Jump to content

tanrının adaleti...


Recommended Posts

Tanrı kitap yollamaz yazdırır. Nasıl yazdırır mesele burda insan hep var olan üzerinden üretir,yazar,çizer kutsal dediğiniz kitapta bu yolla yazılmıştır. Tıpkı kuşları seyredip resmini çizen ressamın ürettiği gibi! Dediğim gibi aynı yazıları oluyor ama farklı yorumluyoruz.

Ya mübarek ben nerde yazdık allah böyle şöyle yapıyor yakıyor,yıkıyor gökten sofra indiriyor,tahtayı yılana çeviriyor,nil nehrini ikiye ayırıyor!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 468
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

tanrı var mı yok mu...

iki cevabı var...

yok ise onunla ilgili tüm kaygılarımız merakımız ilgimiz ve beklentilerimiz boşunadır geçersizdir...

var ise...

işte o zaman nasıl bir tanrı vardır sorusuna geliriz...

bizimle ilgisiz tanrı var ise yine yok gibidir yani onunla ilgili beklentilerimiz boşunadır...

bizimle ilgili bir tanrı var ise...

iyi ve adil bir tanrı mıdır yok sa tam tersi kötü ve zalim bir tanrı mıdır...

kötü ve zalim bir tanrımız var ise onun yok olması yada ilgisiz olmasından çok daha vahim bir durumdayızdır ve bunu değiştirmek için elimizden hiç bir şey gelmez...

geriye ne kalıyor...

iyi ve adil ve bizimle ilgili bir tanrının var olma olasılığı...

eğer böyle bir tanrımız var ise o zaman bizden beklentilerini az çok çıkarımlayabiliriz...

eğer bizlerde iyi ve adil olursa o zaman tanrı bizi koruyacak olmazsak da cezalandıracaktır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrı adil ise...

diyerek başlıyoruz akıl yürütmemize...

eğer adil ise adaletin gereği gibi davranacaktır diyoruz...

"Tanrı adil ise" dediğine göre, tanrının varlığını akılsız olarak, yani akıl yürütmeden kabul etmiş oluyorsun. Akıl yürütmeye tanrının varlığından başlamak ve varlığını ortaya koyduktan sonra "Tanrı adil ise" gibi, şartlı kabuller yapablirsin, ki buna da gereki kalmaz, çünkü, tanrının varlığı gibi bir imkansızı başarıp da, bu tür teferruatlara takılıp kalmak, bunlar üzerinden akıl yürütmeye çalışmak akılsızlık olur.

Varsayımınızın zıttı olan "Tanrı yok ise" ifadesi söz konusu olduğunda ne söyleyebilirsiniz? Bence, hiç bir şey söyleyemezsiniz. Onun adına sınırsız ahkam kesebilmek için, varsaymanız şarttır.

Evet, önce şu tanrınızın varlığını ortaya koyun...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya mübarek ben nerde yazdık allah böyle şöyle yapıyor yakıyor,yıkıyor gökten sofra indiriyor,tahtayı yılana çeviriyor,nil nehrini ikiye ayırıyor!

Tanrı kitap yollamaz yazdırır. Nasıl yazdırır mesele burda insan hep var olan üzerinden üretir,yazar,çizer kutsal dediğiniz kitapta bu yolla yazılmıştır. Tıpkı kuşları seyredip resmini çizen ressamın ürettiği gibi! Dediğim gibi aynı yazıları oluyor ama farklı yorumluyoruz.

Ne demek istiyorsun yorumunuda yap ne düşündüğünü,anladığını biliyim

Yorum yapmaya gerek var mıydı?

Ben Allah şöyle yapar böyle yapar diye yazmadım dedikten sonra başlıyorsun Allah kitap yollamaz, yazdırır diye neler yaptığını anlatmaya.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorum yapmaya gerek var mıydı?

Ben Allah şöyle yapar böyle yapar diye yazmadım dedikten sonra başlıyorsun Allah kitap yollamaz, yazdırır diye neler yaptığını anlatmaya.

