Jump to content

Bilim ve Din Sitesi


Recommended Posts

Peki Kuran'ın üslübu hakkında ne diyorsun? İnanmayanlara yapılan hakaretlere karşı var mı bir lafın?

Yahu senin her şeye gücü yeten, muhteşem tanrın kendi yarattığı bir insana geberesice, elleri kuruyasıca diyen bir tanrı.

Böyle ağzı bozuk bir tanrıya inanıp sonra da benim üslubuma laf etmek çelişki değil mi?

Kaç karıdan ve cariyeden sonra sınırlama getiriyor?

Burada 6 yaşındaki bir çocukla evlenip 9 yaşında o çocukla (Aişe) gerdeğe giren, evlatlığını karısı ile evlenen, cariye hediye alıp cariye hediye eden, yağmadan kendine beşte bir pay ayıran birisinden bahsediyoruz. Sen de böyle bir adamın peşine takılarak sonsuz hayat ve hurilere kavuşacağını sanıyorsun. Daha da acısı böyle bir adama inanmazsan bir tanrının seni sonsuza kadar kebap yapacağına inanıyorsun. Buna aptallık denmez de ne denir?

Sen sadece 1400 yıl önceki cahil yağmacı çöl bedevilerine güveniyorsun. Elinde bu heriflerin palavralarından başka hiç bir şey yok. Bu araplar taa 1400 yıl öteden hala seni kukla gibi oynatıyorlar.

Bu arapların lafıyla gidip kara bir taşı öpen topluluksunuz daha ötesi mi var? Kara bir taşa yüz sürüp o taşı öpüyorsunuz yahu.

Evet Tanrı tabiiki zulüm yapana hakaret edecektir. Tanrı'nın inanmayanlara söylediği tehdit ve uyarılardan yola çıkarak bu nasıl Tanrı böyle Tanrı var olamaz diyemeyiz. Tanrı adaletli olduğu için uyarır. Dileseydi uyarmadan azap ederdi. Uyarmasında ne problem var. Ayrıca Tanrı'nın "Elleri kurusun." vb. ifadeler kullanmasından bahsediyorsunuz sanırım. Bunu söylenen adam tarihi kaynaklara göre o kadar zulümler yapmıştır ki. Ayrıca Tebbet suresi Ebu Leheb hayattayken inmiştir. Bu ne demektir biliyor musunuz? Bakın surede Ebu Leheb'in kesin cehennemlik olduğu yazıyor. O dönemde ne Ebu Sufyanlar ne Vahşi'ler, Hamza'nın ciğerini çiğ çiğ yiyenler bile Müslüman oldu. Düşünsene Muhammed yazmış olsa diyelim, nu resmen gelecekle ilgili öngörüdür. Eğer Muhammed yazmış olsa bunu düşünememiş midir? Ya Ebu Leheb Müslüman olsaydı? O zaman ne olacaktı? Kuran'da Tebbet Suresinde Ebu Leheb'in kesin cehennemlik olduğu yazarken Ebu Leheb peki Muhammed'i yalancı çıkarmak için Müslüman oldum deseydi sonra Muhammed'e kim inanırdı? Tebbet Suresi, Tanrı'nın kudretini ve ilmini ve adaleti gereği zalimleri cezalandırmasını anlatır. Surede, Ona malı da fayda vermedi ifadesinden mal sahibi biri olduğunu görüyoruz ki burdan onun malını paylaşmadığı da çıkabilir çünkü Ebu Leheb'in malı kötü şekilde anılmış. Sizce herkese çok iyi davranmak iyi olmanın bir alameti midir yoksa duygusallığın mı? Toplumda iyi insanlar iyi muameleyi, kötü insanlarsa kötü muameleyi hak eder. Tanrı merhametlidir, adaletlidir ama kesinlikle duygusal değildir. Bu bir zaafiyettir. Elleri kurusun vb. demeyi de duygusallık olarak anlamak mantıksızdır. Tanrı insanlar kolayca anlasın diye onların dilinden konuşur. Bu tür ifadeler deyim gibi, asıl olarak şahsiyetin yaptığı davranışın kötü olduğunu anlatmak içindir. Kur'an'da şahıslar değil, davranışlar önemlidir. Mesela, Firavun ismi veriliyor Firavun adamın gerçek adı değil, Ebu Leheb de değil, Karun, Haman vb. bunlar lakap gibidir. Kur'anda şahıslar o kadar önemli değildir. Tevrat'ta falan şahıslarla ilgili bazı bilgilere yer verildiği halde Kur'anda bunlara daha az rastlanır. Kur'anın üslubu farklıdır. Kur'anın üslubunu anlamak için ayetlere bütünsel bakmak gerekir. Kur'an kendi kendini açıklayan bir kitaptır. Ayetlere bütünsel bakarsanız ne denmek istendiğini daha net anlarsınız. Tanrı'nın ağzı bozuk değildir. Bazı deyimleri kullaması anlatımı güçlendirir ve olayın ciddiyetinin idrakine yardımcı olur.

Kaç karıdan ve cariyeden sonra sınırlama getiriyor demişsiniz. Peygamberin yaptığı çok eşli dönemi zaten 50li yaşlarda başlamıştır ve eşlerinin çoğuyla siyasi vb nedenlerle evlenmiştir. Hepsiyle demiyorum dikkat. Zaten o kadar savaş ortamı falan var. Peygamber keyfi için mi 50 yaşından sonra o kadar evlilik yaptı. Zaten bu evlilikler peygamber için bir yüktü. İyi bir şey değildi ki onun için. Kur'an'da bunlarla ilgili birkaç tane ayet var toplasanız. Hadi inanmayın tamam ama inanmasanız ve yanlış olduğunu düşündüğünüz yerler olsa bile bir kitap olarak bile Kuran'dan öğreneceğiniz şeyler olduğunu kabul etmelisiniz. Kaç eşden kaç cariyeden sonra sınırlama getiriyor geçerli bir eleştiri değildir. Eğer gerçekten kendi nefsi için evlilik yapsa zaten sınırlama hiç getirmezdi. Eğer kendi yazmış olsa ne diye sınırlama getirsin. Kuranda geçmiş milletlerle ilgili kıssalar anlatılır. Bunları da öyle anlayabilirsiniz. Geçmiş milletlerin kıssaları gibi. Peygamberin dönemi için zaten yaptığı ayıp değildi ve daha fazlasını da yapabilirdi ve o zaman savaşlar falan vardı ve onu suikast kuran birçok kişi falan da vardı. Öyle bir ortam olağanüstü haldir. Tarihi olaylar günümüz şartlarıyla değerlendirilmez. Peygamberin çok eşliliği de tarihi bir olay olarak değerlendirilmeli. Evrensel bir hüküm içermez ama evrensel mesajlar içerir. Yahudilerle ilgili anlatılar gibi. Cumartesi yasağıyla ilgili anlatılar vardır. Burada cumartesi yasağı evrensel bir hüküm içermez. Tarihsel bir şeydir. Geçmiş bir olay anlatılır. Ehil biri değilim. O yüzden yeterli açıklama yapabildiğimi düşünmüyorum ama şahsen dediğiniz şeyler benim için sorun teşkil etmiyor. Araştırırsanız daha detaylı açıklamalara da ulaşabilirsiniz. Ayetlere bütünsel bakmak önemli. Ben de konuyla ilgili bazı araştırmalar da yaptım. Şahsen bir problem görmüyorum. Size tam olarak aktaramadım. Anlatabildiğim kadarıyla. Ama dediğim gibi bu alan fazla ehil olduğum bir alan değil. Ganimetler falan o konularda detaylı araştırma yapmadığım için bir şey söylemeyeceğim. Konu hakkında kendi subjektif yorumlarım olsa da detaylı bilmediğim ve geniş çaplı araştırma yapmadığım konuda fazla bir şey söylemek istemiyorum. Evlatlığının karısıyla evlenmesi konusu da buna dahildir. Cariye hediye alıp cariye hediye etmesi ise dönemin şartlarıyla değerlendirildiğinde bir anormallik yoktur. Kölelik cariyelik de uzun bir konu. Birkaç şey söyleyebilirim de bu konu da fazla ehil olduğum bir konu değil. O yüzden bu konuda da bir şey söylemeyeceğim. Detaylı araştırma yaptığım konular olmadığı için.

