Jump to content

Müslüman ne demektir?


Recommended Posts

Müslüman(ayrılan/terkeden/hain) tanımlaması aslında İslam ordusundaki savaşçılara karşıtlarının-hristiyan aşiretlerinin-verdiği bir ad,bir sövgüydü ve bu adlandırma sonunda yeni dine bağlananların onurla taşıdıkları bir paye oldu..Bu tür adlandırmaların anlamlarının değişmesi din tarihinde yeni birşey değil..Bir Amerikan tarikatı olan Q uakerler'in adı korkudan titreyenler anlamına geliyor..Bu ad da,bu tarikata karşı olanların sövgüsünden oluşmuştur..

Bu küçük alıntıyı Erol Sever'in ''İslam'ın kaynakları 2-Muhammed'' kitabından yaptım..Merak edenler,detaylı olarak anlatılan bu ve benzeri konuları kitapta bulabilirler..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hmmm her kaynağa güvenilmez.bAna göre müslüman doğru düzgün islama göre yaşar dedikodu edip sonra Müslümanım diyenler değil bence

Öyle sıradan bir kitap/kaynak değil bu..

Ben doğru/düzgün bir müslümanla tanışamadım henüz..Var mı böyle birisi acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranda bu konuda bir karmaşa var,bir Mümin geçer,bir Müslüman,bir Hanif geçer.

Size cidden söylüyorum İslam adi da Jeru'salem' den kaynaklanıyor.

Aslama/müslim/islam sözcükleri tamamen bırakmak,terketmek,ihanet etmek gibi anlamlarına karşılık gelir..Ben kitapta Jerusalemle ilgili birşey okumadım..

Ayrıca Kuran'da aslama/müslim/islam sözcüğü 62 kere,amana/mümin/iman sözcüğü 812 kez geçmektedir..

Kuran'da ey müslümanlar diye bir ifade yok ama ey müminler diye sık sık sesleniliyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hucurat 14 suresinde Bedevilere Hayır siz Müminiz İnandık demeyin Müslüman olduk deyin .Mealinde bir ayet var.

İslam Teslimiyet barış gibi anlamlara geliyormuş.Teslimiyet zaten barışada götürür.Ama teslimiyette savaş vardır. ve savaşı kaybedenler teslim olurlar.Ve teslim olanlar daima Teslim alanlara karşı Münafık durumundadırlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hucurat 14 suresinde Bedevilere Hayır siz Müminiz İnandık demeyin Müslüman olduk deyin .Mealinde bir ayet var.

İslam Teslimiyet barış gibi anlamlara geliyormuş.Teslimiyet zaten barışada götürür.Ama teslimiyette savaş vardır. ve savaşı kaybedenler teslim olurlar.Ve teslim olanlar daima Teslim alanlara karşı Münafık durumundadırlar.

mümin ne demektir ? bunu bir açıklayan olursa sevinirim , ikisini hep karıştırıyorum .

Konudaki kaynak kitabın ilgili bölümüne bakarak,birşeyler daha yazıyım..

1-Eski arapça ilaç reçetelerinde ''bu reçete sizi yarı yolda bırakmaz'' anlamında ''la müslim'' ibaresi bulunuyormuş..Yani ''bu ilaç müslim değildir'' demek isteniyor..Bu olgu ise,müslim kelimesinin din veya inançla alakalı bir durum olmadığını gösterir..

2-İbni Hişam Muhammed'e ihanet eden bir ''hain'' derken ''müslim'' ifadesini kullanır..Bu söylemde erken islam tarihi boyunca müslim ifadesinin salt hain olarak kullanıldığını,zamanla bu ifadenin başka manalara dönüştürüldüğünü kanıtlar..

3-Eski arapça incil çevirilerinin 4 yerinde elence paradidonia(bırakmak,ihanet etmek) kavramı geçiyor ve bu kavramın arapça karşılığı olarak aslama-müslim-islam sözcükleri kullanılıyor..Bu da bir başka kanıt..

4-İslam'ın ilk şehidi bilinen ve ünlü bir şair olan Hubaib bin Ardiy'in bir beyiti şöyledir; ''Müslüman olarak öldürülmek benim için önemli değildir..Ne tür bir bölünme(şakk) olursa olsun;ölümüm Tanrı aşkınadır..''Bu beyitteki müslüman ve şakk sözcükleri aynı anlamda kullanılmıştır..Bu da müslüman kelimesinin,İslam'a mensup olanlar anlamında kullanılmadığını gösterir..

