- - -
Renk Nedir?
Ateistforum > BİLİM FORUMU > BİLİM FORUMU
haci
Renk olarak algıladığımız şey nedir?

Beyaz bir renk midir?
Siyah bir renk midir?

İnsanlar ve canlılar için rengin önemi nedir?
Her canlı (insan) rengi aynı şekilde mi algılar?

Göremediğimiz renkler var mıdır?

Renk körlüğü nedir?

Bunları ve renkle ilgili diğer konuları burada tartışabiliriz...

HACI
dabaddah
Yeni doğan çocuk ilk anda bir çok şeyi ve renkleri göremiyor, göz de değerlendiremiyor. Niçin?. Değerlendiremiyor ne demek?..

mamuli
Bence renk ayrıntıyı farklılıkları ayırt edebilmek bireyi diğerlerine göre avantajlı kıldığı için evrimleşmiştir.

Rengi, ışığın farklı dalga boylarını, net bir şekilde ortaya çıkarabilmek için beyinde evrimleşmiş olan bir kodlama sistemi olarak düşünüyorum (bu konua uzman değilim ve tamamen kişisel yorumum. Kimseyi yanıtlmış olmak istemem)

Renk körlüğü, hakkında yorum yapabilmek bilmsel bilgiye ihtiyaç var. sonuçta hangi renk görülemiyosa;
1- ya o renk ile ilgili sinyaller beyne iletilemiyor veya yanlış iletiliyor,
2- ya da beyin gelen sinyalleri doğru değerlendiremiyordur diye düşüyorum.

(Birinci seçenek daha olası gibi duruyor)
onderon
Renk fizikte "maddeden yansıyan ışığın algılanması" olarak geçer.
Tıpta da çeşitli renkleri algılayan fotoreseptörlerin beyninde yorumlanması olarak tanımlanır. İnsanlarda mavi, yeşil ve kırmızıyı algılayan reseptörler vardır. Bu reseptörleri olmayan insanlar "renk körü" olarak tanımlanır. Ancak renk körü olan insanların çoğu, bilinenin aksine bu renkleri görür ancak başka renklerin içinde sınırlarını ayırdedemezler.
CharlesDarwin
Insanda renkli görmeyi sağlayan reseptörlerin dışında siyah beyaz görmeyi sağlayan reseptörler de bulunur. Karanlık bir ortama girince önce hiçbir şeyin görülememesi sonra gözün alışması bu reseptörlerin devreye girmesi nedeni ile olur. Ayrıca bizler gözlerimiz önümüzde olduğu için 3 boyutlu görürüz. Gözleri yanlarında olan canlılar derinliği algılayamazlar. O yüzden avcı hayvanların gözleri önlerinde tavşan gibi otculların gözleri kafanın yanlarindadir. Ayrıca kedi, köpek gibi hayvanlar renkli göremezler. Onlar çevrelerini eski televizyonlar gibi siyah beyaz görürler.
Rastlantı
Renk frekanstır (bir başka deyişle de dalgaboyudur).
Her insan renkleri farklı algılıyor yani bir renk karşısında beynide farklı bir uyarı oluşuyor olabilir. Fakat bu bizim için asla bir şey ifade etmez. Çünkü her bireyin görme duyusu sonucu edindiği frekans algısına aynı ismi vermeyi öğrenmiştir. Mesela mavi renge karşılık gelen ışık frekansına herkes mavi der.

Başka insanlar renkleri bizden farklı mı algılıyor bunu öğrenmenin bir yolu var. Ameliyatla gözlerimizi göz sinirleri ile beraber kısa süreliğine bir başkasınınki ile değiştirirsek bu sonucun yanıtını alabiliriz. Bence renkler ana hatları ile aynı gözükse de ton farklılığı olabilir.
onderon
(Bence) her insan renkleri aynı şekilde algılar. Aynı materyal aynı sonuç...
dabaddah
Renk , her işte parmağı olan Atomlar`ın işidir… Atom çevresinde dönen elektronlar belirli enerji düzeylerinde bulunmak zorundadırlar. Bazen bulundukları düzeyden bir üst enerji düzeyine seyahat ederler. Tıpkı bizlerin İstanbul`un bir yerinden kalkıp diğer yerine gitmemiz gibi… Nasıl ki biz bunu yapmak için belirli bir enerji (veya para) harcarsak, elektronun da bunu başarabilmesi için kendisinde bulunandan daha fazla enerjiye ihtiyacı vardır. İşte bu enerji Güneş`ten sağlanır.

Güneş`in enreji paketleri olan fotonlar, seyahate çıkmak için bekleyen elektrona ihtiyacı olan enerjiyi verir. Elektron bu enerjiyi alır ve bir süreliğine üst düzey bir enerji seviyesine tutunur. Maalesef, kendisinde bu enerji sabit olmadığı için enerjiyi dışarıdan almış olduğu için bir süre sonra eski enerji düzeyine geri döner. Her atomun elektronları farklı enerji seviyelerinde olmaları nedeniyle farklı enerjilerle yer değiştirirler.

