- - -
bir soru
Ateistforum > ATEİSTFORUM >
Sayfa: 1, 2
Yeşil
niçin bir yaratıcıya inanmıyorsunuz ? inamamak için bir bilgiye nasıl sahip oldunuz ? eğer bir bilginiz varsa bizimle paylaşın ki bizde düşünelim nasıl oluşmuş evren,canlılar vs,
yecgga
Çünkü yaratıcının olduğuna dair hiçbir delil yok.

Asıl soruyu kendine sormalısın.

Yaratıcıya dair hiçbir delil yokken, yaratıcının gönderdiği iddia edilen kitaplar bunca çelişkiyle doluyken neden yaratıcıya inanıyorum.

Evrenin bir yaratıcıya ihtiyacı yokdur. Yatarıcı, insanın açıklamakda zorlandığı konulara kısa yoldan cevap uydurmasıdır.
Yeşil
ALINTI(yecgga @ Dec 13 2006, 01:08 PM) *

Çünkü yaratıcının olduğuna dair hiçbir delil yok.


şuan nefes alıyorssan bil ki bu bir irade tarafından yapılıyor ,aksini ,idda edebilirmisin
nonconformist
"şuan nefes alıyorssan bil ki bu bir irade tarafından yapılıyor ,aksini ,idda edebilirmisin"

ortada yaratici var da biz mi gormuyoruz ?
Yeşil
ALINTI(nonconformist @ Dec 13 2006, 01:12 PM) *

"şuan nefes alıyorssan bil ki bu bir irade tarafından yapılıyor ,aksini ,idda edebilirmisin"

ortada yaratici var da biz mi gormuyoruz ?

hücreyi görüyorsun yani
uzbek guy
Kitapi tanrilara (her seye kadir, ona itaat etmemizi isteyen) inanmiyorum. Buyuk bir argumanim var: dini egitim var. Ama o tanri olsaydi, dini egitim gereksiz olacakti - herkesin beyniye din otomatik sokulardi (bunda ozgur irade bozulmas, cunku insan beynide var dine iradesine gore ya itaat eder, ya da edmez ve cehennemi olar). Ikinci argumanim - dunyada dinler cok (20 binden fazla), hepsi sadece kendi diniyi dogru diyor, hepsi bir sozlarla kendisi hak ikenligin ispatlamaya calisir; ama tanri gostermiyor hangi din dogru ikenligini. Ucuncu arguman - eger Kuran Allah'in (!) sozu olsa, neden onu okuyanlar (birinci defada) "hokuspokus" muslum olup gitmiyorlar?
nonconformist
"hücreyi görüyorsun yani"

elbette goruyorum. sen goremiyor musun ? hic laboratuvara girmedin mi ?
uzbek guy
ALINTI
şuan nefes alıyorssan bil ki bu bir irade tarafından yapılıyor ,aksini ,idda edebilirmisin

Bunu bioloji anlatabilir. Veya tanrimi bizim ofkelerimizi her 2-3 saniyede ezip, bizi nefes aldiriyor?
Yeşil
ALINTI(uzbek guy @ Dec 13 2006, 01:18 PM) *

eger Kuran Allah'in (!) sozu olsa, neden onu okuyanlar (birinci defada) "hokuspokus" muslum olup gitmiyorlar?

sevgili arkadaşım,

zaten bunun için bedsenlerinize iman nasib olmuyor sen akıl veremessin sen bir kölesin onunn için senin akıl verme gibi bir önerin olmaz verilen kurallara uyacaksın,

sen tck ya akıl veremeyeceğine göre Allah'a da akıl veremessin basit bir örnek tir bu


yeşi&taytanik
nonconformist
"zaten bunun için bedsenlerinize iman nasib olmuyor"

iman nasip etmiyorsan hesap da soramazsin. celiskidir.
Yeşil
ALINTI(nonconformist @ Dec 13 2006, 01:19 PM) *


zaten bunun için bedsenlerinize iman nasib olmuyor"

iman nasip etmiyorsan hesap da soramazsin. celiskidir.



sen eczaneye gitmessen sana ilaç veren olmaz


ALINTI(nonconformist @ Dec 13 2006, 01:19 PM) *

"hücreyi görüyorsun yani"

elbette goruyorum. sen goremiyor musun ? hic laboratuvara girmedin mi ?

peki ya sen hiç kabire girdin mi ?
yecgga
Peki neden bana inanmıyorsunuz. Tanrı benim herşeyi ben yarattım.

