- - -
Tanri inancina geri dondum..
Ateistforum > ATEİSTCAFE > ATEİSTCAFE
alperen
Evet arkadaslar uzun bir ateizm macerasindan sonra tekrar Tanri inancina geri dondum. Her ne kadar dinsel ibadetlerimi yerine getirmesemde bu inanc insana huzur ve mutluluk veriyor...

Ateistken hep kendimi bos hissettim, bir sure psikolojik sorunlar yasadim, ama bunlardan yavas yavas kurtulmaya basladigim icin seviyorum..

Sunu da soylemeliyim, her insan ozgurdur, ister ateist olsun ister teist.. Laik bir insanim..
bilelimogrenelim
QUOTE(alperen @ Jun 11 2006, 02:12 PM) *

Ateistken hep kendimi bos hissettim, bir sure psikolojik sorunlar yasadim, ama bunlardan yavas yavas kurtulmaya basladigim icin seviyorum..

Geçmiş olsun, modern psikiyatride buna POST-ATEISM SYNDROME adını veriyoruz, hacı bilir, onun sorumluluk alanı ...
needlezz
Tanrı inancına mı geri döndün, İslam inancına mı?
inSCIENCEwetrust
Ben dinlerden tam olarak kopuncaya dek cok aci cekmistim. Ateizm aksine rahatlatti beni. Uzerimden buyuk bir yuk kalkti...
bilelimogrenelim
QUOTE(alperen @ Jun 11 2006, 02:12 PM) *

Her ne kadar dinsel ibadetlerimi yerine getirmesemde bu inanc insana huzur ve mutluluk veriyor...

Burada bir suçluluk hissi mi var, tedavi tam başarılı olmamış galiba smile.gif

Ben yine de inancının üzerine farz (zorunlu) koştuğu eylemleri açıklayayım tedaviye bir katkımız olsun.

Beş vakit namaz kılacaksın, mecbursun, en zorları da sabaha karşı kalkacaksın, öğle saatinde işten sıyrılacaksın, bir yer bulup, bağlayacaksın, eğilip kalkmaya, anlamını pat küt bildiğin arapça şeyler mırıldanacaksın, zor olan da abdest almaktır, kirli çoraplarını çıkartacaksın, ayaklar yıkanacak tekrar aynı çorap giyilecek, erotik bir ayak kokusu mantar kokusuna karışacak, buna abdest diyoruz.

Oruç tutacaksın, yine sabaha karşı kalkıp, ölümüne tıkınacaksın, akşamüstü de açlıktan, sigarasızlıktan kırılmak üzereyken yeniden başlayacaksın tıkınmaya, biz buna sağlıklı beslenme diyoruz.

Mekke'ye gitmen lazım, bilhassa yaz zamanlarında güzel yer, biraz sıcak, bir dörtgen binanın etrafında yedi kere dönecek, çukur gibi bir yere taşlar atacaksın, biz buna hac farizesi diyoruz, çok sevaptır.

Kurban keseceksin, hayvanı canlı canlı boğazlayıp, hırıltılar içinde acı çekerek can vermesini izleyeceksin, kurban deniliyor.

Paranın, malının 40'ta birini vereceksin, aslında kimse vermez, en az uygulanan da budur, pek mecbur sayılmazsın, burda suçluluk duymana gerek yoktur. Buna zekat diyoruz.

Sorun olursa hacılara hocalara sorma, onlar bu tanrı inancını pazarlayanlardır, emlakçı gibi, kendine yorarlar, tanrının Türkiye şubesi Diyanet İşleri, ve Harun Yahya gibi diğerleri, o kurumdan maaş alırlar, onları boşver, burda yazılanlardan oku, hadis Kuran burada, buradan çok anlatılan site bulamazsın, hiçbir çıkarı yok herşey bedava.

Suçluluk duyma, duygularını da fazla ciddiye alma, bu dünyaya gelip gidecek, milyarlarca canlıdan birisin, önemseme...
Onur_T
alperenciğim senin psikolojik sorunların var
kişiliğin tam oturmadigi için bi dine inanip bir inanmiyorsun
yaşin kaçti senin
UyusukKursun
hiç üzülmedim
alperenciğim
zaten hiç bir faşist bünye ateizmi kaldiramaz...
üstelik senin gibi oldukca fazla kutsali olan, eleştiriye, karşı düşünceye körü körüne saldiran bir insan asla ateist olamaz...

pohktan bir durumdasin haberin ola...
bi tatile cik dusunme bunlari
rahatlat o bunyeyi
tanri var mi yok mu? sorusuna cevap verecek yeterlilikte gormuyorum seni
iyisimi bosver varsada yoksada ben insanligima bakarim de, onurunla haysiyetinle insan gibi yasa varsa tanri sana mukafatini verir...
ki bence yok...
El-Velehan
QUOTE(alperen @ Jun 11 2006, 02:12 PM) *

Evet arkadaslar uzun bir ateizm macerasindan sonra tekrar Tanri inancina geri dondum. Her ne kadar dinsel ibadetlerimi yerine getirmesemde bu inanc insana huzur ve mutluluk veriyor...