Aslama-müslim-islam sözcükleri,tamamen bırakmak veya terk etmek manalarına gelmesine rağmen;ortodoks islam bu sözcüğün başına ''kendini tanrıya'' ifadesini ekleyerek ''kendini tanrıya bırakmak'' manasını yaratmıştır..Bu yapay anlamlandırma,İslam'ın oluşum aşamasında kaçınılmazdı..İslam dini inancı,böylelikle bir anlam/mana kazanmış olacaktı..Bu yaratılan inanç kavramları ise,İncil'deki Amen sözcüğünden türeyen amana/mümin/iman ile paralel olarak gösterilmeye çalışıldı..

Erol Sever'in bu yazdıklarını göz önünde bulundurup,Hucurat 14'ü bir daha dikkatlice okumanızı öneriyorum..

Bedeviler: 'İnandık' dediler, de ki: 'İnanmadınız ama İslam olduk deyin

Görüldüğü gibi İslam olmak söylemi inanmanın karşısında yer alıyor.. :)

İnancı bırakmak,inancı terk etmek,inanca ihanet etmek manasında anlamalıyız bunu..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konudaki kaynak kitabın ilgili bölümüne bakarak,birşeyler daha yazıyım..

1-Eski arapça ilaç reçetelerinde ''bu reçete sizi yarı yolda bırakmaz'' anlamında ''la müslim'' ibaresi bulunuyormuş..Yani ''bu ilaç müslim değildir'' demek isteniyor..Bu olgu ise,müslim kelimesinin din veya inançla alakalı bir durum olmadığını gösterir..

2-İbni Hişam Muhammed'e ihanet eden bir ''hain'' derken ''müslim'' ifadesini kullanır..Bu söylemde erken islam tarihi boyunca müslim ifadesinin salt hain olarak kullanıldığını,zamanla bu ifadenin başka manalara dönüştürüldüğünü kanıtlar..

3-Eski arapça incil çevirilerinin 4 yerinde elence paradidonia(bırakmak,ihanet etmek) kavramı geçiyor ve bu kavramın arapça karşılığı olarak aslama-müslim-islam sözcükleri kullanılıyor..Bu da bir başka kanıt..

4-İslam'ın ilk şehidi bilinen ve ünlü bir şair olan Hubaib bin Ardiy'in bir beyiti şöyledir; ''Müslüman olarak öldürülmek benim için önemli değildir..Ne tür bir bölünme(şakk) olursa olsun;ölümüm Tanrı aşkınadır..''Bu beyitteki müslüman ve şakk sözcükleri aynı anlamda kullanılmıştır..Bu da müslüman kelimesinin,İslam'a mensup olanlar anlamında kullanılmadığını gösterir..

Aslama-müslim-islam sözcükleri,tamamen bırakmak veya terk etmek manalarına gelmesine rağmen;ortodoks islam bu sözcüğün başına ''kendini tanrıya'' ifadesini ekleyerek ''kendini tanrıya bırakmak'' manasını yaratmıştır..Bu yapay anlamlandırma,İslam'ın oluşum aşamasında kaçınılmazdı..İslam dini inancı,böylelikle bir anlam/mana kazanmış olacaktı..Bu yaratılan inanç kavramları ise,İncil'deki Amen sözcüğünden türeyen amana/mümin/iman ile paralel olarak gösterilmeye çalışıldı..

Erol Sever'in bu yazdıklarını göz önünde bulundurup,Hucurat 14'ü bir daha dikkatlice okumanızı öneriyorum..

Bedeviler: 'İnandık' dediler, de ki: 'İnanmadınız ama İslam olduk deyin

Görüldüğü gibi İslam olmak söylemi inanmanın karşısında yer alıyor.. :)

İnancı bırakmak,inancı terk etmek,inanca ihanet etmek manasında anlamalıyız bunu..

