Jump to content

İNANCINIZI BİLİMSEL MATERYALİZMDEN BAĞIMSIZ TANIMLAYABİLİRMİSİNİZ?


Recommended Posts

Neden tanrı tanımından çıkıyormuş?

Sürekli değişen,hareket eden,kendi içinde zıddını da barındıran maddenin özellikleriyle ;

sonsuz güç,kararlılık,sabitlik,tekillik özelliklerine sahip Tanrı kavramını tanımlamayabilirmiyiz?Tanımlayabiliriz dersen o halde, Tanrı, teistlerin düşlerini süsleyen Tanrılık özelliklerini yitirir.

Senin madde ile ilgili dediğine teistlerde tanrı ile ilgili der.

Sen herşeyin aslı madde dersin onlarda herşeyin aslı ruh veya tanrı der.

Madde,enerji ve bilginin tanımını bilimsel materyalizme göre yap.

Ondan sonra başlayalım tartışmaya. :)

Olmaz,konuyu saptırmanıza izin veremem.Aç topiğini orda tartışalım.

Şimdi konuya dönelim lütfen, Tanrı tanımınızı yaparmısınız?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 160
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Sürekli değişen,hareket eden,kendi içinde zıddını da barındıran maddenin özellikleriyle ;

sonsuz güç,kararlılık,sabitlik,tekillik özelliklerine sahip Tanrı kavramını tanımlamayabilirmiyiz?Tanımlayabiliriz dersen o halde, Tanrı, teistlerin düşlerini süsleyen Tanrılık özelliklerini yitirir.

Sadece dinlerin tanrıya verdikleri insani özeliklerini yitirir.

Bu da tanrı tanımını daha kusursuzlaştırır.

Olmaz,konuyu saptırmanıza izin veremem.Aç topiğini orda tartışalım.

Şimdi konuya dönelim lütfen, Tanrı tanımınızı yaparmısınız?

Tanrıyı varlıktan sezgi yolu ile bulan insanlara varlığı devre dışı bırakmasını isteyerek tanrı tanımını sormak doğru mudur?

tarihinde power tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

power;

>>Sadece dinlerin tanrıya verdikleri insani özeliklerini yitirir.Bu da tanrı tanımını daha kusursuzlaştırır.

Evet,tanımda maddi öz olduğu anda, dinlerin ilahlarına verdikleri insani özellikler ortaya çıkar ki,bu da her tarafı kusurlu bir tanrı doğurur.

Fakat,sizin tanrınızın kusursuz olduğunu ortaya çıkarmaz.Sadece; yontulmuş,prüzleri silinmeye çalışılmış bir Allah doğurursunuz kendinize.Aciz bir durum.Hayatta kendine ait bir duruşu olmayan,ölüm gerçeğiyle yüzleşmeyen ve bu yüzden yaşamdan başka hayatlara bel bağlayan yani erteleyen erteleyen,ertelenen bir yaşam biçimi.

Şimdi kendi tanrınızı tanıtın bize.

>>Tanrıyı varlıktan sezgi yolu ile bulan insanlara varlığı devre dışı bırakmasını isteyerek tanrı tanımını sormak doğru mudur?

O halde Tanrı; hava,su,ateş,soğuk,sıcak,tatlı,ekşi,acı,sert,yumuşak,sarı,yeşil,mavi,saydam,

siyah,gürültülü,hışırtılı,kokulu,basınçlı.........gibi varlıktan sezgi yoluyla bulunabilen bir şeyse, YAHU BU TANRI DEĞİL MADDEDİR BE KARDEŞİM!!!

Olmadı, şimdi maddeyi değil Tanrıyı tanımlarmısınız lütfen.

tarihinde doktor2005 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
power;

>>Sadece dinlerin tanrıya verdikleri insani özeliklerini yitirir.Bu da tanrı tanımını daha kusursuzlaştırır.

Evet,tanımda maddi öz olduğu anda, dinlerin ilahlarına verdikleri insani özellikler ortaya çıkar ki,bu da her tarafı kusurlu bir tanrı doğurur.

