Jump to content

Doğruluk Anlayışı ve Allahın Adaleti


Recommended Posts

Bu hikayeyi bir konu olarak açma gereği duydum.  Hikayenin tümü bana aittir ve doğaçlama olarak şimdi yazılmıştır. 

 

Hikayedeki karakterler şöyle;  Ali, Karısı Ayşe ve oğlulları Hasan -

Veli ve Velinin oğlu Kemal.

Ali ile Veli müslüman, son derece iyi ve ibadetleri yerinde birer insandırlar. Veli herhangi bir durumdan dolayı ölüm döşeğine gelmiş ve onu bu durumdan kurtarabilecek tek kişi Alidir. 

Alinin yapacağı seçimler doğrultusunda olaylar aşağıdakilerden biri şeklinde gerçekleşecektir.

1. Durum

►Ali, Veliye yardım edecek ve Veli hayatta kalacak ve oğlu Kemal doğacak. Sonuç olarak oğlu olan Kemal bir teröriste dönüşecek ve bir sürü masum insanın ölümüne sebep olacak. Ayrıca o zaman için öldüreceği bu masum insanlardan biride Hasan olacak. Yani Hasan 2 yaşında Kemal tarafından öldürülecek. Durumdan etkilenen Ayşe intikam arayışı ile Kemali büyük bir işkence ile öldürecek. Buna mani olmaya çalışan Velide Ayşe'ye kurban gidecektir.Sonuç olarak Ayşe, Kemale ek Veliyide öfke ile öldürmüştür. (Ali, Kemalin Velinin oğlu olduğunu bilmeyecek ve asla öğrenmeyecek)

2. Durum

►Ali, canice Veliyi ölüme terk edecek ve Veli ölecek bu duruma bağlı olarak Kemal asla doğmayacak bir sürü masum insan hayatta kalacak ve elbette oğlu Hasan da öldürülmemiş olacak. Hasan iğrenç bir kişiliğe dönüşerek çocuk tecavüzcüsü olacak. O zaman kadar mükemmel bir müslüman ve iyi bir insan olan Ayşe trafik kazasında ani bir ölümle buluşacak. 

 

Yukarıdaki hikayeler mutlaktır ve sonuçlar sadece Ali ile Veliye bağlı olarak değişir bu 2 durum dışında hiç bir koşul mümkün değildir.

 

1. Durum için verilecek hükümler.

Kemal cehenneme gitmeyi hak eden bir teröristtir.

Hasan küçük yaşta öldüğü için cennette gidecektir.

Ayşe intikam arayışıyla Kemali işkence ile öldürüp tamamen masum olan Veliyide bu intikam arayışındaki öfkesine kurban ettiği için cehenneme gidecektir.

Ali doğru olanı yapıp Veliyi kurtardığı ve geri kalan yaşamını düzgün bir müslüman olarak geçirdiği için cennete gidecektir.

 

2. Durum için verilecek hükümler.

Kemal asla var olamayacak. 

Hasan çocuk tecavüzcüsü olarak cehenneme gidecektir.

Ayşe trafik kazasına kadar iyi müslüman olarak cennete gidecektir.

Ali canice, Veliyi bulunduğu durumdan kurtaracak gücü olduğu halde ölüme terk ettiği için cehenneme gidecektir.

 

►Cennet veya cehenneme gitme koşulları yalnızca hikayede geçen olaylar ile ilgilidir. Başka hiç bir olay duruma etkili değildir. 

 

Sorular.

► Allah tüm geleceği bildiği için her 2 durumu da farkındadır.  Koşula bağlı olarak tavrı değişen Ayşe aslında cehennemi mi yoksa cenneti mi hak etmektedir ? Yapmadığı bir şey için yada sadece yapmaya potansiyeli olduğu bir şey için cehenneme gidebilir veya yargılanabilir mi ? Eğer yargılanmayacak ve cennete gidecek ise sadece şanslı olduğu ve böyle kötü bir test ile karşılaşmadığı için mi gidecektir ?

