AKHENATON
Dec 19 2007, 08:33 PM
Şimdiye dek yazılmış kitapların en etkilisi İncil , bazı sırları hem Romalılardan hemde ya hudilerden korumak amacı ile şifreli yazılmıştır.
19 yy başlayan arkeolojik gelişmelere kadar kökleriyle ilgili bilinen her şey rahipler tarafın dan sansürlenmiştir.Bireylerin azizlik mertebesi veya idama bu kitap’a dayandırılarak yapıl mıştır.
Bugün deşifre olmuş olan İncil , farklı kültürlerden alınmış mitler,efsanelerin içine herme tizm katılmış karma karışık metinlerdir.Bir çok bölüm zaman içinde anlamı unutulduğu için yanlış yorumlamalara sebebiyet vermiş, diğer bölümlerin yorumlamaları ise tamamen doğma tik ve politiktir.
İncil araştırmacısı pat Eddy ye göre ; bu dejenerasyonun en önemli amacı isanın eski ahitte keha netlerle dolu olduğunu göstererek ,Musevilere Hıristiyanlığı çekici hale getirmektir.Hı- ristiyanlar bireylere papaz okullarına başlamalarından itibaren isanın doğumunun, ölümünün ve hayattaki önemli olayların eski ahit kehaneti olduğu öğretilir.Ama bu iddia sorgulanmaz.
İncil araştırmacıları bu tür bulduklaı veya deşifre ettikleri şeylere düzeltme adı verirler.Hal buki inisiye olmayan birisinin incili anlaması mümkün değildir.
Yeni ahit te ; isanın kendisinin bile sır sakladığı ima edilir.Matta 13-10 “ öğrenciler isya yaklaşıp ‘neden onlarla simgesel öykülerle konuşuyorsun “ isa yanıtlar ; göklerin hükümdar lığına ilişkin gizleri bilebilmek sizlere verilmiştir ama onlara verilmemiştir.Çünkü az malı olan herkese dahada çok verilecek ,hemde arttırılacak, ama bir şeyi olmayandan elindeki bi le alınacaktır.Bunun için onlarla simgesel öyküler kullanarak konuşuyorum.Çünkü bakıyorlar ama görmüyorlar ,işitiyorlar ama duymuyorlar.
Markos 4:33 te ; Simge kullanmadan bir şey anlatmadı.ama öğrencilerine özel olarak her şeyi açıkladı.herşeyi açıkladımı ? isa neyi açıkladı ? yeni ahitte sadece simgesel öyküler an latıldığından bütün sırların halka açıklanmadığı bellidir.
İncilin ortaya çıktığı zamanlarda bir çok gizli örgüt ve mezhebin antik sırlara sahip olduğu bilinir.Gizem okulları denilen bu organizasyonlar halk tarafından anlaşılmazlar.Yazınsal ürün ler sembolik ve şifrelidir.
İkinci binyılın başından roma kilisesine kadar geçen süre hizipleşme ve çelişmelerle doludur. Daha çarmıh olayı yani ; ilk öldürülen olayı olmadan önce bile isa ve vaftizci Yahya inanan ları arasında şiddetli tartışmalar vardır.Bunun sonucundada Yahyanın kabul görmeyen öğreti si din olarak ortaya çıkar.İlk orijinal metinlere göre Mesih isa değil Yahyadır.Bu kavram erken dönem kilisesi tarafından isa olarak değiştirilmiştir. Bu öğreti ırakta yaşayan mandayan lar tarafından hala devam ettirilmektedir.
Musevi toplumu ve Hıristiyan toplumu ve gerek Hıristiyanların kendi içlerindeki hizipleşme ler çarmıh olayından sonra dahada hızlanır.Mecdeli Meryem ile kuzeydeki halka mesaj götü- ren pavlos arasında bile çok güçlü çekişmeler vardır.galatyalılara mektup 5 : 12 de pavlos un sünnetle ilgili devam eden tartışmalardan çok sıkıldığını için şunu söylediği anlatılır : Dilerim sizi tedirgin edenler sonuna kadar gitsinler ve kendilerini hadım etsinler.