Fakat,sizin tanrınızın kusursuz olduğunu ortaya çıkarmaz.Sadece; yontulmuş,prüzleri silinmeye çalışılmış bir Allah doğurursunuz kendinize.Aciz bir durum.Hayatta kendine ait bir duruşu olmayan,ölüm gerçeğiyle yüzleşmeyen ve bu yüzden yaşamdan başka hayatlara bel bağlayan yani erteleyen erteleyen,ertelenen bir yaşam biçimi.

Şimdi kendi tanrınızı tanıtın bize.

>>Tanrıyı varlıktan sezgi yolu ile bulan insanlara varlığı devre dışı bırakmasını isteyerek tanrı tanımını sormak doğru mudur?

O halde Tanrı; hava,su,ateş,soğuk,sıcak,tatlı,ekşi,acı,sert,yumuşak,sarı,yeşil,mavi,saydam,

siyah,gürültülü,hışırtılı,kokulu,basınçlı.........gibi varlıktan sezgi yoluyla bulunabilen bir şeyse, YAHU BU TANRI DEĞİL MADDEDİR BE KARDEŞİM!!!

Olmadı, şimdi maddeyi değil Tanrıyı tanımlarmısınız lütfen.

Madde senin taktığın isimdir sadece.

Tanrıda teistlerin taktığı isim.

Tanrının sıfatlarını maddeye yüklemekle tanrıyı yok mu etmiş oluyorsun? :lol:

http://forum.ateizm2.org/index.php?s=&...ost&p=22745

Link to post
Sitelerde Paylaş
Madde senin taktığın isimdir sadece.

Tanrıda teistlerin taktığı isim.

Tanrının sıfatlarını maddeye yüklemekle tanrıyı yok mu etmiş oluyorsun? :lol:

Hayır,cevabımı çarpıtmana izin veremem.Bak, benim en çok sevdiğim huyum,ayrıntıları kaçırmamamdır.

Şimdi,tanrının değil maddenin sıfatlarını tanrıya yükleyen ve tanım yapmaya çalışan sendin,sezgi olayı, unutma.Senin mantığını kullanarak ne kadar ileri gidebileceğimi merak ettim.VEEE sonuç:MADDE

Halen, tanım değilde polemik yapmakta ısrarlımısın???

Link to post
Sitelerde Paylaş
Madde senin taktığın isimdir sadece.

Tanrıda teistlerin taktığı isim.

Teistlerin tanrısı bilinçlidir ama bir amacı vardır planı vardır vs.

hele ki dinlere özelde islama bakarsak Allah'ın mesela 99 tane pekte nevi şahsına münhasır olmayan sıfatı vardır

Link to post
Sitelerde Paylaş
1-Tanrıyı tanımlamak için madde ile ilgili bir terim kullandığınız anda,tanrı tanrılığından çıkar.

2-Ölümden sonra dünyadan ve maddeden farklı olarak ruhsal bir yaşam sözkonusuysa,bahsettiğiniz yaşamın maddenin yasalarına uymasını bekleyebilirmisin?Bahsettiğin hayallere, maddesel tanımlar yaptığınız anda maddenin yasalarını kabul etmek zorunda kalırsın.Yani insanın acizliği, ruhani yaşama damgasını vurmuş olur.

3-Maddi yaşam ile sizin inancınızla,ölümden sonraki yaşam farklı şeyler değilmi?(ölümden sonraki yaşam;çelişkiye bakın,ölüm ve sonrası yaşam)

Not:ben bile sizin ruhsal yaşam tanımınızı yapmaya çalışırken,yaşam sözcüğünü kullanmak zorunda kaldım.

Doktor2005;

Bizim her tanımladığımıza siz materyalist terimler içeriyor diyeceksiniz,bu kesin.Zira sorduğunuz kişilerden, yani bizlerden maddi varlığından kurtulmuş kimseler yok..Veya ölüpte dirilen varsa onlara sormalısınız aslında..Sonuç itibarı ile belki biri kafanızdakine uygun bir tanım yapsa bile ilk başta dediğim gibi kelimeler, dil , yazı vs.hepsi maddi enstrümanlar..Yine itiraz edilebilir..

