Tam Forum Görünümü: KURAN'DAKI MUMIN KOLELER VE HUR KADINLAR KIMDIR?
Ateistforum > FORUMLAR > ATEİSTFORUM
Sayfalar: 1, 2
FreeWill
Bu konu hakkinda ayri bir baslik acmayi uydun gordum. Insan haklari ve kuran adli basligin, bu kolelik-cariyelik konusu ile dagilmamasi icin tartismalarinizi burada bekliyorum; Okuyan tum muslumanlar yorum yapsin, es gecmeyin!


Nisa-25 Sizden kimin, hür mü'min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü'min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

BU ALLAH'IN INSANLARA BILDIRDIGI EVRENSEL(!) KITAPTAN BIR AYET. ALLAH'IN BIR HUKMU(!)

Oyleyse soruyorum; Evet, kimdir bu 'hur kadinlar'? Neden hurdurler? Cariyeye 'sahip olmak' ne demektir? Hur olmayan bu kadinlar fuhus yapinca neden hur kadinlara verilen cezanin yarisi uygulanir?

Eger bunlar da savas esiri dersen cuvallarsin. Bu hur olmayan kadinlar mumin de olabilir. Eger bu kisiler mumin ise nasil bir savasin esiri oluyorlar?

Bakara 221 İman etmedikleri sürece Allah'a ortak koşan kadınlarla evlenmeyin. Allah'a ortak koşan kadın hoşunuza gitse de, mü'min bir cariye Allah'a ortak koşan bir kadından daha hayırlıdır. İman etmedikleri sürece Allah'a ortak koşan erkeklerle, kadınlarınızı evlendirmeyin. Allah'a ortak koşan hür erkek hoşunuza gitse de, iman eden bir köle, Allah'a ortak koşan bir erkekten daha hayırlıdır.


Islam koleligi kaldirmistir, yasaklamistir gibi bos laflari gider Islami forumlarda yutturabilirsin, burada yemezler.
Evet simdi yukaridaki sorularimin cevabini bekliyorum tum muslumanlardan. "Ayetlerde bahsedilen hur kadinlar kimlerdir" Getirin butun belgelerinizi!!
FreeWill
Ilave olarak;

'Islam koleligi asama asama kaldirmistir' diyenler icin; Kuran'daki bu NISA ve BAKARA ayetleri Islam'in baslangicinda degil neredeyse (Muhammed doneminin) sonlarinda inmistir(!)

Bakara Suresi inis(!) sirasina gore Kuran'da 92.ayettir
Nisa Suresi ise 98. ayettir.

Eger Islam koleligi asama asama kaldirdiysa, bize bu asamanin son halini (koleligin yasak ve ahlaksiz bir sey oldugunu resmen soyleyen kanitlarla) gosteren belgeler ile gelsinler !!
ateist
Cariyelere hür kadinin yarisi kadar ceza vermelerinin tek bir anlami vardir oda paradir.Cariyeyi agir yaralayana kadar kirbaclarsan,satamazsin.
kitapsiz
irkci fasizan ve sadist vede yarattiklarini kendine köle yapan arap putu allahin, yarattiklarini katogorize etme usülleri vardir.

erkekler 1. sinif köleler. 1. sinif " hür" ( ne bicim hürrriyetse ? ) kölelere kölelik eden " hür" kadinlar 2. sinif köleler. 1. ve 2. sinif kölelere kölelik ederler 3. sinif köleler. .

sapik arapin kölelerine öldükten sonra verecegini vaad ettigi fantastik 4. 5. sinif kölelerde huri ( kücük kiz cocuklari ) ve gilmanlardir. ( homoseksüeller )

kul köle geyikleri iste smile.gif
DeHRi
Nahl-75- Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen, başkasının malı olmuş bir köle ile, kendisine güzel bir rızık verilen ve o rızıkdan gizli ve açık olarak harcayan hür bir insanı misal verdi. Hiç bunlar eşit olur mu? Bütün hamd Allah'a mahsustur. Doğrusu insanların çoğu bilmezler.
ateist
Sevgili Dehri nin yazdigi bu ayeti gören bir müslüman ne diyebilir?
Aslinda o öyle degilde,böyledir falan filan diyerek,kivirmacalar tabiiki.Allah akil fikir versin,ne diyelim!!!
FreeWill
Yokmu musluman bu Forumda??

Hani neredesiniz? "Islam'in alni ak-yuzu pak, Islamda her sorunun bir cevabi vardir" diyordunuz.

"ISLAM'DA KOLELIK YOKTUR" diyen musluman arkadaslara duyurulur; Ayetlerdeki "mumin koleler" ve "hur kadinlar" kimdir, neden boyledir? Bir aciklama bekleniyor.

Forumdaki butun muslumanlara sesleniyorum; "Koleciligi savunmak bir rezillik, bir ahlaksizliktir! Islam'da kolecilik musrudur, yasak degildir!!"

Islam'in ahlaksizliklarindan biri de, bu kolecilgi icinde barindirmasidir.
Hasdur
QUOTE(FreeWill @ Dec 26 2006, 06:23 PM) *
Ilave olarak;

'Islam koleligi asama asama kaldirmistir' diyenler icin; Kuran'daki bu NISA ve BAKARA ayetleri Islam'in baslangicinda degil neredeyse (Muhammed doneminin) sonlarinda inmistir(!)

Bakara Suresi inis(!) sirasina gore Kuran'da 92.ayettir
Nisa Suresi ise 98. ayettir.


Kuranda sureler zaman sıralamasına göre yapılmamıştır. Sıralamanın neye göre yapıldığı konusundada çok farklı yorumlar bulunmaktadır.

Saygılar.
venceremos
cevap yok hala?
bunlar ne biçim müslüman..
hakikatleri kabul etmekten insan neden korkar..
bir insan ırkçıysa evet ben ırkçıyım der ırkımın üstün olduğuna inanıyorum der delikanlı gibi..
müslümanda evet benim dinim köleliği kaldırmaz, ben köleliğe karşı değilim, köle alırımda satarımda diyebilmeli..
FreeWill
QUOTE(Hasdur @ Dec 27 2006, 12:39 PM) *
Kuranda sureler zaman sıralamasına göre yapılmamıştır. Sıralamanın neye göre yapıldığı konusundada çok farklı yorumlar bulunmaktadır.

Saygılar.


Sevgili 'Hasdur' , Hazir elin klavyeye degmisken su konunun ana temasi hakkinda bir iki fikir beyaninda bulunsaydiniz.

Islam'in koleligi kesin olarak ahlaksiz bulmus ve boylece yasaklamis oldugunu gosteren bir kanit getirebilirmisiniz?
FreeWill
Neredesiniz muslumanlar?

adem, ileney, Zalim, baracuda, pana, exxttrremmellyy, ve Forumdaki tum diger muslumanlar ....

Neden pas geciyorsunuz bu konuyu??

Yok mu biri cikipta delikanli gibi 'dinini bu kolelik ahlaksizligindan aklayabilecek bir mumin' ?
FreeWill
HALA TIK YOK !!!!!!!
Zalim
Frewill bana seslendigni bilmiyodum..daha yeni gördum.. al buyur oku..


İslam’a saldıran önyargılı kişilerin sömürdüğü çağdaş köleler, emeği verilmeyen işçi - memur - köylüler ... bedeni kullanılan fahişe , tele kızları... bir tarafa bırakırsak ne İslam’ın ilk dönemlerinde ne de günümüzde köleliğin kökeni İslam değildir, varlığı da İslam’la devam etmemektedir.

1- Köleliğin bir vakıa, hayatın içinde var olduğu bir dönemde Hz. Resul şu prensipleri getirir :

* "Kim kölesini öldürürse, hapseder, gıdasını keserse onu hapsedin, gıdasını kesin öldürün."

* "Hizmetçi ve köleleriniz sizin kardeşlerinizdir. Ona yediğinizden yedirin, giydiğinizden giydirin... Eğer onlara zor işler teklif ederseniz derhal onlara yardım ediniz. "

* "Sizden biriniz bu kölemdir, bu cariyemdir demesin. “Kızım veya oğlum yahut kardeşimdir.” desin.

Kısaca birinci merhalede İslam köle insandır prensibini yerleştiriyor topluma.

Hz. Resul kölesi Zeyd b. Harise’yi serbest bırakır, fakat o köle (!) peygamberimizi terk etmez ve Hz. Resul’e hizmete devam eder. Hz. Resul zaman içinde Zeyd’i İslam ordusunun komutanı yapacak şekilde yetiştirir...

2- Kölenin de bir insan olduğu bilincine ulaştırılan topluma, ikinci merhale olarak savaşta esir edilen bu insanların hürriyetlerine kavuşmaları için çeşitli sebepler oluşturulur, ortaya atılır. Mesela: yeminini bozan, hataen adam öldüren, sevap için veya anlaşma ile köle azad etme ... gibi.

İslam köleyi önce insan saydırır sonra hür kılma için sebepler yaratır.

