Jump to content

yeniçeri'inin Mecaz İddiasına Yanıt


Recommended Posts

Kendisi  kutsal kitapları yazanların bu olayları mecaz olarak anllatığına inanıyor bense bunun aksini göstermek için Kuran'dan ayetler vereceğim:

 

Enam (25) İçlerinden, (Kur'an okurken) seni dinleyenler de var. Onu anlamamaları için kalpleri üzerine perdeler (gereriz), kulaklarına ağırlık koyarız. Her türlü mucizeyi görseler de onlara inanmazlar. Hatta tartışmak üzere sana geldiklerinde inkâr edenler, "Bu (Kur'an) evvelkilerin masallarından başka bir şey değil" derler. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Enfal (31) Onlara karşı âyetlerimiz okunduğu zaman, "Duyduk, istesek biz de bunun benzerini elbette söyleriz. Bu, eskilerin masallarından başka bir şey değildir" dediler. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Nahl (24) Onlara "Rabbiniz ne indirdi?" denildiği zaman, "Öncekilerin masalları" dediler. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Müminun (83) Andolsun, biz de bizden önce atalarımız da bununla tehdit edildik. Bu öncekilerin uydurduğu masallardan başka bir şey değildir. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Neml (68) "Andolsun, bizler de bizden önce babalarımız da bununla tehdit edilmiştik. Bu öncekilerin masallarından başka bir şey değildir." hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Ahkaf (17) Anne ve babasına, "Öf size! Benden önce nice nesiller gelip geçmiş iken, beni tekrar diriltilecek olmakla mı tehdit ediyorsunuz?" diyen kimseye onlar Allah'a sığınarak, "Yazıklar olsun sana! İman et, Allah'ın va'di gerçektir" diyorlar, o da, "Bu, eskilerin masallarından başka bir şey değildir" diyordu. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Kalem (15) Âyetlerimiz kendisine okunduğu zaman, "Öncekilerin masalları!" der. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Mutaffifın (13) Ona âyetlerimiz okununca, "Eskilerin masalları" der.
Al-i İmran (62) Şüphesiz bu (İsa hakkındaki) gerçek kıssadır. Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur. Şüphesiz Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

 

Maide (27) (Ey Muhammed!) Onlara, Adem'in iki oğlunun haberini gerçek olarak oku. Hani ikisi de birer kurban sunmuşlardı da, birinden kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. Kurbanı kabul edilmeyen, "Andolsun seni mutlaka öldüreceğim" demişti. Öteki, "Allah ancak kendisine karşı gelmekten sakınanlardan kabul eder" demişti.
Kehf (13) Biz sana onların haberlerini gerçek olarak anlatıyoruz: Şüphesiz onlar Rablerine inanmış birkaç genç yiğitti. Biz de onların hidayetlerini artırmıştık. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Kasas (3) İman eden bir kavm için Mûsâ ile Firavun'un haberlerinden bir kısmını sana gerçek olarak anlatacağız. hotbird-icon.png icon_suraread.gif hotbird-icon.png
Casiye (6) İşte bunlar, Allah'ın âyetleridir. Onları sana gerçek olarak okuyoruz. Artık Allah'tan ve O'nun âyetlerinden sonra hangi söze inanacaklar?

 

 

 

tarihinde Tanah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 138
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Her ne kadar yaptıkların bilimsel olmasada .Adam gibi okuyup araştırma yaptığın için sana cevap vereceğim .İnsan düşüncesi tek değildir.Herhangi bir şeye karar verirken bir çok tereddütler geçiririz.Acaba hangisini yapsak diye bazan korkarız halbuki korkununda arkasında bir çok güzellikler vardır.İşte bizi güzele ve doğruya yani Başarıya götüren düşüncelerimiz Kurana yada tevrata göre Rab Allah denilen mevhuma götürenlerdir.Diğerleri ise bizi başarıdan alıkoyan Bizi Yaşamda Betbahtlığa sürükleyenlerdir.Onlar hatalarımızdır.İşte israilli yazıcı sofilerde bunu yapmışlardır.Torada Rab tanrı Kahinin adağını kabul etmez ve der Niçin doğru olanı yapsan seni kabul etmezmiyim?Ancak doğru olanı yapmazsan günah kapıda pusuya yatmış seni bekliyor.Ona egemen olmalısın.