Seninle ben aynı kilo da degiliz boşa güreş tutmayalim!

Ben nasıl yazdırırı gayet açık yazdım. Ama sen işine gelen yerden alıyorsun. Insan yaradilan yani var olanı okur ve onu kelimelere döker bunuda mana vererek anlatır. Insan neyi okuyor allah,tanri,yaratıcı hangisini istiyorsan onun var ettiğini okuyor. Bu şekilde kitap yazdırmış olur. Yoksa biriyle konuşup şunu,bunu yaz diyerek kitap yazdırır demedim. Durum böyleyken güreş tutmanın anlamı yok...

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Tanrı adil ise" dediğine göre, tanrının varlığını akılsız olarak, yani akıl yürütmeden kabul etmiş oluyorsun. Akıl yürütmeye tanrının varlığından başlamak ve varlığını ortaya koyduktan sonra "Tanrı adil ise" gibi, şartlı kabuller yapablirsin, ki buna da gereki kalmaz, çünkü, tanrının varlığı gibi bir imkansızı başarıp da, bu tür teferruatlara takılıp kalmak, bunlar üzerinden akıl yürütmeye çalışmak akılsızlık olur.

Varsayımınızın zıttı olan "Tanrı yok ise" ifadesi söz konusu olduğunda ne söyleyebilirsiniz? Bence, hiç bir şey söyleyemezsiniz. Onun adına sınırsız ahkam kesebilmek için, varsaymanız şarttır.

Evet, önce şu tanrınızın varlığını ortaya koyun...

tanrı yok ise yapacak bir şey yok...

dediğiniz gibi o zaman söylediklerimizin hepsi boştur...

biz eğer var ise ihtimali üzerinde düşünüyoruz...

adil bir tanrı var ise ...

o zaman durumumuz nedir bunu kavramaya çalışıyoruz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakikaten Kireç yaa Tanrı varsa da yoksa da biz kimiz ? kendi varlığımıza cevaplar bulmaya çalışıyoruz sadece gerçekte olan ne ?ilginç değil mi düşününce ?

evet sadece düşünüyoruz...

değişik olasılıkları varsayıp değerlendiriyoruz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tanrı eğer var ise adil midir değil midir diye bir akıl yürütme olmaz. O zaman ebemin sakalı olsa dedem olur muydu diye de akıl yürütülebilirdi. Varsayım üzerinden akıl yürütülmez. Akıl yürütme, elimizdeki var olan veriler üzerinden yapılır. Olmayan veriler var sayılarak akıl yürütme olmaz.

Dünyamıza bir uçan daire inerse ne yapmalıyız, ateş açmalı mıyız yoksa hoşgeldiniz partisi mi düzenlemeliyiz diye bir akıl yürütmenin boşa olduğu gibi. Bir hareket görmeden ateş açmak da, parti yapmak da yanlış olur. Belli ki önce iletişim kurmaya çalışılacak. Bu budur yani, tanrı varsa iletişimi bir denesin de bakarız yani... Şimdiye kadar tanrının iletişimi denen şeyler fos çıktı. Hepsi insanların uydurmaları. İnsanlar yazdıkları metinleri tanrı gönderdi diye göstermeye çalışıyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

tanrı yok ise yapacak bir şey yok...

dediğiniz gibi o zaman söylediklerimizin hepsi boştur...

biz eğer var ise ihtimali üzerinde düşünüyoruz...

adil bir tanrı var ise ...

o zaman durumumuz nedir bunu kavramaya çalışıyoruz...

Yazı-tura ne demek, herkes bilir. Somut bir nesnenin iki yüzüdür ve olasılıkları %50'dir. Yazı veya tura gelme ihtimallerine göre akıl yürütülebilir. Bunun mantığı vardır. Oysa, atom kadar bile kütlesi olmayan, varlığı hissedilmeyen, ki bu yokluğunun da garantisi sayılır, tanrı üzerinden "ya varsa" mantıksızlığı üzerinden akıl yürütmeye çalışmak, akıllı insanların yapacağı iş midir?