İslam köleyi azad etmeyi tavsiye etmiştir de toptan köleliğin kaldırılması için niçin açıkça emir vermemiştir :

Çünkü şartlar olgunlaşmamıştır. Aşağıda sayacağımız ortam, şartlar varlığını sürdürdüğü için İslam köleliği kaldırmamıştır. Ama şartların oluşması, ortamın olgunlaşması ile kölelik müessesesi kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Bu şartlar oluştuğunda İslam devlet başkanı ve alimler meclisi köleliğin kaldırılma aşamasının geldiğini ortak bir hüküm ile ilan edebilirler. Ayrıca günümüz şartlarında köleliğin kendiliğinden kalktığı da bir vakıadır. Hiç kimse İslam adına köleliğin devamını savunamaz. Peki İslam’ın ilk zamanlarında köleliğin kalkmasında engel teşkil eden şartlar ve bu şartların geçerlilik oranı nedir ? Bu şartlar :

Bir savaş yapılır. Esirler elde edilir. Bu esirlere uygulanacak maddeler şunlar olabilir:

- Esir idam edilir. Bu zalimlik olur . İslam’da zulüm yasaktır.

- Toplama kamplarında esirlerin bir arada tutulması ihtimali . Esir kamplarında yapılan zulüm örnekleri işkence, öldürme, tecavüz, gayri insani muamelelerim çeşitleri... birinci, ikinci dünya ve çağdaş dünyanın devletleri arasındaki savaşlarda bol bol görülmüştür. Bu da İslam’a , insanlığa yakışmaz.

- Esiri ne öldürme ne toplu olarak bir arada yaşatma (esir kampları). Esiri serbest bırakma ihtimali : Düşman tarafı serbest bırakmayabilir ayrıca serbest kalan esir tekrar savaşa katılabilir.

- İslam’ın köleliğin kalkma şartları olgunlaşana tek savunduğu görüş: Esirleri önce Müslüman ailelerine taksim edip, böylece onların karşı çıktıkları dünya görüşünü, yaşayarak görüp öğrenip anladıktan sonra insanca muamele görüp İslam’ı tanıyan bu insanların çeşitli sebepler bulunarak ( sevap, yemini bozmanın cezası...) serbest bırakılması veya Müslüman esirlerle karşılıklı değiştirilmeleri.

Özetle; esir edilen kişiye insanca muamele edilir, yanlışları, ön yargıları gösterilir, gerçek öğretilir ( teori ve pratiğiyle yaşanarak) sonra serbest bırakılır. İslam’da kölelik budur, eğer bu insani ve ahlaki duruma kölelik adını verebilirsek !

İslam bazı haramları aşama aşama ortadan kaldırmıştır. İçki, kölelik... gibi. Çünkü toplumu o haramın kaldırılacağı ortama hazırlamak lazımdır. Bu da belli bir eğitim, aşama, zaman gerektiriyordu. Amerika, kuzey-güney iç savaşından sonra bir hamlede köleliği kaldırır. Şartlar oluşmadığı toplum hazır olmadığı için ortada kalan köleler yeniden eski efendilerinin yanlarına dönerler.

İşte İslam böyle bir kısır döngüye, sonuçsuz bir girişime sebep olmamak için aşamalı olarak köleliği kaldırmayı hedefler. Bunun için İslam köleyi önce insan olarak kabul ettirir topluma. Sonra bu insanların İslam’ın doğru yönünü öğrendikten sonra serbest bırakılması için sebepler, nedenler,şartlar yaratır. Ta ki İslami manada kölelik tamamen ortadan kalksın, dünya ve toplumlar köleliğe gerek kalmayacak hazır bir hale gelebilsin (esirleri öldürmeyerek, kamplarda işkenceye terketerek...) veya köleliğin çağdaş versiyonu olarak, emeği sömürmeyerek kadın, kız, çocukları fuhuşa sürüklemeyerek ...

Bu şartlar oluşmuştur veya oluşmaktadır, (Toplumu hazır hale getirerek...) buna İslam devlet yöneticisi ve alimler karar vereceklerdir.
DeHRi
copy paste yaptıgınız yerin adresinide verseniz daha etik olur kanaatindeyim

http://www.islamustundur.com/konular/kolelik.html
Zalim
QUOTE(DeHRi @ Dec 27 2006, 11:35 PM) *
copy paste yaptıgınız yerin adresinide verseniz daha etik olur kanaatindeyim

http://www.islamustundur.com/konular/kolelik.html


link verdigimizde cesitli bahaneler uyduruyorlar.. ama sen linki yinede verdigin icin tesekkur ederim..
FreeWill
Cevap verdigin tesekkurler Zalim,

İslam’a saldıran önyargılı kişilerin sömürdüğü çağdaş köleler, emeği verilmeyen işçi - memur - köylüler ... bedeni kullanılan fahişe , tele kızları... bir tarafa bırakırsak ne İslam’ın ilk dönemlerinde ne de günümüzde köleliğin kökeni İslam değildir,

Diyorsun. Ama biz bu saydiklarini da bir ahlaksizlik olarak nitelendiriyoruz. Pazarlanan fahiseler, telekizlardan, emegi verilmeyen iscilerden bahsederek, Islam'daki kolelik gercegini aklamaya yetmez.


Hadislerden yola cikarak Muhammed'in koleler hakkindaki (sana gore sevecen olan ama bana gore hala ahlaksizlik kokan) deyislerini dile getirmissin. Ancak ayni hadis kitaplarinda da Muhammed'in pek insancil olmayan deyisleri de mevcuttur.

Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûllah (aleyhissalâtu vesselâm): "Köle hırsızlık yaparsa, onu bir mangıra da olsa satın gitsin"' buyurdular."
Ebû Dâvud, Hudud 22, (4412); Nesâî, Sârik 16, (8,91).

Ebu Ümâme (radıyallahu anh) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Üç kişi vardır ki, onların namazları kulaklarını öte geçmez:
1) Dönünceye kadar, kaçan köle.
2) Geceyi, kocası kendisine dargın olarak geçiren kadın.
3) Kavminin nefret ettiği imam. ''
Tirmizî, Salât 266, (360).

Hz. Câbir (radıyallahu anh) anlatıyor: "Bir köle gelerek Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e hicret etmek üzere biat etti, Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) onun köle olduğunu sezemedi. Arkadan efendisi onu aramaya geldi. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ona: "Onu bana sat" buyurdu ve köleyi iki siyah köle mukabilinde satın aldı."

Müslim, Musâkât 123, (1602); Tirmizî, Siyer 36, (1596); Ebu Dâvud, Büyû 17, (3358); Nesâî Bey'a 66, (7, 292-293); İbnu Mâce, Cihad 41.

Hz. Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Bir adam bir köle satın aldı. Köle, Allah'ın dilediği kadar (bir müddet) adamın yanında ikâmet etti. Sonra adam kölede bir kusur tesbit etti. Bunun üzerine Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'e gelerek şikayette bulundu ve eski sahibine iade etti. Eski sahibi: "Ey Allah'ın Resûlü, (yanında kaldığı müddetçe) kölemi kullandı, ondan istifade etti" dedi. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm): "Harac (menfaat), zâmin (kefil) olana aittir" buyurdu.

Ebu Dâvud, Büyû 71, (3508, 3509, 3510); Tirmizî, Büyü 53 (1285); Nesâî, Büyü 15, (8, 254, 255); İbnu Mâce, Ticârât 43, (2242-2243).


İbnu Ömer (radıyallahu anh)'in anlattığına göre, "Kendisi, sekizyüz dirheme bir köle satar ve satarken "kusursuz" olduğunu söyler. Ancak, satın alan kimse bilahere: "Kölede bir hastalık var bana söylemedin" der. İhtilaf Hz. Osman (radıyallahu anh)'a götürülür. Adam: "Kölede hastalık olduğu halde, haber vermeksizin bana sattı" der. Abdullah (radıyallahu anh): "Ben onu 'kusursuz' olarak sattım" der. Hz. Osman (radıyallahu anh) sattığı zaman kölede kusur olduğunu bilmediğine dair yemin etmesine hükmetti. Abdullah yemin etmekten imtina ederek, köleyi geri aldı. Köle yanında sıhhate kavuştu. Sonra onu yeniden sattı ve bu sefer bin beş yüz dirhem aldı."

Muvatta, Büyü 4, (2, 613).


İbnu Ömer (radıyallahu anhüma) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in şöyle söylediğini işittim: "Kim döllemesi yapılmış bir hurmalık satarsa (bir başka rivayette satın alırsa) bunun meyvesi satana aittir. Satın alan kendisinin olacak diye şart koşmuşsa o haric (bu durumda meyve müşterinindir). Kim de bir köle satarsa, kölenin malı satanındır, burda da satın alan "benim olacak" diye şart koşmuşsa o hariç, bu takdirde kölenin malı varsa müşterinin olur."

Buhârî, Büyü 90, 92, Şürb 17, Şürüt 2; Müslim, Büyü 77, (1543); Muvatta, Büyü 9 (2, 617); Tirmizi, Büyü 25, (1244); Ebu Dâvud, İcâre 44, (3433, 4434); Nesâî, Büyü 75, (7, 296).


