Paylaş

0zedönüş gayet derli toplu ve olabildiğince tutarlı olarak düşüncelerini yazmış. Ateist olmamız, konu başlığındaki İslami siteden yapılan alıntıyı yazan ile 0zedönüş arasındaki farkı görmemize ve 0zedönüş'ü de takdir etmemize engel olmamalı.

Bu arada dürüstlük gereği yine belirtmem gerekiyor ki, -erkek merkezli olduğu yolundaki kaygılar ve tomurcuklanmış memeler gibi konulara yöneltilen eleştiriler saklı kalma kaydıyla- cinselliğe bakış açısından İslam diğer dinlerden ve özellikle de Hıristiyanlıktan kat kat daha ileri ve insanidir. Hırıstiyanlık başta olmak üzere diğer dinlerin çoğu, cinselliği kirli, pis, insanlık dışı, çoğalmak için mecburen katlanılan hayvanca bir eylem, mümkün olduğunca uzak kalınması en doğru olan şeytani ve özünde kötü bir davranış ve kötü bir iptila olarak değerlendirirken, İslam açık ve kesin olarak cinselliği bir nimet olarak görür. Diğer nimetler gibi, cinselliğin de İslam'a göre helal olanı ve haram olanı vardır. Neyin helal, neyin haram olduğu tartışması bir yana, böyle bir yaklaşım bile tek başına hıristiyanlıktan çok daha ileridir. Bu arada, cinsellikle ilgili islam içinde algılanan tabu ve yasakların önemli bir kısmı da sonradan içine sokulmuş şeylerdir. Bugün islam toplumlarını çağdaş toplumlarla karşılaştırdığımızda görünen şey bugüne özgü ve bir dış görünüşten ibarettir. Bu konuda daha sağlıklı bir görüş oluşturmak için, konunun tarih içindeki seyri ve özellikle orta çağlar kilisesinin İslam'a ne gözle baktığı mutlaka değerlendirilmelidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
0zedönüş gayet derli toplu ve olabildiğince tutarlı olarak düşüncelerini yazmış. Ateist olmamız, konu başlığındaki İslami siteden yapılan alıntıyı yazan ile 0zedönüş arasındaki farkı görmemize ve 0zedönüş'ü de takdir etmemize engel olmamalı.

Bu arada dürüstlük gereği yine belirtmem gerekiyor ki, -erkek merkezli olduğu yolundaki kaygılar ve tomurcuklanmış memeler gibi konulara yöneltilen eleştiriler saklı kalma kaydıyla- cinselliğe bakış açısından İslam diğer dinlerden ve özellikle de Hıristiyanlıktan kat kat daha ileri ve insanidir. Hırıstiyanlık başta olmak üzere diğer dinlerin çoğu, cinselliği kirli, pis, insanlık dışı, çoğalmak için mecburen katlanılan hayvanca bir eylem, mümkün olduğunca uzak kalınması en doğru olan şeytani ve özünde kötü bir davranış ve kötü bir iptila olarak değerlendirirken, İslam açık ve kesin olarak cinselliği bir nimet olarak görür. Diğer nimetler gibi, cinselliğin de İslam'a göre helal olanı ve haram olanı vardır. Neyin helal, neyin haram olduğu tartışması bir yana, böyle bir yaklaşım bile tek başına hıristiyanlıktan çok daha ileridir. Bu arada, cinsellikle ilgili islam içinde algılanan tabu ve yasakların önemli bir kısmı da sonradan içine sokulmuş şeylerdir. Bugün islam toplumlarını çağdaş toplumlarla karşılaştırdığımızda görünen şey bugüne özgü ve bir dış görünüşten ibarettir. Bu konuda daha sağlıklı bir görüş oluşturmak için, konunun tarih içindeki seyri ve özellikle orta çağlar kilisesinin İslam'a ne gözle baktığı mutlaka değerlendirilmelidir.

