Ateistforum
  << Previous Topic | Next Topic >>indexe geri don  

Sin,Sina ve Tur...

September 2 2004 at 7:24 AM
KIZILSAKAL  (Login tuncaltay)
Ateistforum

"Vettiini,vezzeytuni,ve turi siniine ve hazel veledil emin.."
"Andolsun o incire,o zeytine,siinin(sina)dagina,ve bu guvenli beldeye.."(Tin Suresi:1-3)
Gecenlerde bir baslik altinda-cumle yanlis ta yazilmis olsa- bu ayetlerin meali sorulmustu.Meali verildikten sonra,bu baslikta da "Sina Dagi" na biraz deginmek geregi duydum:

Kur'anda Sina Dagi'na nicin yemin edilmektedir?
Sina Dagi'nin bir ozelligi var midir? Nedir?
Yoksa Musa'nin,Rabb'biyle bulusmaya gittigi "Tur Dagi" ile "Sina Dagi" ayni dag midir? Yoksa,Sina daki "Tur dagi"ndan mi bahsedilmektedir?
"Sina/Siinin" kelimesinin anlami nedir? Hangi dilden turevlidir?
"Tur" bir dag ismi midir? Yoksa sadece"dag"mi demektir?
Ve"Tur" kelimesinin koken anlami nedir?

Sina kelimesi samicedir ve "Sin'e ait" demektir.Ve anlam itibariyle "Sin'e ait olan yer/Sin'in yeri" demektir.
Oyleyse,"Sin" kimdir? Eski sami topluluklarca, Sina Yarimadasi neden Sin'e atfedilmistir?
Antik Kenan panteonunun bas tanrisi "EL"(harfiyen ulu,ulu olan ilah demektir)"EL"genel bir isim ve unvan olmakla beraber,ayni zamanda,"Yerah(ay) ve "Sin" olarakta anilirdi.Yerel kabilelerce "Ay Tanrisi Sin".Sin kultune bagli kabileler,Sin'in Sina Yarimadasi'nda oturduguna inanirlardi.
Sina yani Sin'e ait olan yer,Sin'in yeri.
Tevrat'ta,Misir'dan cikisi gerceklestiren Israilogullarinin,Sina'nin hemen bitiminde Erden/Urdun Nehri'ni gectikleri ve Eriha sehrini gordukleri anlatilir.Eriha,ayni zamanda Yeriho,"Ay Sehri" demektir.Sehir,Ay Tanrisi Sin'e adanmisti.Yani,Yerah/Sin'in bolgesine dahildi.Tipki Sina gibi.
Daha once isledigimiz gibi,bolgesel isimleriyle Yerah/Sin,genel ismiyle El idi ve panteonun bas tanrisin unvaniydi:El=Ulu olan ilah,bas ilah.
Sin olarak anildigi bolgelerde sembolu AY idi.Ama bastanri olarak kult hayvani boga idi.Betimlemelerde boganin ustunde duran bir tanri olarak gosterilir.Bastanri olarak EL'in oldugu gibi,oglu Baal'in de sembol hayvani boga idi.El,boga ile okadar ozdeslestirilmisti ki,O'nu anmak icin sadece "Tur" demek yeterliydi.Tur,yine semitik dillerde "boga" anlamindadir.
Burada, ilginc oldugu icin kisaca deginecim bir ayrinti var:
Sina yarimadasinin en onemli liman sehri olan "EL-TUR".Bu isim hem boga anlamina gelir,hemde Boga El'in sehri anlamina gelir.Ayni zamanda kadim zamanlardan kalma cok eski bir sehirdir.
EL/BOGA EL/EL-TUR,mitolojiye gore,emekli olup,yerine oglu Baal gectiginde,Sina'daki "Shad-El" dagina cekilmistir.Yine O'nun adini tasiyan bircok dag mevcuttur Sina'da ve kadim zamanlardan gunumuze kadar hala ayni isimlerle anilmaktadir.
Sina'nin Sumerce ismi Dilmun/Tilmun idi.Harfiyen "Saf Yasamin Yeri" demektir.
Olumsuz tanrilarin yasadigi yer idi orasi ve korkunc ve acimasiz muhafizlarla korunan "kutsal" bolgeydi.
Tanrilarin daglarda oturduguna inaniliyordu. Dolayisiyla "TUR" kelimesi,ilk zamanlarda "Boga" anlaminda kullanilirken,zamanla,kendi ozel daginda(orn.Shad-El)oturan bas tanrinin unvani olarak dag ile de ozdestirildi.
Evet, Tur'un koken anlami bogadir.Zaten dunya dillerine de kucuk soylenis faklariyla yayilmistir.Ornek olarak Latin dillerinde "Tora","Toro" olarak gecer,yani boga.
Bu sekilde "Tur Dagi"nin kelime anlami "Boga/Boga El'in Dagi" demektir.
Ve isin gercegi,Sina dagi'nin nerede oldugu gunumuze kadar hala netlik kazanmamistir.Boyle bir dag hala bulunup kayitlara gecirilememistir.
Sina Yarimadasi'ndaki onlarca dag arasinda Sina Dagi'nin hangisi olduguna dair hicbir mutabakat yoktur.Kisacasi "Sina" isminde bir dag yoktur. Sina'daki butun daglarin kendine ozel isimleri vardir sadece.
Oyleyse,"turi siniine/sina ne olabilir?..Cok cok,"Sina'daki/Sin'e Ait Olan Yerdeki Dag" anlaminda olabilir.Yada "Sina'nin Bogasi(Boga El)!

Aciklamalari simdilik burada kesip,aklima gelen bir soruyu sormak istiyorum:
Kur'anda Tanri,putperestlerin tanrisinin ismine,dagina,bolgesine neden andicmektedir/Anmaktadir?
Uzerinde dusunulmesini oneririm.

Devam edebilir...






 
    
AuthorReply
glokom
(Login glokom)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 2 2004, 3:05 PM 

Kuran ın tanrısı neden yemin etmiş bilmiyorum ama vardır bir bildiği...
İlginç sonuçlar çıkacak gibi.
sevgiler dostum

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

yemin etmese müslo inanirmi? siz müsloyu aptalmi sandiniz?

September 2 2004, 3:12 PM 

allah kuran carpsin yalan söylüyorsam! demistir allah! buna inanilmazmi?

hem duymadinizmi? bir yolcu otübüsünü allah kuran carpismis!
agiz burun dümdüz!
ATMIS ÖLÜ1 YETMIS YARALI!
CARPILMISLAR!
yalan söylüyaorsam allah kuran capsin..
haber kaynagi HÜRNIYET gazetesi


 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina,Tur...

September 3 2004, 10:05 AM 

Kimin "bir bildigi vardir" sevgili Glokom?
Allah'in mi? Muhammed'in mi?
Kur'anin Tanrisi Allah,eski ismiyle El-Ilah, pagan tanrilarindan ay tanrisi Sin'in adini anmakla/andicmekle,ne soylemek istemistir acaba?
Bildigi nedir allah'in?
Yoksa? Yoksa?.......



Sevgiler dostum

 
 
glokom
(Login glokom)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 3 2004, 10:17 AM 

muhammed'in bir bildiği vardır diye düşünüyorum...
Neymiş bu işin aslı dostum?

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur..

September 3 2004, 10:40 AM 

Bu konuda hicte aceleci degilim dostum.
Bakalim,neler cikacak...

Sevgiler.

 
 
orhan11
(Login editor.)
Forum Owner

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 4 2004, 1:38 AM 

Kuran'in tanrisi pek cok sey uzerine yemin eder. En ilgincleri ise;

Kuran, Allah, Rab, dogularin rabbi, batilarin rabbi vs.

Arap'lar son derece yalanci ve palavraci bir millettir. Dolayisiyla birbirlerine guvenmezler. Bu nedenden dolayi Arap'lar da, Islam oncesi de dahil olmak uzere, yerlesmis bir yemin gelenegi bulunmaktadir. Bu toplum icinde yetismis olan Muhammed'in de, yeminler (abuk sabuk her seye) esliginde Ayet'lerini yutturmaya calismasi son derece dogaldir.

.........

Kizilsakal,

bildigim kadari ile "sin" : "mezar" (makber) demektir.

Bu anlamiyla, yukarida soz ettigin "sin" ile aralarinda herhangi bir iliski kurmak mumkun olabilir mi?


 
 
Zork
(Login keresteci)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 4 2004, 2:01 AM 

Sahiden yaw!!???

Tanri neden yeminetme geregi duymakta ki?

Söylediklerine ekstra bi inandirici nitelik kazandirma amacli ise bu artizlik yemin etmeler,

tersinden düsünürsek bu isin,

yalan söylemesi de mi bekleniliyor mu ki kendisinden?

Cok hassas bir konuyu yakalamissiniz bre zindiklar!

Tebrikler!

Bu konu Allahi zor durumda birakabilir, müslolar karsisinda...


 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 4 2004, 9:23 AM 

Bu ayetlerde "sin" mezar anlaminda kullanilmamaktadir.Zaten Sin degil Siniine denmektedir.Yani Sina dagi.
"Turi Sinine(Sina)" derken,Sina dagi,dolayisiyla Sina'dan bahsedilmektedir.
Yukarida da belirttigim gibi,Sina,kelime anlami itibariyle "Sine ait",Sine ait yer/bolge" demektir.Yani "Ay Tanrisi Sin'in yeri,bolgesi"
Bunu destekleyecek en yakin ornek olarak ta Eriha'yi gosterdim.Orijinal soylenisiyle "Yeriho" Hem "Ay" demektir,hemde Sin'in bir baska adidir ay tanrisi olarak.Eriha/Yeriho da ay sehri unvaniyla ay tanrisi Sin'e adanmisti kadim sami topluluklarca.
Bolgesel ismi Yeriho/Sin olan bu tanrinin genel ismi daha El idi.Yani tanrilarin basi,ulu olan ilah.El'in en bilinen isimlerinden biri de "El-Tur" idi.Yani "Boga El". Kult hayvani boga idi ve hem tanrisal guc ve kudreti hem de cinsel gucu,erkekligi simgeliyordu.Zaten El,kadinlara cok duskun,ve cinsel yonden de cok guclu bir ilah olarak Akkad,Kenan ve Ugarit metinlerinde oldukca yer teskil eder.Mitolojiye gore,hem insan kadinlardan hemde tanricalardan toplam yetmis kusur ogul edinmistir.Kizlardan bahsedilmez gerci,samiler ataerkil olduklari icin.
"Turi Siniine" yi gunumuzde ne kadar "Sina Dagi" olarak cevirmek yanlis degilse de,milattan onceki o bolgenin kadim topluluklarinca Sina dagin'dan ziyade,Sina'nin Bogasi/Ilahi olarak anlasilacakti! Ki,zaten gercek anlami da budur! Yine yukarida belirttigim gibi,Sina'da, Sina Dagi adinda bir dag yoktur.Evet,Sina'da bircok daglar vardir ve hepsinin de kendine ozel adlari vardir.Ayetlerdeki anlamiyla "Sina dagi" desek bile,bu gercekte, Sina'daki herhangi bir dag anlamindan oteye gidemeyecektir.
Yukarida netlestirmeye calistigim sekliyle bakildiginda,uzerinde tartisilabilecek iki anlam kalmaktadir:
Zayif olarak:"Sina'daki herhangi bir dag"
Cok guclu olarak:"Sina'nin Bogasi/ilahi(EL)"

Bu arada,dolayli yoldan da ulasilabilecek noktalari gozardi etmemek lazim.Orn: Sin'in yani El'in Sina'da,"Shad-El" daginda oturduguna inaniliyordu.Shad-El "El Dagi" demektir. Ve binlerce yildan beri de,ayni isimle anilmaktadir o dag! Sina'nin butun diger daglari gibi.
Bu sekilde belki de Kur'anda "Turi Siniine" derken,Bu Shad-El dagina gonderme yapilmak amaci gozetilmis olabilir.Bu da guclu ihtimallerden birisi olarak gorunmekte.(Musa'nin yoklugunda,"kavminin" buzagiya tapinmalari da dikkat cekicidir!)
Sonucta degismeyen ve oldukca ilginc olan birsey var:
Pagan bas tanrisi olarak El,ay kultunun ilahi olarak Ay Tanrisi Sin ismine "Sin'e ait olan yerdeki(Sina)dag" uzerine and icilmektedir/anilmaktadir Kur'anda!

