QUOTE(atedeipan @ May 25 2007, 01:13 PM)

Yeğen, ehlisünnette müminle müslüman birdir. Sen mümin kavramını fazla abartıyorsun. Müslümanla mümin kavramı arasında öyle uçurum yok.
Verdiğin örnekte ise "müslüman olduk" değil,
"İslam olduk", " Teslim olduk" dur doğrusu.
Dolayısıyla kavram kargaşası yaratıp konuyu saptırmayalım. Ha mümin ha müslüman, dost-arkadaş konusunda farketmiyor. Muhammed mümin-müslüman ise eğer, hele de ilk müslüman ise kendisi Kur'an'ın söylediğine göre müşriklerin, inanmayanların arkadaşıdır. Ama diğer yandan, inanmayanlarla dost olmayın der.
Bu noktada müminle müslüman arasındaki farkın değil, belki dost ile arkadaşın arasındaki farkın önemi olabilir. Varsa bu konuda bir fark onu açıklayın.
Ayrıca takiyye ne ise münafıklık ta odur. İnanmayanların münafıklığı hor görülürken, inananların münafıklığı hoş görülemez. Bu çifte standarttır ve İslam'ın siyasi yanını, siyasetin iki yüzlülüğünü taşıdığını ortaya koyar.
ehlisünnet mehli sünnet bilmeyiz biz.. biz yaşadıklarımızı anlatırız...
mümin isimdir.. Allahın esmalarından birisi.. güvende olan EMİN... olandır.. müslüman ise misli imanlı olan demekdir... mümin BİR tanedir.. gönüllerde Birin Biri olarak görünüşe çıkar.. yegenin gönlü atedaipanın gönlü... GÖNÜLLER BİR... Gönüllerde olan Bir...
kavramları yaşamadan manalandırmak Zandır.. bu yüzden bir kavramı Yaşayarak manasını ifade etmek onun hakikatidir.. kavram kargaşası dediğiniz birilerin size mümin budur müslüman budur diye öğretmesi... halbuki yaşamadan bilinmez gerçek manası...
münafık... Kalpte olmayan birşeyi var göstermekdir.. mesela Allah Var diyen buna Şahit değilse bu yalandır... yalancı şahitlik yapmış olur... şirk koşmak ise Allah var birde ben varım diyerek ikilik çıkarmakdır.. şirkte ikilikde benim gibi
takiyye ise örtünmekdir.. hakikat için mecburiyettir.. çünkü hakikat gönülden gönüledir.. görünüre çıkdığı andan itibaren maddiyata bürünür.. bu yüzden hak hakikatten hakikatedir..
marifet içinse insanı üç kısıma ayırıp Şeriat Tarikat ve Hakikata göre insanlar şeriatte ise şeriate göre tarif etmek Tarikatte ise Tarikate göre tarif etmek Hakikatte ise Hakikatince tarif etmek vardır..
adam daha şeriatteyken Allahın hakikati bu dersen anlayamaz.. çünkü Hak Hakikatten Hakikatedir.. kişide Hakikat yok ise Hakikati anlatsanda anlayamaz..
ama ehli kemal kafirdir dersen doğru olabilir.. Kafir Hakikati örten demekdir.. ehlikemalin hakikati örtülüdür.. eğer örtmezse herkes kendi yüzünü görür.. bazı insanlar aynayı sevmez..