Hz. Cerir radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Hangi köle kaçarsa, bilsin ki ondan zimmet (garanti) kalkmıştır, dönünceye kadar namazı kabul edilmez."

Müslim, İman 122-124, (68, 69, 70); Ebu Davud, Hudud 1, (4360); Nesai, Tahrimu'd-Dem 12, (7, 102).



Yoruldum, daha istersen getirebilirim.
Zalim
FreeWill,

kardes bak burda ayetleri verdim.. eger kölelige merakli bir din olsaydi islam her bir hatada bir köle azad ettirirmiydi..?? köle azad etmenin cok iyi bir sey oldugunu söylermiydi..? bu ayetler yukaridaki yazimla celisiyormu hic..?? bunu kendin eline vicdanina koyupta dusun..

senin verdigin hadislere gelince sanki soruna hadislerle cevap vermisim gibi hadisleri sermissin önume.. benim verdigim yazida tek hadis vardir bunuda tarih i arastirarak dogrumu dilmi ögrenebilirsin.. zeyd bizanslilara karsi savascak ordunun basina komutan olarak adanmisti peygamberimiz s.a.v tarafindan.. benim zeyd hakkinda hatirladigim bu.. sende arastirip ögrenebilirsin dogrumu dilmi diye..

simdi hadisi gectik verdigim yazi seni hicmi tatmin etmedi..?? cagdas ulkelerin yaptiklarida yukarida ha birde suan amerikanin yaptiklari var örnek olarak.. artik devirlerde toplama kampi var, iskence kamplari var.. orda ölup gidiyorlar.. bunlar daha mi iyi sence..? daha fazla uzatmadan ayetleri veriyorum.. bunlardan sonrada tatmin olmicaksan baska bisey yapamam..

BAKARA SÛRESİ

(177) İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah'a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir.

NİSÂ SÛRESİ
(92) Bir müminin bir mümini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mümini yanlışlıkla öldürürse bir mü'min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir. (Öldürülen kimse) mü'min olur ve düşmanınız olan bir topluluktan bulunursa, mü'min bir köle azad etmek gerekir. Eğer sizinle kendileri arasında antlaşma bulunan bir topluluktan ise ailesine verilecek bir diyet ve mü'min bir köle azad etmek gerekir. Bunlara imkan bulamayanın, Allah tarafından tövbesinin kabulü için iki ay ardarda oruç tutması gerekir. Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

MÂİDE SÛRESİ
(89) Allah, boş bulunarak ettiğiniz yeminlerle sizi sorumlu tutmaz. Ama bile bile yaptığınız yeminlerle sizi sorumlu tutar. Bu durumda yeminin keffareti, ailenize yedirdiğinizin orta hallisinden on yoksulu doyurmak, yahut onları giydirmek ya da bir köle azat etmektir. Kim (bu imkanı) bulamazsa onun keffareti üç gün oruç tutmaktır. İşte yemin ettiğiniz vakit yeminlerinizin keffareti budur. Yeminlerinizi tutun. Allah size âyetlerini işte böyle açıklıyor ki şükredesiniz.

TEVBE SÛRESİ
(60) Sadakalar (zekatlar), Allah'tan bir farz olarak ancak fakirler, düşkünler, zekât toplayan memurlar, kalpleri İslam'a ısındırılacak olanlarla (özgürlüğüne kavuşturulacak) köleler, borçlular, Allah yolunda cihad edenler ve yolda kalmış yolcular içindir. Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

MÜCÂDELE SÛRESİ
(3) Kadınlarından zıhar yaparak ayrılıp sonra da söylediklerinden dönecek olanlar, eşleriyle birbirlerine dokunmadan önce, bir köle azat etmelidirler. İşte bu hüküm ile size öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla haberdardır.
FreeWill
Zalim kardes, bu verdigin ayetlerde ben Allah'in koleligi kaldirmak istedigini, yada koleligin bir ahlaksizlik oldugunu vurgulayan bir sey goremiyorum. Ayetlerde bahsedilen 'kole azad etme' bir ceza, bir kefaret bicimidir.

Bir mumin bir mumini yanlislikla oldururse kole azad etmeli.
Yaptigin yemini bile bile bozarsan bir kole azad edeceksin!

Esaret altinda olan bir insanin (kolenin) ozgurlugu bak neye esit : 10 yoksulun giydirilmesi (yada doyurulmasi), hepsi bu!

Sen bu getirdigin ayetlerle sunu kanitladin: "Kole azad etmek bir sucun karsiligi olan kefarettir" Bir ceza bicimidir.

Peki ya bu suclari isleyen biri fakir ise (kolesi yoksa) ona ne ceza verilecek?

Iman'in gozlerinizi, aklinizi kor etmesine izin vermeyin. Biraz daha genis dusunmeye calisin lutfen.
Kalp gozuyle okudugunuzda Kuran'daki o parantezleri kimin koydugunu da sormazsiniz.


Saygilar
Zalim
QUOTE(FreeWill @ Dec 28 2006, 01:30 AM) *
Zalim kardes, bu verdigin ayetlerde ben Allah'in koleligi kaldirmak istedigini, yada koleligin bir ahlaksizlik oldugunu vurgulayan bir sey goremiyorum. Ayetlerde bahsedilen 'kole azad etme' bir ceza, bir kefaret bicimidir.

Bir mumin bir mumini yanlislikla oldururse kole azad etmeli.
Yaptigin yemini bile bile bozarsan bir kole azad edeceksin!

Esaret altinda olan bir insanin (kolenin) ozgurlugu bak neye esit : 10 yoksulun giydirilmesi (yada doyurulmasi), hepsi bu!

Sen bu getirdigin ayetlerle sunu kanitladin: "Kole azad etmek bir sucun karsiligi olan kefarettir" Bir ceza bicimidir.

Peki ya bu suclari isleyen biri fakir ise (kolesi yoksa) ona ne ceza verilecek?

Iman'in gozlerinizi, aklinizi kor etmesine izin vermeyin. Biraz daha genis dusunmeye calisin lutfen.
Kalp gozuyle okudugunuzda Kuran'daki o parantezleri kimin koydugunu da sormazsiniz.
Saygilar


kardes son sordugun sorunun cevabi ayetlerde var zaten..görmedin galiba.. ben yeniden verim senin icin.. : ))

NİSÂ SÛRESİ
(92) Bir müminin bir mümini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla olması başka. Kim bir mümini yanlışlıkla öldürürse bir mü'min köleyi azad etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir. (Öldürülen kimse) mü'min olur ve düşmanınız olan bir topluluktan bulunursa, mü'min bir köle azad etmek gerekir. Eğer sizinle kendileri arasında antlaşma bulunan bir topluluktan ise ailesine verilecek bir diyet ve mü'min bir köle azad etmek gerekir. Bunlara imkan bulamayanın, Allah tarafından tövbesinin kabulü için iki ay ardarda oruç tutması gerekir. Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

MÂİDE SÛRESİ
(89) Allah, boş bulunarak ettiğiniz yeminlerle sizi sorumlu tutmaz. Ama bile bile yaptığınız yeminlerle sizi sorumlu tutar. Bu durumda yeminin keffareti, ailenize yedirdiğinizin orta hallisinden on yoksulu doyurmak, yahut onları giydirmek ya da bir köle azat etmektir. Kim (bu imkanı) bulamazsa onun keffareti üç gün oruç tutmaktır. İşte yemin ettiğiniz vakit yeminlerinizin keffareti budur. Yeminlerinizi tutun. Allah size âyetlerini işte böyle açıklıyor ki şükredesiniz.

simdi benim bu ayetleri vermemin sebebi su.. islam dini egerki kölelige merakli bir din olsaydi her yapilan hatalar icin köle azad etttirmezdi.. yada zekat gibi farz birsey icin köle azad etmenin faydali oldugunu söylemezdi.. bildigin gibi zekat farzdir muslumanlar ustune.. ya para verip fakiri doyurcaksin, yada elindeki köeyi azad etceksin.. bak bunlar farz iste gördugun gibi.. lutfen mantikli dusun biraz..
FreeWill
Hata yapan bir musluman kolesini azad etmek yerine 3 gun oruc tutabilir. Ve boylece kolesinden olmaz.
Muhammed yine kolaylik olsun diye bir acik kapi birakmis zengin sahabelere.

Islam'da en agir suclardan biri 'Bir muminin bir mumini kasten oldurmesi'
cezasi: 2 ay oruc !! yada musluman bir kole(!?) azad etmek!

Koleligi ahlaksizlik sayip, 'sahip olunan' bu insani ozgurlugune kavusturmak, neden illa islenen bir sucun karsiligi (cezasi) olarak goruluyor?

Kuran koleligi asama asama kaldirmistir diyenler icin soyluyorum. Bu asamanin son halini (Koleligin yasak oldugunu) gosteren bir ayet varmidir?