Burada düşünen insan için apaçık bir gerçek vardır .Oda Rab Tanrı diye bahsedilen mefhum Başarının ta kendisidir.Onun için ayetlere tek tek cevaba gerek görmüyorum.O Günahkar Onlar sendeki bendeki Onlardaki kötü olanlardır.Aşağılık duyguların ,Kibirlenmelerin,Korkaklıkların,Kafasızlıkların,Bilime karşı durmaların,bunların neticesi yaptığın eylemlerindir.Ve Bunların cezasınıda Sen ben çekeriz.Ve O Hatalarımızıda beynimizde yakarız onlarda bizi yakarlar.

Bu arada Ben Deist bir Cerrahın oğluyum.Birileri Beş vakit namaz kılıp Oruç tutup safsataları gerçek kabul ederlerken ben Ateizimdende öte Rakı sofrasında bunların muhasebesini, yada Sayımını yapıyordum.

Mahonun kadınlarımı ? Onlar Yaşamdaki Zorluklarımızdır.Maho ise Sevgidir aşktır.Yaşamın zorluklarını Sevmezseniz şayet onları çözemez ve Yaşamda başarısız olursunuz.Zaten O aşk ve sevgi olmazsa sizde ne Kendinizi nede Yaşamı sevebilirsiniz.İşinizi sevmezsiniz işinizden atılırsınız ,Eşinizi sevmezsiniz Ailenizden ve evlatlarınızdan olursunuz!Sonuçta dımdızlak bir Delibekir olarak kalırsınız.Malınız mülkünüzde kalmaz!

Zeydin Karısı Zeynebimi almış Maho? Zeyd orada Luttur :Mahoda İbrahimdir!Zeyd yada Lut Aşkın Yansıması olan karşılıklı sevgidir. Ama İbrahim yada  Maho Karşılıksız salt sevgidir.Aynı Davut gibidir!Karşılaştığınız müşkülünüzde artık idealist olabilmektir!İşini ilk başlarda Parası yada Mevkii için seversin ama Zamanla İşini sadece seversin.Nedeni artık yok olur sende .Yani, Zorlukları düzen Sevgiler yer değiştirir. 

tarihinde yeniçeri53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Tanah said:

Ayetlere cevap vermemişsin .Sürekli iddianı yineliyorsun.

Ayetlere tek tek cevap neden vereyimki.Koy Muhammedin karşılığı olan mefhumu Koy kafirlerin karlığı olan mefhumu ayetin ne dediği ortaya çıkıyır zaten.Her biriyle tek tek neden uğraşayımki?Gerek yok.Kuranmı okunuyor Canına okunuyor o zaman.Müşkülle karşısın Onlarda sendeki olumsuzluklar.Sende onları yola getirip o zorlukları yeneceksin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, yeniçeri53 yazdı:

Ayetlere tek tek cevap neden vereyimki.Koy Muhammedin karşılığı olan mefhumu Koy kafirlerin karlığı olan mefhumu ayetin ne dediği ortaya çıkıyır zaten.Her biriyle tek tek neden uğraşayımki?Gerek yok.Kuranmı okunuyor Canına okunuyor o zaman.Müşkülle karşısın Onlarda sendeki olumsuzluklar.Sende onları yola getirip o zorlukları yeneceksin.

Ne alakası var ya adam bildiğin Habil'le ile Kabil'in öyküsüne/kıssasına ''gerçek olarak anlatıyoruz''diyor İsa kıssasına ''gerçek'' diyor ayetlerde, bunları yalanlayanlar,bunlara masal,uydurma diyenler ''kafirdir'' diyor sen hala yok o öyle değil yok bu şöyle muhabbetindesin açık şeyleri bile kesinmiş gibi reddediyorsun.

tarihinde Tanah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, Tanah said:

Ne alakası var ya adam bildiğin Habil'le ile Kabil'in öyküsüne/kıssasına ''gerçek olarak anlatıyoruz''diyor İsa kıssasına ''gerçek'' diyor ayetlerde, bunları yalanlayanlar,bunlara masal,uydurma diyenler ''kafirdir'' diyor sen hala yok o öyle değil yok bu şöyle muhabbetindesin açık şeyleri bile kesinmiş gibi reddediyorsun.

