Jump to content

Doğruluk Anlayışı ve Allahın Adaleti


Recommended Posts

Bugün atalarının yolundan giderek,müslüman olan, islamı ölümüne savunan,islama inananarak ölen bir tipi düşünelim.Bu tip başka dinlerin egemen olduğu toplumlarda doğmuş olsaydı,büyük olasılıkla müslüman olmayacaktı.Bu tip bir tane de değil ama,atasının yolundan gidip müslüman olan,islamı savunan milyonlarca,milyarlarca tip var.Bu tiplerin hepsini başka dinlerin,başka kültürlerin egemen olduğu dünyaya getirin,sınayın,bakalım kaçı müslüman olacak.

Bugün islamı ölümüne savunan,müslüman olarak ölen A kişisi,kurmaca bir evrende,başka dinlerin,başka kültürlerin egemen olduğu toplumda doğmuş olsaydı,müslüman olmadan ölebilirdi.

Bugün islamı ölümüne savunan,müslüman olarak ölen B kişisi,kurmaca bir evrende,başka dinlerin,başka kültürlerin egemen olduğu toplumda doğmuş olsaydı,müslüman olmadan ölebilirdi. 

Eğer bugün islamı ölümüne savunan tipler,kurmaca evrenlerde,başka dinlerin egemen olduğu toplumlarda doğsa,büyüse,oranın öğretileriyle beyinleri yapılandırılsa,islam hakkında bugün düşündüklerinden çok farklı düşünebiliyorlarsa,böyle bir düzende inanıp,inanmama üzerine bir sınav yapılamaz.

Dinin kendisi yapısal olarak sıkıntılı bir kavram,kuşaktan kuşağa aktarılıyor oluşu,atalarının seçimlerinin,senin nereye gidip gitmeyeceğini belirleyebilmesi,dinin yapısal sıkıntılarıdır.

Bir örnek;Bugün islamı ölümüne savunan,haçlılara söven, bir müslüman erkeğin,haçlı seferleri zamanında,avrupada doğduğunu düşünelim.Bu tip haçlı ordusuna katılıp,haçlı şövalyesi olacaktı,müslümanlarla savaşacaktı,müslüman kanı dökecekti,savaşta da ölürse cehenneme gidecekti.İçine doğduğun toplumun senin nereye gidip gitmeyeceğini belirleyebilmesini göstermesi bakımından güzel bir örnek.

Durum buyken,inanıp inanmama konusunda,tanrısal bir sınav nasıl yapabilir.Beynin işleyişi,algı düzeyi,zeka,farkındalıklar,kültür,atalarının öğretileri,seçimleri gibi birçok öge var.

Bizim burda düşündüğümüz şeyleri,birçok insan düşünemiyor yaşamı boyunca.Bu çıkarımlara asla ulaşamıyor,sorgulamaya giden ilk adımı bile atamıyor,atamadan ölüp,gidiyor.

Arabın düşsel,holigan putu da,tüm bunları yok sayarak,yüzeysel,sığ bir yaklaşımla diyor ki,gönderdiğim dine inananacaksınız,yoksa sonsuza kadar cehenennemde yanarsınız.

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 dakika önce, Buzul yazdı:

Bugün atalarının yolundan giderek,müslüman olan, islamı ölümüne savunan,islama inananarak ölen bir tipi düşünelim.Bu tip başka dinlerin egemen olduğu toplumlarda.....................................

 

Çok güzel bir yazı. Bunu burada kaç sefer yazdım kim bilir. Anlamıyorlar anlamayacaklar.......

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 09.01.2017 at 19:34, sağduyu yazdı:

Yanlış yerden giren sensin, sen iyiliği adaleti falan savunamazsın çünkü sen bir arap kuklasısın. 77 yy cahil, ilkel ve yağmacı araplarının zırvalarını rehber edinenler mi savunacak iyilik ve adaleti?

Falan kişiye inanmazsa sonsuza kadar yanacağını sanan ve inanmayanların da yanması gerektiğini savunan birisi süzme aptal ve geri zekalıdır. 