Kuran'da Allah "Ben bu kitapta herseyi bildirdim" diyor.
Zalim
QUOTE(FreeWill @ Dec 28 2006, 01:55 AM) *
Hata yapan bir musluman kolesini azad etmek yerine 3 gun oruc tutabilir. Ve boylece kolesinden olmaz.
Muhammed yine kolaylik olsun diye bir acik kapi birakmis zengin sahabelere.

Islam'da en agir suclardan biri 'Bir muminin bir mumini kasten oldurmesi'
cezasi: 2 ay oruc !! yada musluman bir kole(!?) azad etmek!

Koleligi ahlaksizlik sayip, 'sahip olunan' bu insani ozgurlugune kavusturmak, neden illa islenen bir sucun karsiligi (cezasi) olarak goruluyor?

Kuran koleligi asama asama kaldirmistir diyenler icin soyluyorum. Bu asamanin son halini (Koleligin yasak oldugunu) gosteren bir ayet varmidir?

Kuran'da Allah "Ben bu kitapta herseyi bildirdim" diyor.


kardesim anlamiyorsun galiba..zengin olanlar dil fakir olanlar icindir oruc tutmak.. buna imkani olmayanlar diyor.. nasil okiyorsun anlamiyorumki..
yukaridada dedim, eger islam dedigimiz gibi köleligi kaldirmak istememisse neden her bir gunah icin köle azad etmesi gerekiyor muslumanlarin..? neden zekat gibi farz birseyde fakirleri doguruyor, köleleri azad ettiriyor..?? bak bu is farz diyorum farz..hala anlamiyorsun biraz mantikli dusun yahu,,celiski armak icin okuma anlamak icin oku..

yukarida neden direkmen köleligi kaldirmadigina dair yazi var zaten..onu tekrardan burya koymamin bir anlami varmi..?? amerikalilar köleligi direk kaldirdida ne oldu kölelerin hepsi geri döndu..!!! dönmeseler acliklarindan ölceklerdi..!! yukaridaki yaziyi duzgun oku..!!
Kont
QUOTE
İslam bazı haramları aşama aşama ortadan kaldırmıştır. İçki, kölelik... gibi. Çünkü toplumu o haramın kaldırılacağı ortama hazırlamak lazımdır. Bu da belli bir eğitim, aşama, zaman gerektiriyordu. Amerika, kuzey-güney iç savaşından sonra bir hamlede köleliği kaldırır. Şartlar oluşmadığı toplum hazır olmadığı için ortada kalan köleler yeniden eski efendilerinin yanlarına dönerler.


Kuran'da içki tek bir ayetle yasaklanmıştır,kölelikle kıyaslanması mümkün değildir.

MÂİDE SÛRESİ
(90) Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

Bu kanımca mantıksız bir kıyaslamadır.

Amerika'nın durumunu örnek göstererek olayı açıklamak ise bana göre ayrı bir gaflettir,ABD hep Dünya'ya hoş görünmek için içi boş kanunları yasasına koyar,fakat tüm ırkçı faaliyetlerde de illa ki parmağı olur.Olay tamamen siyasi ve ekonomiktir.

İslam Allah tarafından gönderilmiş bir din olduğunu iddia eder o halde aşama aşama,toplumun durumunu göze alarak kaldırmaya çalışmak ancak ahlaki özellikleri biraz gelişmiş bir siyasi lidere ait olabilir,Allah'a olamaz.

Hem Amerika'daki gibi açlık çekileceği söyleniyor,peygamberin etrafındaki sahabelerin imanı bu kadar mıdır?Allah kölelik kalktı,din kardeşleri hepiniz eşitsiniz diyecek yıldız sahabelerde açlıktan onları öldürecek.

Hem aşama aşama kaldırması gerekiyordu demek Allah'ı acz yüklemektir,Allah'ın tek emriyle yüzlerce putu paramparça eden,içki içmeyen bir millet demek ki köleliğe gelince yan çiziyor.

Köleliğin sadece insanalrın yanında çalışmak olduğunu düşünmek ayrı bir eksikliktir.Kölelerin yarım insan muamelesi gördüğü birçok durum vardır.Hem böyle yapmak bu ayetlerin şimdi uygulanamayacağını gösterir.Evrensellik nerede kaldı?

Muhammed Veda Hutbesinde bile efendilerinize ayaklanmayınız diyor,köleliğin bu ayetlerden aşamalı aşamalı kaldıralacağını düşünmek mümkün değildir,zaten mollalarda buna karşı çıkar,köleliği Dünya'dan silmeye çalışan Rönesans hareketleriyle başlayan hümanistik bir akımdır.İnsanlığın kendi kendini eğitmesidir.Ücretli kölelik hala devam etmektedir ama insanı yarımlığa kadar iten yasaların bu Dünya'da artık yeri yoktur.İnsanlık bazı zamanlar geri gitse de sürekli ileriye doğru güçlü adımlar atmaktadır ve birgün ücretli kölelikte kaldırılacaktır.

Hatırlatmadan edemedim.

Yazık, yazık bize ki asırlarca aldandık!
Karanlıkta çizilen izleri görmek için
Görüp yüzsürmek için
Yazık, yazık bize ki bir çıra gibi yandık...
Ne gökten necat geldi, ne bir parça merhamet.
Çalışan esirlere Musa, İsa, Muhammed
Sade bir satır dua, bir tütsü buhur verdi,
Masal cennetlerinin yollarını gösterdi.
Ne beş vakit ezanı, ne Anjelüs çanları
Zincirinden kurtardı yoksul çalışanları.
Yine biz köleleriz, efendilerimiz var

Nazım Hikmet
FreeWill
Bir muslumanin eli altinda bulunan (sahip oldugu) Imanli bir kole, bu durumunudan kurtulmasi icin ne yapmasi gerekir?

Ya da bir cariye (sahip olunan kadin kole), ne yapmali da ozgurlugune kavusmali?

Muhammed'in cariyeleri var miydi?

SAYGILAR
FreeWill
Guncelleme .....
sodomo
QUOTE(Zalim @ Dec 28 2006, 01:10 AM) *
kardes bak burda ayetleri verdim.. eger kölelige merakli bir din olsaydi islam her bir hatada bir köle azad ettirirmiydi..?? köle azad etmenin cok iyi bir sey oldugunu söylermiydi..? bu ayetler yukaridaki yazimla celisiyormu hic..?? bunu kendin eline vicdanina koyupta dusun..


Zalim kardeşim, sen bu ayetleri yazmışsın ama oradaki cümleleri iyi okudun mu?

Mesela Nisa 92 de bir kölenin azad edilmesi için sahibinin bir mümini yanlışlıkla öldürmesi gerekiyor.
Hani bir deyiş vardır ya; "senin işin Allah'a kalmış arkadaş" derler Türkçe'de işte onun gibi bir şey.
Bir köle sahibinin yanlışlıkla bir mümini öldürmesini bekleyecek öyle mi ? Ve sen buna "her hatada köle azad etme" gibi şıpıdak olacak bir şey zannetmişsin.
Vallahi hayret....

Sonra Mücadele 3'deki "zıhar"a ne demeli ? Var mı böyle bir Türk geleneği ? Sen gördün mü hiç zıhar yapan bir Türk erkeği ?

Muhammed'den önce de bedevi kabilelerinde yaygın olan bir uygulamaydı bu ve tam anlamıyla bir bedevi uygulamasıydı. Kendi karısına "senin sırtın benim anamın sırtı gibidir" diyen bir adam sonra karısı ile birleşmek için köle azad edecek; yani kölenin efendisinin "zıhar" yapmasını beklemesi lazım.

Çok komik bu yahu....

Kardeşim bak, ne kölelik kaldı ne zıhar. Üstelik bize ne bedevi Arabın zıharından. Bizim örflerimiz bambaşkadır. Türkler çok daha sıcak bir aile bağı kuraralar ve evliliği "cinsellik" üzerinde temellendirmezler.
Bizi ilgilendirmez zıhar mıhar. Yok öyle bir şey bu topraklarda ve çöl bedevilerinin kaba saba ilişkilerinden ve onların ilkel hukukundan öğrenecek bir şeyimiz de yok.

Şu kutsal kitap dediğiniz kitabın bir haline bakın önce. Yok köle imiş, zıhar imiş. Adam köleliği bile kesin bir hükümle yasaklamaktan aciz çünkü kendisinin 80 tane kölesi var. Alt tarafı domuz etini yasaklar gibi yasaklayacaktı bitecekti hadise. Kırkbin takla atıyor senin sahte peygamberin köleliği yasaklamamak için. Sizlerde 1500 yıl sonra bu çağda böyle bedevilerin peşinden gidiyorsunuz. Yazık yazık.

Neymiş ? Kuran bütün zamanlara hitap edermiş....

Evet görüyoruz. Kölelik kalktı ama Kuran'ın kölelik hükümleri hala duruyor. Kadın kölelerle cinsel ilişkiye de izin vermiş ayrıca bak :

Müminun 5. Ve onlar ırzlarını korurlar.
Müminun 6 . Ancak eşleri, yahut ellerinin sahipolduğu (cariyeler) hariç. (Bunlarla ilişkilerinden dolayı da) onlar kınanmazlar.

