Jump to content


* - - - - 1 votes

islamda, kizlar icin seks yasi ve ayse


  • Please log in to reply
321 replies to this topic

#221 ehl-i dünya

ehl-i dünya

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.603 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 04:22 ÖS

bunlar -perest olmayı çok severler.
putperest oldukları gibi, aynı zamanda kulampara(gulamparast)'dırlar. gulam'ın çoğulu gilmandır ki oğlanlar manasına gelir. allah onlara cenette inci gibi civanlar vaad etmiştir.
huzur isYaN'da..!

ALINTI

Bu dünyanın ufkunun ötesinde duran Varlık veya varlıklar bana inandırıcı gelmiyor; kendimi bildim bileli de gelmedi. Dünyâ ne demek biliyorsunuz değil mi? Arapça edna’nın kıyas halidir, iki şeyden daha beride olanı demektir. Yani “bu taraf”, öteki değil beriki, çizginin bu yanı. Etiket isterseniz söyleyeyim, ben Dünyacıyım. Öte taraf dursun, BU tarafı biraz olsun anlasam kendimi mutlu sayacağım.

ehl-i ahiret değil, ehl-i dünya'yız. çünkü dünyayı ve hayatı son kertede önemsiyor ve değer veriyoruz. şairin dediği gibi: her kırılan yaprakla kederleniyor, her dünyaya gelen bebekle yeniden doğuyoruz.

#222 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 04:27 ÖS

Mesajı görAtheTurk, on 19 Mayıs 2013 - 04:22 ÖS, said:

bunlar -perest olmayı çok severler.
putperest oldukları gibi, aynı zamanda kulampara(gulamparast)'dırlar. gulam'ın çoğulu gilmandır ki oğlanlar manasına gelir. allah onlara cenette inci gibi civanlar vaad etmiştir.
İslamın  öte  dünya  anlayışındaki  sex  kısmı  zaten  ayrı  bir  alem. erkeklere  çocuk  yaşta  huri , parlak  parlak  gılman,kadınlara  manzara  ve  ev  yeter. Putu muhammed  olanın  cenneti  bu  olur.

Sevgi  saygımla...
İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#223 ehl-i dünya

ehl-i dünya

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.603 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 04:40 ÖS

Mesajı göre-teist, on 19 Mayıs 2013 - 04:27 ÖS, said:

İslamın  öte  dünya  anlayışındaki  sex  kısmı  zaten  ayrı  bir  alem. erkeklere  çocuk  yaşta  huri , parlak  parlak  gılman,kadınlara  manzara  ve  ev  yeter. Putu muhammed  olanın  cenneti  bu  olur.

Sevgi  saygımla...
hayal dünyası zayıf, sıradan bir insanın bile tahayyül ve fantezisinde kurgulayacağı bir cennet mekanı bile muhammedin resmettiğinden çok daha standart üstü, renkli ve güzel olurdu sanırım. muhammedin çağdaşı araplara yutturduğu kavruk cennet hayali öyle tırt ki. günümün dünyasında yeterli maddi gücü bulunan bir kimse zaten allahın cennetinden çok daha tatminkar bir hayat sürme şansına sahip. karıysa karı, şarapsa şarap, manzaraysa manzara hem de en alasından.
hoş allah cenneti vaad etmese, yani bir menfaat olmasa, müslümler secde de etmezdi ya neyse..

sevgiler :)
huzur isYaN'da..!

ALINTI

Bu dünyanın ufkunun ötesinde duran Varlık veya varlıklar bana inandırıcı gelmiyor; kendimi bildim bileli de gelmedi. Dünyâ ne demek biliyorsunuz değil mi? Arapça edna’nın kıyas halidir, iki şeyden daha beride olanı demektir. Yani “bu taraf”, öteki değil beriki, çizginin bu yanı. Etiket isterseniz söyleyeyim, ben Dünyacıyım. Öte taraf dursun, BU tarafı biraz olsun anlasam kendimi mutlu sayacağım.

ehl-i ahiret değil, ehl-i dünya'yız. çünkü dünyayı ve hayatı son kertede önemsiyor ve değer veriyoruz. şairin dediği gibi: her kırılan yaprakla kederleniyor, her dünyaya gelen bebekle yeniden doğuyoruz.

#224 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 04:50 ÖS

Amma  sonsuz  cennet  vaadi  iyi  bir  teklif  kabul  etmek lazım. Ölüm korkusu  ve  bilinmezlik  bu  vaadle  ve  istekle  birleşince  etkili  olduğu  bir  gerçek. Kimin  umurunda  varmış,  yokmuş. Umut  fakirin  ekmeği  be  athetürk  dostum. :unsure:

Sevgi  saygımla...
İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#225 atılan2

atılan2

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 7.970 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 04:52 ÖS

Mesajı göre-teist, on 19 Mayıs 2013 - 08:40 ÖÖ, said:

Sevgili  dostum,  zahmet  edip  linke  tıklayıp  okusaydın  içindeki  bilgilerin  ve  sahibinin  güvenirliği  ve  bilgilerin doğruluğu  hakkında  soru  sormaz, kendin  bir  görüşe  sahip  olurdun.

http://www.mehmetazi...ldiriler/c2.pdf

Kısaca   bilgi  vereyim, makaleyi  kaleme  alan  kişi  Dicle  Üniversitesinde, İlahiyat  Bölümünde  Öğr. Görevlisi  konumunda  biri. Konuyu  ele  alışı  ve  inceleyişi  tamamen tüm  bu  konudaki  iddia  ve  kaynaklarını  ele  alıp,  nedenleri  ile  neden  olup  olamayacaklarını  açıklamış  ve  eldeki  islami  kaynaklar  ışığında  ayşenin  evlilik  yaşını  9  olarak  onaylamıştır.

