- - -
Bandana yasak, Türban serbest !
Ateistforum > ATEİSTCAFE > ATEİSTCAFE
AntiFatalist_
Bandana yasak, Türban serbest !

Bir günün döküntüleri..


Yine selamladıktan sonra canım Güneş'imi, aylardır uzak kaldığım mekana doğru yola koyulduğumda karşılaştım O teni beyaz Diyarbakırlı'yla..

Yeteri koklayamamış olması mıydı acaba esmerliğe karşıtlığındaki yansıtılan farklı tonun sebebi.. Ne amaç güdebilirdi ki haricinde ? Hem masumdu; bir o kadar da kalkan kaşları dahilinde bakarken çevresine, hırçındı; gözbebeklerinin taa derinindeki kutsal bir ifadeyle.. Ve O bir Diyarbakırlıydı.. Sabahın erken saatleri tanrısından alıyordu bu kadar aşk döküntüsünü kaldırma gücünü..

Düşünürken ben bunları, büyük harfleri ortaklığında içine ettiğini hissettim değerli sözcüklerin oluşturduğu onunkinden farksız büyüklükte cümlelerimi.. Hiç zaman kaybetmeden ''Hey sen, bu kılıkta derse giremezsin'' şeklinde böğüren bir yaratık belirdi çok kısa süre öncesine kadar aşklaşan gözlerime.. Saygısızlığın ötesinde desteksiz ve özünde altını dolduramayacağı tavra doğru yönelmeye başladı ben bir garip tanımlama ile süzerken O'nu..


Biran haklı olabileceğini düşündüm tümden dersin konusunda kaybolmuş öğrencilerin içerisinde, inadına konunun saçmalığı ile sevişmeyi reddeden beni hatırlarken..

Çünkü dalarken ben palavrasız bir aşka, birileri tarihin yalanlarını yansıtmaktaydı beyinlerine, barbarlığı ve onun ''mükemmelliyetini'' da ekleyerek düşüncelerine..

Ama değildi ki O'nun sorunu bu, O başkalardaydı.. Yineledi dozunu diliyle karıştırarak sözlerini; ''Hey sen, hey'' ...

Kavramaya çalışıyordum O'nun açıklamasını beklemeden bu aptal ve gereksiz sandığım, gereksiz olan bağırtıların tözündeki kırıntıları oluşturanı..

Boynumdaki kirli sakallı eşkiyanın bakışları mıydı acaba O'nu rahatsız eden, ya da tişörtümdeki aynı adamın puşili pozu mu ? Belki de kulağımdaki küpeden sıçrayan anlamı hissedebilmişti, sorun üç renkli hırkamda değilse..

Başımdaki bandana..

Hayır, O'na en ufak yönelim almana izin vermem, asla ! Çok farklı O'nun taşıdığı anlam, kattığı bana değeri.. Tek dostumdu bir dönem, belki de en faydalısıydı.. Kendimi daha rahat hissetmeme, çevremin acınası bakışlarından kurtuluşa eriştirendi O..

Ailemin, saklamak zorunda kaldığım bir tarafımın olmayışını düşünerek o lanet süreçte dahi bir ufak sevinç alabilmesini sağlayandı.. O taptığımın, sevgilimin artık yaşamda olmadığını yıllar önce kabullendiğim halde, ''sakın görmesin böyle'' diyerek her sabah başıma taktığım bir koruyucuydu.. Küçük canım çocukların ''aaa saçları dökülen yaralı kafasına bak'' dediklerinde akan gözyaşlarımın tek durduranıydı.. Diyarbakırlı tanrıçaların beğenimleri haricindeki bir tip halinde ''başı önde gezen'' zavallı olmaktan alandı beni..