Güneş ise bütün bu atomlara eşit düzeyde enerjisini aktarır. Atomlar bu enerjiyi seyahat edebilecek elektronlarının enerji düzeyine göre soğurur, yani bir üst seviyeye seyahat edebilecek elektronlar ihtiyaçları olan enerji miktarını alırlar. Geri kalan enerji soğurulmadan yansır. İşte, artakalan bu enerji bize renk olarak gözükür. Bir cisim siyah gözüküyorsa, bu onun doyumsuzluğuna işarettir diyebiliriz… Çünkü siyah cisim içindeki atomlar beyaz ışığın içindeki tüm enerji düzeylerini soğururlar. Bu durumda beyaz ışıkta, beyaz gözüken cisimler de tatmin olmuş cisimlerdir diyebiliriz. Çünkü gelen ışıktan enerji soğurmazlar.

Peki Güneş kırmızı olsaydı, bugün gördüğümüz renkler ne durumda olacaktı? Bu soruyu basit bir soruyla cevaplayalım: Güneş batarken beyaz bulutlar ne renk olur? Evet her şey başka bir renk olacaktı. Bildiğimiz renklerin çoğu kaybolacak, Kırmızı Güneş`in istediği şekilde algılanan bir Dünya olacaktı. Hayatınızdaki en basit şey bile Kırmızı Güneş`in istediği şekilde bize görünecekti. Bir papatya beyaz yapraklar yerine kırmızı yapraklara sahip olacaktı.

CharlesDarwin
Elektromagnetik kuvvetin taşıyıcısı fotondur. Eğer elektronu bir üst seviyeye çıkarabilecek enerji yükünde ise soğurulur. Işte fizikçilere sorum: fotona ne olur. Eğer foton soğurulabiliyorsa nasıl parçacık olabilir. Eğer parçacık değilse foton basıncı nasıl mümkün olabilir?
vlad
QUOTE(dabaddah @ Sep 8 2006, 05:47 PM) *

Renk , her işte parmağı olan Atomlar`ın işidir… Atom çevresinde dönen elektronlar belirli enerji düzeylerinde bulunmak zorundadırlar. Bazen bulundukları düzeyden bir üst enerji düzeyine seyahat ederler. Tıpkı bizlerin İstanbul`un bir yerinden kalkıp diğer yerine gitmemiz gibi… Nasıl ki biz bunu yapmak için belirli bir enerji (veya para) harcarsak, elektronun da bunu başarabilmesi için kendisinde bulunandan daha fazla enerjiye ihtiyacı vardır. İşte bu enerji Güneş`ten sağlanır.

Güneş`in enreji paketleri olan fotonlar, seyahate çıkmak için bekleyen elektrona ihtiyacı olan enerjiyi verir. Elektron bu enerjiyi alır ve bir süreliğine üst düzey bir enerji seviyesine tutunur. Maalesef, kendisinde bu enerji sabit olmadığı için enerjiyi dışarıdan almış olduğu için bir süre sonra eski enerji düzeyine geri döner. Her atomun elektronları farklı enerji seviyelerinde olmaları nedeniyle farklı enerjilerle yer değiştirirler.

Güneş ise bütün bu atomlara eşit düzeyde enerjisini aktarır. Atomlar bu enerjiyi seyahat edebilecek elektronlarının enerji düzeyine göre soğurur, yani bir üst seviyeye seyahat edebilecek elektronlar ihtiyaçları olan enerji miktarını alırlar. Geri kalan enerji soğurulmadan yansır. İşte, artakalan bu enerji bize renk olarak gözükür. Bir cisim siyah gözüküyorsa, bu onun doyumsuzluğuna işarettir diyebiliriz… Çünkü siyah cisim içindeki atomlar beyaz ışığın içindeki tüm enerji düzeylerini soğururlar. Bu durumda beyaz ışıkta, beyaz gözüken cisimler de tatmin olmuş cisimlerdir diyebiliriz. Çünkü gelen ışıktan enerji soğurmazlar.

Peki Güneş kırmızı olsaydı, bugün gördüğümüz renkler ne durumda olacaktı? Bu soruyu basit bir soruyla cevaplayalım: Güneş batarken beyaz bulutlar ne renk olur? Evet her şey başka bir renk olacaktı. Bildiğimiz renklerin çoğu kaybolacak, Kırmızı Güneş`in istediği şekilde algılanan bir Dünya olacaktı. Hayatınızdaki en basit şey bile Kırmızı Güneş`in istediği şekilde bize görünecekti. Bir papatya beyaz yapraklar yerine kırmızı yapraklara sahip olacaktı.




Bu yazının yazarı sizmisiniz?
Liberty
eger serter saltık; dabbadah ise yazı o na aittir..

ama degilse yazı o na ait degildir

yazının orjinali ;

http://sufizmveinsan.com/fizik/matrix.html