Ayrica orhan11;
Sunu vurgulamakta fayda gormekteyim: Kur'anda bircok sey uzerine yemin edildigini biliyoruz.Uzerinde durdugum konu,Kur'anda sIkca yemin edilmesi degil -ki,bu defalarca islendi yazildi,monotonlasti artik-,Belki gozlerden kacan,uzerinde durulmayan kucuk ama sarsici ayrintilardan biri olarak,putperestlerin ilahinin ismine/dagina/bolgesine yemin edilmesidir!
Irdelendikce nerelere uzanmaya basladigini da goruyoruz zaten...

Bu arada yeri gelmisken,Sina Yarimadasindaki kutsal addedilen birkac dagin ismini vermek iyi olacaktir:
Gebel Mussa(Bu dag,peygamber Musa'nin degil,4.yy.de yasamis,kerametleriyle unlenmis kesis Mussa'nin adini tasimaktadir.), Azize Katrina Dagi,Umm Shomar Dagi(harfiyen "Sumer'in anasi" demektir!),Serbal Dagi,Gebel Murr,Gebel Yallek,Gebel hallal,El Shaddai(Tanri daglari anlaminda kullanilsa da,kadim anlami El'in iki zirvesi/dagi demektir.Musa'ya da tanrisi iki zirvenin arasinda konusmamis miydi?..),Shad El. v.s....









 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Duzeltme

September 4 2004, 9:42 AM 

"..Zaten sin degil,siniine denmektedir.Yani Sina dagi." demisim.
Dogrusu: ..Zaten sin degil, siniine denmektedir.Yani Sina." Olacakti,
duzeltirim.

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Devam;

September 4 2004, 12:19 PM 

EL, Suriye'den Sina'ya kadar,kadim toplumlarin inanislarinda cok koklu ve etkili bir ilahti.Oylesine etkiliydi ki, tek tanriciliga geciste ibranlarin peygamberlerinin bile cogunun isimlerinde bu etki acikca gorulmektedir.Orn.
El-Yesa(Ilyas),Dan-El(Danyal,Daniel),Isma-El(Ismail),Isra-El(Israil-Yakup'un diger ismi-)v.s..Kult hayvani boga oldugu icin,ayni zamanda Boga-El olarakta oldukca unluydu.Musa,rabbiyle gorusmeye gittiginde,kavmi fazla beklemeden buzagiya tapinmaya baslamisti!
Hristiyanliga bile gecmistir bu pagan tanrinin etkileri.Matta incilinde,carmihta olmek uzere olan isa,bakin ne diyor?:"..Eli,Eli,lema sevaktani?.."
Turkcesi:"..Tanrim.Tanrim,beni nicin terkettin?.."(Matta-27:46)
Ama,cumleyi orijinal anlaminda oldugu gibi cevirirsek bakin nasil sesleniyor tanrisina:"EL'im,EL'im(ilahim),beni nicin terkettin?"
Burada resmen,acikca panteonun bas tanrisi EL anilmaktadir!
Bakalim Markos incilinde nasil geciyor:
"..Elohi,Elohi,lema sevaktani?.."(Markos-15:34)
"Elohi" ne demektir? Ibranicede Ilahim demektir.Eloh,ilah anlamindadir. Ama,dikkat edilirse,burada yine EL anilmaktadir,cunku,ELOH" demek,Ilah olan El demektir! Yani EL-Ilah! Yani "ilah" kelimesinin koku de,anlami da EL'dir!
Bastanri olarak,Tanrilarin Babasi(panteonun diger tanrilari cocuklaridir cunku)unvaniyla El'in bir diger ozelligi de,merhametli ve iyicil bir tanri olmasiydi.
Bakalim,Luka incilinde nasil aniliyor:
"..Baba,ruhumu senin ellerine birakiyorum.."(Luka-23:46)
Baba kelimesi bosuna kullanilmamistir burada.El'in bir diger unvani da "Ab-Adam" idi.Yani,"Insanin Babasi"!,bir diger unvani da"Yaratilan Seylerin Yaratici ve Kralligi Tek Verebilecek Olan"
Ibranlarin tek tanriciliga geciste ve sonrasinda,kitaplarini olustururlarken, cevrelerindeki uygarliklarin mitlerinden,efsanelerinden faydalandiklari gercegi gozonune alinirsa,oldukca baskin olan EL tapiniminin etkisinin, butun dinsel kitaplarda acikca yankilanmasi oldukca dogal,hatta kacinilmaz olacaktir.
Yoksa,sonradan gelistirilmis haliyle evrensel bir tanrinin degil,buyuk bir ortadogu pagan tanrisinin bariz etkisidir bu yankilanan.
Ben sahsen,"tanri" anlamiyla ozdeslestirilmis EL'in,tek tanrici dinleri olusturunlarca gelistirilerek,evrensel bir tanri haline getirildigi gorusundeyim. O,ilk baslarda "ILU"(harfiyen,ulu) idi(Akkadca),kadim putperest samilerce "EL" oldu.Tektanriciliga geciste "ELOH",panteonun diger tanrilari,yani cocuklariyla beraber "ELOHIM" yani -ilahlar-oldu.Arap yarimadasinda ise "EL-ILAH",yerel soylenislerde"AL-ILAH",daha sonra ise bildigimiz sekliyle "ALLAH" yani "Ulu olan ilah"!
Ay Tanrisi Sin olarak tapinildigi zamanlarda,Sina Yarimadasi'na O'nun ismi verildi:SINA=Sin'e Ait/Sin'e ait olan yer,bolge.
Bastanri olarak ta Boga-El unvaniyla,Sina'nin bir cok dagina,deresine hatta colune bile ismi verildi:Shad-EL(El Dagi,El-Shaddai(El'in iki zirvesi/Tanri daglari),El-Arish(El Deresi),El-Tih(El Colu.Aslinda bu bir platodur ve Israilogullarinin bu yerde dolastiklari iddia edilir.Bu yuzden,"Badiyeth el-tih" diye de anilir,yani "Dolasma Colu" ve saire..

Evet..,
Seytan ayetleri olarak nitelendirilen ve kurandan cikartilan,Lat,Uzza,Menat gibi putlarin isimleri zikredilen ayetler konusunda bu kadar hassas olan Allah,Tin Suresi'nde neden putperestlerin en buyuk tanrisinin adini anmaktan,andicmekten imtina etmemistir?
Muhammed,El/Sin kultu hakkinda bilgi sahibi miydi? (Olmamasi cok dusuk bir ihtimal olarak gorunuyor.)
Aslinda bunlar cok kucuk sorular! Sayfa ilerledikce cok daha buyuk ve radikal sorulara da gelecegim.






 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur..

September 5 2004, 1:59 PM 

Evet..,
Simdiye kadar musluman katilimcilardan bir yorum yada aciklama mahiyetinde bir ileti gelmedi.
Fikirlerini sunarak yardimci olsalardi keske...
Yoksa,"kendinize yontuyorsunuz" seklindeki serzenislerinin bos,demagojik ve saptirma amacli dile getirildigini kabul etmis olmaktan baska bir kazanimlari olmayacaktir.
Evet,karsit argumanlari bekliyoruz.
Oyle,bir iki ayet verip,cevirisini sormakla olup bitmiyor bu isler.
Hem cevirir,hem de "genisletiriz" boyle!
Ucuzluga kacmadan,
Aynen boyle!
"Tatli su muslumani" degilde,gercekten Kur'an baglisi oldugunu iddia edenler belki bir arguman sunmaya calisabilirler(?).
Ve diger sayfalarda ateist kisiliklerle ugrasacaklarina,gelip burada, kitaplarinin savunmasina yonelebilirler!
Diye dusunuyorum.
Ve saire,ve saire.....

 
 
knz
(Login KaNeZe)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 6 2004, 9:12 AM 

bu kadar imam hatip okulu açıldı,..
yorumsuz, bekliyorum.

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 16 2004, 5:42 AM 

Guncelleyelim.

Aslinda benim isim soruyu yanitlamak degil- ki yanitlanmasina da bayagi bir temel hazirladim su ana kadar yazdiklarimla-. Kur'anda buyuk bir pagan tanri ismine,bolgesine,dagina andicilmekte/anilmaktadir.Benim yaptigim bunu cikarip ortaya surmektir. Nicin andicildigi/anildiginin yanitlanmasi ise Kur'an baglilarinin isidir.
Evet, yanitlari,yorumlari bekliyorum.
Kimbilir belki,gozden kacirdigim,dusunemedigim, bilmedigim,ogrenebilecegim noktalar da olabilir..
Dur bakalim...

 
 
requiem
(Login requiem_x)
Ateistforum

!

September 16 2004, 1:34 PM 

and olsun ki!veyatta herhangi bir arap kültüne ait degerli anlamlı materyallerin üstüne yemin etmenin iki gerekcesi vardır!

ya tanrı kendine güvenmiyor,üstüne basa basa anlamın altını kalın çizgiler cekiyor,vurgulu anlatım maksatlı

yada bir seyi kanıtlamaya calışıyor...

sakın bana sormayın ama!!!!

araplar inandırmak için yemini cok kullanırlar..
muhammed ve arkadaslarının agzındanda düşmüyor!

tanrı niye yemin eder,bunu acıklamak pek mümkün degil!!
çünki yemin ikna turları için güven kazanmak için arapların kullandıgı agız alışaknlıgndan biridir..
tanrı ile araplar arasında bir güvensizlik var!'
sonsuz güç sahibi yeminle iş görmeye calışıyor...

ama sorarsan o sonsuz hikmet sahibidir'!
boş ver kızılsakal ya!
hikmetten sual olmaz!!!!

demiştim size bana sormayın diye!!!!

muhamnmed yemin eder!
çün ki araplar yemin eder!
o halde arabın tanrısıda niye yemin etmesin..
arap için gayet mantıklı bir tanrı modeli...


 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Reguiem

September 16 2004, 1:54 PM 

Bu yemin baska yemin..
Yakin dogunun en buyuk pagan tanrisinin adi gecmekte bu yeminde.
Adi gecen putperestlerin tanrisi.
Adem baba degil...

 
 
glokom
(Login glokom)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 16 2004, 2:21 PM 

allah başka bir tanrı üzerine yemin ediyorsa,allah'ın da bir allahı var demekki...
 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Glokom

September 16 2004, 2:29 PM 

"Allah'in da bir allahi var demekki" degil de,
Ikisi de ayni "ilah" olmasin sakin?..
Bu biraz daha gercekci duruyor...
Dur bakalim..

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

ve...,

September 16 2004, 2:52 PM 

özet;

... EN EL HAK !

hem wallahi! hem billahi! hem tallahi!
yalniz bana inanin ve iman edin!
yoksa
yakarim!
amin

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Kitapsiz..,

September 16 2004, 4:41 PM 

Ilahlarla ugrasmaktan sacim sakalim agardi..
Bir de seninle ugrasmayalim artik.
Hani "enel hak" diyorsun ya:)

(Neyse, konuyu sulandirmayalim)

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

kizilsakal,

September 19 2004, 1:48 PM 

getir su hikayenin sonunu artik ;(
bekleye bekleye bozulmaya basladim! nede olsa organik maddelerden olusuyorum.
ebediyen dayanacak halim yokya?
eksirim bak!
eger aciklamassan, tokyonun en meshur hava alani olan, suschi puschi tamogotchi ye saat 30,15 te özel jetimle geliyorum.
allahlarin allahi kimmis?
kime yemin etmis?
yüzüne karsi sorarim!
bu kadar tehdite dayanamayip konusacagini tahmin ediyrum...
ya konus, yada konus!
baska sansin kalmadi.