Hristiyanlığın cinselliği kirli ve kötü gördüğü doğru değildir.Kutsal kitabın başında,yaratılış bölümünde tanrı ademi yaratmış, yanlız sıkıldığını gördüğünde ona arkadaş olması için havvayı yaratmış,üreyip çoğalmalarını ve verimli olmalarını istemiştir.

Ayrıca incilin bir çok yerinde evli kadın ve erkeğin iki ayrı insan olmadıkları,tek beden oldukları açıkça İsa tarafından söylenir.Tanrı önünde evlenip tek beden haline gelmiş olan iki insanın boşanmasına bu nedenle izin vermez.İncil kesin bir şekilde tek eşliliği emreder

Kuran'a göre cinselliğin bir nimet olduğu bellidir ama bu sadece erkeğe sunulmuş bir nimettir.Mal,mülk,çocuklar ve kadınlar allah tarafından erkeklere verilmiş birer hediyedir ve bunlar hatırlatılıp şükredilmesi beklenmektedir

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hristiyanlığın cinselliği kirli ve kötü gördüğü doğru değildir.Kutsal kitabın başında,yaratılış bölümünde tanrı ademi yaratmış, yanlız sıkıldığını gördüğünde ona arkadaş olması için havvayı yaratmış,üreyip çoğalmalarını ve verimli olmalarını istemiştir.

Ayrıca incilin bir çok yerinde evli kadın ve erkeğin iki ayrı insan olmadıkları,tek beden oldukları açıkça İsa tarafından söylenir.Tanrı önünde evlenip tek beden haline gelmiş olan iki insanın boşanmasına bu nedenle izin vermez.İncil kesin bir şekilde tek eşliliği emreder

Kuran'a göre cinselliğin bir nimet olduğu bellidir ama bu sadece erkeğe sunulmuş bir nimettir.Mal,mülk,çocuklar ve kadınlar allah tarafından erkeklere verilmiş birer hediyedir ve bunlar hatırlatılıp şükredilmesi beklenmektedir

Güzel jadı sevindim demek hristiyanlığa sempati duyuyorsun.Buda bir şeydir..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Güzel jadı sevindim demek hristiyanlığa sempati duyuyorsun.Buda bir şeydir..

Hristiyanlığın islamdan daha üstün bir din olduğunu düşünüyorum,bunu da saklamıyorum,kendi fikrimdir,tartışabilirim.

Link to post
Sitelerde Paylaş
<br />Sayın 0zedonus,tabiki ahlaklı ve samimi bir inanır,cennete kendisine sex hizmeti sunmak için yaratılmış kadın veya erkekleri(her ne ise) düşünmek istemez,ancak Muhammed bunu kitabına yazmakta tereddüt etmemiştir,nebe suresinde bu kadınların göğüslerine kadar tarif verilir,ayrıca bu kadınlar ilişkiye girdikten sonra bekaretlerinin yenilendiği söylenmektedir.Elimizde bu denli net tasvirler olduğuna göre "cennette bulunan nimetleri biz tahmin edemeyiz" demenin bir manası yoktur.Az çok tahmin edilebilir şeyler görüldüğü üzere<br /><br />Erkeklere vaadedilmiş olan tomurcuklanmış yaşıtlar aynı zamanda kadınlara da vaadedilmiş midir?Öyle ise muhtemelen bu adamların tomurcuklanan yerleri gögüsleri olmayacaktır.Böyle bir yorum yaptığım için özür dilerim ancak sadece kuran ayetleri üzerinden durumu anlamaya çalışıyorum.<br /><br />Müslümanların bu huri denen kadınların hayallerini kurmadıklarını,büyük çoğunluğunun ahlaki düzeyinin buna müsait olmadığını çok iyi biliyorum.Burada ahlaksız olan tek bir insan vardır,bu rezillikleri allah söyledi diyerek kitabına yazan Muhammed<br />

14.mesajdaki 4.maddeyi iyi okumanızı öneririm.Orada nebe süresinde nelerin yazıldığını,o ayetlere nasıl bakılması gerektiği anlaşılıyor.Aslında yazının uzunluğu monitörden okuma konusunda size sıkıcı gelebilir.O halde yazıcıya indirin ve sakin bir şekilde okuyun.Şurada itiraz ettiğiniz her cümlenin cevabı var.

tarihinde 0zedonus tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Hristiyanlığın islamdan daha üstün bir din olduğunu düşünüyorum,bunu da saklamıyorum,kendi fikrimdir,tartışabilirim.