Yine haykıramadan beynimde gezdirirken ben bu akıntıları; ''Derhal başındaki bandanayı çıkart ve dersin ciddiyetini bozma'' şeklinde saçmalayan aynısı yaratık dikiliyordu oturduğum yerin ötesinde.. Az önceki duygusal yolculuğa mola vererek, tartışmaya katıldım. Ve öncelikle sebebini sordum bu yaptırımın. Yasak olduğunu ifade ederek az önceki sözlerini tekrarladı.. ''Bu kılığın dershanede yasak olması saçmalık, lütfen fazlaca genel kural-yasaklayış konmuşken, kişisel seçimlerinizden arınınız'' .. sözlerimin ardından, birçok türbanlı öğrencinin de bulunduğunu hatırlatarak ''Bunlar ile birlikte bahsettiğiniz öngörünülerinizin uygulanması imkansız'' dedim. Kısa bir duraklamanın sonunda haksız olduğunu kabul eden gözlerinden bağımsız, sınıfı terketmem gerektiğini söyledi. Bunun haklarıma aykırılığından bahsederken, bir öğrenci atılarak ''Saygılı ol hocamıza, çık diyorsa çıkacaksın'' demeye başladı kollarını omuzlarına yaklaştırıp, gözlerini Polat'ı gibi bakmaya zorlayarak..

''Senin karışman da ayrı bir hak gaspı, ne yapmaya çalışıyorsunuz'' dememe izin vermeyişinden, üzerime yürümesi uzak değildi.. Kendimi ilk defa bu kadar yalnız hissediyordum. Haklıydım, fakat neredeyse herkesce yanlış bulunan bir tutum vardı ortada. Hepte böyle olmadı mı zaten.. ve gücümüzü haklılık inancımızdan almadık mı biz.. İşte buydu diretmeye adayan beni..

Dersi terkederek dershane idaresi ile görüşmeye gittim.. Ve olayı sözlü olarak, yaşandığı gibi ayrıntılı şekilde anlattım kendilerine.

Beni haklı bulduklarını söylemeleri o kadar doğalsa, o kadar anormal karşılayıp şaşırdım. Tekrar bu tür olumsuzluğun yaşanmayacağını, sorun çıkaran öğretmen ile özel görüşüleceğini ifade etmeleri de abartı geldi artık, esasında en gerekenken..

Ve içecek birşeyler almak için kantine geçtim. Dersin sonlanmasını bekliyor ve gelecek derse girmeye hazırlanıyordum. Zilin çaldığını duyarak masadan kalkarken, bir grubun yanıma doğru yaklaştığını gördüm. İçlerinde az önce hiç kaçırmadığı dizinin kahramanını taklit eden, şu kollarını omuzuna doğru zorlayan kişi de vardı. Biraz konuşmak istediklerini, sakin bir yere geçmemizin gerekliliğinden bahsederlerken, ortamın gayet uygun olduğunu söyledim. Ama ısrarcı bir bakış ile gözlerindeki ''hadi'' yi kıramadım. Sakin, istedikleri yere geçmiştik.

Hakaret ve tehditlerin tanrıları çoğaldı birden. Beklentim de buydu zaten, beklemediğim beklenti. Şiddeti, sorunları kavga ile çözmeyi hiç denemediğimi, denemeyeceğimi kendilerine anlatırken, sıkılmışlardan birkaçı uygulamaya geçti. Ve aniden kalabalığın arttığı, dil ve dudakların yerini diğer organların aldığı bir ortam gelişti. Suratıma ve diğer bölgelerime aldığım darbelere dayanamayan hastane dostum da ayrılıyordu benden.. Sonrasında birkaç duyarlı öğrenci arkadaşın olaya yatıştıran olarak müdahele etmesiyle paçayı yırtmıştık.. Kısa ve öz bir dayaktı, ama içini doldurdukça dolduracak, getiri ve götürülerini akıttıkça fışkırtacaktım.