Ateistken hep kendimi bos hissettim, bir sure psikolojik sorunlar yasadim, ama bunlardan yavas yavas kurtulmaya basladigim icin seviyorum..

Sunu da soylemeliyim, her insan ozgurdur, ister ateist olsun ister teist.. Laik bir insanim..


ateistforumda ömer çelakıl'ın kuran şifreleri kitaplarından çok etkilendiğini yazmıştın. o topicler silindi ama orda da belirtmiştim. eğer kuranın şifreleri kitabından etkileniyor isen senin ateist felsefende hata var demiştim. o zaman ateist idin. bu şekilde bir topic açman nedense beni hiç şaşırtmadı.

Tabi ki neticede insanın kendi kararıdir.Sonuna kadar saygı duyuyorum.
insanların görüşleri nedeni ile onlara mesafeli yaklaşanlar dindarlardır , ateistler değil.
DV açısından alperen kardeşime bakış açımda hiçbir değişiklik yok.
ateist
Keske her tanriya inanan ´senin gibi acik yürekli olsa.
UyusukKursun
DV cunku sende onun gibisin...
El-Velehan
QUOTE(UyusukKursun @ Jun 11 2006, 05:40 PM) *

DV cunku sende onun gibisin...


uyuşukkurşun , ben senin gibi değilim.
Kendin gibi olmayan herkesi aynı görme hastalığından kurtulman dileği ile canım,
mich Roph
DV'nin kehanetini belirttiği topikte ben de ona katıldığımı söyleyecektim, sonra vazgeçtim. Bu topiği gördüğümdeyse aklıma direk DV geldi... smile.gif

------------
mich Roph
Okyanus
DV de bir ara supheye dusmustu o mu? smile.gif

Kufur falan etmisti hani???
El-Velehan
QUOTE(mich Roph @ Jun 11 2006, 06:32 PM) *

DV'nin kehanetini belirttiği topikte ben de ona katıldığımı söyleyecektim, sonra vazgeçtim. Bu topiği gördüğümdeyse aklıma direk DV geldi... smile.gif

------------
mich Roph

evet , bunu yazıp büyüklük etmek istemedim. ama taaa o zaman alperen kardeşime
ateizmi iyi anlayamadığını ve ilerde tekrar dindar olma ihtimalinin yüksek olduğunu söylemiştim.

alperenin kendiside hatırlamıştır herhalde.
mistik_cadi
vayy alperen helal olsun dostum, demek doğru yolu buldun ha:) tebrik ediyorum seni en yürekten içten vs vs duygularımla tongue.gif
evet imana gelmene ateizm nokta org ailesi olaraktan ne kadar mutlu olduğumuzu belirtir saygılarımı sunarım laugh.gif laugh.gif laugh.gif

keeeehh keh kehhhh(by hacı wink.gif )
El-Velehan
QUOTE(Okyanus @ Jun 11 2006, 06:37 PM) *

DV de bir ara supheye dusmustu o mu? smile.gif

Kufur falan etmisti hani???


karıştırdın herhalde okyanus kardeşim,
ben küfür etmem. yapımda yok.
ateist olduktan sonra Allahın var olabileceği şeklinde herhangi bir düşünceye hiç ihtimal vermedim.
ateist
mistik_cadi ne istir yaaa,yani sen bu olaya bizim sebep oldugumuzu söyleyerek,bizim misyonun tersine islediginimi ima ediyorsun? laugh.gif
Bu salak fanatikler niye bizi hackliyorlar o zaman.Halbuki bak birine kelimei sehadet getirttik.Sirf bu bile bizi direk cennete götürür. laugh.gif
mistik_cadi
QUOTE(ateist @ Jun 11 2006, 07:26 PM) *

mistik_cadi ne istir yaaa,yani sen bu olaya bizim sebep oldugumuzu söyleyerek,bizim misyonun tersine islediginimi ima ediyorsun? laugh.gif
Bu salak fanatikler niye bizi hackliyorlar o zaman.Halbuki bak birine kelimei sehadet getirttik.Sirf bu bile bizi direk cennete götürür. laugh.gif


tabi ya, bu site, ateist üyeleri islama kazandırmayı amaçlıyor laugh.gif ne mutlu ki alperen hak yolu buldu, kazananlardan oldu, cennetten bize de yer ayırır inşallah tongue.gif tongue.gif tongue.gif
inSCIENCEwetrust
QUOTE(Darth Vader @ Jun 11 2006, 06:42 PM) *

karıştırdın herhalde okyanus kardeşim,
ben küfür etmem. yapımda yok.
ateist olduktan sonra Allahın var olabileceği şeklinde herhangi bir düşünceye hiç ihtimal vermedim.

