Jump to content

Recommended Posts

İnisiyatif yok, farkındalık yok veya zihinsel süreç gerektiren herhangi başka bir şey yok bu olayda.

Büsbütün içgüdüler var. O yüzden söylediğin her şey yanlış. Legadema'nın koruma kollama, sahiplenme içgüdüleri tetiklenmiş garip bir şekilde, hepsi bu.

Evet, doğada başka türlerin yavrularını koruyan, hatta emizip annelik yapan başka pekçok hayvan var, örnekleri de tonla.. Kedi emziren köpeklerden tut da, insan bebeği büyüten vahşilere kadar pekçok örnek var.

Araştırırsan kolayca bulursun, onu da ben yapmayayım artık...

İçgüdülerinde kendi yavrusuna var.

Başkasının yavrusuna olmaz.

Yahu biyolojide istisna olur mu?

Dediğin içgüdüsel olsa hiçbir kaplan avladığı türlerin yavrularını yemezdi.

Bunu neyle açıklayacaksın?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 182
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İçgüdülerinde kendi yavrusuna var.

Başkasının yavrusuna olmaz.

Yahu biyolojide istisna olur mu?

Dediğin içgüdüsel olsa hiçbir kaplan avladığı türlerin yavrularını yemezdi.

Bunu neyle açıklayacaksın?

Ben de örnekleme yapayım;

Kuzu çevirmeyi nasıl açıklayacaksın? Kuzu kokoreçi nasıl açıklayacaksın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ne bileyim...

bu çıkar odaklı yaşam mücadelesi...

çıkarlarını en çok koruyabilenin doğal seleksiyonla seçilip doğru haklı kabul edilmesi...

bencilliğin her şeyin temel nedeni gibi gösterilmesi benim devreleri yakmış anlaşılan...

kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapma ilkesinin altında bile deştiğinde bencillik çıkıyor...

kendi bencil çıkarlarımı en güzel koruyan ilke bu çünkü...

Şimdi aklıma lisede bir bayan öğretmenim geldi. Kendisi milliyetçiydi ve büyük ihtimal ateist idi. Atatürkçü olmamızı falan söylüyordu. Din Allah ile kul arasında falan diyordu. Klasik ateist lafları işte. Benimde o zamanlar kankam biraz ibne olduğundan öğretmen ona sinir olurdu. Onun dersinde çokta konuşan biri değildi bu çocuk. Şimdi bu öğretmen neden bu çocuğa sinir oluyordu? Hemde çocuk onun dersinde çokta şimarıklık yapmadığı halde.. Cevabı basit. Çünkü bu çocuğun ülkesine hiç bir yararı olmayan bir serseri olacağını düşünüyordu ve bu kendisini üzüyordu. Olmazdı. Kendisi milliyetçiydi. Kendisinin üzülmemesi gerekiyordu.

Voltaire'nin bir sözünü çok beğenirim.

İnsanlar çıkar sağlayamadıkları için cimriden nefret ederler.

Çok doğru.

Aynı şekilde müslümanlarda böyle. Sanıyomusunuz ki doğuya gönüllü olarak gidip orada şehit olan askerin vatanı için oraya gittiğini? Hayır. Vatanı için falan gitmiyor. Vatanı cennete gitme yolunda sadece bir araç.

tarihinde No Fear tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi aklıma lisede bir bayan öğretmenim geldi. Kendisi milliyetçiydi ve büyük ihtimal ateist idi. Atatürkçü olmamızı falan söylüyordu. Din Allah ile kul arasında falan diyordu. Klasik ateist lafları işte. Benimde o zamanlar kankam biraz ibne olduğundan öğretmen ona sinir olurdu. Onun dersinde çokta konuşan biri değildi bu çocuk. Şimdi bu öğretmen neden bu çocuğa sinir oluyordu? Hemde çocuk onun dersinde çokta şimarıklık yapmadığı halde.. Cevabı basit. Çünkü bu çocuğun ülkesine hiç bir yararı olmayan bir serseri olacağını düşünüyordu ve bu kendisini üzüyordu. Olmazdı. Kendisi milliyetçiydi. Kendisinin üzülmemesi gerekiyordu.

Voltaire'nin bir sözünü çok beğenirim.

İnsanlar çıkar sağlayamadıkları için cimriden nefret ederler.

Çok doğru.