Senin manevi yani düşünsel dünyanın gerçekleridir onlar.Misal Adamın IQ su düşükse bu onun manevi gerçeğidir.Yada adam Korkaksa buda onun manevi gerçeğidir.Mizan terazini kurarsın bir tarafa Emeklerin diğer tarafada Yakamadıkların yani Hazımsızlıklarının neticeleri yani İç yağların.Emeklerin kabul olunmuyor. Ve başarısızlıkların kabul olunuyor.

tarihinde yeniçeri53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumdakilere soruyorum hangisi daha yere basan bir açıklama: Ayet ilk okunduğunda anlaşılan bu öykülerin gerçek olarak anlatıldığı ifadesine dayanılarak savunulan benim görüşüm mü yoksa bu sonradan türemiş Kuran'ı ve diğer metinleri kurtarmak için uydurulan tasavvufa da dayanan görüş mü?

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 dakika önce, yeniçeri53 yazdı:

Seçimmi yapıyorsun?:)))) RTE de halka soruyor Sayın kardeşim.

Ben hangimizin daha bilimsel ve makul fikir ortaya attığını soruyorum Asena kardeşim kıvırıyorsun bunu görüyoruz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilimsel olmayan şeyler heyete sorulmazlar.Ben Asena falan değilim.Asena dişi kurttur.Oda Ergenekonda aklı temsil eder.Neye kıvırayım Doğmaları olduğu gibi kabulmü edeyim? Kaldıki bunlar Hikaye ve masallarda olduğu gibi sürükleyicide değiller.Bunlara Man denir man.Mankafa deyimide oradan çıkar Manlara kayıtsız şartsız inanan bıldırcın beyinlililere Mankafa denir.Üzerine alma .İnanmıyorum diyorsun ya.

tarihinde yeniçeri53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin gibi zihniyetler yüzünden bu saçmalıklara inanan insanlar hala yanıbaşımızda öyle bir kıvırıyorsun ki sana mecaz olmadığını kanıtlıyorum bambaşka yerlere çekiyorsun senin bu düşük mantığınla Allah aslında mecazdır Kuran'da Allah yokturdan bilmem nereye kadar yol alınır insanlar da bu saçmalıklara bir şekilde inanmaya devam eder senin gibiler yüzünden.

tarihinde Tanah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet Allahta mecazdır.İlah yoktur yani bir yaratıcı Tanrı falan yoktur ama Sende var olan Başarın vardır.Oda senin Allahındır.Benim fikirlerimi teistlerde kabul etmiyorlar sen o bakımdan dert etme.Ayrıca Mecaz olmadıklarını falanda kanıtlayamıyorsun.Çünkü mecaz değilse ne bunlar kardeşim? Sahi nedir bunlar? Ne lüzum vardı o zaman teizmi ispat için bunları yazmaya?

tarihinde yeniçeri53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, yeniçeri53 yazdı:

Evet Allahta mecazdır.İlah yoktur yani bir yaratıcı Tanrı falan yoktur ama Sende var olan Başarın vardır.Oda senin Allahındır.Benim fikirlerimi teistlerde kabul etmiyorlar sen o bakımdan dert etme.Ayrıca Mecaz olmadıklarını falanda kanıtlayamıyorsun.Çünkü mecaz değilse ne bunlar kardeşim? Sahi nedir bunlar? Ne lüzum vardı o zaman teizmi ispat için bunları yazmaya?