►Ali geleceği bilmediği için veliyi kurtarma konusunda herhangi bir sonuca varamaz. Ancak allah geleceği bilmektedir. Şu konumda bizde geleceği bilmekteyiz buradaki doğru seçim allahın adaleti için ne olmalıdır ? 

►Hasan çocukken öldüğünde cennete gitmelidir ancak gelecekte kötü biri olacağı kesindir. Şu konumda ayşe gibi yalnızca potansiyeli olduğu için cehenneme gitmeli midir ?

►Kemalin varlığı duruma göre değişmektedir. 2. durumda da var olamayan kemal 2. durum için cennet veya cehenneme gidecek midir yoksa ? dünyada asla var olmayacağı gibi allah içinde asla var olmayacak mıdır ?

 

FİKİRLERİ ALALIM BAKALIM. 

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaos teorisinde buna Kelebek Etkisi denir. Filmi de yapıldı, buna benzer karmaşık olaylarla örülü bir film. Paralel evrenler teorisi de buna dayalıdır. Bu evrende ölür, diğerinde yaşarsın. Çünkü ölmediğin evrende evden bir dakika sonra çıkmışsındır, anahtarını unuttuğunu farkedip geri dönmüşsündür. Öldüğün evrende ise anahtar hiç aklına gelmemiş, bir dakika önce çıkmış ve karşıya geçerken araba çarpmıştır. Anahtarı unuttuğunu farkedip döndüğün evrende ise o araba vızzt diye geçip gitmiş, hiç bir kötü şey olmamıştır.

Kaos teorisi ile geliştirilen modern determinizme göre klasiğin aksine tanrı yoktur, çünkü olamaz. Klasikte tanrının olmadığı gerçeği göz ardı edilerek başlangıç konumuna itilmişti. Modern determinizm ise tanrının olanaksızlığını ortaya serdi.

Tanrı olsa bu işlerin içinden çıkamaz ve öyle cenneti cehennemi filan varsa ya diyecekti ki "topunuz doooğru cehenneme, hiç biriniz masum değilsiniz", ya da "topunuz bir boka yaramazsınız ama hadi neyse hepiniz girin şu cennete"... İnsanları cennetlik cehennemlik diye ayrımsamanın hiç bir yolu yoktur, bu olanaksızdır. Ne yapsan, neye göre ayırsan haksızlık etmiş olursun. Haksızlık yapmamak olanaksızdır.

İslamda ebedi cennetlik cehennemlik kavramının olması ise tam bir kepazelik. Bu, bokun üstüne bir de tüy dikiyor. Müslümler bunun farkında ve "eee efenim sonsuz cehennem diye bişiy yok, sonuçta onlar da cennete alınacak" filan derler. İyi de Müslümler, bunu işkembenizden uyduruyorsunuz. Allah gönderdi diye yalan söylediğiniz cahil çöl yağmacılarının çiziktirdiği ilkel cep ajandanızda öyle yazmıyor?

Tamam bu Kuran'ı çöpe atalım o zaman? Keyfinize göre yeni bir kitap yazın doğru düzgün? Bu elinizde olanın derdinize ilaç olmadığı ortada! Siz ne iddia ederseniz tersi yazıyor bunda!

Kepazeliğin daha büyüğü, cennettekilerin cehennemdekilerin işkence çekmelerini izleyecekler yazması! Böyle kepazelik olamaz, skandal bu, rezaletin çukurunun dibi bile değil, dibi yok bu rezilliğin. 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevapları ironi yaparak Müslümanca cevaplanırsa   sırf bu olaylar Cennete gidip  gitmemede sebeb olamaz!,Yaptıkları islerden dolayı tevbe etmisler,Hayra ve barısa yönelik amellerde bulunmuslar ise Yani Namazları kılmıslar Oruçları tutmuslar Haccada gitmisler ise Allahu taalada onların gunahlarını affedecektir-Yada kısa bir süre için Cehennemde kalacaklar sonrada Cennete alınacaklardır! Seytan en çok Müslümanlara musallat olur! E ne yapsın garibanlar-Sonra birde su var-Öldürülenler sayet kafir iseler onlar Allahu taala için öldürmüs sayılırlar Gazadır günah falanda olmaz!Müslüman olup farzları sunnetleri yerine getirmissen ne korkuyon ?  Allahu taala çoook bagıslayıcıdır