Aynı şekilde müslümanlarda böyle. Sanıyomusunuz ki doğuya gönüllü olarak gidip orada şehit olan askerin vatanı için oraya gittiğini? Hayır. Vatanı için falan gitmiyor. Vatanı cennete gitme yolunda sadece bir araç.

Adam askere gidinceye kadar ibneymiş..

bisürü hırsızlıkta yapmış

Bir küçük kıza tecavüz etmiş yakalanmamış ve askere gitmiş

şehit olmuş

cennete gitmiş..

diye bir masal yazsam..

şehit hikayesi olmasa nasıl gaza gelecek..

şehitlik hikayesini falan düşünen olmuyor..millet kıçını kurtarmak için saklanıyor..

biz şehit olmayacaklar ise hucuuuum yapıyoruz...

Arkadaşlar sakar ya savaşına katılanlardan

10000 kişiymiş ordu.. 4000 kaçmış savaş alanından % 40

Bunların torunları kim olabilir sizce? :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adam askere gidinceye kadar ibneymiş..

bisürü hırsızlıkta yapmış

Bir küçük kıza tecavüz etmiş yakalanmamış ve askere gitmiş

şehit olmuş

cennete gitmiş..

diye bir masal yazsam..

şehit hikayesi olmasa nasıl gaza gelecek..

şehitlik hikayesini falan düşünen olmuyor..millet kıçını kurtarmak için saklanıyor..

biz şehit olmayacaklar ise hucuuuum yapıyoruz...

Arkadaşlar sakar ya savaşına katılanlardan

10000 kişiymiş ordu.. 4000 kaçmış savaş alanından % 40

Bunların torunları kim olabilir sizce? :lol:

Hangi savaşta 4k kişi kaçmış?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahlak diye bir şeyin evrim falan geçirdiği yok. Sadece yalancılık evrim geçiriyor. Herkes içinde birer ilkel benlik taşıyor ancak dışarıda modern rolü yapıyor. Ahlak da dinler gibi insanları hizaya getirmek ve/ya çıkar sağlamak için uydurulmuş bir kavramdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evrensel ahlak yasalari olabilir, ama; evrensel onay almis yani olgu haline gelmis ahlak da yasalari da yoktur.

Cunku konu tamamen zihniyet urunudur. O yuzden hem cografi ve toplumsal farklilik ve cesitlilige ters duser. Hem de kim bir yasa kabul ederse, bu baskalari ustunde bir hak ve ozgurluk baskisi olur.

O yuzden once ahlakin ve yasalarin tamamen bir insanoglu urunu oldugunun algilanmasi gerekir.

Ahlakin evrimi olmaz, cunku ne dogal secilim vardir, ne de mutasyon. Ahlak, etigin "insanoglu bir arada nasil yasar?" sorusuna getirilen yonlendirimler ve yaptirimlardir. O yuzden ne bir "evrensel ahlak" vardir, ne de evrensel onay almis ahlak vardir.

Ahlaki "evrensellestirmek/kalici kilmak" isteyen, din yonlendirim ve yaptiriminin uygulama zorunlulugu tuzagina duser.

Cunku dogada, ne "iyi/kotu" ne "dogru/yanlis" ne "guzel/cirkin" ne de "ahlakli/ahlaksiz" bir algi yoktur. Bu algi ve bilgiler tamamen insanoglunun bir urunudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 3 years later...

ahlak diye bir kavram dinsel öğreti,bütün canlılar çıkarları gereği hareket ediyorlar.ancak evrimsel açıdan çıkar ahlaki diye bir kavram ortaya atılabilir.

''Gen bencildir'' gibi süper bir ifade/söylem varken,ne diye ''çıkar ahlakı'' diye karman çorman bir ifadeye/söyleme başvuralım?

Virgüle kadar ne güzel yazmışsınız..Ahlakın bir dinsel öğreti olduğunu kabul etmişsiniz..Sonrasında bilimi ve dini bir arada kullanmaya çalışmışsınız..Hem çıkar,hem ahlak olmamış..Şimdi çıkarı kötü birşey olarak,ahlakı da iyi birşey olarak kabul edersek;çıkar ahlakını nasıl açıklayacağız?Bu düalizmin içinden çıkamazsınız sevgili ateistdüşünce..Ya çıkar(gen bencildir) diyeceksiniz,ya da ahlak..

Bilim gen bencildir derken,nasıl olacakta bir ahlaktan bahsedeceğiz?

''Ama efendim toplumsal evrim bize ahlakı işaret ediyor'' deniyor..Genelde ahlakçıların sırtını dayadığı şey bu..