Bir de kalkmış Kuran, Anayasa olacak demezler mi ? Nesi Anayasa olacak bu kitabın yahu ? Her tarafı dökülüyor....Yok göğüsleri yeni tomurcuklanmış kızlar, yok cariyelerle cinsel ilişki serbestliği, yok ganimet paylaşımı, yok şu yok bu...

Muhammed kurnaz adammış sürmüş sefasını ama ya sizler ?
suevari
merhaba freewill,

nickim exxtrremmellyy değil artık 19 orgdaki nicckimi kullanıyorum burada da. kurandaki hukuki ayetleri anlamak için o dönemin şartlarını bilmemiz gerekir. sen içinde bulunduğun koşullara bakarak tarihe sasaldırıyorsun ciğerim yahuu. hele DEHRİ de çıkmış, sanki hür olanlar birbiriyle ekonomik açıdan eşitlermiş gibi, sanki dünayada böyle bir olgu varmış gibi allahın" zengin ile fakir bir değildir" demesini yadırgıyor. bunlar zaten var olan şeylerdir. eşitlik diye bişey yok.

anlaşamadığımızın nedeni siz islamın keyfen insanları savaşa sevkettiğini varsaymanızdır. oysa kuranda yalnızca savunma savaşı vardır. şöyle bir manzara var onu görmeliyiz:

muhammetler gelen din her geçen gün yayılıyor.. yaşlı olsun genç olsun, hür olsun köle olsun pekçok kişi müslüman oluyor. arap otoriterler bundan rahatsız oluyor, çünkü iktidarları elden gidecek... bu arada bugün olduğu gibi kalabalığa uyup din değiştirenler de var.

müşrikler müslümanları taciz etmeye başlayınca allah müslümanlara savaşmaları için emir veriyor. çünkü insanlar şaşkındır. din için savaşmak diye bir kavram yok kafalarında. karşı taraf 5 kişi ise kendileri 1. allah diyor ki "vurun"

1e 10 olsanız bile vurun.. zaman ilerleyip müslümanlardaki kişisel sadakat zayıflayınca(her öğretide bu böyledir, kişi fazlalaşınca kalite düşer) allah sizden 1 onlardan 2 kişiye denktir diyor.

imdi savaş oldu... diyelim müslümanlar galip. esirler ne olacak. içlerinde kadın erkek hepsi var. allah diyor ki: eğer teslim olduk derlerse onlara artık ilişmeyin". yahuu kardeşim, adamlar zaten müslümanları öldürüyor. seni öldürmek için geleni sen ne yaparsın.. insanlık kardeşliği falan masallarını geç burada. adam öldürmek için gelmiş. yakalarsan ya öldürürsiün yada esrir edersin, yani senin kölen olur.

köle müslümanı sormuşsun: bunlar ya savaş sonrası müslüman olmuşlardır ya müşrik bir kölenin çocuğudur ki kendisi müslüman olmuştur ya da gerçekten kendisiyle savaşılan bir müslüman toplumun bireyidir.

"eğer bir mümin topluluk başka bir mümin topluluğa saldırırsa saldırana siz de saldırın" yani iki mümin topluluk savaşıyorsa savaşı başlatana karşı savaşmamız isteniyor allah tarafından.

gelelim neden yarı ceza öngürüldüğüne: bu ayet, zina edene recmin olmadığının göstergesidir. o insanlar hak bakımından yarım oldukları gibi ceza bakımından da öyledirler.
FreeWill
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 09:54 AM) *
gelelim neden yarı ceza öngürüldüğüne: bu ayet, zina edene recmin olmadığının göstergesidir. o insanlar hak bakımından yarım oldukları gibi ceza bakımından da öyledirler.


Merhaba 'suevari' kardesim,

Yeni nickin ile tekrar hosgeldin. Bu bahsettigin insanlarin hak bakimindan yarim olmalari meselesini anlamadim. Neden yarimdir bunlarin haklari? Bunlarin haklarini kim ve neden gaspetmistir de yarim hakka sahip olmuslar? Kul hakki dedikleri sey ne acaba? Bu kullarin hakkini Allah mi aliyor ellerinden yoksa insanlar mi?

SAYGILAR
terliksi
FREEWILL
bak şimdi iyi soru sordun
ve bende sana cevabımı vereyim
bilmiyorum
evt
cevabım bilmiyorum

neden bilmiyorum biliyormusun
çünkü bende senin gibi soruyorum
kim bu mümin kadınlar ?

o zamanki toplumsal yapı tam nasıl adam gibi bilemiyoruz ki.
işte bizim hatalarımızdan biri bu.gerçek bir tarih anlayışı ile tarihsel objektiflik ve titizlikle incelenmesi gerekir o dönemin
ama bizim işimiz nasıl
harun yahyaların pohpohlu tarihi ile bu işi götürmeye çalışıyoruz.
o zaman ki cariyelik olayı
kadınların durumu
erkeklerin durumu
vs vs vs
bunları ortaya koyan adam gibi çok güvenilir.çok objektif bir bilgi kaynağımız olsa
belki herşey çok daha sağlıklı olur bir çokşey.
şimdi bu sorunun cevabını bilemiyorum işte.
neden çünkü bende soruyoum
hür kadın ne demek.parası olan mı
köle olmayan mı
tam olarak nedir hür kadın
peki hür bir kadın toplumda nasıl bir konumda nasıl şartlar içindeydi
bilmiyoruz
belkide bu bilgiler var ama ben bilmiyorum.muhtemelen birileri araştırmıştırda eminim
ama yinede bilinen ortada olan herkezin dönüp bakabileceği bir tarih sistematiği ile hazırlanmış bir bilgi deposu sanırım yok.
şimdi sorudaki kahramanların tam olarak ne durumda olduğunu bilemeyince
senin sorunun cevabınıda bulmak zor
eksik olan sorunun cevabı
değil
önce seninde sorduğun bu soru
kim bunlar
onu bilemiyoruz ki adam gibi
ve bunların toplumdaki durumları konumları yetkileri kısıtlamaları nedir.


bak alış veriş ile ilgili şahitlik için bir erkek iki kadın sorunuzu cevaplayabildim
ama bunun için daha çok bilgi lazım
bilgi yok
sorun bu
FreeWill
terliksi, bu sekilde tartismana sevindim.
Bilmiyorum demek de bir erdemdir.

Ama o gunun sartlari o gunu baglar dediginde de bu 'evrensellik' iddiasina darbe vurur.

Bir mumin ile evli hur kadin!
Bir mumin ile evli olan kole kadin (cariye)!

"Hur kadinlarla evlenmeye gucunuz yetmiyorsa, sahip oldugunuz carilyeler ile evlenin" diyor Allah.

Bir mumin ile evli oldugu halde ozgurlugu gasp edilmis bir kadin nasil olur Islam'da diye sormadan edemiyor insan.
eraser
NİSA:

25- Sizden her kim hür mümin kadınları nikah edecek bir zenginliğe gücü yetmiyorsa, ona da ellerinizin altındaki mümin cariyelerinizden efendilerinin rızası ile nikahlamak var. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Siz birbirinizdensiniz. O halde sahiplerinin izni ile ve mehirlerini örfe göre vermek suretiyle cariyelerden iffetli olan, zina etmeyen, dost da edinmeyenlerle evlenin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, o vakit hür kadınlar hakkında gerekli bulunan cezanın yarısı kendilerine lazım gelir. Bu hükümler, içinizden günah işlemekten korkanlaradır. Sabretmeniz ise, sizin için daha hayırlıdır. Allah Gafûrdur, Rahimdir (çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir).

25- Burada muhsenat, sahip olma karşılığı olduğundan hür kadınlar mânâsınadır. Yani içinizden her kim hür kadın ve imanlı olan kadınlarla evlenecek fazla bir mali güce sahip değil ise sahip olduğunuz genç ve imanlı cariyelerinizden nikah etsin. Hür bir kadını yoksa veya hür kadın almaya mali gücü yetmiyorsa mümin cariye ile evlensin. Çünkü cariyenin masrafı azdır. Fakat her zaman mümin kadını tercih etmelidir. Mümin kadın ve cariye nikahını mutlak surette bir alçaklık saymasın, çünkü Allah imanınızı en iyi bilendir siz birbirinizdensiniz; müminlerin hür olanları ile olmayanlarınız bir dinden, bir cinstensiniz. İyi niyetle onlarla evlenmek, gerektiğinde bir erkek için alçaklık değildir. Zina tehlikesi, daha büyük bir alçaklıktır. Şu kadar var ki, cariyeleri hür kadınlara tercih etmek de hür kadınların haklarına tecavüz etmektir. Bunun için nikahı altında bir hür mümin kadın bulunan bir adamın, onun üzerine cariye ile evlenmesi asla caiz olmayacağı gibi, bir mümin hür kadınla evlenebilme gücüne sahip hür bir erkeğin de cariye ile evlenmesi mekruh veya haramdır. Ve o zaman cariye nikahı bir aşağılıktır. İmam eş-Şafiî hazretleri âyetin mefhum-i muhalifini göz önünde bulundurarak buna haram demiş ise de İmam-ı Âzam mekruh olduğunu söylemiş, haram olanın yalnız hür kadın üzerine köle kadınla evlenmeye kalkışmak olduğunu açıklamıştır.