Hani sira beklerken Allah'a saydirmissin, sonra isin torpilsiz tek seferde hallolmus ya biggrin.gif Aratma simdi bana.
El-Velehan
QUOTE(inSCIENCEwetrust @ Jun 11 2006, 08:44 PM) *

Hani sira beklerken Allah'a saydirmissin, sonra isin torpilsiz tek seferde hallolmus ya biggrin.gif Aratma simdi bana.

heeee hatırladım.
o kıyaslama şakaydı bee,
okyanus ciddiye aldı herhalde. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

bilmeyenler için açıklama :
herkesin devlet dairesinde işi vardı. millet sırada dua ediyor ama dosyalar eksik diye red ediliyordu.herkesin dosyası da aynı idi.
baktım dua edenlerin işi rast gitmiyor. bende ikinci taktik söveyim bakayım dedim. içimden allah-kitap-muhammed-sahabeler dümdüz gittim. aaa, bi de baktım dosyam kabul edildi.
o zamanda allahın duaları dikkate almadığı ama sövüldüğü zaman iş yaptığı şeklindeki teorimi bu forumdaki değerli arkadaşlar ile paylaşmıştım.
topicler silindi ama millet unutmamış yaw,
ulan ya allah varsa , o da unutmazsa ne halt edecez şimdi yaw laugh.gif laugh.gif laugh.gif
mistik_cadi
DV rahat ol.. allahın hafızası hiç de iyi değil, ne defteriydi o, unuttum neyse, o deftere yazıyordu herşeyi, forum da silindiğine göre yırttın yine laugh.gif
orhan11
Seni Ateistforum'da goreli cok olmadi.. Bir kac ay en fazlasi..

Ilk geldiginde komunist gorusleri savunurken birden bire donup milliyetci olmustun.. Ateist oldugunu soyluyordun ama simdi yeniden dindar olmussun..

Su kisa surede ne kadar cok dondun?

Done done bi hal oldun... Resmen kadin etegi giyip ortada donup duran soytari mevleviler gibi..

Eminim Mevlana yasasa, seni hic dusunmeden dergahina alirdi..

Ic oglani olarak..
Okyanus
Atest olsaydı kutlardınız ama. Hocam 19y ateist oldugundaki zamanlar hatırlıyorum.Kimse doneklikle suclamamıstı...Bir tebrik bir tebrik.................

Ayrıca mevleviligi anlamak konusunda en az 10 sayfa yazmak lazım anlayabilmeniz icin. Bu da zaman kaybı olurdu heralde...
orhan11
Bos ve anlatma mevleligi. Kurucusu Mevlana denen oglanci amcanin kim oldugunu iyi biliriz..

Ahlaksiz herifin anlatimi ancak uc sayfadir..


............


Konu Mevlana degil elbette.. Ben kisa zamanda cok onemli goruslerini aniden terk eden kisiyi gorunce, aklima kafalarinda huni entariyle donen mevleviler aklima geldiginden Mevlana'ya kadar uzandim.. Yoksa mevzu o degildi...
mistik_cadi
QUOTE
Atest olsaydı kutlardınız ama. Hocam 19y ateist oldugundaki zamanlar hatırlıyorum.Kimse doneklikle suclamamıstı...Bir tebrik bir tebrik.................

Ayrıca mevleviligi anlamak konusunda en az 10 sayfa yazmak lazım anlayabilmeniz icin. Bu da zaman kaybı olurdu heralde...


yobaz bir ateyle yobaz mir müslümanın hiç bir farkı yoktur, ikisi de sağlığa zararlıdır smile.gif
ha birisi islamın ibadeti zor geldi diye ate olduysa onu da herkes eleştirirdi... neyse, forumun tekrar açılmassı ne güsel dimi tongue.gif
Okyanus
QUOTE
aklima kafalarinda huni entariyle donen mevleviler aklima geldiginden Mevlana'ya kadar uzandim.. Yoksa mevzu o degildi...



tanımınız harika dogrusu....Elin gavuru bile mevlanalıgı anlıyor ................
orhan11
Elin gavuru senden daha mi kiymetli? Yobaz her yerde yobazdir.. Burada da, frenk illerinde de...
Okyanus
QUOTE

Elin gavuru senden daha mi kiymetli?