''Ahlak nedir?'' diyoruz,evrim işaret ediliyor..Tıpkı ''Tanrı nedir?'' dediğimiz tanrıcıların kainatı işaret etmeleri gibi..!

Ahlakı anlat bana,ahlakı;evrimi değil..!

Müslümana ''şu Allah'ı bir anlat'' diyoruz..''Görmüyor musun şu kocaman/muhteşem kainatı?'' diyor..

Ahlakın var olduğunu savunan ateiste ''şu ahlakı bir anlat'' diyoruz..''Görmüyor musun şu muhteşem evrimi?'' diyor..

:)

Link to post
Sitelerde Paylaş

''Gen bencildir'' gibi süper bir ifade/söylem varken,ne diye ''çıkar ahlakı'' diye karman çorman bir ifadeye/söyleme başvuralım?

Virgüle kadar ne güzel yazmışsınız..Ahlakın bir dinsel öğreti olduğunu kabul etmişsiniz..Sonrasında bilimi ve dini bir arada kullanmaya çalışmışsınız..Hem çıkar,hem ahlak olmamış..Şimdi çıkarı kötü birşey olarak,ahlakı da iyi birşey olarak kabul edersek;çıkar ahlakını nasıl açıklayacağız?Bu düalizmin içinden çıkamazsınız sevgili ateistdüşünce..Ya çıkar(gen bencildir) diyeceksiniz,ya da ahlak..

Bilim gen bencildir derken,nasıl olacakta bir ahlaktan bahsedeceğiz?

''Ama efendim toplumsal evrim bize ahlakı işaret ediyor'' deniyor..Genelde ahlakçıların sırtını dayadığı şey bu..

''Ahlak nedir?'' diyoruz,evrim işaret ediliyor..Tıpkı ''Tanrı nedir?'' dediğimiz tanrıcıların kainatı işaret etmeleri gibi..!

Ahlakı anlat bana,ahlakı;evrimi değil..!

Müslümana ''şu Allah'ı bir anlat'' diyoruz..''Görmüyor musun şu kocaman/muhteşem kainatı?'' diyor..

Ahlakın var olduğunu savunan ateiste ''şu ahlakı bir anlat'' diyoruz..''Görmüyor musun şu muhteşem evrimi?'' diyor..

:)

bu konumda size hak veriyorum, gen bencildir de denilebilir.
Link to post
Sitelerde Paylaş

bu konumda size hak veriyorum, gen bencildir de denilebilir.

Gen bencildir dediğimiz zaman,otomatikman ahlak konusu ortadan kalkar..

Dawkins insan için ne diyordu?

Yaşam kalım makineleri..

Hayatta kalmak için çabalıyoruz,daha iyi bir hayat yaşamak için çabalıyoruz..Tıpkı diğer hayvanlar gibi..

Bu gerçeği aklımızda tutup,insan ahlaklıdır;yani dürüsttür,hoşgörülüdür,paylaşmayı sever,sevgi doludur falan filan diyebilir miyiz?

Mümkün mü böyle birşey?

Adam bir ev alıyor,bir ev daha almak istiyor..Ben bugün 2 evi olupta,ikinci evini bir fakire hediye eden birini duymadım/görmedim..Böyle birşey de milyonda bir olur ancak..

Ev alan,bir daha almak istiyor..Hayatın gerçeği bu..

Ahlakmış,namusmuş,şerefmiş..Bunların hepsi uyduruk dini söylemler..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gen bencildir dediğimiz zaman,otomatikman ahlak konusu ortadan kalkar..

Dawkins insan için ne diyordu?

Yaşam kalım makineleri..

Hayatta kalmak için çabalıyoruz,daha iyi bir hayat yaşamak için çabalıyoruz..Tıpkı diğer hayvanlar gibi..

Bu gerçeği aklımızda tutup,insan ahlaklıdır;yani dürüsttür,hoşgörülüdür,paylaşmayı sever,sevgi doludur falan filan diyebilir miyiz?

Mümkün mü böyle birşey?

Adam bir ev alıyor,bir ev daha almak istiyor..Ben bugün 2 evi olupta,ikinci evini bir fakire hediye eden birini duymadım/görmedim..Böyle birşey de milyonda bir olur ancak..

Ev alan,bir daha almak istiyor..Hayatın gerçeği bu..

Ahlakmış,namusmuş,şerefmiş..Bunların hepsi uyduruk dini söylemler..

Sen aynı saçmalıklarınla burayı da mı kirlettin?

