Bursa'nın bir köyüne damat oldum.Eski bir Osmanlı köyü kendine has gelenekleri var 60-70 hanelik bir ova köyüdür.
Köyde alkol tüketimi çok oluyor,kısacası köy gençleri ve orta yaşlıları bizim deyimimizle İÇER.Muhtelif zamanalarda eşimle birlikte ailesini ziyarete gideriz.Bende köyden tanıdığım gençlerle sohbet ederim bazende serin yaz gecelerinde köylü gençlerin müdavimi oldukları ağaç altı,sedir,bağ bahçe gibi mekanlarda bira içer sohbet ederiz.Bir çoğunun ağaç altlarında ve bahçelerinde kurduğu içme masaları vardır,kısacası oraya gittiğimiz tüm köy bizimdir.Genellikle 8-10 kişi toplanır.Yaşları 19-20 den 50-55 lere kadar varan bir grup oluşur.
Geçen RAMAZAN ayında gittiğimde sahura kadar tüm erkeklerin kahvede olduğunu öğrendim.Çoğuda kumar oynuyor(yanık,ellibir) bazen 20 lira bazen 30 lirasına ama kesinlikle içki içmiyorlar ve içenlerede hoş bakmayacaklarını tahmin ediyorum.Eşimin amcası(amca diye hitap ederim) imam hatip mezunu ama her akşam toplanıp arkadaşları içer, ramazan hariç tabi ...
Geçtiğimiz ramazan köye gittiğimde akşam Fenerbahçe maçını izlemek için bir mekana gitmeye hazırlanıyorduk,amcamın arkadaşlarından ikisinin kumar (yanık) oyunun bitmesini bekledik.Sonra maç izleyeceğimiz mekana gittik ramazanın ortalarıydı,herkez alkolsüz birşeyler söyledi,mekandakilerin çoğu köy halkındandı.Ben amcamın kulağına dönüp dedim ki amca,bira içsem ayıp olur mu? oğlum delimisin günah lan dedi.Boşver günahı bana, dedim ve içtim.Ortamda tek bira içen bendim ve gözler benim üzerimdeydi.Kimisi acıyan gözlerle bakıyordu kimisi hayret ediyordu ama köyün damadı olduğum için kimse ses çıkarmıyordu.
Neyse köyde ramazan ayında bira içmenin günah ama kumar oynamanın serbest olduğunu öğrendim.Ramazan bitti ileriki tarihlerde bir gece yine bir masada içiyoruz.Daha doğru bir köylü bizi bahçesindeki rakı sofrasına davet etti,55 yaşlarında göbekli muhabbeti sağlam bir ağabey.Söz döndü dolaştı göbekli köylünün, domuz etinin rakının yanında çok iyi gittiğini söylemesi beni acayip şaşırttı.Peki günah değilmi diye sordum.Ne günahı oğlum ne günahı diye söyleniğ duruyordu.Adam arada sırada allahım çok şükür gibi mırıldanmalarda yapıyordu.Amcama döndüm baktım amca ne bu iş ya ne diyor bu abi dedim,gülüştük konu kapandı.
Ramazan yaklaşıyor ve köyde ramazanlarda hala içmek yasak.
Aklıma öğrencilik yıllarımda Balıkesir'in bir ilçesinin köy kuralları geldi,o köydede kahvede kağıt oyunu oynamak değil ramazanda her zaman için eğlencesine dahi olsa yasaktı.
Hayatın içinden anlattığım bu olayda belki enteresan bir şey bulamadınız ama müslüman bir türk köyünde ramazan ayında içki yasak kumar serbest temalı bu hikayem belki birielerine ilginç gelebilir.
Eğer yazıyı buraya kadar okudu iseniz teşekkürler.
Ramazan içi ve dışı kumar serbest.
Ramazan içi içki yasak.
Ramazan dışı içki serbest.
Aklıma Serdar Ortaç'ın bir şarkısı geldi,BU ÜLKEDE BİNLERCE İSLAM VAR.