(Bu günlük bu kadar uzun olunca okunmuyor.ikinci bölüm gnostik öğretilerin ışığında incil ve iznik konseyinin amacı)
AKHENATON
Dec 20 2007, 05:55 PM
2-
Erken dönem Musevi Hıristiyanlar ,sert Musevi kanunları uygulamanın kurtuluş için gerekli olduğunu savunurken ,Pavlus kurtuluşun sadece inanç ile olacağını ve Musevi uygulamaları- nın Hıristiyan olmayı engelleyeceğini söyler.
Üçüncü yüzyılın sonlarında ,Hıristiyanların sayısı ,Musevi Hıristiyanları geçer ve asıl muse- vi ve Musevi Hıristiyanları kafir olarak damgalamaya başlar.
Lyon piskoposu Irenaeus , bu insanları kafirlikle suçlar .İsanın kendisi esensi ve iki asır önce
ki zadokistler gibi yorum yapmakla suçlar.Ireneeus yeni ahitteki mektupları ve havari pavlusu red eder.Nasıralılar pavlusu dininden dönmekle ,sahte havari ilan ederler.Pavlusun yazıları pa- ğandır.
Columbia üniv.Dr.Elanine Pagels , Hıristiyan dinini sapkın biçimlerinin ilk yıllarda ortaya çıktığını ve kudüsten roma ya kadar bir çok farklı kilisenin gerçek öğreti adı altında öğreti öğ rettiğini söyler.Süreç içerisinde kendini misyonerliğe odaklayan roma kilisesi ile diğer kilise ler arasında öğreti savaşları başlar.Romanın işgalinden sonra kiliseye dokunulmaz fakat kilise bir çok farklı öğreti ile savaşmak durumunda bırakılır.
Bu gruplardan bir tanesi ,Tanrı ve dünyanın gizemlerini kesinlikle anladıklarını iddia eden
Gnostik ‘lerdir.Gnostik anlayış sadece entelektüel araştırma ile değil sert inisiye eğitimleri ve sezgisel deneyimleri ile kazanılmaktadır.Kilise gnostikleri özellikle tehlikeli görür.Çünkü gnostikler tanrı sözünü yorumlamak için bir rahipler hiyerarşisi bulunması gerektiğini red ederler.Yunanca bilgi anlamaına gelen gnosis kelimesinden türeyen adıyla gnostisizm büyücü simon tarafından birinci yüzyılda kurulmuştur.Simon daha sonra kafirlerin babası olarak anıl mıştır.Simon , insan ruhunun fiziksel bedenin dışında varlığını sürdürdüğü ve bu yüzden evrensel bilgiye ulaşabileceğini bilginin dünyaya tanrısal boyuttan geldiğini söyleyen socrates gibi yunan filozoflarının fikirlerini iletir.Diğer önemli gnostik , erken Hıristiyan döneminde yaşamış Mısırlı Hıristiyan basilides tir.Mezapotamya gizemini Hıristiyanlık ile birleştirmeye çalışmıştır.
İranlı Zerdüşt; kendi gnostisizm anlayışını isadan 500 yıl önce oluşturmuş ve yaymıştır.Ye- dinci yüzyılda Müslüman istilasına kadar devam etmiştir.İlk olarak anadoluya ordan Suriye ve babile yayılmıştır.Burdan Filistin ve mısıra geçmiştir.Gnostik kitaplar (kurman ve nag hamadi yazıtları) çok erken dönemde ortaya çıktığını ve Hıristiyanlığın ,gnostisizm in bir kolu olduğu açıktır.Gnostisiz aslında dinsel varoluşculuktur.MS 325 e kadar Romalı piskoposların kafirlik olarak nitelendirmelerine kadar devam etmiştir.Gnostisizm , inanç yoluyla kişisel bir içsel ay- dınlanmanın olabileceği anlayışıdır.Eğitim uzun süren inisiyasyon süreçleri ,hassas antik bilgi ve semboller ve alegoriler sayesinde aktarılır.Hıristiyanlık bunun bir örneğidir.yeni ahitin tamamı aslında gnostik eğitim için gizli yöntemleri açığa çıkaran bir metindir.