Köle kadınla evlenmenin sahih olmasının şartına, hükmüne ve gayesine gelince cariyeleri sahiplerinin izni ile nikah ediniz ve mehirlerini veya nafakalarını kendilerine iyi şekilde güzelce veriniz ve bunları "Fuhuşta bulunmayarak, gizli dost da edinmeyerek namuslu yaşadıkları halde..." vasıfları ile vasıflanmış olmaları üzere, bu durumları yaşamaları maksadı ile onlarla evleniniz.

"Haden"in çoğuludur. Yani gizli dost tutmak demektir. Cahiliyye devrinde iki çeşit zina vardı. Birisi herkesin gözü önünde açıktan genelev işletmek, diğeri de birini dost tutarak özel bir şekilde gizlice zina etmekti. Ve bu şekildeki zinalar, çoğunlukla cariyelerle yapılırdı. İslâmda bunların ikisi de yasaklanmıştır. Dikkate değerdir ki, hür kadınlara aid olan âyette, erkeklerin zinası, burada da kadınların zinası açık olarak yasaklanmıştır. Bu ise büyük bir edeb ve belagati içermektedir.

İlk önce hür olan kadınların zinaya tenezzül etmeyecekleri ve onlar hakkında fuhuş ve zina ihtimalini düşünmek bile uygun olmadığını ve böyle bir ihtimal olsa olsa erkekler yüzünden ve erkeklerin iffetsizliği dolayısıyla tasarlanabileceği, cariyelere gelince bunların zarurete binaen zina aşağılığına düşebilmeleri pek düşünülebilen ve hatta cahiliyye devrinde âdet olduğu ve bununla beraber bunun da yine erkeklerin ahlâksızlığından meydana geldiği ve bu sefaleti (alçaklığı) kaldırmak da erkeklerin elinde bulunduğu, erkekler iyi niyetle hareket edip vazifelerini yerine getirdikleri takdirde bunların da bu sefaletten kurtulacağı ve bundan dolayı müslümanların hep bu iffet ve iyiliğinin gayesini takip etmelerinin gereği anlatılmıştır.

Bundan dolayı, cariyeler evlenmekle iffetleri güven altına alındıktan sonra fuhuş yoluna girerler ve zina yaparlarsa o vakit bunlara da hür kadınlara uygulanması vacib olan cezanın yarısı vacib olur. Çünkü bu şartlar altında mazeretleri kalmaz ve bununla beraber esir oldukları müddetçe hür kadınlar seviyesinde de tutulamazlar. Bunun için cariye ile evlenmek içinden şehvetin üstün gelmesi ile bozulmak, günaha girmek, zina tehlikesine düşmek korkusu bulunanlar hakkındadır. Yoksa sabretmeniz hakkınızda daha hayırlıdır. İmam eş-Şafiî hazretleri buradan ne hür kadın ne cariye, hiç evlenmemeniz daha hayırlıdır, ibadet nikahtan daha faziletlidir, mânâsını anlamış ise de Hanefî imamlarının dediği gibi bunun cariye hakkında olduğu açıktır. Demek ki, mehir ve harcamaya gücü yetenler için şehvetin coşması durumunda nikah vacibdir. Ve böyle bir durumda hür kadının mehir ve nafakasına gücü yetmiyecek olanlara bir cariye ile olsun evlenmesi vacibdir ve mümin cariyeyi tercih etmesi de en azından mendubdur. Çünkü cariyelerin de sefaletten kurtulmaları istenen bir husustur. Buna ise mümin cariye hepsinden daha fazla layıktır. Bundan dolayı evlenmenin vacib olması da ancak zina korkusu bulunanlar hakkındadır. Bu korku olmadığı takdirde cariye ile evlenmek, vacib olmak şöyle dursun mendub bile değildir. Çünkü bu evlilikte bir taraftan hür kadınların (itibardan) düşmelerine sebebiyyet vermek, diğer taraftan neseb soyluluğunu ve çocukların seçimini bozmak gibi sakıncaları da vardır. Bunun için Hz. Ömer (r.a.) "Cariye ile evlenen her hangi bir hür, hürriyetinin yarısını kaybetmiş olur." demiştir. Fakat bütün bu sakıncalar zina tehlikesine karşı hiçtir. Çünkü zina doğrudan doğruya spermasını yoketmek ve genel bir şekilde gerek erkek ve gerek kadınlar için pis bir alçaklık ve insan türü için pek büyük aşağılıktır. Ve insandan başka hayvanlar içinde hiçbiri dişisini yalnız suyunu telef etmek için takip etmez. İnsanlar, elinde hapsedilen erkek hayvanlar istisna edilirse kediler, köpekler bile dahil olmak üzere, hiçbir hayvan kösnümiyen dişisine zorla saldırmaz ve işini yalnız aşılama için yapar. Hatta develerin dişi sidiğini koklaması aşılanmış olup olmadığını farketmek için olduğu bilinmektedir. Özetle hayvanların bile hayvanca birleşmelerinde zina mahiyeti yoktur. Yaratılış ve fıtratları, başka bir ifade ile iç güdüleri buna fırsat vermez. Bu rezillik, bu kısırlık sevdası insanlığı hayvanlardan daha alçak bir duruma düşüren bir beladır. Bu musibete düşmektense cariye ile olsun evlenmelidir. Bununla birlikte bu korku yoksa sabır daha hayırlıdır. Her ne kadar evlenmemede de üreme ve türemeden mahrum olmak varsa da "Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir." Halbuki zina edenler için acıklı azab vardır. Bu açıklamadan sonra Allah'ın rahmeti gereğince kanun koyma hikmet ve maksadına bağlı olarak buyuruluyor ki:
FreeWill
1-Copy/Paste yaptigin zaman link vermeyi unutma.

http://www.biriz.biz/kuran/nisa/nisa25.htm

2- Tekrar soyluyorum; Bana Elmalili'nin gorusleri lazim degil. Elmalili musluman oldugu icin ona sirin gorulebilir bu din. Ama benim icin oyle degil. Elmalili musluman o sekilde yorumlar, ben de ateistim bu sekilde yorumlarim. Bir baskasi da baska sekilde yorumlar. Ben senin goruslerini ciddiye alirim.

Sevgiler,
eraser
o zaman ortada problem yok.. herkesin kendi inandıgı dogrudur, biz neyi tartışıyoruz PEKİİİ....!

kendi dedigin gibi o müslüman öyle yorumluyor, öteki ateist öyle yorumluyor.
demekki ortada problem yok.! herkes işine geldigini kabul ediyor. benim işime, elmalı geliyor onu kabul ediyorum. senin işine gelmiyor kabul etmiyorsun? eee ozaman ne yapacagız?

demek ki herkes işine geleni kabul ediyor. burada ben sana ne kadar anlatmaya ugraşsam, sen yinede kabul etmeyeceksin. cünkü; sizlerin anlama mantıgı yok olmuş, dedigim dedik mantıgı var olmuş, yani felsefe yapıyorsunuz.

şimdi ben desem ki; bana MAVİ,nin MAVİ olduğunu ispat edin? ne diyeceksiniz?
ben MAVİ,nin MAVİ olmadıgını söylüyorum. buyurun ispatlayın.....!

işte sizlerde böyle yapıyor, bu zihniyette gidiyorsunuz..
terliksi
QUOTE(FreeWill @ Jan 9 2007, 06:15 PM) *
terliksi, bu sekilde tartismana sevindim.
Bilmiyorum demek de bir erdemdir.

Ama o gunun sartlari o gunu baglar dediginde de bu 'evrensellik' iddiasina darbe vurur.

Bir mumin ile evli hur kadin!
Bir mumin ile evli olan kole kadin (cariye)!

"Hur kadinlarla evlenmeye gucunuz yetmiyorsa, sahip oldugunuz carilyeler ile evlenin" diyor Allah.

Bir mumin ile evli oldugu halde ozgurlugu gasp edilmis bir kadin nasil olur Islam'da diye sormadan edemiyor insan.


ana konuyu araştıracağım.

bu yazdıklarına gelince.düşünelim.

şimdi o zamanki şart bu zamana gelebilir mi fikir yürütelim.