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)
2 saat önce, yeniçeri53 yazdı:

Cevapları ironi yaparak Müslümanca cevaplanırsa   sırf bu olaylar Cennete gidip  gitmemede sebeb olamaz!,Yaptıkları islerden dolayı tevbe etmisler,Hayra ve barısa yönelik amellerde bulunmuslar ise Yani Namazları kılmıslar Oruçları tutmuslar Haccada gitmisler ise Allahu taalada onların gunahlarını affedecektir-Yada kısa bir süre için Cehennemde kalacaklar sonrada Cennete alınacaklardır! Seytan en çok Müslümanlara musallat olur! E ne yapsın garibanlar-Sonra birde su var-Öldürülenler sayet kafir iseler onlar Allahu taala için öldürmüs sayılırlar Gazadır günah falanda olmaz!Müslüman olup farzları sunnetleri yerine getirmissen ne korkuyon ?  Allahu taala çoook bagıslayıcıdır

Tabi ki olamaz allah o kadarda saftirik değildir herhalde 2-3 olaya bakıp karar verecek.. Zaten bunlar birer var sayımdır. Bu ve benzeri olaylar çok çok çok çok karmaşık şekilde dünyada her saniye olmakta. Hiç kimse, senin boktan allahında buna dahil doğru olana karar veremez. Ha ortada tövbe falan da yok kimse tövbe etmedi

Çocuk tecavüzcüsü de tövbe edip cehennemden kurtuluyorsa eğer senin allahının ben....... anladın sen onu. Kurtulamıyorsa eğer yukarıda ki durum geçerli. 

Kısa süre cehennemi nereden uydurdun yeni islam peygamberi ? göstersene bana kanıt ! Tövbe edip her boktan kurtulan pislikleri savunup insanın sinirlerini kabartma allahın gibi sende tecavüzcü yandaşısın herhalde. Avuç içi kadar beyninle konumu kirletme.

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
2 hours ago, NotImportant said:

Tabi ki olamaz allah o kadarda saftirik değildir herhalde 2-3 olaya bakıp karar verecek.. Zaten bunlar birer var sayımdır. Bu ve benzeri olaylar çok çok çok çok karmaşık şekilde dünyada her saniye olmakta. Hiç kimse, senin boktan allahında buna dahil doğru olana karar veremez. Ha ortada tövbe falan da yok kimse tövbe etmedi

Çocuk tecavüzcüsü de tövbe edip cehennemden kurtuluyorsa eğer senin allahının ben....... anladın sen onu. Kurtulamıyorsa eğer yukarıda ki durum geçerli. 

Kısa süre cehennemi nereden uydurdun yeni islam peygamberi ? göstersene bana kanıt ! Tövbe edip her boktan kurtulan pislikleri savunup insanın sinirlerini kabartma allahın gibi sende tecavüzcü yandaşısın herhalde. Avuç içi kadar beyninle konumu kirletme.

İroninin kelime anlamını biliyormusun ? Kısa süre Cehennem Kuranda Bakara suresinde geçer ; Her insanın mutlaka Cehennemden geçecegini yazar

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara yanlıs oldu Meryem 71

ERYEM-71 için 40 meâl bulundu. Cemal Külünkoğlu (19/MERYEM-71: (Ey insanlar!) Aranızda cehenneme uğramayacak (onu görebilecek bir noktaya ulaşmayacak) hiç kimse yoktur. Bu Rabbinin kesinleşmiş bir hükmüdür.) / Kadri Çelik (19/MERYEM-71: Sizden ona girmeyecek hiç kimse yoktur. Bu, Rabbin için kesinleşmiş bir hükümdür.)