Anlamamazlıktan mı geliyorsun mecaz falan değil adam bildiğin inandığı için bu öykülere ''gerçek'' demiş ve aktarmış. Ders vermek ve mesaj ikinci aşama metin yazarı ilk başta bunlar mecez demiyor bunlar gerçek diyor he mesaj ve mecazi anlam ikinci aşamada önce o öykünün gerçekleştiğine kafirlerden iman istiyor anlamazlıktan geldiğin için de yukarıda ayetleri kıvırıyorsun.

tarihinde Tanah tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
9 minutes ago, yeniçeri53 said:

Evet Allahta mecazdır.İlah yoktur yani bir yaratıcı Tanrı falan yoktur ama Sende var olan Başarın vardır.Oda senin Allahındır.Benim fikirlerimi teistlerde kabul etmiyorlar sen o bakımdan dert etme.Ayrıca Mecaz olmadıklarını falanda kanıtlayamıyorsun.Çünkü mecaz değilse ne bunlar kardeşim? Sahi nedir bunlar? Ne lüzum vardı o zaman teizmi ispat için bunları yazmaya?

Mecaz değil uydurmadır. Ama sen ille de bunlar mecaz, ben bunlara farklı bir anlamak yüklemek istiyorum deyip hep olumlu anlamlar yükleyerek bu aşağılık, rezil dinlerin zırvalarını hoş göstermeye çalışıyorsun. Mesela Allah kelimesine neden kibir, bencillik vs. gibi anlamları yüklemiyorsun da başarı anlamını yüklüyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, sağduyu said:

Mecaz değil uydurmadır. Ama sen ille de bunlar mecaz, ben bunlara farklı bir anlamak yüklemek istiyorum deyip hep olumlu anlamlar yükleyerek bu aşağılık, rezil dinlerin zırvalarını hoş göstermeye çalışıyorsun. Mesela Allah kelimesine neden kibir, bencillik vs. gibi anlamları yüklemiyorsun da başarı anlamını yüklüyorsun?

Hiç kimse kötü olanı kendisine yaratıcı yapmazda ondan.Kötü olan yok edicidir.Başarı ise Var edicidir.Eski Türkler başarılı olmayan bir erkeğe ad dahi koymazlardı.Bunlar başarıya hasret O devrin şairleri tarafından ortaya konulan manevi mecaz edebiyatıdır.Bencillik Kibir kafasızlık ne kadar olumsuzlumuz varsa bunlarda Başarısızlığımızın yaktığı Beynimizde yanar dururlar .Taaa Ebediyete kadar.Ebediyetten kasıtta Ölümdür.

Link to post
Sitelerde Paylaş
47 minutes ago, yeniçeri53 said:

Hiç kimse kötü olanı kendisine yaratıcı yapmazda ondan.Kötü olan yok edicidir.Başarı ise Var edicidir.Eski Türkler başarılı olmayan bir erkeğe ad dahi koymazlardı.Bunlar başarıya hasret O devrin şairleri tarafından ortaya konulan manevi mecaz edebiyatıdır.Bencillik Kibir kafasızlık ne kadar olumsuzlumuz varsa bunlarda Başarısızlığımızın yaktığı Beynimizde yanar dururlar .Taaa Ebediyete kadar.Ebediyetten kasıtta Ölümdür.

Bu dincilerin din zırvalarına senin verdiğin anlamları yükleme gibi bir derdi yok, ben sana neden bu din zırvalarına olumlu anlamlar yüklüyorsun diye soruyorum.

Mesela dinci Allah'a sadist, gaddar, acımasız bir tanrı anlamı yüklemiş, sen de tutup Allah insandaki başarıdır diyerek aklamaya çalışıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dinci Allahı İnsan gibi bir varlık olarak ele alır.Hem merhametli hemde gaddardır.Emirlerini yaparsan ve Ona inanırsan Onun Rahmeti üzerindedir.Din kitapları olumsuzluklar üzerine yazılmadıki?İnsanın yazdığı hangi metin Olumsuzlukları över?Ama Din Kitapları olarak kabul olunan edebi metinler dümdüz yorumlanıp İnsanlar üzerinde sömürü aracı yapıldı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
49 minutes ago, yeniçeri53 said:

Dinci Allahı İnsan gibi bir varlık olarak ele alır.Hem merhametli hemde gaddardır.Emirlerini yaparsan ve Ona inanırsan Onun Rahmeti üzerindedir.Din kitapları olumsuzluklar üzerine yazılmadıki?İnsanın yazdığı hangi metin Olumsuzlukları över?Ama Din Kitapları olarak kabul olunan edebi metinler dümdüz yorumlanıp İnsanlar üzerinde sömürü aracı yapıldı.