 
 
knz
(Login KaNeZe)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 19 2004, 2:58 PM 

kitapsız ses etme bekle, hikayenin sonunda sonunda musa gibi çarpılmayalım.,


 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

I I I IHHH

September 19 2004, 3:38 PM 

IIIIIHHHH!
Konusmam!
Once dise dokunur bir iki yorum gorelim bakalim.
Yada kim merak ediyorsa bir kac fikir belirtsin.
Yoksa konusmam iste! Avukatimi isterim

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

suc ortaklarini aciklarsan, cezani hafifletebiliriz

September 19 2004, 5:06 PM 

af danda yaralanirsin!

bu teklifim son derece ciddidir.
((

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Tamam tamam..

September 19 2004, 7:07 PM 

Biraz da vakitsizlikten yazamiyorum iste.
Uc bes dakikalik vaktimi de selama sabaha ayiriyorum yani.
Bu gunlerde gercekten yogunum yine.
En kisa zamanda devam edecegim.
Bu arada hala da yorum yok.
Neyse fazla uzatmayacagim artik...

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

kizilsakal, YETTIN GALIK!

September 19 2004, 11:10 PM 

SINa daginin etrafunda TUR ata ata, arabistanin cöl günesinin altinda SINkaf ederim! DE GALIK!
dicem ama, diyemiyomki! ben hanimefendiyim!..
öyle kütü seyler yapamam bir, kesinliklle söyleyemem iki ;(

 
 
knz
(Login KaNeZe)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 20 2004, 7:15 AM 

efsanelerden sonuç çıkartmak, şifre çözücülük gibi bir uğraş olmalı,..
ki zaten bu yapılarak bir çok tarihi olaya ışık tutulabildi ( mesela truva )

musa'nın gözünü kamaştıran olay hakkında
spekülasyon yapabliriz.,

birbirinden bağımsız birçok efsanenin sonuçlarını karşılaştırır ve ortak noktalara yoğunlaşabliriz.,

kızılsakalın eleştirisi yerinde,
bir efsane sahibi taraf oldukları için, hristiyan , musevi ve tabi müslümanlardan bir ses beklerdik.,
fakat çıkmıyor kızılsakal neylersin ??

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 20 2004, 10:14 AM 

Dedigim gibi, benim yaptigim Kur'anda putperestlerin en buyuk tanrisina andicildigini cikartip ortaya surmek. Nicin andicildigini aciklamak ise inanirlarin isidir.
Nicin andicildigi hakkinda ben sahsen kesin bir bilgiye haiz degilim. Ama elbette spekulasyona acik bir kac cikarimim var.
Knz'nin de dedigi gibi spekulasyona acik kisisel yorumlarda bulunmaktan baska elde kesin bir bilgi yok.
Ortaya neler surebiliriz? Bir bakalim:

Bu konuyu netlestirebilmek icin bir kac kitap karistirdim, ama ne Muhammed'in yasaminda bu konuda bir bilgi var, ne batili arastirmaci-yazarlarca ne de islami yazarlarca ve hicbir kaynakta bir yorum dahi bulamadim. Simdiye kadarki edindigim bilgiler icinde de boyle bir konunun kirintisi bile yok ve de hatirlamiyorum.
Batili arastirmacilar icin bu konu hic te onemli degildir, cunku zaten onlara gore islamin kitabini Muhammed yazmistir. Islami kaynaklarda da gecmez cunku, ya onemsiz birsey,sadece bir bolge isminden bahsediliyor denerek dikkat cekmemis ve cekilmemistir, yada o kucuk ayrintinin gercekten sarsici olabilecegini ongorerek bu konuyu gozlerden kacirmaya calismislar ve bunda da basarili olmuslardir.
Bunun ustunkoru gecilmesinin bir diger nedeni de,"Sina" ve "Tur" kelimelerinin antik yakin ve ortadogu dillerinden, daha dogrusu antik semitik dillerden sozcukler olmasi ve dolayisiyla anlamlarinin da cok eski olmasidir.
Oyleyse, donup bakabilecegimiz tek bir taraf kaliyor ki o da yine yahudiliktir. Muhammed'in cevresindeki yahudiler(ne kadar sonradan islama girmis olsalar da)El/Sin kultunu cok iyi biliyorlardi. Sina bolgesi de zaten yahudiler icin gunumuzde bile kutsaldir ve cok ama cok onemli bir yere sahiptir. Muhammed'e arkadasliklarinda bu El/Sin kultunu ayrintili bir sekilde aktarmis olmalari buyuk ihtimal dahilindedir.Boylece Kur'ana da onlarin vasitasiyla yansimis olabilir.Zaten ayrica "El-Ilah" ile "Al-Ilah/Allah" kelimelerinin benzerligini de gozonunde bulundurursak, bu ihtimal daha da guclenecektir.
Turi siniine'nin kadim anlamini yukaridaki iletilerimde vermistim: Gunumuzde ne kadar "Sina Dagi" olarak cevrilip kabul edilse de, putperest sami topluluklarca anlami "Sina'nin Bogasi" idi!
Muhammed bunun kadim anlamini bilmeden de Kur'ana almis olabilir.
Peki ya gercek anlaminin farkinda ve bilincli olarak kitaba aldiysa?
Iste o zaman durumun boyutlari daha da degisecektir:
Muhammed'in en bastan beri El inancina bagli oldugu iddiasi radikal de olsa bir soru olarak ortaya surulebilecektir. Sina yarimadasindaki "Boga El"e yemin edilmesi/dikkat cekilmesi bu sorunun sorulmasini da daha hakli bir hale getirecektir. Boyle devam edersek su sonuca da varabiliriz: Muhammed, El inancini revize ederek yeni bir din olustururken, El'i de gelistirip evrensel bir tanri haline getirmis olabilir. Bu hic te yabana atilacak bir iddia degildir, cunku ilk tek tanrici dinin cikisindan hemen onceki son donemlerde, kadim yakindogu halklarinca El zaten artik gorunmez ve heryerde olan bir tanri niteliklerine burundurulmustu!
Bunlardan baska ortaya surebilecegimiz cikarimlar da var mi?
Elbette. Ama bunlar cikarim olmaktan ziyade, ezoterikcilerin inanislarina yakin,ozgun olmayan iddialar olabilir:
Orn, El diye bir "ilah"(daha dogrusu 'efendi') gercekten vardi. Muhammed ile de temas kuran ve yonlendiren o idi. Kitaptaki soz konusu yemin ile de kendi varligina biraz ustu kapali bir atifta bulundu."Ab-Adam" yani "Insanin Babasi" unvaniyla da kadim zamanlarda Dunya'ya inen ve insani yaratan "Goksel Atalar"in bir temsilcisi olarak,-ogreten, yetistiren rab- olarak yapmisti herseyi onlara gore.

Sonuc olarak cikarimlar,iddialar cogaltilabilir, hatta teoriler bile gelistirilebilir bu konu hakkinda.
Ozellikle muslumanlar -ki,konu aslinda sadece muslumanlari ilgilendirmekte!-butun bunlara karsi cikacaklar, burada verilen hicbir cikarimi,yorumu ve iddiayi kesinlikle kabul etmeyeceklerdir. Oyleyse:
Hala ortada olan bir soru var ve cevaplanmasi da yine onlara aittir:
-Kur'an da kadim putperest toplumlarin en buyuk tanrisinin adina nicin andicilmekte/anilmaktadir?-






 
 

(Login asparuh01)
Ateistforum

Sin,Sina ve Tur...

September 20 2004, 10:47 AM 

yaw , bir tane müslümandan cevap gelmedi , hayret . bakalım nasıl kıvırtacaklar .

benim esas merak ettiğim , kuranda balkanlar , stranca dağları , himalayalar niye yok . hadi balkanları strancayı bırakalım , himalayalar dünyanın en yüksek dağı , o niye yok .

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

oh be nihayet acikladin mersi!

September 20 2004, 1:27 PM 





ama ben yinede allaha inaniyorumm. o kadar seyi düsünecegime vururum kelleyi kirk yere. daha kolay...

 
 
knz
(Login KaNeZe)
Ateistforum

iş başa düştü

September 21 2004, 1:42 PM 

müslüman tarafa geçip cevap vermekten pek hoşlanmıyorum
onlar gelmedi ben knezece yazacağım.

sevgili kızılsakal, benim mümkün cevabım şöyle olurdu;

demek ki o allah kıskanç bir tanrı değil.,
o insanların zihnindeki tanrı yapılanmasıyla ilgili.
önce mevcut durumu tespit ediyor.
insanlar neye inanıyor ?
insanlar da bir ön tanrı kavramı var.,
bu tanrı kavramında yanlış ters eksik olan ne ?

o insanların tanrısını ellerinden almıyor,
demek çoban değil.
sadce biraz daha uzağa koyuyor.
hatta çok uzağa koyuyor.
hatta nereye koyduğu bile belli olmuyor.
bir anmlamda kademeli eğitim yapıyor.
eğer somut kavrama düzeyini aşmadıysanız soyut kavrama düzeyine geçemezsiniz.,












 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Sevgili Knz..

September 21 2004, 5:27 PM 

Atladigin noktalar var...
"Demekki o allah, kiskanc bir tanri degil.."
O, Lat, Uzza, Menat'i almisti ama ellerinden.
Bu arguman gecersiz.
Boyle "is basa dustu" dersen, ben de senden daha iyi bir yorum beklerim.
Citasi yuksek olan dusunceler...
Kispetini saglam tut.





 
 
orhan11
(Login editor.)
Forum Owner

KIZILSAKAL

September 21 2004, 8:13 PM 

Yaw hadi artik!

Forumu kapatacagiz...

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

orhan11, yanit verildi! sen okumayi ihmal etmissin!

September 21 2004, 8:49 PM 


 
 
orhan11
(Login editor.)
Forum Owner

ok o zaman...

September 21 2004, 11:38 PM 

ozur...
 
 
orhan11
(Login editor.)
Forum Owner

ilave

September 21 2004, 11:44 PM 

Iki tarafta okadar cok yazi okumak durumunda kaliyorum ki...

Bunu ancak yasayan bilir...

Bazen atldiklarimin olmasi dogal degil mi?

 
 
kitapsiz
(Login kitapsiz)
Ateistforum

ben daha cok okuyom..

September 21 2004, 11:49 PM 

sen benim okudugum saatlerde uyuyo oluyon ben ateist foruma PÖRÜFÖSÜRCÜ olcam.
 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Yaw..

September 22 2004, 2:17 AM 

Olur boyle seyler, gozden kacar tabii de, yaw bu forum son saatlerini mi yasiyor simdi?
Hala yazilabiliyor mu?..Yazabildigime gore demekki yaziliyor:))

Knz..,
Bak sana bir dost tavsiyesi; Yigit kadinsin biliyorum..,ama muslimlerin onurunu kurtarmak icin kendi gogsunu siper etme.
Yol yakinken don..
Butun yigitler canakkalede yatiyor unutma:))))
Severim seni, kendine iyi bak.
Elimi dost kanina bulandirma

 
 
knz
(Login KaNeZe)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 11:02 AM 

yav kızılsakal benim bilgisayar sizlere ömür.,
windows tanrısı çarptı zaten beni.
orgda bana üzügünüm diyip duruyor

başka bilgisayardan yazıyorum.

nerde kalmıştık,
senin itirazına bakalım ( torpil sevmem kızılsakalcım, windows tanrısından beter çarpmazsın ya

""O, Lat, Uzza, Menat'i almisti ama ellerinden.
Bu arguman gecersiz.""

peki rab hakkında ne biliyoruz ki ?

rab olan allah şöyle bişey; insanlara üstün körü inanın diyor. çok ciddiyim böyle düşünüyorum.

1-hani şu buzağı hikayesinde de aynı şey olmuştu.
detaylarla uğraşma diyor., salla gitsin herhangi bir buzağı işte diyor.

2- peygamber daha kuranı tamamlıyorken, birileri biz zaten müslümandık diyor(ayeti hatırladın mı )., o zaman ben de müslümanım yani., formatı ritueli yok.