şimdi kölelik olmadığına göre.bu ayette zaten bu zamana uygulanamaz.
gördüğün gibi evrensellik bozulmaz

ama diğer başlıkları iyice araştırıp düşünmek gerek
bilmeden birşey söylemek doğru olmaz
ama bu hükümleri vermeye yüreği yetecek pek din adamı yok
bak mesela siz bilmezsiniz
ben islam forum sitelerinde bu başlığı açtım
cariye nedir
bana bunun hükmünü anlatacak kimse varmı
ama bulamadım.
elininizin altında olanlar diyor
eee diyelim ki adam rusyadan kızı aldı köle etti kendine
ve satıyor
şimdi onun elinin altında diye ona helal mi
yada ben ona para verdim kısmi kiraladım diye bana helal mi
kim bunun hükmünü verebilir
FreeWill
Sevgili eraser, sanirim demek istedigimi tam anlatamadim, ozur dilerim. demek istedigim Ben de getiririm bir suru yerli yabanci evrimci sitelerden, islam karsiti sitelerden bir ton yaziyi buraya dokerim, Altina da bir cumle yazarim. Yapistirdigin yazilar kanit niteliginde ise sorun yok, ama bir baskasina ait yorumlar uzerinde tartismak istemem. Sen getirirsin yapistirirsin bir yazi, ben getiririm iki yazi, baskalarinin ipinde cambazlik yapmis oluruz. demek istedigim bu. Sen 'mavi' mavi degil de, ben sana kanit getiririm, bir baskasinin soyledigini degil.

Forumda herkesin kendi gorusleri tartisilir. Copy/paste yapilmasi gerekiyorsa yapilir, ama belge sunulacaksa olur bu is.

Sevgiler,
anibal
Eraser, bu böyle olmaz.. Terimler konusunda anlaşmazlık diye bir şey vardır. Bu sebeple, anlaşmalarda vs. her zaman önce terimler belirlenir. Mesela bak:

Tanımlar

MADDE 2- (1) Bu Sirkülerde geçen;

a) Ağ gözü açıklığı: Ağ ıslakken, ağ ipinin ve düğümünün kalınlığına bakılmaksızın, gergin halde bir ağ gözünün birbirine karşılıklı iki düğümü arasındaki mesafedir. Ağın akış yönü dikkate alınarak, birbirini takip eden yirmi ağ gözünde yapılan ölçümün ortalamasını,

cool.gif Akarsu: Belirli bir yatak içinde sürekli veya zaman zaman akan nehir, çay, ırmak, dere gibi adlandırılan suları,

c) Akdeniz: 29° E (doğu) boylamı ile Suriye sınırı arasında kalan suları,

Hah.. İşte bu şekilde yapılır. Eğer senin mavi dediğine ben değil diyorsam, çözüm basittir. Mavi diyerek neden bahsettiğini açıklarsın, olur biter. Ama bir hususu atlamaman lazım. Genel kaide olmuş terimleri alıp kafana göre anlam veremezsin. Örneğin, mavi dediğin zaman bir anlaşmazlık varsa, ilgil kaynaklar bakılır. Mesela Sözlüğe bakılır:

Mavi: Yeşil ile menekşe rengi arasında bir renk, bulutsuz gökyüzünün rengi.

Neymiş mavi buymuş... Eee, kumaşın rengi mavi mi buna ne cevap vereceğiz? Benim gözümde vs. bir sorun varsa ya? Bununda çözümü basittir. Renk neymiş: Cisimler tarafından yansılanan ışığın gözde oluşturduğu duyum.

Peki göz rengi gözde nasıl alırmış? Dalga buyna göre.. Tamam deriz. Elimize bir spektrometre alırız. Bulutsuz gökyüzüne tutarız. Ne çıktı? Spektrum 440 - 490 nm aralığında tepe yaptı.. Alır şimdi spektrometreyi, cisme tutarız. Eğer cisimden gelen ışık bu aralıkta ise, bu mavidir deriz..

İşte mesele böyle bir şeydir eraser. Ama siz böyle bir şey yapımıyorusunz. Bir mihenginiz filan yok. Kafanıza göre budur.. Adım hıdır, bildiğim budur.. Ötesi yok.. kafanıza göre işinize gelince mavi, işinize gelince kırmızı diyerek sıyrılmaya çalışıyorsunuz. Ondan sonra da çıkıp, sizde mantık yoki o yok bu yok.. Zırlıyorsunuz.. Bir bak bakalım, şu yazdıklarında bari, en ufak bir kural, bir cetvel, terazi filan var mı? İşine geleni işine geldiği gibi tartıyorsun.. Böyle olunca da hep işine gelen sonuçlar çıkıyor. Adma gibi bir terazi koyanı da, başlıyorsun karalamaya..

İyide, böyle yaparak ne kazanacağını sanıyorsun? Böyle kıvıra kıvıra güya kendini aldatıpi, eline ne geçecek?
suevari
köle mümin kadının nasıl olduğunu yukarıda açıkaldım ama sanırım tikkatten kaçtı. buna göre:

1.olasılık: müminler haksızlık ve tecavüz yapan müminlere karşı da savaşmak zorundadır. dolayısıyla onlardan kalan kadınlar mümine köle olur.

2.olasılık: ailesi müşriktir. esir olmuştur. bunlardan doğan kız sonradan mümin olmuş olabilir.

3.olasılık: kadın müşrikken esir olmuştur. sonradan kendisi müslüman olmuştur.

bu üç yoldan biriyle mümine bir köle olunabilir. allah kimesnin başına bu belayı getirmesin.amennnn
dinsavar
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 09:04 PM) *
köle mümin kadının nasıl olduğunu yukarıda açıkaldım ama sanırım tikkatten kaçtı. buna göre:

1.olasılık: müminler haksızlık ve tecavüz yapan müminlere karşı da savaşmak zorundadır. dolayısıyla onlardan kalan kadınlar mümine köle olur.
2.olasılık: ailesi müşriktir. esir olmuştur. bunlardan doğan kız sonradan mümin olmuş olabilir.

3.olasılık: kadın müşrikken esir olmuştur. sonradan kendisi müslüman olmuştur.

bu üç yoldan biriyle mümine bir köle olunabilir. allah kimesnin başına bu belayı getirmesin.amennnn


Ohaaa yani..İster kafir olsun ister mümin hiç bir savaş esiri kadın. düşmanını yatağına kendi isteğiyle girmez.Bu düpedüz ırza tecavüzdür. Onun için islamda ırza tecavüz haktır.Zaten muhammedin hayatı başka kabilelere savaş açarak kadınların kızların ırzına tecavüz etmekle geçti.Sizde bu ahlaksızlığı utanmadan hala savunuyorsunuz

bakın sizin bu savunduğunuz ahlaksızlığı amerikalı askerler yapınca niye kötü oluyor ? Hele bunu bi açıklayın önce
elfida
QUOTE(dinsavar @ Jan 9 2007, 08:09 PM) *
Ohaaa yani..İster kafir olsun ister mümin hiç bir savaş esiri kadın. düşmanını yatağına kendi isteğiyle girmez.Bu düpedüz ırza tecavüzdür. Onun için islamda ırza tecavüz haktır.Zaten muhammedin hayatı başka kabilelere savaş açarak kadınların kızların ırzına tecavüz etmekle geçti.Sizde bu ahlaksızlığı utanmadan hala savunuyorsunuz

İMZA.
FreeWill
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 06:04 PM) *
köle mümin kadının nasıl olduğunu yukarıda açıkaldım ama sanırım tikkatten kaçtı. buna göre:
1.olasılık: müminler haksızlık ve tecavüz yapan müminlere karşı da savaşmak zorundadır. dolayısıyla onlardan kalan kadınlar mümine köle olur.
2.olasılık: ailesi müşriktir. esir olmuştur. bunlardan doğan kız sonradan mümin olmuş olabilir.
3.olasılık: kadın müşrikken esir olmuştur. sonradan kendisi müslüman olmuştur.
bu üç yoldan biriyle mümine bir köle olunabilir. allah kimesnin başına bu belayı getirmesin.amennnn


Tikkatten kacan bir sey yok. Ama konunun can alici noktasi sizin dikkatinizden kacmis. Olabilir...

Asil sorun su; Kole bir kadin, bir mumin ile evli oldugu halde nasil hala "kole" olarak kalabiliyor?

Cunku kuran'da sahip oldugunuz mumin koleler ile evlenin, sozunden sonra "onlara hur kadinlara verdiginiz cezanin yarisini verin" diyor.

Demek ki, mumin ile evlendikten sonra bile ozgur degiller ki, oteki hur kadinlar kadar ceza almiyorlar.
suevari
QUOTE(dinsavar @ Jan 9 2007, 08:09 PM) *
Ohaaa yani..İster kafir olsun ister mümin hiç bir savaş esiri kadın. düşmanını yatağına kendi isteğiyle girmez.Bu düpedüz ırza tecavüzdür. Onun için islamda ırza tecavüz haktır.Zaten muhammedin hayatı başka kabilelere savaş açarak kadınların kızların ırzına tecavüz etmekle geçti.Sizde bu ahlaksızlığı utanmadan hala savunuyorsunuz

bakın sizin bu savunduğunuz ahlaksızlığı amerikalı askerler yapınca niye kötü oluyor ? Hele bunu bi açıklayın önce


sözkonusu kadının kocası haksız yere inan öldürmek amacıyla yola çıkmış..savaşa girmiş..savaşı kaybetmiş...kadın ortada kalmış..kocasının kötü bir insan olduğunu anlamış ve kendisi müslüman olmuş..

ne var bunda şaşıracak..sen yıllarca küfrettiğin ateizmi bugün en büyük değerin olarak görürken o kadının akıllanması niye seni rahatsız ediyor ki.
FreeWill
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 06:25 PM) *
sözkonusu kadının kocası haksız yere inan öldürmek amacıyla yola çıkmış..savaşa girmiş..savaşı kaybetmiş...kadın ortada kalmış..kocasının kötü bir insan olduğunu anlamış ve kendisi müslüman olmuş..