Hiç uğramadığım idareyi, aynı saat içerisinde iki defa ziyaret etmiştim. Birden fazlasının yansıması da önyargı olmaz mı hep.. öyle oldu işte. Az öncesinde beni haklı gören idareciye, bu defa da bedenime dokunaklı bir saldırıya uğradığımı anlatıyordum. Fakat karşılığında gelen sözcükler şaşırtmıştı beni. ''Olabilir, büyütmeye gerek yok, seninde hataların vardır. Hem sanırım sınıfta türbanlılara da yönelmişsin, e tabi tepkilerini de bu şekil gösterir bazıları'' .. Aman tanrım, bu şahıs değil miydi haktan, sağduyudan dem vuran.. Ne değişmişti ki 60 dk. bir süre içerisinde ? Şaşkınlığımın kattığı suskunluğu yenmeye çalışıyor, fakat yine yalnızlığımın esiri oluyordum. Gözlerim haklı olduğumu doğrulayan haklıları arayan adresti. Korkum yalanlardı. İnancım sonsuzdu. Tek başınalığım değişmeyen tekti.

Bugün üçüncü gündü olayın ardından. İşlerim olduğu için derslere giremeyecektim. Fakat sorunun yaşandığı anda yer alan O türbanlı öğrenciden özürdilemeden geçirdiğim üç gün gibisini devam ettirmek istemiyordum. Sabah ders başlamadan giderek O'nun gelmesini bekledim. Bir türlü gelmiyordu, yetişmem gerekiyordu işlerime, ama sağladığım üzüntüye bir özür selamını sunmadan içim rahat etmeyecekti. Ve sonunda geldi. Yine türbanlıydı, yine bandanamlaydım. Yanına giderek, ''olay gününde verdiğim örnek içerisine giriyorsun, bunu, örneği bulunmayan bir ortamda yaşamak isterdim; üzüntünün tanrısıysam emin ol aynısını paylaşıyorum; çok özürdilerim'' dedim. Gözlerime bakarak eritmediği öfkesini saçtı. Tekrar özürdiledim. Ama öfkesinde azaltı yoktu, yine de bir kırıntı inanış sezmem rahatlattı beni.. Ve ayrıldım yanından..

Yaşadıklarımı paylaşamadan, yaşamayanlara sunamadan, doğrularımdan öte hatalarımı yansıtamadan huzur bulamıyorum. İşte, bir huzur amaçlıydı hepsi..

Saçlarım kadar gür değil, olamayacak belki; en azından ek bakım ile ücret gerektirmiyor.

Veya O kirli eşkiya ise yaşanılanın özü, emin olun hepinizden temiz..

Ali Barış KURT
a.bariskurt@gunesincocuklari.com
29 Kasım'06
CultureClub
Bandana mı?poşa mı?Şark kurnazları..kim yutar bu numaraları bilmem de CC yutmaz smile.gif
hallac
ALINTI(CultureClub @ Dec 2 2006, 05:10 PM) *

Bandana mı?poşa mı?Şark kurnazları..kim yutar bu numaraları bilmem de CC yutmaz smile.gif

sayın anti fatalist, siz bilmezsiniz ama sayın ceycey mıntıkasında "Kül yutmaz ceycey" diye tanınır. bir daha böyle hata yapmayın bence...
saygılarımla
AntiFatalist_
Teşekkür ederim Sevgili hallac, belirtinize dikkatle uyacağım. smile.gif Bu arada, poşa nedir ?
Pana
Anti Fatalist;

Siteden gittiğini sanıyordum ama PKK'lı düşüncelerinle forumu kirletmeye devam ediyorsun..Sana ettiğim laflar hiç ağrına gitmedi mi,ulan var ya herşeyi değiştirip önümüze koymaya çalışıyorsun...

Senin o bandana dediğin poşudur kurnaz kro...

Poşuyu bize bandana diye yutturacak bir de işin içine türbanı katacak..

AntiFatalist;seni ısrarla takip ediyorum evladım ve inan bana gittiğin her yerde ben varım bir gün üzerine sifonu çekeceğim ve sende lağımdaki farelere anlatmak zorunda kalacaksın tüm bunları...
ateist31
ALINTI
Bu arada, poşa nedir ?

