yol
Aug 21 2006, 12:32 AM
Ateist olunca ne olunuyor iyi insan örnegimi? Evet bakin bu Ateist (iyi insan) Etiket mi?
Müslüman, Hiristiyan, Yahudi .... kötü insanmi? Herkes neye inanmak isterse vede hangi inancla mutluysa öyle yasasin. Ben Müslüman`im bir Ateistlede arkadas olurum Hiristiyanlada...Kendi kendinize is yaratiyorsunuz.
Rastlantı
Aug 21 2006, 12:51 AM
Ben bu yazıdan bir şey anlamadım, herkes neye inanmak istiyorsa inansın diyorsun iyi güzel de kendi kendine iş yaratmak ne demek.
Ayrıca ateistler sanki bir şeyler olduğu için mi ateist oluyor. Tanrı diye bir şey olmadığı için biz ateistiz, olsa da inansak. Vardı da biz mi inanmadık.
Kont
Aug 21 2006, 02:45 AM
Şu müslüman arkadaşları bazen anlamak çok zor oluyor.
mistik_cadi
Aug 21 2006, 07:00 AM
QUOTE
Ateist olunca ne olunuyor iyi insan örnegimi? Evet bakin bu Ateist (iyi insan) Etiket mi?
yahu yol, bana şunu söylesene, ateizm nedir? ateist olunca hiç birşey olmuyor. sadece bir saçmalığa tapmayı bırakıyorsun, işte o kadar...
HENS
Aug 21 2006, 10:06 AM
PUHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAAHAHHAHA
AY HİÇ GÜLECEĞİM YOKTU HE mistik_cadi ALLAHIM YA SAÇMALIK DİYO O SAÇMALIK DEĞİL AMA ÇOK SAÇMALIK GÖRMEK İSTİYOSAN KENDİ YAZDIKLARINI OKUYA BİLİRSİN CANIM .....
Ateist olunca ne olunuyor iyi insan örnegimi? Evet bakin bu Ateist (iyi insan) Etiket mi?
YOL ARKADAŞIM ONLAR KENDİLERİNCE KENDİ DÜNYALARINDA KENDİLERİNİ ÖYLE SANIYORLAR....
Müslüman, Hiristiyan, Yahudi .... kötü insanmi? Herkes neye inanmak isterse vede hangi inancla mutluysa öyle yasasin.
TABİKİDE ÖYLE OLMALIDIR HİÇ Bİ DİNDE BASKI YOKTUR İSTEK VARDIR AMA BAZI KİŞİ VE KİŞİLER BU DÜŞÜNCEYİ AŞIRI DERECEDE SAPTIRMIŞ VE ARTIK DUR DENİLEMEZ SAÇMALIKLAR HALİNE GELMİŞ DÜŞÜNCELERDİR BURDA BUNA DUR DEMEK GEREKİR DOĞAL OLARAK:
Müslüman`im bir Ateistlede arkadas olurum Hiristiyanlada...Kendi kendinize is yaratiyorsunuz.
BU YAZDIĞINI PEK ANLADIĞIMI SÖYLİYEMEM ? BİRAZ DAHA AÇARSAN KONUYU SEVİNİRİM:)
mistik_cadi
Aug 21 2006, 10:29 AM
QUOTE(HENS @ Aug 21 2006, 11:06 AM)

al benden de bi o kadar
QUOTE
AY HİÇ GÜLECEĞİM YOKTU HE mistik_cadi ALLAHIM YA SAÇMALIK DİYO O SAÇMALIK DEĞİL AMA ÇOK SAÇMALIK GÖRMEK İSTİYOSAN KENDİ YAZDIKLARINI OKUYA BİLİRSİN CANIM .....
hııııı?..
yazdıklarımı saçma buluyorsun demek.. kişisel fikir ne diyeyim, cevap vermeme gerek yok sanırım

...
amaaaaaaa.......
cevap vermeden de duramam ki
şimdi, ateizmi saçmalıklardan kurtulma olarak nitelendirdim, neden? kısaca maddeleyeyim bakalım

- duyusal olarak algılayamadığımız bir "şey"e tapmıyorum...
- "dua" ederek sap sap oturmaktansa sorunlara çözüm arıyorum..
- anlayamadığım arapça sözlerle "bıdı bıdı