6 yaşında evlenmesi ve 9 yaşında gerdeğe girmesi ise bir hadis rivayetidir. Ve uydurmadır. Bu rivayete neye dayanarak güveniyorsunuz? Bu rivayetin yer aldığı kitaplarda, Peygamber, Ay'ı ikiye yardı, yarısı da Ali'nin bahçesine düştü de yazıyor. İkisini de rivayet edenler aynı kişiler ikisi de aynı kitaplarda yer alıyor. Birine güvenip diğerine güvenmemek nasıl bir çelişki? Bir kere Kur'an'da Nisa suresinde evlenme çağı diye ifade geçer. Nisa suresinin 6. ayeti. Burdan anladığımız evlenmek için buluğ çağı bile yetmez. Malı idare edebilecek bir yaş olmalıdır. Bunun da 6 ya da 9 olmadığı kesindir. Ayrıca Peygamberin Ayşeyle 6 yaşında evlendiği, diğer rivayetlerle de çelişir. Bazı rivayetlerden, Peygamber'in Ayşe'yle evlendiğinde Ayşe'nin yaşının 17-20 gibi bir şey olduğu çıkıyor. Dolasıyla 6 yaşında evlendiğiyle ilgili rivayet uydurmadır. Bir başka görüş de bu rivayette bahsedilenin nikah kıyma değil de, nikah çağı gelince evlendirelim gibi bir söz gibi bir şey olduğudur. Fakat Peygamber'in Ayşe'yle 6 yaşında evlendiğini hiçbir şekilde temellendiremezsiniz.

Çok basite indirgemişsiniz. Ödül ve ceza amaç değildir. Onlar amaca ulaşanlara ödüldür. Asıl amaç da Allah rızasıdır.

"Allah inanan erkeklere ve inanan kadınlara içinden ırmaklar atan ebedi kalacakları cennetler ve Adn cennetlerinde güzel evler söz vermiştir. Allah'ın hoşnud olması ise hepsinden daha büyük bir şeydir. İşte en büyük kurtuluş budur." Tevbe 72.

Ödül ceza adalet gereği gereklidir.

Ayrıca o kara taşı öpmek bir hurafedir. Hadisler aracılığıyla İslam'a sokulmuştur. Hurafeden başka bir şey değildir.

Ben size Sünni-Türk geleneğini savunmuyorum. Ben size saf İslam'ı savunuyorum. İslam'a o kadar hurafe sokuldu ve o kadar tahrif edildi ki. Kavramların içi o kadar boşaltıldı, Kur'an o kadar rafa kaldırıldı, din o kadar şekilsel ritüellere ve bazı menkıbelere indirgendi ki.

Şunu söyleyeyim. Şahsen Kur'an inanma gerekçesi olarak bakın inanmazsanız yanacaksınız bu yüzden inanmalısınız demez. Kuran inanıp iyi bir insan olursanız cennete gidersiniz, kafir olursanız (kafir gerçeği örten demektir) Allah'ın delillerini çevrede ve kendi içinizde görmez ve indirdiği ayetlere de inatçı kesilir ve kötü bir insan olursanız da yanarsınız der. Ama inanma gerekçesi olarak bunu sunmaz. Daha çok deliller sunar. Kur'an'ı okuyan biri demek istediğimi anlayacaktır. Kur'an inanmak için birçok delil sunar. İnanmayanları ise mantığını doğru kullanmayan ve delilleri görmeyenler olarak tanımlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 143
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ateizm salt bilimdir bilimden öte bir şey demez idealizm safsatalarına yani ''yok işte aslında hiçbir şey gerçek değil ilüzyon'' bok çukuruna düşmez bilim ne derse onu söyler Tanrı hakkında direkt net olarak yok diyeceği zaman da felsefeyi temel alır.Teizminse bok çukuruna düşmüş bir fikir olarak temel aldığı dualizm,idealizm,Platonculuk,mitoloji, New Age safsataları ,kuantum safsatalarıdır. Bu yüzden yargın tamamen false.

Ateizmi kabul edersen bırak bilim yapmayı, dış dünyanın varlığını bile temellendiremezsin. Teizm ise bilim yapmak için motivasyon ve bir temel oluşturur. Doğada yasaların varlığı bile başlı başına ancak bir Tanrı varsa var olması beklenen bir şeydir. Dahası başlangıcı olan bir evrende yaşadığımızdan bu da büyük oranda Teizm ile Ateizm ile olduğundan çok daha uyumlu bir fikirdir. Bir ideolojinin ne olduğuna ya da doğru olup olmadığına o ideolojiyi savunanların ne yaptığının neyi düşündüğünün etkisi %0'dır. Ateizm sadece doğa vardır görüşünü savunabilir. Ama bu onun bilimle uyumlu olduğu anlamına gelmez. Doğaüstü yoktur önermesi deneysel olarak doğrulanabilir ya da yanlışlanabilir bir önerme olmadığı için bilimsel bir iddia değildir. Bilimin varsayımı da değildir. Bilimin ilgi alanı bile değildir. Çünkü zaten bilim doğayı inceler.

İslam delile ve akla önem verir. İnsanı doğayı incelemeye teşvik eder ve doğa yasalarına dikkat çeker. İslam bilim yapmak için bir motivasyondur. Evrenin her yerinde değişmez aynı fizik yasalarının var olması Teizm perspektifinden makul şekilde açıklanabilir. Bilim en çok Teizm ile uyumludur. Politeizm ve Ateizm ile ise bırakın uyumu birçok yönden tutarsızdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizmi kabul edersen bırak bilim yapmayı, dış dünyanın varlığını bile temellendiremezsin. Teizm ise bilim yapmak için motivasyon ve bir temel oluşturur. Doğada yasaların varlığı bile başlı başına ancak bir Tanrı varsa var olması beklenen bir şeydir. Dahası başlangıcı olan bir evrende yaşadığımızdan bu da büyük oranda Teizm ile Ateizm ile olduğundan çok daha uyumlu bir fikirdir. Bir ideolojinin ne olduğuna ya da doğru olup olmadığına o ideolojiyi savunanların ne yaptığının neyi düşündüğünün etkisi %0'dır. Ateizm sadece doğa vardır görüşünü savunabilir. Ama bu onun bilimle uyumlu olduğu anlamına gelmez. Doğaüstü yoktur önermesi deneysel olarak doğrulanabilir ya da yanlışlanabilir bir önerme olmadığı için bilimsel bir iddia değildir. Bilimin varsayımı da değildir. Bilimin ilgi alanı bile değildir. Çünkü zaten bilim doğayı inceler.

İslam delile ve akla önem verir. İnsanı doğayı incelemeye teşvik eder ve doğa yasalarına dikkat çeker. İslam bilim yapmak için bir motivasyondur. Evrenin her yerinde değişmez aynı fizik yasalarının var olması Teizm perspektifinden makul şekilde açıklanabilir. Bilim en çok Teizm ile uyumludur. Politeizm ve Ateizm ile ise bırakın uyumu birçok yönden tutarsızdır.