Aslında sorduğunuz soruyu bir başka başlıktada değindiğim bir soruya benzettim.M.Arabi de sormuş;-Eğer Allah duyuyor, görüyor, konuşuyor vs. ise bu özellikler bizde de var.O zaman nasıl benzersiz ve dengi olmayan bir İlah olur- demiş.Kendi sorduğu soruya kendi cevabıda şöyle;Allah önce kendini bizlere kendi benzetti, sonra kendini tenzih etti.(tüm benzerliklerden ayırdı)Eğer böyle olmasa idi bizim Allah ı bilmemize imkan yoktu..Benzerlik arzediyor sanki sorunuzla..

Bir başka açıdanda şöyle bir izah getirebilirim;Aslında gördüğümüz rüyalarında maddi hiçbir bağlantısı yoktur.Rüyada uçabilir,ölebilir tekrar dirilebiliriz..vs..Fakat rüyamızı anlatırken maddi unsurlardan, en azından hafızamızdan, yararlanmamız rüyayı rüya olmaktan çıkarırmı?

Konu hakkında çok daha fazla yorum yapılabilir ama, sanırım meramımı şimdilik anlatabildim.Ayrıca sorduğunuz soruların hepsinde bir önkabul var.Örneğin, kıyamette tüm ölmüş olanlar diriltilecektir, aslında belkide materyalist bir dünyadan çok farklı değildir..Belki bugün bağımlı olduğumuz maddenin ve fiziğin kuralları değişecektir..Belkide tek fark o olacak..Bu konularda dinin açıklamaları sınırlı.Fakat sanırım siz önkabullerinizle sınırları biraz değiştiriyorsunuz..

tarihinde Matrix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
doktor2005...

- Öncelikle kavramlar maddi tanımların dışında olmak zorunda diye bir kaide yok..

- Sonrada benim kavramlarımın hiç birisi maddi değil...

- Kavramlar maddi değil ama tezahürleri madde üzerinde olmak zorunda..Çünki madde üzerinde tezahürü olmıyan şeyler algılamaz.. Bunlar farazi şeylerdir ki; bazı hatları birbirinden ayırmak için kullanılır... Mesela HAYAT.. Hayat diye bir madde yoktur; hayat maddenin bir özelliği de değildir ama tezahürü Bdensel hareket iledir..

Kainat içinde zıddı olmıyan şeyleri tanımlayamaz ve hayal edemezsin...! Ancak farazi hatlar ile birbirinden ayırırsın.. Matematikteki Nokta v.s. kavramlar gibi..

E diaylektik materyalizmin içine girmişsin be dostum:)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Doktor2005;

Bizim her tanımladığımıza siz materyalist terimler içeriyor diyeceksiniz,bu kesin.Zira sorduğunuz kişilerden, yani bizlerden maddi varlığından kurtulmuş kimseler yok..Veya ölüpte dirilen varsa onlara sormalısınız aslında..Sonuç itibarı ile belki biri kafanızdakine uygun bir tanım yapsa bile ilk başta dediğim gibi kelimeler, dil , yazı vs.hepsi maddi enstrümanlar..Yine itiraz edilebilir..

Aslında sorduğunuz soruyu bir başka başlıktada değindiğim bir soruya benzettim.M.Arabi de sormuş;-Eğer Allah duyuyor, görüyor, konuşuyor vs. ise bu özellikler bizde de var.O zaman nasıl benzersiz ve dengi olmayan bir İlah olur- demiş.Kendi sorduğu soruya kendi cevabıda şöyle;Allah önce kendini bizlere kendi benzetti, sonra kendini tenzih etti.(tüm benzerliklerden ayırdı)Eğer böyle olmasa idi bizim Allah ı bilmemize imkan yoktu..Benzerlik arzediyor sanki sorunuzla..