Benim  sözümle  güvenilir  olmuyor  kaynak. İçindeki  tüm  bilgilerin bu  konuda islami  tüm  bilgileri topladığını  ve  inceleyip  sonuçlandırdığını  düşünürsek  ve  diğer   görüşlerinse  genelde  tek  veya  bir  iki  bilgiyi ele alıp  geriye  kalan  bilgi  ve  görüşleri  yoksayıp  kendi  görüşünü  doğruymuş  gibi  sunma  ve  dayatma  üzerine  olduğunu  düşünürsek,  kim  güvenilir   kaynak  sunmuşu  gayet  net  görebilmekteyiz. Kaynak  konusu  ortada,  önceki   mesajlarımdan  biride  ayrıca  kuranda  ve   islamda   bu  konuya  bakışı  ele  almak  açısından  bilgi  içermekte,  buyrun  okuyun.



Sevgi  saygımla...
Kusura bakmayın sayın e teiest, pdfleri göstermiyor pc .Fakat benim bahsettiğim bu araştırmacının verdiği bilgilerin doğruluğu ney.Belgeleri ney.Hz aişemi yazmış, babası amcası bir tanıdğımı yazmış.bu bilgileri.Birebir şahit olan birisnin elindenmi çıkmış.Kuranda ne yazıkki bu konuda bilgi bulamıyorum.

en azından siz bu araştırmacının verdiği tüm bilgilerin doğruluğunu, kendinizi bildiğiniz gibi biliyormusunuz.
Devam Edecek....

#226 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 05:16 ÖS

Anladım  dostum, kuranın muhammedce  allahtan   indirildiğini  siz  ne  kadar  biliyorsanız ve  kaynak  olarak  neye  inanıyorsanız aynısı. Fark  görebiliyor musunuz? Bende   hadislerinizden  fazlasını  kaynak  sunamam. Şu  halde  kuranı  kim yazmış,  nasıl  inmiş  gibi  yazan  kimmiş  gibi  kendiniz  gibi bilerek  nasıl  dıoğrulayacaksınız  bilmem. Çünkü onun  kaynaklarıda  hadisler.

Kuran  var  olan bir kitap, hadislerin oldukları  kaynakta  aynı  tarzla  yazılmış  bir  kitap. e  ne olcak  şimdi. Kaldırıp atıalım  toptan o halde,  iki  kitap,  ikiside  aynı  şekilde  sizin  istediğiniz  şekilde ispatlanmaz  savlar  içeriyor. Birini  neye  göre  doğru  kabul  edeceğiz  yada  diğerini  neye  göre  yanlış  diyeceğiz. Kendimiz  gibi  bilmiyoruz.

Kuran  doğruysa  illa,  onunla  karşılaştırıyorum,  içinde  sübyancılık  var, bu  adeti  yasaklayıcı  hükümde göremiyorum.  Yani  tanrıca  sakınca görülmemiş ki  buda  iddiayı  destekleyici  unsurdur  diye  düşünüyorum.

Bu  durumda  pdf  yükleyip  incelemenizi  beklemekten  başka  seçeneğim  yok. Yada  isterseniz  Mehmet azimli  facebook  sayfasından  bulun  okuyun.

İsterseniz  kısım  kısım  yazayım  okuyun. Karar  sizin.


Mehmet AZIMLI (Yrd. Doç. Dr. Dicle Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi)

Kaynak:Islami Arastirmalar Cilt 16 Sayi 1/2003

Özet

Bu çalisma, Hz. Aise'nin Hz. Peygamber ile evlendiginde yasinin dokuz mu onsekiz mi oldugu
konusundaki tartismayi incelemektedir. Hz. Aise'nin onsekiz yasinda iken evlendigi görüsünü
savunanlarin, bölgenin iklim ve evlilik kültürünü dikkate almadiktan, bu görüsün bilimsel
olmaktan ziyade Oryantalist söyleme karsi tepkisel bir savunma psikolojisi içerisinde
ortaya konuldugu belirtilmektedir. Bölgenin iklim yapisi ve evlilik kültürü göz önüne
alindiginda birçok örnegi olan ve toplumsal olarak hiç problem edilmeyen bu evliligin
esasen Hz. Aise dokuz yaslarinda iken gerçeklestigi ve rivayetlerin de bu noktada
odaklandigi sonucuna ulasilmistir.


Giris

Hz. Muhammet (a.s.),VII. yy.da Arabistan'da yasamis ve Arap kültürü içinde yetismistir. Bu
kültürün bir üyesi olan Hz. Peygamber, Islam Dini olarak insanlara teblig ettigi "Din" ile
mensubu bulundugu kültürde önemli degisiklikler yapmistir. Sosyal yasamin birçok alaninda
ve kurumlarinda gelenek haline gelmis yasam biçiminde (adetlerde) büyük ölçüde degisimleri
gerçeklestirmistir. Aile yapisi, kadinin konumu, evlilik ve bosanma gibi sosyal hayatin en
basat degerleri de söz konusu degisimden pay alan kurumlar arasindadir.