Tesbitiniz gayet mantıklı.Müslüman Teslim olan bile olsa .Teslim olan Düşmandır,hasımdır.Düşmanın ilk görevide fırsatını bulduğu anda Kendisini teslim alandan kurtulmaktır.İşin bir diğer boyutuda şudur:Diyelimki Müslüman Allaha teslim olandır.Müminde Allaha inanan.Pekiyi kim mümin Kim Müslüman olacak ? Bunun takdirini insanlar yapamazki?E Allahta konuşmadığına göre savaşmadığına göre?

Ama benim her zaman bu teoloji kitaplarından anladığım şey şu:

1-Yaratıcı bir güç tarafından bu kitaplar yazılmamışlardır.Zaten bu güçte İnsanla konuşmaz. Çünkü O güç Kainattır.Bu konuşmayı İnsan Kainat namına yapar. Yani Konuşan İnsandır.Yazanda İnsandır.

2-İnsan burada bir sahtekarlık yaparmı? Yazan ve konuşturan İnsan neye göre konuşur yada neye göre yazar?Kendine göre konuşup kendine göre yazar.Şu halde Konuşulan ve yazılanda Kendisidir.Yapılan sahtekarlık Felsefidir.:)

3-O zaman Konuşan çoğunluklar kimlerdir? Kendi gen mozayiğini konuşturur.Ona İnananlar yani müminler Kendisine bağlı olan Genlerdir.Teslim olanlar ise Herhangi bir girişiminde yapılan Emekler sonucunda Islah edebildiği genleridir!Yani hucurat 14de şu anlatılıyor:Elde ettiğim başarıyı kabiliyetimle değil çok büyük emekler sonucunda oluşturabildim! zaten Hucuratın manasıda Hücreler yani mozayikler değilmidir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tesbitiniz gayet mantıklı.Müslüman Teslim olan bile olsa .Teslim olan Düşmandır,hasımdır.Düşmanın ilk görevide fırsatını bulduğu anda Kendisini teslim alandan kurtulmaktır.İşin bir diğer boyutuda şudur:Diyelimki Müslüman Allaha teslim olandır.Müminde Allaha inanan.Pekiyi kim mümin Kim Müslüman olacak ? Bunun takdirini insanlar yapamazki?E Allahta konuşmadığına göre savaşmadığına göre?

Ama benim her zaman bu teoloji kitaplarından anladığım şey şu:

1-Yaratıcı bir güç tarafından bu kitaplar yazılmamışlardır.Zaten bu güçte İnsanla konuşmaz. Çünkü O güç Kainattır.Bu konuşmayı İnsan Kainat namına yapar. Yani Konuşan İnsandır.Yazanda İnsandır.

2-İnsan burada bir sahtekarlık yaparmı? Yazan ve konuşturan İnsan neye göre konuşur yada neye göre yazar?Kendine göre konuşup kendine göre yazar.Şu halde Konuşulan ve yazılanda Kendisidir.Yapılan sahtekarlık Felsefidir. :)< :)>

3-O zaman Konuşan çoğunluklar kimlerdir? Kendi gen mozayiğini konuşturur.Ona İnananlar yani müminler Kendisine bağlı olan Genlerdir.Teslim olanlar ise Herhangi bir girişiminde yapılan Emekler sonucunda Islah edebildiği genleridir!Yani hucurat 14de şu anlatılıyor:Elde ettiğim başarıyı kabiliyetimle değil çok büyük emekler sonucunda oluşturabildim! zaten Hucuratın manasıda Hücreler yani mozayikler değilmidir?

Erol Sever'in tespitleri bunlar..

İslam'ı yaratanlar mümin kelimesinin manasına hiç dokunmamışlar ama müslüman kelimesinde ufak bir oynama yapmışlar..Kelimenin lugat manası içerisinde Allah'ın hiç işi yok ama bu kelimenin Allah ile bir ilişkisi varmış gibi aktarılmış..Bu da arap sahtekarlığından başka birşey değildir..

Müslüman kelimesi dediğim gibi hain manasına geliyor..Teslim olmak gibi bir mana yok bu kelimede..Toplumdan veya toplumun inançlarından ayrı yaşayanlara müslüman veya aynı kökten gelen aslama/müslim denmiştir..

Muhammed,içinde yaşadığı topluma adeta kafa tutmuştur..Toplumun inançlarını kabul etmemiştir ve ayrı bir din yaratmıştır(sözde)..Bu yüzden işte,İslam'ı yaratanlarca ''müslüman'' ifadesi seçilmiş..