Başlık bilimsel. Ahlakın evrimsel kökeni anlatılıyor.

Sen ahmak da kalkmış hala dini söylemler bunlar diyorsun.

Raporlayalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

''Ama efendim toplumsal evrim bize ahlakı işaret ediyor'' deniyor..Genelde ahlakçıların sırtını dayadığı şey bu..

''Ahlak nedir?'' diyoruz,evrim işaret ediliyor..Tıpkı ''Tanrı nedir?'' dediğimiz tanrıcıların kainatı işaret etmeleri gibi..!

Ahlakı anlat bana,ahlakı;evrimi değil..!

Müslümana ''şu Allah'ı bir anlat'' diyoruz..''Görmüyor musun şu kocaman/muhteşem kainatı?'' diyor..

Ahlakın var olduğunu savunan ateiste ''şu ahlakı bir anlat'' diyoruz..''Görmüyor musun şu muhteşem evrimi?'' diyor..

:)

Vay canına!

Biz sana dün akşam boşu boşuna onca lafı edip "ahmak, cahil" falan demişiz... Ben onca zamandır boşuna yazmışım sana bu ve fazlası cümleleri.

E sen kendini zaten bitirmişsin; referansının bilim olmadığını, daha da ötesi bilimsel bakanları Müslümanla bir tuttuğunu söylemişsin ya?

Bir ateistin hazin dramı ve kendini bitirişi...

Senin kafa hala dinle çalışıyor. Forumdan biraz uzak dur, kafanı topla, kendini gözden geçir, bunca insanın uğraşıp sana söylediklerini de düşün ve bolca oku. Dini veya dinle ilgili şeyler okuma ama.

Sana bir başlıkta bir iki kitap önermiştim, onlara ve anibal'in dün verdiğine bak. İyi gelir.

Hatta bu başlıkta da sorularının yanıtları var; dinlerin ne zaman sistemli yapılar haline geldiğinden tut, sadece bizlerin ve diğer primatların değil, büyük memeli ve sosyal yaşayan diğer hayvanların da ahlaki duyarlıkları olduğunu anlatır.

Dediğim gibi, dinle değil bilimsel bilgiyle uğraş biraz, takıntılarından kurtulmaya bak.

Ben fizikten pek anlamam mesela. Burada çok iyi fizik bilen arkadaşlarımız var, onları okurum, sorular sorarım, anlamadığım yerde dikkat kesilirim ama asla karşılarına çıkıp da karşıt bir sav sunmam. Sunabilmem için alt yapımın olması veya konuya bir miktar bile olsa hakim bulunmam lazım. Ben sosyal bilimciyim, fizikle amatörce ilgilenmek dışında önemli bir yakınlığım olmadı, bilmiyorum. Haddimi bilirim yani.

Sen bilmiyorsun ve "karşıma isterse bir antropolog gelsin, herkese meydan okuyorum" falan diyebiliyorsun. Referansın da din.

Kendini toparla. Zarar verdiğin yer forum ama onu toparlamak çok kolay, birileri sıkılmazsa seni yanıtlar, yöneticiler saçma iletileri temizler vs vs...

Esas zor olan kendini toparlaman ve temizlemen.

Evrimi çürütemezsin NOLAN. Evrim bütün bilim alanlarında kullanılan açıklamadır ve en sağlamıdır.

Gördüğün gibi bütün iyi niyetimle yazdım.

tarihinde Türk Ateist- tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

NOLAN seni çok severdim şu Muhammed yaşamadı olayında bazı tutarlı fikirler vardı ama çok da yanlışın vardı şimdi ise komple yanlıışı savunuyorsun komple somuta karşısın.

tarihinde Tanah-Gospel Theologist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Gen bencildir dediğimiz zaman,otomatikman ahlak konusu ortadan kalkar..

Dawkins insan için ne diyordu?

Yaşam kalım makineleri..

Hayatta kalmak için çabalıyoruz,daha iyi bir hayat yaşamak için çabalıyoruz..Tıpkı diğer hayvanlar gibi..

Bu gerçeği aklımızda tutup,insan ahlaklıdır;yani dürüsttür,hoşgörülüdür,paylaşmayı sever,sevgi doludur falan filan diyebilir miyiz?

Mümkün mü böyle birşey?

Adam bir ev alıyor,bir ev daha almak istiyor..Ben bugün 2 evi olupta,ikinci evini bir fakire hediye eden birini duymadım/görmedim..Böyle birşey de milyonda bir olur ancak..