3-putlara gelince., (rab diyorum, öğretmen gibi davranıyor ) ne var bakayim senin elinde ?
lat-menat- uzat- ıvır zıvır şu da allah.
iyi peki, şu lat- menat ıvırı zıvır at.

geriye ne kaldı bakim.
allah,

iyi . hah işte o benim. ama onu da at. çünkü ben de yokum( cisim olarak yani ).

insanlar : olmaz bana bişey lazım dediğinde,

peki o halde şu kitabı oku,.

o zaman tekrar başa döndük.,

sen diyorsun ki insanların ellerindeki fazlalıklar içinde
kitapta bir fazlalıktır.,

belki de rab da senle aynı fikirde.
onu bilemem., belki sen ahiret olsa, ve ben kitap tanımam dediğinde, o da yok ya sen zaten müslümandın der .

benim fikrimce, asıl rab insanların allahına( insanların büyük ilahına ) yemin eder mi ? bence eder
ne fark ederki onun açısından. Ben zaten herşeyim falan der.,

















Boyle "is basa dustu" dersen, ben de senden daha iyi bir yorum beklerim.
Citasi yuksek olan dusunceler...
Kispetini saglam tut.





 
 

(Login Hocam..)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 11:43 AM 

!!Tanrı Teman'da gelmiştir'' başlığına

bir göz atmamın faydası olur mu,acaba?

Not:Damdan düşer gibi oldu ama peşinen

özür dileyimde...


Yoksa Prof.Dr.Muazzez İlmiye Çığ'ın

''Kuran İncil ve Tevratın Sümerdeki

Kökeni''


Kitabınamı göz atalım..., derken yeni forumda varmış.

http://www.ateizm.org/nuke_portal_folder/modules.php?name=News&file=article&sid=40





Sevgilir.Hocam

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Knz

September 22 2004, 12:36 PM 

Bilgisayarinin vefatina gercekten cok uzuldum..Basin sagolsun.
Bilirim o aciyi..Maddi manevi:)

Yaw..,Knz'm, bunlar subjektif dusunceler, soyutlamalar,kendince felsefi yaklasimlar..Yani bunlarla konunun temasina bir yanit getirmek mumkun degil.
Sen konuya boyle yaklasirsan, o zaman ben de sana "sen de bu dusuncelerinle kendine gore haklisin" derim,orada biter. Sen de ben de kisir dongulere girip, bosa kurek cekmemis oluruz, kimse de uzulmez
Sayfanin bu ana sorusuna muslumanlar tarafindan somut, elle tutulur, dise dokunur bir yanit gelmeyecegini cok iyi biliyoruz.Kisacasi aradigimiz cevap -ben sahsen cevap aramiyorum- mistik degil, islam fikhindan,kelamindan(eski-modern farketmez)cikisli olmalidir. Yoksa herkes, dinini, tanrisini kafasina gore yorumlar, hatta yapilandirirsa oyle binlerce dayanagi olmayan subjektif argumanlar getirilebilir. Bunlarin birak kabul edilmesi, dikkate alinmasi bile abestir.Bu konunun altindan kalkmak hic te kolay degil. Soru hala ortada.
Su da ayrica takdir edilmesi gerekli bir gercektir ki, kur'an baglisi oldugunu iddia edenler bu konuya girmeye cesaret gosteremediler, ama sen gercekte musluman gorusten biraz farkli oldugun halde, o cesareti gosterip meydana indin. Bunu takdir ediyorum.
Forum kisa sure sonra kapatilacak. Biz de yeni forumda, gun gelip gerektikce bu sayfayi arsivden link olarak cikartir tekrar ortaya sureriz.

Hocam,
Senin bilgisayar hala koma da herhalde, olur da "farkli bir eylem" gerceklestirmek durumunda kalirsan, balkonun kapisini acik tutmani ve infazdan once, asagiya son bir goz atmani onemle tavsiye ederim!))
Neyse, gecmis olsun. gercekten sana da uzuldum..



 
 
orhan11
(Login orhan11..)
Ateistforum

KNZ

September 22 2004, 1:36 PM 


Ateizm.org'daki uye listesinde sana ait bir uyelik goremedim. Ateizm.org bu nedenle sana "uzgunum" diyor. Ateizm.org'da yazabilmek icin uye olmalisin...

 
 
Anonymous
(Login yirmiyedi)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 1:51 PM 

Cahil adam kendince etimolojik tahlillere girmiş, ondan sonra hava atıyor müslümanlar cevap vermiyo diyo. Salak.

Bende diyorum ki bu adam harbi "keş". İngilizce de keş nakit (cash) anlamına gelir, yani bu adam satılık.

bi de hans von aiberg de Kuran'daki "seriul hisab" ifadesinden serial digital mijital bişiler sallıyodu.

meydan boş sallayın anasını satiim...yiyen de çok...

keh keh keh



Elmalılı Tefsiri

2. Yemin olsun o Tin'e ve Zeytun'a ve Tur-ı Sinin'e yemin olsun, Sinin Dağı'na ki Hz. Musa'nın Allah ile konuşma şerefine nail olduğu dağ olup sin harfinin kesresi veya fethası ve nunun uzatılmasıyla Tur-ı Sina ve Tur-i Seyna diye de tanınmış ve meşhur olmuştur. Sonu kısa ve uzatılmadan Tur-i Seyna da denildiği "Kamus"ta yazılıdır.

Ebu Hayyan, "Bunun Şam'da bir dağ olduğunda ihtilaf yoktur." demiş; Şihab yazarı da; "bu, meşhur olanın aksi olduğu, çünkü bu gün bilinen Tur-i Sina'nın Akabe ile Mısır arasındaki Tih yakınlarında bulunduğu" beyanıyla itiraz etmiş ise de Ebu Hayyan'ın maksadı da Mısır toprakları karşısında bulunan ve Filistin'i dahi kapsayan mutlak Şam toprakları olmalıdır. İhtilaf yoktur denilmesi bunu gösterir. Nitekim İbnü Cerir de hep "Şam'da bir dağdır, bir mübarek dağdır." diye rivayet etmiştir. Tur, dağ ve özellikle bitkili dağ demektir.

SİNİN, o dağın bulunduğu ve kendisine nisbet edildiği yerin ismi olup Beyrun ve benzeri kelimeler gibi muamele görerek çoğul kelimeler gibi "vav" ve "ya" ile irab aldığı, bazı kere de "ya" ile bırakılıp sonundaki "nun"a irab harekeleri verildiği söylenmiştir. Görünen şekliyle "Sinler Dağı" demek gibidir. Ahfeş demiştir ki: Sinin kelimesi ağaç mânâsına çoğuldur. Tekili "Sine"dir. Sanki Tur-i Eşcar yani, Ağaçlar dağı demek gibidir. Kelbi'den de "ağaçlı dağ" diye rivayet edilmiştir. Bunlar, "Derken ona varınca mübarek yerdeki vadinin sağ kıyısındaki ağaçtan şöyle seslenildi: Ey Musa!..."(Kasas, 28/30) âyetinde mübarek yerdeki Musa ağacına işaret olsa gerektir.

İbnü Ebi Hatim, İbnü Münzir, Abd b. Humeyd İbnü Abbas'tan, "sinin, hasen yani güzel demektir" diye rivayet etmişlerdir. Dahhak'ten de böyle rivayet olunmuş, İkrime'den de bunun güzel mânâsına olması Habeş lisanı olduğu ziyadesiyle rivayet olunmuştur. İbnü Cerir ve İbnü Asakir Katade'den de; "Sinin; mübarek, güzel ağaçlı demektir." dediğini rivayet etmişlerdir. Bununla beraber İbnü Cerir demiştir ki: Bu görüşlerden doğru olan, "Tur-i Sinin, bildiğimiz dağdır." diyenlerin görüşüdür. Çünkü Tur, bitkili dağ demektir. Sinin dağı denilmesi onu tarif içindir. Eğer "sinin kelimesi, güzel ve mübarek mânâsınadır" diyenlerin dediği gibi Tur'un sıfatı olsaydı, Tur tenvinli okunurdu. Çünkü bir şey bir sebep bulunmadıkça kendi sıfatına muzaf (belirtilen) kılınmaz. Yani "sinin", güzel ve mübarek mânâsında olsaydı, "Tur-i sinin"in bir sıfat tamlaması olması lazım gelir ve "Tur" kelimesi munsarif olduğundan tenvin alması gerekirdi. Oysa tenvin olmadığı için tamlama, isim tamlamasıdır diyor. Bu da çoğunlukla kabul edilmiş bulunuyorsa da, anlatıldığı üzere "sinin, güzel ve mübarek mânâsınadır" diyenler tamlamanın vasfı olduğu görüşüne varmış değillerdir. "Ağaç" veya "yer" gibi, nitelenen bir kelime takdiriyle veya sıfat-ı galibe türünden isim olarak tarif için muzafun ileyh (belirten) yapılmış olmasına engel olmaz. Maksatları güzel dağ demekten ibaret değil, yerinin veya otunun, ağacının mübarekliğini, güzelliğini beyan etme mânâsına "mübarek, güzel dağı" demek olmasında ve Hz. Musa'nın Allah'la konuştuğu o meşhur Tur-i Sina'ya bu mânâ ile "Tur-ı Sinin" denilmiş olmasında bir sakınca bulunmadığı gibi Kur'ân'da onun hakkında gelmiş olan "Vadi-i Mukaddes" (Kutsal Vadi), "Va-di-i Eymen" (Uğurlu Vadi) ve "Mübarek yerde bulunan ağaç" nitelikleriyle de pek çok ilgi ve uygunluğu vardır. Burada biraz sonra gelecek olan "Ahsen-i takvim" (en güzel biçim)den bahsetmeye bir başlangıç ve giriş olmağa da yakışır. Bu şekilde o Tin, Zeytun ve Tur-i Sinin'e yani bu üçüne yemin, Mukaddes Arz'a yemin mânâsında olur. Şu da "vav" atıfası (bağlacı)yla üçüne birden bağlanmış olur.


 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

yirmiyedi...,

September 22 2004, 2:23 PM 

Once uslubunu duzelt!
Satilikmis, bilmem neymis, bu mesnetsiz iddia ve ithamlarini, hakaretlerinle beraber aynen cikarttigin kicina iade ediyorum.
Cevap vermek icin simdiye kadar niye bekledin? Ve bu terbiyesizligin nedir boyle!
Sikindirik yavsagin tekisin sen de. Aynen cevap verince de "kufurbaz" oluyoruz ya neyse..
Seni bu rezil halinle muhatap alip yazmamam lazim aslinda. Yine de kisa tutacagim:
Yok agacmis, yok bitkili yermis, ivir zivir,bilmem neymis!
Ulan dallama! Daha kendin ne dedigini, ne demek istedigini bilmiyorsun!
Hangisi oglum hangisi? Vadi mi? Agac mi?Guzel ve mubarek mi? Ugurlu yer mi/arzi mukaddes mi? daha bir suru zimbirti..
Senin o seyhin bile ne dedigini, hangi anlamda karar kilacagini bilmiyor. Salla yavrum salla, baska bir sey yok.
Sinine/Sina ve tur kelimelerinin en eski ve original anlamlarini veriyor ve soruyu soruyoruz. Sen ise, daha ne okudugunu, ne yazildigini ve ne yazdigini bile bilmiyorsun.
Soktugumun beyinsizi.
Bunlarla boyle kurtaramazsin.
Git adam gibi ogren de gel.
Yazmasini da.
Siktir git simdi!

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

...

September 22 2004, 2:31 PM 

Semitik dillerde:
SIN: Ay Tanrisi unvaniyla bilinen SIN
SINA: Ay tanrisi SIN'e ait yer/bolge
Turi sinine: SINa'nin BOGASI/Boga EL
Yukaridaki iletilirde yeterince aciklamasi yapildi.
Okumadan gelmeyin.Bilinen en gercek somut anlamlarini veriyoruz.
Ne kadar degistirilmeye calisilda da, gercek anlamlari budur!
Kivirtin bakalim, sallayin..Birileri yutar belki.

