Jump to content

Kuran’da anılan namaz vakitleri 3’tür


Recommended Posts

Daha önce de birkaç kez yazdım gibi Kuran’da namaz için 3 vakit belirtilmiştir. Sabah, akşam ve gece yarılarında kılınan namaz

SORU: Elif Darcan adlı okurum soruyor: “Çalıştığım için genelde cem ederek öğleyle ikindiyi ve akşamla yatsıyı birlikte kılıyordum. Ancak eşim 3 vakit kılıyor. ‘Namaz 5 vakit mi, 3 vakit mi?’diye sorduğum bazı ilahiyatçı arkadaşlarım ise kesinlikle 5 vakit diyorlar. Ben de 3 vakit kılmak istiyorum ama hangi ezan saatlerinde kılmalıyım? Dinimizin bu kadar kolay olduğunun yeni öğreniyorum. Daha önce bu tür yayınlar olsaydı belki de yıllardır namaz kılıyor olurdum. Ayrıca vaktim olmadığı için sadece farzları kılabiliyorum.” Aynı konuyla ilgili olarak Mustafa Karaosmanoğlu ise şu soruyu yöneltiyor: “Namaz dinimizin direğidir. Ancak yüzde 99’umuz namazın Kuran’da kaç vakit emredildiğini bilmiyor. Bize söylemiyorlar. Ayrıca söylemedikleri gibi saklıyorlar. Namaz 3 vakitse neden hayır 3 değil, 5 vakit diyorlar?”

http://haber.gazetevatan.com/0/94404/4/Haber

Link to post
Sitelerde Paylaş
"Ben “namaz 3’tür” demedim, “Kuran’da anılan namaz vakitleri 3’tür” dedim. Bunun delillerini kaç kez ayrıntıyla açıkladım. Peygamberimiz kendi ictihadıyla öğle ve ikindi namazlarını da kıldırmıştır. O sürekli kıldırdığı için bunlar da terim olarak farz kategorisindedir. Eğer “Kuran’da beş vakit namaz vardır” diyenler bu konuda açık ve net ayet gösterebiliyorlarsa onların elini öperim ve yazdıklarımdan tövbe edip Allah’tan af dilerim. Ama yok böyle bir ayet. Ayetleri çarpıtıyorlar."

Süleyman Ateş

Süleyman Ateş, bir taraftan doğruyu söylerken diğer taraftan sünnetçilerin hışmına uğramamak için yan çiziyor.

Kur'an'da 5 değil 3 vakit geçiyormuş ama hadislerden öğreniyorlarmış ki peygamber efendileri öğle ve ikindi namazlarını da kıldırmışmış.

Varsayalım ki o hadisler sahih hadis ve ayetin doğruluğuna inandığın kadar o hadislere de inanıyorsun.

İyi de hadislerden Kur'an'da olmayan farz çıkmaz, sünnet çıkar.

O hadisler doğru olsa dahi o namazlar ancak sünnet olabilir. Peygamber de kıldığı için kılınıyor olur.

Öyleyse neden öğle namazı 4'ü sünnet, 4'ü farz, ikisi son sünnet? Neden ikindi namazı 4'ü sünnet, 4'ü farz?

Allah'ın emrini yeterli görmeyip üzerine ekleme mi yapmışlar?!

Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle süleyman ateşi hiç bi zaman tasvip etmedim,etmemde ve biz ukllara göre değil kur'ana göre emirleri alırız,söylemiştim yineliyorum velev ki 3 vakit kıldığımız fazladan 2 vakitte kılmadıklarımıza kılarken gafil olduklarımıza sayılır belki..siz müslümanın sadece 5 vakit namaz kıldığınımı düşünüyorsunuz ??

isra,ta-ha ve hud sureleri açıkça belirtmektedir şöyle ki ;

"Gündüzün iki ucunda ve gecenin bir kısmında namaz kıl Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir" (Hud suresi : 114)

Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır Üç vakit bu ayette

"Güneşin batıya yönelmesinden gece karanlığına kadar namazı kıl Tanyeri ağarırken de sabah namazını kılZira bu namaz görülmeye değerdir" (İsra Suresi :78)

Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır Sabah namazı tekrar edilmiştir

"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)" (Taha suresi : 130)

güneş doğmadan sabah, güneş batmadan ikindi,geceleyin yatsı gündüzün iki yanlarındada öğlen ve akşam .namaz vakitleri ayetlere serpilmiştir,ve efendimiz (asm) 5 vakit olduğunu hadisleriyle belirtmiştir .