Ev alan,bir daha almak istiyor..Hayatın gerçeği bu..

Ahlakmış,namusmuş,şerefmiş..Bunların hepsi uyduruk dini söylemler..

evet kalkar.bu durumda çıkarları ortadan kaldırırsak ortamda ideolojik temelli inanclar elimizde olur.

Ahlakın temelde olmayışınin en büyük nedeni de evrimin çıkar üzerine kurulu olması. Ayrıca sistemde iyi ve kötü gibi bir ideolojik durumun yokluğu da ahlakı aslında ideolojik bir sistem yapar.

Okuyucular için; bu söylemler çıkar ilişkisine ihtiyacımız olmadığı anlamına gelmez.

tarihinde ateistdusunce tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet kalkar.bu durumda çıkarları ortadan kaldırırsak ortamda ideolojik temelli inanclar elimizde olur.

Ahlakın temelde olmayışınin en büyük nedeni de evrimin çıkar üzerine kurulu olması. Ayrıca sistemde iyi ve kötü gibi bir ideolojik durumun yokluğu da ahlakı aslında ideolojik bir sistem yapar.

Okuyucular için; bu söylemler çıkar ilişkisine ihtiyacımız olmadığı anlamına gelmez.

Yanlış. Bir kere ahlak dediğimiz kavram sadece iyi olan davranışları içermez, kötüleri de içerir.

Şu embesil NOLAN ve senin dediğin gibi olduğunu kabul edelim bir an. Yani insanın sadece özgeci, paylaşımcı, yardımsever, başkalarının haklarını da koruyan bir tür olduğunu düşünelim...

Bu durum bile türün devamı için daha rahat ve sorunsuz bir ortam yaratmaya yaracağı için çıkara dayalıdır deriz. O adını dilinizden düşürmediğiniz Dawkins de bilir ki grup için kendi yaşamından vazgeçip kendini feda etme davranışı bile o grubun devamını sağlamak içindir, bir tür çıkardır yani. Peki bu kötü bir şey midir? Çocuğumu çok sevmem ya da hiç tanımadığım bir yabancının hayatını kurtarmam ya da yardım etmem, temelde üremeye ve soy devamına yardım eden bir şey olduğu için kötü bir şeye mi dönüşüyor pratik hayatta? Unutma ki evrim iyisine kötüsüne bakmadan en pratik yolu seçer, insan türünün karmaşık görünmesi de bundan ötürüdür.

Bu minvalde ahlaki duyarlıklar diğer sosyal türlerde de vardır ama insanın onlardan farklı bu davranış modellerine, her şeye verdiği gibi bir ad vermesidir, buna da ahlak demiştir. İyi ve kötü olan davranışları anlamaya, tanımlamaya ve incelemeye koyulmuş. Ahlak. Evreni de inceliyoruz mesela, deli gibi kafa patlatıp bilgi biriktiriyor, milyarlarca yıl öncesine gidiyoruz. Kendimizi ve davranışlarımızın kökenleri araştırmak ve pratik bir yol bulup ona ahlak demek neden tu kaka?

Sizin sıkıntınız aslında dille.

İnsan dil diye bir şey üretmiş, sonra da yazı. Bunları iletişim kurmak ve bilgiyi sonraki nesillere aktarmak için kullanmış, İletişim ve etkileşim halindeyiz, çok büyük gruplar halinde yaşıyoruz ve doğal olarak birtakım kurallar koyuyoruz. O kuralların temel olanlarının genetik, memetik vs temelleri olduğu için de reddetmemiz mümkün olmuyor, siz ulvi bir şey olarak görmeye nasıl kodlandıysanız anlayamıyorsunuz. İdeoloji falan değildir ahlak, kendi başına bir kavramdır ve sadece iyi davranışları incelemez, herhangi bir davranış modelini de dayatmaz. Her ideolojinin kendine göre bir ahlak anlayışı olabilir ve bunu dayatabilir ancak bu bambaşka bir konudur, nitekim sizin anlamadığınız şey de zaten bu.

Adına ahlak demeyin de başka bir şey deyin...

Bir de sen sürekli evrim çıkara dayalıdır, her şey çıkar içindir deyip duruyor ancak doğru düzgün açıklamıyorsun. Böyle yazınca da yanlış anlaşılmaya çok müsait oluyorsun doğal olarak.

tarihinde Türk Ateist- tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanlış. Bir kere ahlak dediğimiz kavram sadece iyi olan davranışları içermez, kötüleri de içerir.