Polieizm ve ateizmi aynı kefeye koyarak neden bahsettiğin hakkında en ufak bir fikrin olmadığını ordan burdan copy+paste yaptığını kabul etmiş oldun bu kadar saf olmayın.

E be geri zekalı evrenin her yerinde doğa yasaları aynı mı e be manyak doğa yasalarının hepsinin önceden ayrık olmadığını düşündüğümüzde ve evrenin farklı yerlerinde micro ve makro boyutlarda farklı yasaların yani doğanın davranış şekillerinin çalıştığını düşündüğümüzde nerde aynı e be saf e be köylü e be cahil e be teist?

Teizm hiçbir şeyi açıklayamaz açıkladığını iddia eder olmayan şeylere inandırıp uyuşturucu ekisiyle aynı etkide bir rüyalar aleminde yaşatır.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şuradaki ifade bile neden bahsettiğin hakkında en ufak bir bilgin olmadığını gösteriyor. Sen bir müslüman olarak hangi mantıkla teizm fizik yasalarının neden var olduğuna dair makul cevaplar verebilir diyorsun? Kuran'a ve İslam'a göre bu söylediğin resmen şirk.

Tek Tanrı varsa eğer, mantıklı olarak beklenen evrende bir düzen olmasıdır bu da fizik yasalarıyla sağlanıyor. Uzak Doğu dinlerinde daha çok dış dünyanın yanılgı olduğu gibi inanışlar vardı ve politeist inançlar hakimdi. Sabit doğa yasalarının olması beklenmediği için bilimsel gelişmelerden çok teknik gelişmiştir. Avrupa ve Orta Doğu'da ise Teist, Tek Tanrılı inançlar hakim olduğu için bilimin en çok geliştiği coğrafyadır.

"Gökler ve yerde Allah'tan başka tanrılar olsaydı ikisi de kaosa girecekti.." Enbiya 22.

Dolayısıyla evrende kaos yerine fizik yasalarının olması, Tek Tanrı'lı evren modeliyle tutarlıdır.

Kur'an'a göre ve İslam'a göre (ki İslam demek Kuran demektir. Başka bir şey değil.) bu söylediğim nasıl şirk oluyor lütfen açıklar mısınız?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek Tanrı varsa eğer, mantıklı olarak beklenen evrende bir düzen olmasıdır bu da fizik yasalarıyla sağlanıyor. Uzak Doğu dinlerinde daha çok dış dünyanın yanılgı olduğu gibi inanışlar vardı ve politeist inançlar hakimdi. Sabit doğa yasalarının olması beklenmediği için bilimsel gelişmelerden çok teknik gelişmiştir. Avrupa ve Orta Doğu'da ise Teist, Tek Tanrılı inançlar hakim olduğu için bilimin en çok geliştiği coğrafyadır.

"Gökler ve yerde Allah'tan başka tanrılar olsaydı ikisi de kaosa girecekti.." Enbiya 22.

Dolayısıyla evrende kaos yerine fizik yasalarının olması, Tek Tanrı'lı evren modeliyle tutarlıdır.

Kur'an'a göre ve İslam'a göre (ki İslam demek Kuran demektir. Başka bir şey değil.) bu söylediğim nasıl şirk oluyor lütfen açıklar mısınız?

Evrende kaos vardır.Bilimden bi bok anladığın yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Polieizm ve ateizmi aynı kefeye koyarak neden bahsettiğin hakkında en ufak bir fikrin olmadığını ordan burdan copy+paste yaptığını kabul etmiş oldun bu kadar saf olmayın.

E be geri zekalı evrenin her yerinde doğa yasaları aynı mı e be manyak doğa yasalarının hepsinin önceden ayrık olmadığını düşündüğümüzde ve evrenin farklı yerlerinde micro ve makro boyutlarda farklı yasaların yani doğanın davranış şekillerinin çalıştığını düşündüğümüzde nerde aynı e be saf e be köylü e be cahil e be teist?

Teizm hiçbir şeyi açıklayamaz açıkladığını iddia eder olmayan şeylere inandırıp uyuşturucu ekisiyle aynı etkide bir rüyalar aleminde yaşatır.

Politeizm ve ateizmi aynı kefeye koymadım. Sadece evrendeki değişmez fizik yasalarının varlığını açıklamak için mevcut fikirlerden birkaçını karşılaştırdım. Teizm'in bunu en iyi şekilde açıkladığını söyledim. Ancak Teizm'le açıklanabildiğini söylemek için Teizm olmayan, Politeizm olan coğrafyalarda bilimin değil de tekniğin geliştiğini delil gösterdim. Aynı şekilde Ateizm'in de bilimle tutarsız olduğunu söyledim. Çünkü Natüralist-evrimde insan bilincine güvenmek için bir sebep bulamayız. Bu da insan bilincinin ürettiği her bilgiyi zan altında bırakır. Dolayısıyla bilimi de. Ayrıca ateizm fizik yasalarını temellendiremez. Burda tümevarıma başvurulursa şayet, tümevarım metodunun da güvenilirliği burada yine tümevarıma dayanacağı için bir tutarsızlık olur.

Şununla ilgili özellikle bir açıklama yapmak istiyorum.

Neden bahsettiğin hakkında en ufak fikrin yok oradan buradan copy-pase yapmışsın felan demişsiniz. Öncelikle yazıda herhangi bir copy-pase yoktur. Ancak şu olabilir, okuduğum kitaptan ya da dinlediğim bi teologtan öğrendiğim bilgileri kendi cümlelerimle size aktardığım yerler vardır ki bu da copy pase demek değildir. Bir şeyi kendi cümlelerinizle ifade edebilmeniz onu öğrendiğinizin delilidir. Kendi anlamadığınız şeyi kendi cümlelerinizle ifade edemezsiniz. Ben burda size daha kendimin anlamadığım şeyi tutup da argüman olarak da sunmam. Söyledikleriniz çirkin, saldırgan iftiralardır.

Evrenin her yerinde fizik yasaları aynı ile kast ettiğimiz şudur: Kütle Çekim Yasası, her madde için geçerlidir, evrenin her yerinde aynıdır. 2 Hidrojen 1 Oksijen evrenin her yerinde suyu oluşturur. Bu tür bazı yasalar evrenin her yerinde aynıdır değişmez. Her zaman aynıdır. Duran bir cisme yeterli enerji uygularsanız istisnasız her zaman hareket eder. Bahsettiğimiz bu tür değişmez doğa yasalarıdır.

Teizm hiçbir şeyi açıklayamaz demişsiniz.

Açıklar efendim. İnsanın en temel varoluşsal sorularına cevap verir.

Ben burada hadislerle, mezheplerle, envai çeşit din ve kültürün harmanlanmasıyla oluşan Hurafe Dinini savunmuyorum.

Ben Allah'ın indirdiği ve tek kaynağının Kur'an olduğu dini savunuyorum.

Kur'an insanları düşünmeye, uyanmaya, araştırmaya teşvik eder, iyiliğe teşvik eder.

Delilsiz inancı yasaklar.