Bu arada benim Allahım yoktur! Lütfen yazılanları daha dikkatli okuyun

Link to post
Sitelerde Paylaş

En başta  her çocuk yaşta ölen yaşasaydı mutlaka cehennemlikti gibi yanlış algıyı düzeltmek gerek ki hızır as kıssasında görülen  şey zaten olacak iyiliklerin hayrların menfaatlerin arka planı , yine ve yeniden imtihan olayı sırları ve zorluğu herneyse..

hikayende alinin tavrına göre dünyada kalacak hasan veya dünyaya gelecek kemal 2 side kötülük potansiyelli bizim gördüğümüz cehennemlik kişikler ama birinin çocuk yaşta ölme durumunda o cehennemden yırtacak ve diğeri hayatta kalan seninkisi can benimkisi patlıcanmı diyecek..

Burda bir kere Adaleti yaşlara göre ölümden değil, yaşamda gösterdiğimiz eylemlerden alıyoruz..

Hikayede eger hasan hayatta kalırsa demekki bu dünyadaki etkileşim zincirinde henüz görevi bitmemiş, yaşam ve imtihan alanında tam gaz seçimleriyle sorumluluğunu ( görevini) yerine getiriyor( evet kötülükte iyilikte görevdir olması gerekendir. ikisininde meydane gelmesi için insanlığa verilen kısmi özgülük şarttır.)

ve demekki kemalin ölümüyle hayatta bulunma görevi sonlanmış , ölümünün getireceği olası durumlar devreye girmiş.

Hasan öldü cennete gitti ama yaşasaydı cehennemlikti, kim demiş hasan öldü hayattaki görevi bitti doğal olarak melek hükmünde olduğu için cennetlik ( o zaten o yüzden yaratılmış)

Burda kemal neden bende çocuk yaşta ölüp melek hükmünde olmadım derse diyorumya olayı ben neden tanrı olmadıma kadar vardırır.

Bilmiyorum beni anlıyormusun ama bir insanın çocuk yaşta ölüp imtihana tabi tutulmaması adalet gereği değil yaratılış ve olması gerekenler zincirinin bbir parçasıdır.

hikayende adaletten bahsedilecek yer hayattakilerin eylemleridir.

mutlak adalette kılı 40 yarmaksa eğer , buda ancak un değirmeninde çözülür. Cennet veya cehenneme gitme olayıda mutlak adaletten gecer kardeşim. umarım anlarsın 

saygılar..

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, kozaN said:

sen yine adalet peşindesin ama yine yanlış yerden girmişsin :) önce senin savunduğun savunacağın iyiliği doğruluğu bende savunuyorum ama bunu tanrı inancımla birlikte yapıyorum.. kuduran olursada canı cehenneme kadarrrr :)

Yanlış yerden giren sensin, sen iyiliği adaleti falan savunamazsın çünkü sen bir arap kuklasısın. 77 yy cahil, ilkel ve yağmacı araplarının zırvalarını rehber edinenler mi savunacak iyilik ve adaleti?

Falan kişiye inanmazsa sonsuza kadar yanacağını sanan ve inanmayanların da yanması gerektiğini savunan birisi süzme aptal ve geri zekalıdır. 

Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, kozaN yazdı:

Malesef senin adalet anlayışınla tannrının ki farklı , yerle bir olmuş gözümüzde hangi konu varsa toparlamaya bir ayet hadis vs yeter yüzlercesi arasından benim için birkaçından en önemlisinden bahsediyosun ki ben rahat bir insan değilim  gördüğüm yanlışı kurandan veya islamdan içimde ben düzeltemezsem şimdi olmasada mutlaka o beni düzeltecek biliyorum...

Ne demek istediğini tam olarak anladım çöp yığını. 

Zaten o şekilde yaratılmış ben neden yaratılmadım cümlesini kurmayı başarmışsın tebrik ederim.  '' Burda kemal neden bende çocuk yaşta ölüp melek hükmünde olmadım derse diyorumya olayı ben neden tanrı olmadıma kadar vardırır. '' ama bu noktada olaydan kaçmışsın. Konunun nereye vardığının bir önemi yok duruma cevap verilmediği sürece mükemmelik yoktur hata vardır.