Büyük degisimlerin mimari olmasina ragmen, ayni gelenegin bazi adetleri Islam Dini içinde
kabul edilmis ve sürdürülmüstür. Örnegin evlilik akdi (nikâh) konusunda Hz. Peygamber
önemli degisiklikler, düzenlemeler getirmistir, fakat evliligin yasi, evlilik merasimi vs.
gibi gelenegin hâkim oldugu cihetlere dokunmamistir. Hatta kendisi de bu alandaki gelenege
tabi olmustur. VII. yy. Arap kültürünün bir üyesi olmasina bagli olarak yapmis oldugu bir
kisim davranislari, zaman zaman elestiri konusu olmustur. Hz. Aise ile evliligi de
elestiriye konu olan hususlarin basinda gelmektedir. Özellikle bir kisim Oryantalistler,
Arap örfüne (kültürüne) ait özel durumlari yanlis yorumlayarak veya kendi kültürlerine
kiyaslayarak elestirilerinde ileri gitmislerdir. Hz. Peygamberin 9 yasindaki Hz. Aise ile
evlenmesi olayini "54 yaslarinda bir erkegin oyuncaklarla oynama çagindaki bir çocukla
evlenmesi"olarak nitelendirerek, bu evliligi bir anlamda sehvetperestlik, hatta daha da
ileri götürerek *******lik olarak nitelendirmislerdir. Yasli bir erkegin, bakire bir kiz
çocuguyla "garip evliligi" diye yorumlamislardir.

Bu mesaji duzenleyen e-teist: 19 Mayıs 2013 - 05:17 ÖS

İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#227 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 05:17 ÖS

Oryantalistlerin haksiz ve hatali elestirmelerine, savunmaci bir refleksle cevap veren
Müslüman alimler, benzer bir hata ile Hz. Aise'nin evlilik yasini, kendi kültürlerindeki
ortalama evlenme yasi olan 15-20 arasina çekmeye çalismislardir. Hz.Peygamberin 9 yasinda
bir kiz çocuguyla evlen-i ermeyecegini, bunun bir iftira ve düzeltilmesi gereken bir yanlis
oldugunu savunup, Hz. Aise ile 17-18 yaslarindayken evlendigi görüsünü dile
getir¬mislerdir.Rivayetlerin, zorlama tevillerle yorumuna dayali bu tutum da, ayri bir
problem teskil etmektedir. Bu görüsü benimseyenlerin önde gelenlerinden olan Ö. Riza
Dogrul, tercüme ettigi Mevlana Sibli'nin Asr-i Saadet isimli eserine yaptigi ilavede bu
konuyu uzunca tartismis ve Hz. Aise'nin evlilik yasinin 17-18 oldugu görüsünü savunmustur.

Biz bu çalismamizda, hem batili bilim adamlarinin, hem de onlara cevap veren Müslüman
tarihçilerin konuyla ilgili görüslerini, kaynaklarimizda yer alan Hz. Aise'nin evlilik
yasiyla ilgili rivayetlerle yeniden degerlendirmeye çalisacagiz.

Arastirmamizin temel hedefi, bu konudaki kanaatimizce yanlis olan iddialari inceleyip,
tarihi rivayetler isiginda mevzuyu aydinlatmaya çalismaktir. Çalismamizda, agirlikli olarak
Ö. Riza Dogrul'un, kismen de benzer kanaatesahip olan çagdas müelliflerin görüslerine yer
verecegiz. Elestirisini yapacagimiz görüslerin akabinde kendi görüs ve kanaatlerimizi de
belirtecegiz.

Bu mesaji duzenleyen e-teist: 19 Mayıs 2013 - 05:18 ÖS

İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#228 atılan2

atılan2

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 7.970 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 05:50 ÖS

Mesajı göre-teist, on 19 Mayıs 2013 - 05:16 ÖS, said:

Anladım  dostum, kuranın muhammedce  allahtan   indirildiğini  siz  ne  kadar  biliyorsanız ve  kaynak  olarak  neye  inanıyorsanız aynısı. Fark  görebiliyor musunuz? Bende   hadislerinizden  fazlasını  kaynak  sunamam. Şu  halde  kuranı  kim yazmış,  nasıl  inmiş  gibi  yazan  kimmiş  gibi  kendiniz  gibi bilerek  nasıl  dıoğrulayacaksınız  bilmem. Çünkü onun  kaynaklarıda  hadisler.

Kuran  var  olan bir kitap, hadislerin oldukları  kaynakta  aynı  tarzla  yazılmış  bir  kitap. e  ne olcak  şimdi. Kaldırıp atıalım  toptan o halde,  iki  kitap,  ikiside  aynı  şekilde  sizin  istediğiniz  şekilde ispatlanmaz  savlar  içeriyor. Birini  neye  göre  doğru  kabul  edeceğiz  yada  diğerini  neye  göre  yanlış  diyeceğiz. Kendimiz  gibi  bilmiyoruz.

Kuran  doğruysa  illa,  onunla  karşılaştırıyorum,  içinde  sübyancılık  var, bu  adeti  yasaklayıcı  hükümde göremiyorum.  Yani  tanrıca  sakınca görülmemiş ki  buda  iddiayı  destekleyici  unsurdur  diye  düşünüyorum.

Bu  durumda  pdf  yükleyip  incelemenizi  beklemekten  başka  seçeneğim  yok. Yada  isterseniz  Mehmet azimli  facebook  sayfasından  bulun  okuyun.