Şuan hücreye bakıyorsun. Neden inanmıyorsun benim yarattığıma. işte o hücre benim yarattığımın delili.

Şuan nefes alıyorsun. İşte bu benim kurduğum mekanizmanın delili. Neden bana inanmıyorsunuz?


nonconformist
"peki ya sen hiç kabire girdin mi ?"

ne oldu ? varligi gectin olume mi geldin ?

kabire girmedim. sen girdin de gordun mu de yaratici yaratici cennet cehennem diye yirtiniyorsun ? uydurma olum sonrasi yasam falan. gosterge yok. gercek degil. imajinasyon.
Yeşil
ALINTI(yecgga @ Dec 13 2006, 01:28 PM) *

Peki neden bana inanmıyorsunuz. Tanrı benim herşeyi ben yarattım.

Şuan hücreye bakıyorsun. Neden inanmıyorsun benim yarattığıma. işte o hücre benim yarattığımın delili.

Şuan nefes alıyorsun. İşte bu benim kurduğum mekanizmanın delili. Neden bana inanmıyorsunuz?

,
sen nedemiştin

Çünkü yaratıcının olduğuna dair hiçbir delil yok.


dansözlük ateistlere özgü olsa gerek
nonconformist
"sen eczaneye gitmessen sana ilaç veren olmaz" (iman nasip olmasi ile ilgili)

ben eczaneye gittim. baktim ilaclar boyali bonibon sekeri.
yecgga
Yeşil, Sen ne demiştin. Allah yarattı.

Tamam işte demek bana inanıyorsun artık. Bana tapıyorsun. Afferim yola gel.
Yeşil
ALINTI(nonconformist @ Dec 13 2006, 01:29 PM) *

"peki ya sen hiç kabire girdin mi ?"

ne oldu ? varligi gectin olume mi geldin ?

ölüm olmasaydı ben burada zaten olmazdım .....ölüm varlıktır zaten
ALINTI(nonconformist @ Dec 13 2006, 01:29 PM) *

kabire girmedim. sen girdin de gordun mu de yaratici yaratici cennet cehennem diye yirtiniyorsun ? uydurma olum sonrasi yasam falan. gosterge yok. gercek degil. imajinasyon.

bak bunu anlatmak çok basit ;

hırsızlık yaparsan hapise gireceksin

hırsızlık yapılmıştır

zanlı kaçıyor
kaçıyor
kaçıyor
kaçıyor
en sonunda emniyet yetkilileri onu yakalıyor,ve hapise atıyor


demekki neymiş her görülmeyen yok değilmiş değil mi
Yeşil
ALINTI(yecgga @ Dec 13 2006, 01:32 PM) *

Yeşil, Sen ne demiştin. Allah yarattı.

Tamam işte demek bana inanıyorsun artık. Bana tapıyorsun. Afferim yola gel.

sen vajinadan çıkmadın mı ? yani
yecgga
Tamam yeşil işte ben tanrıyım. Neden bana tapmıyorsun onu söyle. İlla ıspatmı istiyorsun. Ama söyleyeyim sana her görülmeyen yok demek değil.

Benim tanrı olduğuma neden inanmıyorsun?
uzbek guy
ALINTI
sevgili arkadaşım,zaten bunun için bedsenlerinize iman nasib olmuyor sen akıl veremessin sen bir kölesin onunn için senin akıl verme gibi bir önerin olmaz verilen kurallara uyacaksın,sen tck ya akıl veremeyeceğine göre Allah'a da akıl veremessin basit bir örnek tir buyeşi&taytanik

Iste azcik baska soru: akli butun olan biri Kuran'i, Allah'in, Kendisinin sozunu okuyor ve "acaba, buna inananlar da varmi?" diye soruyor. Niye Allah'in (!) sozu inanarli degil? Eger gercekten Allahin sozu olsa, dimek ki o bizi aldiyor, belki de bir joke yapiyor. Yatip-yatip guluyor! "Kehh kehh kehhh! Onlara bak! Bir safsatalara inaniyorlar! Ehehe! Oldu... tamam... simdi karnim uzulecek!" diye
Yeşil
ALINTI(yecgga @ Dec 13 2006, 01:41 PM) *

Tamam yeşil işte ben tanrıyım. Neden bana tapmıyorsun onu söyle. İlla ıspatmı istiyorsun. Ama söyleyeyim sana her görülmeyen yok demek değil.