BEN DİYORUM KILI 40 YARMAK SEN DİYORSUN FALAN KİŞİ SADECE İNANMAMIŞTA CEHENNMLİKMİŞ. HAYDİ ŞURADAN BE FALAN KİŞİ CEHENNEME GİDECEKSE O SADECELİKTEN İBARET DEĞİLDİR eminem şarkı sözü : how much damage can you give with a pen. bil bunu anla bunu idrak et bunu :9

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, NotImportant yazdı:

Ne demek istediğini tam olarak anladım çöp yığını. 

Zaten o şekilde yaratılmış ben neden yaratılmadım cümlesini kurmayı başarmışsın tebrik ederim.  '' Burda kemal neden bende çocuk yaşta ölüp melek hükmünde olmadım derse diyorumya olayı ben neden tanrı olmadıma kadar vardırır. '' ama bu noktada olaydan kaçmışsın. Konunun nereye vardığının bir önemi yok duruma cevap verilmediği sürece mükemmelik yoktur hata vardır.

►Benim adalet anlayışım ile tanrının adalet anlayışı aynı olmak zorunda. Senin hesabına göre beni yaratan o beni yargılayan o beni cezalandıran ve ödüllendiren yine o. Ama adalet anlayışımız mı farklı. Madem farklı benim için cennet ödül değil bir ceza ? Ne olacak şimdi. Belki ona göre adam öldürmek sevaptır ? Bu işin sonu yok kimse doğruyu hatalı bir kitapta bulamaz. Adalet anlayışımız aynı olmak zorunda. Yoksa allahın gerçekten çok komi bir duruma düşer.

Ortada kalmış bir ortalık kişimi mi bana çöp yığınından bahsediyor. 

Senle benim adalet anlayışımız bile farklıyken Tanrının adaletiyle seninki nasıl aynı olmak zorunda olacak bir söylermisin?

Öyle bir zorundalık varsa ve aynıysa Tüm insanlığın vay haline ozaman.

Ben Allahın mutlak adaletinden cennet cehennem olayında sadece kendisinin bilip uygulayacağı adaletten bahsediyorum, sense iki dk da hikaye yazıp sonuca bağlayabilyosun 

Senin adaletin ayseye ve fatmaya birer biskuvi vermekten ibaret malesef

20 saat önce, NotImportant yazdı:

Seni çok iyi anlıyorum bak bu harika bir cümle. Bu cümleden çıkarılabilecek genel sonuç şu olur. Allah bizim yaşamımıza karar veren kişidir. 1. Durum için hasanın melek olmasını benim ateist olmamı senin müslüman olmanı ayarlayan allahtır. Önceden kurulmuş bir zincirden bahsedersen sonuç buraya varır. O zaman özgür iradeden bahsedilemez. Özgür iradenin olmadığı yerde sınav sisteminden bahsetmek saçma olur. Yukarıdaki cümleye göre ben cehenneme gitmek için yaratılmış oluyorum.

Ayrıca hiç ayşeden bahsetmemişsin bence önemli bir karakter. 

Maşallahın var sen beni çok iyi anlıyosun bakalım bundan neyin çıkacak..

Hasanın melek hükmünde olmasını, seninde benimde insan olmamızı sağlayan Allahtır evet. Ama , bir insanın bile bir hareketine bağlı olarak milyonlarca kez farklı , iyilik ve kötülüğü barındıran senaryolar zincirler varsa ve konu hep aynı ise (iyilik kötülük)   burdan NE Allahın olabilecek herşeyi bilmesinden nede özgür iradeden nede imtihandan dem vuramazsın.

Yani bir senaryoda belkide müslümansın diğerinde yahudi öbüründe ateist vs Buna sebeb olna Allah değil, senin benim diğerlerinin seçimleri tavırları sonuçları etkileşimleri  vs  ( buarada Allah heran aktif yardımcı uzaklaştırıcı koruyucu gibi)

 

Ama en sonunda sorarsan ki  tanrı neden cehennem için insan yaratmış peşinen söyleleyim billemiyorum, bilememde.

Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, kozaN said:

BEN DİYORUM KILI 40 YARMAK SEN DİYORSUN FALAN KİŞİ SADECE İNANMAMIŞTA CEHENNMLİKMİŞ. HAYDİ ŞURADAN BE FALAN KİŞİ CEHENNEME GİDECEKSE O SADECELİKTEN İBARET DEĞİLDİR eminem şarkı sözü : how much damage can you give with a pen. bil bunu anla bunu idrak et bunu :9

Cahil arabın rezil dinine göre Muhammed'e inanmayan herkes cehennemliktir, bu kadar basit.