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın en temel ibadetlerinden ve şartlarından birisinin nasıl ve ne zaman yapılacağı bile açık seçik belirtilmemiş Kuran'da. Bir takım surelerde namaz kıl demişte nedir bu namaz, nasıl ve ne zaman kılınır belli değil. Yahu bu kitapta bu kitaba inananların hepsinin aynı şekilde anladığı birkaçı haricinde kaç tane doğru dürüst hüküm var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslamın en temel ibadetlerinden ve şartlarından birisinin nasıl ve ne zaman yapılacağı bile açık seçik belirtilmemiş Kuran'da. Bir takım surelerde namaz kıl demişte nedir bu namaz, nasıl ve ne zaman kılınır belli değil. Yahu bu kitapta bu kitaba inananların hepsinin aynı şekilde anladığı birkaçı haricinde kaç tane doğru dürüst hüküm var?

sen sor biz sana kurandan namazı gösterelim. yeter ki sor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

öncelikle süleyman ateşi hiç bi zaman tasvip etmedim,etmemde ve biz ukllara göre değil kur'ana göre emirleri alırız,söylemiştim yineliyorum velev ki 3 vakit kıldığımız fazladan 2 vakitte kılmadıklarımıza kılarken gafil olduklarımıza sayılır belki..siz müslümanın sadece 5 vakit namaz kıldığınımı düşünüyorsunuz ??

isra,ta-ha ve hud sureleri açıkça belirtmektedir şöyle ki ;

"Gündüzün iki ucunda ve gecenin bir kısmında namaz kıl Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir" (Hud suresi : 114)

Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır Üç vakit bu ayette

"Güneşin batıya yönelmesinden gece karanlığına kadar namazı kıl Tanyeri ağarırken de sabah namazını kılZira bu namaz görülmeye değerdir" (İsra Suresi :78)

Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır Sabah namazı tekrar edilmiştir

"Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)" (Taha suresi : 130)

güneş doğmadan sabah, güneş batmadan ikindi,geceleyin yatsı gündüzün iki yanlarındada öğlen ve akşam .namaz vakitleri ayetlere serpilmiştir,ve efendimiz (asm) 5 vakit olduğunu hadisleriyle belirtmiştir .

Tahrifat dolu, yalan-yanlış dolu bir açıklama.

İsra-78'den İkindi namazı çıkmaz.

Çünkü ikindi namazı güneşin en tepede olduğu noktadan batıya yönelmeye başladığı sırada kılınır.

Halbuki ayette "güneşin sarkmasından (Yani kaybolmaya başlamasından) gece karanlığına kadar" diyor. Buradan ancak akşam namazı çıkar.

Taha-130 ayetinde ise "ekımıs salate" geçmez. Yani, o ayette namazdan bahsedilmez. Allah'ı tesbih etmekten bahseder. Tesbih=namaz değildir.

Kaldı ki namazdan bile bahsetmiş olunsa; ayette güneşin batmasından sonraki namaz ikindi olmaz.

Ayrıca ayette gündüzün iki yanlarında demez. "ve etrâfen nehâri" der. Yani günün etrafında, yani gün boyunca anlamındadır.

Yine yapılan tahrifat doğru olsa bile gündüzün iki yanı demek; sabah ve akşam demektir. Öğle namazı olmaz. Öğle olması için "günün ortasında" denmesi gerekirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Ey inananlar! Ellerinizin altında olan köle ve cariyeler ve sizden henüz ergenliğe ermemiş olanlar,sabah namazından önce, öğle sıcağında ve yatsı namazından sonra soyunduğunuzda ( yanınıza girmek için ) üç kez izin istesinler." (24/ Nur , 58 ).