İsterseniz  kısım  kısım  yazayım  okuyun. Karar  sizin.


Mehmet AZIMLI (Yrd. Doç. Dr. Dicle Üniversitesi Ilahiyat Fakültesi)

Kaynak:Islami Arastirmalar Cilt 16 Sayi 1/2003

Özet

Bu çalisma, Hz. Aise'nin Hz. Peygamber ile evlendiginde yasinin dokuz mu onsekiz mi oldugu
konusundaki tartismayi incelemektedir. Hz. Aise'nin onsekiz yasinda iken evlendigi görüsünü
savunanlarin, bölgenin iklim ve evlilik kültürünü dikkate almadiktan, bu görüsün bilimsel
olmaktan ziyade Oryantalist söyleme karsi tepkisel bir savunma psikolojisi içerisinde
ortaya konuldugu belirtilmektedir. Bölgenin iklim yapisi ve evlilik kültürü göz önüne
alindiginda birçok örnegi olan ve toplumsal olarak hiç problem edilmeyen bu evliligin
esasen Hz. Aise dokuz yaslarinda iken gerçeklestigi ve rivayetlerin de bu noktada
odaklandigi sonucuna ulasilmistir.


Giris

Hz. Muhammet (a.s.),VII. yy.da Arabistan'da yasamis ve Arap kültürü içinde yetismistir. Bu
kültürün bir üyesi olan Hz. Peygamber, Islam Dini olarak insanlara teblig ettigi "Din" ile
mensubu bulundugu kültürde önemli degisiklikler yapmistir. Sosyal yasamin birçok alaninda
ve kurumlarinda gelenek haline gelmis yasam biçiminde (adetlerde) büyük ölçüde degisimleri
gerçeklestirmistir. Aile yapisi, kadinin konumu, evlilik ve bosanma gibi sosyal hayatin en
basat degerleri de söz konusu degisimden pay alan kurumlar arasindadir.

Büyük degisimlerin mimari olmasina ragmen, ayni gelenegin bazi adetleri Islam Dini içinde
kabul edilmis ve sürdürülmüstür. Örnegin evlilik akdi (nikâh) konusunda Hz. Peygamber
önemli degisiklikler, düzenlemeler getirmistir, fakat evliligin yasi, evlilik merasimi vs.
gibi gelenegin hâkim oldugu cihetlere dokunmamistir. Hatta kendisi de bu alandaki gelenege
tabi olmustur. VII. yy. Arap kültürünün bir üyesi olmasina bagli olarak yapmis oldugu bir
kisim davranislari, zaman zaman elestiri konusu olmustur. Hz. Aise ile evliligi de
elestiriye konu olan hususlarin basinda gelmektedir. Özellikle bir kisim Oryantalistler,
Arap örfüne (kültürüne) ait özel durumlari yanlis yorumlayarak veya kendi kültürlerine
kiyaslayarak elestirilerinde ileri gitmislerdir. Hz. Peygamberin 9 yasindaki Hz. Aise ile
evlenmesi olayini "54 yaslarinda bir erkegin oyuncaklarla oynama çagindaki bir çocukla
evlenmesi"olarak nitelendirerek, bu evliligi bir anlamda sehvetperestlik, hatta daha da
ileri götürerek *******lik olarak nitelendirmislerdir. Yasli bir erkegin, bakire bir kiz
çocuguyla "garip evliligi" diye yorumlamislardir.

Evet elimizde, Kuranda var hadiste var kitap halinde.Birde evren kitabı var, birde insan kitabı.
Hadis kitabından başlayalım.Hadis kitabı ne diyor, bunların çoğu uydurmaydı, biz ayırdık sahihleri.
sonra ne diyor, Kuran Allah katından bir kitaptır, hadisler peygamberin sözleridir.
sonra ne diyor, hadisler yüzyıl sonra yazılmaya başladı.
sonra ne diyor, kuran ayet ayet ezberletirdi, bu işi peygamber bizzat organize etti.
Sonra ne diyor, hadislerin yazılması yasaklandı.

Bu durumda sen mantıklı biri olarak, hangi kitabı daha ana kaynak görürsün.Bana bir ana kaynak ver .
Devam Edecek....

#229 -inmanah-

-inmanah-

    Advanced Member

  • Üyeliği Sonlandırılmış Kullanıcı
  • PipPipPip
  • 8.300 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 09:01 ÖS

Mesajı göratılan2, on 19 Mayıs 2013 - 07:35 ÖÖ, said:

Ben lafları söylerim O sizin görüşünüz sayın üye.
Seni yıllardır okuyan ne olduğunu gayet net görüyordur. Savunulamayacak kadar iğrençliği savunup yerin dibine girdiğini anlayınca işi laf sokmaya vardırıp sıvışan dengesizin tekisin. Sana karşı hiç yumuşamayacağım, sen değişmedikçe..

Yollanan resim


#230 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 19 Mayıs 2013 - 10:24 ÖS

Dostum  atılan,  kuranı  doğru   neden  kabul  etmemiz gerek  hadis kitaplarını  red ederken. Sizin  geçerli  bir  sebep  sunmadan hadis kitaplarına  kanıt araken  kurana  aynı  kanıtları  istememeniz  ilginç.Gelelim  kaynak  konusuna,  konunun  özü  itibari  ile  kuran  veya hadislerin  kutsallığı  değil, eldeki  veriler  üzerinden   tarihsel  bir  olayın  sentezini yapıp  bir sonuca  varmak.