Senin ne sayıkladığın değil, Kuran'da ne yazdığı önemli:

Nisa/150-151. Şüphesiz, Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah’a inanıp peygamberlerine inanmayarak ayrım yapmak isteyenler, “(Peygamberlerin) kimine inanırız, kimini inkâr ederiz” diyenler ve böylece bu ikisinin (imanla küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler var ya; işte onlar gerçekten kâfirlerdir. Biz de kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır. 

Bak, bu ayetlerde açık açık yazılmış, Muhammed'e inanmayan herkes cehennemliktir diye. Seni istediğin kadar kıvır.

2 hours ago, kozaN said:

eminem şarkı sözü : how much damage can you give with a pen. bil bunu anla bunu idrak et bunu

Bu sözü asıl idrak etmesi gereken sensin,Bu aşağılık din ne kadar zarar verdi insanlığa, al, bunu idrak et.

Kuran'ın putu bir insan insanlığa zarar veriyormuş, vermiyormuş ona bakmaz, inannıyor mu, inanmıyor mu, ona bakar. Sen daha bu anafikri görememişsin, ayrıntıları nasıl göreceksin?

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, kozaN said:

Senle benim adalet anlayışımız bile farklıyken Tanrının adaletiyle seninki nasıl aynı olmak zorunda olacak bir söylermisin?

Bizim adalet anlayışımız akla, bilime, mantığa dayanırken, seninki direk cahil arapların zırvalarına dayandığı için farklı olması normal.

Mesela sana göre bir insanı inanmıyor diye sonsuza kadar yakmak çok adaletli bir eylem ama bana göre bu sadistlikten, zulümden başka bir şey değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, kozaN yazdı:

Ortada kalmış bir ortalık kişimi mi bana çöp yığınından bahsediyor. 

Senle benim adalet anlayışımız bile farklıyken Tanrının adaletiyle seninki nasıl aynı olmak zorunda olacak bir söylermisin?

Öyle bir zorundalık varsa ve aynıysa Tüm insanlığın vay haline ozaman.

Ben Allahın mutlak adaletinden cennet cehennem olayında sadece kendisinin bilip uygulayacağı adaletten bahsediyorum, sense iki dk da hikaye yazıp sonuca bağlayabilyosun 

Senin adaletin ayseye ve fatmaya birer biskuvi vermekten ibaret malesef

Maşallahın var sen beni çok iyi anlıyosun bakalım bundan neyin çıkacak..

Hasanın melek hükmünde olmasını, seninde benimde insan olmamızı sağlayan Allahtır evet. Ama , bir insanın bile bir hareketine bağlı olarak milyonlarca kez farklı , iyilik ve kötülüğü barındıran senaryolar zincirler varsa ve konu hep aynı ise (iyilik kötülük)   burdan NE Allahın olabilecek herşeyi bilmesinden nede özgür iradeden nede imtihandan dem vuramazsın.

Yani bir senaryoda belkide müslümansın diğerinde yahudi öbüründe ateist vs Buna sebeb olna Allah değil, senin benim diğerlerinin seçimleri tavırları sonuçları etkileşimleri  vs  ( buarada Allah heran aktif yardımcı uzaklaştırıcı koruyucu gibi)

 

Ama en sonunda sorarsan ki  tanrı neden cehennem için insan yaratmış peşinen söyleleyim billemiyorum, bilememde.

Adalet anlayışımıza farklı farklı diyorsun ama bu fark neymiş söylemiyorsun. Sana göre tecavüzcü serbest falan mı kalmalı ?  Yazdıkların hiç bir şeyi çürütemiyor farkında değil misin? Allahın adalet anlayışı nasılmışta benden farklı oluyor. Madem bu kadar haklı buluyorsun kendini neden hikayede ki sorulara cevap vermiyorsun ? Allahın adalet anlayışı farklıymış, e hadi öyle olsun bakalım. O zaman soruya cevap vermek zorundasın '' Ali geleceği bilmediği için veliyi kurtarma konusunda herhangi bir sonuca varamaz. Ancak allah geleceği bilmektedir. Şu konumda bizde geleceği bilmekteyiz buradaki doğru seçim allahın adaleti için ne olmalıdır ?  '' 

 

Alıntı

Yani bir senaryoda belkide müslümansın diğerinde yahudi öbüründe ateist vs Buna sebeb olna Allah değil, senin benim diğerlerinin seçimleri tavırları sonuçları etkileşimler

Bak bunun için ne yazdım hikayede de geçiyor ama ısrarla cevap vermiyorsun.