"Sizler akşama girerken ve sabaha erken, günün sonunda ve öğleye eriştirdiğinizde göklerde ve yerde övgü kendisine mahsus olan Allah' ı tesbih edin ( 30/ Rum , 17-18 )

Namazalra,özellikle orta namaza devam edin.Gönülden bağlılık ve saygıyla Allah'ın huzurunda durun."(2/ Bakara,238)

ikindi namazı akşam namazına 40 dakika kalana dek kılınmadıysa sadece farzı kılmak uygun düşer,güneşin batmaya başlamasına kadar olan vakittir,bi önceki yorumda yanlış anlatmış olabilirim

Link to post
Sitelerde Paylaş

ikindi namazı akşam namazına 40 dakika kalana dek kılınmadıysa sadece farzı kılmak uygun düşer,güneşin batmaya başlamasına kadar olan vakittir,bi önceki yorumda yanlış anlatmış olabilirim

[/i]

Hiç zorlama kendini kuranda 3 vakit olduğu gerçeğini değişiremezsin, şu haliyle allahın kitabını tahrif etmeye çalışıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda kaç vakit olduğu belirtilmeyebilir, ama muhammed Miraç'ta Allah'ın yanına uğradığında kaç vakit kılınacağı hakkında bilgi alip, müslümanları bilgilendirmiştir.

Peygamber Refref adlı bir binekle yükselişini sürdürerek Allah'ın huzuruna varıyor. Bu yükseliş sırasında kendisine cennet ve cehennem gösteriliyor, ümmetinden Allah'a şirk koşmamış olanın cennete gireceği müjdesi veriliyor önce elli vakit namaz farz kılınıyor;

Allah'la görüşmeyi tamamlayan Muhammed, dönüşte Musa'a uğruyor. Musa: "Ne ile emrolundun?" diye soruyor. Muhammed: "Elli vakit namaz" diye cevap veriyor. Bunun üzerine Musa : "Hergün elli vakit namaz çok fazla, buna ümmetinin gücü yetmez. Rabb'ine söyle bunu azaltsın" diyor. Muhammed'de yeniden Allah'a giderek vakit sayısını azaltmasını istiyor, Allah'ta on vakit azaltıyor. Peygamber dönüşte yeniden Musa'a uğruyor. Musa "bu kadarı da çok, git Allah'tan biraz daha azaltmasını iste" diyor. Musa'ın bu uyarıları ile namaz beş vakte indirilinceye dek Muhammed'ın Allah'la görüşmeye gidip gelişi devam ediyor. Peygamber, namaz beş vakte indirildikten sonra yeniden Musa'ya uğruyor. Musa bu beş vaktin de çok olduğunu, ümmetin bunu da yerine getiremeyeceği uyarısında bulunarak yeniden Allah'a dönmesini ve biraz daha azaltmasını istemesini söylüyor. Ancak bu kez Peygamber artık isteyecek yüzünün kalmadığını belirterek beş vakte razı olduğunu söylüyor. Ve miraç olayı böylece tamamlanmış oluyor.

Miraç olayında da belirtildiği gibi Musa'nın da yol göstermesi ile Muhammed Allah'la pazarlık ede ede 50 vakti 5 vakte indirtebilmiştir, biraz daha ısrar etse belki müslümanlar tek vakitle bile yırtabilirlerdi. Tamda muhammed'in isteyecek yüzü kalmaması tutmuş, kendisinden özgürlüğü için yardım isteyen Cüveyriyye'ye evlenme teklif edecek kadar yüzsüzlük yapmıştı ama. Eğer beş vakitte fazla geliyorsa, bu Refref adlı bineğin kalktığı istasyonu bulup, sözü dinlenir bir sakallıyı Allah'a göndermek, Muhammed'in yarıda bıraktığı pazarlığa kaldı yerden devam edilebilir belki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

@searcher1 bu masal tam da bu konuda ikna olmayanlari ikna etmek uydurulmus ama uyduranin allahi ne hallere dusurdugunu bile göremeyen körler tarafindan bugunlere kadar anlatilmis uydurma bir safsatadir. Yani Allah hicbir sey bilmiyor, Musa simdiki Yahudiler gibi cin, kurnaz MHMD'de agzi acik ayran delisi ikide bir Musa'nin lafina inanip "Allam ya cok oldu biraz daha indirivesen nolcek ki" diyecek kadar komik bir adam, ama bu hikayenin uydurulmasi gerekiyordu tipki Ibrahim'in Ishak'i kurban etmesi hikayesi gibi, simdi ben desem Kuran'da kurban diye bir sey yok muslumanim diyen bir cok kisi hadi canim diyecek hemen googlea kosacak, herhalde koca kurani okuyacak halleri yok, yok ama kuranda kurban kesme diye bir seyde yok, hatta bayram diye bir seyde yok.