Benim tanrı olduğuma neden inanmıyorsun?

kuranda geçen şu kelime düşündürücüdür

____inkar edenler_____

bakınız inanmayanlar demiyor,işte yecganın durumuda inanmamaktan çıkıp inkar edene konmuna girmiştir,kendisinin bir yaratıcı olmadığınıda bile biliyor ama diretiyor işte ,yemek yiyiyorsan bilki sen yaratıksın yaratıcı değil
nonconformist
"ölüm olmasaydı ben burada zaten olmazdım .....ölüm varlıktır zaten"

olum yoktur diyen mi var ? tanrinin varligini gectik insanin olumune mi geldik demek istedim. anladin, isine gelmedi.

"bak bunu anlatmak çok basit ;

hırsızlık yaparsan hapise gireceksin

hırsızlık yapılmıştır

zanlı kaçıyor
kaçıyor
kaçıyor
kaçıyor
en sonunda emniyet yetkilileri onu yakalıyor,ve hapise atıyor


demekki neymiş her görülmeyen yok değilmiş değil mi"

hirsiz gorunur. emniyet yetkilileri gorunur. hapishane de gorunur. bu ornek anlamsizdir.
yecgga
Yeşil, sen yemek yediğimi nerden biliyorsun?

Benim tanrı olmadığımı nerden biliyorsun?

Benim yaratmadığımı nerden biliyorsun?

Senin kalp gözün kapanmış. İnkarcı olmuşsun.


Anlayamıyorsun işte. Bukadar açık birşeyi göremiyorsun.

Senin tanrının ıspatı olarak kulandığın herşeyi ben ya da birbaşkası başka bir tanrının ıspatı olarak da kullanabilir.


Evrenin yaratıcısı masanda gördüğün bardakdır.

Ispatla bakalım aksini.


"ama o bardağı kırarım tanrıyı yokederim"

" o bardağı kırarsan kırdığını zannedeceksin. tanrı öyle yaptığını zannddirecek sana. ancak aslında o bardak kırılmamış olacak




" ama küçücük bardak nasıl yaratır evreni"

" bir atom parçalanmasının neler yapabileceğini biliyorsun. Hem fazla düşünme bardak tanrısının gücüne senin aklın ermez"



"ama o bardak nasıl herşeyi böylesine düzene koyar"

" Boşuna düşünme demedimmi. bardak tanrısı senin zekanı kendisinin o boyuyla koca evreni nasıl düzene soktuğunu kavrayacbilcek şekilde yaratmadı"





....

daha milyarlarca örnek verebilirim sana..
uzbek guy
ALINTI
dini egitim var. Ama o tanri olsaydi, dini egitim gereksiz olacakti - herkesin beyniye din otomatik sokulardi (bunda ozgur irade bozulmas, cunku insan beynide var dine iradesine gore ya itaat eder, ya da edmez ve cehennemi olar)

Peki buna ne diyor Kuran?
Yeşil
ALINTI(uzbek guy @ Dec 13 2006, 01:54 PM) *

Peki buna ne diyor Kuran?

oku diyor yaratan rabbinin addıyla oku diyor,
uzbek guy
Okudum ve sonra ne yapmaliyim?
uzbek guy
Tekrar soruyorum: niye insanlara dini egitim veriyorsunuz? Onlarin beyinlerinde tanri hakkinda hic bisey yok mu?
Yeşil



ALINTI(uzbek guy @ Dec 13 2006, 01:57 PM) *


Tekrar soruyorum: niye insanlara dini egitim veriyorsunuz? Onlarin beyinlerinde tanri hakkinda hic bisey yok mu?