" yapmıyorum...
vb vb...
daha liste çooookkkkkk uzun...
yazmak isterdim ama nasıl olsa "saçma" diyeceksin... cevap vermiş olmak için cevap bu olsa gerek ha
DeMoN
Aug 21 2006, 11:46 AM
QUOTE(HENS @ Aug 21 2006, 11:06 AM)

yazdığın mesaj bu kadar uzun bi gülme efektiyle daha mı ilgi çekici hale geldi?
yoksa okuduklarından duyduğun siniri bastırma çabasında mısın?
ateist olunca noluomuş?
ol da gör.ne kadar anlatsak da anlamıcaksınız nasılsa.
Zork
Aug 21 2006, 12:35 PM
QUOTE(yol @ Aug 21 2006, 12:32 AM)

Ateist olunca ne olunuyor ?
ebenin nami oluyor!
yol
Aug 21 2006, 12:47 PM
ben bir inanan olarak sizlere saldirmiyorken inancsizliginiza yani siz neden inanan insanlara saldiriyorsunuz onu diyorum.
Zork eger ettigin lafa gelince herkesin ebesinin nami var.Seninkininde yani...
güneydogulu
Aug 21 2006, 12:52 PM
Ateist olunca doğuştan gözünüze takılan bulanık gözlükleri atıp,
dünyayı ve hayatı olduğu gibi görmenizi,
düşünmesini kavrayabilen bir beyin,
sağlıklı bir kişilik ve hümanist yapıda olmanızı sağlar.
yol
Aug 21 2006, 12:55 PM
Nasil oluyorda ateist olmayan insanlarin hepsi hakkinda ayni kararlari veriyorsunuz? Ateistlerin hepsi net olarak görüyor digerleri bulanik. Sacmalama.Bütün Ateistler ayni seyimi görüyor klonlarmi yani?
maki
Aug 21 2006, 12:59 PM
sayılır!.. yani klon sayılır... hahaha
yol
Aug 21 2006, 02:46 PM
mistik cadi! Ateist olmayanlar sorunlarina cevap bulmak icin evde oturmuyorlar, Allah`i duygusal olarak algilayamiyorsan zaten sende sorun var. Evinde oturunca sana kimse ekmek vermeyecegi icin gidip calisiyorsun bunuda tek Ateistler yapmiyor dünyada.Yani herkes birseyler yapiyor yorma sen kafani...
maki
Aug 21 2006, 02:53 PM
valla diğerlerini bilmem ama..
ateist olduğumdan beri:
ben de bir huzur, bir gevşeme, bir korkusuzluk, bir cesaret, bir otokontrol..
anlatamam yani.. gökten allah inse bozamaz bu mutluluğu..

spica
Aug 21 2006, 03:04 PM
Genelde tabusuz ve önyargısız oluyorlar, diyebilirim.
yol
Aug 21 2006, 03:11 PM
Hicmi tabulari olmuyor?
maki
Aug 21 2006, 03:13 PM
hiç olmuyor!..
CultureClub
Aug 21 2006, 03:14 PM
QUOTE(yol @ Aug 21 2006, 01:55 PM)

Nasil oluyorda ateist olmayan insanlarin hepsi hakkinda ayni kararlari veriyorsunuz? Ateistlerin hepsi net olarak görüyor digerleri bulanik. Sacmalama.Bütün Ateistler ayni seyimi görüyor klonlarmi yani?
Yok bütün ateistler aynı şeyi görmüyorlar,bazılarının gözleri perdeli
yol
Aug 21 2006, 03:18 PM
Kuslar gibi hürdemi oluyorsun Ateist olunca maki?
maki
Aug 21 2006, 03:24 PM
en azından beynin hür oluyor..
e bu yaşamına da yansıyor elbette!..
niye sordun?..
yol
Aug 21 2006, 03:26 PM
Cik sokaga ciplak dolas bakalim anlarsin o kadar özgürlügü
maki
Aug 21 2006, 03:33 PM
yarı çıplak geziyos zaten.. çok sıcak bee!...
yani bu sıcakda çarşaf giymiyoruz..
anladın mı canım özgürlüğü?..
yol
Aug 21 2006, 03:38 PM
onu bizde biliyoruz canim.Sen anladinda soruyu iyi kiviriyorsun...
maki
Aug 21 2006, 03:39 PM
sokaktakilerin kılık kıyafet takıntısı benim nasıl giyindiğimi belirlemiyor..
bu nasıl?
yol
Aug 21 2006, 03:42 PM
Tr.nin yarisi zaten öyle geziyor. Yani onlarda hür! Büyük kesimi Ateist olmamasina ragmen.
Bu da iyiydi!!!
nil
Aug 21 2006, 04:18 PM
QUOTE(yol @ Aug 21 2006, 04:42 PM)