Geri kalmis dogu toplumlarinda sah, sih, seyh, seyhulislam cok önemlidir söyledigi söz allahin sözunden daha önemlidir cunki etrafinda binlerce kulu kölesi var erkeksen seyhin söyledigine kurana aykiri de, adami linc ederler, ama seyh söyledi diye allahin söyledigini inkar et ki genelde herkesin yaptigi budur bu sekilde zaten ilkel olan dinin icine binlerce ilkel uygulama daha sokulmus tarih icinde. Bu seyh denen kurnazlar öldukten sonra bile kurtulus yok onlardan bunlarin mezarlari turbe olur etrafina her turlu dini sömuru duzeni aninda yerlestirilir, insan bir yandan aciyor muslumana bir yandanda mustehak diyor onlarin deyimiyle.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çoğu müslüman kutsal kitabını okumadan aile yadigarı bir şekilde tanrıya inandığı için...

Dolayısıyla böyle namaz 3 müydü 5 miydi gibi soruların ortalıklarda dolaşması normal.

Namaz kesin 5 vakit diyen kişide babadan amcadan duyduğuyla söylemiştir.

Müslüman olupta kuran okuyan çok az insan var...

Ama müslüman olupta sağdan soldan duyduğu hikayeleri yayan çokk...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çoğu müslüman kutsal kitabını okumadan aile yadigarı bir şekilde tanrıya inandığı için...

Dolayısıyla böyle namaz 3 müydü 5 miydi gibi soruların ortalıklarda dolaşması normal.

Namaz kesin 5 vakit diyen kişide babadan amcadan duyduğuyla söylemiştir.

Müslüman olupta kuran okuyan çok az insan var...

Ama müslüman olupta sağdan soldan duyduğu hikayeleri yayan çokk...

dediğin doğru. Maalesef Kur'an okuyan mümin çok az.

Lakin mümin yani inanan şüphesiz şeksiz teslim olan demektir.

Kur'an çok ya da az okumakla imanın bir paralelliği yoktur.

Lakin imanın bütünlüğü ile kitabı okuyan başka bir arayış içine girmez.

O kitab ki; onda kim ne görmek isterse onu görür.

Sapmaya meyilli olanın sapkınlığı artar. İmanla okuyanın aşkı doruğa ulaşır.

Gerçekten Kur'andaki hükümler ile hayat sürenin dünyası da ahireti de güzel olur.

Namazın şartı 5'tir. Aksini iddia edenler sadece fitne çıkartmak adına bu yola başvururlar.

Gerek bilerek olsun gerekse bilmeyerek fitnenin yolu aynıdır ve sonu hüsrandır.

tarihinde musab-bin-umeyr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bazı müsüman arkadaşlar ayetleri çarpıtıyor. Dikkat etsinler. Kuran'da namaz anlamında kullanılan sözcük bellidir. Tesbih etmek çok geniş bir manaya gelir. Bütün ibadetler , yakarışlar vs tesbih anlamında kullanılır. Başka bir uyanık müslüman da Kuran'ı nasıl anlamak isterseniz o şekilde anlarsınız,niyet önemli demiş. Bak sana içten söyleyeyim müslüman insan ben çok çabaladım ve kendimden eminim bu Kuran'ı imanımı kemale erdirmek için okumaya başladım. Ben bu kitapta insana ait çelişkiler görüyorum ha sen görmüyorsun ama bende görmemek için çok çabaladım. Yok canım dedim,kendi kendime kıvırtmalar yaptım ama olmadı. Şimdi insan tarafından kaleme alındığına ve insan fikirleri olduğunu bildiğim kitaba nasıl iman edeyim artık. Hadi ben iman ediyorum demekle oluyor mu bu iş? Beni bundasn dolayı cehenneme atıp derimi sonsuza kadar değiştirip değiştirip yakacak bir Tanrı varsa eğer ben bu Tanrıya tapınmadığım için çok mutluyum kendimce. Çünkü kulları için kendi kitabına tuzaklar kuran bir Tanrı iyi niyetli bir Tanrı olamaz bence....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'da Namaz yoktur,Salat diye ifade vardır.Bu da Namaz diye çevrilmiştir farisi zerdüşlerden aşırma yapılarak.Namazı 5 vakit zerdüştler kılmakta bu da İslam'a monte edilmiştir.

Namaz,Uyduruk paganist ritüelinden başka birşey değildir.

Ciddi anlamda senin bir doktora görünmen lazım.

http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=46250&pid=744378&st=0entry744378

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 5 years later...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...