Bain Talak: kadini en klasik bosama seklidir. Erkek uc kere talak ederse (yani uc kere "bos ol") derse. Karisini Allah'in huzurunda bosamis sayilir. Erkek karisini ofke aninda bile uc talak ile bosamissa, bosanma gecerlidir. Hata kabul olunmaz... Bu gibi durumlarda yeniden nikah farzdir.
Hata ile bir erkek karisina uc kere "bos ol" demis, sonrasinda pisman olmussa, korkup endiselenmesine gerek yok. Cunku Allah'in kitabi bu durumdaki erkeklere kolaylik saglamis; kadin da raziysa yeniden nikah yapilabilir. (Bakara-228) Hani oldu ya, erkek yine bir baska gun karisina sinirlendi ve sinir esnasinda yine uc talak yapti ve sonrasinda pisman olduysa, yine sorun yok; kadinin rizasi varsa, kadinla ikinci kere nikah yaparak evlenebilir. (Bakara-229)
Fakaat, erkek ayni halti ucuncu kere yer, pisman olup karisi ile yeniden nikahlanmak isterse, iste o zaman durum keleklesir. "HULLE" dedigimiz mevzu, iste burada devreye girer. Yani kadinin bir baska erkekle nikahlanmasi ve cinsel iliskiye girmesi gerekir.
Kuran'i okuyalim;
Bakara-230 ' Eger erkek kadini (ucuncu defa) bosarsa, ondan sonra kadin bir baska erkekle evlenmedikce onu almasi kendisine helal olmaz. Eger bu kisi de onu bosarsa, (her iki tarafta) Allah'in sinirlarini muhafaza edeceklerine inandiklari takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah'in sinirlaridir. Allah bunlari, bilmek, ogrenmek isteyenler icin aciklar.'
(Not: Dininden haberdar olmayan muslumanlar, hulle sonradan uydurulmustur der. Oysa ki hulle sonradan uydurulmus bir kural degil, goruldugu gibi bizzat Kuran'da gecen bir emirdir. Dileyen bu islemi baska bir isimle de adalandirabilir. Ben hulle diyorum...)
Bu Ayet'in tefsirleri okundugunda aynen su sozler soylenmektedir; 'bir erkek hanimini ucuncu defa bosar ve geri almak isterse, o zaman, ancak kadin baska bir erkekle gercek manada evlenten ve o kocasindan bosandiktan sonra eski kocasi ile evlenebilir.'
Gecmiste hulle'nin uygulanmasinda bazi uc kagitlar denenmis; kadin, cinsel birlesmenin gerceklesmemesi icin, eriskin olmayan kucuk cocuklarla evlendirilmis, sonrasinda bosattirilarak eski kocasiyla evlenmesi saglanmis. Fakat cinsel birlesme gerceklenmediginden, bu sekilde yapilan hulle'ler alimler(?) tarafindan kabul edilmemis. Hatta bu sekilde evlenmelerin, cima (ciftlesme) gerceklenmediginden gecerli olmayacagi uzerine, seyhulislamlar tarafindan sayisiz fetva verilmistir.
Bakara-230 son derece assagilik bir Ayet'tir. Erkegin sucu kadina yuklenmekte ve kadin tanimadigi biri ile yatmaya zorlanmaktadir. Eski kocasina kavusabilmek icin, hic istemedigi biri ile yatmak zorunda birakilan kadin acikca asagilanmakta ve erkegin sucunun cezasini cekmeye zorlanmaktadir...
Ben kadinlara sasiyorum.. Bu kadar asagilandiklari, bu kadar hor goruldukleri ahlaksiz bir dine hala inaniyorlar... Yaziklar olsun...
This message has been edited by Aforumadm on Jul 10, 2006 2:40 PM
Hülle haricinde benim çok güldüğüm zihar var.