Ortaçağdaki hristiyanlıkla şimdi işleyen hristiyanlığı karşılttımak bile anlamsız.Yakılan cadıları bilirsin .Sen orta çağdayaşasaydın heheyyytttt..:p

Neyse şaka bir yana hristiyanlığın ruhban sınıfı sonra yukarıdaki yazılan cinselliğin öcü sanılması ,rahiplerin evlenmemesi falan filan hepsi ortaçağ karanlılarının getirileridir..Sen o çağda avrupada yaşasaydın .eminim islama sempati duyardın.

Daha sonra incile dönüş ve dini revize çalışmaları sonucu din insana indirgendi.En güzel şekle sokuldu..

İslamın şimdilerde revize edilme yoluna gidilmesinin sebebide hristiyanığın o zamanki halini asla ve asla yakalayamamış olmasıdır.

Bizdeki ruhbanlar onlar kadar tanrıcılığa soyunamadılar ..

O yüzden islamın kurana dönüşü bu kadar uzun sürdü.

Sen kuranı hep hadisle okuyorsun.Hele bir kurtul o prangalardan bak karşında nasıl bir metin var.

Ha bana kalsa zaten kuran o zamanın hükmünü bu zamana taşımıyor.sadece bir öğütten ibarettir o ayrı bir mesele.

Link to post
Sitelerde Paylaş

forumun düzeyi bakımından, deicide'dan geçer almak kolay anlaşılan :)

bir tanenizde de şu seviyeyi görsem gam yemiycem.

cennet cennet dedikleri

birkaç köşkle birkaç huri

isteyene ver anları

bana seni gerek seni

yunus'dur benim adım

gün geçtikçe artar odum

iki cihanda maksudum

bana seni gerek seni

metafizik sarmış sizi ama hala içsel şeylerin ötesine geçemiyorsunuz. yunus'tan bir dize daha.

sen sana ne sanırsan, ayruğa da onu san (kendin için ne istersen başkası için de onu iste)

dört kitabın manası, budur eğer var ise

Link to post
Sitelerde Paylaş
14.mesajdaki 4.maddeyi iyi okumanızı öneririm.Orada nebe süresinde nelerin yazıldığını,o ayetlere nasıl bakılması gerektiği anlaşılıyor.Aslında yazının uzunluğu monitörden okuma konusunda size sıkıcı gelebilir.O halde yazıcıya indirin ve sakin bir şekilde okuyun.Şurada itiraz ettiğiniz her cümlenin cevabı var.

sayın özedönüş...

söz konusu ayetin yani ve kevaıbe etraben ifadesinin farklı bir yorumu nu alıntılıyorum ....

3. hasakcay (78:31-34) :

Sorumlu davrananlara ödüller var - İnne l-müttekıyne mefâzâ (78:31)

Bahçeler, asmalar –Hedâika ve e’nâbâ (78:32)

Birbiriyle uyumlu daneler –Ve kevâibe etrâbâ (78:33)

Dolu dolu kadehler –Ve ka’san dıhâkâ (78:34)

4. hasakcay’ın 78:31-34 ayetleri değerlendirmesi:

“Görüldüğü üzere bir önceki ayet olan 78:32’de bahçeler, üzüm asmaları anılıyor. 78:33’teki kevâib işte o asmalarla ilgili. Kevâib, çoğuldur; üzüm daneleri demek. Tekil hali olan ka’be ise "dane"dir.