Bizim memlekette (Artvin) çingenelere "poşa" denir.
iplemem
Pkk destekçisi köpeklerin yazılarının bu sitede ne işi var ?
Yeşil
poşa değil poşu olacak o..... smile.gif

şu insanların üzerindeki şifongiller familyasına has olan şey





bunlarda extra resimler






AntiFatalist_
Bendeki ''poşa'' değil sanırım. smile.gif









Pana
Anti Fatalist;

Ne yapıyorsun evladım deşifre ediyorsun kendini..Oldukça cesur bir adamsın...

Bandanayla türbanı bağdaştırmışsın fakat araya poşuyu da sokmuşsun...

Burası Kürdistan değil ki üniversitelerde millet derse poşuyla girsin..

Poşuyu,bandanayı bırak Atatürk'e kulak ver sen;

''Efendiler ! Bu serpuşa şapka derler,medeni lavuklar bundan giyerler '' smile.gif

Çok güzelsin be Atatürk...hehe smile.gif
Yeşil
smile.gif
ateist31
Antifatalist,NIKE giyiyorsun demek;dünyada en fazla işçi sömürüsü yapan şirketlerin başındadır ,sen de NIKE yi alıp giymişsin bu sömürüye destek vermişsin...
Pana
Ateist 31 çok haklısın wink.gif
ateist31
Bu tip hıyartoları çok gördüm,sizler de görmüşsünüzdür,
Livays nayk malbora gibi Amerikan ürünlerini kullanırlar sonra da işçi haklarını savunurlar,böyle tiplerin zırvalıklarını dinlerken arada sorarım "neden sövdüğün ülkelerin mallarını kullanırsın?"diye. Ya da güzel kentlerde yaşarlar doğuda kürdistan isterler,sanki kürdistan olsa Ankara-istanbulu Avrupa ülkelerini evlerini bırakıp Hakkari ye yerleşecekler. Bunların hepsi gençlik heyecanı işte,güler geçerim bu oğlanlara ben hep.
AntiFatalist_
Mal mıyım ben bir bez parçasına o kadar para verecek kadar. smile.gif Tabiiki sahte.
Pana
Sahte Nike ha..Sahte Nike giyeceğine Türk malı giy,sahte olsa bile emperyalist bir markanın reklamını üzerinde taşıyorsun..Çok enteresan adamsınız siz ya..

Milleti sömürürsünüz emperyalizme hayır,kapitalizme hayır diye ama ne kadar kapitalist varsa da tüm ürünleri üzerinizde toplanmıştır..


Biraz delikanlı olun..


Marlboro içeceğine git Tekel 2000 iç..Coca Cola içeceğine git Cola Turka iç,Mc Donalds'ta ziftleneceğinize gidin has Ankara kebapçısında karnınızı doyurun..Biraz delikanlı olmak gerekiyor bazı yerlerde...


Çok gördük sosyalizm diye nutuk atanların altındaki ABD yapımı arabaları..Üzerlerinde bile ABD yapımı askesuarlar olan insanları,ama sorsan ne var kardeşim sahte der..Bakın kazıklıyorum hıyarları der..Fakat biraz dürüst olsalar bu kadar da çamura batmazlar...

Bir fotoğrafını daha yolla,onda da Adidas markası olsun...

Eğer bu ne lan derlerse şöyle de sende;


Fake ulan o fake,görmüyor musun ?

Shatesini giyiyorum kazıklıyorum puştları...

İyi ama reklamını yapıyorsun ?

Sıcak tutuyor abi..

Türk malı giy o da sıcak tutar...

Yok ABD malı daha da sıcak tutuyor,çünkü onda Iraklıların kanı var,kanla ısınıyorum ben..


Sizin o ABD'ye verdiğiniz her kuruş,Iraklılara kan,kurşun ve bomba olarak geri dönüyor..Yarın bize gelmeyeceği ne malum ?