Allah dincinin malı, tabii ki onun ele aldığı, anlam verdiği şekilde olacak. Sen sadece dincinin ürettiği kavramları alıp onlara başka anlamlar yükleyen bir fikir hırsız oluyorsun bu durumda.

Ayrıca aslında din kitapları çok güzel ama bazı insanlar onları sömürü aracı yaptı diye bir şey yok, insanları sömürmek isteyenler bu isteklerini din kitapları yazarak meşrulaştırdılar. Mesela Kuran'daki ganimet ayetleri.

Ayrıca bu ebedi metinler dediğin zırvalar sömürü aracı yapılmaya müsait olmasa kimse bunu yapmazdı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fikir hırsızlığı yapabilmem için onları kullanmam lazım.Yani ortaya yeni bir Tarikat mezhep yada yeni bir din atmam gerekir.Araplar zaten bunu yaptılar Tevrata ve Mezmurlara dayanarak önce İsmaili Yahudiliği (Sarazenlik yada Hacerilik)daha sonrada Hiristiyanlık ondan çok daha sonrada İslamiyet ortaya çıktı taaa Abbasilerde din olarak oturdu.Yine Hiristiyanlıkta başta bir Yahudi mezhebiydi.Tevratın çoğu kuralının batıni olduğunu bildikleri içinde bir çok yasak ve emir gibi görünen pasuklar uygulamadan çıkarıldı.Keza İslamdada öyle Domuz hariç her şey yenebilir dendi.

Ya ben ne diyorum adam gibi yaşamak için Dine yani Kurallara gerek yoktur!Yeterki Kainat sana IQ denen nimeti vermiş olsun.Ondan sonra duygularına ne kadar hakim olup (Aşağılık duyguları,Kibirler,Korkaklık,Nefret,Kin,İlgisiz ve sevgisizlik)Aklınıda kullanıp Yaşam mücadelesine girersen kazanırsın!

Kuran Sömürü için falan yazılmadı. Arap İsmaili yahudiykende ganimet ve çok kadın evliliği Cariye vardı.Ama şunu dersin Tevrata uyuyorlardı! Tevratada tam uymadılar.Deve eti Balık yiyorlardı.Hırzısıda Çaldığı malın sahibine hizmete mahkum etmiyorlardı.Elini kesiyorlardı!Onun içindirki İshaki yahudilerden ayrıldılar.İshaki Yahudilik ise o devirlerin hiç bir toplumunda hukuk olmamıştır.Olmuşsada biz bilmiyoruz.

Pekiyi o Edebi eserlerin nasıl yazılmalarını bekliyordun? Ganimet paylaşmayınmı deseydi?:)Köleliği kaldırın Cariyeyle nikahsız oturmayın Tek kadınla evleninmi  diyecekti? İster israil olsun ister Arap bu İnsanlar Ortadoğulu.Onun içinde Tevratı ve Kuranda bulunan metinleri yazanlarda gayet muğlak ifadelerle esas söylemek istediklerini gizleyerek Müteşabih Edebiyatı ortaya koydular.Bak Suudiler dahi 4 kadın evliliğini farklı yorumluyorlar.Kuranda İkişer üçer dörder kadın ve cariye var :Yani sayıların yanına şer kelimesi geldiğine göre Guruplandırma yada Kümeleme var .Diyerek zengin ve güçlü olanlar 40 tane dahi kadın alabiliyorlar.

Ama bunların hiç biri bizleri alakadar etmez.Bizi alakadar eden Hata yapmamak!Doğru olanı yapmaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...