Kısacası kuran  ve  hadis kitaplarını  kaynak  kabul  edip  etmemek  bu  konuda  öyle  kişisel  kabule  kalmıyor. Siz  kuran  bilgileri  doğru  derken,  hadislerin  yanlış  olduğuna  hükmetme  lüksüne  sahip değilsiniz.  Konumuz sizin  kaynak  sorgulamanızsa  aynı  yöntemle  kuranında çöpe  gitmesi  gerektiğini  gözardı  etmeyelim. Yani  Benim  kaynağımın  değil(çünkü  benim  değil  kaynaklar), sizin  kaynağınızın  doğruluğudur  ispat  edilmesi  gereken  durum. Ayrıca  burda  bir  konu  dahilinde tartışılırken,  sunduğunuz  kaynak  seç  mantığı,  pek  geçerli  olamıyor. Kaynak  kuran  ve  hadisler  eldeki  kaynaklar,  her  ikiside  doğruluk  yanlışlık  açısından  eşit.  Doğruluğu  yanlışlığı  test  etmek  konusunda  tarihsel  bir  olay  olduğundan  o  dönemin  verdiği  sözel  ve  yazılı  her  türlü  kaynağı  inceleyerek  karar  vermek  durumundayız.

Evren  veya  insan  kaynağı  konuyla  alakasız  bir  seçim  sunma  olayıki  seçen  olma  veya  hükmü  kesin  kişi olma  şansım  yok.

Şimdi  kuran  sadece  doğru  önkabulü  islamı  tanımlamaya  yetmiyor, hadislerin  sahihliği  oda tartışma  götürür. Elinizdeki  kuranın osmanca  toplanmış  olduğunu  hadislerden  biliyoruz. Kuranda  yok  böyle  bir  bilgi. Kuran ve  hadisler içerikleri  açısından Peygamberliğin  vahiyini,  vesaire  tüm içeriği  hadislerin  aktarılmasıyla  farksız  elimize yazılı  geçen  kuranınızı, aynı  yöntemle  yazılmış  kitabınızı  neye  göre  doğru  kabul  edeceğiz? O  halde  hadis  veya  kuranın  içeriğinin  konu  açısından doğruluğu  eşittir. Ancak  kuranla  uyumluluğu  konusu üzerinden  hadisleri  eleyebilirsiniz ki  buda  yine  doğruluğu  bilinemeyen  kuranın  uyumluluğu  için referans  kutsallık  atfedip kuranı  kabul  etmenizle  alakalı  bir  durum. Geriye  yapacak  tek  şey, kim  yazmış,  nasıl  yazmış  sorgulamasını,  (kuran  içinde  hadisler baz  alınırken)ilgili   hadisleri  önce  toplayıp,  sundukları  çeşitli  bilgiler ışığında  , kuranla  karşılaştırıp,  uygulamalarıda  inceleyerek,  o  günün  toplumsal  yaşantısını genel  anlamda düşünerek hadis  veya   ayetin  uyumluluğu  ve  en  doğru  ve  sağlam  bilgi   ortaya  konulur.

Kurana  uyumlu ,  islami  yaşantı vede  hadislerin  eşliğinde  çıkan  sonuç,  olay   açısından  en  doğru  sonuçtur. Ha  tarihsel  anlamda  kesin midir? Kuranın  taşıdığı  bilgi  ne  kadar  doğruysa  o  kadar  doğru  deme  şansımız  var.Eğer  kuran  doğrudur  kesinliği  ile  gelecekseniz, zaten  hadisler  ile  uyumuna  bakar ve  bir  fikir  elde  edebilirsiniz. Ancak  lütfen  tarihsel  süreçte  bir toplumdaki  genel  yaşam  tarzını  tek  bir  kişiye  kutsallık  atfettiniz  diye  yoksaymak  adına  kaynakların  bir  kısmını  doğru(kuran)  bir  kısmını  yanlış  kabul  edin (hadisler)  önermesinin   geçerli  olmadığını  artık  farkedip  öne  sürmeyin.

Hadisler  kuranla  uyumsuz,  veya  bilgiler  yetersiz  diyebilirsiniz. Bu  gayet  doğal. Ancak kuranla   uyumlu,  vede  eldeki  kadar  bilginin  işlenmesi  gerektiğinden  sırf  birileri  vicdanen  rahatsız  oluyor  diyede  yoksaymak  için uğraşmak  geçmişteki  yaşam  biçimlerini bir  gerçeklik  yada  doğruluk  ifade  etmiyor.

Tamamen  savunmaya  yönelik  refleks  ile  konuya  yaklaşmakta  dostların  geneli. Dostum,  konuyu  verilen  kaynakları  red  etmek  veya  görmezden  gelerek  değil  olan  bilgiyi  işleyip  iddia  sunup  doğru  bildiğince  paylaşmaktır  gerçeği. Ben  kabul  ederim,  etmem, sen  edersin  etmezsin, bu  çok  kişisel  bir  durum. Mantık  dahilinde  seçim  değil,  inceleyip  karar verilecek  bir  konu.Mantık  inceleme  sırasında ve yaşandığı  dönem  koşulları  ele  alınarak  devrede  olmak  zorunda.

Neyse  link  ve  kuran  orda,  gerisi  inceleyip  incelemek  meselesi.