ZİHAR : Bir kimsenin karısına "sen bana anamın sırtı gibisin" diyerek, onu kendisine haram kılması. Zihar, "zehr" kökündendir, kelime anlamı sırt demektir. Altta mücadele suresi 1-4 ayetleri var. Bu âyetlerin nüzul sebebi hakkında Havle binti Mâlik bin Sa'l-ebe'den şu hadis rivayet edilmiştir: "Kocam Evs b. Samit bana zihar (sen bana anamın sırtı gibisin dedi) yaptı. Ben de Rasûlüllah (s.a.s)'a giderek durumu anlattım ve şikâyet ettim. Rasûlüllah (s.a.s) bana ısrarla, Âllah'tan kork, Evs senin amca oğlundur. Ona iyi davran" diye_ buyuruyordu. Nitekim bir müddet sonra hakkımda şu âyetler nâzil oldu:
mücadele1. Allah, kocası hakkında seninle tartışan ve Allah'a şikayette bulunan kadının sözünü işitmiştir. Allah, sizin sürdürdüğünüz konuşmayı (zaten) işitmekteydi. Şüphesiz Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.
yorum : yani allah diyorki aha sorunuza cevap veriyorum, zaten sizi an be an izliyordum. tartışmalarınızı dinledim. ben herşeyi bilirim. herşeyi biliyorsan niye olay olmadan ayetleri bindirip sorunu baştan çözmüyorsun be sevgili allah. amerikan polisi gibi filmin sonunda ortaya çıkıp ayet bindiriyon.neyse devam edelim.
2. İçinizden kadınlarına zıhar yapanlar bilsinler ki, o kadınlar onların anaları değildir. Onların anaları ancak, kendilerini doğuran kadınlardır. Şüphesiz onlar (zıhar yaparlarken) hoş karşılanmayan ve yalan bir söz söylüyorlar. Şüphesiz Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.
yorum: yaw hiçbiriniz piç değilsiniz,sizin ananız bellidir ve sizi doğurandır.artık kafanızdan şu bana haram-şu bana helal demeyiniz.Bedevi tanrısı(muhammed) bu ayeti ile çağına göre modern sayılır ve bir tabuyu yıkmaya çalışıyor.
3. Kadınlarından zıhar yaparak ayrılıp sonra da söylediklerinden dönecek olanlar, eşleriyle birbirlerine dokunmadan önce, bir köle azat etmelidirler. İşte bu hüküm ile size öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.
yorum: medeni olan tanrı ( muhammed) yine bedeviliğini gösteriyor. kendi kafanıza göre uydurduğunuz abuksabuk sözlerin allah katında hükmü yoktur, dolayısı ile zihar geçersizdir, aynen sevişmeye devam edebilirsiniz diyeceği yerde sanki zihar etmenin bir hükmü varmış gibi zihardan dönmek isteyen için bir kefaret biçiyor. köle azad edin diyor.yani sosyal ceza veriyor. bir nevi kamu cezası. çağımıza uygun olmasa da o çağ için bedevi tanrısı ( muhammed ) hala medeni sayılır.
4. Kim (köle azat etme imkanı) bulamazsa, eşine dokunmadan önce ardarda iki ay oruç tutmalıdır. Kimin de buna gücü yetmezse altmış fakiri doyurmalıdır. Bunlar Allah'a ve Resülüne hakkıyla iman edesiniz diyedir. İşte bunlar Allah'ın sınırlarıdır. Kafirler için elem dolu bir azap vardır
yorum : Baktın kamu cezasını karşılayacak gücün ( yani kölen ) yok. O zaman kamu değil dinsel ceza veriyoruz.Karınla sevişmeden önce 2 ay oruç tutacaksın.Bunada gücü yetmez ise ( yine kamusal ceza) 60 fakiri doyuracaksın diyor bedevi tanrısı( muhammed).
esprili olan bu tefsir bize şunu gösteriyor.
1) evet, bu din çağdışı kalmıştır.
2) ama bu dinin tanrısı ( muhammed) çağına göre oldukça modern sayılabilir. olaylara yaklaşımı ve verdiği kamusal cezalar güzel bir mantık.
3) Cezanın kişinin vicdanına bırakılmış olmasıda başka bir olumlu yön.Çünkü kimse bir insanın zihar edip etmediğini bilmez,ziharın kefaretini nasıl ödeneceği kişiye bağlıdır. köle azad etmek,oruç tutmak,fakir doyurmak şeklinde ödenebilir.
eski ateistforumda boşanma konusu ele alınmıştı. orada "sen bana anamın sırtı gibisin" diyen kişi bir daha o kadın ile evlenemez demiştim.
araştırmam sonucu bu yorumun yanlış olduğunuda anladım.zihar islam öncesi bir adet olup muhammed bunu kaldırmaya çalışıyor.
Bilimsel(doğru) olma zorunluluğumuz nedeni ile kendi Hatamı düzeltirim.