►Benim adalet anlayışım ile tanrının adalet anlayışı aynı olmak zorunda. Senin hesabına göre beni yaratan o beni yargılayan o beni cezalandıran ve ödüllendiren yine o. Ama adalet anlayışımız mı farklı. Madem farklı benim için cennet ödül değil bir ceza ? Ne olacak şimdi. Belki ona göre adam öldürmek sevaptır ? Bu işin sonu yok kimse doğruyu hatalı bir kitapta bulamaz. Adalet anlayışımız aynı olmak zorunda. Yoksa allahın gerçekten çok komi bir duruma düşer.

 

Alıntı

Bilmiyorum beni anlıyormusun ama bir insanın çocuk yaşta ölüp imtihana tabi tutulmaması adalet gereği değil yaratılış ve olması gerekenler zincirinin bbir parçasıdır.

Seni çok iyi anlıyorum bak bu harika bir cümle. Bu cümleden çıkarılabilecek genel sonuç şu olur. Allah bizim yaşamımıza karar veren kişidir. 1. Durum için hasanın melek olmasını benim ateist olmamı senin müslüman olmanı ayarlayan allahtır. Önceden kurulmuş bir zincirden bahsedersen sonuç buraya varır. O zaman özgür iradeden bahsedilemez. Özgür iradenin olmadığı yerde sınav sisteminden bahsetmek saçma olur. Yukarıdaki cümleye göre ben cehenneme gitmek için yaratılmış oluyorum.

Ayrıca hiç ayşeden bahsetmemişsin bence önemli bir karakter. 

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
10 saat önce, yeniçeri53 yazdı:

İroninin kelime anlamını biliyormusun ? Kısa süre Cehennem Kuranda Bakara suresinde geçer ; Her insanın mutlaka Cehennemden geçecegini yazar

Benim hatam. Hassas bir konu üzerinden ironi yaptığı için kaçırmışım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hikayeye göre, benzer trilyonlarca olaylar da birlikte değerlendirildiğinde, her naneyi bilen Tanri bozuntusu, insan diye bir varlığı hiç yaratmamış olması gerekirdi. 

Sonuçta labirentin hangi yolu seçilirse, tanrı her durumda insanlara haksızlık yapmış oluyor.  Olmayan tanrının olmayan zekası, böyle birşey işte.  Ayrıca dine göre, tanrı her insanı çocukken gebertmesi gerekir :) ahahahhaaaa.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorulan soruya Teist acıdan cevap  verilemez-Ya bize göre adil bir Tanrı yoktur! denirki O zaman adalet nedir ? Yada dersiniz Tanrı gelecegi bilemez! O zamanda baslarsınız Tıpıs tıpıs Hakikate yönelmeye-Kehf Suresi İnsan bilinci ile alakalıdır-Bu Meseleye misal olamaz-Öldürülen cocugun isminin Metruk oldugunu söyler bazı yorumcular-Metruk bilincimizde olusan Bagnazlıgın ta kendidir-

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Tatarka yazdı:

 

Sonuçta labirentin hangi yolu seçilirse, tanrı her durumda insanlara haksızlık yapmış oluyor.  

Anlatmak istediğim tamamen bu. Bundan çok daha karmaşık dallı budaklı sonuçlar gerçektir. Gerçekte olasılık Ali, Veli ile bitmez.  İşin içine Hasanın, Kemalin bilmem neyin çocukları da girecek ve olay örgüsü tüm insanlığı içine alacak. Mutlak adalet asla sağlanamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
1 hour ago, yeniçeri53 said:

Sorulan soruya Teist acıdan cevap  verilemez-Ya bize göre adil bir Tanrı yoktur! denirki O zaman adalet nedir ? Yada dersiniz Tanrı gelecegi bilemez! O zamanda baslarsınız Tıpıs tıpıs Hakikate yönelmeye-Kehf Suresi İnsan bilinci ile alakalıdır-Bu Meseleye misal olamaz-Öldürülen cocugun isminin Metruk oldugunu söyler bazı yorumcular-Metruk bilincimizde olusan Bagnazlıgın ta kendidir-

Öldürülen çocuğun adı mantık, din denen zırva insanda mantığı öldürür, bağnazlığı besler. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gerçekte bu tür olgular için en fazla mantıklı olan seçilebilir. Bu hikayeye göre onlarca insanı kurtarmak için veli ölmelidir. Hasan da bu olaya bağlı olarak ortaya çıkan kötü biri olacaktır. 