Sevgi  saygımla...

Bu mesaji duzenleyen e-teist: 19 Mayıs 2013 - 10:28 ÖS

İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#231 atılan2

atılan2

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 7.970 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 02:42 ÖS

Mesajı gör-inmanah-, on 19 Mayıs 2013 - 09:01 ÖS, said:

Seni yıllardır okuyan ne olduğunu gayet net görüyordur. Savunulamayacak kadar iğrençliği savunup yerin dibine girdiğini anlayınca işi laf sokmaya vardırıp sıvışan dengesizin tekisin. Sana karşı hiç yumuşamayacağım, sen değişmedikçe..
Sayın üye , benim sadece sözler söylediğimi ,dediğiniz şeyin sizin algınız olduğunu daha önce belirtmiştim.
Devam Edecek....

#232 atılan2

atılan2

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 7.970 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 02:46 ÖS

Mesajı göre-teist, on 19 Mayıs 2013 - 10:24 ÖS, said:

Dostum  atılan,  kuranı  doğru   neden  kabul  etmemiz gerek  hadis kitaplarını  red ederken. Sizin  geçerli  bir  sebep  sunmadan hadis kitaplarına  kanıt araken  kurana  aynı  kanıtları  istememeniz  ilginç.Gelelim  kaynak  konusuna,  konunun  özü  itibari  ile  kuran  veya hadislerin  kutsallığı  değil, eldeki  veriler  üzerinden   tarihsel  bir  olayın  sentezini yapıp  bir sonuca  varmak.

Kısacası kuran  ve  hadis kitaplarını  kaynak  kabul  edip  etmemek  bu  konuda  öyle  kişisel  kabule  kalmıyor. Siz  kuran  bilgileri  doğru  derken,  hadislerin  yanlış  olduğuna  hükmetme  lüksüne  sahip değilsiniz.  Konumuz sizin  kaynak  sorgulamanızsa  aynı  yöntemle  kuranında çöpe  gitmesi  gerektiğini  gözardı  etmeyelim. Yani  Benim  kaynağımın  değil(çünkü  benim  değil  kaynaklar), sizin  kaynağınızın  doğruluğudur  ispat  edilmesi  gereken  durum. Ayrıca  burda  bir  konu  dahilinde tartışılırken,  sunduğunuz  kaynak  seç  mantığı,  pek  geçerli  olamıyor. Kaynak  kuran  ve  hadisler  eldeki  kaynaklar,  her  ikiside  doğruluk  yanlışlık  açısından  eşit.  Doğruluğu  yanlışlığı  test  etmek  konusunda  tarihsel  bir  olay  olduğundan  o  dönemin  verdiği  sözel  ve  yazılı  her  türlü  kaynağı  inceleyerek  karar  vermek  durumundayız.

Evren  veya  insan  kaynağı  konuyla  alakasız  bir  seçim  sunma  olayıki  seçen  olma  veya  hükmü  kesin  kişi olma  şansım  yok.

Şimdi  kuran  sadece  doğru  önkabulü  islamı  tanımlamaya  yetmiyor, hadislerin  sahihliği  oda tartışma  götürür. Elinizdeki  kuranın osmanca  toplanmış  olduğunu  hadislerden  biliyoruz. Kuranda  yok  böyle  bir  bilgi. Kuran ve  hadisler içerikleri  açısından Peygamberliğin  vahiyini,  vesaire  tüm içeriği  hadislerin  aktarılmasıyla  farksız  elimize yazılı  geçen  kuranınızı, aynı  yöntemle  yazılmış  kitabınızı  neye  göre  doğru  kabul  edeceğiz? O  halde  hadis  veya  kuranın  içeriğinin  konu  açısından doğruluğu  eşittir. Ancak  kuranla  uyumluluğu  konusu üzerinden  hadisleri  eleyebilirsiniz ki  buda  yine  doğruluğu  bilinemeyen  kuranın  uyumluluğu  için referans  kutsallık  atfedip kuranı  kabul  etmenizle  alakalı  bir  durum. Geriye  yapacak  tek  şey, kim  yazmış,  nasıl  yazmış  sorgulamasını,  (kuran  içinde  hadisler baz  alınırken)ilgili   hadisleri  önce  toplayıp,  sundukları  çeşitli  bilgiler ışığında  , kuranla  karşılaştırıp,  uygulamalarıda  inceleyerek,  o  günün  toplumsal  yaşantısını genel  anlamda düşünerek hadis  veya   ayetin  uyumluluğu  ve  en  doğru  ve  sağlam  bilgi   ortaya  konulur.

Kurana  uyumlu ,  islami  yaşantı vede  hadislerin  eşliğinde  çıkan  sonuç,  olay   açısından  en  doğru  sonuçtur. Ha  tarihsel  anlamda  kesin midir? Kuranın  taşıdığı  bilgi  ne  kadar  doğruysa  o  kadar  doğru  deme  şansımız  var.Eğer  kuran  doğrudur  kesinliği  ile  gelecekseniz, zaten  hadisler  ile  uyumuna  bakar ve  bir  fikir  elde  edebilirsiniz. Ancak  lütfen  tarihsel  süreçte  bir toplumdaki  genel  yaşam  tarzını  tek  bir  kişiye  kutsallık  atfettiniz  diye  yoksaymak  adına  kaynakların  bir  kısmını  doğru(kuran)  bir  kısmını  yanlış  kabul  edin (hadisler)  önermesinin   geçerli  olmadığını  artık  farkedip  öne  sürmeyin.

