Tam Forum Görünümü: İnsan ömrü boyunca ne kadar enerji harcar?
Ateistforum > FORUMLAR > BİLİM FORUMU
ElCebbar
70 yaşına kadar yaşamış bir insan ömrü boyunca harcadığı toplam enerji

kaç kilotonluk atom bombasına eşdeğerdir? huh.gif
antiateist
ben sex başına 5 atom bombası enerji harcıyorum. Hesapla artık
Remat
QUOTE(antiateist @ Nov 6 2007, 12:08 PM) *
ben sex başına 5 atom bombası enerji harcıyorum. Hesapla artık

Cebbar senin harcadıın enerji diğer insanlardan daha azdır o zaman tongue.gif
drekinci
Erişkin bir insanın istirahat halinde günlük kalori ihtiyacı 2000 kal. civarındadır.
Bedenen çalışan bir işçiye ise 4000-4500 kalori gerekir.

Gerisini siz hesaplayın

Sevgiler.
haci
İnsan günde ortalama 10^17 GeV enerji harcar. Bunun Enerji indeksi ki w ile ifade edilir, 17'dir..
Bu günlük ortalama.. Yılda harcanan enerji 365x(10^17)GeV dir. Bu da 100 katrilyondur.
Yılda 70x100 katrilyon GeV harcar.. Ömür boyu enerji indeksi muhtemelen en fazla 20 olacaktır.

Bu enerji indeksini ve GeV olarak değerlendirdiğimiz enerjiyi, daha iyi değerlendireceğimiz etkinliklerle karşılaştıralım..
Bir bardak çayı masadan kaldırmak için harcayacağımız enerji 10^10 GeV ve enerji indeksi 10'dur.
Bir maratonda harcadığımız enerji miktarı 10^18 GeV dir.. Bunun enerji indeksi ise 18'dir..
Hiroşimaya atılan atom bombasından açığa çıkan kinetik enerji 3,8x10^23 GeV, enerji indeksi ise 23,5'dur..

Bir kilotonluk TNT'de 2,5x10^22 GeV enerji vardır. Bunu insanın bir ömür harcadığı enerji ile karşılaştırınca son derece büyük olduğu görüşür..
Enerji indeksi logaritmik olduğu için büyüklüğü pek belli olmuyor..

HACI
ElCebbar
Ortalama günlük enerji tüketimini 3000 kcal alırsak

( 3000 Kcal) x 365.25 X 70 = 76702500 Kcal

1 gram TNT 980–1100 cal ısı verir.Ortalama olarak 1000 cal = 1 kcal alınır.
http://en.wikipedia.org/wiki/TNT_equivalent
ortalama 70 sene yaşam enerjisi = 76702500 microton TNT =76,7025 ton TNT = 0,0767025 kiloton TNT yapar.smile.gif
Hiroşimaya atılan atom bombası 15 kiloton TNT gücünde.

1 kilo odun yanma ısısı = 3600 Kcal -----> günlük enerji = 3000 / 3600 = 0,83 kg odun
ortalama 70 sene yaşam enerjisi = 76702500 / 3600 = 21306,25 kg odun yapar.smile.gif

1 kilo odun kömürü yanma ısısı = 8000 Kcal -----> günlük enerji = 3000 / 8000 = 0,375 kg odun kömürü
ortalama 70 sene yaşam enerjisi = 76702500 / 8000 = 9587,8125 kg odun kömürü yapar.smile.gif
DreiMalAli
Demek 1 gün boyunca
ne 1 kg odunun ısısı kadar enerji çıkarabiliyoruz ortaya
ne 0,5 kg kömürün ısısı kadar.

Halimize acıdım hani.
biggrin.gif

Sevgiler
ElCebbar
QUOTE(DreiMalAli @ Nov 6 2007, 06:26 PM) *
Demek 1 gün boyunca
ne 1 kg odunun ısısı kadar enerji çıkarabiliyoruz ortaya
ne 0,5 kg kömürün ısısı kadar.

Halimize acıdım hani.
biggrin.gif

Sevgiler


Senin biramayalarına taktım bende kafayı.

Onlar ne kadar ısı enerjisi üretiyor. smile.gif

Isınma amaçlı kullanılabilir mi?
ElCebbar
1 kg odunla bir gün çalışan insanın yaptığı her işi yapabilen robot yapılabilir mi? smile.gif
DreiMalAli
QUOTE(ElCebbar @ Nov 6 2007, 10:20 PM) *
Senin biramayalarına taktım bende kafayı.

Onlar ne kadar ısı enerjisi üretiyor. smile.gif

Isınma amaçlı kullanılabilir mi?


Hmmm.
Kimya ve biyoloji ile aram pek iyi değil.
Ama tahminimi söyliyeyim. Maya hücreleri şekeri kullanarak alkol ve karbondioksit üretiyorlar.
Bu değişim esnasında ise ısı ortaya çıkıyor.
Önümüzdeki günlerde tekrar görüşmeye gittiğimde biraz daha ayrıntısını sorarım.

Bir kaç yıl önceki bitirdiğim işi göz önüne alırsam...
Evet! O siloda oluşan ısı bir evin ısı ihtiyacını rahatlıkla karşılar.

Sevgiler
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.