Şu embesil NOLAN ve senin dediğin gibi olduğunu kabul edelim bir an. Yani insanın sadece özgeci, paylaşımcı, yardımsever, başkalarının haklarını da koruyan bir tür olduğunu düşünelim...

Bu durum bile türün devamı için daha rahat ve sorunsuz bir ortam yaratmaya yaracağı için çıkara dayalıdır deriz. O adını dilinizden düşürmediğiniz Dawkins de bilir ki grup için kendi yaşamından vazgeçip kendini feda etme davranışı bile o grubun devamını sağlamak içindir, bir tür çıkardır yani. Peki bu kötü bir şey midir? Çocuğumu çok sevmem ya da hiç tanımadığım bir yabancının hayatını kurtarmam ya da yardım etmem, temelde üremeye ve soy devamına yardım eden bir şey olduğu için kötü bir şeye mi dönüşüyor pratik hayatta? Unutma ki evrim iyisine kötüsüne bakmadan en pratik yolu seçer, insan türünün karmaşık görünmesi de bundan ötürüdür.

Bu minvalde ahlaki duyarlıklar diğer sosyal türlerde de vardır ama insanın onlardan farklı bu davranış modellerine, her şeye verdiği gibi bir ad vermesidir, buna da ahlak demiştir. İyi ve kötü olan davranışları anlamaya, tanımlamaya ve incelemeye koyulmuş. Ahlak. Evreni de inceliyoruz mesela, deli gibi kafa patlatıp bilgi biriktiriyor, milyarlarca yıl öncesine gidiyoruz. Kendimizi ve davranışlarımızın kökenleri araştırmak ve pratik bir yol bulup ona ahlak demek neden tu kaka?

Sizin sıkıntınız aslında dille.

İnsan dil diye bir şey üretmiş, sonra da yazı. Bunları iletişim kurmak ve bilgiyi sonraki nesillere aktarmak için kullanmış, İletişim ve etkileşim halindeyiz, çok büyük gruplar halinde yaşıyoruz ve doğal olarak birtakım kurallar koyuyoruz. O kuralların temel olanlarının genetik, memetik vs temelleri olduğu için de reddetmemiz mümkün olmuyor, siz ulvi bir şey olarak görmeye nasıl kodlandıysanız anlayamıyorsunuz. İdeoloji falan değildir ahlak, kendi başına bir kavramdır ve sadece iyi davranışları incelemez, herhangi bir davranış modelini de dayatmaz. Her ideolojinin kendine göre bir ahlak anlayışı olabilir ve bunu dayatabilir ancak bu bambaşka bir konudur, nitekim sizin anlamadığınız şey de zaten bu.

Adına ahlak demeyin de başka bir şey deyin...

Bir de sen sürekli evrim çıkara dayalıdır, her şey çıkar içindir deyip duruyor ancak doğru düzgün açıklamıyorsun. Böyle yazınca da yanlış anlaşılmaya çok müsait oluyorsun doğal olarak.

sayın türk ateist iyi ve kötü yok çıkarlar var.bu konuda sizden ricam neden böyle söylediğimiz konusunda soru sorabilirsınız. Rasyonel düşünmeniz gerekebilir.

Ahlak olarak nitelediğiniz davranışlar ki ben buna çıkar ahlaki diyorum(dıp not ; çıkardan ahlak olmaz daha çok gen bencildir sözü geçerli) canlının kendi çıkarlarını koruması olayından ibaret.

Link to post
Sitelerde Paylaş

evet kalkar.bu durumda çıkarları ortadan kaldırırsak ortamda ideolojik temelli inanclar elimizde olur.

Ahlakın temelde olmayışınin en büyük nedeni de evrimin çıkar üzerine kurulu olması. Ayrıca sistemde iyi ve kötü gibi bir ideolojik durumun yokluğu da ahlakı aslında ideolojik bir sistem yapar.

Okuyucular için; bu söylemler çıkar ilişkisine ihtiyacımız olmadığı anlamına gelmez.

Zeki adamsın..

Mevzu bu kadar basit..

Şu hayvan olayı çok önemli..Hayvan olduğumuzu kabul ettiğimiz zaman veya hayvan olduğumuzu aklımızdan çıkarmadığımız zaman,bu ''ahlak'' denilen ucube kavramın içi boş bir dini/toplumsal söylem olduğunu rahatlıkla anlarız..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Jen unpinned this Başlık
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...