İman etmek emin olmak demektir. Dikkat edin bu subjektif bir teşbih değil. Direk kelime anlamı olarak iman etmek emin olmak demektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Politeizm ve ateizmi aynı kefeye koymadım. Sadece evrendeki değişmez fizik yasalarının varlığını açıklamak için mevcut fikirlerden birkaçını karşılaştırdım. Teizm'in bunu en iyi şekilde açıkladığını söyledim. Ancak Teizm'le açıklanabildiğini söylemek için Teizm olmayan, Politeizm olan coğrafyalarda bilimin değil de tekniğin geliştiğini delil gösterdim. Aynı şekilde Ateizm'in de bilimle tutarsız olduğunu söyledim. Çünkü Natüralist-evrimde insan bilincine güvenmek için bir sebep bulamayız. Bu da insan bilincinin ürettiği her bilgiyi zan altında bırakır. Dolayısıyla bilimi de. Ayrıca ateizm fizik yasalarını temellendiremez. Burda tümevarıma başvurulursa şayet, tümevarım metodunun da güvenilirliği burada yine tümevarıma dayanacağı için bir tutarsızlık olur.

Şununla ilgili özellikle bir açıklama yapmak istiyorum.

Neden bahsettiğin hakkında en ufak fikrin yok oradan buradan copy-pase yapmışsın felan demişsiniz. Öncelikle yazıda herhangi bir copy-pase yoktur. Ancak şu olabilir, okuduğum kitaptan ya da dinlediğim bi teologtan öğrendiğim bilgileri kendi cümlelerimle size aktardığım yerler vardır ki bu da copy pase demek değildir. Bir şeyi kendi cümlelerinizle ifade edebilmeniz onu öğrendiğinizin delilidir. Kendi anlamadığınız şeyi kendi cümlelerinizle ifade edemezsiniz. Ben burda size daha kendimin anlamadığım şeyi tutup da argüman olarak da sunmam. Söyledikleriniz çirkin, saldırgan iftiralardır.

Evrenin her yerinde fizik yasaları aynı ile kast ettiğimiz şudur: Kütle Çekim Yasası, her madde için geçerlidir, evrenin her yerinde aynıdır. 2 Hidrojen 1 Oksijen evrenin her yerinde suyu oluşturur. Bu tür bazı yasalar evrenin her yerinde aynıdır değişmez. Her zaman aynıdır. Duran bir cisme yeterli enerji uygularsanız istisnasız her zaman hareket eder. Bahsettiğimiz bu tür değişmez doğa yasalarıdır.

Teizm hiçbir şeyi açıklayamaz demişsiniz.

Açıklar efendim. İnsanın en temel varoluşsal sorularına cevap verir.

Ben burada hadislerle, mezheplerle, envai çeşit din ve kültürün harmanlanmasıyla oluşan Hurafe Dinini savunmuyorum.

Ben Allah'ın indirdiği ve tek kaynağının Kur'an olduğu dini savunuyorum.

Kur'an insanları düşünmeye, uyanmaya, araştırmaya teşvik eder, iyiliğe teşvik eder.

Delilsiz inancı yasaklar.

İman etmek emin olmak demektir. Dikkat edin bu subjektif bir teşbih değil. Direk kelime anlamı olarak iman etmek emin olmak demektir.

Teizm fizik yasalarını açıklamaz kardeşim ''Allah yaptı'' der bırakır.

Kütleçekim her yerde aynı değildir ve diğer yasalar da aslında evrenin farklı davranış şekilleridir ve aslında evrendeki kaosu açıklamak için kullanılan ilkelerdir daha doğrusu bulunan ilkelerdir.

Teizm varoluşsal sorulara cevap vermez verdiğini zanneder hangi teizm türü hangi insanlık tarihinde hangi dönemde hangi çağda insanlığın sorularına net ve doyurucu,akılda şüphe bırakmayan saçma olmayan tutarlı olan bir cevap verebilmiş?Hangi Dünya'da olmuş bu,hangi Dünya'da teizm net bir görüşte birleşmiş de bilim de onu tasdik etmiş hangi Dünya'da yaşıyorsunuz hayal aleminde,idealar aleminde,olmayan Dünya'da,3 günlük Dünya'da,yeri görü yaratan ne yüce Rabbim var kafasıyla yaşıyorsunuz.Gerçek dışı , absürd ve güvenilmez fikirleri sanki bilim tasdik etmiş, bilimin temeliymiş gibi ''teizm insanın varoluşsal sorunlarına cevap verir '' gibi akılalmaz bir zırvayla fikrinizi savunmuşsunuz.

,

Ateizm zaten bilimi temel alır sizin gibi ''yok işte hadisler yalan,yok işte bu meal yalan, yok işte bu hoca üfürükçü, yok işte bu Emeviler, yok işte Buhari yalancı, yok işte Sadece Kuran gibi'' İslam tarihi açısından zırva fikirleri savunmak gibi bir yanılgıya düşmez. İslam Tarihi'nden pislikleri ayıklamaya çalışsanız da bu şu vadede mümkün değil tarihiniz karanlık ve kokuşmuş ve ondan arınmak için çok kez daha kıvırmak,çok kez daha 19'lar 69'lar bulmak,tepe taklak edilmiş ayetlerle Ömer Çelakıllar'la dininizi savunmak,çok kez daha Laik İslam yorumlarına kaçıp çok kezler daha ''aslında orda dövün demiyor okşayın'' diyor demeye mecbursunuz. Çünkü tarihiniz pislik içinde,çünkü tarihiniz batmış çukura çıkmıyor o çukurdan.

Kıvırın bakalım tarihinizi,daha ne kadar İslam'ı uzay çağı dini yapmak için üfüreceksiniz?

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilim ve din allah kuranında bir aspirin bile tarfi yapazken bu gün başınız ağrısa hastaneye koşuyorsunuz dua edin geçsin uçağa biniyorsunuz deveye binin internete yazıyorsuyun intereneti kim icat etmiş allah :D yarıcıların en güzeli ne güzel yaratmış

b%C4%B0l%C4%B0mved%C4%B0n.jpg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Teizm fizik yasalarını açıklamaz kardeşim ''Allah yaptı'' der bırakır.

Allah fizik yasaları aracılığıyla yapamıyor mu yani? Size bununla ilgili ayetler gösterebilirim. Mesela Ali İmran suresinde Allah katında İsa'nın durumu Adem'in durumu gibidir. Ona ol dedi o da oldu. böyle bir ayet var. Kur'an'da hem Adem'in hem de İsa'nın yaratılışı anlatılır ve ikisinde de doğal süreçler ve bazı aşamalar vardır. Mesela Zuhruf suresinin 12. ayetinde gemileri Allah'ın yarattığı yazıyor. Kur'an'ı yazarı gemileri insanların inşa ettiğini bilmiyor mu? Kur'an'da her şeyin ölçülü olduğu yazar, Kamer suresinde, Rahman suresinde felan var, Furkan suresinde de 2. ayetinde O her şeyi yaratan onları ölçüye göre düzenleyen yazar. Allah yaptı der bırakır diye bir şey yok. Allah yaptı der Kur'an nasıl yaptığını da sen bul der. Bunu araştırmaya teşvik eder. Dikkati doğa olaylarına çeker.

Kütleçekim her yerde aynı değildir ve diğer yasalar da aslında evrenin farklı davranış şekilleridir ve aslında evrendeki kaosu açıklamak için kullanılan ilkelerdir daha doğrusu bulunan ilkelerdir.