 
 

(Login yirmiyedi)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 2:32 PM 

ulen lamba, sana satılık diyen mi oldu. senin mantığının simülasyonunu yaptım sadece.

ibranice, aramice, sümerce, arapça biliyomuş gibi ahkam kesmeye utanmıyo musun, kesik beyinli.

"sinine" türkçedeki "sini"den geliyo olmasın.

keh keh keh

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

yirmiyedi dallamasi

September 22 2004, 2:34 PM 

Hassiktirgit ordan!

 
 

(Login yirmiyedi)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 2:47 PM 

bizim ateistler de saftirik canım. elalem aya gider. bizimkiler kızıl gibi uzay kırıntılarının hezeyanlarıyla gönül eğlendirir.

dedim ben size insan eksiktir. bilgisi kapasitesi herşeye yetmez. başkalarına dayanmak zorunda kalır. dayandıkları da kendi gibi eksiktir. eksiklikten ari olan bir Allah'a dayanmak ve güvenmekten başka çare yoktur. gerçek kurtuluş O'na teslimiyetten geçer.

işte o kadar.

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

yirmiyedi zimbirtisi..sen yuru git.

September 22 2004, 2:55 PM 

Amiiiin! "EL" fatiha!

Evet.. Soru ortada.
Adam gibi yanitlari bekliyoruz.

 
 

(Login yirmiyedi)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 4:19 PM 

soru mu kaldı?

keh keh keh

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

..

September 22 2004, 4:40 PM 

Tabii,sana gore soru falan kalmadi.
Soru artik arkana tamamiyle oldugu gibi girmis oldugundan goremez oldun.
Dogaldir..dogaldir...


 
 
knz
(Login KaNeZe)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 22 2004, 4:41 PM 

taşınınca kızıl sakal sayfayı unutma sakın. Daha henüz kafandakileri yazmadın., özbenlik konuusnu hala unutamıyorum,.

27 konuya bu şekilde girmemliydin. gerçeğin ne olduğu birşeyi savunma dürtüsünden daha önemli olmalı.
sen burda ağaç falan diyorsun ama konu başörtüsü olsaydı katiyen yorum yaptırmazdın değil mi ?

NOT :oğuz problemlerim çok şu ara, kayıt olduğum halde kayıdım düştü diye düşünüyorum., bir sorun olursa özelden sizlere yazarım.

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin, Sina ve Tur...

September 23 2004, 6:12 AM 

Tatli su muslumanlarindan, "yirmiyedi" lakabiyla maruf kopyaci somun pehlivani bozuntusunun yukarida kesip yapistirdigi aciklayici! ve gayet anlasilir! ve son derece kiymetli! ve aslinda kendisinin bile dogru durust anlayamadigi sozumona bilgileri, kesmeden, ve original haliyle,tum olarak asagiya aktariyorum:

"Elmalili tefsiri"

"-Tin'e ve Zeytun'a andolsun-. Tin incir demek ise de burada öyle terceme etmek pek uygun olmayacaktır. Zira tefsircilerin bir çoğunun açıklamasına göre burada Tin ve Zeytun birer özel isim yerindedir. Özel isim olmuş kelimelerin ise tercemesine kalkışmak doğru değildir. Çünkü onlar neye isim olmuşlarsa onları mânâlarıyla değil lafızlarıyla tanıtırlar. "İncir Köyü" diye bilinen bir köy, "Tin Karyesi" diye terceme edilmekle tanıtılmış olmayacağı gibi, Tin adıyla anılan bir dağı veya mescidi veya beldeyi de incir diye anlatmaya kalkışmak izah değil, karıştırma olur. Gerçekte tefsirler burada Tin ve Zeytun hakkında başlıca iki görüş nakletmişlerdir:

BİRİSİ: Bazı tefsirciler demiştir ki: Görünen şekli ile Tin ve Zeytun'dan maksat, bu ad ile meşhur olan incir ve zeytin yemişleri veya ağaçlarıdır. Zira lugat itibariyle görünen bu olduğu gibi Hasen, Mücahid, İkrime, İbrahim Nehai, Ata, Mukatil, Kelbi ve daha bir kısım âlimlerden "O, sizin şu inciriniz ve zeytininizdir.", yahut "O, yenilen incir ve sıkılan zeytindir.", yahut "o, insanların yediği yemiştir." tabirleriyle rivayet edilmiş ve İbnü Abbas'a da nisbet edilmiştir. Bunlardan ise, bir mecaz veya kinaye kastedildiğini gösteren bir karine (ipucu) bulunmayınca, açık olan incir ve zeytin diye bildiğimiz meyveler olmaktır. Fakat bu durumda insan yaratılışının güzelliğini veya çirkinliğini ve sonunun acılığını veya tatlılığını anlatırken incir ve zeytine yeminle başlamanın ne ilgisi olduğunu da düşünmek gerekeceğinden incir ve zeytinin insan hayatı için hem gıda, hem meyve, hem ilaç, hem ticaret açısından faydaları pek çok olan meyvelerin en güzel ve mübareklerinden olduğunu açıklamaya çalışmışlardır ki, biz burada bunun ayrıntılarına girmeye gerek duymuyoruz. İnsan yaşamak için maddi ve manevi gıdaya muhtaçtır. Maddi gıdaların en önemlileri tatlı ve tuzlu veya yağsız ve yağlı yiyecekler, bunların en güzelleri de meyvelerdir. İşte incir ve zeytin ya meyvelerin en faydalı ve en mübarekleri olmak itibariyle özel durumlarına veya özeli zikredip geneli kastetmek yoluyla tatlı veya tuzlu, yağsız veya yağlı genellikle önemli yiyecekleri temsil edecek birer misal; Tur-i Sina ve Beled-i Emin de manevi gıdalara yer olan mübarek mevkiler olmaları nedeniyle bunlara yemin edilmiştir, demek olabilir. Bununla beraber insan yaratılış, açısından düşünüldüğü zaman "Erkeği ve dişiyi yaratana andolsun."(Leyl, 92/3) yemininin taşıdığı mânâdan dolayı bu iki meyvenin dişi ve erkekten kinaye olmaları ihtimali de uzak değildir. Bu görüşe göre Tin ve Zeytun, incir ve zeytin diye tercüme olunabilir.

İKİNCİ görüşe gelince: Birçok tefsirci de demiştir ki: Burada "tin" ve "zeytun"dan maksat yemiş değil, bu isimlerle anılan mübarek yerlerdir. Turu Sinin ve Beled-i Emin ile beraber zikredilmeleri de bunu gösteren bir karinedir. Alûsî de bir çoğunun kabul edip inandığı üzere "bunlar, mübarek şerefli yerlere yemindir" diyerek bu görüşü tercih etmiştir. Bu yerlerin nereleri olduğuna gelince de birer dağ ismi, birer mescid ismi, birer belde ismi olması hakkında üç gürüş zikretmişlerdir. Şöyle ki:

1- Birer dağdırlar.

İbnü Cerir'de Katade'den: Tin, Dimeşk'ın bulunduğu dağ; Zeytun, Beyt-i Makdis'in bulunduğu dağdır. İkrime bir rivayette de: Bunlar iki dağdır.

Rebi'den: Hemedan ile Hulvan arasında iki dağ, Şam dağları.

Said b. Mansur ve İbnü Ebi Hâtim, Ebu Habib Haris b. Muhammed'den Tin, Tur-i Tina; Zeytun, Tur-i Zeyta denilen dağlardır. İyi incir ve zeytin bittiği için bu şekilde isimlendirilmişlerdir. İmam Razî bunu İbnü Abbas'ın sözü olmak üzere naklederek şöyle der: İbnü Abbas demiştir ki: Bunlar mukaddes topraklardan iki dağdır. Bunlar incir ve zeytin yetişen yerler olduklarından dolayı bunlara Süryanice'de Tur-i Tina (Tin Dağı) ve Tur-i Zeyta (Zeytin Dağı) denilmiştir. Bu takdirde yüce Allah Nebilerin yetiştiği yerlere yemin etmiş demektir. Tin denilen dağ İsa (a.s)'nın; Zeytun, Şam İsrailoğullarına gelen peygamberlerin çoğunun gönderildiği yer; Tur, Musa (a.s)'nın peygamber gönderildiği yer; Beled-i Emin de Muhammed (s.a.v.)'in peygamber olarak gönderildiği yerdir. Şu halde gerçekte yeminden maksat, peygamberlere hürmet ve derecelerini göstermek olur.

2- İki mescittirler. İbnü Zeyd: Tin, Dimeşk mescidi; Zeytun, Beyt-i Makdis Mescidi demiştir. Ka'b da: Tin Dimeşk Mescidi, Zeytun İliya Mescidi demiştir. İbnü Abbas'tan gelen bir rivayete göre de Tin Nuh Mescidi, Zeytun Beyt-i Makdis Mescidi'dir.

3- İki beldedir. Ka'b'ın dediğine göre Tin, Dimeşk; Zeytun, Beyt-i Makdis'tir. Şehr b. Havşeb de: Tin, Kûfe; Zeytun, Şam'dır demiştir. Maksadı Kûfe'nin bulunduğu yer demek olacaktır ki Nuh (a.s)'un konakladığı yere denir.

Demek ki Tin ve Zeytun, aslında bildiğimiz incir ve zeytin meyveleri ve ağaçları olmakla beraber bunların yetiştiği bereketli yerler olmakla tanınmış iki dağ ve onlarda iki belde ve onlarda iki mescid dahi Tin ve Zeytun adlarıyla tanınmış, bunlar da Tur-i Seyna ve Mekke gibi dinin çıktığı mübarek şerefli yerler sayılmış olduğundan burada hayat için maddi, manevi gıdaların ve incir ve zeytin gibi faydalı meyveler verecek çalışma ve amelin ve yerin önemine ve özellikle incir ve zeytinin lezzet, kıymet ve faydalarına da ima ve işaret ile beraber daha ziyade peyamberlerin yetiştiği, dinlerin çıktığı yerler olarak bilinen kutsal yerlere yemin edilmiştir. Bundan dolayı "Keşf" yazarının dediği gibi, bunların hepsi dinî ve dünyevî hayır ve bereketi ile mukaddes topraklara ve emin bir beldeye yemin demek olur. Yalnız incir ve zeytine yeminde bu ahenk ve kapsamı anlamak güçtür. Onun için Tin'i ve Zeytun'u sade incir ve zeytin meyveleri diye terceme etmemeli, gerek Hıristiyanlık'ta, gerek Yahudilik'te gerek İslâm'da "Çevresini mübarek kıldığımız."(İsrâ, 17/1) mânâsı gereğince mübarek tanınan ve hayır ve bereketinden istifade için iyi olma hususunda yarışılarak çalışılması arzu edilen mukaddes topraklara dahi işaret olmak üzere sözü geçen incir ve zeytin isimleriyle şöyle demelidir:

2. Yemin olsun o Tin'e ve Zeytun'a ve Tur-ı Sinin'e yemin olsun, Sinin Dağı'na ki Hz. Musa'nın Allah ile konuşma şerefine nail olduğu dağ olup sin harfinin kesresi veya fethası ve nunun uzatılmasıyla Tur-ı Sina ve Tur-i Seyna diye de tanınmış ve meşhur olmuştur. Sonu kısa ve uzatılmadan Tur-i Seyna da denildiği "Kamus"ta yazılıdır.

Ebu Hayyan, "Bunun Şam'da bir dağ olduğunda ihtilaf yoktur." demiş; Şihab yazarı da; "bu, meşhur olanın aksi olduğu, çünkü bu gün bilinen Tur-i Sina'nın Akabe ile Mısır arasındaki Tih yakınlarında bulunduğu" beyanıyla itiraz etmiş ise de Ebu Hayyan'ın maksadı da Mısır toprakları karşısında bulunan ve Filistin'i dahi kapsayan mutlak Şam toprakları olmalıdır. İhtilaf yoktur denilmesi bunu gösterir. Nitekim İbnü Cerir de hep "Şam'da bir dağdır, bir mübarek dağdır." diye rivayet etmiştir. Tur, dağ ve özellikle bitkili dağ demektir.

