Normal Forum Görünümü: Bir matematik sorusu
Ateistforum > BİLİM > BİLİM FORUMU
matematikçi
Kural: Eğer herhangi bir A sayısının son üç rakamlı sayısı alınıp kalan bölümden çıkarıldıktan sonra elde edilen A son sayısı 7,11,13 bölünüyorsa ;A da aynı sayılara bölünür.

Örnek

7418605923184 sayısını alalım

A1=7418605923-184=7418605739
A2=7418605-739=7417866
A3=7417-866=6551
A4=6-551=-545=-Ason

545 'i ,7,11, 13 böldüğümüzde 6,6,12 kalanlarını verecektir bu ise bu sayıların 7418605923184 böldükleri zaman verdikleri kalan ile aynıdır.
DreiMalAli
A1 = ...gfedcba olsun.
A1 den A2 ye geçme işemini şu şekilde ifade edebiliriz:

A2 = (A1 - cba)/1000 - cba = (1/1000)*(A1 - 1001*cba)
Ve buradan A1 i çekersek

A1 = 1000*A2 + 1001*cba
A1 = 1001*(A2 + cba) - A2

1001 = 7*11*13 olduğundan 1001*(A2 + cba) termi 7'ye 11'e ve 13'e tam olarak bölünür; yani bölme işlemi sonucu kalan sıfırdır.
Öyleyse A2 7'ye 11'e ve 13'e bölündüğünde kalan ne ise A1 de bu sayılara bölündüğünde kalan aynı olacaktır.

Sevgili matematikçi.
Sayende yeni bir "sihirbazlık" daha öğrendim. smile.gif

Birisi aklında 1000'den küçük bir sayı tutsun ama bana söylemesin.
Ban; bu sayıyı 7'ye 11'e ve 13'e böldüğünde kalanları bildirsin.
Ben de ona hangi sayıyı aklında tutmuş olduğunu söyliyeyim.

Denemek isteyen var mı?

Sevgiler
knz
3- 5 - 6

kızıksakal gibi kaybolmadım
bilim sayfasında vaktim var smile.gif
DreiMalAli
Sevgili knz.

Sen de olmasan benim sihirbazlık kariyerim daha başlamadan bitecekti.
İşte şimdi neşem yerine geldi. biggrin.gif
Karşılığında sana bir

x = 3 * cos(t)
y = 3 * [sin(t) + |cos(t)|]
-pi <= t <= pi

hediye edeyim.
Aynısından bir tanede sevgili Kızılsakal'a.
Onunki de ara sıra bizimle. En azından ben öyle ümit ediyorum. rolleyes.gif

Ben de kaybolmadım.
Forumlara ancak geç saatlerde kısaca bakabiliyorum bu günlerde.

Yuvarlak basit bir sayı tutmuşsun aklında.
Beş ile başlıyor. Peşinden iki tane sıfır geliyor. smile.gif

Sevgiler
knz
evet ..evet smile.gif


nasıldı bu unuttum ?

herkesin bikaç sihirbazlık numarası olmalı smile.gif
DreiMalAli
Sevgili knz.

Bu bilinen bir sihirbazlıkmıydı yoksa?
Bende... Uğraşırken kendim buldum zannediyordum.
sad.gif

Nasıl olduğunu bir gün yazarım.
Bir kaç hafta sonra, vakit yönünden biraz rahatlayınca.

Senin bildiğin sihirbazlıkları da görmek/izlemek isterim tabi.
biggrin.gif

Sevgiler
Bu basit görünüm sadece metinlerden oluşur. Resim ve Daha Fazla Bilgi Görmek İçin Forumun Normal Haline Geçmeniz GerekmektedirBuraya Tıklayın.