Dikkat edin kütleçekim her yerde aynı olmayacak tabi her yerde aynı kütle yok. Kütle çekim kuvveti sabit. Diğer yasalar evrenin farklı davranış şekilleridir diyorsunuz. Tamam yasalar maddenin davranışlarını düzenler. Ve bir dakika "Evrendeki kaosu açıklamak için kullanılan ilkeler" midir? Pardon? Efendim lütfen kendi kendimize tanımlamalar yapıp bunları nesnel gerçekler diye argüman olarak sunmayalım. Evrendeki kaosu mu açıklıyor? Bu iddianızı hiçbir şeye dayandıramazsınız. Evrendeki kaousu açıklıyor yani. Bakın burada açıklanan şey kaos dediniz doğru mudur. Peki açıklayan fizik yasaları ne diyor kütleler birbirini çeker diyor. Tamam şimdi burda açıklanan nedir, evrendeki maddeler arasındaki değişmez bir yasa. Kütleler her daim birbirini çeker. Peki burada kaos nerde bir gösterir misiniz? Burada bu yasa hangi kaosu açıklamış mesela Newton ne tür bir kaosu açıklamak için geliştirmiş bu yasayı? Kaos olsaydı kütleler birbirini bazen çekerdi, bazen çekmezdi ya da hiç çekmezdi ki böylece hiçbir gezegen, galaksi, Güneş Sistemi'miz falan bir arada duramasın. Bilim yasaları evrendeki kaosu açıklıyor yani öyle mi? Kusura bakmayın şahsınıza herhangi bir saldırganlıkta bulunmamaya çalışarak yazmaya çalıştım. Sürç-ü lisan ettiysek affola. Bu arada burdan sosyal mesajı da vereyim. Şu an sizinle sadece ilmi bir tartışma yapıyoruz. Farklı fikirlerle bilgi alışverişinde bulunmak ve bakış açısını genişletmek, dogmatik, bağnaz tavırlardan uzak durarak. Bu hiçbir şekilde herhangi iki insan topluluğu arasında çatışmaya sebep olmamalı. Çünkü insanlar kendileri gibi düşünmeyenleri dışlamayı ve küçük görmeyi sever. İnsanlar diyorum dikkat. Ateistler ya da Müslümanlar falan demiyorum. Genel. İnsanlar. Zaten saldırgan olursak hangimiz gerçek bilgiye ulaşabiliriz. Delillerin götürdüğü yere gitmeliyiz. Ve karşımızdaki insanın düşüncelerini, bilgi dağarcığını asla yazdıklarından tam olarak anlayamayız. Bu yüzden önyargıyla yaklaşmamak da çok önemli. Bu tartışma, arkadaşlar arasında geçen ne bileyim tatile İzmir'e mi gitsek Antalya'ya mı tartışması gibi sohbet havasından daha saldırgan olmamalı. Nefret kötü. Çağımızda insanlar birbirinden yeterince nefret ediyor zaten. Çatışma hoş değil. Benim çok iyi anlaştığım ateist arkadaşlarım da vardır. Yanımda zaman zaman benim iman ettiğim dine saldırı mahiyetinde şeyler söyledikleri de olur. Ama arada çatışma olmaması amacıyla genelde cevap vermem. Sadece gülümsemekle yetinirim. Bu yüzden saygı ve hoşgörü önemli. İnsanlar olarak dilimiz, dinimiz, ırkımız ne olursa olsun birbirimizden nefret etmemeliyiz.

Teizm varoluşsal sorulara cevap vermez verdiğini zanneder hangi teizm türü hangi insanlık tarihinde hangi dönemde hangi çağda insanlığın sorularına net ve doyurucu,akılda şüphe bırakmayan saçma olmayan tutarlı olan bir cevap verebilmiş?Hangi Dünya'da olmuş bu,hangi Dünya'da teizm net bir görüşte birleşmiş de bilim de onu tasdik etmiş hangi Dünya'da yaşıyorsunuz hayal aleminde,idealar aleminde,olmayan Dünya'da,3 günlük Dünya'da,yeri görü yaratan ne yüce Rabbim var kafasıyla yaşıyorsunuz.Gerçek dışı , absürd ve güvenilmez fikirleri sanki bilim tasdik etmiş, bilimin temeliymiş gibi ''teizm insanın varoluşsal sorunlarına cevap verir '' gibi akılalmaz bir zırvayla fikrinizi savunmuşsunuz.

Teizmin varoluşsal sorulara cevap vermediği iddianız çok subjektif bir şey. Ben ilk başta cevap verdiğini iddia ederken de subjektif olarak söyledim. Dolayısıyla bu konuda bir şey demeyeceğim. Şahsen benim varoluşsal sorularıma gayet tatmin edici ve şüpheye yer bırakmayacak şekilde cevap veriyor. Böyle olduğunu söyleyen birçok insan da tanıyorum. Siz de böyle olmadığını söylüyorsunuz. Subjektif bir şeydir. Kendi seçiminiz. Delillerin sizi o sonuca götürdüğünü düşünüyorsanız siz bilirsiniz. Fakat ben bu görüşümün sonuna kadar arkasındayım. Şimdi burada birkaç paragrafla asla kimsenin düşünce yapısını tam anlayamayız.

,

Ateizm zaten bilimi temel alır sizin gibi ''yok işte hadisler yalan,yok işte bu meal yalan, yok işte bu hoca üfürükçü, yok işte bu Emeviler, yok işte Buhari yalancı, yok işte Sadece Kuran gibi'' İslam tarihi açısından zırva fikirleri savunmak gibi bir yanılgıya düşmez. İslam Tarihi'nden pislikleri ayıklamaya çalışsanız da bu şu vadede mümkün değil tarihiniz karanlık ve kokuşmuş ve ondan arınmak için çok kez daha kıvırmak,çok kez daha 19'lar 69'lar bulmak,tepe taklak edilmiş ayetlerle Ömer Çelakıllar'la dininizi savunmak,çok kez daha Laik İslam yorumlarına kaçıp çok kezler daha ''aslında orda dövün demiyor okşayın'' diyor demeye mecbursunuz. Çünkü tarihiniz pislik içinde,çünkü tarihiniz batmış çukura çıkmıyor o çukurdan.

Kıvırın bakalım tarihinizi,daha ne kadar İslam'ı uzay çağı dini yapmak için üfüreceksiniz?

Ateizm bilimi temel alsın ben almasın demiyorum. Ben de bilimi temel alıyorum. Almamamı mı isterdiniz. Siz bir insan olarak neden ateistsiniz? Sizin probleminiz birilerinin dogmatik ve gerici inançlarına tepki midir ki? Şahsen ben ateist olsam şu an sahip olduğum bilgilerle, yine de Müslümanları dininizden hurafeleri arındırın, Kur'an'ı okuyun, anlayın, hayatınıza geçirin diye tavsiye ederdim. Bu arada İslam tarihi açısından neden zırvadır? Bunu biraz daha açar mısınız?

Müslüman ülkelerin tarihinde dini kullanarak yaptığı kötü şeyler İslam'ı, Kur'an'ı bağlamaz. Hadis, hoca, imam neyse eğer Kur'an'a uyarsa kabul ederiz, uymuyorsa etmeyiz. Din Kur'an'dır. Bu düşünce ilk defa bizim yüzyılda ortaya çıkan bir görüş değildir ki. Mesela Mutezile mezhebi bu görüşlere çok benzer görüşler savunur. Geçmişte akıl nakilden üstündür metodolojisini benimseyen şahsiyetler de vardır. 8. ve 13. yüzyıllar arasında İslam altın çağını yaşarken yüzlerce Müslüman bilim adamı yetişmiştir. Evet İslam'a sokulmaya çalışılan hurafelerle dini kirletmiş olabilirler. Ama hakikat azınlık içindir ve hakikati bulan şahsiyetler tarih boyunca hep var olmuştur. Bakış açınızın doğru olmadığını düşünüyorum.