Abartı olarak gelebilir ama müslüman demek ''terörist'' demek bile denebilir..Zaten hain kelimesi ile terörist kelimesi aynı şeyi işaret etmiyor mu?

Muhammed'de,atası İbrahim'da putlara inanan insanlara ve putlara düşman değil mi?

İçinde yaşadığı toplumun hemen herşeyine düşman olan birisi,terörist olmaz mı?

Kimilerine çok garip/uç bir yorum gibi gelebilir ama şunu rahatlıkla diyebiliriz..Muhammed teröristbaşıdır,müslümanlar da terörist..Zaten 1400 yıldır Dünya'yı mahveden bu insanların,aslama/müslim/islam kelimesinin gerçek anlamı ile uyuşması bir tesadüf olamaz..

tarihinde NOLAN tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın kardeşim Erol severin tesbitlerine bir şey diyemem ama Sen İmam hatip mezunusun MÜSLÜMAN SLM kökünden gelir. Süleyman mesela Oda SLM kökünden türüyor,İsmail(Allah duyar) SLM var. Oda Barış. Barış ise birbiriyle savaşan iki topluluktan birinin pes etmesi olarak biliyorum.Savaşta ise mutlaka Bir taraf DÜŞMANDIR! hatta savaşan iki tarafda birbirine nazaran Düşmandır:) Düşman ise haindir:)))

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın kardeşim Erol severin tesbitlerine bir şey diyemem ama Sen İmam hatip mezunusun MÜSLÜMAN SLM kökünden gelir. Süleyman mesela Oda SLM kökünden türüyor,İsmail(Allah duyar) SLM var. Oda Barış. Barış ise birbiriyle savaşan iki topluluktan birinin pes etmesi olarak biliyorum.Savaşta ise mutlaka Bir taraf DÜŞMANDIR! hatta savaşan iki tarafda birbirine nazaran Düşmandır:) Düşman ise haindir:)))

Ben kök olayına filan hiç girmedim..Erol Sever bu konuda da detaylı izahat yapmış..Ben kabaca özetliyorum kitapta yazanları..

Slm,selam demek gibi anlaşılıyor..Bunlar yanlış..Slm barışta değildir..Barışta bir tarafın teslim olması olarak aktarılamaz..Karşılıklı antlaşma ile de olur barış..

Aslama-müslim-islam sözcüklerinin kullanıldığı yere göre 4-5 farklı anlamı var..İhanet etmekte olabilir bu anlam,ayrılmakta..Bu da metinlerin okuyucusu uzmanların bileceği iştir..Yani imam hatip bitirmekle bu konuları çözümleyemezsiniz..Erol Sever,hem batıyı,hem doğuyu tetkik etmiş,kaç tane bilmiyorum ama epeyce dil bilen birisi..

Link to post
Sitelerde Paylaş

mümin ne demektir ? bunu bir açıklayan olursa sevinirim , ikisini hep karıştırıyorum .

mümin, emin olan anlamına geliyor; iman kelimesi de aynı kökten.

yani aslında müslümanlar islam'a inanmak fiilinden ziyade, iman ediyorlar.

inanmanın da ötesinde, hiç şüphe duymaksızın emin olmak var.

gerçi bu müslümanlar, ''eşhedüen la ilahe illallah'': yani ''şahidim ki allah birdir.'' derken de yamuluyor. şahit olmak; gözle görmek, kulakla işitmektir.

siz neye şahitsiniz müslümanlar?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kök olayına filan hiç girmedim..Erol Sever bu konuda da detaylı izahat yapmış..Ben kabaca özetliyorum kitapta yazanları..

Slm,selam demek gibi anlaşılıyor..Bunlar yanlış..Slm barışta değildir..Barışta bir tarafın teslim olması olarak aktarılamaz..Karşılıklı antlaşma ile de olur barış..

Aslama-müslim-islam sözcüklerinin kullanıldığı yere göre 4-5 farklı anlamı var..İhanet etmekte olabilir bu anlam,ayrılmakta..Bu da metinlerin okuyucusu uzmanların bileceği iştir..Yani imam hatip bitirmekle bu konuları çözümleyemezsiniz..Erol Sever,hem batıyı,hem doğuyu tetkik etmiş,kaç tane bilmiyorum ama epeyce dil bilen birisi..