(devam edicem)
AKHENATON
Dec 26 2007, 05:24 PM
Gnostisizim , esseniler olarak bilinen erken dönem çileci musevi mezhebi için önemli rol oynar.Bu erken dönem eseniler ,farisiler ve sadukiler arasında sürekli çatışmalar çıkar.Sonunda esseniler kudüsü terkederek ölü denizin kuzeyindeki kumran da bir manastır kurarlar.Esseni toplumu ikiye ayrılır evli olanlar ve olmayanlar.kullanılan tüm eşyalar ortaktır.Günümüz hıristiyan düşüncesinin essenilere duyduğu en büyük öfke kendi içlerindeki komünist yaşam tarzıdır.Erken dönem tüm hıristiyan topluluklar komünisttir.Yunanda görülen Hermetik geleneklere bağlı olarak yaşarlar.
isa beyaz kardeşlik sisteminde inisiye olmuştur.İncil araştırmacısı gadner, daha sonraları hall ın açıklamalarına göre isanın annesi ve babası olan meryem ve yusufta inisiyedir.Hıristiyan dünyasının bunu red etmesinin nedeni gnostisizm ve essenilerin kendi katı doğmalarını rahatsız etmesidir.
incil cevirmenlerinin yorumlarının akside isa nasıra dan gelmedi cümlesinide duymak onları çok rahatsız eder.nasıra ingilizce nazarene kelimesi ibranice nozrim kelimesinden türemiş nazrie ha-brit ifadesinin çoğulu olup anlamı eski ahit koruyucusu demektir.
dönemin tüm askeri kayıtlarının incelenmesine karşın nasıra diye bir kasaba bulunamaz.
(devam edecek)
herakles
Dec 26 2007, 09:12 PM
Merhaba EXODUS yeni nickin hayırlı olsun en gizemli firavunlardan birinin adını kullanıyorsun..Mısır paganizmini reddeden firavun..
Verdiğin verilere henüz hristiyanlardan bir tepki gelmedi bakalım ne olacak.
AKHENATON
Dec 27 2007, 05:45 PM
Esseniler , ezoterik bilginin koruyucusu ve isanın inisiyatörleri ve eğitmenleridirler.İsa Pythagaros ile aynı melkisedek tapınağında inisiye olmuşlardır.
" ibranilere mektup 6 : 20 'mesih önderimiz olarak oraya gitmiş ,melkisedek düzenine göre sonsuzluk boyunca başrahip niteliği almıştır. "
incilde geçen cüzzamlı ve kör kelimeleri esseni geleneklerine inisiye olmamış kişiyi ifade eder. körün iyileştirilmesi veya topalın iyileştirilmesi gibi ifadeler yoldan uzaklaşmış insanların yeniden yol a dönüşünün sembolüdür.toplum tarafından aforoz edilmiş birinin tekrar topluma kabul ettirilmesi ölünün diriltilmesidir.murdar tanımı ,sünnet olmamışı , hasta ifadesi toplum ve devlet tarafından gözden düşmüş insandır.
1947 yılında ölüdeniz parşömenleri bulunana kadar esseniler hakkında hiç bilgi yoktur.1947-60 arasında toplan 10 mağaradan 800 el yazması toplanmıştır.bunlardan 170 tanesi eski ahitle ilgili çalışmalar için yazılmış olanlardır.bu parşömenler bedevi çoban tarafından bulunmuş ve filistin deki rockafeller müzesine yahudilere gösterilmemek şartıyla verilmiştir.işin garibi rockafeller yahudidir ve daha sonra bu topraklar yahudiler tarafından işgal edilmiş ve yahudilerin eline geçmiştir.
(devam edecek)
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen,
buraya tıklayınız.