tekrar söylüyorum sen Allah'a akıl veremessin bu bir

2-)okullarda dini eğitim verilmeden de müslüman olunur


3-)Allah herşeyi bir sebeble yartmıştır,Allah'ı ve dinini tanımak için sana bir vesile lazım tıpkı hazreti Muhammed gibi o gönderilmeseydi islam tanınmazdı



ALINTI(uzbek guy @ Dec 13 2006, 01:57 PM) *

Okudum ve sonra ne yapmaliyim?

okumadan önce yaptığını ,yapmamak......

tuvalet ihtiyacı olayını bilirsinsana öğretildikten sonra,ne yapıyordun öncesinde ne yapıyordun bir karşılaştır bakalım
nonconformist
"oku diyor yaratan rabbinin addıyla oku diyor,"

kuran diye bir sey yok. muhammed diyor. ufuruyor. soylediklerinin dayangi yok. politikadan baska birsey degil. milleti kandirmis.
uzbek guy
ALINTI
tuvalet ihtiyacı olayını bilirsinsana öğretildikten sonra,ne yapıyordun öncesinde ne yapıyordun bir karşılaştır bakalım

Din ve tuvalet bir oldu mu? Seni dinsiz diye zannediyorum...
Yeşil
Din ve tuvalet bir oldu mu? Seni dinsiz diye zannediyorum...


dilediğin gibi yeğleyebilirsin umrumda bile değil,Allah kimin ne olduğunu gaet iyi biliyor.

bu sadece bir örnek ,misal






ALINTI(nonconformist @ Dec 13 2006, 02:01 PM) *

"oku diyor yaratan rabbinin addıyla oku diyor,"

kuran diye bir sey yok. muhammed diyor. ufuruyor. soylediklerinin dayangi yok. politikadan baska birsey degil. milleti kandirmis.

bunu idda eden sizsiniz,birkere hazreti Muhammed okuma yazma bilmiyordu
nonconformist
"tekrar söylüyorum sen Allah'a akıl veremessin bu bir "

allah diye bir sey yoktur. allah bir imajinasyondur. bes harfli bir kelimedir.

"okullarda dini eğitim verilmeden de müslüman olunur"

cunku islam in capi kibrit kutusu kadardir. yanilsamadan dolayi populerdir.

"Allah herşeyi bir sebeble yartmıştır,Allah'ı ve dinini tanımak için sana bir vesile lazım tıpkı hazreti Muhammed gibi o gönderilmeseydi islam tanınmazdı "

allah diye birsey yoktur. hicbir sey de yaratilmamistir. yaratim iddiasinin dayanagi da yoktur. muhammed islam i uydurmasaydi allah diye bir sey de olmadigindan kimse islam i bilmez ve dunya daha yasanir bir yer olurdu.
uzbek guy
ALINTI
bunu idda eden sizsiniz,birkere hazreti Muhammed okuma yazma bilmiyordu

O halde kim yazmis Kuran'i? Ama soyleme ki Muho'ya Allah "oku!" dedi, diye. Gokten kagitlar mi dokuldu? Eger onu tanriyla konusan insan yazmayan ise, nerden biliyoruz Kuran'in dogru-yanlis ikenligini?
nonconformist
"bunu idda eden sizsiniz,birkere hazreti Muhammed okuma yazma bilmiyordu"

bir insanin okuma yazma bildigi halde okuma yazma bilmiyormus gibi yapip cevresindekileri kandirmasi muhtemelse, bu soylem gecersizdir.
uzbek guy
ALINTI
2-)okullarda dini eğitim verilmeden de müslüman olunur

okullar hakkinda degil, tum dini egitim, propaganda hakkinda konusuyorum. niye din hakkinda bilim vermeyi durduramazsiniz? korkuyosiniz ki, insanlar unutur diye. hak din olursa kimse unutamaz.
Yeşil

allah diye bir sey yoktur. allah bir imajinasyondur. bes harfli bir kelimedir.
akılda bir hayal ürünümüdür akıl yokmudur 4 harfli bi kelimemidir yani