Bende o zaman Tevrattan okuduğum bir kısmı paylaşayım.I TARİHLER 22/9( Rab Davutla konuşuyor.Davutun kan dökücü olduğunu .Onun Kendisi için bir Mabed yapamayacağını söyledikten sonra devam ediyor.)Ama Barışsever bir oğlun olacak.Onu her yandan kuşatan düşmanlardan kurtarıp rahata kavuşturacağım.Adı Süleyman (a) olacak.Onun döneminde İsrailin barış ve güvenlik içinde yaşamasını sağlayacağım.

a- Süleyman İbranice barış sözcüğüyle aynı kökten gelmektedir.

Bilgi bu. Yani Şalom selam Oluyor.Şalomonda Süleyman .Selam derken aslında Barış diyor. ve aslında teolojik bir kelime.

Teslimiyetle barışın na alakası olabilir.? savaş olacakki Barış olsun. Barışta ise taraflardan biri ekseriyetle mağlup olandır. Benim anladığım bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende o zaman Tevrattan okuduğum bir kısmı paylaşayım.I TARİHLER 22/9( Rab Davutla konuşuyor.Davutun kan dökücü olduğunu .Onun Kendisi için bir Mabed yapamayacağını söyledikten sonra devam ediyor.)Ama Barışsever bir oğlun olacak.Onu her yandan kuşatan düşmanlardan kurtarıp rahata kavuşturacağım.Adı Süleyman (a) olacak.Onun döneminde İsrailin barış ve güvenlik içinde yaşamasını sağlayacağım.

a- Süleyman İbranice barış sözcüğüyle aynı kökten gelmektedir.

Bilgi bu. Yani Şalom selam Oluyor.Şalomonda Süleyman .Selam derken aslında Barış diyor. ve aslında teolojik bir kelime.

Teslimiyetle barışın na alakası olabilir.? savaş olacakki Barış olsun. Barışta ise taraflardan biri ekseriyetle mağlup olandır. Benim anladığım bu.

Teslim olmak veya barış ifadeleri kafamızı karıştırır..Asıl şu manaya dikkat etmek lazım..BIRAKMAK..Peki,neyi bırakıyor insanlar?Savaşı mı?Bence savaşı değil..İnançları veya inançlara ait ritüelleri..

Herkes puta tapıyor diyelim..Birileri biz puta tapmayız deyip,bu topluluktan ayrılıyorlar..İşte bu puta tapmayı BIRAKANLARA,İslam dini MÜSLÜMAN adını veriyor..İslam dinine göre geçmişteki tüm peygamberler müslümandır...Yani puta tapmayı terkedenlerdir/bırakanlardır..

Erol Sever'e dönelim..''Süryani kadim kilisesinin dili olan aramca/süryanice kuran dilini çok etkilemiştir ve aşlem/maşlem/maşlamu(teslim olmak/ihanet etmek/terketmek) kavramları Süryaniceden Arapçaya ve oradan da Kuran diline geçmiştir'' diyor..İbranice'ye de buradan geçmiştir bu kavramlar..Çünkü Aramca ve Süryanice daha eski diller..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Teslim olmak veya barış ifadeleri kafamızı karıştırır..Asıl şu manaya dikkat etmek lazım..BIRAKMAK..Peki,neyi bırakıyor insanlar?Savaşı mı?Bence savaşı değil..İnançları veya inançlara ait ritüelleri..

Herkes puta tapıyor diyelim..Birileri biz puta tapmayız deyip,bu topluluktan ayrılıyorlar..İşte bu puta tapmayı BIRAKANLARA,İslam dini MÜSLÜMAN adını veriyor..İslam dinine göre geçmişteki tüm peygamberler müslümandır...Yani puta tapmayı terkedenlerdir/bırakanlardır..

Erol Sever'e dönelim..''Süryani kadim kilisesinin dili olan aramca/süryanice kuran dilini çok etkilemiştir ve aşlem/maşlem/maşlamu(teslim olmak/ihanet etmek/terketmek) kavramları Süryaniceden Arapçaya ve oradan da Kuran diline geçmiştir'' diyor..İbranice'ye de buradan geçmiştir bu kavramlar..Çünkü Aramca ve Süryanice daha eski diller..