Mantıklı olan ile adaletli olan aynı şey değil. Adaletli bir tanrı bu 2 durum açısından hiç birini seçemez. Gerçekte iki durumun var olmadığını yalnızca bir durum var olduğunu hayal edebilirsiniz. Sonuç olarak 2 durumdan birinin seçilmesi diğer durumu var etmeyeceği için ortada problem yokmuş gibi gözükebilir. Ama tamda bunun için Ayşe var, belirli koşullar altında insanlar bellirli tepkiler göstermeye eğimlidir. Bir bakarsınız çok düzgün bir müslüman babanın oğlu öldürüldüğü için kötü birine dönüşüverir. Akıl almaz derecede kötü biri olur ve sonuçta cehhene mi hak eden biri olur.  Peki ya aynı tepkiyi verecek potansiyele sahip başka bir babanın oğlu öldürülmediği için o hale dönüşmemesine ne demeli ?

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 saat önce, NotImportant yazdı:

Çocuk tecavüzcüsü de tövbe edip cehennemden kurtuluyorsa

İslama göre öyle. Çünkü Fetih adı konulmuş Kuran bölümünde açıkça fetihle gelecek zafer için cennet rüşveti vaadedilmekte ve günahların affolacağı ilan edilmektedir. Hiç bir günah ayrımı da yapılmamakta, şöyle bir günahınız varsa o hariç de denmemektedir.

Amaç uğruna her şey mübah anlayışının tipik görünümü. Bu yine yapılıyor. Müslüm ülkelerde ipten kazıktan kurtulmuş haydutlar toparlanıp Esad'ı devirin yeter ki suçlarınız af denilip ellerini kollarını sallayarak sınırdan geçirildi. Bu geçtikleri sınır da önceden plan gereği mayından temizlendi. Kimse bu mayınlar niye temizleniyor durduk yerde, anlam verememişti. Hepsi planlanmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, democrossian yazdı:

İslama göre öyle. Çünkü Fetih adı konulmuş Kuran bölümünde açıkça fetihle gelecek zafer için cennet rüşveti vaadedilmekte ve günahların affolacağı ilan edilmektedir. Hiç bir günah ayrımı da yapılmamakta, şöyle bir günahınız varsa o hariç de denmemektedir.

Amaç uğruna her şey mübah anlayışının tipik görünümü. Bu yine yapılıyor. Müslüm ülkelerde ipten kazıktan kurtulmuş haydutlar toparlanıp Esad'ı devirin yeter ki suçlarınız af denilip ellerini kollarını sallayarak sınırdan geçirildi. Bu geçtikleri sınır da önceden plan gereği mayından temizlendi. Kimse bu mayınlar niye temizleniyor durduk yerde, anlam verememişti. Hepsi planlanmış.

İğrenç bir durum. Bu kadar geniş ve sert düşünce deneylerine gerek yok. Kurandaki o bölümde zaten her şey açıkça belliymiş mesela.

tarihinde NotImportant tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen, iğrenç... İslamın yaratılmasındaki amaç Mekke iktidarını ele geçirmek ya... Bu amaç için tüm suçlara af vaadediliyor. On tane çocuğu tecavüz ederek öldürmüş bir canavar psikopat Mekke'ye tertemiz mübarek bir fatih olarak girecek! İğrenç ötesi...

Bir üstteki pasajda da geçmiş ve gelecek günahların bağışlandığı yazılı. Rezaletin skandal boyutu...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...