Jump to content

tanrı kötülüğü emrederse....


Recommended Posts

1 hour ago, democrossian said:

Panteizmle ateizm arasında büyük fark görmem. Fakat tasavvufta çok farklı, örtülü tutumlar var. Mutasavvıflar şudur diye bir genelleme olanaksız. Bir sürü saçma salak tarikat tasavvuf yolundayız diye iddia ediyorlar. Sorun burada...

Haklısın-Tasavvuf falan kalmamıstır zaten-Kafayı isletmeden zikir cekmenin  Tasavvufla alakası yoktur-Aldatmacadır-Tasavvuf bu konuların acıkca tartısılmasıdır-Bu sitedeki tartısmalar gercekte tasavvufdur

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 145
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Tarikatlarda tasavvuf falan yapılmıyor-Teist bir kafada ön fikir vardır -Ne yazıyor orada deyelimki Tanrı olsun! Teist kafa oradaki Tanrının ne oldugunda önfikirli oldugu icin onun tartısmasını yapamaz!O zamanda kurdugu yorum bastan asagı yanlıs olur-Tasavvuf burada yapılıyor-Yada en güzel tasavvuf Teist zihniyetin kurdugu ön fikirlerden  azade kafaların oturup rahat rahat konusmaları ile olur,En güzel yerde Meyhane evet-Kafalarda önfikirlerin silinmesi açısından -

Link to post
Sitelerde Paylaş
18 hours ago, democrossian said:

Bektaşi baba gibi "allah ne yerde ne gökte ne sağda ne solda..." diyen hocaya "Hoca uzatma, şuna yok deyiver kısaca" diyen bir sufi anlayış olsa tamam. Ama böyle sufi hiç yok artık.

Çok azda olsa var.Babagan Bektaşilikte ,Melamilikte Ateist mutasavvıflar vardır.Bektaşilikte sofra kurarlar .Sofrada babanın yanındakilerde ateisttir birde Tahsilli yeni girmiş kişiler otururlar. Diğer sofralardada teist bektaşiler otururlar.(Bunu zamanla anladım)Her sofranın sakisi vardır.Yeni girmiş kişiler bebek sayılırlar.Sen daha konuşamazsın agucuk gugucuk bebeksin denir-Baba konuyu açar ama konunun görünüşte Kuranla Dinle falan alakası olmaz.Günlük hayattır:)Günlük hayattaki müşküller onların halli yada halledilememişlerse nedenleri konuşulur.Ama konu dışına çıkanlar uyarılır.Ne Allah ne Muhammed nede Ali vardır konuşmalarda.Onları ancak Zakirler sazlarında söylerler ama söylenen nefesde konuyla alakalı olmalıdır.Zakirin yorumlama gücüde bu şekilde ortaya çıkar.Bütün gaye kişiyi yavaş yavaş yobaz mantaliteden çıkarmaktır.Zaten İçkininde gayesi budur.Adam gibi içmek ve adam gibi sohbet edebilmek cemiyet insanı olabilmektir.Sofrada sarhoş olup abuk sabuk konuşanlar sofradan uzaklaştırılır.Orası adeta bir cemiyet okuludur-Babalardan önce içki içilmez bu sofranın dagılmaması için elzemdir-Bu sekildede sofra kontrol altına alınır-Yeni nasip almış şahıs Kurandan falan konusmak istediğinde "Sen Bebeksin daha anlayamazsın-Zamanla büyüyeceksin o zaman anlarsın bunları -Sen şimdi hadi konuyla ilgili bir şarkı söyle" denir-Zamanla anladımki  Konular hep yaşam zorlukları onların halli ve sonuç ya Başarıydı.Yada Basarısızlık neticesinde ugranılan akıbetler!Yani Din denilen  sey Yaşam mücadelesinde Basarılı olabilmek için lazım olan düsünce , duygu ve Eylemlerdi.Dinsizlik ise hatalardı!Bu genel meclislerin dısındada yine ya Evde ya bir İçkili salaş restoranda Üç beş kisi ve yeni stajyer toplanırlar orada dahada aydınlatıcı sohbetler yapılır-Orada ayetide sorarsanız seviyenize göre tam olmasada cevap alırsınız-Babadan öncede adam gibi içiyorsanız içersiniz-Melamilerde ise Erkan olmadıgı için dogrudan salas bir meyhaneye giderler ve orada sohbet ederler-Sofilikte içki sofrası çok önemlidir.  Zaten resimlerdede genellikle hep sofra ve İçki vardır-Çok azda olsa bunlar İstanbul İzmir Ankarada vardırlar.Ve sonuçta sağlam menfaate dayanmayan dostluklarda elde edersiniz .Gayede budur üç günlük yaşamda  güzel bir cemiyet hayatı

tarihinde yeniçeri53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...