Sorun kolenin kole iken nasil mumin oldugu degil, mumin iken ve bir mumin ile evli iken nasil olupta kolelikten kurtulamamasidir.
suevari
QUOTE(FreeWill @ Jan 9 2007, 08:53 PM) *
Sorun kolenin kole iken nasil mumin oldugu degil, mumin iken ve bir mumin ile evli iken nasil olupta kolelikten kurtulamamasidir.



farketmez.. kadının kocası bir müslüman olarak bir başka müslüman topluma saldırdığında öldürülmesi gerekir ya da tevbe etmelidir. diyelim ki tevbe etme imkanı olmadan adam öldü ve kadın açıkta kaldı. mağdur olan müslüman toplumun bu kadını serbest bırakmak yada cariye olarak almak gibi bir hakkı vardır.
dinsavar
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 09:25 PM) *
sözkonusu kadının kocası haksız yere inan öldürmek amacıyla yola çıkmış..savaşa girmiş..savaşı kaybetmiş...kadın ortada kalmış..kocasının kötü bir insan olduğunu anlamış ve kendisi müslüman olmuş..

ne var bunda şaşıracak..sen yıllarca küfrettiğin ateizmi bugün en büyük değerin olarak görürken o kadının akıllanması niye seni rahatsız ediyor ki.



miş mış mış miş miş muş muş muş. Aferin ne güzel hikaye anlatıyorsun aynen kuran gibi. Yine ohaaa yani. Başkalrının karısını tike tikemi akıllandırıyorsnuz
FreeWill
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 06:57 PM) *
farketmez.. kadının kocası bir müslüman olarak bir başka müslüman topluma saldırdığında öldürülmesi gerekir ya da tevbe etmelidir. diyelim ki tevbe etme imkanı olmadan adam öldü ve kadın açıkta kaldı. mağdur olan müslüman toplumun bu kadını serbest bırakmak yada cariye olarak almak gibi bir hakkı vardır.


Tamam iste bu kadar, biz de bunu diyoruz:

"ISLAM'DA KOLELIK VARDIR !..."

Nokta
terliksi
QUOTE(suevari @ Jan 9 2007, 08:57 PM) *
farketmez.. kadının kocası bir müslüman olarak bir başka müslüman topluma saldırdığında öldürülmesi gerekir ya da tevbe etmelidir. diyelim ki tevbe etme imkanı olmadan adam öldü ve kadın açıkta kaldı. mağdur olan müslüman toplumun bu kadını serbest bırakmak yada cariye olarak almak gibi bir hakkı vardır.




suvari kardeşim bu nasıl hüküm
yok böyle birşey
kuranda müslüman müslümanı asla öldüremez.kaldıki o zamanda tek müslüman topluluk ( devlet bile sayılmazdı ) kendileri idi.
bu ayetten bu hüküm çıkmaz.hatta çok yanlış olur.

acele etme
illa bir şeyi anlatmak için çaba sarfetmeye gerek yok.bilmiyorum demek bazen daha iyidir.hata yapmaktan iyidir en azından
bence bu yazdığın çok hatalı oldu.
kesinlikle çok hatalı.
saçma desem yeridir.

şöyle desen daha doğru olurdu.köle doğal olarak sahibinin şartlarına maruz kaldığından müslüman biri olan sahibi ile aynı olaylar içinde aynı tarafta olmak mecburiyetinde kalmıştır.belki oda düşünmüş doğru bulmuş kabul etmiştir.bu şekilde müslümanlığı kabul etmiştir.
yada ne bilim başka sebeplerden

ama burda toplumsal yapı çok önemli bunları bilmeden bu ayeti belki hiç alakası olmayan manalarda düşünebiliriz.
önce o zamanın toplumsal şartlarını çok iyi algılamak gerekir.
hiç bilenle bilmeyen bir olur mu ?
eğer sen biliyorum diyorsan buyur konuş.
ama bilmeden islama ters şeyler söylersen bilki ben dostun olarak bir ateistten daha şiddetli dururum karşında.
terliksi
QUOTE(FreeWill @ Jan 9 2007, 09:02 PM) *
Tamam iste bu kadar, biz de bunu diyoruz:

"ISLAM'DA KOLELIK VARDIR !..."

Nokta



acele etme
islamda kölelik vardır demek işin kolayına kaçmak
soru sormak kolay cevap vermek zordur

bende sana soruyorum
hadi bul bakalım

kedi köpek neden anlaşamaz.ne dertleri var ?
bir dünya kedi köpek görmüşsündür birbirinin peşine koşan
e heralde sebebinide anlamışsındır
söyle bakalım bize

basit bir soru sana işte
yemek değil paylaşamadıkları
ortak bir değer yada ortak bir şey de değil
hiç bir sebep yok
bir köpek nerede kedi görse birbirlerine düşerler
neden ?

soru sormak kolaydır.
cevap zordur
sen üç cümlelik bir soru sordun
biz 1400 sene öncesinin arabistanının sosyolojik piskolojik kültürel geleneksel bilgisine muhtaç kaldık
sende fırsatı buldun.noktayı koydun.
hiç adil değil.

bende burdan nokta koyayım o zaman
ateistlerde adil değil.
adil olmayanda hiç bir şey değildir hayatta
bu nokta hoşuna gider mi
anibal
>>> kedi köpek neden anlaşamaz.ne dertleri var ?

Aynı av sahası ve kaynaklarını paylaştıkları için anlaşamaz.. Ama asıl önemlisi, diğer yandan, köpek için kedi bir avdan ibarettir. Biraz biyoloji öğren, ondan sonra bu konular hakkında konuş...
gezgin95
QUOTE(anibal @ Jan 10 2007, 10:32 AM) *
>>> kedi köpek neden anlaşamaz.ne dertleri var ?

Aynı av sahası ve kaynaklarını paylaştıkları için anlaşamaz.. Ama asıl önemlisi, diğer yandan, köpek için kedi bir avdan ibarettir. Biraz biyoloji öğren, ondan sonra bu konular hakkında konuş...


Sevgili anibal, haklısın.

Bende bir şey eklemek istiyorum.

Kedi köpek anlaşamaz, çünkü dilleri farklı, hatta tam zıt:

- köpek kuyruğunu sallayınca "sevindim" demek, kedi içinse "sinirliyim" demek.
- köpek hırlayınca "kızgınım" demek, kedi hırlayınca (mırmır) "mutluyum" demek.

Nasıl anlaşsınlar???
biggrin.gif
terliksi
QUOTE(anibal @ Jan 10 2007, 10:32 AM) *
>>> kedi köpek neden anlaşamaz.ne dertleri var ?

Aynı av sahası ve kaynaklarını paylaştıkları için anlaşamaz.. Ama asıl önemlisi, diğer yandan, köpek için kedi bir avdan ibarettir. Biraz biyoloji öğren, ondan sonra bu konular hakkında konuş...



sen hiç kedi yiyen köpek gördün mü
ben öyle anaokullarında sosyete evlerinde büyümedim
sokakta büyüdüm.belki 500 köpeğe gel kuçu kuçu dedim.
ama bir kaç kediyi öldürdüklerini görmeme rağmen yediklerini hiç görmedim.
sen yenilmeyen av gördün mü doğada.
aslan gidecek ceylanı avlayacak
ama bırakıp gidecek
neden ?

kendi yavrusunu yiyen köpek bile gördüm
ama kedi yiyen bir köpek ne gördüm ne duydum.
anibal
Aslan sırtlana ayen söylediğini yapar. Kaplan, avlarının pek çoğunu yemez..

Ben kedi yiyen köpek gördüm, çoook hemde.. Bilhassa yabani köpek.. İstersen, avustralya'ya atla git, dingolar nasıl kedi yiyor bir gör gözlerinle.. Köpekler için kedi bir avdır, genetik kodları bunu söyler. bugün koyun sürülerini dağıtan köpeklerde vardır.. Bu, içgüdülerinin sonucudur. İçgüdüler, iki aşama tarif edemez. Birkadın erkekle birlikte olması için içgüdüsel, hormonsal uyarı alır. Ama bu uyarı ondan bebek yap uyarısı değildir. Birlikte olunca bir sonraki uyarı devreye girer.. Köpekler içinde uyarı bunu öldür şeklindedir. Normal koşullarda köpek yavruyken onun tadını alacağından, ye onu uyarısı alacaktır. Fakat, şehir köpekleri kedi etini/kokusunu yemek olarak bilmez, öğrenmez. Bu sebeple, ikinici uyartımı alamazlar. İşte o yüzden yemezler. Ama dilersen, küçük bir yavru köpeği kedi etiyle besle, ondan sonra gör bakalım nasıl kedi avcısı oluyor?
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.