Bu saçmalıklara, yanıt verme zorunda bırakarak, insanları aptal konumuna düşürmeye ne hakkınız var..

Olmayan şey üzerinden ya varsa-ya yoksa gibi, %50'lik olasılıklar üretmek her ne kadar mantıksız olsa da, "ya yoksa" yaklaşımını kabul edip susmak, mantıklı bir davranış biçimi olacaktır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yoksa yoktur...

Varsa nasıldır...

tanrı evren gibi bir şeyi becerebildiğine göre oldukça güçlü bilgili becerikli dir..

Böylesi bir tanrıdan etkilenmemek elde değil...

Peki bu tanrı bizi önemsiyor mudur...

eğer önemsemiyorsa onu yok sayabiliriz....

Yoksa yoktur yapacak bişey yoktur o zaman demiştik zaten....

Eğer bizi önemsiyorsa...

Yaptıklarımızla ilgileniyorsa değerlendiriyorsa ve bunları dikkate alıp bizimle ilgili bir planı varsa...

Bu tanrının adil ve güvenilir olup olmaması meselesi en önemli püf noktası haline gelir...

Adil olmayan bir tanrı var ise...

Evreni yaratabilecek derece güçlü ve becerikLi bu tanrının elinden kurtulma imkan ve ihtimali yoktur...

Ona tapsak ona kurbanlar sunsak gece gündüz yalvarsakTa yahut ona sövsek yahut inkar ediP karşı dursakta bir şey değİşmez...

Sonsuza kadar öldürüp diriltip işkencesine deVam edebilir ...

Bu durumda da elden bişey gelmez...

Peki adil bir tanrımız var ise...

Bizlerin yaşamımızı dürüst adil bir şekilde Sürdürmemizi bekliyecektir...

İyiliklermizi sevecek kötülüklerimizi bir şekilde bize ödettirecektir...

Adil bir tanrımız varsa onun elinden ancak adil ve iyi biri olarak kurtulabiliriz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu düşüce üzerinden gidersek...

adil bir tanrı bizlerin neler yapmasını bekler ...

neler yapmamızı beklemez...

mesela tüm insanları namaz kılma oruç tutma hacca gitme gibi ritüelleri yapmadıklarından dolayı cezalandıran bir tanrı adil olabilir mi...

yada hristiyanlara yada yahudilere ait ritüelleri duaları bilmediklerinden yapmadıklarında dolayı insanları cezalandırması mümkün müdür...

adil bir tanrının bunları yapmayacağından emin olabiliriz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiristayin,yahudinin,budistin,hindunun haccı,namazı,orucu,zekatı,kurbanı vssi olduğunu görüyoruz peki hangisi tanrı katında. Tanrı adil se hadi yapmayanlara bir kenara bırakalım bu ibadetleri yapanlar arasında en güzelini nasıl karara bagliyacak. Her insan doğdu yerdeki yapılan ibadetleri doğru biliyor ondan vazgeçmiyor. Sanki tanridan kesin emir almış gibi yapılıyor. Peki tanrı böyle ibadetler istemediyse bunlar insan ürünü ise ozaman adil tanrı ne yapar!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiristayin,yahudinin,budistin,hindunun haccı,namazı,orucu,zekatı,kurbanı vssi olduğunu görüyoruz peki hangisi tanrı katında. Tanrı adil se hadi yapmayanlara bir kenara bırakalım bu ibadetleri yapanlar arasında en güzelini nasıl karara bagliyacak. Her insan doğdu yerdeki yapılan ibadetleri doğru biliyor ondan vazgeçmiyor. Sanki tanridan kesin emir almış gibi yapılıyor. Peki tanrı böyle ibadetler istemediyse bunlar insan ürünü ise ozaman adil tanrı ne yapar!

güzel sorular...

artık elimizde ne yapacağı konusunda biraz daha veri var sanırım...