allah diye birsey yoktur. hicbir sey de yaratilmamistir. yaratim iddiasinin dayanagi da yoktur. muhammed islam i uydurmasaydi allah diye bir sey de olmadigindan kimse islam i bilmez ve dunya daha yasanir bir yer olurdu.
gözünü sveyim ne alaka kurdun anlamıyorum islam dışındaki coğrafyalarda hayat yaşanılır bir biçimde mi ?
uzbek guy
ALINTI
akılda bir hayal ürünümüdür akıl yokmudur 4 harfli bi kelimemidir yani

benim aklimda sdfghjkl adli bir monstr yasiyor. onu da var diye herkesi inantirmak zorunda miyim?
nonconformist
"akılda bir hayal ürünümüdür akıl yokmudur 4 harfli bi kelimemidir yani"

akil dusunme ve karar verme surecidir. bu surecin varligi makinelerle beyindeki kimyasal reaksiyonlarin tespit edilmesi suretiyle kanitlanmistir.
J@G@T@I
ALINTI(Yeşil @ Dec 13 2006, 01:05 PM) *

niçin bir yaratıcıya inanmıyorsunuz ? inamamak için bir bilgiye nasıl sahip oldunuz ? eğer bir bilginiz varsa bizimle paylaşın ki bizde düşünelim nasıl oluşmuş evren,canlılar vs,

neden supermane inanmıyorsun?inanmamak için bir bilgiye nasıl sahip oldun?
hur.irade
ALINTI(Yeşil @ Dec 13 2006, 11:05 AM) *

niçin bir yaratıcıya inanmıyorsunuz ? inamamak için bir bilgiye nasıl sahip oldunuz ?


Yunus-99 Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi elbette topyekün iman ederlerdi. Böyle iken sen mi mü'min olsunlar diye, insanları zorlayacaksın?

Hud-119 Rabbin dileseydi insanları tek bir ümmet yapardı. Fakat Rabbinin merhamet ettikleri müstesna, onlar ihtilafa devam edeceklerdir. Zaten onları bunun için yarattı. Rabbinin, "Andolsun ki cehennemi hem cinlerden, hem insanlardan dolduracağım" sözü kesinleşti.

Nahl - 93 Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

Secde - 13 Eğer dileseydik herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, "Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım" sözüm gerçekleşecektir.

Şuara - 8 Allah dileseydi onları bir tek ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini rahmetine sokar. Zalimlerin ise bir dost ve yardımcısı yoktur.

Bakara - 272 Onları hidayete erdirmek sana ait değildir. Fakat Allah, dilediğini hidayete erdirir.

Enam - 111 Biz onlara melekleri de indirseydik, kendileriyle ölüler de konuşsaydı ve her şeyi karşılarında toplasaydık Allah dilemedikçe yine de iman edecek değillerdi. Fakat onların çoğu bilmiyorlar.

Enam - 107 Allah dileseydi ortak koşmazlardı. Biz seni onların başına bir bekçi yapmadık. Sen onlara vekil (onlardan sorumlu) da değilsin.

Enam - 39 Âyetlerimizi yalanlayanlar karanlıklar içerisindeki bir takım sağırlar ve dilsizlerdir. Allah kimi dilerse onu şaşırtır. Kimi de dilerse onu dosdoğru yol üzere kılar.

Şura - 24 Eğer Allah dilerse senin kalbini mühürler.

İnsan - 30 Allah'ın dilemesi olmadıkça siz dileyemezsiniz. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.



nonconformist
"gözünü sveyim ne alaka kurdun anlamıyorum islam dışındaki coğrafyalarda hayat yaşanılır bir biçimde mi ?"

islamin hukum surdugu cografyalardaki yasam kalitesi ve insanlarin mutluluk orani, islam disindaki cografyalarda oldugundan cok daha dusuktur
uzbek guy
hur.irade soyledikleriye gore dini egitim haram, yasaktir. Dini egitim ile allahin iradesine karsi cikiyorsunuz. Eger allah istemezse birisinin dinli olmasiyi, neden siz onu dinli yapmaya calisiyorsunuz? Muslolar - kafirler! Vahh vah! Oldur onlari, el-ayagiyi kes!
Yeşil
ALINTI(hur.irade @ Dec 13 2006, 02:21 PM) *