Hanif kelimeside aramiceden geliyormuş(Bu Forumda bir yazıdan okumuştum) SÜNNETSİZ!:)) Yahudiler sünnetsiz olanlara hanif diyorlarmış.Erol Severin ortaya atıığıda mantıksız değil.Müslüman :Bırakan terk eden.Ama teslim olmakda var bak Süryanicede Maşlem Maşlamu?Teslimiyet= İhanet oluyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hanif kelimeside aramiceden geliyormuş(Bu Forumda bir yazıdan okumuştum) SÜNNETSİZ! :)) Yahudiler sünnetsiz olanlara hanif diyorlarmış.Erol Severin ortaya atıığıda mantıksız değil.Müslüman :Bırakan terk eden.Ama teslim olmakda var bak Süryanicede Maşlem Maşlamu?Teslimiyet= İhanet oluyor.

Tabi ki önemli olan aramca dili..İbranice'nin de,Arapça'nın da kökeninde bu dil var diye biliyorum..

Hanif hakkında birşey yazmamış Erol Sever..Bende bu konuda pek birşey bilmiyorum..Yalnız hanif dini diye birşey olmadığını birkaç yerde okumuştum..Bu çok önemli değil aslında..Sonuçta dinin adı İslam ve İslam'a mensup olanlarda müslüman..Bu iki kavram önemli..Kuran'daki veya hadislerdeki hanif kavramları bir kafa karışıklığı yaratmak için yaratılmış olabilir..

Zaten teslim olmak,bırakmak,terk etmek,ihanet etmek benzer anlamlı kavramlar ama Erol Sever'in dediği gibi bırakmak kavramı önemli..Bu kavramı anlarsak bu konuyu da anlarız..

Şimdi şu Muhammed'in neyi bıraktığını da belirtelim..

İslam tarihine göre Mekke'de putperest araplar varmış..Zırva bu..

Muhammed,Elen/Bizans hristiyanlığınının putperest tasvir içerikli tapımını ve Süryani kilisesinin üçleme inancını bırakmıştı..Muhammed'in tavır aldığı insanlar bunlar idi..Muhammed'in kendi toplumunun ve çevre toplumlarının bu genel inançlarını bırakması,Muhammed'den öncede kullanılan aslama/müslim/islam kavramlarının yeniden anlam kazandırılmasına neden oldu..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabi ki önemli olan aramca dili..İbranice'nin de,Arapça'nın da kökeninde bu dil var diye biliyorum..

Hanif hakkında birşey yazmamış Erol Sever..Bende bu konuda pek birşey bilmiyorum..Yalnız hanif dini diye birşey olmadığını birkaç yerde okumuştum..Bu çok önemli değil aslında..Sonuçta dinin adı İslam ve İslam'a mensup olanlarda müslüman..Bu iki kavram önemli..Kuran'daki veya hadislerdeki hanif kavramları bir kafa karışıklığı yaratmak için yaratılmış olabilir..

Zaten teslim olmak,bırakmak,terk etmek,ihanet etmek benzer anlamlı kavramlar ama Erol Sever'in dediği gibi bırakmak kavramı önemli..Bu kavramı anlarsak bu konuyu da anlarız..

Şimdi şu Muhammed'in neyi bıraktığını da belirtelim..

İslam tarihine göre Mekke'de putperest araplar varmış..Zırva bu..

Muhammed,Elen/Bizans hristiyanlığınının putperest tasvir içerikli tapımını ve Süryani kilisesinin üçleme inancını bırakmıştı..Muhammed'in tavır aldığı insanlar bunlar idi..Muhammed'in kendi toplumunun ve çevre toplumlarının bu genel inançlarını bırakması,Muhammed'den öncede kullanılan aslama/müslim/islam kavramlarının yeniden anlam kazandırılmasına neden oldu..

Kuran ve abiyonizim diye bir yazı yazmış sayın deep .Oradada namaz kılan sünnet olan domuz eti yemeyen ve teslise karşı hiristiyan zümrelerin bir zamanlar varlığından bahsediliyor.Keza birde Mormonlar var halihazırda.Muhammedin yaşadığına kani olmadığım için.İslamiyeti Arap sofileri İseviliği tanıdıktan sonra yavaş yavaş zamanla ortaya çıkardılar.Muhammedide çok büyük bir ihtimalle Davuttan misal alarak ortaya atmışlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...