Kocanin keyfine gore karisini bosamasi yetmiyormus gibi, ucuncu kere bosanmadan sonra kocanin sucu kadina yuklenmekte, kadinin baska birisiyle iliskiye girmesi gerekmektedir
Bakara-230 ' Eger erkek kadini (ucuncu defa) bosarsa, ondan sonra kadin bir baska erkekle evlenmedikce onu almasi kendisine helal olmaz. Eger bu kisi de onu bosarsa, (her iki tarafta) Allah'in sinirlarini muhafaza edeceklerine inandiklari takdirde, yeniden evlenmelerinde beis yoktur. Bunlar Allah'in sinirlaridir. Allah bunlari, bilmek, ogrenmek isteyenler icin aciklar.
ben bu ahlaksiz ayet hakkinda fikrini almak isterim
--------------
Only the fool says in his heart: There is no god -- The wise says it to the world
This message has been edited by Cutie_Pie. on Jul 22, 2006 9:07 PM
kadının şartları vardır
erkek 3 kez boş ol deyince boşabilir ama bu da bi şarttır değil mi
Biraz üşüdüm...
Hala üşüyorum...
Ayakta daha az üşüyorum...
Ama hala üşüyorum...
Biraz yürücem...
Biraz daha yürücem...
Yürümeliyim...
Ama hala üşüyorum...
öncelikle bazı şeyleri iyi bilmek lazım birincisi kadında islama göre boşuyabilir. 2.si kadın evlenme şartı olarak başka bir kadın ile evlenmeme şartı koyabilir. birde üç kere boş ol meselesi imam ibn-i teymiyeye göre caiz değildir. Rasulullahın hayatında bu tür boşanmaya örnek yoktur.
228:"Boşanan kadınlar bizzat kendileri üç hayız müddeti beklerler. Eğer Allah’a ve âhiret gününe inanıyorlarsa Allah’ın Rahimlerinde yarattığını gizlemeleri kendilerine helâl olmaz. İddet içinde barışmak isterlerse onları nikâhlarına geri döndürmeye kocaları daha lâyıktır. Erkeklerin kadınların üzerinde meşru hakları olduğu gibi kadınların da kocaları üzerinde hakları vardır. Ama erkekler için kadınlar üzerinde üstün bir derece vardır. Allah güçlüdür hakimdir."
Rabbimiz îlâdan söz ettikten sonra îlânın sonucunda boşanma olabileceği için, bundan sonra boşanma konusunu anlatmaya başlayacak.
"Boşanmış kadınlar üç kuru müddeti beklerler." Boşanmış kadınların iddeti böyledir. Âyet-i kerîmedeki "Boşanmış kadınlar" ifadesi genel bir ifadedir. Yâni bütün boşanmış kadınları kapsamaktadır. Halbuki Kur’an-ı Kerîmin başka yerlerinde farklı konumdaki kadınlar için farklı ifadeler görüyoruz. Meselâ kendileriyle cima yapılmamış, zifaf olmamış kadınların iddeti yoktur.
hür olup kendileriyle cima yapılmış kadınlar kalıyor. İşte bu âyet-i kerîmede anlatılan kadınlar bunlardır. Kendileriyle mübaşerette bulunulmuş olup da boşanmış kadınlar üç kuru müddeti iddet beklemek zorundadırlar buyuruyor Rabbimiz.
talak üç çeşittir burda talakın ric'i talak vardır tamamen boşanma yoktur kadın yine erkeğin evindedir. tek talâkla karısını boşayan koca, onu boşadığı için pişman olabilir. Ve tekrar hanımıyla anlaşabileceğine inanarak onu geri almak isteyebilir. Bu durumda iddet içinde istediği zaman tekrar hanımını kendisine döndürebilir.
bakara 229 daki ayeti kerime ise:
cahiliye döneminde yaşanan çok çirkin bir âdeti kaldırmayı hedefler. İslâm’dan önce bir koca, karısını dilediği zaman, dilediği kadar boşardı. Karısına kızdığı zaman onu boşar ve işine geldiği zaman da onu geri alırdı. Âdeta kadın erkeğin elinde oyuncak konumundaydı.
İşte bir adam karısına zulmetmek için: "Seni himayeme alma-yacağım! Serbest de bırakmayacağım!" dedi. Kadın: "Bunu nasıl yapacaksın?" diye sorunca da: "Seni boşayacağım. İddetin bitmesine yakın tekrar alacağım ve böylece sana çektireceğim!" deyince, kadın Rasulullah Efendimize gelerek şikâyette bulundu. Bunun üzerine işte bu âyet-i kerîme nazil oldu deniyor.