SİNİN, o dağın bulunduğu ve kendisine nisbet edildiği yerin ismi olup Beyrun ve benzeri kelimeler gibi muamele görerek çoğul kelimeler gibi "vav" ve "ya" ile irab aldığı, bazı kere de "ya" ile bırakılıp sonundaki "nun"a irab harekeleri verildiği söylenmiştir. Görünen şekliyle "Sinler Dağı" demek gibidir. Ahfeş demiştir ki: Sinin kelimesi ağaç mânâsına çoğuldur. Tekili "Sine"dir. Sanki Tur-i Eşcar yani, Ağaçlar dağı demek gibidir. Kelbi'den de "ağaçlı dağ" diye rivayet edilmiştir. Bunlar, "Derken ona varınca mübarek yerdeki vadinin sağ kıyısındaki ağaçtan şöyle seslenildi: Ey Musa!..."(Kasas, 28/30) âyetinde mübarek yerdeki Musa ağacına işaret olsa gerektir.

İbnü Ebi Hatim, İbnü Münzir, Abd b. Humeyd İbnü Abbas'tan, "sinin, hasen yani güzel demektir" diye rivayet etmişlerdir. Dahhak'ten de böyle rivayet olunmuş, İkrime'den de bunun güzel mânâsına olması Habeş lisanı olduğu ziyadesiyle rivayet olunmuştur. İbnü Cerir ve İbnü Asakir Katade'den de; "Sinin; mübarek, güzel ağaçlı demektir." dediğini rivayet etmişlerdir. Bununla beraber İbnü Cerir demiştir ki: Bu görüşlerden doğru olan, "Tur-i Sinin, bildiğimiz dağdır." diyenlerin görüşüdür. Çünkü Tur, bitkili dağ demektir. Sinin dağı denilmesi onu tarif içindir. Eğer "sinin kelimesi, güzel ve mübarek mânâsınadır" diyenlerin dediği gibi Tur'un sıfatı olsaydı, Tur tenvinli okunurdu. Çünkü bir şey bir sebep bulunmadıkça kendi sıfatına muzaf (belirtilen) kılınmaz. Yani "sinin", güzel ve mübarek mânâsında olsaydı, "Tur-i sinin"in bir sıfat tamlaması olması lazım gelir ve "Tur" kelimesi munsarif olduğundan tenvin alması gerekirdi. Oysa tenvin olmadığı için tamlama, isim tamlamasıdır diyor. Bu da çoğunlukla kabul edilmiş bulunuyorsa da, anlatıldığı üzere "sinin, güzel ve mübarek mânâsınadır" diyenler tamlamanın vasfı olduğu görüşüne varmış değillerdir. "Ağaç" veya "yer" gibi, nitelenen bir kelime takdiriyle veya sıfat-ı galibe türünden isim olarak tarif için muzafun ileyh (belirten) yapılmış olmasına engel olmaz. Maksatları güzel dağ demekten ibaret değil, yerinin veya otunun, ağacının mübarekliğini, güzelliğini beyan etme mânâsına "mübarek, güzel dağı" demek olmasında ve Hz. Musa'nın Allah'la konuştuğu o meşhur Tur-i Sina'ya bu mânâ ile "Tur-ı Sinin" denilmiş olmasında bir sakınca bulunmadığı gibi Kur'ân'da onun hakkında gelmiş olan "Vadi-i Mukaddes" (Kutsal Vadi), "Va-di-i Eymen" (Uğurlu Vadi) ve "Mübarek yerde bulunan ağaç" nitelikleriyle de pek çok ilgi ve uygunluğu vardır. Burada biraz sonra gelecek olan "Ahsen-i takvim" (en güzel biçim)den bahsetmeye bir başlangıç ve giriş olmağa da yakışır. Bu şekilde o Tin, Zeytun ve Tur-i Sinin'e yani bu üçüne yemin, Mukaddes Arz'a yemin mânâsında olur. Şu da "vav" atıfası (bağlacı)yla üçüne birden bağlanmış olur."
................................................
Muslumanlarin beyninin nasil hadim edildigini, nasil irzina gecildigini su yukaridaki halkin sirtindan gecinen teologlar=cahil pezevenkler guruhunun yakin zaman temsilcilerinden "alim" bozuntusu muhteremin gayet faideli! yorumlarini okuyarak musahade edebilirsiniz!..
Kivirmalarini, sallamalarini, binbir dereden su getirme calismalarini,mabadindan nasil boncuk boncuk binbir renkli anlamlar cikartip yukledigini ve yutturmaya ve ayni zamanda konuyu basindan savmaya calistigini gorebilmeniz ve giyabinda suratlarina tukurebilmeniz icin, o yorumlarini ciddiyetle ve dikkatle iyice okumanizi oneririm.

Gercekleri gizlemek cok kolaydir. Yeterki maskeniz din adamligi olsun.
Elmalili'da gerci, kendinden onceki"guruh"un yorumlarini aktarmis. Kendisinden birsey katacak hali yok tabii.Onlar icin ilim, digerlerinden kopyalamaktir cunku. Onlar icin ilim,salla,uydur,yutturabilirsen yuttur'dur.

Bu tefsirde bir kere oncelikle, -kesin bir bilgi- verilmemektedir/verilememektedir. Degisik fakih ve mufessirlerin yorumlari sunulmaya calisilmaktadir sadece. Dikkat edilirse hicbiri,"sin, ve diger kelimelerin anlami kesin olarak soyledir,budur" diyememektedir.Hepsi de kendi faraziyelerince degisik anlamlar yuklemeye ve sunmaya calismislardir.
Dolayisiyla o kadar laf kalabaliginin iceriginde,ortaya konulan bir"bilgi" yok!
Ibn-i Cerir'in yorumu gercege biraz yakin durmaktadir:
Ayette "..vezzeytuni.."denirken, Isa'nin halka vaaz verdigi iddia edilen "Zeytin dagi" na atifta bulunulmasi oldukca guclu bir olasiliktir. Bu, bu kadar basittir. Ama is, laf olsun torba dolsun olunca degisir tabii.
"..vettini.." denirken de, Buda'nin altinda otururken "tanrisal" ilhama/aydinlanmaya kavustugu incir agacindan bahsedilmesi olasiligi da diger savlardan yine oldukca gucludur. Muslumanlarin geneli bunu kabul etmeye yanasmazlar cunku onlara gore budizm hak din degildir. Onun yerine karmakarisik, celiskilerle dolu ve anlasilmamasi icin anlatilan yorumlara inanmayi yeglerler.Zaten bu yuzden de benim sayfanin en basindan beri kisa, oz,net ve yalin aciklamalarim, bilincsiz ve riyakarca,tu kaka edilecektir.

Dikkat edilirse yine, SIN kelimesi hakkinda putperest devirlerdeki gercek anlamini vermek,en azindan atifta bulunmak bile sozkonusu degil o musluman guruhun yorumlarinda. Bundan ozenle kacinildigi bariz bir sekilde gorulmektedir. Halbuki, binlerce yildan beri,ilk pagan tapinim devirlerinden,tek tanrili! dinlere kadar butun olaylar ayni cografyada gecmektedir. Ama nedense, o kelimenin kadim anlamina,kokenine deginmek istemezler! Yoksa, cok sey "sarsilir" cunku..SIN kelimesinin,kiyisindan,etrafindan dolanir,dolandirirlar da gercek manasina gelmezler. SIN icinde,TUR icin de boyle. Bilirler ama soylemezler. Oyle birsey olamaz cunku. Putperestlerin ilahlari kur'anin yorumlarina giremez!
Ama bal gibi,gun gibi kur'anin icine girmistir! Cikartamayacaklarina gore, karin agrilariyla kivranarak ve kivirtarak meseleyi degisik anlamlar uydurarak halledeceklerdir. Din adamliginin temel gorevlerinden biri de "inandirmak" degil mi?! Basariyorlar iste. Basarili sonuclarinin iki ayakli ornekleri forumda gezinmekte!

Peki..,sozu edilen "Sina Dagi" o guruhun iddia ettigi gibi(aslinda iddia bile edemiyorlar ya neyse) Musa'nin tanrisiyla konustugu anlatilan dag midir gercekte?
Bu konuda, tek tanrili dinlerden de cok cok onceleri antik putperest Kenan mitlerinde, iki dagin arasindan cikan bir sakalli ilahin, bir cobana gorundugunu gosteren betimlemeler vardir. Dolayisiyla mitolojilerden, tek tanriciligin kitaplarina tasinmis anlatilardan baska birsey degildir bu.
Yada,sina dagi derken,tur dagindan, Musa'nin on emrin yazili oldugu levhalari aldigi iddia edilen dagdan mi bahsedilmektedir?
O guruh buna bile bir net aciklama getirememekte!..Tabii, boylesine muglak bir kitabi aciklamaya calisirken mecburen cok sey soyleyeceksin ama, sonucta dise dokunur hic birsey soylememis olacaksin!
Tekrar ediyorum: Acin haritalari bakin! En buyuk teologlara gidin sorun! Tarih ve cografya uzmanlarina gidin sorun! Imkaniniz varsa gidin yerinde arayin! "SINA DAGI" adinda bir dag bulamayacaksiniz! Cunku o isimde bir dag YOK! Hic kimse de size,"sina dagi suradadir, su dagdir" diyemeyecektir!
Cunku sayfanin ilk iletilerinde vurguladigimm gibi:
Tur-i Sina/Siniine,"Sina'nin Bogasi\ilahi"/"Sina'daki Boga El/ilah" demektir!
Tamlamanin original ve kadim anlami budur!
Sina ve Kenan ili(bugunku Filistin) ve hatta tum orta ve yakindogu daki bircok eski ve onemli yerlesim bolgesi ve hatta dagi, deresi, vadisi eski pagan kultlernin ilahlarinin ismini tasimaktadir! Bu, gunumuzde de hala boyledir! -Sina, Yeriho(Eriha), Baalbek, El-Kuddus(Kutsal ilah El'in sehri!), El-Tur(Boga El'in sehri!), Umma(Basra korfezine yakin, antik bir Ana tanrica adini tasiyan bir sehir),Beyt-El(harfiyen El'in Evi, daha irili ufakli bir suru isim.
Hangi teolog(din bilgini!)yada adami size "Sina, ay tanrisi Sin'e ait olan/yer/bolge demektir. Orta ve yakindogudaki cogu sehrin,dagin,bolgenin,hatta derenin, colun bile isimleri ya putperestlerin tanrilarina aittir, yada onlarla iliskilidir" demez, diyemez! Yonlendirilen koyunlar olarak sizler ancak onlarin sozlerine iman edersiniz, gozlerinizi de kapatarak dininizi kurtarmis olursunuz.
Gerceklerin uzerini, hakaretlerle, asagilamalarla, iftiralarla,tahrik etmelerle,kopyacilikla, saptirmalarla kapatamazsiniz.
Adam gibi,durustce emek verip yazanlari tenzih ederim.
Digerleri ise zaten boyle kendi kendilerini rezil etmekle mesguller.
Ben de gercekleri ortaya dokmeye devam edecegim.







 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Devam..