Hadisler  kuranla  uyumsuz,  veya  bilgiler  yetersiz  diyebilirsiniz. Bu  gayet  doğal. Ancak kuranla   uyumlu,  vede  eldeki  kadar  bilginin  işlenmesi  gerektiğinden  sırf  birileri  vicdanen  rahatsız  oluyor  diyede  yoksaymak  için uğraşmak  geçmişteki  yaşam  biçimlerini bir  gerçeklik  yada  doğruluk  ifade  etmiyor.

Tamamen  savunmaya  yönelik  refleks  ile  konuya  yaklaşmakta  dostların  geneli. Dostum,  konuyu  verilen  kaynakları  red  etmek  veya  görmezden  gelerek  değil  olan  bilgiyi  işleyip  iddia  sunup  doğru  bildiğince  paylaşmaktır  gerçeği. Ben  kabul  ederim,  etmem, sen  edersin  etmezsin, bu  çok  kişisel  bir  durum. Mantık  dahilinde  seçim  değil,  inceleyip  karar verilecek  bir  konu.Mantık  inceleme  sırasında ve yaşandığı  dönem  koşulları  ele  alınarak  devrede  olmak  zorunda.

Neyse  link  ve  kuran  orda,  gerisi  inceleyip  incelemek  meselesi.

Sevgi  saygımla...
Sayın e teist çok heyecana kapılıp çok yazıyorsunuz boşa gidiyor,Öz yazınız lütfen.Sizce islamda anakaynak nedir,Hadisler ve Kuran eşit ana kaynakmıdır.Hadisler ana kaynakmıdır, Kuranmı ana kaynaktır.Problem çözelim lütfen, kaos yaratmayalım.
Devam Edecek....

#233 sağduyu

sağduyu

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 9.831 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 02:55 ÖS

Sen atılan'a aldırma e-teist, yazdıkların hem bilgi veriyor, hem de düzgün bir mantık yürütme içeriyor. Bazıları sadece basit komutlardan anlıyor, onlara Muhammed'e inanacaksın, namaz kılacaksın, oruç tutacaksın, dine inanmayanlara saldıracaksın gibi basit cümleler gerek, fazla uzun yazılar düşünmeye alışık olmadıkları için kafalarını karıştırıyor. Zaten kitapları da düşünmelerini değil, inanmalarını emrediyor.

#234 anarkom

anarkom

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.941 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 03:03 ÖS

Tekrardan da hoşlanırlar. Pekiştirmek için.

#235 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 03:09 ÖS

Mesajı göratılan2, on 20 Mayıs 2013 - 02:46 ÖS, said:

Sayın e teist çok heyecana kapılıp çok yazıyorsunuz boşa gidiyor,Öz yazınız lütfen.Sizce islamda anakaynak nedir,Hadisler ve Kuran eşit ana kaynakmıdır.Hadisler ana kaynakmıdır, Kuranmı ana kaynaktır.Problem çözelim lütfen, kaos yaratmayalım.

İslamın  üç ana  kaynağı  vardır;kuran  ve  hadisler ve  uygulamalar. Kendi  yürüttüğünüz  mantık  tutmayınca  zevkinize  göre   evet  hayır  oynar  gibi  kısa cevaplar  istemeniz  pek  ilgimi  çekmiyor. Zaten  cevaplamışım  yukarda   neresini  anlamadınız.

Namaz  nasıl  kılınır   vari  cevapları  uygulamalardan, tarihsel  olay  ve  kuranın  ayetleri  nerde  nasıl  inmiş  hangi  olaya  karşılık  geliri ve  vesaire  hadislerden,  genel  olarak  emir  ve  yasaklarla  kutsal  olduğu  öne sürülerek  inanılması  gerektiği  inanırlarınca içeriği  kesin doğru  mantığı  ilede  kuran.

Yani  böyle  bir  konuda(konumuz  islamda  kızlar  için  sex  yaşı  ve  ayşe)   tarihsel  bilgi olarak  hadisler  ve  kuran  ve   uygulamalar  eşliğinde  kaynaktır.Üçüde  eşittir  konuyu  inceleme açısından.

Dostum  sizin  bir  iddianız  varsa  görelim. Olan  iddia  ortada,  siz  ise  hiç cevap  sunmadan  verilen cevaplarıda  saçma  sapan gerekçelerle (uzun-kısa) yoksayıp  konu    etrafında  tur  atmaktasınız.

Sevgi  saygımla...
İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#236 e-teist

e-teist

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 1.418 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 03:20 ÖS

Dostlar  teşekkür  ederim :)  Ben  dostum  atılanın  konunun  içeriğine dair  cevap yazmayacağını  biliyorum, onun  tarzı  budur,  alıştım,  sadece  belki  bir  gün  inkar  edip  görmezden  gelmek   veya  tevil  yapmak   yerine  gerçekten  cesaret  edip  düşünüp  en  azından  kendisine  itiraf  eder  umudundayım. Her  insan  için  umudum  budur.

Ya  belli  mi  olur,  belki  serdaarda  nurlanır  güneşe  bakarken,  kafayı  buldum  buldum  diye  baararak  said  putundan  dışarı   fırlar. -_-

Sevgi  saygımla...
İndim  dereye  daş  bulamadım. Daş  diye  bir   şey  olmadığından  olabilir mi?