Ka’betü e’nab: üzüm danesi

"Ka’be"nin üzüm danesi anlamına geldiğini anadili Arapça olan herkes bilir. Çoğulu "kevâib"dir; üzüm daneleri anlamına gelir. Ka’be nin bir başka çoğulu olan unkûd ise "üzüm salkımı"dır.

Sonra, şuna dikkat edelim: 78:33’te kız anlamına gelen bir isim yok; yaşıt diye algılanan atraban ise sıfattır; ayette bulunmayan "kız"ı değil bulunan "kevâib"i tanımlar.

Açıkça görülüyor ki 32, 33 ve 34 ncü ayetler arasında mantıki bir anlatım ve anlam örgüsü var:

Bahçelerde asmalar (78:32)

Asmalardan devşirilen dane dane üzümler ki her biri ötekine denktir (78:33)

Ve üzümlerden yapılıp dolu dolu kadehlerde sunulan içecekler (78:34)

Bu üç ayetin üçü de bahçeleri, meyvaları ve içecekleri anlatıyor: son derece uyumlu bir bütünlük içinde. Araya sokuşturulan yaşıt (kızlar) ise bahçelerin, asmaların ve içki kadehlerinin uyumunu bozar; yaşıt (kızlar)ın bu anlatım ve anlam örgüsü içinde asla yeri olamaz.

Atraban kelimesine gelince, nedense hep yaşıt diye algılanmış bu kelime. Oysa denk anlamına da gelir. Ki bu içerikte meyvaların biribirine denk olduğunu vurguluyor. Örneğin her bir üzüm danesi ötekilere renk, boyut ve tad bakımından denk olup biri ötekine oranla biraz çürük, çelimsiz, tadsız değildir.”

Link to post
Sitelerde Paylaş

sayın kireç,

bu çok zorlama bir yaklaşım zannımca.

ahlaksızca hatta.

Okunuş Ve keva'ibe etraba.

Diyanet (31-34) Şüphesiz Allah’a karşı gelmekten sakınanlara bir kurtuluş, bahçeler, üzümler, kendileriyle bir yaşta, göğüsleri çıkmış genç kızlar ve dolu dolu kadehler vardır.

Elmalılı Orj. Ve turunç sîneli yaşıtlar var

Ö.N. Bilmen Ve nar memeli, hep bir yaşta (cariyeler vardır).

C. Yıldırım (31-32-33-34) (Allah'tan derin bir saygı ile) korkup (fenalıklardan) sakınanlara kurtuluş, başarıya erişme, bahçeler, bağlar, göğüsleri yeni kabarmış yaşıtlar; dolu dolu kadehler vardır.

A.F. Yavuz Aynı yaşta tomurcuk sîneliler,

H.B. Çantay memeleri tomurcuklanmış bir yaşıt kızlar,

M. Esed müthiş uyumlu harika eşler,

A. Bulaç Göğüsleri henüz tomurcuklanmış yaşıt kızlar.

Y.N. Öztürk Göğüsleri turunç gibi yaşıtlar,

Diyanet Vakfı (31-34) Şüphesiz takvâ sahipleri için umulanı buldukları yer, bahçeler, üzüm bağları, göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar, içki dolu kâseler vardır.

Elmalılı S1 Turunç göğüslü yaşıt (kızlar) var.

Elmalılı S2 Memeleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar var.

TefhimulKuran Göğüsleri henüz tomurcuklanmış yaşıt kızlar.