Tr.nin yarisi zaten öyle geziyor. Yani onlarda hür! Büyük kesimi Ateist olmamasina ragmen.
Bu da iyiydi!!!
bi farkla ki; sucluluk duygusu ve oldukleri zaman onlari bekleyen azaplarin kaygisini da yanlarinda tasiyorlar.
yol
Aug 21 2006, 04:22 PM
Hee simdi sen hepsinin beynini okudun dimi, hani dinci yobaz diyoruz ya senin gibi düsünenlerde Ateist yobazi oluyor demekki.
nil
Aug 21 2006, 04:26 PM
QUOTE(yol @ Aug 21 2006, 05:22 PM)

Hee simdi sen hepsinin beynini okudun dimi, hani dinci yobaz diyoruz ya senin gibi düsünenlerde Ateist yobazi oluyor demekki.
1. hepimiz insaniz, cezalandirilacagina inanan insanin kaygilanacagini bilmek icin beyin okumaya gerek yoktur.
2. ben ateist degilim.
yol
Aug 21 2006, 04:44 PM
icindeki umut sönükse kendini zaten cezalandiriyorsundur demekki.Neden hep Allah`in cezalandiracagini düsünüyorsunuz anlamiyorum.
maki
Aug 21 2006, 04:53 PM
ne umudu bu?
hangi umudumuz sönükmüş bizim?..
yol
Aug 21 2006, 04:56 PM
Sadece cezalandirildigimizi düsünen umutsuzluklariniz.
Larki
Aug 21 2006, 05:01 PM
yol musun nesin, git isine yaw.. ateist olmak her babayigidin harci degil. saglam bir beyin , cesaret , saglam bir g.t gerekir
sana kalin gelir !!
maki
Aug 21 2006, 05:02 PM
sakin ol larki!..
yol
bak canım..
biz ödülünü gözden çıkardıktan sonra, sanıyormusun ki cezalandırılmak gibi derdimiz var?..
yol
Aug 21 2006, 05:03 PM
Sana Ateist olmak istiyorum diyenmi olduda atladin.
Ayrica deminki yaziyi ben Nil e yazdim sazan olmaniza gerek yok.
nil
Aug 21 2006, 05:23 PM
QUOTE(yol @ Aug 21 2006, 05:44 PM)

icindeki umut sönükse kendini zaten cezalandiriyorsundur demekki.Neden hep Allah`in cezalandiracagini düsünüyorsunuz anlamiyorum.
kim dusunuyor cezalandirilacagimizi? ben hic oyle dusunmuyorum, dusunmedigim icin de ozgurum zaten.
Tanri'nin cezalandiracagi fikri dinlere aittir, dinsizlere degil.
yol
Aug 21 2006, 05:26 PM
Takmissiniz kafaya cezalandirilmak diye. Ben inancli biriyim ama cezalandirilcam diye bir kaygim yok.
hallac
Aug 21 2006, 05:30 PM
bence olsun.
forumlarda islamın bayrağını dalgalandırarak mükafatlandırılacağını sanıyorsan yanılıyorsun
maki
Aug 21 2006, 05:32 PM
ben ce de kaygılansan iyi olur..
yani şu forumda bizimle konuşman bile günah senin..
yol
Aug 21 2006, 05:32 PM
hic öyle bir düsüncem yok merak etme.ben kimsenin öncülügünü yapmam.
Tam tersine maki seninle konusmak beni sevaba sokuyor..
maki
Aug 21 2006, 05:38 PM
iyi..
senin adına sevindim..
keşke seninle konuşmak da bana bir yarar sağlasa!.. ama yok!.. boş iş!..
yol
Aug 21 2006, 10:33 PM
Sen dopdolusun her yanindan akil fiskiriyordur ey mübarek insan:))))
HENS
Aug 22 2006, 08:13 AM
QUOTE(maki @ Aug 21 2006, 09:02 PM)