Bu arada şu alıntı yapma kısmında bir problem çıkmamasını umuyorum. Yeniyim daha sitenin arayüzünü çözmeye çalışıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateizm bilimi temel alsın ben almasın demiyorum. Ben de bilimi temel alıyorum. Almamamı mı isterdiniz. Siz bir insan olarak neden ateistsiniz? Sizin probleminiz birilerinin dogmatik ve gerici inançlarına tepki midir ki? Şahsen ben ateist olsam şu an sahip olduğum bilgilerle, yine de Müslümanları dininizden hurafeleri arındırın, Kur'an'ı okuyun, anlayın, hayatınıza geçirin diye tavsiye ederdim. Bu arada İslam tarihi açısından neden zırvadır? Bunu biraz daha açar mısınız?

Müslüman ülkelerin tarihinde dini kullanarak yaptığı kötü şeyler İslam'ı, Kur'an'ı bağlamaz. Hadis, hoca, imam neyse eğer Kur'an'a uyarsa kabul ederiz, uymuyorsa etmeyiz. Din Kur'an'dır. Bu düşünce ilk defa bizim yüzyılda ortaya çıkan bir görüş değildir ki. Mesela Mutezile mezhebi bu görüşlere çok benzer görüşler savunur. Geçmişte akıl nakilden üstündür metodolojisini benimseyen şahsiyetler de vardır. 8. ve 13. yüzyıllar arasında İslam altın çağını yaşarken yüzlerce Müslüman bilim adamı yetişmiştir. Evet İslam'a sokulmaya çalışılan hurafelerle dini kirletmiş olabilirler. Ama hakikat azınlık içindir ve hakikati bulan şahsiyetler tarih boyunca hep var olmuştur. Bakış açınızın doğru olmadığını düşünüyorum.

Bu arada şu alıntı yapma kısmında bir problem çıkmamasını umuyorum. Yeniyim daha sitenin arayüzünü çözmeye çalışıyorum.

Alıntıları karıştırmışınız bir daha yazın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek Tanrı varsa eğer, mantıklı olarak beklenen evrende bir düzen olmasıdır bu da fizik yasalarıyla sağlanıyor. Uzak Doğu dinlerinde daha çok dış dünyanın yanılgı olduğu gibi inanışlar vardı ve politeist inançlar hakimdi. Sabit doğa yasalarının olması beklenmediği için bilimsel gelişmelerden çok teknik gelişmiştir. Avrupa ve Orta Doğu'da ise Teist, Tek Tanrılı inançlar hakim olduğu için bilimin en çok geliştiği coğrafyadır.

"Gökler ve yerde Allah'tan başka tanrılar olsaydı ikisi de kaosa girecekti.." Enbiya 22.

Dolayısıyla evrende kaos yerine fizik yasalarının olması, Tek Tanrı'lı evren modeliyle tutarlıdır.

Kur'an'a göre ve İslam'a göre (ki İslam demek Kuran demektir. Başka bir şey değil.) bu söylediğim nasıl şirk oluyor lütfen açıklar mısınız?

Hemen açıklayayım, teizm dünyadaki tüm dinleri ve tanrıları kapsar, Allah da dahil. Teizm tek tanrı inancı falan değildir, teizm en az bir tanrının var olduğuna inanmaktır. Kuran'a göre sadece İslam gerçek dindir ve Allah tek tanrıdır, diğerleri sahtedir, ama sen teizm diyerek bütün tanrıları meşrulaştırmış oluyorsun. Mesela senin Allah Ba'l adlı tanrıya tapanlara çok kızar, onları kebap yapmakla tehdit eder.

Ayrıca tek tanrı inancı hiç bir boku açıklamaz, aksine daha da içinden çıkılmaz hale getirir. Evrendeki bu kadar çeşitlilik tek bir tanrıdan nasıl çıksın?

Mesela tek bir tanrı korku denen duyguyu bilir mi? Bilirse nasıl bilebilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hemen açıklayayım, teizm dünyadaki tüm dinleri ve tanrıları kapsar, Allah da dahil. Teizm tek tanrı inancı falan değildir, teizm en az bir tanrının var olduğuna inanmaktır. Kuran'a göre sadece İslam gerçek dindir ve Allah tek tanrıdır, diğerleri sahtedir, ama sen teizm diyerek bütün tanrıları meşrulaştırmış oluyorsun. Mesela senin Allah Ba'l adlı tanrıya tapanlara çok kızar, onları kebap yapmakla tehdit eder.

Ayrıca tek tanrı inancı hiç bir boku açıklamaz, aksine daha da içinden çıkılmaz hale getirir. Evrendeki bu kadar çeşitlilik tek bir tanrıdan nasıl çıksın?

Mesela tek bir tanrı korku denen duyguyu bilir mi? Bilirse nasıl bilebilir?

Burda Teizm'den kastım, Hristiyanlık, Yahudilik, İslam gibi dinlerdir. Vikipedi en az 1 Tanrı'ya inanmak felan diye tanımlamış da şimdi Teizm denince konuşma arasında felan, anlaşılan şey Hristiyanlık, Yahudilik, İslam'dır. Benim de burada kast ettiğim de bu gibi Monoteist dinlerdir. Yalnız Teizm tüm dinleri kapsamaz. Biz günlük kullanımda Teizmi Hristiyanlık, Yahudilik, İslam için kullanırız. Teizm diyorum çünkü konuyla ilgili vurgulayacağım şey Tek Tanrı. Herhangi bir konuyla ilgili makale falan okursanız da Teizm yazar mesela Hristiyanlık ya da İslam falan yazmaz genelde.

Bir de eleştirine bir bak, kendin bi bak düşün sence, Tek Tanrı varsa bu kadar çeşitlilik niye demek geçerli bir eleştiri mi bi düşün. Tek olan şeylerde çeşitlilik olmuyor mu acaba. Mesela sen de teksin ama bir sürü parçan var. Aynı şey değil tabi. Mesela sen tek kişisin, birkaç tane daha kankini yanına alsan da resim yapsanız da çeşitlilik oluşabilir; ama tek başına da gayet birçok çeşitlilik içeren resimler çıkabilir ortaya. Ayrıca zaten bakarsan eğer o çeşitlilik falan tüm o gördüklerin, her şey, tüm madde, o gördüğün şeyden onu gören göze kadar her şeyi oluşturan şeyler atomlardır ve bunlar da temelde birbirinin aynı olan elektron, proton, nötron vesaire atom altı parçacıklardan oluşur. Çeşitliliği sağlayan bunların sayısıdır. Ki burda da çeşitliliğin arkasında bir birlik görüyoruz. Dahası bu atomların hepsinin boyun eğdiği kanunlar var. 2 + 2 her zaman her yerde 4. Bu atomlardan 2 + 2 nasıl çıkıyor. Zihnini atomlar oluşturdu. Atomlar düşünemez. O halde sen nasıl düşünüyorsun. Nasıl oluyor da birtakım anlamsız tanecikler senin zihnini oluşturdu. Ya da neden. Ya da oluşturmak zorunda mıydı. Sen nasıl oluyor da evren hakkında düşünebiliyor fikir üretebiliyor onu keşfedebiliyorsun. Nasıl oluyor da evrenin güzel olduğunu düşünüyorsun. Estetik neden var? Nasıl oluyor da ahlak yasaları var? Nasıl oluyor da bunları hissedebiliyorsun? Fizik yasaları neden var? Neden varı geçtim, nasıl oluyor da biz onları keşfedebiliyoruz?