........

sen bu ayetleri gördüğün içinmi Allah'ın olmadığı izlemimine kapıldın o zaman seninkisi bir öfkenden ileriye gitmiştir ....

bak özgür nickli bir arkadaşın yazısı çok hoşuma gitti tam senin mantığının yanlışlığına binaen yazmış okumanı tavsiye ederim

Tanrıya inanmamakla, tanrıyı sadist bulmak ayrı şeylerdir. Tanrıya inanmayanlarla, inanmadıkları tanrının sadistliğini yada merhametini tartışmak saçmadır. Allah sadisttir demek Allah vardır ama onun sadist olduğunu düşünüyorum demektir. Var olduğuna inanmadığınız Allahın sadistliğinden bahsedemezsiniz. Allah müslümanların tanrısıdır. ama tanrı inancı sadece islamiyette yoktur ki, hıristiyanlık, yahudilik, vs vs bunların hepsi yüce bir yaratıcıya inanır. Hatta bazı insanlar ben bi tanrıya inanıyorum ama benim inandığım tanrı insanları cehenneme atmaz derler. Onlar Allahı kabul etmeseler bile bu alemin bir yapan olmadan oluşamayacağını görmüşlerdir. Tanrı inanışları farklıdır. Ama hepsinin ortak olan inancı tanrının yaratma özelliğidir. Hayatın kaynağı olmasıdır. Siz yalnız Allaha inanmıyor değilsinizki bu yaratıcı fikrine karşısınız. Allah çok merhametlidir, kendisine inansın inanmasın kimseyi yakmıcak denseydi o zaman ona inanacakmıydınız ? hayır. Çünkü siz yaratıcı tanrı fikrine inanmıyorsunuz. O zaman sizinle tartışılacak konu cehennem değil tanrının sadistliği değil tanrı kavramıdır. Ayrıca bir tanrının insanı cehenneme atması yada işkence etmesi onun olmadığının ispatımıdır. Gerçekten var olan sadist bir tanrıda olabilirdi. Kötü bir tanrı olabilirdi. Ve bunun için hiçbirşey yapılamazdı. Burada tariflenen tanrı bana göre sadisttir, yada kötüdür ,o zaman yoktur, diyerek tanrının varlığı ile ilgili bir sonuca varılamaz. Dediğim gibi gerçekten var olup sadistte olabilir dimi. Biz önce iyi yada kötü sadist yada değil bir tanrı varmıdır olabilirmi onu düşünmeli vicdanımızda ona karar vermeliyiz, heh tamam muhakkak bir yaratıcı olmalı dediğimiz anda o yaratıcının kim olduğu konusu önem kazanır. Allahmı, başka bir tanrımı o zaman karar verilir. Sonuç olarak Allahın insanları burada yaptıkları kötü eylemler ve kendilerini var edip yaratanlarını kabul etmemeleri sonucu onları cehennemde yakacak olması inancına göre Allahın varlığı yada yokluğu ile ilgili doğru bir sonuca varamazsınız. Önemli olan doğruyu bulmaktır dimi, bişeyleri karalamak yada kötülemek değil. Helede verdiğiniz karar geleceğinizi varlığınızı etkileyecek ciddi bir kararsa. Mesela düşünsenize size göre sadistlik gibi gelen bir eylem yüzünden gerçekten var olan bir Allahı ( var olan derken var olduğunu varsayarak söylüyorum ) reddediyor olabilirsiniz dimi. Hemde onu sadistlikle suçlayarak. Hiç şüphesiz yüzde yüz kesinlikte bir yaratıcının olmadığından emin olabilirmiyiz ki dünyanın çok önemli bir kesimi var diye inanırken. Olamayız. Ben şahsen ateist olsam bile bu kadar ileri gitmezdim, olayı saygısızlık, alay boyutuna getiremezdim heralde. Bunu hem içten içe duyduğum yaa varsa ya yanılıyorsam korkusu hemde saygımdan yapmazdım.
uzbek guy
Hee, Yesil, agnostiklik durumuya giriyorsun! Tebrikler!
Zork
ALINTI(Yeşil @ Dec 13 2006, 03:14 PM) *

allah diye bir sey yoktur. allah bir imajinasyondur. bes harfli bir kelimedir.
akılda bir hayal ürünümüdür akıl yokmudur 4 harfli bi kelimemidir yani
allah diye birsey yoktur. hicbir sey de yaratilmamistir. yaratim iddiasinin dayanagi da yoktur. muhammed islam i uydurmasaydi allah diye bir sey de olmadigindan kimse islam i bilmez ve dunya daha yasanir bir yer olurdu.
gözünü sveyim ne alaka kurdun anlamıyorum islam dışındaki coğrafyalarda hayat yaşanılır bir biçimde mi ?