Bir başka açıdanda şöyle bir izah getirebilirim;Aslında gördüğümüz rüyalarında maddi hiçbir bağlantısı yoktur.Rüyada uçabilir,ölebilir tekrar dirilebiliriz..vs..Fakat rüyamızı anlatırken maddi unsurlardan, en azından hafızamızdan, yararlanmamız rüyayı rüya olmaktan çıkarırmı?

Konu hakkında çok daha fazla yorum yapılabilir ama, sanırım meramımı şimdilik anlatabildim.Ayrıca sorduğunuz soruların hepsinde bir önkabul var.Örneğin, kıyamette tüm ölmüş olanlar diriltilecektir, aslında belkide materyalist bir dünyadan çok farklı değildir..Belki bugün bağımlı olduğumuz maddenin ve fiziğin kuralları değişecektir..Belkide tek fark o olacak..Bu konularda dinin açıklamaları sınırlı.Fakat sanırım siz önkabullerinizle sınırları biraz değiştiriyorsunuz..

ön kabululü sizin önkabullerinizin olduğu ile ilgili...

Doktor2005 in ön kabulü yok...

Üsütüne üstlük önkabullerinizi (anlamsal olarak hafifletirsek) bir yana bırakalım, sizin için daha kötü bir durum

doktor2005 gibi düşünenlerin dogmaları da yok.

Sorularını lütfen iyi anlayın...

tarihinde erlik tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Ölümden sonra dünyadan ve maddeden farklı olarak ruhsal bir yaşam sözkonusuysa

Buradaki "sa" bir şartı dolayısı ile bir önkabulu dayatıyor..Burada doktor dinin bir argümanını kullanıp bir şart ve kabulol uşturmuş.Bende yine din argümanını kullanıp, madem maddeden farklı ve ruhsal bir yaşam olacak(dr a göre) kıyamette neden diriltileceğiz? diye sordum..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Aslında sorduğunuz soruyu bir başka başlıktada değindiğim bir soruya benzettim.M.Arabi de sormuş;-Eğer Allah duyuyor, görüyor, konuşuyor vs. ise bu özellikler bizde de var.O zaman nasıl benzersiz ve dengi olmayan bir İlah olur- demiş.Kendi sorduğu soruya kendi cevabıda şöyle;Allah önce kendini bizlere kendi benzetti, sonra kendini tenzih etti.(tüm benzerliklerden ayırdı)Eğer böyle olmasa idi bizim Allah ı bilmemize imkan yoktu..Benzerlik arzediyor sanki sorunuzla..

Senin cevabın nedir Matrix?

Bir başka açıdanda şöyle bir izah getirebilirim;Aslında gördüğümüz rüyalarında maddi hiçbir bağlantısı yoktur.Rüyada uçabilir,ölebilir tekrar dirilebiliriz..vs..Fakat rüyamızı anlatırken maddi unsurlardan, en azından hafızamızdan, yararlanmamız rüyayı rüya olmaktan çıkarırmı?

Rüyada uçmak,ölmek,yaralanmak,treni çekmek,öküz olmak,yürümek,yüzmek..... sence bu eylemler ve varlıklar dünyada olmayan , ruhani öğelermidir?Rüyada gördüğümüz saçma gözüken eylemlerin tümü maddeye ait eylemlerdir.O halde rüyalar,maddi hayattan bağımsız olamaz.Maddenin dışına çıkmayı seçtiğin bu yol,seni yine maddeye götürür.Yoksa rüyalar Teizmin son kalesimi?

Konu hakkında çok daha fazla yorum yapılabilir ama, sanırım meramımı şimdilik anlatabildim.Ayrıca sorduğunuz soruların hepsinde bir önkabul var.Örneğin, kıyamette tüm ölmüş olanlar diriltilecektir, aslında belkide materyalist bir dünyadan çok farklı değildir..Belki bugün bağımlı olduğumuz maddenin ve fiziğin kuralları değişecektir..Belkide tek fark o olacak..Bu konularda dinin açıklamaları sınırlı.Fakat sanırım siz önkabullerinizle sınırları biraz değiştiriyorsunuz..