Ben sizin acınızdan soylemistim....
Okyanus
DV yazımın sonunda gulmusum .Ciddiye falan aldıgım yoktu yani.....smile.gifsmile.gif
UyusukKursun
alperen arkadaşımızın köpek ocaklarinda yer edinebilmesi için allaha inanması lazım ben ona anlayış gösteriyorum...
insan kendisi gibi olanların yanında olmalı...
köpek sürüsü kendisini denize atsa alperende kendini denize atmak zorunda hissedecek...
Liberty
alperen arayışta olan biri bence fazla yorum yapmaya gerek yok anladıgım kadarıyla islam olmadı tanrı inancının huzur verdigini söylüyor olabilir neden olmasın ki eger insan mutlu oluyorsa böyle iki üç tane bile tanrı ya inansın benim için hiç bir önemi yok alperenin tanrı fikri tasıyıp tasımamısının hatta kafasındaki tanrı fikrini islamın allahı olarak bile düşünebilir.

alperen in tek sorunu fikirleri hemen hayatına gecirmesi yani hemen hayatına alıp yasıyor

hiç bir zaman fasist olamdı cünkü milliyetciligi ve safhalarını bilmiyor

hiç bir zaman komünizm tekeline girmedi cünkü onunda üstünde durmadı sadece yasadı

hiç bir zaman dinci olmadı cünkü dinini tam bilmiyor

ateist sempatisi duydu ki olmak öyle kolay degildir ondanda vazgecti...

belki ileride yine olur olmaz bilemeyiz..

ama adam olsun yeter.

iyi analiz edip hayatına katsın yeter.


sevgiler
UyusukKursun
alperene tavsiyem göktanri inancı...
Ötüken
Alpereni turandursundaki gameover a benzettim ben..O da aynı sekilde bir cıkıs yapmıstı ama onun da kafası karısıktı tam olarak ateist denilemezdi alpereni agnostik olarak hatırlıyorum ben.Zaten din hakkında pek eleştirisine rastladıgımı hatırlamıyorum ama kendine gore bir acıklaması vardır mutlaka.. Eger kendini boyle mutlu hissediyorsa en iyisini yapıyor diye dusunuyorum..
Ateist olmak o kadar kolay değil guclu bir kişilik sağlam bir dusunce altyapısı olması gerek ben uzun suredir ateist olan bir kişinin kolay kolay dine inanacagını hele de inansa bile tekrar islama doneceğine pek ihtimal veremiyorum..Bir ateistin deist olabilmesi mumkun ama herhangi bir dine inanması zor gorunuyor bana.
othello
çekirdekten bir ateist in ateizmden vazgeçmesi mümkün değildir,



ama önemli olan sorgulayıcı ve aydın olmaktır, ateist yada müslüman farketmez...
attila
Her ne kadar özel olsada merak ediyorum bu sorularımın cevaplarını.
1 - Neden Tanrı inancına döndün ? Sadece huzur için mi ?
2 - Neden ateistken huzursuzdun ?
3 - Sence sadece manevi duygularını tatmin etmek için inanmadığın bir şeye sırf getirdikleri için inanmak biraz ikiyüzlülük değil mi ?
Allah'ım sana inanıyorum ama kudretinden değil senin inancındayken kendimi daha rahat hissediyorum. Çünkü sen benim insani duygularımı tatmin ediyorsun ama aslında mantıksızsın be
4- Ya da tam anlamıyla mı dine döndün ? Yani her açıdan kendini tatmin ettikten sonra Tanrı inancına geri dönmeye karar verdin ?
Tabii bunları cevaplamamak senin hakkın.

Bu arada tercihine saygı duyuyorum biggrin.gif
BUCALI
Aklın mantığın yolu birdir dostum hoşgeldin gerçek huzura artık hiç düşünmecen boş şeyleri çünkü huzura vede gerçeklere geldin
.BUCALI
hallac
QUOTE(alperen @ Jun 11 2006, 02:12 PM) *

Evet arkadaslar uzun bir ateizm macerasindan sonra tekrar Tanri inancina geri dondum.
....
Ateistken hep kendimi bos hissettim, bir sure psikolojik sorunlar yasadim, ama bunlardan yavas yavas kurtulmaya basladigim icin seviyorum..


ipte durmaz perihan gibisin beee...
ateistken kendini boş hissetmiş. ne oldu şimdi testiyi doldurabilidin mi bari ...