ben ce de kaygılansan iyi olur..
yani şu forumda bizimle konuşman bile günah senin..
hayır maki seninle konuşmak bizi günaha sokmuyo neden biliyomusun aksine seninle ve senin gibilerle konuşunca bizler daha çok sevaba giriyoruz ama bazı zamanlarda metanetinizi koruymayıp larki gibi küfür içerikli sozler kulanıldığı zaman bazen bizde kızıp buna karşılık verdiğimiz esnada bizlerde bir nebze günha giriyoruz ama şöyle bişey günah işlendiği zaman 1 diye haneye yazılır sevap işlendiği zaman 1000 diye haneye yazılır yani seninle konuşmak bizleri kat kat sevaba sokmuş oluyo allah hepimizi muafak edr inşallah............
nil
Aug 22 2006, 08:17 AM
QUOTE(yol @ Aug 21 2006, 06:26 PM)

Takmissiniz kafaya cezalandirilmak diye. Ben inancli biriyim ama cezalandirilcam diye bir kaygim yok.
nasil yok? cezalandirilmayacagindan nasil emin olabilirsin? bunu bilmek sadece Allaha mahsus degil mi? yoksa sen oldukten sonra basina gelecekleri bildigini mi iddia ediyorsun?
hallac
Aug 22 2006, 08:32 AM
QUOTE(HENS @ Aug 22 2006, 09:13 AM)

ama şöyle bişey günah işlendiği zaman 1 diye haneye yazılır sevap işlendiği zaman 1000 diye haneye yazılır yani seninle konuşmak bizleri kat kat sevaba sokmuş oluyo allah hepimizi muafak edr inşallah............
bu kadar da beleş sevap olmaz be.. oturduğunuz yerden bizim sırtımızdan sevap kazanıyonuz ha... Yok ağam bundan sonra szinle tartışmayacağım. tartışıpta ne diye sizi beleş sevap sahibi yapam... (bu açıklamamı bir şey istediğimi sanıpta rüşvet olarak algılama da sen yine de bir teklifin varsa söyle duruma göre değerlendiririz)
maki
Aug 22 2006, 08:48 AM
işiniz gücünüz terazi-pazarlık..
müslüman mantığı işte..
şu kadar günahım varsa ,yok şu kadar sevap olursa.. eee?
eğer bir allah varsa ve sizin gibi kar-zarar hesabıyla hareket eden adamları da cennete alacaksa hay ben allahın daa, o cennetindeee.. neyse!..sabah sabah töbe töbee!..
ateist
Aug 22 2006, 09:29 AM
YOL demiski;
Ben Müslüman`im bir Ateistlede arkadas olurum Hiristiyanlada...Kendi kendinize is yaratiyorsunuz.
-------------------------------------------------------------------------------
Öte yandan yine demiski;
Ben inancli biriyim ama cezalandirilcam diye bir kaygim yok.
-----------------------------------------------------------------------------
Sen Kurani okumamissin anlasilan.Kuran müsriklerle dost olmani yasaklar.Yani cezalardan korkmalisin.Üzgünüm ama maalesef hem müslüman olunup hemde hosgörülü olmak allah tarafindan yasaklanmistir.Hatta inanmaz ise evladinla bile ilisigini keseceksin.Iki arada bir derede,ne yapmali simdi?
HENS
Aug 22 2006, 10:05 AM
QUOTE(maki @ Aug 22 2006, 12:18 PM)