Yeniden dirilme,materyalist dünyada olabilirmi?Hayır.O halde yeniden dirilme sonucu tahmin etmeye çalıştığın dünya,materyalist dünya ile çok farklı olmak zorundadır.Kendin çelişmissin zaten,hem ''materyalist dünyadan çok farklı olmayacaktır'' hemde ''bugün bağımlı olduğumuz maddenin ve fiziğin kuralları değişecektir'' demişsin.Fizik kurallarını oyuncak zannedip yorum yapmışsın.

Benim ön kabülüm değil,inançların ön kabülü üzerinden çürümüş bir düşünce biçimini gözler önüne sermeye çalışıyorum.Bu ön kabül de;Tanrı,ruh,ölümden sonraki hayat!!!!!!!!

Doktor2005;

Bizim her tanımladığımıza siz materyalist terimler içeriyor diyeceksiniz,bu kesin.Zira sorduğunuz kişilerden, yani bizlerden maddi varlığından kurtulmuş kimseler yok..Veya ölüpte dirilen varsa onlara sormalısınız aslında..Sonuç itibarı ile belki biri kafanızdakine uygun bir tanım yapsa bile ilk başta dediğim gibi kelimeler, dil , yazı vs.hepsi maddi enstrümanlar..Yine itiraz edilebilir..

Evet teizm ve tüm inanç biçimlerinin açmazı budur.Ölümden sonrası ve oradan dönüpte birşeyler anlatabilen kimse yok.Yani; Tanrı,ruh ve ölümden sonrası için inançların elinde hiçbir veri yoktur.Sıfır elde var sıfır.Ama özellikle Allah inancına ait kitaplarda materyalist terimlerle süslenmiş bolca açıklamalar bulabilirsiniz.Eh o zaman ne diyelim,Allah utandırmasın,inanmaya tam gaz devam!!!

tarihinde doktor2005 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
power;

>>Sadece dinlerin tanrıya verdikleri insani özeliklerini yitirir.Bu da tanrı tanımını daha kusursuzlaştırır.

Evet,tanımda maddi öz olduğu anda, dinlerin ilahlarına verdikleri insani özellikler ortaya çıkar ki,bu da her tarafı kusurlu bir tanrı doğurur.

Fakat,sizin tanrınızın kusursuz olduğunu ortaya çıkarmaz.Sadece; yontulmuş,prüzleri silinmeye çalışılmış bir Allah doğurursunuz kendinize.Aciz bir durum.Hayatta kendine ait bir duruşu olmayan,ölüm gerçeğiyle yüzleşmeyen ve bu yüzden yaşamdan başka hayatlara bel bağlayan yani erteleyen erteleyen,ertelenen bir yaşam biçimi.

Şimdi kendi tanrınızı tanıtın bize.

>>Tanrıyı varlıktan sezgi yolu ile bulan insanlara varlığı devre dışı bırakmasını isteyerek tanrı tanımını sormak doğru mudur?

O halde Tanrı; hava,su,ateş,soğuk,sıcak,tatlı,ekşi,acı,sert,yumuşak,sarı,yeşil,mavi,saydam,

siyah,gürültülü,hışırtılı,kokulu,basınçlı.........gibi varlıktan sezgi yoluyla bulunabilen bir şeyse, YAHU BU TANRI DEĞİL MADDEDİR BE KARDEŞİM!!!

Olmadı, şimdi maddeyi değil Tanrıyı tanımlarmısınız lütfen.

Tanrı?

Ezeli ve ebedi olana ne ad veriyorsan odur.

Varlığı kendinden olan şeye ne ad veriyorsan odur.

Zaman ve mekandan münezzeh olan şeye ne ad veriyorsan odur.

...............

Sana verilecek en güzel cevap bu olur.. :lol: :lol: :lol:

Tanımlanabilen Tao, mutlak Tao olamaz.Kelimelendirilen isim, mutlak bir isim olamaz.