September 24 2004, 5:05 AM 

Evet..,simdi birazda "SIN"i taniyalim:
Sumerce ismi "Nan.Nar"-anlami harfiyen:Parlak Olan/Isildayan- Kisaltilmis ismiyle "Nanna" diye anilirdi. Ayni ilahin, Akkadca ve samice adi, gunumuze kadar "SIN" olarak geldi ayni anlamla(parlak olan,isildayan). Kenan(Filistin)panteonunda ise bas ilah olarak "EL" unvaniyla anilmaya baslandi. Zamanla da isim olarak kendisiyle ozdeslestirildi. Kenan metinlerinde kendisini "Yerah" ve karisini da "Nikhal/Nakhl" diye tanimlar.Yerah, yerel dillerde kucuk telaffuz farklariyla, Yeriho ve Eriha diye de anilirdi. Yerah, sami dilinde "Ay" anlamina gelir, daha cok Sin diye taninan tanridir ve "Nikhal" ise Ay Tanrisinin esinin Sumerce adi olan Nin.Gal'in sami diline uyarlanisidir. o eski zamanlarda, Asya ve Afrikayi birbirine baglayan yarimadaya, "Tanrilarin Kutsal Yeri"ine O'nun adi verildi: SINA=Sin'e Ait olan/yer/bolge.
Sumercedeki adiyla Nan.Nar, panteonun yeryuzundeki bas tanrisi Enlil'in oglu olarak gecer metinlerde.Daha sonra samilerce bas ilah olarak kabul edilmistir..
Hukmu altindaki sehirlere iyicil davrandigi, comert ve adil oldugu, bu yuzden ayni zamanda "Nanna Baba" diye sevecenlikle cagrildigi da yazilidir.
Ayni zamanda meshur adalet ve gunes tanrisi "UTU/SAMAS"in da babasidir.
Putperst sami kabilleler arasinda hayli etkili ve yaygin bir tapinim olan El/Sin kultunun, cok eski zamanlardan beri Sina yarimadasiyla iliskilendirilmesi gayet dogaldir, cunku, samilerin gocebe topluluklari,Kuzey Suriye'den Sina'ya hatta Misir'a kadar devamli etkinlik icindeydiler.
Evet..,burada SIN kelimesinin gercek anlamini verdik. SIN=Parlak olan,isildayan. Sembolu hilal idi. Ve bu sembolun islamin sembolu olan hilalle hicbir farki yoktur! Bas ilah olarak EL ismiyle de kult hayvaninin boga oldugunu yukarida hayli islemistik.Ve El olarak, Sina'daki bircok daga,dereye, hatta cole bile isminin verildigini ornekleriyle gosterdik.
Tur kelimesinin gercek original ve kadim anlaminin BOGA oldugunu ve EL'in, EL-TUR yani Boga El olarak ta cagrildigini da gosterdik. hatta, El,boga ile o kadar ozdeslestirildi ki,sadece "TUR" demek bile yeterliydi onu anmak icin.
Evet, O, adinin verildigi kadim yarimadanin bogasi olarak cagiriliyordu!
Tur-i Sinin= Sina'nin Bogasi!
Original sekliyle aciklamasi budur!
Ay tanrisi mubarek SIN kutsasin sizi
Hadi bakiim!





 
 
Anonymous
(Login yirmiyedi)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 24 2004, 3:11 PM 

kesik beyinli, hala zırvaya sallamaya devam ha? ulan sen kaç sene semitik dilleri çalıştın? uzay zamazingosu. marslılar mı ...ydi seni?

keh keh keh

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Civik

September 24 2004, 5:31 PM 

civik civiksin
tikandin, hakaretlerle idare ediyorsun.
Seni kendinle birakiyorum, rezilligini gor iste.
Soktugumun dallamasi.
Kufretsem bile degmezsin.


 
 
sefer
(Login sefer)
Ateistforum

selam

September 25 2004, 4:35 PM 

pagan çağların baltalı ilahı kızılsakal
islamın pagan yorumuna başladın galiba
epeydir yazmıyorum
yazasım gelmedi,düzenli takip edemedim vs

incil ve tevratta nasıl geçiyor bilmiyorum.
Kur'anda geçen ifadelere bakabiliriz.Belki daha iyi anlaşılır.
şimdi tur ile ilgili ayetleri asayım bakayım boğa dağı
olunca ne oluyor:
Ve bir vakit Musa'ya kırk gece (tur'da kalmak ve sonra kendisine Tevrat verilmek üzere) sözleştik. Sonra siz, onun arkasından kendinize zulmederek buzağıya taptınız.

hz.musa boğa dağına gidiyor ve millet ineğe taptı diye kızınıyor )

Bir vakit de sizden söz almıştık ve tur'u üstünüze kaldırıp demiştik ki: "Verdiğimiz Kitab'a sımsıkı sarılın ve içindekilerden gafil olmayın ki, günahtan sakınmış olasınız.

Bir vakit: "Size verdiğimiz Kitab'a sımsıkı sarılın ve O'nu dinleyin" diye tur'u tepenize kaldırıp sizden söz aldık. "Duyduk, isyan ettik." dediler ve inkarları yüzünden dana sevgisi iliklerine kadar işledi. De ki: "Eğer sizler inanmış kimseler iseniz inancınız size ne kötü şeyler emrediyor!

Andolsun o tur'a,

söz vermeleri için tur'u üstlerine kaldırdık ve onlara: "Secdelere kapanarak o kapıya girin!" dedik. "Cumartesiye saygısızlık etmeyin!" diye kendilerini uyardık ve onlardan sağlam bir söz aldık.



ve sina'ya bakalım:

Bir de Tur-i sina'da yetişen bir ağaç ki, hem yağ hem de yiyenlere bir katık ile biter.
-herhalde zeytin ağacından bahsediyor.

Sinin (sina) dağına ..


 
 
sefer
(Login sefer)
Ateistforum

eveeet

September 25 2004, 4:53 PM 


Musa as. Niye kızmış öyleyse....
Öküz dururken danasına niye tapınıyorsunuz diye...

yani metin öyle okunursa ağzı burnunu yalanlar.
pagan çağlarda böyle bir tanrı kral yaşamış olabilir ama bunun musa'yla görünür bir ilgisi yok.

Ancak şunu diyeyim Musa (as) boğa heykeline halkı taptıran Samiri'ye hiç kızmaz nedense kardeşi Harun'a öfkelenir.

Yani Musa (as) boğa tanrısı Sin'e tapınmış olmaya gitse niye kavmine ineğe tapınıyor diye kızsın.Çelişki burada.

islami metinleri buna yormaya çalışmak zor.
tevrat ne diyor bakmadım.
tevrat orjinal okunuşu 'tora' yani öküz tanrısına inanma dini..
olayı bu kadar basite indirgemeye mi çalışıyor birileri.

 
 
sefer
(Login sefer)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 25 2004, 5:09 PM 

yalnız o dönemde bir boğa kültü varmış demekki...

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Vay Sefer dostum!

September 25 2004, 6:17 PM 

Hosgeldiin! Yaw..,ozlemistim seni, gercekten hosgeldin yine hayirsiz! )
Dur!..Pagan caglarin baltali ilahi kizilsakal olarak seni bir kutsayayim ))

Evet, iletinin icerigine bir bakalim:(iletinden alintilayarak)

"-Kur'anda geçen ifadelere bakabiliriz.Belki daha iyi anlaşılır.
şimdi tur ile ilgili ayetleri asayım bakayım boğa dağı
olunca ne oluyor:
Ve bir vakit Musa'ya kırk gece (tur'da kalmak ve sonra kendisine Tevrat verilmek üzere) sözleştik. Sonra siz, onun arkasından kendinize zulmederek buzağıya taptınız-"
"-hz.musa boğa dağına gidiyor ve millet ineğe taptı diye kızınıyor )-"

Ben, sozkonusu "Sina Dagi"nin, Musa'nin su meshur "On Emir" i aldigi dag oldugunu iddia etmedim ki! Buna kur'an yorumculari atifta bulunuyorlar. Bunu iddia etseydim,benim icin elbette onemli bir celiski olurdu. Bu faraziyenin sahipleri icin ise zaten "salla, uydur, yutturabilirsen yuttur"un bir "cok basit" uygulanisidir bu!

"-Bir vakit de sizden söz almıştık ve tur'u üstünüze kaldırıp demiştik ki: "Verdiğimiz Kitab'a sımsıkı sarılın ve içindekilerden gafil olmayın ki, günahtan sakınmış olasınız.-"

Bu ve verdigin diger benzeri ayetler icerik olarak ayni oldugu icin, sadece bunu alintiladim. Ve bakalim:
Tur'u nasil kaldiriyor? Yoksa Tur mu (Boga mi) kaldiriyor ))
Yada, dagi uzerlerine nasil kaldiriyor?!
Ayetlerde "Tur" derken, dag anlamina vurgu yapildigini biliyoruz. Ama Muhammed, Tur kelimesinin gercek anlamini buyuk ihtimalle, bilmiyordu!
Bir kur'an baglisi gozuyle bakarak yorumlandiginda, kelime anlaminin "dag" olarak kabul edilmesi/inanilmasi zaten kacinilmazdir. Cunku, "Tanri'nin Kitabi" nda oyle yazmaktadir!Ama o "Tanrinin Kitabi"ndan binlerce yil onceden beri Tur kelimesinin anlami dag degil, bogadir!
Muslumanlar, her seyi, herkesi, hatta dunyayi,duzenini degistirmeye cok meraklilar ama, nedense kendilerini degistirmeye hic hevesleri yok!..
Kardesim, "Tur Dagi" diye bir dag da yok! Maalesef, ben de cok aradim, arastirdim ama, o isimde bir dag yok! Islamin kitabi, eski ahitten kopyaladigi icin, var oldugunu varsayarak, o dagdan yine tevratin anlatisiyla bahsediyor. Eski ahit denen derlemeler kitabini olusturan "Ibran" larin putperest atalarinca bir kult olarak tapinilan boga semboluyle ozdesli tanri EL,tek tanriciliga geciste etkisini yine surdurmus,ama sembol hayvani boga sureti, putlastirilip tapinildigi icin,bu yasaklanmis,kur'ana da yansimistir. Yani, o ayetlerde buzaginin asagilanmasi, kotulenmesinin nedeni budur.

"-ve sina'ya bakalım:
Bir de Tur-i sina'da yetişen bir ağaç ki, hem yağ hem de yiyenlere bir katık ile biter.
-herhalde zeytin ağacından bahsediyor.
Sinin (sina) dağına ..-"

Evet, bakalim:
Simdi ..,bu "Tur-i Sina'da yetisen agac" ile, ne kastedilmektedir? Ve ,Tur-i Sina'nin anlami ile bu agaci nasil iliskilendirebiliriz? Ne ilgisi var?!!
Elbetteki, Tur kelimesi dag olarak anlamdirilirsa boyle, o dagda yetisen bir agactan bahsedildigi dusunelecektir.
Peki, bu ne agaciymis? Yalnizca, "tur Dagi"nda mi yetismekteymis?
Hayir kardesim. Kur'anda Tur-i Sina bir dag ismi olarak gecebilir, ve islam "alimleri"ne gore oyle kabul edilebilir.Elbette oyle kabul edilecek, kendi ayaklarini kaydiracak halleri yok herhalde! Ekmekleri o yoldan cunku. Ama, batili tarihci ve dilbilimcilere gore, tekrar tekrar belirttigim gibi, Sina, Ay Aytanrisi Sin'e ait olan/yer/bolge demektir. Yaw, en eski, orijinal, ve tek gercek anlami budur!!
Ve, SIN kelimesinin gercek anlami Parlak olan/Isildayan demektir. herif zaten AY Tanrisi kardesim!! Elbetteki Ay gibi parlak, isik sacan olacak!

Sevgili Sefer, yukaridaki diger yorumlarimi da okumani, ama gozgezdirmeden okumani oneririm. Ne demek istedigim boylece daha iyi anlasilacaktir.
Ben, o kadim kelimelerin, yine original, kadim anlamlarini veriyorum. Islamin kitabini yorumlayanlar ise, kendilerince anlamlar uretip sunuyorlar. Ama, hicbirisi de 'kesinlikle anlami budur!' diyemiyor! Sadece, hayal guclerini sunuyorlar. Aslinda onlarda biliyorlardi/biliyorlar SIN kelimesinin gercek anlamini. Ama neylersin ki, hersey kitabi kurtarmak icin...Kitabi kurtaramazlarsa, kendilerini nasil kurtaracaklardi avamin seviyesinden?..Kurtaramazsan as var mi oyle!..

Sevgiler Sefer
Tekrar hosgeldin.







 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Neyse..,

September 25 2004, 6:30 PM 

Ben yatiyorum artik.
Sen yine yazacagini yaz, yarin gorusmek uzere.