"Talâk (boşama) iki defadır.
(Nesâî)
bu âyet, bu tür bir zulmü ortadan kaldırmak için gelmiştir. Kadın erkeğin elinde bir oyuncak değildir. Bütün bir evlilik süresi içinde koca karısını, ancak iki kere boşayabilir. Bundan sonra ne zaman ki onu üçüncü defa boşamışsa, artık ondan tamamen ayrılmış demektir. Yâni bir erkeğin karısına tekrar dönebileceği boşama, ancak iki defa olan boşamadır. Üçüncü defa boşandı mı, artık o erkeğin kadını tekrar nikâhı altında tutma hakkı kalmamıştır. Üçüncü defa da boşandı mı, artık o kadın başka bir erkekle normal bir evlilik kurar ve bu evlendiği erkekten de boşanırsa, ancak o zaman eski kocasına dönme hakkı doğabilir.
Boşanmak İslâm’da sevilmeyen, Allah’ın istemediği çok zor bir şeydir. Ama buna rağmen eğer taraflar anlaşamıyorlar, birbirlerine tahammül edemez ve birbirlerini kırıp dökecek bir duruma gelmişlerse, o zaman elbette birbirlerine işkence çektirmelerinin ve kulluklarını tehlikeye düşürmelerinin de anlamı yoktur. Güzellikle ayrılırlar ve her ikisi de sevebilecekleri, anlaşabilecekleri birileriyle evlenebilirler. Rabbi-miz buna imkân tanımıştır.
Sünnete uygun boşama şöyle olacaktır: Kadın ay başını bitirip temizlendikten sonra cima yapmadan kocası onu bir talâkla boşar. Bu boşamadan sonra koca bekler. Bu beklemenin sebebi şudur. Belki erkek de kadın da pişman olabilirler. Erkek boşadığına kadın da boşan-dığına pişmanlık duyabilirler. Kadın böyle bir durumda belki kocasının isteyip de yapmadıkları konusunda bir daha düşünerek kendi haksızlığını anlamış ve pişman olmuş olabilir.
Bakara 230'daki ayeti kerimede ceza kadına mı veriliyor erkeğe mi veriliyor ayrıca tartışmak gerekir. bu iş çocuk oyuncağı değil karar verirken rabbimiz insana üç talak vakti veriyor. burda iki taraftan hangisi olursa olsun boşanmak istedi ve ayrıldılar. Sonra hangi taraf dönmek isterse istesin vermiş olduğu kararın sonuçlarına katlacak.
kadını 3 kere boşayacak (boşadığı kadının gidecek yeri varmı yok mu o da belli değil),4.kez tekrardan bir araya gelmek isteyeceksin ! bu kadarda maymun iştahlı olunmazki :)hay ben öyle erkeğinde,o erkekle 4. kez biraraya gelmek isteyen kadınada nokta nokta.
Biraz üşüdüm...
Hala üşüyorum...
Ayakta daha az üşüyorum...
Ama hala üşüyorum...
Biraz yürücem...
Biraz daha yürücem...
Yürümeliyim...
Ama hala üşüyorum...
1.kadın hopbanın tekidir.erkek kadını defalarca boşayarak cezallandırmış,cezalandırdığını sanmış,daha sonrta çok sevdiği için tekrardan beraber olmak istemiştir.
2.kadın zavallının tekidir.erkek kadını kullanmış ve zavallı kadının başka seçeneği olmadığı için tekrardan deyus kocasıyla bir araya gelmek zorunda kalmıştır.
Yukaridan asagiya bu basligi okuyan ortaokul tabesi bile bundan daha iyi bir aciklama getirirdi.. O nedenle bu aciklamayi geciyoruz, asil iddia sahibinin aciklamasini bekliyoruz..
birincisi boşama işini öğrenmeniz lazım 1.talak bizim zannettiğimiz boşama gibi değil. kadının nerde kaldığını öğrenin diğer sualleri beraber devam ederiz. bu sefer ben yazmayacağım siz talakın ne olduğunu öğrenin buraya yazın kadının da nerde kaldığını öğrenin buraya yazın sonra tartışalım. talakın çeşitlerini yazın.