işiniz gücünüz terazi-pazarlık..
müslüman mantığı işte..
şu kadar günahım varsa ,yok şu kadar sevap olursa.. eee?
eğer bir allah varsa ve sizin gibi kar-zarar hesabıyla hareket eden adamları da cennete alacaksa hay ben allahın daa, o cennetindeee.. neyse!..sabah sabah töbe töbee!..
Bizim burda kar zarar hesabı yaptığımızı kim soyledi biz şundan bundan korkmuyoruz allahtan başka ayrıca neyin karını neyin zararını ypacağızki sadece biz sizlerle konuşurken günaha girmiyoruz demeye getirdim sadece her ıkı tarafında bazen çileden çıktığı an ve zamanlarda ağza alınmayacak yorumlar yapılmadıkça biz sizlerden ötürü günaha girmiyoruz sonuçta sizlerde bizler gibi etten kemikten yaratıldınız görüntü bazından ne sizin bi üstünlüğünüz var bizden nede bizim sizden ama düşünce olarak yorum yapmicam.......
bence sözlerinede dikkat etmeni tavsiye edrim ateistsen yada o düşünceyi savunuyosan TöVBE KELİMESİNİ KULANMA DERİM arkadaşlarına ve kendine hakaret ediyo olursun eğer ateizmi savunuyor bi düşüncede söylüyosan bunu:!!!!!!
hallac
Aug 22 2006, 10:34 AM
QUOTE(HENS @ Aug 22 2006, 11:05 AM)

bence sözlerinede dikkat etmeni tavsiye edrim ateistsen yada o düşünceyi savunuyosan TöVBE KELİMESİNİ KULANMA DERİM arkadaşlarına ve kendine hakaret ediyo olursun eğer ateizmi savunuyor bi düşüncede söylüyosan bunu:!!!!!!
TDK'dan
tövbe :isim Arapça tevbe -İşlediği bir günah veya suçtan pişman olarak bir daha yapmamaya karar verme.
tövbeler olsun! (veya tövbesi!) :Bir kimsenin herhangi bir işten çok pişman olarak tekrarlamama kararını aldığını anlatan bir söz: "Geyik çekti bizi kendi dağına / Tövbeler tövbesi geyik avına."- Halk türküsü.
maki
Aug 22 2006, 10:40 AM
ben sadece ateistim..
kimseye ateist olun demiyorum..bunu savunmam gerekmiyor..sadece müslüman mantığından iğreniyorum, çünkü en basit insani değerleri bile alaşağı ediyor!..
al en basitinden terazi mantğı.. ben ikili ilişkilerde bile böyle bir mantıktan nefret ediyorum, kaldıki siz o çok büyük bildiğiniz allahınızla bile bir pazarlık, bir çok-az, bir kefe ilişkisine giriyorsunuz.. yani 1 e 1000 mantığı adil ve doğru bir mantık mı?..bu kefe mantığı değilse ne?.pazarlık değil se ne?.. sen allahla pazarlık etmesen bile o seninle sürekli bir pazarlık için de!..
asıl siz bir ihanet içindesiniz ama mantığınız öyle çarpık ki, bunu göremiyorsunuz!..
HENS
Aug 22 2006, 12:40 PM
QUOTE(maki @ Aug 22 2006, 02:10 PM)

ben sadece ateistim..
kimseye ateist olun demiyorum..bunu savunmam gerekmiyor..sadece müslüman mantığından iğreniyorum, çünkü en basit insani değerleri bile alaşağı ediyor!..
al en basitinden terazi mantğı.. ben ikili ilişkilerde bile böyle bir mantıktan nefret ediyorum, kaldıki siz o çok büyük bildiğiniz allahınızla bile bir pazarlık, bir çok-az, bir kefe ilişkisine giriyorsunuz.. yani 1 e 1000 mantığı adil ve doğru bir mantık mı?..bu kefe mantığı değilse ne?.pazarlık değil se ne?.. sen allahla pazarlık etmesen bile o seninle sürekli bir pazarlık için de!..
asıl siz bir ihanet içindesiniz ama mantığınız öyle çarpık ki, bunu göremiyorsunuz!..
Bak maki mantığım çarpık değil iyilik varken kötülük neden yapalımki
Burda allahta bunu savunuyo iylik güzellik yapana daha çok tölerans tanımış burda soruyorum sana iyilik güzelikmi yapmak daha iyi daha mantıklı yoksa kötülük pislik bişeyleri bozmak canlıları oldürmekmi güzel bişey ?