Evrenin en anlaşılmaz yönü anlaşılabilir olmasıdır demiş Einstein. Biz evreni nasıl anlayabiliyoruz? Ben nasıl oluyor da soru sorabiliyorum? Sence bu tür temel varoluşsal sorularıma Ateizm mi daha makul cevap verir Teizm mi? Tekrar söylüyorum Teizm'i İslam, Hristiyanlık, Yahudilik için kullanıyoruz. Genel kullanımı bu çünkü.

Ha bide Tek bir Tanrı korku duygusunu bilebilir mi demişsiniz. Bilir tabii ki.

O yarattı çünkü. "Yaratan bilmez mi?" Mülk 14. Yarattığı için bilir de o tür duyguları hissetmek gibi acziyetlerden uzaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Burda Teizm'den kastım, Hristiyanlık, Yahudilik, İslam gibi dinlerdir. Vikipedi en az 1 Tanrı'ya inanmak felan diye tanımlamış da şimdi Teizm denince konuşma arasında felan, anlaşılan şey Hristiyanlık, Yahudilik, İslam'dır. Benim de burada kast ettiğim de bu gibi Monoteist dinlerdir. Yalnız Teizm tüm dinleri kapsamaz. Biz günlük kullanımda Teizmi Hristiyanlık, Yahudilik, İslam için kullanırız. Teizm diyorum çünkü konuyla ilgili vurgulayacağım şey Tek Tanrı. Herhangi bir konuyla ilgili makale falan okursanız da Teizm yazar mesela Hristiyanlık ya da İslam falan yazmaz genelde.

Teizm tüm tek veya çok farketmez tüm tanrılı dinleri kapsar. Kapsamasaydı kendi içinde politeizm, monoteizm diye sınıflandırma gereği duyulmazdı.

Bir de eleştirine bir bak, kendin bi bak düşün sence, Tek Tanrı varsa bu kadar çeşitlilik niye demek geçerli bir eleştiri mi bi düşün. Tek olan şeylerde çeşitlilik olmuyor mu acaba. Mesela sen de teksin ama bir sürü parçan var. Aynı şey değil tabi. Mesela sen tek kişisin, birkaç tane daha kankini yanına alsan da resim yapsanız da çeşitlilik oluşabilir; ama tek başına da gayet birçok çeşitlilik içeren resimler çıkabilir ortaya. Ayrıca zaten bakarsan eğer o çeşitlilik falan tüm o gördüklerin, her şey, tüm madde, o gördüğün şeyden onu gören göze kadar her şeyi oluşturan şeyler atomlardır ve bunlar da temelde birbirinin aynı olan elektron, proton, nötron vesaire atom altı parçacıklardan oluşur. Çeşitliliği sağlayan bunların sayısıdır. Ki burda da çeşitliliğin arkasında bir birlik görüyoruz. Dahası bu atomların hepsinin boyun eğdiği kanunlar var. 2 + 2 her zaman her yerde 4. Bu atomlardan 2 + 2 nasıl çıkıyor. Zihnini atomlar oluşturdu. Atomlar düşünemez. O halde sen nasıl düşünüyorsun. Nasıl oluyor da birtakım anlamsız tanecikler senin zihnini oluşturdu. Ya da neden. Ya da oluşturmak zorunda mıydı. Sen nasıl oluyor da evren hakkında düşünebiliyor fikir üretebiliyor onu keşfedebiliyorsun. Nasıl oluyor da evrenin güzel olduğunu düşünüyorsun. Estetik neden var? Nasıl oluyor da ahlak yasaları var? Nasıl oluyor da bunları hissedebiliyorsun? Fizik yasaları neden var? Neden varı geçtim, nasıl oluyor da biz onları keşfedebiliyoruz?
Evrenin en anlaşılmaz yönü anlaşılabilir olmasıdır demiş Einstein. Biz evreni nasıl anlayabiliyoruz? Ben nasıl oluyor da soru sorabiliyorum? Sence bu tür temel varoluşsal sorularıma Ateizm mi daha makul cevap verir Teizm mi? Tekrar söylüyorum Teizm'i İslam, Hristiyanlık, Yahudilik için kullanıyoruz. Genel kullanımı bu çünkü.
Ha bide Tek bir Tanrı korku duygusunu bilebilir mi demişsiniz. Bilir tabii ki.
O yarattı çünkü. "Yaratan bilmez mi?" Mülk 14. Yarattığı için bilir de o tür duyguları hissetmek gibi acziyetlerden uzaktır.

Peki bu Allah korku duygusunu nasıl biliyor? Bir zamanlar sadece o yok muydu? Tek başına olan, gücü her şeye yeten, hiç bir şeyden zarar görmeyen bir varlık korku duygusunu nasıl bilir?

Ateizm hiç bir şeye cevap vermek zorunda değildir, cevaplar için elimizde bilim var, ateizm siz dincilerin iddialarının sadece palavra ve zırvadan oluştuğunu söyler. Mesela seni ele alalım, gidip taa 1400 yıl önceki cahil, ilkel, yağmacı çöl araplarının zırvalarıyla evreni açıklamaya çalışıyorsun, hayatını bu heriflerin dikte ettiği şekilde yaşıyorsun. Cahilin el kitabından alıntılar yapıyorsun. Model aldığın herif evlatlığının karısı ile evlenmiş birisi.

Senin bu Allah yakacağını bile bile neden insan yarattı? Nasıl bir varlık sırf yakmak için insan yaratır mi? Sadece yakmak demiyelim, bir de bazılarını hurilerle çiftleşirken seyretmek için yaratmış. Garip bir varlık bu Allah, sadist, röntgenci.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hud/7. O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş'ı (tahtı) su üstünde iken gökleri ve yeri altı gün içinde yaratandır. Böyle iken “Ölümden sonra şüphesiz diriltileceksiniz” desen, inkârcılar “Mutlaka bu, apaçık bir büyüdür” derler.

İslam'la din çakışmaz diyenler bu ayeti günümüz evrenine nasıl uyarlayacaklar acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Teizm tüm tek veya çok farketmez tüm tanrılı dinleri kapsar. Kapsamasaydı kendi içinde politeizm, monoteizm diye sınıflandırma gereği duyulmazdı.

Peki bu Allah korku duygusunu nasıl biliyor? Bir zamanlar sadece o yok muydu? Tek başına olan, gücü her şeye yeten, hiç bir şeyden zarar görmeyen bir varlık korku duygusunu nasıl bilir?

Ateizm hiç bir şeye cevap vermek zorunda değildir, cevaplar için elimizde bilim var, ateizm siz dincilerin iddialarının sadece palavra ve zırvadan oluştuğunu söyler. Mesela seni ele alalım, gidip taa 1400 yıl önceki cahil, ilkel, yağmacı çöl araplarının zırvalarıyla evreni açıklamaya çalışıyorsun, hayatını bu heriflerin dikte ettiği şekilde yaşıyorsun. Cahilin el kitabından alıntılar yapıyorsun. Model aldığın herif evlatlığının karısı ile evlenmiş birisi.

Senin bu Allah yakacağını bile bile neden insan yarattı? Nasıl bir varlık sırf yakmak için insan yaratır mi? Sadece yakmak demiyelim, bir de bazılarını hurilerle çiftleşirken seyretmek için yaratmış. Garip bir varlık bu Allah, sadist, röntgenci.

Teizm kelimesini Monoteist dinleri kast ederek kullanacağım. Siz de karşılaştığınız yerlerde bu anlamda görürsünüz. Kelimenin asıl anlamından günlük konuşmada sapması anlam daralmasına uğraması sık rastlanan bir durumdur. Bu yüzden Teizm ile Monoteist dinler kast edilir.