yesilcim

amme hizmeti yapiyoruz biz burada.

akil dedigimiz sey nedir? bir nesne midir? yani elle tutulur, dille tat alinacak bir madde degildir.
adina akil dedigimiz sey genel olarak, beynin soyutlama yetenegine verilen bir isimdir. insan beyni de demiyorum dikkat edersen. bu yetenek tüm canlilarda bulunmaktadir, kiminde cok geliskin, insanoglunda oldugu gibi, kimi canlilarda daha az belirgindir. bu nedenle hadi bana aklini göster demen, senin bu soyutlama yeteneginden yeterince nasibini almamis oldugunu ancak gösterir bize. bak iste bu da bir soyutlama eylemi oldu. beyin bir aractir, ürünü de akildir, düsüncedir.
bu tür kavramlari dilbilim soyut varliklar olarak siniflandirir.
allah kavramina gelelim.
allah bir putun adidir. muhamedden önce de vardir allah kavrami. muhammedin getirdigi yenilik, allaha eslik eden diger putlari yasaklayip, tek sef olarak allahi kabul ettirmesidir kerizlerine.
ondan sonrasi pamuk eller cebe..

hikayeyi kislatiyorum, cünkü zamanmiz dar.

allah buna göre bir soyut varlik, cikarilip göstzerilememsi de iste bu özelliginden ötürüdür yesil
kapis mi simdi??
hur.irade
ALINTI(Yeşil @ Dec 13 2006, 12:28 PM) *

[b][color=#FF0000]
sen bu ayetleri gördüğün içinmi Allah'ın olmadığı izlemimine kapıldın o zaman seninkisi bir öfkenden ileriye gitmiştir ....



Bunu da nerden cikardin simdi?

Bu ayetleri sadece senin soruna cevap olarak verdim.

Unutma, daha sorulmus ve sorulacak coooook sorular var inanc ile ilgili.

Sosyoloji, psikoloji, dinler tarihi, ve diger positiv bilimler, vicdan ve ahlak kavrami vs.. gibi bir yigin konu hakkinda bilgi sahibi olduktan ve bunlari saglikli bir sekilde (akil ve mantik ile) degerlendirebildikten sonra musluman kalmak cok zordur. Dinlerin ne kadar basit, ve insanin korkularinin, ozlemlerinin birer yansimasi olarak var oldugunu anlayabilmek de o kadar kolay degildir.

Ancak bir beyin travmasi sonucu, hafiza kaybi vs.. gerekir butun bu bildiklerini unutup yeniden inancli olabilmek icin.

Dedigim gibi, bu ayetler var diye ofkelenip dinden cikmadim. Bunlarin var olmasi digerlerinin yaninda devede kulak bile degil.

metalicmann
ALINTI(uzbek guy @ Dec 13 2006, 02:18 PM) *
Kitapi tanrilara (her seye kadir, ona itaat etmemizi isteyen) inanmiyorum. Buyuk bir argumanim var: dini egitim var. Ama o tanri olsaydi, dini egitim gereksiz olacakti - herkesin beyniye din otomatik sokulardi (bunda ozgur irade bozulmas, cunku insan beynide var dine iradesine gore ya itaat eder, ya da edmez ve cehennemi olar). Ikinci argumanim - dunyada dinler cok (20 binden fazla), hepsi sadece kendi diniyi dogru diyor, hepsi bir sozlarla kendisi hak ikenligin ispatlamaya calisir; ama tanri gostermiyor hangi din dogru ikenligini. Ucuncu arguman - eger Kuran Allah'in (!) sozu olsa, neden onu okuyanlar (birinci defada) "hokuspokus" muslum olup gitmiyorlar?