isterse herhangi bir dinin bütün ritüellerini eksiksiz yerine getirsin bir kişi eğer adil ve iyi biri değilse adil bir tanrının elinden kurtulamaz...

adil bir tanrı herhangi bir ritüeli değil iyiliği ve adaleti emreder...

peki bu ritüelleri yapanlar ne olacak...

herhangi bir davranış ister ritüel olsun ister olmasın iyiliğe ve adalete uygun ise adil tanrı tarafından ödüllendirilebilir uygun değilse de cezalandırılabilir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle ritüellerin ne maksatla yapıldığını tespit etmek gerek. Yapanda,yapmayanda bir hayat yaşıyor ortak nokta burası tanrı katında geçerli olacan yaşadığım hayat. Tanri bize can verdi yaşamak için imkan verdi. Böyle düşünürsek yaptığımız herşey ibadet oluyor. Rutüelleri yapsakta yapmasakta.

Tanrı eğer insanlara beni ritüellerle anın,yüceltin dediyse,bunu insanlarda istediyse! Bunu adil birsekilde söylemesi gerek. Bu ritüller kitaplardan yada insanları takip ederek öğreniliyor. Bu şekilde ulaşamayıcagi noktalar var bu yöntem adil gibi gözükmüyor. Bu yüzden yapılan ritüller tanrı katında geçmez diyebiliriz.

Herşeyin sahibi tanrı noksanlıklardan uzak bir tanrı övülmeye,anılmaya ihtiyacı varmıdır! Yapılan ritüllerin karşılığını iyi yönde neden versin ki o böyle birşeye ihtiyaç duymazken. Yapnayanlar bundan muhaflar çünkü emin değiller ama onlarda bir hayat yaşıyor o hayatın içinde ibadetler var yapılanlar var...

Link to post
Sitelerde Paylaş

adil bir tanrı zararsız ritüelleri yasaklamaz...

ama bu ritüeller tanrının emridir diyenleri cezalandırabilir...

insanlar tanrıya olan sevgi ve saygılarını çeşitli şekillerde göstermişlerdir...

bunlar zamanla kalıplaşarak ritüel haline gelmiştir...

adil tanrı kendisine samimiyetle sevgiyle yakaran tapınan iyi insanları sevgisiyle ödüllendirebilir...

adil bir tanrının hizmetkarları öncelikle adil olmakla ve iyiliği uygulamakla görevlidir...

aslında tanrıya en geçerli ibadet doğru dürüst adil ve iyi bir insan olarak yaşamını sürdürerek yapılır...

fakat tanrının kendisine sevgi ve saygı gösterisi olan tapınma ve yakarışları da sevgiyle karşılık vereceğini çıkarabiliriz...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Adil bir tanrı ritüellere ihtiyacı olmadığı halde onun için yapanları saygıyla karşılıya bilirmi!

Bu ritüeller aracı olarak kullanılmıyormu! Yapılan kötü işler bunlar sayesinde nasıl düzelir. Hacca giden tertemiz geliyor mesela. Olabilirmi böyle birşey. Ramazan dışında tutulan oruçlar örterim günahları!

Musaf derki, ruhbanlığı onlar Tanrı'ya yakın olmak için kendileri uydurdular onların hakkı eksiksiz verecektir der. Bu yüzen tanrı bunlar için ödül vereceğini düşünmüyorum.

Insanlar Tanrı'ya sevgilerini,saygılarını onun bizden ne istediğini arayıp,öğrenip yaşayarak gösterir. Derlerki bitkiler,hayvanlar tanrıyı zikreder biz bunları duymamayız. Bu zikir nasıl birşey acaba ilk akla gelen adının anılması geliyor. Halbuki onlar görevini tas tamam yapıyor böyle zikirlerini yapıyorlar.

Tanrı'nın istediği ibadet ne oldugumuzu bilelim, adil olalım,bunu yayalım,birbirimize sevgi ile bakalım,paylaşalım,destek verelim güzel olanı bulup yaşıyalım,kitabımızı dogru olanlarla dolduralım olmalıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...