F. Kuran Göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar ve

A. Gölpınarlı Ve memeleri yeni sertleşmiş yaşıt kızlar.

S. Ateş Göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar.

S. yıldırım (32-34) Onlara bahçeler, üzüm bağları, turunç göğüslü genç yaşıt dilberler, dolu dolu kadehler var.

A. Uğur Göğüsleri tomurcuk gibi kabarmış yaşıt kızlar,

G. Onan Göğüsleri henüz tomurcuklanmış yaşıt kızlar.

Ş. Piriş Göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar..

tarihinde murteddd tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn kireç..Konu ile ilgili kevaibe meme veya göğüs manasına da gelmektedir.Hem de bekarlarAncak bir mana daha varki kuranın genel bütünlüğüne de cennetteki nimetlerin cins ayrımı yapılmadığı göstermesi açısından daha uygundur. Nitekim vakıa süresinde de aynı şekilde geçmiştir. Bu anlam da şudur: Yaşıt ve bekâr(veya bakireler.).. Anlaşılması gereken ise erkek için düşünüldüğünde bakire ve yaşıt kızlarla kadınlar için düşünüldüğünde ise kocalarının kendileriyle yaşıt olacaklarıdır.Hatta göğüs anlamına soksak erkeğin de göğsünü içine almaktadır.

Açıklamayı tekradan okumanızı isterim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed esedin tefsirini olduğu gibi aktarıyorum.

31 [Ama,] Allah'a karşı sorumluluk bilinci taşıyanlar için büyük bir tatmin vardır:15 32 muhteşem bahçeler ve bağlar, 33 müthiş uyumlu harika eşler,16 34 ve dolup taşan [mutluluk] kadehleri.

35 Orada, [cennette,] ne boş sözler ne de yalanlar duyacaklar.

Yani, devamında “muhteşem bahçeler” vb. ile sembolize edilen, insanoğlunun arzu edebileceği her şeyin bulunması (Râzî).

Etrâb'ın yukarıdaki çevirisi için bkz. sure 56, not 15. Kevâ‘ib'i “harika eşler” olarak çevirmem konusunda ise, hatırlanmalıdır ki ke‘b teriminin -kâ‘ib isim-fiili buradan türetilmiştir- birçok anlamı vardır ve bu anlamlardan birisi, “çarpıcı olma”, “gözalıcı olma”, “üstünlük” yahut “ihtişam”dır (Lisânu'l-‘Arab). Böylece ke‘abe fiili, insan için kullanıldığında, “o, [başka bir kişiyi] gözalıcı/çarpıcı veya muhteşem veya harika yaptı” anlamına gelir (aynı yer). Hem ke‘abe fiilinin, hem de ke‘b isminin bu mecazî anlamına bağlı olarak kâ‘ib isim-fiili, halk dilinde “göğüsleri gözalıcı hale gelen veya tomurcuklanan kız” anlamında kullanılmıştır. Bu nedenle birçok müfessir, bu ifadede, cennetin (erkek olduğu varsayılan) sakinlerine hoşnutluk verecek olan bir tür genç “dişi-eşler”e bir atıf görürler.

Ancak, öncelikle belirtmeliyiz ki, Kur’an'ın cennetin güzellikleri ile ilgili bütün teşbîhleri aynı ölçüde hem erkek hem de kadın için geçerli bulunmaktadır. Diğer taraftan kevâ‘ib'in bu anlamı, yukarıdaki gündelik kullanışın türediği kökü -ki ke‘b isminin taşıdığı mecazî “gözalıcılık” anlamına dayanmaktadır- gözardı etmekte ve bu açık mecazın yerine maddî olarak gözalıcı bir şey için geçerli olan lafzî karşılığını geçirmektedir. Bu, bana göre tamamen temelsiz bir yorumdur. Cennetin nimetleri ile ilgili Kur’ânî tasvirlerin daima müteşabih olduklarını hatırlarsak, kevâ‘ib teriminin, yukarıdaki bağlamda, hiçbir cinsiyet ayrımı yapmaksızın, “muhteşem [veya “harika”] varlıklar” anlamına geldiğini ve etrâb terimi ile birlikte “müthiş uyumlu harika eşler”i gösterdiğini anlarız -böylece kutsanmış kimselerin birbirleriyle ilişkilerine işaret edilmiş ve onların tümünün karşılıklı tamamlayıcılıkları ve eşit ölçüdeki değerleri vurgulanmış olmaktadır. Bkz. ayrıca 56:34, not 13.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...