Allah bir zamanlar tek başınaydı demek bir kere cümledeki söylem hatalı. Allah evren içinde var olan fiziki bir varlık değil ki onun için zaman kavramı var olsun. Tanrı zamanı ve mekanı aşkındır. O yüzden bir zamanlar gibi ifadeler Tanrı için kullanılamaz. İslam öyle bir şey öngörüyor mu da? Tanrı bir zamanlar tek başınaydı da canı sıkıldı da evreni yarattı diye bir şey yok ki. Tanrı zamanı aşkın. Senin geçmişini de geleceğini de şimdini de aynı anda algılıyor gibi düşünebilirsin. Tanrı için zaman sonu ve başı olmayan 1 andır şeklinde tanımlamalara gidenler de olmuştur. Tanrı da zaten yarattığı bir şey olduğu için korku duygusunu bilir. Ama bu Tanrı'nın da korktuğu anlamına gelmez. Sadece korkmak ne anlama gelir bunu bilir. Ama o tür acziyetlerden beri olduğu için asla korkmaz. Korkmak kula özgü bişeydir. Allah için korku nedir diye sormak 5 rakamının kokusunu sormak gibi. Biliyorsunuz sayıla soyut kabul edilir. 5 rakamının kokusu yoktur ki. O şekilde düşünülebilir.

Evet, 1400 yıl önceki Araplar... 1400 yıl önce dünya kötü bir yerdi. Çok kötü bir yerdi. Hele Arap yarımadası. Kadınlar cinsel obje, kız çocukları diri diri toprağa gömülüyor. Fakirler, köleler eziliyor hakları yeniyor, zenginler ise refah içinde. Her türlü ahlaksızlık. İnsanlar atalarının yolunu körü körüne takip ediyor. Kabe ve putlar üzerinden büyük bir ticaret ve büyük bir para kaynağı var. Ve Muhammed doğuyor bu ortamda. Muhammed farklı. Çevresinde erdemli ve dürüst tanınan biri. Muhammed 40 yaşına gelince ilk vahyi alıyor. Bu ortamda, "Oku" diyor. Putlara, şirke baş kaldırıyor. Etrafındaki herkes ondan nefret ediyor, putlar gelir kaynağı çünkü. Muhammed'e şiddetle karşı çıkıyorlar. Ama Muhammed davasından vazgeçmiyor. Azimle devam ediyor. Kölelerin, yoksulların hakkını gözetiyor. Fakirle zengin arasındaki ayrımları kaldırmaya çalışıyor. Delilsiz inançları yıkmak için çabalıyor. Ama bu yolda birçok işkenceyle, tepkiyle, saldırıyla yüzyüze geliyor. Şehrinden çıkarılıyor. Yeni bir şehre gidiyor. Burada bir medeniyet kuruyor. Hala ona suikast düzenlemeye çalışan ondan nefret eden birçok kişi var yanında. Savaşlar yapıyor. Birçok şeyi göze alıyor. Büyük bir devrim yapıyor. Ve Veda Hutbesini okuduğunda etrafında 100.000 kişi var. Bu kadar insan ona biat ediyor. Muhammed büyük bir devrim yaptı. Ölümünden sonra da İslam yayılıyor ve 8 ve 13. yüzyıllar arasında İslam Dünya'sı Altın Çağı'nı yaşıyor. Muhammed Peygamber'e gelen kitaptan ilham alarak birçok bilim adamı yetişiyor. Muhammed'e, Kur'an'a inanmayabilirsiniz. Ama onun bir devrim yağtığını ve iyi biri olduğunu asla reddedemezsiniz. Ederseniz samimiyetinizden şüphe ederim. Böyle bir insana inanmasanız bile en azından toplumunu değiştirmeye çalışan, etrafındaki kaos düzenini yıkmaya çalışan, çağının çok ilerisinde bir insan olduğunu da kabul etmek zorundasınız.

O 1400 yıl önceki kitap hala benim yaşama devam etmemi sağlayan, evren hakkında doğa hakkında araştırmamı, düşünmemi sağlayan, insanlara iyilik yapmamı, bana kötülük yapsalar dahi iyilik yapmamı, insanlara karşı affedici ve yumuşak olmamı, fakirlere, yetimlere kendi ihtiyacım olsa dahi infak etmemi, anneme babama iyi davranmamı, akrabalarımı, yaşlılarımı, büyüklerimi sevip saymamı onları gözetmemi, çevreme yardım etmemi sağlayan kitaptır o. Büyüklenmememi sağlayan kitap. Eğer bu kitap olmasa ben şüphesiz intihar ederdim. Çünkü bu lanet olası dünyanın yaşanılır bir yönü yok. Ya da kolay yolu dener bir ateist olurdum önce her türlü hazzı dibine kadar yaşar sonra da Boğaz Köprüsü'nden kendimi atardım. Ana Kur'an beni hayata bağlıyor. Başımı kaldırıp üzerimdeki yıldızlı gökyüzüne bakmamı sağlıyor. Gözlerimi kapatıp kendi benliğimdeki delilleri görmemi sağlıyor. Çevreme ve insanlığa yararlı bir şahsiyet olmamı sağlıyor.

Normalde herkes tarafından çok mütevazi bir insan olarak tanınırım ben. Kendimi övmeyi sevmiyorum. Ama burada kimse gerçekte kim olduğumu falan bilmediğinden rahatça yazabilirim diye düşünüyorum.

Şahsım üzerinden gitmişsiniz. Bu yüzden ben de yukarıda da yazdıklarım gibi şahsım üzerinden devam edicem.

Dediğim gibi O Kur'an olmasa intihar edecek ruh halinde olan ben O Kur'an'ı okuyup her kelimesini hayatına geçirmeye çalışan bir insanım. Çevremde herkes beni melek gibi biri olarak tanımlar ve evet sizin 1400 yıl önceki evlatlığının karısıyla evlenen heriflerin kitabı diye tanımladığınız kitap sayesinde bunlar. Biri bana hakaret ettiğinde özür dilerim ben. Bana kötü davransa bile iyi davranırım insanlara. Herkes çok cömert olarak tanır beni. Öyle ki artık her istediklerinde verdiğim için benden para istemeye utanır oldu dostlarım. Bana sitem ediyorlar herkese para veriyorsun kendine ne kalacak diye. Annem babam hayırlı evladım diyerek gurur duyar benimle. Kitap okurum bilimsel şeyler araştırırım. Okurum sürekli. Çalışırım. Kur'an'a inandığım için yaparım bunları. Rahatsız mı oluyorsunuz benden şimdi? İnandığım kitabı sürekli okur ve üzerinde düşünürüm. Emirlerini ve yasaklarını hayatıma geçiririm. Bunlardan tek çıkarım da Allah rızasıdır. Yaptığım iyilikleri mümkün olduğunca gizlerim. Allah bilsin yeter diyorum. Şimdi siz benim yanlış yaptığımı düşünüyorsunuz yani? Ben şahsen Kur'an'a inanmasam böyle olmazdım. Sizin o çöl arabı vesaire dediğiniz elçinin getirdiği din beni hayata bağlıyor ve mükemmel bir hayat yaşamamı sağlıyor. İnsanın şüpheden uzak doğru bilgi edinme ihtiyacı var. Vahiy bana bunu sağlıyor. Benim hakikati görmemi ve emin olmamı sağlıyor.

Son olarak Allah yakacağını bile bile neden yaratıyor demişsiniz. Uzun cevap gerektirebilir bu. Ama bu kadar basit düşünülmemesi gerektiğini düşünüyorum. Çok uzadı. Bu yüzden buna bir şey yazmayacağım.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Jen unpinned this Başlık
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...