Sahte de olsa o adamların malını kullanman senin kapitalist uşaklara olan özentini gösteriyor..

Türk Gençliği üzerlerinde New York yazan kazaklar giyeceklerine Antep,Urfa,Maraş yazılı kazakları giysinler.. smile.gif

Çünkü bu işler AntiFatalist'in yaptığı gibi boşa kürek sallamakla olmuyor..

Ama Fatalist;bu gidişle o kürek bir gün büyük bir kayaya çarpacak haberin olsun...

kutsalyaratik
AntiFatalist_ bayagi gencmissin, daha onceki yazilarindan senin olgun ve sistemden nasibini almis biri oldugunu saniyordum, ama yanilmisim.
avsar
antifatalist çok tedbirsizsin yaw sitenin reklamını yapayım derken bir kaç sitede de kendini deşifre ettin.Ayrıca Fox a katılmıyorum Ali bey kola turka içerek türkiye ye yararlı bir iş yapmış olur. cumhuriyetin karı=onun zararı smile.gif
ateist31
ALINTI
Türk Gençliği üzerlerinde New York yazan kazaklar giyeceklerine Antep,Urfa,Maraş yazılı kazakları giysinler..

Pana ,
ben de NY (New York belediyesinin simgesi) şapkalı birine "neden GA giymiyorsun?"demiştim"-o ne ya" dediğinde de "GAZİANTEP" demiştim.
smile.gif
Pana
ALINTI(ateist31 @ Dec 6 2006, 10:49 PM) *

Pana ,
ben de NY (New York belediyesinin simgesi) şapkalı birine "neden GA giymiyorsun?"demiştim"-o ne ya" dediğinde de "GAZİANTEP" demiştim.
smile.gif



Ateist 31 sevdim seni smile.gif Ateist olsanda iyi anlaşıyoruz.. hehe smile.gif

Valla Üzerinde Antep,Urfa yazılı kazak görsem hemen alıcam New York'lu gençlere inat giyicem o kazakları...

Türk halkı asimile olma,kimliğine sahip çık !

Kürt halkı gaza gelme,vatanına sahip çık !

Amerikan halkı ne işiniz var bu dünyada,gitsenize Marsa Aya,bak biz kaldık burada yaya ah ulan kader utansın !


Bush sana söyleyecek bir şeyim yok,seni ilk gördüğüm yerde Allah yarattı demiyecem,çok fena şeyler yapmak istiyorum sana... ehehe smile.gif smile.gif
ateist31
Aklıma bir şey geldi,
bu bölücüler "kürtçeye özgürlük(sanki yasakmış gibi),kürtçe dil kurslarına serbestlik"falan gibi söylemlere başlamışlardı,AB destekçi hükümet de buna onay vermişti ve Diyarbakır da 35 bin kişinin katıldığı bir buluşma(meeting)ile ilk resmi kürtçe kursu açılmıştı pankartlar falan ... her neyse uzatmayayım ne oldu biliyor musunuz?..
ÖĞRENCİ YOKLUĞUNDAN BU KURS KAPATILDI çünkü zarar ediyordu.
Ne yapılır bunun üzerine ben katılarak gülmüştüm... heheheheuheuhe!!!
smile.gif
Pana
Kürtler neyi nerede kullanacaklarını bilmiyorlar ama ABD tarafından müthiş gaza getiriliyorlar..Halbuki ne güzel yaşayalım hep beraber bu vatanda ne gerek var anarşiye kavgaya...

ABD hep yapıyor bunu zaten,nerede palazlanmak isteyen yavrucakları görse veriyor coşkuyu veriyor coşkuyu..İşte sonu da böyle oluyor..

Kürtlerin kötü olduklarına inanmıyorum..Sadece fena gaza geliyorlar o kadar.. smile.gif

Askerliği de Ağrı'da yaptığımda herşeyi çok daha iyi anladım...

Anladım ki tek bir millet yok,tek bir vatan var !

Saygılarımla wink.gif