 

Mantıklı olan ile adaletli olan aynı şey değil. Adaletli bir tanrı bu 2 durum açısından hiç birini seçemez. Gerçekte iki durumun var olmadığını yalnızca bir durum var olduğunu hayal edebilirsiniz. Sonuç olarak 2 durumdan birinin seçilmesi diğer durumu var etmeyeceği için ortada problem yokmuş gibi gözükebilir. Ama tamda bunun için Ayşe var, belirli koşullar altında insanlar bellirli tepkiler göstermeye eğimlidir. Bir bakarsınız çok düzgün bir müslüman babanın oğlu öldürüldüğü için kötü birine dönüşüverir. Akıl almaz derecede kötü biri olur ve sonuçta cehhene mi hak eden biri olur.  Peki ya aynı tepkiyi verecek potansiyele sahip başka bir babanın oğlu öldürülmediği için o hale dönüşmemesine ne demeli ?

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrının varlığına dair argümanlara ortaya atmak hatalı bir davranıştır. Tanrı var olmak için her şeyle tutarlı olmak zorundadır. Tanrının varlığını söyleyen 100 önermeye karşılık var olamayacağını gösteren 1 çıkarım için, tanrı yoktur. 

Kuranın sık başvurduğu bir hata.

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana ve İslami uygulamalara göre en büyük suç Allahı ve İslamı reddetmektir! Bu iki kere iki dörttür!İstersen tecavüzcü ol Devlet sana cezayı versede Eski Hiristiyanlıkta olduğu gibi dinden atılmazsın.

Ama şu var:Acaba Kurandaki İlahla Allah kavramı arasında fark varmıydı?Kuranı yazan derleyen Ekip acaba ne düşünüyordu?Tanrıdan Kasıt Kainatı ve herşeyi yaratıp herşeyi oturmuşta seyreden bir üstün güçse şayet;Onu reddediyorlar.Allah nedir o zaman?İşte onu belirtmiyorlar.Sadece sana Şah damarından daha yakın diyorlar.Bana şah damarımdan daha yakın olan benden başkası olamazki?O zaman Allah Yaratıcı güç olamaz.Olsa olsa bendeki en üstün yada maksimum kuvvetim olabilir.Oda geleceği bilemez Ama adaleti bilir .Adalet adına kararda verir.Fakat Toplum nazarında bana tabiat üstü bir güçte vermez.Mesela Vasat zekalı bir talebeysem olsa olsa bana kurallara uyarsam Tıp fakültesini kazandıracak puanı aldırtabilir!:)(Ama bana kayadan deve çıkarttıramaz,Beni su üstünde yürüttüremez,Bana ejderha olan asa veremez,Kadınsam sayet bana babasız dogum yap tırtamaz)Yani Bana şah damarımdan daha yakın olan güç Benim yaşamımdaki başarımla özdeş olandırki oda teist bir tanrı değildir.Sadece bende var olandır.Midem ciğerim kalbim nasıl varsa o düşünsel güçte kurallarına uymak şartıyla bende vardır.Kaldıki kezzap içsem midem yada ciğerimin olmadığı gibi.

tarihinde yeniçeri53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

eğer bir insan doğal seçlime inanıp , ceza ödül sınav sistemini reddediyorsa o kişinin özellikle adalat ve ahlak anlayışını ben gerçekçi bulmam. yüzeysel çoğulcu ve faydacı bir anlayış bu, söz konusu adalat ise adı üstünde tekilcilik şart.  yani bir masumu 100 suçlu için feda etmek gibi. Kıvırmaktan bahseden arkadaş ben ayetin tersini söylemedim ki peygambere inanmayıp tanrıya inanmayıp ama inandığın şeye bakınca ayete tekrar tekrar bakıp haklılığını destekliyorum. 

 mantıkla Allahın adaleti zaten bir arada bulunmasın arkadaşlar , yanlış düz bir mantık  Allahın adaletinden bişey eksiltmesede doğurduğu sonuçlar ortada .

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...