Tercümesi;



Kutsal kitapların tanrılarına ( herşeye gücü yeten,kendisine itaat edilemesini isteyen) inanmıyorum. Büyük delilim var.Dini eğitim denen bir şey var. Eğer tanrı olsaydı böyle bir şeye gerek kalmadan tanrı, heerkesin beynini dine göre programlardı.(Bu durumda özgür iradenin bozulması söz konusu değildir, çünkü kişi beynindeki iradeye göre hareket etmektedir)


İkinci delilim.Dünyada yığınlarca dinler var (20 binden fazla) ve hepsi söz birliği etmiş gibi sadece kendisinin doğru olduğunu iddia ediyor, ancak tanrı bunlardan hiç birini doğrulamıyor.


Üçüncü delilim.Eğer kuran tanrı sözü ise neden onu okuyanlar, hemen hokuspokus misali müslüman olmuyorlar ?

biggrin.gif

KDV
allah dilediğini doğru yola iletir .
uzbek guy
ALINTI
Tercümesi;

Tesekkur metallicmann smile.gif Iyi bir tercuman buldum, kotu Turkce'den iyi Turkce'ye cevireyen biggrin.gif
ALINTI
allah dilediğini doğru yola iletir

Soyleyken, lutfen dini propaganda'yi durdurun.
adem
ALINTI(hur.irade @ Dec 13 2006, 02:21 PM) *

Yunus-99 Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzünde bulunanların hepsi elbette topyekün iman ederlerdi. Böyle iken sen mi mü'min olsunlar diye, insanları zorlayacaksın?

Hud-119 Rabbin dileseydi insanları tek bir ümmet yapardı. Fakat Rabbinin merhamet ettikleri müstesna, onlar ihtilafa devam edeceklerdir. Zaten onları bunun için yarattı. Rabbinin, "Andolsun ki cehennemi hem cinlerden, hem insanlardan dolduracağım" sözü kesinleşti.

Nahl - 93 Allah dileseydi, sizi tek bir ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Yapmakta olduğunuz şeylerden mutlaka sorguya çekileceksiniz.

Secde - 13 Eğer dileseydik herkese hidayetini verirdik. Fakat benim, "Andolsun, cehennemi hem cinlerden hem de insanlardan dolduracağım" sözüm gerçekleşecektir.

Şuara - 8 Allah dileseydi onları bir tek ümmet yapardı. Fakat O, dilediğini rahmetine sokar. Zalimlerin ise bir dost ve yardımcısı yoktur.

Bakara - 272 Onları hidayete erdirmek sana ait değildir. Fakat Allah, dilediğini hidayete erdirir.

Enam - 111 Biz onlara melekleri de indirseydik, kendileriyle ölüler de konuşsaydı ve her şeyi karşılarında toplasaydık Allah dilemedikçe yine de iman edecek değillerdi. Fakat onların çoğu bilmiyorlar.

Enam - 107 Allah dileseydi ortak koşmazlardı. Biz seni onların başına bir bekçi yapmadık. Sen onlara vekil (onlardan sorumlu) da değilsin.

Enam - 39 Âyetlerimizi yalanlayanlar karanlıklar içerisindeki bir takım sağırlar ve dilsizlerdir. Allah kimi dilerse onu şaşırtır. Kimi de dilerse onu dosdoğru yol üzere kılar.

Şura - 24 Eğer Allah dilerse senin kalbini mühürler.

İnsan - 30 Allah'ın dilemesi olmadıkça siz dileyemezsiniz. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.



hür bu ayetleri inanmamana delil olarak gösteriyorsan;

kur'an a inanıyormusun inanmıyormusun ne çelişki bu yaptığın.
kör sağır ve dilsiz olduğunu kabul ediyormusun?
allahı tanısan karşı gelmekte ısrar edip ileri gitmeye çalışmaz kalbinin de mühürlenmesine sebep olmazdın.

görsem diyorsunuz? görseniz imana geliriz mi zannediyorsunuz?
şeytan görmüyormuydu da lanetlendi akıl erdiremiyormusunuz?