Tao Te Ching Lao-tzu

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tanrı?

Ezeli ve ebedi olana ne ad veriyorsan odur.

Varlığı kendinden olan şeye ne ad veriyorsan odur.

Zaman ve mekandan münezzeh olan şeye ne ad veriyorsan odur.

Tanım yapmaktan çekinip,bana soru sormuşsun,o halde yanıt vereyim;

ezeli ve ebedi olan şey maddedir.

varlığı kendinden olan şey maddedir.

zaman ve mekandan münezzeh olan şey madde değildir.

Senin yanıt şeklinde sunduğun sorlardaki çelişkiyi farkettinmi?

Olmadı yanıtın tanımlı değil.Çelişkilidir.Çelişkiler ise kararsızlığın ve değişimin nedenidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

doktor2005..

Şu Dünyada madde asıl değildir.. Enerjinin kesifleşmiş halidir.. Madde bir ayna gibi Cenab-ı Hakkın sanatının tecelligahıdır.. İşin özünde madde yoktur.. Madde enerjinin 3. boyutudur.... Tanımlarda kullanılan terimler bir mevcudu izah içindir.. Terimlerin maddi yada manevi ifadeler içermesi neticeyi değiştirmez.. Dayandığın mantığın temeli yok..

Söyleyeceğim herşeye maddi bir bağlantı kurabilirsin..Bu yöntemle bir yere varılmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
doktor2005..

Şu Dünyada madde asıl değildir.. Enerjinin kesifleşmiş halidir.. Madde bir ayna gibi Cenab-ı Hakkın sanatının tecelligahıdır.. İşin özünde madde yoktur.. Madde enerjinin 3. boyutudur.... Tanımlarda kullanılan terimler bir mevcudu izah içindir.. Terimlerin maddi yada manevi ifadeler içermesi neticeyi değiştirmez.. Dayandığın mantığın temeli yok..

Söyleyeceğim herşeye maddi bir bağlantı kurabilirsin..Bu yöntemle bir yere varılmaz.

Mask bence sen bilimsel otorite olmalısın???!!! Madde tanımın olağanüstü.Dikkatini çekerse olağanüstü dedim.Yani olağan durumun dışında bir tanım.Yani bilimin üzerinde araştırma yaptığı olağan durumda olan maddenin dışında bir tanım.

Söyleyeceğin herşeyde maddi bir bağlantı kuruluyorsa,bu durumun nedeni, ruhun maddeden hiçbir şekilde ayrı olamayacağından kaynaklanır.Çünkü düşüncelerimize yön veren maddedir.

''sen işin özünde ne var?'' onu söyle, onu tanımla bize bakalım?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tanrı?

Ezeli ve ebedi olana ne ad veriyorsan odur.

Varlığı kendinden olan şeye ne ad veriyorsan odur.

Zaman ve mekandan münezzeh olan şeye ne ad veriyorsan odur.

Bunların yanında bilinçli olması gerekmez mi?

Herrrrrrrrrrşeye kadirolması gerekmez mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir matematikçi olarak az çok bilgimle söyleyebilirim ki matematikte her simgeleme bir bakıma soyutun somuta indirgenme çabasıdır. Örneğin ben bir aynı zamanda inaçlı biri olarakta içimdeki Tanrı kavramını sana aktarmak için simgelemek zorundayım, sen bu noktada takılıyorsun. malesef ki dünyamızda biriyleriyle anlaşabilmek için fiziksel kuralları kullanmak zorundasın ve simgeleme bu olayı çözüyor... ama şu noktada yanılıyorsun ben kavramlarımı maddeden almıyorum, soyuttan alıyorum madde karşılık bulması için simgeliyorum ... Örneğin Matematiksel soyut kavramları simgeliyorum senin alaman için ... bende açık ve simgeleme diye birşeyin olması bile yeter maddesel kavramın olduğunun ispatına... bye bye sana...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...