 
 
sefer
(Login sefer)
Ateistforum

Sevgili Kızılsakal

September 25 2004, 7:06 PM 

Kutsadığın için teşekkürler..
pagan çağlara dönelim...
sin adı o dönemlerde kullanılmış olabilir
ancak bunun kur'anda gizli bir simge olarak kullanıldığı
meselesini bilemiyorum.
Batıni tefsirler var bu türlü yorumlar yapan.
Ancak dış anlam olarak konu çok net olarak kapatılmış.
Fakat "sin" ne demek?ya sin deki
"tur" nerede..vs..bunlar akla gelen şeyler.
net cevap vermek zor.
Geçmiş dönemlerin aydınlatılması herkes için iyi olur mutlaka

 
 
sefer
(Login sefer)
Ateistforum

meğer neymiş

September 26 2004, 8:03 PM 

"Konuyu tarihsel kayıtların eşliğinde incelediğimizde, İsrailoğulları'nı etkileyen putperest kültürün, uzun devirler içinde yaşadıkları Eski Mısır olduğunu görürüz. Bizi bu sonuca götüren önemli bir gösterge, Hz. Musa Tur Dağı'nda iken İsrailoğulları'nın saparak tapındıkları "böğüren buzağı heykeli"nin, aslında Mısır'daki Hathor ve Aphis adlı putların bir taklidi oluşudur. Hıristiyan araştırmacı Richard Rives, Too Long in the Sun (Güneş Altında Uzun Süre) adlı kitabında şöyle yazar:

Mısır'ın boğa ve inek tanrıları, yani Hathor ve Aphis, güneşe tapınmanın sembolleriydiler. Bu putlara tapınılması, Mısır'ın güneşe tapınma konusundaki uzun tarihinin sadece bir parçasını oluşturuyordu. Sina Dağı'ndaki (İsrailoğulları'nın tapındığı) altın buzağı ise, orada kutlanan bayramın güneşe tapınmayla ilgili olduğunu gösterir.."


 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Sin,Sina ve Tur...

September 27 2004, 4:55 AM 

Hat-hor'un en eski unvanlarindan biri "Turkuaz Tanricasi" dir.
Binlerce yil once Sina yarimadasindan dunyanin ilk sert kaya madenciligi calismasiyla turkuaz elde ediliyordu.
Evet, Misirlilar Sina'yi Hat-Hor'a atfetmislerdi. Misirlilar, Sumer geleneklerini izliyorlardi boylece. Misir uygarligi Sumer'den besyuz yil sonra kurulmustur. Sumer panteonundaki Bilgi Tanrisi Enki ve Dunya efendisi Enlil'in kizkardesi Ninhursag'in Misir'daki karsiligiydi Hat-Hor.
Ninhursag/Hat-Hor, biraz yasli ve sisman bir tanrica olarak nitelendirildigi icin, inek lakabiyla aniliyordu! Ayni zamanda "Hurma Agaci Tanricasi" olarak, basinda inek boynuzlariyla resmedildi.
Sina, Misirlilarca Hat-Hor'a atfedildigi gibi, Mezopotamyanin batisinda yasayan halklarca da "Bas Tanri" liga yukseltilen Boga lakapli El'e atfedildi, ayni zamanda "Ay Tanrisi" Sin olarak.
Ilkel sami kabilelerin, tek tanriciliktan once, kuzey Suriye'den Sina'ya hatta Misir'a kadar gocebelik ve hayvancilik yaptiklari bilinmektedir.
Cesitli kulturlerle devamli iliski halindeydiler. Fakat cok onemli bir ayrinti vardirki bu da samilerin herzaman ataerkil olduklaridir. Zaten bu yuzden, disi tanricalar yerine eril tanrilara tapiniyorlardi. Yani dolayisiyla,"Inek" lakapli hurma agaci tanricasi Hat-Hor yerine, "Boga" lakapli El/Sin'e bagliydilar. Bu yuzden o hiristiyan arastirmacinin cikarimi sami topluluklarin geleneklerine uymamaktadir.
Sonucta bilinmesi gerekir ki, Indus'tan yakin ve ortadoguya ve eski yunan'a kadar butun kadim uygarliklarin panteon tanrilari, isim degisikligi ve mitolojilerdeki kucuk farklar disinda aynidir. Ve hepsinin kaynagi da Sumer'dir.
Bir diger ayrinti: Misir'in gorunmez tanrisi Ra'nin bir gunes tanrisi olmadigi artik gunumuz arstirmalarinca kabul edilmektedir. Hatta Misirlilar gunese hicbir zaman tapinmamislardi! Uzun yillar bu inancin dogru oldugu sanilageldi ama, bunun yanlis oldugu artik anlasilmistir.Ra, uzaklardaydi, goklerde bilinmez yerlerdeydi. Firavunlar olduklerinde goksel sandalla ona ulasacaklarina inaniyorlardi. Samiler de hatta ortadogunun hicbir halki gunese tapinmamistir. Bir gunes kultu edinmemistir.Dolayisiyla o hiristiyan arstirmacidan aktardigin "bilgiler" uzun yillar suren yanlis bir saninin urunleri olarak artik gecerliligini yitirmistir.
Ortada kalan sorular:
Sina dagi nerededir?
Tur dagi nerededir?
Sina daginda boga ve inek tanrilarinin sembolleri esliginde gunes ayini yapilmasi iddiasi sadece bir fantazidir.
Soylencedeki Israilogullarinin boguren altin buzagiya tapinmasi, kult hayvani ve lakabi boga olan bas tanri EL(ay tanrisi olarak sin)'e yoneliktir.
Yanlis ve gecersiz bir saniyla iddia edildigi gibi(ki,artik iddia edilmiyor, bu gorusten vazgecildi) gunes tanrisina degil.

Devam edecegiz..


 
 
sefer
(Login sefer)
Ateistforum

boğa moğa öküz filan

September 29 2004, 11:11 PM 

Yahu Kızılsakal

Sin-sina- öküz tanrı filan kafamızı karıştırdın.Senin de kafan karıştı zannedersem.Eski Mısır vs dönemi kim neye tapmış inan hiç bilmiyorum.
Yalnız Yahudilerin öyle sıradan bir buzağıya tapmadığını da öğrendik böylece.Belki de ilkel bir anlayışla altın buzağı heykeli yapıp taptılar bilemiyorum.Benim dahasını bilmeye ne yaşım ne imkanım elveriyor şu anda.
Burda arada bir yüksekten uçsamda daha genciz.Bilgimiz de google'dan bulup okumaktan ibaret.Güneş kültü vs de sadece birkaç okumuşluğum var.Daha derin değil.Yani sorsan cevap veremeyeceğim.

Yalnız Hz.Musa yüzlerce puta tapılan o çağda tek tanrıyı savunabilmişse bu gerçekten peygamber olduğunun başlı başına bir alametidir.İster inan ister inanma beğenilecek bir harekettir.

Bu konu yahudileri hristiyanları filan ilgilendiriyor daha çok aslında.
hadi selam..

 
 
KIZILSAKAL
(Login tuncaltay)
Ateistforum

Re: Sin,Sina ve Tur...

September 30 2004, 5:32 AM 

Yaw Sefer,benim kafam karismis falan degil. Olaylar dinsel metinlerde kafadan butunluklu olarak anlatilmadigi icin, inanirlarinin kafalarinda karisiklik var.
Musa diye birinin yasamis olup olmadigi bile belirsizdir. Biz,yasamis oldugundan ve etrafinda gectigi anlatilan olaylardan bahseden dinsel metinlere gore konusuyoruz. Musa bir peygamber ise eger, elbetteki dogal olarak "baska ilahlara" tapinilmasini yasaklayacak, kendi getirdigi tanrisina tapinilmasini isteyecektir.Bunun aksi dusunulemez zaten. Ve buzagiya tapinma olayinin da tur yada sina daginda gectigini iddia eden ben degil,dini kesimdir.Ama illaki de bunu boyle iddia edeceklerse, benim de konuya bir yorumum var elbette:
Mesela diyelim ki gercekten Musa tur dagina gitti, avamini da asagida birakti. Avami onceden beri El/Sin kultune asina oldugu icin(gocebeliklerinden dolayi), "Ulan bu Boga El'in dagi yaw! Oyleyse burada onu temsilen bogaya tapilir. Boyle yapmazsak mahveder bizi walla! Deyip, dagin eteklerinde bir buzagi imal edip tapindilar. Yani Sina'daki butun daglar cok daha eski zamanlardan beri kutsal sayildigi icin, Musa, beraberindeki toplulugu oyle bir dagin eteklerinde durdurup, kendisi de tanrisal mesajlari almak icin daga cikti. Sonucta, kafasinda "bu dag, El'in dagi, putperstlerin tanrisina adanmis bir dag" gibi bir dusunce yoktu. "Zaten butun daglar kutsal" degil miydi.. Ama tabii, dagdan indiginde toplulugun buzagiya tapindigini gorunce isi uyandi ama, hemen baskin cikip, muthis bir ofke gosterdi. Sonrada tapanlarin kilictan gecirilmesi falan. Sonucta, dag eskilerce bir pagan tanrisinin adini tasisa da, sonucta kutsaldi ve putlara tapinmak olmazdi!

Dinlerin gormezden geldigi, yok saydigi birsey var: Sina, en eski pagan devirlerden beri kutsal idi! Orta dogu, butun eski yerlesim birimleriyle kutsal idi! Dinler, paganlarin bu kutsal yerlerinin, bolgelerinin kutsalliklarini devam ettirmekten baska bir sey yapmamislardir. Dinler, paganlarin kutsalliklari uzerine kurulmustur! Islamdan, hiristiyanliktan, ve musevilikten cok onceleri de, Sina'nin belli daglarini "hac"ca giden putperest hacilar vardi! Yalniz Sina mi? Bugunku Kudus bolgesi de oyleydi.
Anlati ve din degisikliginden baska birsey yok yani! "semavi" din inanirlari bunlara gozlerini kapatmislardir. Bilmezler ve ogretilmezler de zaten.

Tekrar ediyorum:
Sina, Sin sozcugunden turevlidir. Sin kelimesinin anlami parlak olan/isildayan demektir. Ve isim olarak Ay tanrisina verilmistir. Yani Ay Tanrisi Sin. Sina, Ay Tanrisi Sin'e ait olan/yer/bolge anlamindadir.
Tur boga demektir.
El-Tur:
Bolgesel ismi Yeriho/Sin olan bu tanrinin genel ismi daha El idi.Yani tanrilarin basi,ulu olan ilah.El'in en bilinen isimlerinden biri de "El-Tur" idi.Yani "Boga El". Kult hayvani boga idi ve hem tanrisal guc ve kudreti hem de cinsel gucu,erkekligi simgeliyordu.Zaten El,kadinlara cok duskun,ve cinsel yonden de cok guclu bir ilah olarak Akkad,Kenan ve Ugarit metinlerinde oldukca yer teskil eder.Mitolojiye gore,hem insan kadinlardan hemde tanricalardan toplam yetmis kusur ogul edinmistir.Kizlardan bahsedilmez gerci,samiler ataerkil olduklari icin.
"Turi Siniine" yi gunumuzde ne kadar "Sina Dagi" olarak cevirmek yanlis degilse de,milattan onceki o bolgenin kadim topluluklarinca Sina dagin'dan ziyade,Sina'nin Bogasi/Ilahi olarak anlasilacakti! Ki,zaten gercek anlami da budur.
Bundan daha net aciklanabilecegini sanmiyorum artik. Yeterince yazdik cizdik.
Muslumanlar bazi konulari anlamakta zorlaniyorlarsa bu, islamdan oncesine gozlerini kapamis ve kapatilmis olmalarindandir.

Gunes kultunu de salla gitsin. Bunun, din inanlisi sozumona arastirmaci yazarlarin dinler oncesi uygarlik tapinimlarini iyice kotuleyebilmek ve inandiklari dinlerini ve baglilarini yuceltebilmek icin uzerine atlayip simsiki tutunduklari yanlis bir kani, bos bir fantazi oldugu ortaya cikti.

Hadi sana da selam.










 
 
Current Topic - Sin,Sina ve Tur...     
  << Previous Topic | Next Topic >>indexe geri don