#237 enkia

enkia

    Advanced Member

  • Üyeliğini Sildirmiş Kullanıcı
  • PipPipPip
  • 863 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 03:22 ÖS

Mesajı göre-teist, on 20 Mayıs 2013 - 03:20 ÖS, said:

Dostlar  teşekkür  ederim :)  Ben  dostum  atılanın  konunun  içeriğine dair  cevap yazmayacağını  biliyorum, onun  tarzı  budur,  alıştım,  sadece  belki  bir  gün  inkar  edip  görmezden  gelmek   veya  tevil  yapmak   yerine  gerçekten  cesaret  edip  düşünüp  en  azından  kendisine  itiraf  eder  umudundayım. Her  insan  için  umudum  budur.

Ya  belli  mi  olur,  belki  serdaarda  nurlanır  güneşe  bakarken,  kafayı  buldum  buldum  diye  baararak  said  putundan  dışarı   fırlar. -_-

Sevgi  saygımla...

serdaar ile ilgili kısım biraz uçuk olmuş zira o artık zombileşmiş
"Sen yanmzsan, ben yanmasam, biz yanmasak nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa?" Nazım Hikmet Ran
https://twitter.com/enkiaTR

#238 atılan2

atılan2

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 7.970 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 03:48 ÖS

Mesajı göre-teist, on 20 Mayıs 2013 - 03:09 ÖS, said:

İslamın  üç ana  kaynağı  vardır;kuran  ve  hadisler ve  uygulamalar. Kendi  yürüttüğünüz  mantık  tutmayınca  zevkinize  göre   evet  hayır  oynar  gibi  kısa cevaplar  istemeniz  pek  ilgimi  çekmiyor. Zaten  cevaplamışım  yukarda   neresini  anlamadınız.

Namaz  nasıl  kılınır   vari  cevapları  uygulamalardan, tarihsel  olay  ve  kuranın  ayetleri  nerde  nasıl  inmiş  hangi  olaya  karşılık  geliri ve  vesaire  hadislerden,  genel  olarak  emir  ve  yasaklarla  kutsal  olduğu  öne sürülerek  inanılması  gerektiği  inanırlarınca içeriği  kesin doğru  mantığı  ilede  kuran.

Yani  böyle  bir  konuda(konumuz  islamda  kızlar  için  sex  yaşı  ve  ayşe)   tarihsel  bilgi olarak  hadisler  ve  kuran  ve   uygulamalar  eşliğinde  kaynaktır.Üçüde  eşittir  konuyu  inceleme açısından.

Dostum  sizin  bir  iddianız  varsa  görelim. Olan  iddia  ortada,  siz  ise  hiç cevap  sunmadan  verilen cevaplarıda  saçma  sapan gerekçelerle (uzun-kısa) yoksayıp  konu etrafında  tur  atmaktasınız.

Sevgi  saygımla...
sayın e teist,
kuran olmasaydı islam olurmuydu,
Bu soruya vereceğiniz cevap size ana kaynağı gösterecektir .Ana kaynak üzerinde anlaşır, anlaşmaz konu tüm yönleri ile irdelenecektir.
Hepsinin ana kaynak olması imkansız, size evrim dili ile anlatayım ilk canlı hücre nedir, kuranmı, hadismi uygulamalar mı.
Devam Edecek....

#239 atılan2

atılan2

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 7.970 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 03:51 ÖS

Mesajı göre-teist, on 20 Mayıs 2013 - 03:20 ÖS, said:

Dostlar  teşekkür  ederim :)  Ben  dostum  atılanın  konunun  içeriğine dair  cevap yazmayacağını  biliyorum, onun  tarzı  budur,  alıştım,  sadece  belki  bir  gün  inkar  edip  görmezden  gelmek   veya  tevil  yapmak   yerine  gerçekten  cesaret  edip  düşünüp  en  azından  kendisine  itiraf  eder  umudundayım. Her  insan  için  umudum  budur.

Ya  belli  mi  olur,  belki  serdaarda  nurlanır  güneşe  bakarken,  kafayı  buldum  buldum  diye  baararak  said  putundan  dışarı   fırlar. -_-

Sevgi  saygımla...
Sorularıma kısa ve net cevaplar verirseniz bu amacınıza daha yakınşacağınızı umuyorum.
Devam Edecek....

#240 sağduyu

sağduyu

    Advanced Member

  • Normal Üye
  • PipPipPip
  • 9.831 Mesaj sayısı:

Gönderilme tarihi 20 Mayıs 2013 - 04:47 ÖS

Mesajı göratılan2, on 20 Mayıs 2013 - 03:48 ÖS, said:

sayın e teist,
kuran olmasaydı islam olurmuydu,
Bu soruya vereceğiniz cevap size ana kaynağı gösterecektir .Ana kaynak üzerinde anlaşır, anlaşmaz konu tüm yönleri ile irdelenecektir.
Hepsinin ana kaynak olması imkansız, size evrim dili ile anlatayım ilk canlı hücre nedir, kuranmı, hadismi uygulamalar mı.

Hadis olmasaydı Kuran olur muydu? Cebrail denen hayali varlık Kuran'ı Muhammed'in eline iki kapak arasında toplanmış sahifelerden mi vermiş yani? Ortalarda dolaşan bir takım laflar derlenerek Kuran oluşturulmuş.




0 kişi bu konuya bakıyor

0 üye, 0 ziyaretci, 0 gizli üye